Ιάσων Τριανταφυλλίδης: Δελτίο τύπου βγάζεις, για να τραβήξεις τις κάμερες πάνω σου. Κι όχι για να τις διώξεις...
Έχει άδικο ο Ιάσων; Με το δελτίο τύπου, καλείς, προσκαλείς. Με τα εξώδικα διώχνεις. Και δεν είναι το μόνο περίεργο σ' αυτήν την ιστορία. Ο χωρισμός ανακοινώθηκε, κάποια περιοδικά life style, είχαν ήδη έτοιμες τις έκτακτες εκδόσεις τους, αλλά πάρα ταύτα το ζευγάρι εξακολουθεί να μένει και να κοιμάται στο ίδιο σπίτι. Τα ...
νούμερα της Ελένης, τη Δευτέρα, θα εκτοξευθούν στα ουράνια. Κι ό,τι δεν μπόρεσε να κάνει ο Λάτσιος για να τη βοηθήσει επαγγελματικά, θα το κάνει ο "χωρισμός" . Αλλά, δεν είναι μόνο τα νούμερα. Εδώ λέγονται και γράφονται κι άλλα, που έχουν να κάνουν με τα οικονομικά του ζεύγους. Και μπορεί μεν, το σενάριο του "κόλπου" , για την αύξηση της τηλεθέασης να ακούγεται απλοϊκό, τα οικονομικά θέματα όμως, δεν είναι ούτε απλά ούτε απλοϊκά προσέγγιση έχουν. Αλλά ό,τι και να συμβαίνει, το ζευγάρι έκανε μεγάλο λάθος να ζητήσει, με τον τρόπο που το 'κανε, να σεβαστούν τα ΜΜΕ τα παιδιά τους. Κι όπως πολύ σωστά παρατήρησε ο Τριανταφυλλίδης, "είναι δράμα να ζητάς να σεβαστούν τα παιδιά σου με δελτίο τύπου" .
Νέος έρωτας, "κόλπο" , οικονομικοί λόγοι, κάτι άλλο, που ίσως ακόμα δεν ξέρουμε; Θα δούμε...
30.1.10
ΑΙΣΧΟΣ. Ξεφτιλίζουν τους ήρωες του '21...
Δεν υπάρχει ούτε ένας εισαγγελέας, ούτε μια ανεξάρτητη Αρχή να κόψει αμέσως αυτή την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ διαφήμιση της VODAFONE; ...
Μαθήματα "ιστορίας" από τη VODAFONE, με τον εξευτελισμό όλων των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης του '21. Είναι ό,τι πρέπει για τα παιδιά. Δε φτάνει που δεν τη διδάσκονται όπως πρέπει την ιστορία στα σχολεία, να ακούνε για Διάκο, Νικηταρά, Κανάρη και Καραϊσκάκη και να χαχανίζουν. Δεν υπάρχει σ' αυτή τη χώρα ένας εισαγγελέας; Ένας! Έστω η υπουργός Παιδείας, να θέσει τέρμα σ' αυτό τον εξευτελισμό της ιστορίας μας; Ο Ανδρούτσος και ο Κολοκοτρώνης με 10 ευρώ κάρτα, που...
κρατάει περισσότερο; Έλεος, κύριοι αρμόδιοι! ...
Μαθήματα "ιστορίας" από τη VODAFONE, με τον εξευτελισμό όλων των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης του '21. Είναι ό,τι πρέπει για τα παιδιά. Δε φτάνει που δεν τη διδάσκονται όπως πρέπει την ιστορία στα σχολεία, να ακούνε για Διάκο, Νικηταρά, Κανάρη και Καραϊσκάκη και να χαχανίζουν. Δεν υπάρχει σ' αυτή τη χώρα ένας εισαγγελέας; Ένας! Έστω η υπουργός Παιδείας, να θέσει τέρμα σ' αυτό τον εξευτελισμό της ιστορίας μας; Ο Ανδρούτσος και ο Κολοκοτρώνης με 10 ευρώ κάρτα, που...
κρατάει περισσότερο; Έλεος, κύριοι αρμόδιοι! ...
Ο Καρνάβαλος...
Όπου γάμος και χαρά, η Βασίλω πρώτη. Στο Ρεθυμνιώτικο Καρναβάλο έφτασε η χάρη του. Σα δε ντρέπεται με τόσα χάλια που 'χει το Σωματείο του και με τέτοια οξυμένα προβλήματα ανεργίας που αντιμετωπίζει ο κλάδος των δημοσιογράφων.
Πήγε, λέει, στο κυνήγι του θησαυρού, γιατί...
υπάρχει ένα μυστήριο μ' ένα "φόνο" που γίνεται εκεί.
Καρνάβαλος...
Πήγε, λέει, στο κυνήγι του θησαυρού, γιατί...
υπάρχει ένα μυστήριο μ' ένα "φόνο" που γίνεται εκεί.
Καρνάβαλος...
Ρωγμές στα μπλόκα...
Τρεις εκπρόσωποι αγροτών αποχώρησαν από το πιο σκληρό μπλόκο του Προμαχώνα. Εκπρόσωπος των αγροτών που παραμένουν, δήλωσε, παρά την αποχώρηση των τριών, μένουν στο...
μπλόκο 20 άλλοι εκπρόσωποι αγροτών. Ο Προμαχώνας είναι για 32 συνεχόμενες ώρες κλειστός και όπως δήλωσε ο αγροτοσυνδικαλιστής, "ο αγώνας είναι ταξικός και περιμένουμε να δούμε τι νέο έχει να μας πει η κυρία Μπατζελή" .
Πέρα από τον Προμαχώνα και σε άλλα μπλόκα έχουν ήδη αρχίσει τριβές και διχογνωμίες μεταξύ των αγροτών...
μπλόκο 20 άλλοι εκπρόσωποι αγροτών. Ο Προμαχώνας είναι για 32 συνεχόμενες ώρες κλειστός και όπως δήλωσε ο αγροτοσυνδικαλιστής, "ο αγώνας είναι ταξικός και περιμένουμε να δούμε τι νέο έχει να μας πει η κυρία Μπατζελή" .
Πέρα από τον Προμαχώνα και σε άλλα μπλόκα έχουν ήδη αρχίσει τριβές και διχογνωμίες μεταξύ των αγροτών...
Η Ελένη ερωτεύτηκε άλλον; ...
Άλλο σενάριο αυτό, που αντικρούει το προηγούμενο. Δεν ήταν γυναίκα (που ανέπτυξε σχέσεις με το Λάτσιο) το τρίτο πρόσωπο. Αλλά, άντρας, που αναστάτωσε τη ζωή της ωραίας Ελένης. Το μοιραίο συνέβη προς το τέλος του καλοκαιριού. Εκεί άρχισαν και τέλειωσαν όλα. Η Ελένη δεν...
μπορούσε πια να δει τη ζωή της με άλλον πέρα απ' αυτόν τον άντρα που της αναστάτωσε το είναι της.
Φοβερό σενάριο, αναπτυχθέν από τον κύριο Θέμη Μάλλη στο STAR...
μπορούσε πια να δει τη ζωή της με άλλον πέρα απ' αυτόν τον άντρα που της αναστάτωσε το είναι της.
Φοβερό σενάριο, αναπτυχθέν από τον κύριο Θέμη Μάλλη στο STAR...
Υπάρχει τρίτο πρόσωπο; ...
Πέρα από τη ρουτίνα, τη δυσαρέσκεια της Ελένης για την επαγγελματική αντιπαλότητα με το σύζυγό της, υπάρχει και τρίτο πρόσωπο; Μια γυναίκα που...
τον τελευταίο καιρό ήταν συνέχεια κοντά στο Λάτσιο; Το σενάριο αυτό ανέπτυξε πριν από λίγο το STAR σε συνδυασμό με ένα άλλο: Βλέποντας το τέλος της σχέσης, αυτή που πήρε την πρωτοβουλία για το χωρισμό ήταν η Ελένη.
Το STAR αυτή την ώρα χτυπάει νούμερα, καθώς παίζει σενάρια και κοπανάει του κόσμου τα κουτσομπολιά, με υπόκρουση ερωτικών τραγουδιών του Πάριου. "Τελειώσαμε λοιπόν και τι να πούμε" . Έλα ντε...
τον τελευταίο καιρό ήταν συνέχεια κοντά στο Λάτσιο; Το σενάριο αυτό ανέπτυξε πριν από λίγο το STAR σε συνδυασμό με ένα άλλο: Βλέποντας το τέλος της σχέσης, αυτή που πήρε την πρωτοβουλία για το χωρισμό ήταν η Ελένη.
Το STAR αυτή την ώρα χτυπάει νούμερα, καθώς παίζει σενάρια και κοπανάει του κόσμου τα κουτσομπολιά, με υπόκρουση ερωτικών τραγουδιών του Πάριου. "Τελειώσαμε λοιπόν και τι να πούμε" . Έλα ντε...
Κάποιοι βουλευτές ξέχασαν ότι πήραν "υπερωρίες" ...
Και κάποιοι άλλοι συνωστίζονται για να πάρουν μέρος στις νέες Εξεταστικές...
Το μεροκαματάκι ήταν καλό. Από 13.600 πήρε ο κάθε βουλευτής που μετείχε στην Εξεταστική Επιτροπή για το Βατοπέδι. Τώρα, εν όψει των νέων Εξεταστικών υπάρχει συνωστισμός. Να δούμε αν...
ο σημερινός πρόεδρος της Βουλής, Φίλιππος Πετσάλνικος, θα δώσει "υπερωρίες" , όπως και ο προκάτοχός του Δημήτρης Σιούφας. Πάντως, όπως είπε πριν από λίγο η Ευαγγελία Τσικρίκα στον ALPHA, κάποιοι από τους ήδη εισπράξαντες από την Εξεταστική στο Βατοπέδι, δε θυμούνται ότι έβαλαν στην τσέπη τους τα 13 χιλιαρικάκια. Και το χειρότερο απ' όλα είναι ότι ετοιμάζονται για νέα "δαγκωματιά" ...
Το μεροκαματάκι ήταν καλό. Από 13.600 πήρε ο κάθε βουλευτής που μετείχε στην Εξεταστική Επιτροπή για το Βατοπέδι. Τώρα, εν όψει των νέων Εξεταστικών υπάρχει συνωστισμός. Να δούμε αν...
ο σημερινός πρόεδρος της Βουλής, Φίλιππος Πετσάλνικος, θα δώσει "υπερωρίες" , όπως και ο προκάτοχός του Δημήτρης Σιούφας. Πάντως, όπως είπε πριν από λίγο η Ευαγγελία Τσικρίκα στον ALPHA, κάποιοι από τους ήδη εισπράξαντες από την Εξεταστική στο Βατοπέδι, δε θυμούνται ότι έβαλαν στην τσέπη τους τα 13 χιλιαρικάκια. Και το χειρότερο απ' όλα είναι ότι ετοιμάζονται για νέα "δαγκωματιά" ...
Πρωτιά για το δελτίο του Mega και τον Ιανουάριο...
Συνεχίζει για άλλο ένα μήνα να κατακτά την κορυφή της τηλεθέασης το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega με την Όλγα Τρέμη τις καθημερινές και τον Νίκο Στραβελάκη τα Σαββατοκύριακα. Τον Ιανουάριο μέσος όρος 25,3 για τις καθημερινές και διαφορά 10,2 μονάδων από το δεύτερο στην κατάταξη ALTER (στο σύνολο εβδομάδας σημειώνει ποσοστό 24,3% και διαφορά 9 μονάδων από το ALTER).
Αναλυτικά:...
1-28 Ιανουαρίου (Δευτέρα- Παρασκευή)
MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ Μ.Ο. 25,3 Αρ. Τηλεθεατών 1.023.000
ALTER ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 15,1 Αρ. Τηλεθεατών 599.000
ALPHA ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 12 Αρ. Τηλεθεατών 456.000
STAR ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 9,7 Αρ. Τηλεθεατών 391.000
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΝΤ-1 Μ.Ο. 9,2 Αρ. Τηλεθεατών 372.000
ΝΕΤ ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 7,7 Αρ. Τηλεθεατών 348.000
1-28 Ιανουαρίου (Δευτέρα- Κυριακή)
MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ Μ.Ο. 24,3 Αρ. Τηλεθεατών 977.000
ALTER ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 15,3 Αρ. Τηλεθεατών 599.000
ALPHA ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 12,4 Αρ. Τηλεθεατών 470.000
STAR ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 11 Αρ. Τηλεθεατών 441.000
ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΝΤ-1 Μ.Ο. 9,8 Αρ. Τηλεθεατών 395.000
ΝΕΤ ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μ.Ο. 8,6 Αρ. Τηλεθεατών 384.000
Enimerosi24
Συμφωνία αγροτών από είκοσι μπλόκα να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους...
Με εννέα κοινά ατιήματα...
Να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους με εννέα κοινά αιτήματα αποφάσισαν οι εκπρόσωποι των αγροτών από είκοσι μπλόκα, οι οποίοι συμμετείχαν το Σάββατο στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Αγκιστρο Σερρών, κοντά στον Προμαχώνα, με πρωτοβουλία των Αδέσμευτων Αγροτικών Συλλόγων του νομού Σερρών.
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν αρχικά εκπρόσωποι από 23 μπλόκα. Στη συνέχεια, όμως, αποχώρησαν οι εκπρόσωποι τριών μπλόκων (Επανομής, Χαλκηδόνας-Θεσσαλονίκης και Πλατυκάμπου-Λαρίσης), λόγω της διαφωνίας τους στο θέμα για...
το Μητρώο Αγροτών.
Συγκεκριμένα, οι αγρότες διεκδικούν:
* Μη διαχωρισμό των αγροτών σε κατά κύριο επάγγελμα και μη.
* Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος και εγγυημένες τιμές στα γεωργοκτηνοτροφικά προϊόντα.
* Προστασία της ντόπιας παραγωγής από ομοειδή εισαγόμενα.
* Σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή και κατάργηση όλων των «νόμιμων» και «παράνομων» παρακρατήσεων.
* Μείωση του κόστους παραγωγής με κατάργηση του ΦΠΑ σε εφόδια και μηχανήματα και των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης, με μείωση των επιτοκίων της ΑΤΕ και επιδότηση βασικών αγροτικών εφοδίων κ.α.΄
* «Πάγωμα» των αγροτικών χρεών για τρία χρόνια και παραγραφή όλων των πανωτοκίων.
* Πλήρη ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κεφαλαίου από όλους τους φυσικούς κίνδυνους, με αποκλειστικά δημόσιο ΕΛΓΑ που θα επιχορηγείται από το κράτος και άμεση αντιμετώπιση των χρεών του.
* Μη φορολόγηση των χωραφιών.
* Μείωση του χρόνου σύνταξης στα 60 για τους άνδρες και στα 55 για τις γυναίκες, καθώς και τη μεταφορά δικαιώματος της σύνταξης από τον αποθανόντα αγρότη σύζυγο στη σύζυγο και διπλασιασμό της ελάχιστης αγροτικής σύνταξης.
Στη συνάντηση ανταποκρίθηκαν αγρότες από τα μπλόκα Προμαχώνα (Σερρών), Νίκαιας (Λάρισας), Μαλγάρων (Θεσσαλονίκης), Δοϊράνης (Κιλκίς), Γαλάτιστας, Νέας Τρίγλιας, Ορμύλιας και Καλυβιών (Χαλκιδικής), Σερβίων (Κοζάνης), Μελισσίου, Κρύας Βρύσης και Παραλίμνης Γιαννιτσών (Πέλλας), Λιτοχώρου (Πιερίας), Λούρου (Πρεβέζης), Ορμενίου και Κορνοφωλιάς (Έβρου).
Με τηλεφωνική επικοινωνία δήλωσαν συμμετοχή τα μπλόκα από: Μαντούδι Ευβοίας, Κέρκυρα, Χανιά, Αίγιο και Ερμίτσα Αιτωλοακαρνανίας.
Όπως ανακοινώθηκε, οι αγρότες θα αποστείλουν το Σάββατο τα αιτήματά τους στην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή, με την οποία θα διεκδικήσουν συνάντηση, «όταν θα το κρίνουν οι ίδιοι», όπως είπαν χαρακτηριστικά.
Ο αγροτοσυνδικαλιστής Βαγγέλης Μπούτας τόνισε ότι «ο αγώνας πλέον θα είναι κοινός» και απηύθυνε έκκληση στους αγρότες να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις.
Εξάλλου, ο αγροτοσυνδικαλιστής από τα Μάλγαρα Κώστας Ανεστίδης, ανέφερε: «Πλέον δεν μας χωρίζει τίποτα. Μας ενώνει το χρώμα της γης και όχι των κομμάτων».
Ο εκπρόσωπος των αγροτών από τα μπλόκα του Έβρου Γιάννης Μαργαριτίδης αναφέρθηκε στον κοινό αγώνα των αγροτών για την εκπλήρωση των εννέα βασικών αιτημάτων τους, ενώ ο εκπρόσωπος των Αδέσμευτων Αγροτικών Συλλόγων του Προμαχώνα επισήμανε ότι «σήμερα οι αγρότες ζούνε μία ιστορική στιγμή που θα μείνει βαθιά χαραγμένη στο μυαλό τους».
Εκτός των εννέα αυτών βασικών αιτημάτων, κατά τη συζήτηση των αγροτών, επισημάνθηκε ότι το κάθε μπλόκο διατηρεί το δικαίωμα να διεκδικήσει εξίσου τα ιδιαίτερα τοπικά αιτήματά του. ΝΕΑ
Να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους με εννέα κοινά αιτήματα αποφάσισαν οι εκπρόσωποι των αγροτών από είκοσι μπλόκα, οι οποίοι συμμετείχαν το Σάββατο στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Αγκιστρο Σερρών, κοντά στον Προμαχώνα, με πρωτοβουλία των Αδέσμευτων Αγροτικών Συλλόγων του νομού Σερρών.
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν αρχικά εκπρόσωποι από 23 μπλόκα. Στη συνέχεια, όμως, αποχώρησαν οι εκπρόσωποι τριών μπλόκων (Επανομής, Χαλκηδόνας-Θεσσαλονίκης και Πλατυκάμπου-Λαρίσης), λόγω της διαφωνίας τους στο θέμα για...
το Μητρώο Αγροτών.
Συγκεκριμένα, οι αγρότες διεκδικούν:
* Μη διαχωρισμό των αγροτών σε κατά κύριο επάγγελμα και μη.
* Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος και εγγυημένες τιμές στα γεωργοκτηνοτροφικά προϊόντα.
* Προστασία της ντόπιας παραγωγής από ομοειδή εισαγόμενα.
* Σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή και κατάργηση όλων των «νόμιμων» και «παράνομων» παρακρατήσεων.
* Μείωση του κόστους παραγωγής με κατάργηση του ΦΠΑ σε εφόδια και μηχανήματα και των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης, με μείωση των επιτοκίων της ΑΤΕ και επιδότηση βασικών αγροτικών εφοδίων κ.α.΄
* «Πάγωμα» των αγροτικών χρεών για τρία χρόνια και παραγραφή όλων των πανωτοκίων.
* Πλήρη ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού κεφαλαίου από όλους τους φυσικούς κίνδυνους, με αποκλειστικά δημόσιο ΕΛΓΑ που θα επιχορηγείται από το κράτος και άμεση αντιμετώπιση των χρεών του.
* Μη φορολόγηση των χωραφιών.
* Μείωση του χρόνου σύνταξης στα 60 για τους άνδρες και στα 55 για τις γυναίκες, καθώς και τη μεταφορά δικαιώματος της σύνταξης από τον αποθανόντα αγρότη σύζυγο στη σύζυγο και διπλασιασμό της ελάχιστης αγροτικής σύνταξης.
Στη συνάντηση ανταποκρίθηκαν αγρότες από τα μπλόκα Προμαχώνα (Σερρών), Νίκαιας (Λάρισας), Μαλγάρων (Θεσσαλονίκης), Δοϊράνης (Κιλκίς), Γαλάτιστας, Νέας Τρίγλιας, Ορμύλιας και Καλυβιών (Χαλκιδικής), Σερβίων (Κοζάνης), Μελισσίου, Κρύας Βρύσης και Παραλίμνης Γιαννιτσών (Πέλλας), Λιτοχώρου (Πιερίας), Λούρου (Πρεβέζης), Ορμενίου και Κορνοφωλιάς (Έβρου).
Με τηλεφωνική επικοινωνία δήλωσαν συμμετοχή τα μπλόκα από: Μαντούδι Ευβοίας, Κέρκυρα, Χανιά, Αίγιο και Ερμίτσα Αιτωλοακαρνανίας.
Όπως ανακοινώθηκε, οι αγρότες θα αποστείλουν το Σάββατο τα αιτήματά τους στην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Κατερίνα Μπατζελή, με την οποία θα διεκδικήσουν συνάντηση, «όταν θα το κρίνουν οι ίδιοι», όπως είπαν χαρακτηριστικά.
Ο αγροτοσυνδικαλιστής Βαγγέλης Μπούτας τόνισε ότι «ο αγώνας πλέον θα είναι κοινός» και απηύθυνε έκκληση στους αγρότες να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις.
Εξάλλου, ο αγροτοσυνδικαλιστής από τα Μάλγαρα Κώστας Ανεστίδης, ανέφερε: «Πλέον δεν μας χωρίζει τίποτα. Μας ενώνει το χρώμα της γης και όχι των κομμάτων».
Ο εκπρόσωπος των αγροτών από τα μπλόκα του Έβρου Γιάννης Μαργαριτίδης αναφέρθηκε στον κοινό αγώνα των αγροτών για την εκπλήρωση των εννέα βασικών αιτημάτων τους, ενώ ο εκπρόσωπος των Αδέσμευτων Αγροτικών Συλλόγων του Προμαχώνα επισήμανε ότι «σήμερα οι αγρότες ζούνε μία ιστορική στιγμή που θα μείνει βαθιά χαραγμένη στο μυαλό τους».
Εκτός των εννέα αυτών βασικών αιτημάτων, κατά τη συζήτηση των αγροτών, επισημάνθηκε ότι το κάθε μπλόκο διατηρεί το δικαίωμα να διεκδικήσει εξίσου τα ιδιαίτερα τοπικά αιτήματά του. ΝΕΑ
Αποχαιρετισμός στα όπλα...
Τελευταίο του άρθρο σήμερα στο καθημερινό ΒΗΜΑ (θα συνεχίσει στο Κυριακάτικο) κι ο Ντερμπεντέρης αποφάσισε να αποχαιρετίσει τους αναγνώστες του με μια παράδοξη ομολογία. Δεν τους έλεγε ποτέ την αλήθεια. Αλλά, απλά, αυτά που ήξερε. Το ζήτημα όμως είναι αν ήξερε πολλά.
Αποχαιρετισμός
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ
Από τη Δευτέρα η στήλη μετακομίζει στα «Νέα». Ως εκ τούτου αυτές οι τελευταίες στιγμές στην τελευταία σελίδα του καθημερινού «Βήματος» παίρνουν έναν ανεπαίσθητο προσωπικό τόνο: δέκα χρόνια καθημερινότητας είναι ένα χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να προσπεραστεί εύκολα.
Δεν θα...
μπω στον πειρασμό του απολογισμού. Θα σταθώ όμως σε κάτι που αποτελεί κατά τη γνώμη μου τον θεμέλιο λίθο της έντυπης δημοσιογραφίας: είναι η σχέση του δημοσιογράφου με τον αναγνώστη του. Εξω από αυτήν, είμαι απολύτως πεπεισμένος, δεν υπάρχει δημοσιογραφία και σίγουρα δεν υπάρχουν εφημερίδες.
Τι συνδέει λοιπόν τον δημοσιογράφο με τον αναγνώστη; Εχω την αίσθηση πως δεν είναι η συμφωνία ή η διαφωνία- και οι δύο συνυπάρχουν, όταν δεν διαδέχεται η μία την άλλη... Θέλω να πιστεύω ότι αυτό που και στη συμφωνία και στη διαφωνία συνδέει τον δημοσιογράφο με τον αναγνώστη είναι πρωτίστως η εμπιστοσύνη.
Η εμπιστοσύνη ότι διαβάζει έναν άνθρωπο που προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του με τον καλύτερο τρόπο. Εναν άνθρωπο ο οποίος μπορεί να έχει ατέλειες αλλά δεν κρύβει επιδιώξεις. Εναν άνθρωπο με τον οποίο του αρέσει να συνομιλεί, να μοιράζεται απόψεις και ανησυχίες, ακόμη κι όταν δεν συμπίπτουν με τις δικές του. Εναν άνθρωπο χωρίς υστεροβουλία, ο οποίος δεν κρύβεται στα δύσκολα και δεν πλέει απαραιτήτως με το ρεύμα.
Το σημειώνω διότι δεν το θεωρώ δεδομένο. Στη χώρα μας επικρατεί συνήθως η αντίληψη ότι η δημοσιογραφία είναι κάτι ανάμεσα σε αντιεξουσιαστική διαδικασία και σε άσκηση εκπροσώπησης του «λαού» ή του «πολίτη». Δεν το πίστεψα ποτέ. Ο δημοσιογράφος, κατά την άποψή μου, δεν είναι ούτε κοινωνικός αγωνιστής, ούτε κομματικός πολιτευτής, αλλά ένας επαγγελματίας άπατρις, άφιλος, ακομμάτιστος και, στο μέτρο του δυνατού, ανεπηρέαστος.
Κακά τα ψέματα, η ελαχιστοποίηση των εξαρτήσεων είναι η μοναδική πραγματική ισχύς της δημοσιογραφίας. Και υπό αυτήν την έννοια όχι μόνο δεν προσπάθησα ποτέ να εκπροσωπήσω τον αναγνώστη αλλά ούτε καν να τον κολακέψω. Συμφωνούσαμε; Συμφωνούσαμε. Διαφωνούσαμε; Διαφωνούσαμε. Και την επόμενη μέρα ξαναρχίζαμε από την αρχή. Κρατώντας το μέτρο των πραγμάτων.
Σε ό,τι με αφορά, βλέπετε, έχω πάντα στο μυαλό μου τη ρήση του μεγάλου Μπεν Μπράντλι ότι εμείς οι δημοσιογράφοι «δεν δημοσιεύουμε την αλήθεια, δημοσιεύουμε αυτά που ξέρουμε». Επί δέκα χρόνια μοιράστηκα με τους αναγνώστες του καθημερινού «Βήματος» απλώς αυτά που ήξερα. Τους ευχαριστώ.
ΒΗΜΑ
Τα μυστήρια της ΕΡΤ...
Επειδή πολλά ακούγονται τις τελευταίες μέρες για την προοπτική αποχώρησης περίπου χιλίων συμβασιούχων από τη δημόσια τηλεόραση τον Ιούνιο, στο πλαίσιο της εξοικονόμησης χρημάτων και για πλαφόν στις αμοιβές δημιοσιογράφων και περαιτέρω περικοπές μισθών (λογικό στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε), πρόκειται άραγε να ...
μπει πλαφόν και στις αμοιβές των εταιριών παραγωγής, πολλές από τις οποίες υπογράφουν χρυσά συμβόλαια με τη δημόσια τηλεόραση; Ή μήπως μείνει εκεί ένα παράθυρο διάπλατο για το βόλεμα “ημετέρων”;...
Aπό www.zoomnews.gr
Ο Β. Γιακουμής στη ΝΕΤ;...
"Πώς ήταν η έκφραση της Ελένης μέσα από τα φιμέ τζάμια; " ...
Άντε η καημένη η δημοσιογράφος (;) να δει μέσα από τα φιμέ τζάμια. Η παρουσιάστρια είχε έγκυρη πληροφορία: η Μενεγάκη βρισκόταν σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση! Και ήθελε να την επιβεβαιώσει. "Πώς ήταν η έκφραση μέσα από τα φιμέ τζάμια; " .
Η περιγραφή που ακολούθησε μας καθήλωσε. "Η Ελένη δε μας χαιρέτησε, όπως συνήθως κάνει. Δεν είχε ίχνος μακιγιάζ. Ήταν...
πολύ σοβαρή" . Φανταστείτε να μην υπήρχαν και τα φιμέ τζάμια. Τι θα ακούγαμε...
Η περιγραφή που ακολούθησε μας καθήλωσε. "Η Ελένη δε μας χαιρέτησε, όπως συνήθως κάνει. Δεν είχε ίχνος μακιγιάζ. Ήταν...
πολύ σοβαρή" . Φανταστείτε να μην υπήρχαν και τα φιμέ τζάμια. Τι θα ακούγαμε...
"Εύη μου (Δρούτσα) , βάλε μια άνω τελεία" ...
"Να τη, να τη, η Ελένη" ...
Στα Μελίσσια η Ελλάδα αναστενάζει...
Με λαχανιασμένη φωνή και αγχωμένη (λες και μετέδιδε την εισβολή των Αμερικάνων στη Βαγδάτη) , η παρουσιάστρια περιέγραφε την εικόνα της εξόδου της Μενεγάκη, από το σπίτι της στα Μελίσσια. "Να τη, να τη, φεύγει με το τζιπ. Να και...
η δημοσιογράφος που σπεύδει κοντά της" .
Η δημοσιογράφος; ...
Με λαχανιασμένη φωνή και αγχωμένη (λες και μετέδιδε την εισβολή των Αμερικάνων στη Βαγδάτη) , η παρουσιάστρια περιέγραφε την εικόνα της εξόδου της Μενεγάκη, από το σπίτι της στα Μελίσσια. "Να τη, να τη, φεύγει με το τζιπ. Να και...
η δημοσιογράφος που σπεύδει κοντά της" .
Η δημοσιογράφος; ...
"Μπορεί και να 'ναι στημένη η ιστορία του χωρισμού" ...
Αυτό που λένε πολλοί στις μεταξύ τους κουβέντες, ο παλαίμαχος δημοσιογράφος Βαγγέλης Παπαδόπουλος, το 'πε δημοσίως (Tv Weekend).
"Μπορεί και να με κυνηγήσετε (αμ, κύριε Βαγγέλη, εκεί που έμπλεξες, τι περιμένεις; ) μ' αυτό που θα σας πω. Αλλά, μου φαίνεται στημένη η ιστορία. Δεν...
μπορώ να πιστέψω ότι αυτοί οι δυο μπορεί να έχουν χωρίσει πραγματικά" .
Ανατρίχιασε η (πως τη λένε... ) Τσιμτσιλή...
"Μπορεί και να με κυνηγήσετε (αμ, κύριε Βαγγέλη, εκεί που έμπλεξες, τι περιμένεις; ) μ' αυτό που θα σας πω. Αλλά, μου φαίνεται στημένη η ιστορία. Δεν...
μπορώ να πιστέψω ότι αυτοί οι δυο μπορεί να έχουν χωρίσει πραγματικά" .
Ανατρίχιασε η (πως τη λένε... ) Τσιμτσιλή...
Είναι η Google το «κακό παιδί» του Διαδικτύου; ...
Είναι άραγε διατεθειμένη να βάλει νερό στο κρασί της η Google, ιδιοκτήτρια της πλέον διαδεδομένης μηχανής αναζήτησης του Διαδικτύου; Θα δεχθεί να μοιραστεί μεγαλύτερο ποσοστό από τα κέρδη που αποφέρει η δραστηριότητά της; Πριν από έναν χρόνο κάτι τέτοιο ήταν αδιανόητο. Σήμερα όχι πια: οι εταίροι της στη βιομηχανία περιεχομένου- εκδόσεων γίνονται όλο και πιο δραστήριοι, ακόμη και εκδικητικοί.
Ο μεγιστάνας των ΜΜΕ Ρούπερτ Μέρντοκ, ιδιοκτήτης της «Wall Street Journal» και των «Τimes», απειλεί να...
αποσύρει τις εφημερίδες του από τη μηχανή. Οι εταιρείες Vivendi Universal, Sony και ΕΜΙ έχουν λανσάρει τον ιστότοπο μουσικών βίντεο Vevo, ενώ η Google, ιδιοκτήτρια του ΥouΤube, περιορίζεται απλώς στον ρόλο του παρόχου. Κατηγορούμενος για «αντιποίηση» συγγραφικών δικαιωμάτων, ο αγέρωχος γίγας του Διαδικτύου έχασε τη δίκη με τον εκδοτικό οίκο La Μartiniere. Και η γαλλική κυβέρνηση ανέθεσε στην Αρχή Ανταγωνιστικότητας να εξετάσει αν η Google διαταράσσει συστηματικά την αγορά της διαφήμισης.
Οι σχέσεις των γάλλων εκδοτών με τον αμερικανικό όμιλο ήταν πάντοτε αμφιλεγόμενες. Εξαρτώνται σε μεγάλο μέρος από τη μηχανή της, που είναι δωρεάν για τους χρήστες. Οι κακές συστάσεις από ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από επτά στους 10 χρήστες ισοδυναμούν με ανωνυμία στο Διαδίκτυο. Προκειμένου να εξασφαλίσουν την παρουσία τους μέσα στις απαντήσεις που προκύπτουν από τις ερωτήσεις των χρηστών του Διαδικτύου, οι πελάτες ξοδεύουν σημαντικά ποσά σε «λέξεις-κλειδιά». Και το χρήμα καταλήγει κατευθείαν στα ταμεία της Google.
Κατηγορούν όμως τον όμιλο ότι δεν τους αποζημιώνει για την πελατεία που δημιουργεί το περιεχόμενό τους στις άλλες διαδικτυακές υπηρεσίες του: στο ανθολόγιο πληροφοριών Google Αctualites ή στη βιβλιοθήκη Google Liνres. Η απογοήτευση επιτείνεται εκ του γεγονότος ότι η Google εξακολουθεί να θησαυρίζει, παρά την οικονομική κρίση. Το 2009 είχε τζίρο 23,65 δισ. δολαρίων (16,8 δισ. ευρώ) με καθαρά κέρδη 6,52 δισ., την ώρα που οι περισσότεροι εκδότες δεν καταφέρνουν να επωφεληθούν από την επανάσταση του Διαδικτύου.
Αυτή είναι η αλήθεια για τον Τύπο καθώς μειώνονται συνεχώς οι κυκλοφορίες των εφημερίδων, που βλέπουν ότι η κλασική διαφήμιση δεν επαρκεί για να εξασφαλισθεί η επιβίωσή τους, χωρίς την επικουρία της διαφήμισης που προέρχεται από τους διαδικτυακούς τόπους. Η μουσική έχει πάθει τη μεγαλύτερη ζημιά: μέσα σε έξι χρόνια η αγορά των CD στη Γαλλία παρουσιάζει κάμψη μεγαλύτερη από 50% (700 εκατ. ευρώ το 2008), ενώ η ψηφιακή μουσική δεν αποφέρει παρά μόνο 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Η Google αρνείται αυτές τις κατηγορίες. Ο γενικός διευθυντής της «Wall Street Journal» Ερικ Σμιτ είπε τις προάλλες ότι η μηχανή αναζήτησης προσφέρει στις εφημερίδες «100.000 ευκαιρίες το λεπτό για να κερδίσουν πιστούς αναγνώστες και να δημιουργήσουν έσοδα». Χωρίς να το λένε, πολλοί σκέπτονται ότι οι εκδότες πληρώνουν την ανικανότητά τους για ανανέωση.
Η κακή εικόνα όμως του ομίλου - ο Μέρντοκ δεν δίστασε να τους αποκαλέσει «κλέφτες»- θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στους διευθυντές του. Μετά τη Μicrosoft, που έζησε πολύ καιρό με τη ρετσινιά του «Μεγάλου Αδελφού» της πληροφορικής, οι δύο ιδρυτές της Google Σεργκέι Μπριν και Λάρι Πέιτζ, οι άνθρωποι που έχτισαν την αυτοκρατορία τους επάνω στο σλόγκαν «Don΄t be evil!» («Μην είσαι κακός»), δεν έχουν καμία διάθεση να γίνουν τα «κακά παιδιά» της υψηλής τεχνολογίας.
Υπάρχει επιπλέον ο κίνδυνος να περάσουν οι εκδότες στον ανταγωνισμό. Ο Ρούπερτ Μέρντοκ άφησε να πλανάται η απειλή ότι θα μπορούσε να επιλέξει την Βing, τη μηχανή αναζήτησης της Μicrosoft, που προσφέρει περισσότερες δυνατότητες προβολής των εφημερίδων του. Από την άλλη πλευρά, η Αpple αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων με τα ΜΜΕ προκειμένου να τους παρέχει τη δυνατότητα να λανσάρουν προσφορές έναντι αντιτίμου στη μελλοντική ψηφιακή ταμπλέτα της.
Η Google δεν έχει κανένα συμφέρον να τα χαλάσει με τους εκδότες. Προκειμένου να συνεχίσει την ανάπτυξή της χρειάζεται την ύλη τους. Οσο πιο ενημερωτική η μηχανή της τόσο περισσότερο χρησιμοποιείται και τόσο περισσότερα χρήματα κερδίζει. Οταν εξαφανίζεται ένας εκδότης η Google χάνει πρώτη.
Για να αποκατασταθεί η ισορροπία δυνάμεων οι εκδότες πρέπει να το παίξουν πονηρά. Κατ΄ αρχάς, να ενεργήσουν ομαδικά. Και να μην τρέφουν μεγάλες ελπίδες ότι η Google θα τους πληρώσει για το υλικό που προσφέρουν. Το οικονομικό μοντέλο της στηρίζεται εν μέρει και στο γεγονός ότι δεν πληρώνει δεκάρα για τις παραπομπές της.
Πλέον πρόσφορος είναι ο δρόμος της πειθούς, να πουν δηλαδή: «Αφού ισχυρίζεστε ότι θέλετε να βοηθήσετε την ανθρωπότητα προάγοντας τη νεωτεριστική σκέψη, γιατί δεν χρηματοδοτείτε τη δημιουργία, δηλαδή τους συγγραφείς;».
CECILE DUCOURTIEUX, TO BHMA
Ο μεγιστάνας των ΜΜΕ Ρούπερτ Μέρντοκ, ιδιοκτήτης της «Wall Street Journal» και των «Τimes», απειλεί να...
αποσύρει τις εφημερίδες του από τη μηχανή. Οι εταιρείες Vivendi Universal, Sony και ΕΜΙ έχουν λανσάρει τον ιστότοπο μουσικών βίντεο Vevo, ενώ η Google, ιδιοκτήτρια του ΥouΤube, περιορίζεται απλώς στον ρόλο του παρόχου. Κατηγορούμενος για «αντιποίηση» συγγραφικών δικαιωμάτων, ο αγέρωχος γίγας του Διαδικτύου έχασε τη δίκη με τον εκδοτικό οίκο La Μartiniere. Και η γαλλική κυβέρνηση ανέθεσε στην Αρχή Ανταγωνιστικότητας να εξετάσει αν η Google διαταράσσει συστηματικά την αγορά της διαφήμισης.
Οι σχέσεις των γάλλων εκδοτών με τον αμερικανικό όμιλο ήταν πάντοτε αμφιλεγόμενες. Εξαρτώνται σε μεγάλο μέρος από τη μηχανή της, που είναι δωρεάν για τους χρήστες. Οι κακές συστάσεις από ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από επτά στους 10 χρήστες ισοδυναμούν με ανωνυμία στο Διαδίκτυο. Προκειμένου να εξασφαλίσουν την παρουσία τους μέσα στις απαντήσεις που προκύπτουν από τις ερωτήσεις των χρηστών του Διαδικτύου, οι πελάτες ξοδεύουν σημαντικά ποσά σε «λέξεις-κλειδιά». Και το χρήμα καταλήγει κατευθείαν στα ταμεία της Google.
Κατηγορούν όμως τον όμιλο ότι δεν τους αποζημιώνει για την πελατεία που δημιουργεί το περιεχόμενό τους στις άλλες διαδικτυακές υπηρεσίες του: στο ανθολόγιο πληροφοριών Google Αctualites ή στη βιβλιοθήκη Google Liνres. Η απογοήτευση επιτείνεται εκ του γεγονότος ότι η Google εξακολουθεί να θησαυρίζει, παρά την οικονομική κρίση. Το 2009 είχε τζίρο 23,65 δισ. δολαρίων (16,8 δισ. ευρώ) με καθαρά κέρδη 6,52 δισ., την ώρα που οι περισσότεροι εκδότες δεν καταφέρνουν να επωφεληθούν από την επανάσταση του Διαδικτύου.
Αυτή είναι η αλήθεια για τον Τύπο καθώς μειώνονται συνεχώς οι κυκλοφορίες των εφημερίδων, που βλέπουν ότι η κλασική διαφήμιση δεν επαρκεί για να εξασφαλισθεί η επιβίωσή τους, χωρίς την επικουρία της διαφήμισης που προέρχεται από τους διαδικτυακούς τόπους. Η μουσική έχει πάθει τη μεγαλύτερη ζημιά: μέσα σε έξι χρόνια η αγορά των CD στη Γαλλία παρουσιάζει κάμψη μεγαλύτερη από 50% (700 εκατ. ευρώ το 2008), ενώ η ψηφιακή μουσική δεν αποφέρει παρά μόνο 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Η Google αρνείται αυτές τις κατηγορίες. Ο γενικός διευθυντής της «Wall Street Journal» Ερικ Σμιτ είπε τις προάλλες ότι η μηχανή αναζήτησης προσφέρει στις εφημερίδες «100.000 ευκαιρίες το λεπτό για να κερδίσουν πιστούς αναγνώστες και να δημιουργήσουν έσοδα». Χωρίς να το λένε, πολλοί σκέπτονται ότι οι εκδότες πληρώνουν την ανικανότητά τους για ανανέωση.
Η κακή εικόνα όμως του ομίλου - ο Μέρντοκ δεν δίστασε να τους αποκαλέσει «κλέφτες»- θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στους διευθυντές του. Μετά τη Μicrosoft, που έζησε πολύ καιρό με τη ρετσινιά του «Μεγάλου Αδελφού» της πληροφορικής, οι δύο ιδρυτές της Google Σεργκέι Μπριν και Λάρι Πέιτζ, οι άνθρωποι που έχτισαν την αυτοκρατορία τους επάνω στο σλόγκαν «Don΄t be evil!» («Μην είσαι κακός»), δεν έχουν καμία διάθεση να γίνουν τα «κακά παιδιά» της υψηλής τεχνολογίας.
Υπάρχει επιπλέον ο κίνδυνος να περάσουν οι εκδότες στον ανταγωνισμό. Ο Ρούπερτ Μέρντοκ άφησε να πλανάται η απειλή ότι θα μπορούσε να επιλέξει την Βing, τη μηχανή αναζήτησης της Μicrosoft, που προσφέρει περισσότερες δυνατότητες προβολής των εφημερίδων του. Από την άλλη πλευρά, η Αpple αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων με τα ΜΜΕ προκειμένου να τους παρέχει τη δυνατότητα να λανσάρουν προσφορές έναντι αντιτίμου στη μελλοντική ψηφιακή ταμπλέτα της.
Η Google δεν έχει κανένα συμφέρον να τα χαλάσει με τους εκδότες. Προκειμένου να συνεχίσει την ανάπτυξή της χρειάζεται την ύλη τους. Οσο πιο ενημερωτική η μηχανή της τόσο περισσότερο χρησιμοποιείται και τόσο περισσότερα χρήματα κερδίζει. Οταν εξαφανίζεται ένας εκδότης η Google χάνει πρώτη.
Για να αποκατασταθεί η ισορροπία δυνάμεων οι εκδότες πρέπει να το παίξουν πονηρά. Κατ΄ αρχάς, να ενεργήσουν ομαδικά. Και να μην τρέφουν μεγάλες ελπίδες ότι η Google θα τους πληρώσει για το υλικό που προσφέρουν. Το οικονομικό μοντέλο της στηρίζεται εν μέρει και στο γεγονός ότι δεν πληρώνει δεκάρα για τις παραπομπές της.
Πλέον πρόσφορος είναι ο δρόμος της πειθούς, να πουν δηλαδή: «Αφού ισχυρίζεστε ότι θέλετε να βοηθήσετε την ανθρωπότητα προάγοντας τη νεωτεριστική σκέψη, γιατί δεν χρηματοδοτείτε τη δημιουργία, δηλαδή τους συγγραφείς;».
CECILE DUCOURTIEUX, TO BHMA
Αιματηρή ληστεία στο Λαύριο...
Στο νοσοκομείο, τραυματισμένος από μαχαίρι, μεταφέρθηκε ένας άνδρας μετά την εισβολή ληστών τα ξημερώματα στο σπίτι του, στο 61ο χιλιομετρο της λεωφόρου Σουνίου, στο Λαύριο.
Οι δράστες εισέβαλαν στο σπίτι, τραυμάτισαν με μαχαίρι τον άνδρα και...
έδεσαν τον ίδιο και το γιο του με καλώδια.
Οι ληστές πήραν από το σπίτι 3.000 ευρώ και εξαφανίστηκαν.
Πατέρας και γιος κατάφεραν να λυθούν και να ειδοποιήσουν την αστυνομία...
Οι δράστες εισέβαλαν στο σπίτι, τραυμάτισαν με μαχαίρι τον άνδρα και...
έδεσαν τον ίδιο και το γιο του με καλώδια.
Οι ληστές πήραν από το σπίτι 3.000 ευρώ και εξαφανίστηκαν.
Πατέρας και γιος κατάφεραν να λυθούν και να ειδοποιήσουν την αστυνομία...
Μπούρκα και Κωσταλέξι ...
ΛΩΡΗ ΚΕΖΑ
Διατυπώνεται και αυτή η άποψη: ότι η ένδυση με μπούρκα είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Δεν υπάρχει πιο υποκριτική στάση την τελευταία εικοσαετία. Τόσο μικρή είναι η ιστορία του ράσου που επέβαλαν οι Ταλιμπάν στις μουσουλμάνες. Η κάλυψη του σώματος και της κόμης από ριχτό ύφασμα και των ματιών από ειδικό δίχτυ δεν υπάρχει στην ιστορία του Ισλάμ ούτε το Κοράνι επιτρέπει τέτοια ερμηνεία. Η μπούρκα είναι επινόηση των φανατικών και εξυπηρετεί πολλά: μεταξύ αυτών την απόκρυψη των σημαδιών από ξυλοδαρμούς. Είναι γνωστές οι...
ταπεινώσεις που υφίστανται οι μουσουλμάνες από τις οικογένειές τους, στον δυτικό κόσμο μάλιστα καταγράφεται σωρεία περιστατικών. Αυτά βλέπει ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Νικολά Σαρκοζί και έχει βαλθεί να απαγορεύσει την μπούρκα. Είχε δηλώσει χωρίς περιστροφές ότι δεν πρόκειται για σύμβολο θρησκευτικής πίστης, αλλά για «δείγμα γυναικείας υποταγής». Προς επίρρωσιν της άποψής του εργάστηκε ειδική επιτροπή της γαλλικής Εθνοσυνέλευσης.
Σε 200 σελίδες αναπτύσσεται όλη η επιχειρηματολογία για τη μερική απαγόρευση αυτού του ρούχου. Οι μουσουλμάνες δεν θα μπορούν να εισέρχονται με καλυμμένο το πρόσωπο σε δημόσιους χώρους, όπως σχολεία, νοσοκομεία και μέσα μεταφοράς, γιατί η εν λόγω περιβολή αποτελεί «προσβολή στις γαλλικές αξίες». Μια τέτοια στάση δεν έχει σχέση ούτε με τη χώρα φιλοξενίας ούτε με τον Ροβεσπιέρο ή το άθρησκο γαλλικό κράτος. Η υποχρεωτική κάλυψη του προσώπου για το ήμισυ του πληθυσμού είναι φαλλοκρατική και γεννά τον ρατσισμό. Μόνον οι γυναίκες καλύπτονται, υποτάσσονται, υπομένουν. Οι άνδρες αποφασίζουν για εκείνες. Μπορούν να τις κλειδώνουν στο σπίτι, να τις υποβάλλουν σε κλειτοριδεκτομή, να τις πασάρουν σε γέρους συζύγους, να τις βασανίζουν και να τις υποχρεώνουν σε αυτοκτονία οποτεδήποτε παραβαίνουν τους παράλογους κανόνες των φονταμενταλιστών. Λέγοντας ότι η ένδυση με μπούρκα αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα είναι σαν να λέμε ότι η Ελένη από το Κωσταλέξι είχε το ανθρώπινο δικαίωμα να ζει κλεισμένη με τα περιττώματά της.
Η κατάργηση της μπούρκας προωθείται με ουσιαστικά αλλά και ανούσια επιχειρήματα. Λένε ότι μια Δυτική δεν μπορεί να πάει στη Μεδίνα φορώντας τιραντάκια. Αυτό είναι μάλλον ψευδές: οι ξένες στις ισλαμικές χώρες φορούν ό,τι θέλουν, απλώς αντιμετωπίζουν την απαξία. Τις κοιτούν με την ίδια αποστροφή που επιδεικνύουν οι Δυτικοί σε εκείνες που καλύπτουν κάθε χιλιοστό της ύπαρξής τους. Ο Ευρωπαίος δεν έχει κανέναν λόγο να μπαίνει σε συγκρίσεις: αν η μπούρκα απαγορευθεί, δεν θα γίνει για λόγους αντιπαλότητας με σκοταδιστικά κράτη. Αυτό που σε πρώτη φάση πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι ότι το ιδιότυπο ράσο κουκουλώνει εγκλήματα.
Οσο αφήνουμε αυτές τις γυναίκες σκεπασμένες, ανεχόμαστε όλες τις συνδηλώσεις της καταπιεστικής ενδυμασίας.
Η μπούρκα δεν είναι τόσο διαδεδομένη ώστε να φοβάται κάποιος την αλλοίωση ενός τρόπου ζωής. Παραμένει όμως ένα απαράδεκτο σύμβολο για χώρες που διέπονται από αξίες του ευρωπαϊκού δικαίου. Ο Νικολά Σαρκοζί δεν ανησυχεί για τη γενίκευση του φαινομένου, καθώς οι αριθμοί είναι καθησυχαστικοί. Στα 5 εκατομμύρια μουσουλμάνους που ζουν στη Γαλλία μόνο 1.900
νέες γυναίκες καλύπτουν εντελώς το πρόσωπο. Οι υπόλοιπες αρκούνται στην απλή μαντίλα, που βρέθηκε στο επίκεντρο πολύμηνης πολεμικής το 2004, όταν απαγορεύθηκε στα σχολεία. Ο γάλλος πρόεδρος ήταν σαφής όταν έλεγε ότι «η μπούρκα δεν έχει θέση στη Γαλλία» και η επιτροπή που εργάστηκε για την απαγόρευσή της κινήθηκε πονηρά. Δεν την απαγορεύουν στον δρόμο αλλά στις δημόσιες υπηρεσίες. Για να εξυπηρετηθεί μια γυναίκα, θα πρέπει να αποκαλύψει το πρόσωπό της. Δεν θα μπορεί, για παράδειγμα, να εισπράξει επιδόματα, να εξεταστεί σε νοσοκομείο, να εξυπηρετηθεί σε υπηρεσίες. Στον δρόμο θα κυκλοφορεί ελεύθερα- για να μην κριθεί αντισυνταγματική η απόφαση.
Η απαγόρευση της μπούρκας σίγουρα απαλλάσσει τους Γάλλους από ένα νοσηρό θέαμα. Το ερώτημα είναι αν θα λειτουργήσει απελευθερωτικά και για τις ίδιες τις μουσουλμάνες ή θα γίνει καταπίεση επί της καταπίεσης.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Διατυπώνεται και αυτή η άποψη: ότι η ένδυση με μπούρκα είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Δεν υπάρχει πιο υποκριτική στάση την τελευταία εικοσαετία. Τόσο μικρή είναι η ιστορία του ράσου που επέβαλαν οι Ταλιμπάν στις μουσουλμάνες. Η κάλυψη του σώματος και της κόμης από ριχτό ύφασμα και των ματιών από ειδικό δίχτυ δεν υπάρχει στην ιστορία του Ισλάμ ούτε το Κοράνι επιτρέπει τέτοια ερμηνεία. Η μπούρκα είναι επινόηση των φανατικών και εξυπηρετεί πολλά: μεταξύ αυτών την απόκρυψη των σημαδιών από ξυλοδαρμούς. Είναι γνωστές οι...
ταπεινώσεις που υφίστανται οι μουσουλμάνες από τις οικογένειές τους, στον δυτικό κόσμο μάλιστα καταγράφεται σωρεία περιστατικών. Αυτά βλέπει ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Νικολά Σαρκοζί και έχει βαλθεί να απαγορεύσει την μπούρκα. Είχε δηλώσει χωρίς περιστροφές ότι δεν πρόκειται για σύμβολο θρησκευτικής πίστης, αλλά για «δείγμα γυναικείας υποταγής». Προς επίρρωσιν της άποψής του εργάστηκε ειδική επιτροπή της γαλλικής Εθνοσυνέλευσης.
Σε 200 σελίδες αναπτύσσεται όλη η επιχειρηματολογία για τη μερική απαγόρευση αυτού του ρούχου. Οι μουσουλμάνες δεν θα μπορούν να εισέρχονται με καλυμμένο το πρόσωπο σε δημόσιους χώρους, όπως σχολεία, νοσοκομεία και μέσα μεταφοράς, γιατί η εν λόγω περιβολή αποτελεί «προσβολή στις γαλλικές αξίες». Μια τέτοια στάση δεν έχει σχέση ούτε με τη χώρα φιλοξενίας ούτε με τον Ροβεσπιέρο ή το άθρησκο γαλλικό κράτος. Η υποχρεωτική κάλυψη του προσώπου για το ήμισυ του πληθυσμού είναι φαλλοκρατική και γεννά τον ρατσισμό. Μόνον οι γυναίκες καλύπτονται, υποτάσσονται, υπομένουν. Οι άνδρες αποφασίζουν για εκείνες. Μπορούν να τις κλειδώνουν στο σπίτι, να τις υποβάλλουν σε κλειτοριδεκτομή, να τις πασάρουν σε γέρους συζύγους, να τις βασανίζουν και να τις υποχρεώνουν σε αυτοκτονία οποτεδήποτε παραβαίνουν τους παράλογους κανόνες των φονταμενταλιστών. Λέγοντας ότι η ένδυση με μπούρκα αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα είναι σαν να λέμε ότι η Ελένη από το Κωσταλέξι είχε το ανθρώπινο δικαίωμα να ζει κλεισμένη με τα περιττώματά της.
Η κατάργηση της μπούρκας προωθείται με ουσιαστικά αλλά και ανούσια επιχειρήματα. Λένε ότι μια Δυτική δεν μπορεί να πάει στη Μεδίνα φορώντας τιραντάκια. Αυτό είναι μάλλον ψευδές: οι ξένες στις ισλαμικές χώρες φορούν ό,τι θέλουν, απλώς αντιμετωπίζουν την απαξία. Τις κοιτούν με την ίδια αποστροφή που επιδεικνύουν οι Δυτικοί σε εκείνες που καλύπτουν κάθε χιλιοστό της ύπαρξής τους. Ο Ευρωπαίος δεν έχει κανέναν λόγο να μπαίνει σε συγκρίσεις: αν η μπούρκα απαγορευθεί, δεν θα γίνει για λόγους αντιπαλότητας με σκοταδιστικά κράτη. Αυτό που σε πρώτη φάση πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι ότι το ιδιότυπο ράσο κουκουλώνει εγκλήματα.
Οσο αφήνουμε αυτές τις γυναίκες σκεπασμένες, ανεχόμαστε όλες τις συνδηλώσεις της καταπιεστικής ενδυμασίας.
Η μπούρκα δεν είναι τόσο διαδεδομένη ώστε να φοβάται κάποιος την αλλοίωση ενός τρόπου ζωής. Παραμένει όμως ένα απαράδεκτο σύμβολο για χώρες που διέπονται από αξίες του ευρωπαϊκού δικαίου. Ο Νικολά Σαρκοζί δεν ανησυχεί για τη γενίκευση του φαινομένου, καθώς οι αριθμοί είναι καθησυχαστικοί. Στα 5 εκατομμύρια μουσουλμάνους που ζουν στη Γαλλία μόνο 1.900
νέες γυναίκες καλύπτουν εντελώς το πρόσωπο. Οι υπόλοιπες αρκούνται στην απλή μαντίλα, που βρέθηκε στο επίκεντρο πολύμηνης πολεμικής το 2004, όταν απαγορεύθηκε στα σχολεία. Ο γάλλος πρόεδρος ήταν σαφής όταν έλεγε ότι «η μπούρκα δεν έχει θέση στη Γαλλία» και η επιτροπή που εργάστηκε για την απαγόρευσή της κινήθηκε πονηρά. Δεν την απαγορεύουν στον δρόμο αλλά στις δημόσιες υπηρεσίες. Για να εξυπηρετηθεί μια γυναίκα, θα πρέπει να αποκαλύψει το πρόσωπό της. Δεν θα μπορεί, για παράδειγμα, να εισπράξει επιδόματα, να εξεταστεί σε νοσοκομείο, να εξυπηρετηθεί σε υπηρεσίες. Στον δρόμο θα κυκλοφορεί ελεύθερα- για να μην κριθεί αντισυνταγματική η απόφαση.
Η απαγόρευση της μπούρκας σίγουρα απαλλάσσει τους Γάλλους από ένα νοσηρό θέαμα. Το ερώτημα είναι αν θα λειτουργήσει απελευθερωτικά και για τις ίδιες τις μουσουλμάνες ή θα γίνει καταπίεση επί της καταπίεσης.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Των Ελλήνων οι κοινότητες...
Ζητούν να εξαιρεθούν από τον «Καλλικράτη» λόγω της ιστορίας τους.
Πέντε ιστορικές κοινότητες της χώρας, Οία, Αμπελάκια, Πάπιγκο, Πάνορμος, Νυμφαίο, με επιστολή τους στον υπουργό Εσωτερικών κ. Γ. Ραγκούση, ζητούν να...
διατηρηθούν ως εμβληματικές κοινότητες στη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης, επικαλούμενες το πλούσιο έργο που επιτέλεσαν στις διοικητικές τους περιφέρειες, τους οικονομικούς τους δείκτες, τη διοικητική τους επάρκεια και την πανελλήνια και ευρωπαϊκή αναγνώριση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων τους. «Η διακριτή μας ταυτότητα δεν πρέπει να νοθευτεί σε μεγαλύτερα διοικητικά σύνολα με άλλες αξιακές προτεραιότητες», επισημαίνουν στην επιστολή τους.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Πέντε ιστορικές κοινότητες της χώρας, Οία, Αμπελάκια, Πάπιγκο, Πάνορμος, Νυμφαίο, με επιστολή τους στον υπουργό Εσωτερικών κ. Γ. Ραγκούση, ζητούν να...
διατηρηθούν ως εμβληματικές κοινότητες στη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης, επικαλούμενες το πλούσιο έργο που επιτέλεσαν στις διοικητικές τους περιφέρειες, τους οικονομικούς τους δείκτες, τη διοικητική τους επάρκεια και την πανελλήνια και ευρωπαϊκή αναγνώριση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων τους. «Η διακριτή μας ταυτότητα δεν πρέπει να νοθευτεί σε μεγαλύτερα διοικητικά σύνολα με άλλες αξιακές προτεραιότητες», επισημαίνουν στην επιστολή τους.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)