14.10.11
Καλλισθένης… εν δήμω...
Νέα καθυστέρηση μας λένε, για την ολοκλήρωση των έργων του Μετρό. Σιγά την είδηση. Πίστεψε κανείς ότι θα τηρηθούν οι προθεσμίες που μας ανακοίνωναν κυβερνητικοί και ... κατασκευαστές; Βάλε όριο το 2020, κι αν τυχόν ολοκληρωθεί νωρίτερα, θα πρόκειται για ευχάριστη έκπληξη.
Τις ανησυχίες του εκφράζει ο Στράτος Σιμόπουλος για την τύχη του Κρατικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης, μετά τη στέρηση εσόδων που του επέβαλε το υπουργείο Πολιτισμού. Μα είναι φυσικό να συμβαίνει αυτό, Στράτο. Αφού η θεατρική ζωή της χώρας μεταφέρθηκε πλέον στο κοινοβούλιο. Τι χρεία έχουμε άλλων θιάσων;
Πολλές αλλαγές στο δημόσιο, θα κάνει ο Βενιζέλος. Σκέπτεται μεταξύ άλλων να μεταφέρει και την ημέρα της Πρωτοχρονιάς. Πέφτει καθημερινή και προστίθεται ακόμη μία αργία. Θα την καθορίσει να είναι πάντα Κυριακή, για να έχουμε μια εργάσιμη μέρα ακόμη. Έτσι αυξάνεται η παραγωγικότητα.
Ο Φωτόπουλος ασκεί και κοινωνική πολιτική. Δεν επιτρέπει στο κράτος να εισπράξει χρήματα. Μόνο που, απ’ αυτά τα χρήματα παίρνει ανεξήγητα το σωματείο του εκατομμύρια ευρώ. Μεταξύ άλλων και για «συνέδρια», που κανείς δεν μας είπε σε τι ωφελούν τον ελληνικό λαό και γιατί δεν τα οργανώνει η ίδια η ΔΕΗ με διαφάνεια.
Η Γεωργία θέτει βέτο στην ένταξη της Ρωσίας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. Μια μικρή χώρα -που ο Άλεξ Ρόντος την κατέστησε ακόμη πιο μικρή- τα βάζει με μια υπερδύναμη. Κι εμείς ήμαστε υποστηρικτές της Αλβανίας, Σκοπίων και Τουρκίας στην ένταξή τους στην Ευρώπη, χωρίς να θέσουμε ούτε έναν όρο.
Πάγια τακτική των πολιτικών μας. Όταν δεν κάνεις κάτι, δεν κινδυνεύεις. Όταν ενεργήσεις, μπορεί και να ζημιώσεις. Ευτυχώς που δεν σκέφτηκε έτσι κι ο Κολοκοτρώνης, γι’ αυτό και σήμερα ούτε προσεύχομαι πεντάκις ημερησίως στον Αλλάχ, ούτε έκανα περιτομή.
Δες, τώρα! Είπα περιτομή και θυμήθηκα τον Μπουτάρη. Τι συνειρμούς κάνει, βρε παιδί μου, το μυαλό του ανθρώπου! Συνέχεια στην ιστορική δήλωση του δημάρχου περί του ότι έχουμε τις ίδιες πολιτιστικές αξίες με τους Τούρκους, ζώντας ομοιότροπα.
Δημοσιεύει η «Τζουμχουριέτ»: Ο Διευθυντής Εθνικής Εκπαίδευσης του Μουράτπασά, Αττάλειας, ζήτησε η απόσταση προσέγγισης μαθητών και μαθητριών να είναι μεγαλύτερη από ένα μέτρο. Σε παρόμοιο περιστατικό στην Μερσίνα είχε απαγορευτεί σε λύκειο η απόσταση να είναι μικρότερη από 45 εκ. (όπως είχα γράψει προχθές κι εγώ), ενώ είχε απαγορευτεί και να κάθονται δίπλα-δίπλα. Προσεγγίσεις σε μικρότερη από αυτήν την απόσταση θα θεωρούνται ως «σεξουαλική παρενόχληση».
Στο λύκειο δε της Μερσίνας, που γράψαμε παραπάνω, καταργήθηκε η από κοινού μελέτη σε μαθητές και μαθήτριες, ενώ, όπως έγραψε η «Χουριέτ», από τον Σεπτέμβριο του 2010 προειδοποιήθηκαν μαθητές και μαθήτριες πως «δεν θα κάνουν βόλτες μαζί, δεν θα κάθονται δίπλα-δίπλα και δεν θα αστειεύονται».
Έχεις δίκαιο δήμαρχε. Έτσι ζούμε κι εμείς εδώ.
Καλλισθένης
voria.gr
Πέταξαν αυγά σε εκπρόσωπο του ΔΝΤ...
Επίθεση με αυγά εξαπέλυσαν οι φοιτητές του πανεπιστημίου Ουλουντάγκ της Τουρκίας στον εκπρόσωπο του ΔΝΤ, Μαρκ Λιούις (δείτε βίντεο).
Στο πανεπιστήμιο πραγματοποιούνταν ένα... οικονομικό συμπόσιο και όταν ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ ξεκίνησε να μιλάει, μια ομάδα επτά φοιτητών του πέταξε αυγά και άνοιξε ένα πανό που έγραφε «έξω το ΔΝΤ».
Οι άνδρες της ασφάλειας έβγαλαν τους φοιτητές από την αίθουσα χωρίς ωστόσο να αναφερθεί κάποια σύλληψη.
Ο Μαρκ Λιούις αναφερόμενος στο γεγονός, σχολίασε πως «όλοι έχουν δικαίωμα στη διαμαρτυρία αλλά τα αυγά λερώνουν τα ρούχα».
real.gr
Απεργούν από την Παρασκευή οι γιατροί του ΙΚΑ...
Σε πανελλαδική απεργία προχωρούν οι γιατροί του ΙΚΑ την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, αντιδρώντας στην κατάργηση οργανικών θέσεων και το... καθεστώς εφεδρείας.
Οι γιατροί του Ιδρύματος έχουν εξαγγείλει επίσης 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες για όλη τη επόμενη εβδομάδα, από τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου μέχρι και την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου.
Τα έκτακτα περιστατικά θα αντιμετωπίζονται από το προσωπικό ασφαλείας.
Όπως αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γιατρών ΙΚΑ (ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ), η απεργία γίνεται με αίτημα να εξαιρεθούν οι γιατροί του ΙΚΑ και του ΕΣΥ από το μέτρο της εφεδρείας και την κατάργηση οργανικών θέσεων.
Επιπλέον, η Ομοσπονδία υπογραμμίζει την αντίθεσή της στη «διάλυση της περίθαλψης του ΙΑΚ, στην ληστεία της τσέπης του ασφαλισμένου με το νέο κανονισμό παροχών του ΕΟΠΥΥ και στις απαξιωατικές συμβάσεις αντιμισθίας».
Πέθανε ο Ντένις Ρίτσι, ένας από τους πατέρες του Unix και της γλώσσας C...
Ένας από τους πιο σπουδαιότερους επιστήμονες της πληροφορικής και προγραμματιστές των τελευταίων δεκαετιών, ο Ντένις Ρίτσι πέθανε σε ηλικία 70 ετών μετά από... μακρά ασθένεια ανακοίνωσαν οι οικείοι του.
Ο Ρίτσι από κοινού με τον Κεν Τόμσον, ενώ δούλευαν στη Bell, δημιούργησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1970 το λειτουργικό σύστημα Unix το οποίο επηρέασε βαθύτατα την πορεία των λειτουργικών συστημάτων μέχρι σήμερα.
Το GNU/Linux, η οικογένεια του BSD και το OS X της Apple είναι απόγονοι του πολυχρηστικού αυτού του συστήματος το οποίο γράφτηκε στη γλώσσα C (επίσης δημιουργημένη από τον Ρίτσι και Τόμσον) που και αυτή χρησιμοποιείται ευρύτατα μέχρι σήμερα.
Οι δύο προγραμματιστές έγραψαν ακόμη μέρος του συνοδευτικού λογισμικού που χρησιμοποιεί το Unix. Και αυτά τα προγράμματα με την μία ή την άλλη μορφή υπάρχουν μέχρι και σήμερα
Το 1983 ο Ρίτσι και ο Τόμσον τιμήθηκαν με το Βραβείο Τιούρινγκ, το αποκαλούμενο και Νόμπελ της Πληροφορικής, το 1990 το Βραβείο της IEEE (άλλη μία μεγάλη διάκριση του κλάδου της πληροφορικής) ενώ το 1999 βραβεύτηκαν με το Εθνικό Μετάλλιο για την Τεχνολογία, την μεγαλύτερη κρατική διάκριση για τον τομέα τους.
TANEA
Μείωση της διαφημιστικής δαπάνης και τον Σεπτέμβριο...
Η πτωτική τάση που καταγράφει η διαφημιστική δαπάνη στη χώρα μας από τον Σεπτέμβριο του 2008 οπότε και άρχισε η παγκόσμια οικονομική κρίση συνεχίστηκε και τον περασμένο μήνα σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services.
Συνολικά η... διαφημιστική δαπάνη που απορρόφησαν τα ΜΜΕ τον Σεπτέμβριο μειώθηκε κατά 8,1%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010, ενώ μόνο τα διαφημιστικά έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 13,3%.
Τις μεγαλύτερες απώλειες στη διαφήμιση κατέγραψαν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί (-28,5%) και ακολουθούν τα περιοδικά (-21,59%) και οι εφημερίδες (-10,9%).
Στο διάστημα των εννέα μηνών (Ιανουάριος - Σεπτέμβριος) η συνολική διαφημιστική δαπάνη μειώθηκε κατά 16%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ τις μεγαλύτερες απώλειες καταγράφουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί (-27,5%) και ακολουθούν τα περιοδικά (-21%), οι εφημερίδες (-16,2%) και οι τηλεοπτικοί σταθμοί (-7,2%).
BHMA
Τηλεφωνική επικοινωνία Παπανδρέου - Λανγκάρντ...
Τηλεφωνική συνομιλία με την Κριστίν Λαγκάρντ είχε το βράδυ ο Πρωθυπουργός, στο πλαίσιο των τακτικών επαφών του με τη γενική διευθύντρια του ΔΝΤ, όπως μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία.
Ο... Έλληνας πρωθυπουργός και η Κριστίν Λανγκάρντ συνομίλησαν για τις εξελίξεις στο διεθνές οικονομικό επίπεδο και για τις αναγκαίες προεργασίες εν όψει της συνεδρίασης του επικείμενου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
Πηδώντας από την κορυφή ενός ουρανοξύστη...
Τρεις τρελοί ανεβαίνουν στην κορυφή ενός αρκετά ψηλού ουρανοξύστη, στη Μαγιόρκα της Ισπανίας.
Και οι τρεις φοράνε κράνη στα οποία φέρει από μία (δείτε βίντεο)... κάμερα έκαστο, κάνοντας τη λήψη συναρπαστική...
Δείπνο για την παρέα του «Πρωινού Ant1» πριν την πρεμιέρα!...
Λίγο πριν κάνει πρεμιέρα το "Πρωινό ΑΝΤ1" οι παρουσιαστές της εκπομπής, δείχνουν να έχουν έρθει πολύ κοντά και να διασκεδάζουν και εκτός δουλειάς μαζί…
Οι... Γιώργος Παπαδάκης, Σίσσυ Χρηστίδου, Χρήστος Φερεντίνος, Παύλος Σταματόπουλος και Κατερίνα Ζαρίφη επισκέφτηκαν το γνωστό στέκι «Παπαδάκης», το μαγαζί δηλαδή της Αργυρώς Μπαρμπαρίγου στο Κολωνάκι την Παρασκευή. Στόχους τους είναι να «δέσουν» και να γίνουν μία παρέα η οποία από τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου θα συντροφεύει κάθε πρωί τους τηλεθεατές του καναλιού του Αμαρουσίου.
Οι παρευρισκόμενοι υποστήριζαν ότι υπήρχε χαλαρή διάθεση, ενώ σύμφωνα με το Hello, οι παρουσιαστές μοιράστηκαν την αγωνία τους για το νέο concept.
Βεβαίως, στο τραπέζι κάθισε και η οικοδέσποινα, η Αργυρώ Μπαρμπαρίγου, η οποία θα έχει την δική της «στήλη» στην εκπομπή.
tvnea.blogspot.com
Απέβαλαν γυναίκες από τις άθλιες συνθήκες εργασίας στη Gucci...
Ο λαμπερός κόσμος της μόδας με τους πανάκριβους οίκους, τελικά δεν είναι αυτό που φαίνεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι μαρτυρίες εργαζομένων στο διάσημο οίκο μόδας Gucci, που κάνουν λόγο για... εξαιρετικά άθλιες συνθήκες εργασίας, οι οποίες προκάλεσαν μέχρι και αποβολές σε γυναίκες.
Ειδικότερα, πέντε πρώην εργαζόμενοι στο κατάστημα της Gucci στην πόλη Σενζέν της Κίνας, το οποίο είναι το μεγαλύτερο από τα συνολικά 42 που λειτουργούν στη χώρα, έστειλαν ανοιχτή επιστολή στην κινέζικη εφημερίδα global Times, σύμφωνα με την οποία έπρεπε να ζητούν άδεια κάθε φορά που ήθελαν να χρησιμοποιήσουν την τουαλέτα ή να πιουν νερό, δούλευαν υπερωρίες χωρίς να τις πληρώνονται, ενώ υποχρεούνταν να πληρώνουν από την τσέπη τους κάθε αντικείμενο που κλεβόταν από το κατάστημα.
Επίσης, δεν τους επιτρεπόταν να καθίσουν κάτω ούτε για ένα λεπτό στη διάρκεια της 14ωρης βάρδιας τους, ενώ τους είπαν ότι είναι πολύ φτωχοί για να τους δώσουν τις εκπτωτικές κάρτες που δικαιούνται οι υπάλληλοι της εταιρίας και που έχουν οι εργαζόμενοι σε όλα τα υπόλοιπα καταστήματα Gucci.
Από την πλευρά της, η μητρική εταιρία Gucci, απάντησε στις κατηγορίες που έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, ότι δεν γνώριζε τις πρακτικές που ακολουθεί η θυγατρική της στην Κίνα, ότι ήδη έχουν απολυθεί τρία ανώτερα στελέχη και ότι οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν τα λεφτά που τους χρωστούν.
cosmo.gr
Θα διαβάζουν το μέλλον στο Ιντερνετ...
Υπερυπολογιστής αμερικανικής υπηρεσίας θα προσπαθήσει να προβλέπει μεγάλα κοινωνικά γεγονότα
Πριν από 60 χρόνια, στη σειρά του «Θεμέλιο», ο... συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Ισαάκ Ασίμοφ επινόησε μια νέα επιστήμη - την ψυχοϊστορία - η οποία συνδύαζε τα μαθηματικά και την ψυχολογία για να προβλέπει το μέλλον. Σήμερα κοινωνικοί επιστήμονες προσπαθούν να εξερευνήσουν τους απέραντους πόρους στο Iντερνετ - τις έρευνες που γίνονται στο Διαδίκτυο, τα μηνύματα στο twitter, στο facebook και τα δημοσιεύματα στα μπλογκ - για να κάνουν το ίδιο.
Οι ερευνητές πιστεύουν πως αυτές οι αποθήκες δεδομένων θα αποκαλύψουν για πρώτη φορά κοινωνιολογικούς νόμους της ανθρώπινης συμπεριφοράς που θα τους καταστήσουν ικανούς να προβλέπουν πολιτικές κρίσεις, επαναστάσεις και άλλες μορφές κοινωνικής και οικονομικής αστάθειας, όπως οι φυσικοί και οι χημικοί μπορούν να προβλέπουν φυσικά φαινόμενα.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός», λέει ο Τόμας Μαλόουν, διευθυντής του Κέντρου Συλλογικής Ευφυΐας στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT). «Εχουμε στη διάθεσή μας μια ολόκληρη σειρά από λεπτομερέστατα και πλουσιότατα δεδομένα, καθώς και αλγόριθμους που μπορούμε να τους χρησιμοποιήσουμε για προβλέψεις. Καθίσταται έτσι δυνατό ένα είδος πρόβλεψης που ήταν αδύνατο μέχρι σήμερα να υπάρξει».
ΝΕΑ ΜΥΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. Η αμερικανική κυβέρνηση ενδιαφέρεται γι' αυτές τις έρευνες. Φέτος το καλοκαίρι, μια μάλλον άγνωστη στο ευρύ κοινό υπηρεσία πληροφοριών άρχισε να συλλέγει ιδέες από πανεπιστημιακούς κοινωνικούς επιστήμονες και εταιρείες αναζητώντας τρόπους ώστε να αναλυθεί αυτόματα το Iντερνετ σε 21 χώρες της Λατινικής Αμερικής, με σκοπό να συγκεντρωθεί και να υποβληθεί σε επεξεργασία μια μεγάλη ποσότητα πληροφοριών.
Το τριετές πείραμα, που θα αρχίσει τον ερχόμενο Απρίλιο, χρηματοδοτείται από την υπηρεσία Intelligence Advanced Research Projects Activity (IARPA), η οποία ανήκει στο γραφείο του διευθυντή των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών.
Το σύστημα αυτόματης συγκέντρωσης δεδομένων θα επικεντρωθεί σε μοντέλα επικοινωνίας, κατανάλωσης και μετακίνησης πληθυσμών. Θα χρησιμοποιηθούν δεδομένα ανοιχτής πρόσβασης, ανάμεσα στα οποία είναι οι έρευνες που γίνονται στο Διαδίκτυο, οι δημοσιεύσεις στα μπλογκ, η ροή στο Ιντερνετ, οι δείκτες των αγορών, οι κάμερες ελέγχου της κυκλοφορίας και οι διορθώσεις στις εγγραφές της Wikipedia.
Το σύστημα θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο: ένα είδος «μεγάλου ματιού» που θα αναλύει τα δεδομένα στο Ιντερνετ χωρίς καμιά ανθρώπινη παρέμβαση. Η έρευνα δεν θα περιοριστεί στα πολιτικά και τα οικονομικά γεγονότα, αλλά θα διερευνήσει και τη δυνατότητα πρόβλεψης πανδημιών και άλλων τύπων διάδοσης σε μεγάλη κλίμακα, κάτι που προσπαθούν ήδη να κάνουν ανεξάρτητα ερευνητές και εταιρείες όπως η Google.
TANEA
Πολιτικά παιχνίδια και συγκίνηση...
Το αποκαλυπτικό πολιτικό δράμα «Αι ειδοί του Μαρτίου» του Τζορτζ Κλούνι και η συγκινητική, λυρική ταινία «Restless» του Γκας Βαν Σαντ ξεχωρίζουν στη νέα κινηματογραφική βδομάδα.
Στο... πρόγραμμα ακόμη τέσσερις ταινίες: «Μη φοβάσαι το σκοτάδι», ταινία τρόμου του Τρόι Νίξι, «Η ζωή που θα έρθει» του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα, «Δωμάτιο στη Ρώμη» του Χούλιο Μέντεμ και «Πόντιοι - New Generation», κωμωδία του Ομήρου Ευστρατιάδη.
Οι άλλες ταινίες
ΔΩΜΑΤΙΟ ΣΤΗ ΡΩΜΗ (Room in Rome). Ισπανία, 2010. Σκηνοθεσία-σενάριο: Χούλιο Μέντεμ. Ηθοποιοί: Ελένα Ανάγια, Νατάσα Γιαροβένγκο. 109'
** ½ - Η όλο πάθος σύντομη, ολονύχτια ερωτική συνάντηση δύο νέων γυναικών -μιας Ισπανίδας και μιας Ρωσίδας- σ' ένα δωμάτιο ξενοδοχείου στη Ρώμη δίνει στον Χούλιο Μέντεμ την ευκαιρία να φτιάξει μια πολύ ωραία μελέτη χαρακτήρων και να χρησιμοποιήσει έξυπνα και δημιουργικά το δωμάτιο και τα ντεκόρ (μαζί και τους πίνακες στους τοίχους), για να σχολιάσει τα προστατευμένα από κάθε εξωτερική παρέμβαση αισθήματά τους. Στα συν της ταινίας και οι πολύ καλές ερμηνείες των δύο γυναικών.
ΠΟΝΤΙΟΙ - NEW GENERATION. Ελλάδα, 2011. Σκηνοθεσία: Ομηρος Ευστρατιάδης. Σενάριο: Γιάννης Σκλάβος. Ηθοποιοί: Παύλος Κοντογιαννίδης, Ζωζώ Σαπουντζάκη, Κώστας Βουτσάς. 91'
Κωμωδία γύρω από δύο Πόντιους, οι οποίοι, πνιγμένοι από χρέη, αποφασίζουν να αναζητήσουν ένα θησαυρό κρυμμένο κάτω από ένα γυναικείο μοναστήρι, όπου, όταν ήταν μικρά παιδιά, είχαν δει μαφιόζους να τον κρύβουν.
Αι ειδοί του Μαρτίου
The Ides of March. ΗΠΑ, 2011. Σκηνοθεσία: Τζορτζ Κλούνι. Σενάριο: Τζορτζ Κλούνι, Γκραντ Χέσλοβ. Ηθοποιοί: Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζορτζ Κλούνι, Φίλιπ Σίμουρ Χόφμαν, Πολ Τζιαμάτι, Ιβάν Ρέιτσελ Γουντ, Μαρίζα Τομέι, Τζέφρι Ράιτ. 101'
****
Τα βρόμικα παρασκήνια και οι ίντριγκες των πολιτικών, με αφορμή την καμπάνια για το χρίσμα του υποψηφίου των Δημοκρατικών για την προεδρία των ΗΠΑ, σε μια δοσμένη με κριτική ματιά και καυστικό χιούμορ ταινία.
Μια αποκαλυπτική, δοσμένη με αρκετό σασπένς ματιά πάνω στα συχνά βρόμικα παρασκήνια των προετοιμασιών για το χρίσμα του υποψηφίου των Δημοκρατικών για την αμερικανική προεδρία (βασίζεται στο γνωστό θεατρικό έργο του Μπο Γουίλιμον, «Farragut North»), παρουσιάζει ο γνωστός για τις φιλελεύθερες, περιβαλλοντικές απόψεις του ηθοποιός Τζορτζ Κλούνι, στην τέταρτη αυτή σκηνοθετική δουλειά του. Εδώ έχει τον τριπλό ρόλο του σκηνοθέτη/συμπρωταγωνιστή και συν-σεναριογράφου.
Ο Μάικ Μόρις, κυβερνήτης της Πενσυλβανίας και υποψήφιος για την προεδρία, που υποδύεται ο Κλούνι, είναι ένας ένθερμος φιλελεύθερος περιβαλλοντολόγος, ταγμένος ενάντια στους πολέμους, με μόνη αληθινή πίστη, όπως αναφέρει σε κάποια στιγμή, στο Σύνταγμα των ΗΠΑ. Υπεύθυνος της καμπάνιας του είναι ο πανέξυπνος Πολ Ζάρα (Φίλιπ Σίμουρ Χόφμαν), με βοηθό τον ιδεαλιστή και φιλόδοξο Στίβεν Μάιερς (Ράιαν Γκόσλινγκ). Ανταγωνιστής του Μόρις για το χρίσμα του κόμματος είναι ένας γερουσιαστής, την καμπάνια του οποίου διευθύνει ο πονηρός, έτοιμος για κάθε ίντριγκα Τομ Ντάφι (Πολ Τζιαμάτι).
Ο Κλούνι καταγράφει με οξυδέρκεια και κριτικό μάτι τα παρασκήνια της καμπάνιας των δύο υποψηφίων, με τις διάφορες εξελίξεις, ιδιαίτερα όταν η αποκάλυψη της σχέσης ανάμεσα στον Μόρις και μια νεαρή βοηθό της προεκλογικής ομάδας (Ιβάν Ρέιτσελ Γουντ) κινδυνεύει να στοιχίσει το χρίσμα στον Μόρις. Η σχέση αυτή, καθώς και η προσπάθεια να κερδηθεί η υποστήριξη ενός γερουσιαστή με μεγάλη επιρροή στους ψηφοφόρους (ο οποίος ζητεί ως αντάλλαγμα την υπουργοποίησή του), η κρυφή συνάντηση του Στίβεν με τον αντίπαλο Τομ Ντάφι και οι απειλές για αποκάλυψη από δημοσιογράφο (Μαρίζα Τομέι) των «Νιου Γιορκ Τάιμς» προσφέρουν στον Κλούνι την ευκαιρία να διεισδύσει πίσω από τα φαινόμενα. Η σκηνοθεσία του είναι κοντά σ' εκείνη που γνωρίσαμε στο «Καληνύχτα και καλή τύχη». Ξεσκεπάζει τις ραδιουργίες, τις υποχωρήσεις, τα βολέματα, την προδοσία και την εκδίκηση. Στοιχεία που μας αποκαλύπτουν τον πλήρη κυνισμό που κυριαρχεί στη σύγχρονη πολιτική. Κάτι που σε κάνει να διερωτάσαι πόσα χειρότερα μπορεί να συμβαίνουν στο χώρο των Ρεπουμπλικάνων, αν αυτά συμβαίνουν στο χώρο των Δημοκρατικών («πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τις μεθόδους των Ρεπουμπλικάνων», λέει, μάλιστα, σε μια κρίσιμη στιγμή ο υπεύθυνος της καμπάνιας του Μόρις).
«Αι ειδοί του Μαρτίου» (αναφορά στη φράση του μάντη που, στο σεξπιρικό «Ιούλιο Καίσαρα», προειδοποιεί τον Καίσαρα για την επικείμενη δολοφονία του), είναι ένα είδος πολιτικού μύθου για την οδυνηρή εποχή μας. Μας λέει πολλά για τα παρασκήνια της αμερικανικής πολιτικής, ενώ ταυτόχρονα μας αποκαλύπτει πόσο κοντά στο θέατρο και την υποκριτική (με όλες τις έννοιες των λέξεων), βρίσκονται οι πολιτικοί, καθώς και οι άνθρωποι που αναλαμβάνουν, με κάθε μέσο (νόμιμο ή και παράνομο), να τους πλασάρουν στους ψηφοφόρους.
Restless
ΗΠΑ, 2011. Σκηνοθεσία: Γκας Βαν Σαντ. Σενάριο: Τζέισον Λου. Ηθοποιοί: Χένρι Χόπερ, Μία Γουασικόφσκα, Ρίο Κάζε. 91'
*****
Ο μεγάλος έρωτας που, παρά τον πόνο και την αίσθηση μιας σύντομης ζωής, αναπτύσσεται ανάμεσα σε δύο νέα παιδιά, σε μια συγκινητική, με ωραίες ερμηνείες, ρομαντική, δοσμένη με λυρισμό, ταινία.
Αυτό που θαυμάζει κανείς στον Γκας Βαν Σαντ είναι πώς τα καταφέρνει, σχεδόν πάντα, με όποιο είδος ταινίας και αν καταπιαστεί (από τους λίγους που έχουν καταπιαστεί με όλα σχεδόν τα είδη), να δίνει κάτι το προσωπικό και πάντα συναρπαστικό.
Στο «Restless», αυτό που μας λέει ο Βαν Σαντ, είναι πως ο μεγάλος, αγνός έρωτας είναι το μόνο ουσιαστικό αντίδοτο στη σύντομη βασανισμένη ζωή μας. Στην ταινία του αφηγείται τον ρομαντικό έρωτα ανάμεσα στην Αναμπελ (πολύ καλή η Μία Γουασικόφσκα), ένα άρρωστο από καρκίνο κορίτσι, που του απομένουν μόνο τρεις μήνες ζωής, και τον Ινοκ (στο ρόλο ο γιος του Ντένις, Χένρι Χόπερ), ένα νέο που έχει πρόσφατα χάσει τους γονείς του σε αυτοκινητικό δυστύχημα και αναζητεί διέξοδο στις κηδείες άγνωστων νεκρών και στις συζητήσεις του με το φιλικό φάντασμα ενός νεκρού Ιάπωνα καμικάζι, πιλότου του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Βαν Σαντ στρέφεται σε ιστορίες με εφήβους (φτάνει να θυμηθούμε το «Paranoid Park» και το «Elephant»), για να μας δώσει τις τόσο περίπλοκες πτυχές της ζωής και των προβλημάτων της. Εδώ βέβαια το θέμα που απασχολεί τα δύο νέα παιδιά είναι ο θάνατος. Αυτό όμως δεν εμποδίζει το σκηνοθέτη να τον αντιμετωπίσει με χιούμορ και φρεσκάδα και να σκιτσάρει την τρυφερή, ανθρώπινη πλευρά του ζευγαριού του μέσα από ωραία αναπτυγμένες σκηνές, φωτογραφημένες από τον ελληνικής καταγωγής Χάρη Σαββίδη.
Μη φοβάσαι το σκοτάδι
Don't Be Afraid of the Dark. ΗΠΑ, 2010. Σκηνοθεσία: Τρόι Νίξι. Σενάριο: Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, Μάθιου Ρόμπινς. Ηθοποιοί: Κέιτι Χολμς, Γκάι Πιρς, Μπέιλι Μάντισον, Γκάρι Μακ Ντόναλντ. 100'
** ½
Σ το καινούργιο βικτωριανό σπίτι του πατέρα της, η μικρή Σάλι αντιμετωπίζει μια στρατιά από μικρά αλλά μοχθηρά τέρατα, σε μια ατμοσφαιρική ταινία τρόμου, σε σενάριο του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
Ριμέικ μιας τηλεταινίας του 1973 είναι η ταινία τρόμου που γύρισε ο νέος σκηνοθέτης Τρόι Νίξι, σ' ένα σενάριο στο οποίο συνεργάστηκε ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο («Ο λαβύρινθος του Πάνα»). Η ιστορία αναφέρεται στα «χομούνκουλους» (μικρά, απαίσια τέρατα) που η 9χρονη Σάλι (Μπέιλι Μάντισον) ανακαλύπτει στο «σφραγισμένο» υπόγειο του νέου, βικτωριανού σπιτιού, όπου μετακομίζει ο χωρισμένος αρχιτέκτονας πατέρας της (Γκάι Πιρς) με τη νέα φίλη του (Κέιτι Χολμς).
Η ταινία περιέχει αρκετά από τα αναγκαία στις περιπτώσεις αυτές στοιχεία (παράξενοι θόρυβοι και ήχοι, σκοτεινοί διάδρομοι, πόρτες που τρίζουν), όλα δοσμένα με αρκετή φαντασία, ένα έξυπνο μοντάζ και συνεχές σασπένς, που σε αφήνει διαρκώς με κομμένη την ανάσα. Στο τελικό αποτέλεσμα δείχνει να έχει βάλει το χέρι του ο Ντελ Τόρο, ο οποίος χρησιμοποιεί ένα είδος παιδικού παραμυθιού με τελικό στόχο να το ανατρέψει. Παρ' όλο όμως που το σενάριο δεν αναπτύσσει πάντα τους χαρακτήρες όσο πρέπει, η δημιουργία της κατάλληλης απειλητικής ατμόσφαιρας, ο σωστά ισορροπημένος ρυθμός, καθώς και η παρουσίαση των γεγονότων μέσα από τη ματιά της μικρής ηρωίδας καταφέρνουν να δώσουν μια άλλη, αρκετά συναρπαστική διάσταση στην ταινία. Στα συν, οι καλές ερμηνείες.
Η ζωή που θα έρθει
Amador. Ισπανία, 2010. Σκηνοθεσία-σενάριο: Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα. Ηθοποιοί: Μαγκαλί Σολιέ, Θέλσο Μπουγκάγιο, Πιέτρο Σίμπιγιε. 112'
** ½
Μια νεαρή γυναίκα, που αναλαμβάνει τη φροντίδα ενός ετοιμοθάνατου ηλικιωμένου άντρα, κρύβει το θάνατό του από τους συγγενείς του, για να μπορεί να συνεχίσει να εργάζεται, σε μια δραματική, διανθισμένη με μαύρο χιούμορ ταινία.
Για να μπορέσει να συνεχίσει να εργάζεται, η Μαρσέλα (εξαιρετική στο ρόλο η γνωστή μας από «Το γάλα της θλίψης» Μαγκαλί Σολιέ), μια νεαρή μετανάστρια από το Περού, κρύβει από τα παιδιά του το θάνατο του Αμαδόρ, του άρρωστου, ηλικιωμένου πατέρα τους, τον οποίο είχε αναλάβει να φροντίζει όσο αυτοί έλειπαν.
Ο Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα («Δευτέρες με λιακάδα») παρακολουθεί από κοντά το δράμα της ηρωίδας του, σκιτσάροντας τη σχέση της τόσο με τον άρρωστο άντρα όσο και με τον εραστή της, που διευθύνει μια μικρή επιχείρηση λουλουδιών (ζει σ' ένα μικρό διαμέρισμα φορτωμένο λουλούδια, ακόμη και μέσα στο ψυγείο), καθώς και μια μεσήλικη πόρνη που επισκέπτεται κάθε τόσο τον άρρωστο άντρα. Η σκηνοθεσία του είναι λιτή, διανθισμένη με ένα συχνά μαύρο χιούμορ, που θυμίζει εκείνο του Μπουνιουέλ. *
enet.gr
Η εφημερίδα των Αγανακτησμένων της WALL STREET ...
Ενα παραδοσιακό όπλο χρησιμοποιούν στον αγώνα τους οι «αγανακτισμένοι» των ΗΠΑ και δεν είναι άλλο από την εφημερίδα. Σε χαρτί, «όμορφα σχεδιασμένη και καλά γραμμένη», όπως λέει ο -με συναίνεση κηρυχθείς- υπεύθυνός της, Α. Γκούπτα. Ο Γκούπτα είναι ... βετεράνος «εφημεριδάς», αφού επί χρόνια εκδίδει ένα αριστερό φύλλο, το οποίο κυκλοφορεί σε 20.000 αντίτυπα στη Νέα Υόρκη, 16 φορές το χρόνο.
«Για δύο και πλέον εβδομάδες, στη σπουδαία μητρόπολη του καπιταλισμού, οι στερημένοι απελευθερώνουν εδάφη από τους οικονομικούς φεουδάρχες και τον αστυνομικό στρατό τους», γράφει μεταξύ άλλων στο κύριο άρθρο της εφημερίδας ο υπεύθυνος Α. Γκούπτα (φωτ. Ass. Press) Αν το κίνημα των διαδηλωτών της Γουόλ Στριτ είχε οτιδήποτε «επίσημο», η εφημερίδα με τον τίτλο «Η υπό κατάληψη Γουόλ Στριτ Τζέρναλ» (The Occupied Wall Street Journal) θα ήταν το επίσημο φύλλο της. Ομως, το πλήθος των ανθρώπων που αμφισβητούν και θέτουν ερωτήματα για το σύστημα υπό την παρούσα του μορφή είναι ετερόκλιτο και κατά μία έννοια αναρχικό. Παρά ταύτα, το έντυπό τους επέλεξαν να είναι «επαγγελματικό». Βοήθησαν και βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση, ασφαλώς εθελοντικά, δημοσιογράφοι και μη δημοσιογράφοι.
Η εφημερίδα είναι τετρασέλιδη, έγχρωμη και με ενδιαφέρουσα σελιδοποίηση. Για να στηθεί βεβαίως χρειάστηκε λεφτά. Τον περασμένο μήνα λοιπόν, λίγο πριν βγει το πρώτο φύλλο, ένας ιστότοπος ανέλαβε να συγκεντρώσει πόρους για την έκδοσή της. Στόχος ήταν τα 12.000 δολάρια. Η προσφορά ήταν μεγάλη και ο κορβανάς πλούτισε γρήγορα και έφτασε τα 75.000! Ετσι εξέδωσε και δεύτερο φύλλο ενώ έβγαλε ξανά το πρώτο, αλλά στα ισπανικά.
Εξεγέρσεις ανά τον κόσμο
Η εφημερίδα φιλοξενεί μεταξύ άλλων και ρεπορτάζ για εξεγέρσεις και σημαντικές διαδηλώσεις ανά τον κόσμο. Στην ημερομηνία 25 Μαΐου προβάλλει το κίνημα των αγανακτισμένων στην Ελλάδα. Πολλοί από εκείνους που την παίρνουν στα χέρια τους τη φυλάνε ως τεκμήριο μιας ιστορικής στιγμής για την Αμερική. Οσοι δεν την αποκτούν, μπορούν να τη διαβάσουν σε μορφή PDF στη διεύθυνση www.bit.ly/qi05ls.
Στο κύριο άρθρο ο Α. Γκούπτα γράφει: «Για δύο και πλέον εβδομάδες, στη σπουδαία μητρόπολη του καπιταλισμού, οι στερημένοι απελευθερώνουν εδάφη από τους οικονομικούς φεουδάρχες και τον αστυνομικό στρατό τους». Δεν το συναντάς αυτό στην... κανονική «Γουόλ Στριτ Τζέρναλ».
nytimes.com
http://anergoidimosiografoi.blogspot
Η Σπουδαιότερη Ομιλία που έγινε ποτέ...
O Charlie Chaplin στην ταινία "Ο μεγάλος Δικτάτωρ" γυρισμένη το 1940,
είναι η πρώτη ομιλούσα ταινία του Σαρλώ. Πεισματικά αρνιόταν (δείτε βίντεο), για... μιάμιση περίπου δεκαετία, να ακολουθήσει την τεχνολογική εξέλιξη που επέτρεπε την ομιλία στον κινηματογράφο. Όταν τελικά ενέδωσε, το έκανε γιατί είχε πραγματικά κάτι να πει, συγκλονίζοντας όλο τον κόσμο τότε, αλλά και τις μετέπειτα γενιές που θα ερχόταν σε επαφή με το φιλμ.
http://aplhrotoiergazomenoi.blogspot.com
Νέα σειρά του BBC για τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη ...
Το BBC αν και περνά σε περίοδο λιτότητας και περικοπών, ανακοίνωσε μια νέα σειρά, 8 επεισοδίων γύρω από τον διαβόητο κατά συρροή δολοφόνο ''Τζακ Αντεροβγάλτη''. To ... BBC ανοίγει για μια ακόμα φορά τον φάκελο του πιο γνωστού δολοφόνου του 19ου αιώνα, η ταυτότητα του οποίου δεν έγινε ποτέ γνωστή.
Διάφοροι μύθοι έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς, ενώ το θέμα έχει απασχολήσει στο παρελθόν την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Η σειρά με τίτλο ''Ripper Street'' θα ξεκινήσει γυρίσματα το 2012.
«Βλέπω τέχνη ακόμη και στα σκουπίδια»...
«Είμαι ρακοσυλλέκτρια» λέει αυθόρμητα η Λούσι Λιου, καθώς κοιτάζει τα έργα της που κρέμονται σε τοίχους της γκαλερί Salon Vert στο Λονδίνο.
«Εάν δω ένα ... αντικείμενο παραμορφωμένο, ακόμη κι ένα κομμάτι μέταλλο, και μου εγείρει τη φαντασία, θα το πάρω ακόμη και από τα σκουπίδια για να δημιουργήσω κάτι με αυτό» λέει η αμερικανίδα ηθοποιός που παρουσιάζει την πρώτη της έκθεση στη Βρετανία με τίτλο «Εβδομήντα δύο», που αποτελείται από 72 έργα με μαύρο μελάνι σε λευκό χαρτί και άλλα από σπασμένο γυαλί, ξύλο, τσαλακωμένο χαρτί, φτερά πεταλούδας.
Το ενδιαφέρον της για την τέχνη ξεκινά από τα φοιτητικά της χρόνια. «Ακόμη κι όταν βρισκόμουν σε γυρίσματα ταινιών, στα διαλείμματα ζωγράφιζα ή έραβα» λέει στην εφημερίδα «Guardian» η Λούσι Λιου, γνωστή από ταινίες όπως «Οι Αγγελοι του Τσάρλι» και «Kill Bill».
Πριν από επτά χρόνια πήρε το μέχρι τότε χόμπι της στα σοβαρά. Αποφάσισε να παρακολουθήσει μαθήματα γλυπτικής, ζωγραφικής και σχεδίου στο New York Studio School. Μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει εκθέσεις σε Νέα Υόρκη, Λος Aντζελες, Σκοτία, Μόναχο.
Μέσα από τα έργα της καταθέτει τις απόψεις της γύρω από ζητήματα όπως η σεξουαλικότητα, η ταυτότητα, οι φυλετικές διακρίσεις, η Ιστορία. Η ίδια η ζωή είναι πηγή έμπνευσης. Εχει να πει πολλά για τους σκληρά εργαζόμενους γονείς της που από το Πεκίνο και τη Σαγκάη βρέθηκαν μετανάστες στις ΗΠΑ. Αλλά και για τον ρατσισμό στη διανομή των ρόλων στον κινηματογράφο.
«Κάποιοι πιστεύουν ότι δεν βιώνεις τον ρατσισμό αν το δέρμα σου είναι λευκό. Αυτό είναι λάθος» λέει η ηθοποιός που μόλις ολοκλήρωσε τα γυρίσματα για την ταινία «The Man with the Iron Fists» στο πλευρό του Ράσελ Κρόου.
Πηγή έμπνευσης για τα έργα, τα 72 ονόματα του Θεού του Βιβλίου της Εξόδου σύμφωνα με τους Εβραίους. Αυτά τα ονόματα και τα χαρακτηριστικά του καθενός αποτελούν για κάποιους υποστηρικτές της Καμπάλα - όπως η Λούσι Λιου - μια ευκαιρία για πνευματικό διαφωτισμό. «Μπορεί κανείς να σκεφτεί καθένα από αυτά και να γεμίσει τη ζωή του με ευημερία, γονιμότητα ή να θεραπευθεί. Υπάρχουν 72 διαφορετικές πιθανότητες. Το βρήκα συναρπαστικό» λέει.
TANEA
Επεσε η κυβέρνηση λόγω του ευρώ...
Toυ Γιώργου Δελαστίκ
Υγρά ήταν τα μάτια της πρωθυπουργού της Σλοβακίας Ιβέτα Ραντιτσόβα αργά τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη, καθώς έδινε συνέντευξη Τύπου μετά από μια... μοιραία για την πολιτική της τύχη ψηφοφορία στο κοινοβούλιο με θέμα τη διεύρυνση του προσωρινού μηχανισμού στήριξης της Ευρωζώνης. Συνδεόμενη πολιτικά με τη Γερμανία, η Σλοβάκα πρωθυπουργός τάσσεται αναφανδόν υπέρ της θέσης του Βερολίνου στο θέμα αυτό - υποστηρίζει δηλαδή την επέκταση του μηχανισμού αυτού.
Με τη συνήθη όμως αλαζονεία των νεόκοπων στην πολιτική -η Ραντιτσόβα έγινε πρωθυπουργός προ έτους, επικεφαλής δεξιού συνασπισμού τεσσάρων κομμάτων μετά τις βουλευτικές εκλογές του Ιουνίου 2010- αποφάσισε να κάμψει τις αντιστάσεις κάποιων πολιτικών συμμάχων της εκβιάζοντάς τους ωμά: ανακήρυξε την ψήφο υπέρ ή κατά του μηχανισμού της ΕΕ σε ψήφο εμπιστοσύνης υπέρ ή κατά της κυβέρνησής της.
Ο εκβιασμός της όμως απέτυχε παταγωδώς. Η Ραντιτσόβα χρειαζόταν τουλάχιστον 76 ψήφους στο 150μελές σλοβακικό κοινοβούλιο, αλλά τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά γι' αυτή: υπέρ ψήφισαν μόνο 55 βουλευτές. Οι 22 βουλευτές του κυβερνητικού κόμματος Ελευθερία και Αλληλεγγύη που ήταν αντίθετο στην επέκταση του μηχανισμού στήριξης απείχαν από τη συνεδρίαση.
Οι 60 παρόντες από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης, οι οποίοι ανήκαν κυρίως στο Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (Smer), απείχαν από την ψηφοφορία. Το Smer είναι υπέρ της επέκτασης του μηχανισμού, είναι πρόθυμο να την υπερψηφίσει, αλλά σε αντάλλαγμα ήθελε την προκήρυξη πρόωρων εκλογών μόλις ενάμιση χρόνο μετά τις προηγούμενες, έχοντας τη βεβαιότητα ότι θα τις κερδίσει.
Ετσι η Ιβέτα Ραντιτσόβα απέμεινε με τους πιο στενούς συμμάχους της, συγκεντρώνοντας μόλις το ένα τρίτο των ψήφων στη Βουλή αντί των αναγκαίων μισών συν μία. Η πρωθυπουργική καριέρα της οδηγήθηκε σε τέλος πρόωρο, ευρωπαϊκό και πένθιμο, γύρω στους δεκαπέντε μόλις μήνες μετά την έναρξή της. Πέτυχε πάντως να τη γράψει η Ιστορία ως την πρώτη γυναίκα πρωθυπουργό στην Ιστορία της Σλοβακίας, ανεξαρτήτως της διάρκειας της θητείας της, πράγμα που θα αποτελεί στο μέλλον ασήμαντη λεπτομέρεια.
Φιλιά, αποχαιρετιστήριοι εναγκαλισμοί, υποκριτικά εγκώμια συμπλήρωσαν τον πολιτικό επικήδειο της Ιβέτα Ραντιτσόβα. Η κυβέρνησή της κατέρρευσε. Βάσει του σλοβακικού συντάγματος όμως παραμένει ως υπηρεσιακή στη θέση της μέχρι να συγκροτηθεί νέα.
Ο πρόεδρος της Σλοβακίας υποχρεώθηκε εντελώς απρόθυμα να διακόψει ένα ξεχωριστό ταξίδι πολιτικού... τουρισμού στην Ινδονησία και τις Φιλιππίνες και να γυρίσει άρον άρον σήμερα από την άλλη άκρη της Γης. Προκειμένου να ορίσει νέο πρωθυπουργό.
Στο μεταξύ όμως τα τρία εναπομείναντα κυβερνητικά κόμματα και οι σοσιαλδημοκράτες δεν έχασαν καιρό. Συναντήθηκαν χτες και αποφάσισαν δύο πράγματα: πρώτον ότι σήμερα-αύριο θα ξανακάνουν ψηφοφορία στο κοινοβούλιο και αυτή τη φορά θα υπερψηφίσουν με συντριπτική πλειοψηφία υπέρ της επέκτασης του προσωρινού μηχανισμού στήριξης της Ευρωζώνης και δεύτερον ότι θα κάνουν πρόωρες βουλευτικές εκλογές σε πέντε μήνες, τον Μάρτιο, όπως απαιτούσε η σοσιαλδημοκρατική αντιπολίτευση.
Δεδομένου ότι το σλοβακικό σύνταγμα απαιτεί η διεξαγωγή πρόωρων εκλογών να εγκριθεί οπωσδήποτε από τουλάχιστον τα τρία πέμπτα των βουλευτών (90 στους 150), η συμφωνία όλων αυτών των κομμάτων ήταν αναγκαία προϋπόθεση για την έγκριση της επέκτασης του μηχανισμού (EFSF) της ΕΕ.
"Η Σλοβακία θα τον επικυρώσει χωρίς προβλήματα. Πιστεύω ότι αυτό θα γίνει το αργότερο ως την Παρασκευή (σ.σ. αύριο)" δήλωσε περιχαρής χτες ο ηγέτης των σοσιαλδημοκρατών και πρωθυπουργός της Σλοβακίας μέχρι πέρυσι τον Ιούνιο, Ρόμπερτ Φίκο.
Μόλις αυτή η ψηφοφορία όντως λάβει χώρα και έχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα, θα έχει ολοκληρωθεί η επικύρωση του διευρυμένου μηχανισμού της Ευρωζώνης και από τα 17 κοινοβούλια των κρατών-μελών της, καθώς το σλοβακικό είναι το τελευταίο που ακόμη δεν τον έχει εγκρίνει.
Ι. ΡΑΝΤΙΤΣΟΒΑ
"Μάρτυρας" του κοινού νομίσματος!
Ξεγραμμένη πριν από την κρίσιμη ψηφοφορία είχε η γερμανική δεξιά εφημερίδα "Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε" τη Σλοβάκα πρωθυπουργό Ιβέτα Ραντιτσόβα και την κυβέρνησή της. "Μάρτυρα της σωτηρίας του ευρώ" την αποκαλούσε μάλιστα στον τίτλο μεγάλης ανάλυσής της - ένας τίτλος που απέπνεε και κάποια δόση ανεπαίσθητης ειρωνείας. Η Ραντιτσόβα και όλοι σχεδόν οι Σλοβάκοι πολιτικοί είναι γνωστό ότι διακατέχονται από έντονα φιλογερμανικά αισθήματα και φροντίζουν να εναρμονίζουν την πολιτική της χώρας τους με εκείνη του Βερολίνου. Γι' αυτό και η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ εξέφρασε τη βεβαιότητά της ότι η Σλοβακία θα εγκρίνει την επέκταση του μηχανισμού της Ευρωζώνης.
ΕΘΝΟΣ
Τουλάχιστον 19 νεκροί σε συγκρούσεις με τις κυβερνητικές δυνάμεις στη Συρία...
Τουλάχιστον 19 άνθρωποι σκοτώθηκαν από επιθέσεις των συριακών δυνάμεων στους διαδηλωτές στη Συρία, σύμφωνα με ακτιβιστές.
Το ... συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανακοίνωσε ότι 10 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, όταν κυβερνητικά στρατεύματα επιτέθηκαν στα βόρεια πόλη Μπανάς. Στη νότια πόλη Χαάρα, ένοπλοι σκότωσαν τουλάχιστον εννέα στρατιώτες.
Ο ΟΗΕ εκτιμά ότι σχεδόν 3.000 Σύροι έχουν σκοτωθεί από τότε που ξεκίνησαν οι διαδηλώσεις κατά της κυβέρνησης του προέδρου Μπασάρ αλ-Άσαντ, το Μάρτιο.
Σύμφωνα με ακτιβιστές δεκάδες χιλιάδες Σύριοι έχουν συλληφθεί.
«Έτσι έδιωξα το ΔΝΤ από την Αργεντινή»...
«Η Ελλάδα να γίνει σαν την Αργεντινή»! Αυτή είναι η απάντηση του Ρομπέρτο Λαβάνια για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα μας. Ο κ. Λαβάνια, είναι ο ... πρώην υπουργός Οικονομικών της Αργεντινής που έδιωξε το ΔΝΤ από τη χώρα του, αρνήθηκε να ακολουθήσει τις «συνταγές» που αυτό πρότεινε και στη συνέχεια ανέλαβε το δύσκολο έργο να βγάλει τη χώρα του από την κρίση με την οποία είχε έρθει αντιμέτωπη.
Σε συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό «Επίκαιρα», τονίζει την ομοιότητα των λύσεων που προτείνει το ΔΝΤ ανεξαρτήτου χώρας και τις συνέπειες που οι «λύσεις» αυτές επιφέρουν. Εξηγεί πώς αντιμετώπισε στη χώρα του την οικονομική κρίση που είχε ξεσπάσει.
Η άποψη που δίνει για να βγει η Ελλάδα από την κρίση, είναι να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του χρέους της. Στη συνέχεια, σύμφωνα με τον πρώην υπουργό, τα χρήματα που θα σταματήσουν να πηγαίνουν στην εξυπηρέτηση του χρέους, θα χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας με την βελτίωση των υποδομών, την ανάπτυξη της τεχνολογίας, της επιστήμης και της παιδείας.
http://pisoporta.wordpress.com/
Καθαρές κουβέντες...
Toυ Γιώργου Λακόπουλου
Και να θέλει κανείς να αγιάσει δεν τον αφήνουν. Υπάρχουν κάτι τύποι στον κυβερνητικό μηχανισμό που επιμένουν να μας κάνουν τα νεύρα τσατάλια. Αυτή τη φορά βρήκαν κάτι πολύ άχαρο: ένα... κείμενο με το οποίο η κυβέρνηση κάνει τον απολογισμό της. Και για να το κάνουν πιο «βαρύ» το συνόδευσαν και με σημείωμα του Πρωθυπουργού. Προφανώς δεν το έγραψε ο ίδιος- δεν είναι δυνατόν να το έγραψε. Είναι γνωστό πως γίνονται αυτά. Δουλειές των λογογράφων. Μόνο που αυτή τη φορά οι μάγκες το παράκαναν. Ούτε λίγο ούτε πολύ εμφανίζουν τον Παπανδρέου να λέει ότι είναι απόλυτα ικανοποιημένος από το κυβερνητικό έργο και θα το συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο.
Θα πει κανείς: αυτά λέγονται στην πολιτική. Ασφαλώς. Όποτε θα μπορούσε να πει κανείς ας πάει και το παλιάμπελο. Αλλά υπάρχει και κάτι άλλο που δεν καταπίνεται: Εμφανίζουν τον Παπανδρέου να βεβαιώνει ότι το κυβερνητικό έργο βρίσκεται σε απόλυτη συνέπεια με τις προεκλογικές εξαγγελίες. Ότι υποσχέθηκε, αυτό ακριβώς κάνει. Αυτές οι διατυπώσεις θα προκαλούσαν απλώς μειδιάματα σε άλλες συνθήκες. Αλλά τώρα δεν είναι ώρα για αστειάκια. Είναι εξοργιστικό ότι κάποιοι θέλουν να πείσουν τους πολίτες– όποιον εν πάση περίπτωση μπαίνει στον κόπο να τα διαβάσει αυτά - ότι το 2009 οι ψηφοφόροι έδωσαν στο ΠΑΣΟΚ την εντολή να ασκήσει τη σημερινή πολιτική. Ότι το ΠΑΣΟΚ πηρε την κυβέρνηση για να ακολουθήσει το δρόμο που ακολουθεί: Το ΔΝΤ, η τρόικα, το Μνημόνιο, οι φόροι, οι περικοπές, η ανεργία, η διάλυση, η εξάρτηση και η εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας.
Ο ιστορικός του μέλλοντος θα κόψει φλέβες διαβάζοντας ότι υπήρξε εκλογικό σώμα στο οποίο ένα κόμμα υποσχέθηκε ό,τι χειρότερο και εξελέγη θριαμβευτικά. Έχουν καμιά αξία όλα αυτά; Έχουν. Γιατί αυτό που προέχει αυτή τη στιγμή είναι η ειλικρίνεια στις σχέσεις της κυβέρνησης με την κοινωνία. Βέβαια αυτό είναι είδος εν ανεπάρκεια στην πολιτική, ούτως η άλλως. Αλλά, παραδόξως, η αλήθεια είναι το μόνο επιχείρημα που θα μπορούσε να έχει αυτή τη στιγμή ο Γ. Παπανδρέου. Οι καθαρές κουβέντες. Τίποτε άλλο δεν μπορεί να τον κρατήσει σε επαφή με τους πολίτες. Γιατί όλα όσα κάνει η κυβέρνηση τους πλήττουν τους πολίτες. Όταν τον εμφανίζουν και από πάνω, να τους αντιμετωπίζει κατ’ αυτόν τον τρόπο, βγαίνουν από τα ρούχα τους.
Πολλοί μπορεί να είναι ακόμη διατιθέμενοι να αντέξουν νέα βάρη. Κανείς όμως δεν είναι διατιθέμενος να του λένε ότι τα ήθελε και τα έπαθε. Γιατί αυτό ακριβώς λέει το κείμενο: ας προσέχατε. Αυτή η τραγελαφική επίδειξη συνέπειας, προβάλλεται τη στιγμή που ακόμη και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, αλλά και υπουργοί δεν κρύβουν ότι η κυβερνητική πολιτική έχει πρόβλημα νομιμοποίησης. Ότι η κυβέρνηση ενεργεί καθ' υπέρβασην της λαϊκής ετυμηγορίας. Ότι δεν έχει εξουσιοδότηση για όσα κάνει. Καμία σχέση με το προεκλογικό της πρόγραμμα.
Και όσο γι αυτά που λένε ορισμένοι ότι «δεν ήξερε τι θα βρει» είναι γελοιότητες. Αν βρήκε κάτι που δεν περίμενε δεν είχε παρά να εξηγήσει ότι βάσει αυτών που βρήκε δεν μπορεί να εφαρμόσει το πρόγραμμα της και ζητάει εκ ξένου εντολή να εφαρμόσει ένα άλλο. Αυτό που εφαρμόζει δηλαδή. Καθιστά μόνη της τον εαυτό της υπόλογο για υφαρπαγή ψήφου, όταν λέει ότι αυτά που κάνει σήμερα είναι αυτά που υποσχέθηκε να κάνει αν την ψήφιζαν.
ένα άρθρο των πρωταγωνιστών
protagon.gr
Στο αρχείο και η υπόθεση Μπανόν κατά Στρος-Καν...
Η Εισαγγελία του Παρισιού αποφάσισε σήμερα να μην συνεχίσει την έρευνα για την καταγγελία της συγγραφέως, Τριστάν Μπανόν κατά του πρώην ισχυρού άντρα του ΔΝΤ (δείτε βίντεο), Ντομινίκ Στρος- Καν για απόπειρα βιασμού και να βάλει την υπόθεση στο αρχείo.
Οι εισαγγελικές αρχές δέχθηκαν την... κατηγορία της σεξουαλικής παρενόχλησης, αλλά όχι του βιασμού. Σύμφωνα λοιπόν με τη νομική διαδικασία, το αδίκημα της σεξουαλικής παρενόχλησης έχει παραγραφεί λόγω της παλαιότητάς του, καθώς έχει μικρότερο χρόνο παραγραφής από ό,τι ο βιασμός.
«Τα γεγονότα που καταγγέλλει η Τριστάν Μπανόν έλαβαν χώρα το 2003, ωστόσο καταγγέλθηκαν τον Ιούνιο του 2011 και δεν μπορεί να ασκηθεί δίωξη βάσει των στοιχείων που προκύπτουν για σεξουαλική επίθεση, καθώς επήλθε παρέλευση της δίωξης έπειτα από τρία χρόνια όπως ορίζεται από το νόμο», αναφέρει η Εισαγγελία
Η 32χρονη Μπανόν έχει καταγγείλει ότι δέχθηκε σεξουαλική επίθεση από τον τέως γενικό διευθυντή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου το 2003, όταν τον συνάντησε σε ένα άδειο διαμέρισμα για να του πάρει συνέντευξη. Ο Στρος Καν είχε παραδεχθεί ότι προσπάθησε μόνο να την φιλήσει και, όταν αυτή αρνήθηκε, τότε και ο ίδιος σταμάτησε οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια σεξουαλικής προσέγγισης. Μάλιστα, ο ίδιος κατέθεσε σε βάρος της μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση, αμέσως μόλις ενημερώθηκε για την καταγγελία της Μπανόν.
real.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)