5.10.11
Θανατηφόρος έκρηξη σε κινεζικό ορυχείο...
Στους 17 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι νεκροί σε θανατηφόρο έκρηξη που σημειώθηκε σε ανθρακορυχείο στη νοτιοδυτική Κίνα, στην επαρχεία Γκουιζχού.
Σύμφωνα με το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων, Xinhua, την ώρα της έκρηξης βρίσκονταν στο ορυχείο 28 ανθρακωρύχοι, έντεκα από τους οποίους διασώθηκαν και...
μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο.
Όπως αναφέρουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, τα κινεζικά ορυχεία είναι τα πιο επικίνδυνα στον κόσμο παρότι τα μέτρα ασφαλείας έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια και μικρά παράνομα ορυχεία έχουν κλείσει. Υπολογίζεται ότι ετησίως οι απώλειες έχουμε μειωθεί στο ένα τρίτο από τους σχεδόν 7.000 θανάτους που είχαν σημειωθεί το 2002.
enet.gr
Σε απεργιακό κλοιό σήμερα όλη η χώρα...
Κλειστά θα είναι σήμερα τα σχολεία, τα δικαστήρια, όλες οι δημόσιες υπηρεσίες και τα μουσεία ενώ με προσωπικό ασφαλείας θα λειτουργούν τα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας εξαιτίας της 24ωρης απεργίας που πραγματοποιούν ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ. Το μετρό θα λειτουργεί κανονικά ενώ στάσεις εργασίας θα έχουν τα λεωφορεία, τα τραμ, τα τρόλεϊ και...
ο ηλεκτρικός. Δεν θα κινηθούν καθόλου τρένα, αεροπλάνα και ο συρμός του προαστιακού.
Κινητοποιήσεις, συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια σήμερα στην Αθήνα ενώ παραλύει ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας της χώρας εξαιτίας της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που έχουν κηρύξει η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στα μέτρα της κυβέρνησης.
Στις 11 το πρωί ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ θα πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο στην πλατεία Κλαυθμώνος, ενώ μισή ώρα νωρίτερα (10:30) θα συγκεντρωθεί το ΠΑΜΕ στην Ομόνοια.
Όσον αφορά τα μέσα μαζικής μεταφοράς:
Το μετρό θα κινηθεί κανονικά καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ θα κινηθούν από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.
Τα τρόλεϊ θα κινηθούν από τις 8 το πρωί με 9 το βράδυ.
Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το τραμ θα κινηθούν από τις 10 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.
Ο ΟΣΕ και ο Προαστιακός θα ακινητοποιηθούν λόγω 24ωρης απεργίας.
Σοβαρά προβλήματα αναμένεται να προκληθούν και στις πτήσεις των αεροσκαφών, καθώς οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αποφάσισαν να συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ.
Λόγω της απεργίας, Olympic Air και Αegean ματαίωσαν ή άλλαξαν τις ώρες αρκετών πτήσεών τους.
Περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα 8018010101 (από σταθερό τηλέφωνο) και +302103550500 (από κινητό τηλέφωνο ή από το εξωτερικό).
Νοσοκομεία
Με προσωπικό ασφαλείας θα λειτουργήσουν τα νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας, το ΕΚΑΒ, τα Θεραπευτήρια Χρονίων Παθήσεων και οι υπηρεσίας Υγείας Πρόνοιας, καθώς οι νοσοκομειακοί γιατροί, οι νοσηλευτές και οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία συμμετέχουν στην απεργία.
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών (ΟΕΝΓΕ) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) αντιδρούν στην εργασιακή εφεδρεία και τις μειώσεις μισθών και συντάξεων.
Η ΠΟΕΔΗΝ θα συνεχίσει τις κινητοποιήσεις της με τετράωρη στάση εργασίας στις 13 Οκτωβρίου από τις 11:00 έως τις 15:00 και με 24ωρη απεργία στις 19 Οκτωβρίου.
Σχολεία-Δικαστήρια-Μουσεία
Συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ στις 5 και 19 Οκτωβρίου αποφάσισαν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές που διαμαρτύρονται για την κατάσταση στην εκπαίδευση «με τα χιλιάδες κενά, τις ελλείψεις βιβλίων, τις σχολικές επιτροπές χωρίς χρήματα για τις λειτουργικές τους δαπάνες».
Κλειστά θα παραμείνουν και τα ΤΕΙ, καθώς οι καθηγητές θα συμμετάσχουν στην απεργία, διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις σε έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό στα Τεχνολογικά Ιδρύματα.
Ζητούν, επίσης, τον διορισμό όλων των εκλεγμένων μελών εκπαιδευτικού προσωπικού, που εκκρεμεί τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς και την άμεση προκήρυξη των θέσεων που εκκενώθηκαν λόγω συνταξιοδότησης.
Στην απεργία θα συμμετέχουν πανελλαδικά και οι δικηγόροι, με απόφαση της συντονιστικής επιτροπής των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας.
Κλειστά θα παραμείνουν και όλα τα δικαστήρια της χώρας, καθώς οι δικαστικοί υπάλληλοι θα προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία.
Οι δικηγόροι διαμαρτύρονται για «την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος, την ειδική έκτακτη εισφορά και το τέλος ακινήτων, τη δήθεν απελευθέρωση του δικηγορικού επαγγέλματος, την επιβολή αντικειμενικών κριτηρίων φορολόγησης, τη μείωση του αφορολόγητου ορίου και την επιβολή ΦΠΑ 23%».
Στο χορό των κινητοποιήσεων μπαίνουν και οι μηχανικοί του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, διαμαρτυρόμενοι για τα «αντικοινωνικά και αντιαναπτυξιακά μέτρα» της κυβέρνησης.
Με προβλήματα θα γίνεται η διακίνηση εμπορευμάτων στα μεγάλα λιμάνια της χώρας, καθώς και η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών θα απεργήσουν, αντιδρώντας στα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης και την εργασιακή εφεδρεία.
Κλειστά θα παραμείνουν, επίσης, τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι, καθώς οι φύλακες θα συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ.
Ρομπότ - ποδηλάτης...
Τουλάχιστον είναι καλό να ξέρουμε ότι εάν και όταν τα ρομπότ καταλάβουν τη Γη – όπως μας έχουν απειλήσει πολλοί συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας και πλείστοι παραγωγοί του Χόλιγουντ – δεν θα οδηγούν όλα τεράστια αυτοκίνητα. Το ρομπότ «Μουράτα Σεϊσάκου-κουν», ιαπωνικής κατασκευής, κυκλοφορεί αυτόνομα με...
το ποδηλατάκι του – κάνει πετάλι με την υπερβολικά αργή ταχύτητα των 2 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά η αλήθεια είναι ότι στον ρομποτικό κόσμο δεν υπάρχει η έννοια του άγχους. Ο Μουράτα, λοιπόν, μπορεί να ακολουθεί προεπιλεγμένα μονοπάτια και διαθέτει τέσσερις αισθητήρες: δύο, προκειμένου να κατανοεί προς τα πού γέρνει ή κατευθύνεται και έτσι να προσαρμόζει το τιμόνι, έναν για να εντοπίζει εμπόδια και άλλον έναν για να αντιλαμβάνεται το ανώμαλο έδαφος. Είναι μάλιστα τόσο καλά εκπαιδευμένος ώστε παραμένει όρθιος ακόμα και όταν σταματά, χάρη στον περιστρεφόμενο δίσκο που διακρίνεται στη μέση του. Ο Μουράτα έχει ύψος 60 εκατοστά και αποτελεί τη μασκότ της έκθεσης ηλεκτρονικών που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στη Σίμπα της Ιαπωνίας...
Κλικ από τα ΝΕΑ.
Βόδια...
Του Δημήτρη Μητρόπουλου
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ κανείς να μιλήσει για μεγάλη ανατριχίλα αν δεν είχαμε ανατριχιάσει τόσες φορές έως τώρα.
ΤΙ ΕΓΙΝΕ; Οι τροϊκανοί θέλουν να σφάξουν την ιερή αγελάδα που ταΐζουν με τόση αγάπη τόσο...
καιρό οι κοινωνικοί εταίροι. Δηλαδή, την Εθνική Συλλογική Σύμβαση. Θυμάστε εκείνο το βίντεο από την Αργεντινή μετά τη χρεοκοπία; Εκεί που κάτι ρακένδυτοι τύποι έχουν σταματήσει στον αυτοκινητόδρομο, έχουν εξορμήσει στα λιβάδια και κανιβαλίζουν κάτι ζωντανά βόδια; Ε, είμαστε εκεί μεταφορικά. Δεν αργούμε να φθάσουμε και κυριολεκτικά.
ΑΥΤΑ ΑΚΟΥΣΕ προχθές ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης. Εθνική Συλλογική Σύμβαση σημαίνει ότι υπάρχει βασικός μισθός ως πλαφόν ή έστω ως αναφορά ακόμη και για τα «μπλοκάκια». Σημαίνει επίσης ότι τα συνδικάτα έχουν λόγο ύπαρξης και οι εργοδότες διάθεση να μιλούν μαζί τους. Κάπως έτσι οι εργασιακές σχέσεις είναι - έστω και μικρής επιφάνειας - ξέφωτο. Διαφορετικά, όλοι χάνονται στη ζούγκλα των ατομικών συμφωνιών.
ΟΤΙ Η ΤΡΟΪΚΑ μας πίεζε στα εργασιακά είναι γνωστό. Απλώς ο καβγάς για τις επιχειρησιακές συμβάσεις ήταν μάχη χωρίς αντίκρισμα. Οι μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζονται επιχειρησιακές συμβάσεις. Γίνονται άτυπες συμφωνίες του εργοδότη, που επικαλείται την ανάγκη επιβίωσης της επιχείρησης, με τους εργαζόμενους. Εκεί όμως που γινόταν κουβέντα για τις κλαδικές συμβάσεις, το πεδίο μάχης μεταφέρθηκε κατευθείαν στην Εθνική Συλλογική. Γιατί;
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΕΙΤΕ για ένα λεπτό στα οικονομικά. Η Ελλάδα πρέπει να αδυνατίσει και να γίνει ανταγωνιστική. Κανονικά, το δεύτερο θα γινόταν με υποτίμηση του νομίσματος. Δεν γινόταν γιατί είμαστε στο ευρώ και, μέχρι νεωτέρας, τα μεγάλα κέντρα του εξωτερικού αποφάσισαν ότι εκεί θα παραμείνουμε. Αρα, πρέπει να υποτιμηθούν οι μισθοί. Η αδυναμία της κυβέρνησης Παπανδρέου να αντιμετωπίσει την υπερτροφία του Δημοσίου επιτείνει την πίεση για μείωση του κόστους εργασίας.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ενώ η Ελλάδα είναι στο δεύτερο γκρουπ χωρών από πλευράς κατώτατου μισθού. Τα 877 ευρώ του βασικού είναι πάνω από τις ΗΠΑ (869), την Ισπανία (748) ή την Πορτογαλία (566). Δεν χρειάζεται να μιλήσει κανείς για παραγωγικότητα. Πού οδεύουμε; Προς το πρώτο γκρουπ. Στην Πολωνία ο βασικός μισθός είναι 347 ευρώ. Στην Τσεχοσλοβακία 329 και στην Ουγγαρία 293 ευρώ. Πιο κοντά σε εμάς γεωγραφικά είναι η Ρουμανία με 158 και η Βουλγαρία με 123 ευρώ.
ΑΝ ΟΜΩΣ ΣΥΜΠΙΕΣΤΟΥΝ έτσι οι μισθοί, τι θα γίνει με το κόστος ζωής, τις δόσεις των δανείων, τις τιμές των ακινήτων; Τα συμπεράσματα είναι εύλογα. Πριν μπει μαχαίρι στις αγελάδες α λα Αργεντινή - ή έστω σε κανένα κατσίκι - προηγείται η σφαγή της μεσαίας τάξης. Ακόμη χειρότερα, η θυσία των νεοεισερχόμενων στην αγορά που δεν θα γίνουν ποτέ μεσαία τάξη αλλά ένα υπόστρωμα ανεπαρκώς μισθοδοτούμενων.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: από το «προσεχώς Βουλγάρες» που ανέγραφαν τα ποτάδικα της ελληνικής περιφέρειας, πάμε για το «αύριο Σόφια». Ολα αυτά σε μια - χαμένη - δεκαετία.
ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ από τα ΝΕΑ.
Οι νέοι μισθοί για τους δημοσίους υπαλλήλους...
Ολες οι ανατροπές που έρχονται στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων αλλά και των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ αποκαλύπτονται στο νομοσχέδιο για το νέο μισθολόγιο - βαθμολόγιο που δημοσιεύει σήμερα το "Εθνος"
Αυξήσεις από 7-40% στους βασικούς μισθούς και την κατάργηση όλων...
των ειδικών επιδομάτων περιλαμβάνει το νέο μισθολόγιο - βαθμολόγιο του Δημοσίου. Παράλληλα μειώνονται οι συνολικές αποδοχές περίπου 100.000 υπαλλήλων που λαμβάνουν υψηλά επιδόματα μέχρι και 50%, κυρίως οι υπάλληλοι δευτεροβάθμιας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Στο σχέδιο νόμου, που αποκαλύπτει σήμερα το "Εθνος", περιγράφεται αναλυτικά η σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, ενώ προβλέπεται η καθιέρωση κινήτρου επίτευξης στόχων που μπορεί να φτάσει μέχρι και το 25% του μισθού έπειτα από αξιολόγηση, ενώ τίθεται πλαφόν αμοιβών 2.700 ευρώ τον μήνα μαζί με το σύνολο των επιδομάτων.
Οπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, δεν πρόκειται για "ενιαίο" μισθολόγιο, αφού δεν εξισώνονται πλήρως οι αμοιβές όλων των δημοσίων υπαλλήλων με τα ίδια προσόντα και την ίδια προϋπηρεσία, αλλά για "νέο" μισθολόγιο, το οποίο κατανέμει τις αμοιβές με δικαιοσύνη συνδέοντας τον μισθό με τη βαθμολογική εξέλιξη μέσω της αξιολόγησης...
ΕΘΝΟΣ.
Μέσα ταμείο, έξω «κουρείο»...
Την ώρα που στην Ευρώπη κορυφώνονται οι διαβουλεύσεις για το χρέος, ο Ευ. Βενιζέλος ζητεί τη συνδρομή των πολιτών για να μην εκτροχιαστεί η χώρα...
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΥΣΟΛΩΡΑ, ΕΛΕΝΑ ΛΑΣΚΑΡΗ
Μεγαλύτερο κούρεμα του ελληνικού χρέους από το 21% που προβλέπει η συμφωνία της 21ης Ιουλίου αποφάσισαν να εξετάσουν οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης, μετά από ισχυρή γερμανική υποστήριξη. Η σχετική απόφαση πιθανότατα θα...
ληφθεί τον επόμενο μήνα στο Eurogroup. Οπως προκύπτει από χθεσινές δηλώσεις του γερμανού υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ώς το επόμενο Συμβούλιό τους, οι υπουργοί Οικονομικών θα εξετάσουν το θέμα, τα υπέρ και τα κατά ενός μεγαλύτερου κουρέματος και θα υποβάλουν έκθεση για την προστασία του τραπεζικού συστήματος. Oπως είπε ο Σόιμπλε, υπάρχουν ανησυχίες ότι οι εξελίξεις στις αγορές μπορεί να κλιμακωθούν σε τραπεζική κρίση. Το θέμα προφανώς ετέθη και στη χθεσινή συνομιλία που είχε η καγκελάριος Μέρκελ με τον Γιώργο Παπανδρέου. Σε χθεσινές της δηλώσεις, η Μέρκελ διεμήνυσε ότι μια αναδιάταξη του ελληνικού χρέους θα είχε νόημα υπό τον όρο ότι η Ελλάδα θα επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα, στόχο που θέτει και ο προϋπολογισμός του 2012. Ενα πιθανό σενάριο κουρέματος διακινεί και ο γερμανός υπουργός Οικονομίας Φίλιπ Ρέσλερ, ο οποίος επισκέπτεται σήμερα τη Γαλλία και αύριο αναμένεται στην Αθήνα. Η ιδέα δεν τυγχάνει κοινής αποδοχής. Επτά χώρες φέρονται να την υποστηρίζουν, ενώ η Ισπανία και η Γαλλία, μεταξύ άλλων, είναι αντίθετες.
Πληρώστε τους φόρους για να πληρώσουμε τους μισθούς, λέει το υπουργείο Οικονομικών μετά την απομάκρυνση του χρόνου εκταμίευσης της έκτης δόσης, ενώ τα διαθέσιμα του ελληνικού Δημοσίου έχουν υποχωρήσει κάτω από το επίπεδο ασφαλείας του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.
Οι διατυπώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομικών Ευάγγ. Βενιζέλου την επομένη της συνεδρίασης του Eurogroup, όπου αποφασίστηκε ότι δεν θα συζητηθεί η εκταμίευση της έκτης δόσης στις 13 Οκτωβρίου όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά, δεν αφήνουν περιθώριο πολλαπλών ερμηνειών. Τα ταμειακά διαθέσιμα επαρκούν μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου, είπε ο κ. Βενιζέλος διαβεβαιώνοντας κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει περίπτωση το Δημόσιο να αφήσει ακάλυπτα ομόλογα ή τις υποχρεώσεις του προς τους πολίτες.
«Αλλά για να γίνει αυτό, πρέπει και οι πολίτες να πληρώνουν τους φόρους τους», ξεκαθάρισε ευθύς αμέσως, αναδεικνύοντας την κρισιμότητα της κατάστασης την οποία υπογράμμισε αρκετές φορές με αναφορές όπως «πρέπει να αποδείξουμε ότι μπορούμε να κερδίσουμε το στοίχημα της Ιστορίας» ή «σημασία έχει να προστατεύσουμε τη χώρα».
Με τις απεργιακές κινητοποιήσεις να βρίσκονται σε τροχιά κορύφωσης, τις καταλήψεις στα υπουργεία να αποτελούν καθημερινό φαινόμενο τις τελευταίες ημέρες και το κίνημα «δεν πληρώνω» να απειλεί την είσπραξη των προσδοκώμενων εσόδων, ο κ. Βενιζέλος επιχείρησε να θέσει την κοινωνία και τις πολιτικές δυνάμεις προ των ευθυνών τους.
οι αντιφασεισ. Οπως είπε, «η πατρίδα μας είναι αιχμάλωτη πολύ μεγάλων αντιφάσεων, δεν υπάρχει ειλημμένη καθαρή απόφαση της κοινωνίας», φέρνοντας δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα που αφορούν τις αμοιβές και το μέγεθος του δημόσιου τομέα.
Η κοινή γνώμη με συντριπτική πλειοψηφία είναι κατά της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων, όταν όμως αρχίσει να εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα περιστολής του Δημοσίου δημιουργείται η αίσθηση γενικευμένης ανασφάλειας, είπε ο υπουργός. Η κοινή γνώμη θεωρεί ότι οι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών αμείβονται δυσανάλογα πολύ, πρόσθεσε, αλλά όταν γίνεται προσπάθεια επιβολής ενιαίου μισθολογίου υπάρχουν αντιδράσεις. Και κατέληξε: «Τι ισχύει τελικά στη χώρα μας;».
Διαρκείς ήταν άλλωστε οι υπομνήσεις ότι είμαστε εξαρτημένοι από τη βοήθεια των δανειστών μας και ξεκάθαρο το δίλημμα ότι αν τους κρίσιμους μήνες που απομένουν έως τα τέλη του έτους υπάρχουν αστοχίες θα παρουσιαστεί ανάγκη διορθωτικών μέτρων το 2012.
ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ. Στο μέτωπο των ταμειακών διαθεσίμων, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους έχει δώσει - σύμφωνα με τις πληροφορίες - εντολή να μη γίνεται η παραμικρή πληρωμή πέραν των απολύτως απαραίτητων που συμπυκνώνονται επί της ουσίας σε μισθούς και συντάξεις. Με το ταμείο να έχει λιγότερα από 1 δισ. ευρώ, το Γενικό Λογιστήριο θα πρέπει να καλύψει μόνο για μισθούς και συντάξεις εντός του Οκτωβρίου ποσό 1,6 δισ. ευρώ. Η λύση προκειμένου να φτάσουν τα χρήματα έως τα μέσα Νοεμβρίου περιλαμβάνει προσωρινή χρήση κεφαλαίων από αποκρατικοποιήσεις (935 εκατ. ευρώ αναμένεται να εισρεύσουν από την επέκταση της σύμβασης του ΟΠΑΠ και τη σύμβαση για τα παιγνιομηχανήματα) αλλά και από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση για να μην υπάρξουν αρρυθμίες στην κάλυψη των βασικών αναγκών του Δημοσίου είναι να υπάρχει παράλληλα η προβλεπόμενη εισροή φόρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίμηνο Οκτώβριος - Νοέμβριος δεν υπάρχουν λήξεις ομολόγων, επομένως η χώρα δεν απειλείται σε καμία περίπτωση με στάση πληρωμών προς το εξωτερικό.
ΝΕΑ.
Οι εφημερίδες σήμερα...
ΤΑ ΝΕΑ.Το ταμείο και το «κουρείο»
Οι επόμενοι τρεις μήνες θα είναι κρίσιμοι, δήλωσε χθες ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Ενώ οι Ευρωπαίοι προετοιμάζουν μεγαλύτερο κούρεμα του ελληνικού χρέους, η Ανγκελα Μέρκελ τηλεφώνησε χθες στον Γιώργο Παπανδρέου ενόψει της συνάντησής της με τον Νικολά Σαρκοζί.
ΕΘΝΟΣ.ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ
Ολες οι ανατροπές που έρχονται στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων αλλά και των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ αποκαλύπτονται στο...
Οι επόμενοι τρεις μήνες θα είναι κρίσιμοι, δήλωσε χθες ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Ενώ οι Ευρωπαίοι προετοιμάζουν μεγαλύτερο κούρεμα του ελληνικού χρέους, η Ανγκελα Μέρκελ τηλεφώνησε χθες στον Γιώργο Παπανδρέου ενόψει της συνάντησής της με τον Νικολά Σαρκοζί.
ΕΘΝΟΣ.ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ
Ολες οι ανατροπές που έρχονται στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων αλλά και των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ αποκαλύπτονται στο...
Τεφτέρι και στα κυλικεία των σχολείων! ...
Πριν από λίγα χρόνια το κυλικείο των σχολείων ήταν το πιο πολυσύχναστο μέρος. Εκατοντάδες παιδιά περίμεναν στη ουρά για να αγοράσουν ένα τοστ, ένα χυμό, μια τυρόπιτα. Η εικόνα τα... τελευταία χρόνια και πολύ περισσότερο τώρα έχει αλλάξει άρδην.
Τα κυλικεία έχουν οδηγηθεί σε μαρασμό μιας και η κατανάλωση έχει μειωθεί από 20% έως και 80%, ενώ σε όλα τα κυλικεία των Δημοτικών Σχολείων έχει μπει τεφτέρι καθώς τα παιδιά και κατ’ επέκταση οι οικογένειές τους αδυνατούν να πληρώσουν ακόμη και για μία τυρόπιτα. Μάλιστα σε πολλά σχολεία τα χρέη προς το κυλικείο δεν έχουν αποπληρωθεί από πέρυσι.
Η τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι οικογένειες δεν κάνει διακρίσεις. Η εικόνα των παιδιών είναι η ίδια, δύσκολη και στριμωγμένη τόσο στο κέντρο της πόλης, όσο και περιφερειακά.
Από το κυλικείο του «κυρ-Κώστα» στα 6ο και 8ο Δημοτικά Σχολεία Βόλου παλιά αγόραζαν κολατσιό και τα 250 παιδιά. Φέτος αγοράζουν κάτι να φάνε ή να πιούν μόλις 100 ή το πολύ 150 παιδιά.
Τα υπόλοιπα δεν πλησιάζουν καν το κυλικείο κι έχουν φαγητό από το σπίτι ή απλά δεν έχουν τίποτα…
Από το κυλικείο προτιμούν να πάρουν αυτό που θα είναι φθηνό, δηλαδή το κουλούρι που στοιχίζει 0,60 ευρώ. Η κατανάλωση στα σάντουιτς που κοστίζουν από 1 ευρώ έως 1.20 έχει μειωθεί πάρα πολύ.
Τα περισσότερα παιδιά έχουν στα χέρια τους 1 το πολύ 1.50 ευρώ. Τα σχολεία έχουν 250 παιδιά από αυτά τα 100 -150 ψωνίζουν, τα υπόλοιπα δεν παίρνουν ούτε το μπουκαλάκι το νερό», σημείωσε ο ιδιοκτήτης του κυλικείου.
Από φέτος στο κυλικείο δίπλα στην ταμειακή μηχανή υπάρχει και ένα τετράδιο με τα «φέσια».
«Κοιτάω το τεφτέρι, γιατί υπάρχει πλέον τεφτέρι και στα κυλικεία, και βλέπω ότι μου χρωστάνε 20 και 30 ευρώ από πέρυσι. Τα καινούρια τα φέσια ακόμη δεν τα υπολογίζω. Αλλά έχει περάσει ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και ήδη μαζεύτηκαν και καινούργια. Τι θα κάνουμε; Πώς θα περάσει αυτή η χρονιά;»
taxydromos.gr
Φυγή στη δημιουργία...
Tης Δάφνης Κοντοδήμα
Διέξοδο στη δημιουργικότητα εν καιρώ κρίσης αναζητούν όλο και περισσότεροι, επιλέγοντας εργαστήρια και των δράσεις, με χαμηλό εισιτήριο ή... δωρεάν, σε χώρους πολιτισμού. Παραστάσεις και έργα τέχνης γεμίζουν με εικόνες τα παιδικά μπλοκ ζωγραφικής και δίνουν τροφή στους νεανικούς προβληματισμούς. Οι γονείς αναζητούν κάθε ευκαιρία για να έρχονται τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη.
Πέρσι 148 παιδιά πέρασαν τον ελεύθερό τους χρόνο δημιουργικά στο Μουσείο Μπενάκη, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην φωτογραφία με τη δράση «Φωτο-διαδρομές».
Την Ημέρα της Μουσικής, στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη, περίπου 80 παιδιά συμμετείχαν σε εργαστήρια και παιχνίδια με θέμα πώς θα γιόρταζαν την ημέρα αυτή από την αρχαιότητα έως σήμερα.
Από τους πρώτους που ενημερώνονται για τα εκπαιδευτικά προγράμματα κάθε χρόνο είναι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές. Μέσα σε δύο μέρες, στο Μουσείο Μπενάκη, κλείνουν οι ξεναγήσεις των σχολικών ομάδων. Βασικό κριτήριο για την επιλογή των εκπαιδευτικών είναι το κόστος του, καθώς αναζητούν δωρεάν εργαστήρια ή τις ξεναγήσεις. Οι μαθητές που επισκέφτηκαν τις μόνιμες συλλογές και εκθέσεις του Μπενάκη και του Μουσείου Ισλαμικής Τέχνης πέρσι ήταν 18.151.
Υπάρχουν και εργαστήρια ενηλίκων με θέμα τη μουσική και την τέχνη. Ενδεικτικό του μεγάλου ενδιαφέροντος είναι και το γεγονός ότι μέσα σε μία ώρα καλύφθηκαν και οι 80 θέσεις (υπήρχε και λίστα αναμονής) για το Ελεύθερο Εργαστήρι Μουσικής Παιδείας για ενηλίκους της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης Λίλιαν Βουδούρη. Στο Μουσείο Μπενάκη μέσα σε λίγες ώρες καλύπτονται οι θέσεις για εργαστήρια με θέμα την αγιογραφία, την εγκαυστική, τη χαρακτική.
Νέους τρόπους για να φέρουν τους νέους πιο κοντά στον μαγικό κόσμο της κλασικής μουσικής αναζητά η Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Οι υπεύθυνοι δημιούργησαν τη Μελοδύσσεια στον ιστότοπο http: //melodisia. mmb. org.gr. Με ένα κλικ οι χρήστες του Ιντερνετ μπορούν να ενημερωθούν για συνθέτες και για την ιστορία της μουσικής, όπως και οι συμμετέχοντες στα - αναλυτικότερα - εργαστήρια για λάτρεις της μουσικής, εργαστήρια που έγιναν ανάρπαστα μέσα σε ελάχιστες ώρες και έχουν λίστες αναμονής.
Εν καιρώ κρίσης δεν λείπουν και οι προσφορές, όπως οι Ανοικτές Ημέρες που διοργανώνονται στο Μουσείο Μπενάκη. Ο επισκέπτης μπορεί να συμμετάσχει σε εργαστήρια, δωρεάν, με αφορμή εκθέσεις που φιλοξενούνται στο μουσείο ή γιορτές.
TANEA
Το ελικόπτερο του Google θα μας βγάλει από την κρίση...
Την υπηρεσία Google Maps την ξέρεις (δείτε βίντεο). Εκείνο το μαγικό iPhone App που του πληκτρολογείς Themistokleouss σε ... άπταιστα greeklish, αυτό καταλαβαινει Θεμιστοκλέους και σου βγάζει άλλη πινέζα αν είσαι Εξάρχεια ή αν είσαι Γλυφάδα. Μπορείς να το έχεις δει και σε PC, να συνοδεύει υπηρεσίες καταλόγου και πληροφορίες θέσης σε αγγελίες.
Λοιπόν τώρα απέκτησε και ελικόπτερο.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα συνδυασμό του Google Earth με το Google Maps και σου κάνει playback μιας διαδρομής από αέρος αντί από εδάφους.
Για να χρησιμοποιήσεις την υπηρεσία πληκτρολογείς τη διαδρομή και πατάς το κουμπί 3D δίπλα στις οδηγίες στο αριστερό μέρος της οθόνης αρκεί να υπάρχει κάλυψη για την συγκεκριμένη περιοχή.
Πατάς ας πούμε Αθήνα Θεσσαλονίκη και αυτό σου υπολογίζει τη διαδρομή ξεκινώντας από την θέση σου. Το πρώτο που θα δεις είναι μια κίτρινη επισήμανση ότι η διαδρομή έχει διόδια (understatement of the year που λένε και οι Άγγλοι) και το δεύτερο μια μπλε γραμμή πάνω στο χάρτη που είναι η διαδρομή σου.
3D κουμπί προς το παρόν δε θα βρεις -όπως άλλωστε είναι αναμενόμενο- και γι' αυτό εδώ στο ΜΕΝ 24 αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι πιο χρήσιμο από το να σου γράψουμε για μια υπηρεσία που είναι ακόμα στα γεννοφάσκια της.
Στίψαμε το κεφάλι μας, μιλήσαμε με ειδικούς της πολιτικής προστασίας και παράγοντες του υπουργείου οικονομικών για να δούμε πως θα μπορούσαμε να την αξιοποιήσουμε μελλοντικά για να εξοικονομηθούν χρήματα για το ελληνικό δημόσιο.
Ιδού το αποτέλεσμα!
Virtual αεροδιακομιδές
Super Puma και αηδίες κομμένα. Προτείνουμε την κατάργηση τους και τη διεξαγωγή όλων των αεροδιακομιδών με τα ελικόπτερα της Google. Ετσι θα εξοικονομηθούν δαπάνες καυσίμων και συντήρησης, θα μειωθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων από αεροδιακομιδές σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, θα απαλλαγεί το δημόσιο από την καταβολή βαρέων και ανθυγιεινών! Ούτως ή άλλως ,3 στις 10 διακομιδές του ΕΚΑΒ θεωρούνται αχρείαστες ενώ η υπηρεσία θα δέσει ούτως ή άλλως με τη virtual υγειονομική περίθαλψη.
Υπολογιζόμενο όφελος: 18 εκατομμύρια ευρώ ετησίως
Easy Αεροπυρόσβεση
Αν και έχει περάσει η περίοδος της υψηλής επικινδυνότητας και είναι ακόμα νωρίς, προτείνουμε οι επιτελείς της πολιτικής προστασίας και της πυροσβεστικής υπηρεσίας να καταστρώσουν από τώρα τα επιχειρησιακά τους σχέδια για το επόμενο καλοκαίρι και να είναι έτοιμη για μια χρονιά easy αεροπυρόσβεσης. Αυτό σημαίνει κατάσβεση πυρκαγιών χωρίς νερό, χωρίς πιλότους, χωρίς καύσιμα αλλά μόνο με τα εναέρια μέσα Google Maps: Eικονικές πτήσεις πάνω από φλεγόμενες περιοχές και εικονικές ρίψεις.
Υπολογιζόμενο όφελος: 90 εκατομμύρια ευρώ ετησίως
Κατάργηση του #GAP Force One
Τέρμα τα πολυδάπανα ταξίδια του Πρωθυπουργού και τα ταξίδια της χλιδής. O ΓΑΠ και οι τριανταμελείς υπουργικές συνοδείες μπορούν πλέον να κάθονται στο Καστρί και να επισκέπτονται τις Ευρωπαικές πρωτεύουσες και τη Washinghton από την άνεση της πολύτελούς κατοικίας του. Το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο ενώ εξοικονομούνται 50 χιλιάδες περίπου ευρώ ανά αποστολή. Ακόμα και η Τρόικα θα εκτιμήσει την περικοπή δαπανών εκταμιεύοντας τις πολυπόθητες δόσεις.
Υπολογιζόμενο όφελος: Ανω των 10 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως
Φυσικά όλα τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν μπορούν να διατεθούν για άλλους κοινωφελείες σκοπούς όπως την από αέρος αστυνόμευση διαδηλώσεων, την αγορά χημικών και δακρυγόνων, τη αγορά ενός Σκανδιναβού μπακ (έχουν αποδειχτεί λεφτά στην τράπεζα με την εξαίρεση του Μπίαρσμιρ) για τον Παναθηναικό, την ενίσχυση του Θόδωρου Πάγκαλου ενόψει της έκτακτης εισφοράς, την εξεύρεση νέου πορτιέρο στη θέση του Κοντστάντσο για τον Ολυμπιακό και τόσα άλλα.
men24.gr
Στη χώρα των πάγων...
Ο Γάλλος φωτογράφος Alexandre Deschaumes, πέρασε τρία χρόνια από τη ζωή του με το να επισκέπτεται τη μεγαλύτερη λίμνη της Ισλανδίας προκειμένου να την ... απαθανατίσει στις καλύτερες στιγμές της.
Η λίμνη παραμένει παγωμένη σχεδόν όλο το χρόνο. Οι πάγοι αρχίζουν να λιώνουν από τον Ιούνιο μέχρι το Σεπτέμβρη προσφέροντας ένα καταπληκτικό θέαμα, καθώς ο πάγος παίρνει άπειρα σχήματα δημιουργώντας πανέμορφα φυσικά γλυπτά.
Πολλοί χρησιμοποίησαν το καλλιτεχνικό εγχείρημα του φωτογράφου ως αφορμή για να γράψουν προειδοποιητικά άρθρα για την καταστροφή του πλανήτη που κάνει τους πάγους να λιώνουν πριν την ώρα τους.
Άλλοι πάλι τόνισαν πως το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι τόσο φυσιολογικό όσο ο πυρετός. Και πως όλες αυτές οι θεωρίες περί καταστροφής του πλανήτη είναι μέρος του σκανδάλου Climate Gate, σύμφωνα με το οποίο έχει στηθεί μια τεράστια επιχείρηση πολλών δις με πράσινες τεχνολογίες και πράσινα άλογα…
eyedoll.gr
«Χαμός» στο λεωφορείο του ΚΤΕΛ ...
Δεν αναφερόμαστε σε κάποιο παλιό εγκαταλελειμμένο λεωφορείο αλλά το λεωφορείο της Γραμμής «Θεσσαλονίκη-Αθήνα». Μάλιστα όλα συνέβησαν μπροστά στα... μάτια ανυποψίαστων επιβατών αλλά του οδηγού ο οποίος υποχρεώθηκε να βγει από το δρομολόγιο και να καθυστερήσει να φτάσει στον προορισμό του σχεδόν τρείς ολόκληρες ώρες.
Με το που ξεκίνησε το «παιχνίδι», οι λοιποί επιβαίνοντες και ο οδηγός σάστισαν. Κάποια στιγμή μάλιστα υποχρεώθηκε να σταματήσει το λεωφορείο σε έναν παράδρομο της Εθνικής. Όχι για να παρακολουθήσει το θέαμα, μια που ήθελε να κοιτάζει μόνο τον δρόμο, αλλά για να ρωτήσει, και να τους ζητήσει τον λόγο.
Διαβάστε περισσότερα: apospasma.gr
Απίστευτα χορευτικά κάνουν πάταγο στο Youtube...
Θαυμάστε τις φιγούρες του Marquese Scott που συγκεντρώσει περίπου 5 εκατομμύρια views στο Youtube μέσα στο διάστημα μίας εβδομάδας...
Perfect day τα Σάββατα στον ΑΝΤ1 ...
Κάθε Σάββατο βράδυ, στις 23.00, ο ΑΝΤ1 εντάσσει την ζώνη Perfect Day, με προβολή κινηματογραφικών ταινιών. Μέσα στον Οκτώβρη, θα ... προβληθούν:
8/10 ΣΑΧΑΡΑ
Ρομαντική περιπέτεια, αμερικανικής παραγωγής 2005, σε σκηνοθεσία Μπρεκ Άισνερ. Μάθιου Μακόναχι και Πενέλοπε Κρουζ πρωταγωνιστούν σε αυτή τη συναρπαστική, ρομαντική υπερπαραγωγή.
Ένας τυχοδιώκτης, ο Ντερκ Πιτ ταξιδεύει στις ερήμους της Δυτικής Αφρικής, αναζητώντας ένα χαμένο πολεμικό πλοίο του παγκοσμίου πολέμου. Ωστόσο, η μεγάλη περιπέτεια της ζωής του παίρνει άλλη τροπή, όταν αποφασίζει να βοηθήσει την πανέμορφη επιστήμονα των Ηνωμένων Εθνών Εύα Ρόχας, η οποία δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια σε μια μυστηριώδη επιδημία που έχει ξεσπάσει στην περιοχή.
15/10 Σ' ΑΓΑΠΩ, ΦΙΛΕ
Σε πρώτη τηλεοπτική προβολή. Σκηνοθεσία: Τζον Χάμπουργκ, πρωταγωνιστούν: Πολ Ρουντ, Τζέισον Σίγκελ, Ρασίντα Τζόουνς, Σάρα Μπερνς, Γκρεγκ Λιβάιν, Τζον Φαβρό.
Ο Πήτερ τα πάει πολύ καλά με τις γυναίκες. Είναι ερωτευμένος με τη Ζόι και της κάνει πρόταση γάμου. Ενώ όμως η Ζόι έχει αμέτρητες φίλες που θέλουν να γίνουν κουμπάρες στο γάμο της,
ο Πήτερ δεν έχει κανέναν φίλο για να του ζητήσει να γίνει ο κουμπάρος στο γάμο του. Αυτό όμως αλλάζει, όταν τυχαία γνωρίζει τον Σίντει. Πήτερ και Σίντει αρχίζουν να περνάνε τόσο χρόνο μαζί, όσο χρειάζεται η σχέση του με την Ζόι να κινδυνέψει. Τελικά ο Πήτερ θα επιλέξει την αντροπαρέα με το νέο του φίλο ή θα συνεχίσει την ονειρική σχέση με τη Ζόι;
22/10 SPEED
Περιπέτεια, αμερικανικής παραγωγής 1994. Σκηνοθεσία
Γιαν Ντε Μποντ. Πρωταγωνιστούν: Κιάνου Ριβς, Ντένις Χόπερ,
Σάντρα Μπούλοκ, Τζεφ Ντάνιε, Άλαν Ρακ.
Η ταινία περιπέτειας που έδωσε νέο νόημα στη λέξη «σασπένς»! Οι αστυνομικοί Τζακ Τρέιβεν και Χάρι Τεμπλ ματαιώνουν τα φιλόδοξα εκβιαστικά σχέδια του πρώην πυροτεχνουργού Χάουαρντ Πέιν, όταν διασώζουν μια ομάδα επιχειρηματιών, οι οποίοι είχαν παγιδευτεί σ' ένα ασανσέρ. Ο παρανοϊκός Πέιν, διψασμένος για εκδίκηση, θέτει τον Τρέιβεν αντιμέτωπο με μια νέα πρόκληση και τοποθετεί βόμβα σε ένα αστικό λεωφορείο, ρυθμίζοντάς την έτσι ώστε να εκραγεί, αν η ταχύτητα του εν κινήσει οχήματος, που είναι γεμάτο επιβάτες, πέσει κάτω από τα 50 μίλια την ώρα...
29/10 ELIZABETHTOWN
Κομεντί αμερικανικής παραγωγής του 2005. Σκηνοθεσία: Κάμερον Κρόου. Πρωταγωνιστούν: Ορλάντο Μπλουμ, Κίρστεν Ντανστ, Σούζαν Σαράντον.
Ο Ντρου θεωρεί πως μοναδικός σκοπός ύπαρξης είναι η επαγγελματική επιτυχία. Έτσι όταν απολύεται, αποφασίζει να δώσει τέλος στη ζωή του. Αυτήν την απόπειρά διακόπτει το τηλεφώνημα της αδερφής του, που τον ενημερώνει για τον θάνατο του πατέρα τους. Τώρα ο Ντρου, ως ο μοναδικός πλέον άντρας της οικογένειας, πρέπει να αναλάβει τα έξοδα της κηδείας. Τότε, ξεκινάει για τη γενέτειρα του πατέρα του, ένα ταξίδι που θα τον βοηθήσει να ανακαλύψει τον αληθινό του εαυτό. Βασικός του σύμμαχος σε αυτό είναι η νεαρή, ονειροπόλα αεροσυνοδός (Kirsten Dunst), η οποία έχει σκοπό να του μάθει να απολαμβάνει τις χαρές της ζωής, αλλά και να αποδέχεται όλα όσα αυτή επιφυλάσσει.
mediagate.gr
Ο Λοβέρδος και το "προνομιακό καθεστώς" των δημοσίων υπαλλήλων...
Στην προχθεσινή ανακοίνωση των αποφάσεων της κυβέρησης μετά το υπουργικό συμβούλιο της Κυριακής, διαβάζω:
Δράση 4η: Τερματισμός του προνομιακού καθεστώτος που έχει δοθεί σε... δημοσίους υπαλλήλους και λοιπούς εργαζομένους που έχουν ήδη δικαίωμα πλήρους σύνταξης να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία, παρατείνοντας το ηλικιακό όριο υποχρεωτικής αποχώρησης (δε θα ενταχθούν σε εφεδρεία αλλά σε άμεση συνταξιοδότηση).
Σχόλιο Παραπολιτικής: Αυτό που η κυβέρνηση χαρακτηρίζει σήμερα ως "προνομιακό καθεστώς" δεν το ψήφισε η ίδια ως έναν τρόπο αναχαίτισης των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων; Αποτελεί ή όχι ρύθμιση Λοβέρδου στο περασμένο ασφαλιστικό νομοσχέδιο;
parapolitiki.com
Διαστημική ηδονή...
Η έλλειψη βαρύτητας στο διάστημα δε βοηθάει στην αναπαραγωγή. Το σεξ είναι ένας γρίφος που θα πρέπει να μελετηθεί από τη NASA εάν θελήσει μια μέρα να... στείλει ένα επανδρωμένο διαστημόπλοιο τέσσερα έτη φωτός μακριά.
Μια τέτοια διαδρομή μπορεί να χρειαστεί δεκαετίες για να ολοκληρωθεί, πράγμα που σημαίνει ότι οι άνθρωποι στο διαστημόπλοιο θα πρέπει να τεκνοποιήσουν.
Το πρόβλημα στο διάστημα είναι η έλλειψη βαρύτητας, σύμφωνα με την Αθηνά Ανδρεάδη, βιολόγο στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστήμιου της Μασαχουσέτης.
"Το σεξ είναι πολύ δύσκολο σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας", είπε η Ανδρεάδη. "Σκεφτείτε το: Δεν έχετε καμία τριβή, δεν έχετε καμία αντίσταση".
Δεν είναι μόνο η αναπαραγωγή που φοβίζει τους επιστήμονες. Σύμφωνα με την Ανδρεάδη, ο τοκετός σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας θα ήταν μια "κόλαση".
Τέλος η επιστήμονας υποστηρίζει ότι σε περίπτωση που ξεπεραστούν όλα αυτά τα τεχνικά προβλήματα η βαρύτητα θα μπορούσε να βλάψει ένα έμβρυο ή να προκαλέσει γενετικές ανωμαλίες.
Υπάρχουν όμως και τα θετικά στο διάστημα. Εκεί υπάρχει η ευκαιρία να επιλεγεί οποιαδήποτε στάση που είναι δύσκολο ή και αδύνατο να πραγματοποιηθεί στη Γη. Στην έλλειψη βαρύτητας, η καρδιά λειτουργεί πιο άνετα και το αίμα κυκλοφορεί καλύτερα στα αγγεία. Επομένως θα είναι ευκολότερο όχι μόνο να επιτευχθεί η στύση αλλά και να διατηρηθεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η έλλειψη βαρύτητας επιδρούσε με αλλόκοτο τρόπο στα στήθη τους κάνοντάς τα επικίνδυνα προκλητικά, πράγμα αρκετά ερεθιστικό όταν τα σκάφη ήταν αραγμένα, μα πολύ επικίνδυνο όταν βρίσκονταν σε κίνηση. Οι κραδασμοί της πτήσης μεταδίδονταν στα στήθη, κάνοντάς τα να πάλλονται σε βαθμό που να μην μπορεί να τα αγνοήσει ακόμα και ο πιο ψύχραιμος αρσενικός.
news247.gr
Η "Βροχή των Δρακοντίδων" και στην Κρήτη...
Μια ακόμη θεαματική "βροχή" από πεφταστέρια αναμένεται στους ουρανούς της Ελλάδας και του υπολοίπου βορείου ημισφαιρίου στις αρχές Οκτωβρίου. Πρόκειται για... τις Δρακοντίδες ή Ιακωβινίδες, που αναμένεται να αποκορυφωθούν το βράδυ της 8ης Οκτωβρίου. Οι αστρονόμοι προβλέπουν για φέτος σημαντική έξαρση δραστηριότητας, ορατή και από την χώρα μας, η οποία μάλιστα θεωρείται ότι έχει προνομιακή διεθνώς γεωγραφική θέση για την παρατήρηση του φαινομένου.
Οι προβλέψεις των αστρονόμων δείχνουν ότι η έξαρση αυτή θα φτάσει στο ανώτατο σημείο της σε δύο ξεχωριστά "μέγιστα": κατά τις 8 μ.μ. ώρα Ελλάδος με ένταση 60-100 διαττόντων την ώρα και, λίγο αργότερα, στις 11μμ ώρα Ελλάδας, οπότε αναμένονται από 500 μέχρι 800 (ακόμα και 1.000) διάττοντες ανά ώρα, στο βαθμό που οι κατά τόπους καιρικές συνθήκες επιτρέπουν την παρατήρηση. Κάθε "μέγιστο" θα διαρκέσει περίπου μία ώρα και η έξαρση αναμένεται να έχει λήξει το αργότερο έως την 1 π.μ. το πρωί της Κυριακής.
Η τελευταία “Παραγγελιά” του Παύλου Τάσιου ...
Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 η “βιομηχανία” του ελληνικού σινεμά ανθεί. Στη γραμμή παραγωγής μιούζικαλ, κωμωδίες, αισθηματικές κομεντί και, φυσικά, μελοδράματα (δείτε βίντεο). Όλοι και όλα περιστρέφονται γύρω από... τον Φίνο. Εκεί, βρίσκεται και ένας νεαρός. Τον λένε Παύλο κι είναι δεν είναι ένα εικοσάχρονο αγόρι. Δουλεύει ακατάπαυστα ως βοηθός σκηνοθέτη, κυρίως σε μελό.
Το 1965, ο παραγωγός τον εμπιστεύεται και τον αφήνει να κάνει μόνος του μια ολόκληρη ταινία. Ο Παύλος είναι πια εικοσιτριών χρόνων και η ταινία είναι η “Φτωχολογιά”. Αν και ο τίτλος ξεγελάει, θα μπορούσε να παραπέμπει σε μια νεορεαλιστική ταινία, το φιλμ δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα τυπικό μελό της εποχής. Η επόμενη ταινία του, έναν χρόνο αργότερα, λέγεται “Παράνομοι πόθοι” και δεν χωρά αμφιβολία για την... ταξική καταγωγή της. Ο κύκλος των μελό κλείνει to 1968 με τους “Αντίζηλους”.
Με την αλλαγή της δεκαετίας, αν και η εποχή είναι ύπουλη και σκοτεινή, ο νεαρός σκηνοθέτης, που δεν είναι πια νεαρός αφού έχει πατήσει πια τα τριάντα, αλλάζει ύφος, θεματολογία, κινηματογραφική γραφή. Αποκτά τη δική του ταυτότητα και είναι ο Παύλος Τάσιος, ο σκηνοθέτης του αντισυμβατικού σινεμά και όχι απαραίτητα του σινεμά του περιθωρίου, όπως επιμένει να αποκαλεί το συγκεκριμένο είδος το golden boy του Υπουργείου Πολιτισμού.
1972, μια Ελλάδα στρατοκρατούμενη, αμήχανη, φοβισμένη. “Ναι μεν, αλλά...” λέει ο Τάσιος και καταπιάνεται με ένα όχι και τόσο συνηθισμένο για τα δεδομένα της εποχής θέμα: ένας δημοσιογράφος ερευνά τα αίτια που οδηγούν έναν άντρα στον φόνο της ερωμένης του. Τον άντρα, τον υποδύεται ένας εξαίρετος ηθοποιός, ο Φάνης Χηνάς, που έφυγε αρκετά νέος από κίρρωση του ήπατος. Η ταινία παίρνει το βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εκείνης της χρονιάς.
Πέντε χρόνια αργότερα, στη ζυγαριά της καθημερινότητας μπαίνει το “Βαρύ πεπόνι”. Ο Μίμης, ένας νεαρός επαρχιώτης καφετζής, μεταναστεύει στην Αθήνα, όταν η περιοχή του απαλλοτριώνεται από μια μεγάλη τουριστική επιχείρηση. Ο Μίμης δε θέλει να γίνει γκαρσόνι των άλλων. Στην Αθήνα, με τη βοήθεια ενός φίλου του από το στρατό, του Αριστείδη, προσπαθεί να αγοράσει δική του επιχείρηση, όμως τα χρήματα από την αναγκαστική απαλλοτρίωση, είναι λίγα και η αγορά αναβάλλεται. Πολύ γρήγορα πιάνει δουλειά ως γκαρσόνι και παρά την εσωτερική του αντίσταση, το γκαρσόνι τον κατατρέχει σε όλη του τη ζωή.
Είναι προφανές ότι ο Τάσιος εστιάζει στην καθημερινότητα με μια διαφορετική ματιά. Μιλά για την ελληνική κοινωνία και για τις παθογένειές της με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Οι άνθρωποι μπαίνουν στο περιθώριο της οικονομικής και κοινωνικής ζωής χωρίς τη θέλησή τους και πολλές φορές παρά τη σθεναρή τους αντίδραση.
Το 1980 είναι χρονιά ορόσημο και για τον Παύλο Τάσιο και για το ελληνικό σινεμά. Ο σκηνοθέτης καταπιάνεται με ένα θέμα που έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη: το αιμοταβαμμένο μακρύ ζεϊμπέκικο του Νίκου Κοεμτζή. Ένας χορός που δεν τέλειωσε ποτέ, αλλά μια ταινία που ήρθε να ταράξει τα νερά της ελληνικής κινηματογραφίας. Διαφορετική θεματική, διαφορετική τεχνική κι ένας σπαραχτικός λόγος της Γώγου. Μια γροθιά στα χορτασμένα στομάχια της άρχουσας τάξης. Αν και η συγκεκριμένη ταινία σήμερα κάνει φανερές τις αδυναμίες της, δεν παύει να θεωρείται μία από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά. Εντελώς τυχαία, ίσως και όχι, ο σκηνοθέτης ακολουθεί κατά πόδας, με λίγες μόνο μέρες διαφορά, τον πραγματικό του ήρωα στην απόλυτη σιωπή και στο απόλυτο σκοτάδι.
Η “Παραγγελιά” είναι μια από τις πρώτες ταινίες που κατέγραψαν με ρεαλισμό την νυχτερινή ζωή της λαϊκής Αθήνας την περίοδο της δικτατορίας των συνταγματαρχών. Στο ίδιο κλίμα ο “Αγγελος” του Γιώργου Κατακουζηνού που γυρίστηκε λίγο αργότερα, ή ο “Ιωάννης ο βίαιος” της Τώνιας Μαρκετάκη. Ταινίες που άντλησαν το θέμα τους από ανθρώπινες τραγωδίες που έγιναν πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες της εποχής.
Σκυλάδικο: ανθρώπινες υπάρξεις βουτηγμένες στον πυκνό καπνό, στο φτηνό αλκοόλ, στο λαϊκό άσμα που σέρνεται στο πάτωμα, στα θρύψαλα των πιάτων, στο άρωμα της κονσομασιόν και στη μυρωδιά του σάπιου γαρύφαλλου. “H ζωή μας είναι σουγιαδιές σε βρώμικα αδιέξοδα/ σάπια δόντια/ ξεθωριασμένα συνθήματα/ μπάσο βεστιάριο/ μυρουδιές από κάτουρο/ αντισηπτικά και χαλασμένα σπέρματα” διαβάζει σε εφιαλτικό τόνο η Κατερίνα Γώγου. Ο θεατής βουλιάζει στο τέλμα εκείνης της νύχτας, χωρίς ανάσα και χωρίς μνήμη. Το ξέσπασμα του Νίκου (τον Κοεμτζή υποδυόταν ο Αντώνης Αντωνίου) έρχεται να διαλύσει την ομίχλη και να λυτρώσει τελικά τον θεατή.
Η “Παραγγελιά” στην πρώτη της προβολή κόβει 196.186 εισιτήρια και παίρνει πέντε βραβεία στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Β' καλύτερης ταινίας, Α’ ανδρικής ερμηνείας (Α. Αντωνίου), μουσικής (Κυριάκος Σφέτσας), μοντάζ (Γιάννης Τσιτσόπουλος) και ηχοληψίας (Ηλίας Ιονέσκο).
Με το “Στίγμα” ο σκηνοθέτης αγγίζει το ευαίσθητο θέμα της ευθανασίας. Ένα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι, ο Πέτρος κι η Ελένη, γεννά ένα παιδί με σύνδρομο Down. Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να θυσιαστούν για μια ολόκληρη ζωή και μετά την παρότρυνση του οικογενειακού και φιλικού περιβάλλοντος, αποφασίζουν από κοινού την ευθανασία, ως τη μόνη λύση. Με τη βοήθεια της μητέρας της Ελένης και ενός φίλου, βάζουν μπροστά το σχέδιο. Το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να δώσουν στο μωρό νερό αντί για γάλα. Το μωρό θα πεθάνει σιγά-σιγά και κανένας γιατρός δε θα ανακαλύψει την πραγματική αιτία θανάτου. Το ερώτημα που θέτει η ταινία είναι σαφές: είναι η πράξη τους αυτή δικαιολογημένη ή η αυξανόμενη ενοχή θα αφήσει ένα ανεξίτηλο στίγμα πάνω τους;
H κινηματογραφική καριέρα του Παύλου Τάσιου κλείνει απότομα το 1986 με το το “Νοκ Αουτ”. Σε αυτήν την παράξενη ταινία, ένα ψυχόδραμα με κωμικούς τόνους, ο Τάσιος εξετάζει την προσπάθεια ενός άντρα (Κώστας Αρζόγλου) να βγάλει από το τέλμα τον απογοητευμένο από τη ζωή, ψυχικώς διαταραγμένο και με αυτοκαταστροφικές τάσεις φίλο του (Γιώργος Κιμούλης). Ακόμα μια ταινία που ξεχώρισε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποσπώντας τα βραβεία καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, Α΄ ανδρικού ρόλου (Κιμούλης) και Β’ ανδρικού ρόλου (Φ. Χηνάς). Ο Τάσιος παραλαμβάνει το βραβείο του, ενώ ο εξώστης τον αποδοκιμάζει έντονα.
Το “Νοκ Άουτ” είναι η τελευταία ταινία του και η πρώτη ταινία που είδα σαν φοιτητής.
Home
Η τελευταία “Παραγγελιά” του Παύλου Τάσιου
Tue, 04/10/2011 - 20:04 — Mediasoup
Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 η “βιομηχανία” του ελληνικού σινεμά ανθεί. Στη γραμμή παραγωγής μιούζικαλ, κωμωδίες, αισθηματικές κομεντί και, φυσικά, μελοδράματα. Όλοι και όλα περιστρέφονται γύρω από τον Φίνο. Εκεί, βρίσκεται και ένας νεαρός. Τον λένε Παύλο κι είναι δεν είναι ένα εικοσάχρονο αγόρι. Δουλεύει ακατάπαυστα ως βοηθός σκηνοθέτη, κυρίως σε μελό.
Το 1965, ο παραγωγός τον εμπιστεύεται και τον αφήνει να κάνει μόνος του μια ολόκληρη ταινία. Ο Παύλος είναι πια εικοσιτριών χρόνων και η ταινία είναι η “Φτωχολογιά”. Αν και ο τίτλος ξεγελάει, θα μπορούσε να παραπέμπει σε μια νεορεαλιστική ταινία, το φιλμ δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα τυπικό μελό της εποχής. Η επόμενη ταινία του, έναν χρόνο αργότερα, λέγεται “Παράνομοι πόθοι” και δεν χωρά αμφιβολία για την... ταξική καταγωγή της. Ο κύκλος των μελό κλείνει to 1968 με τους “Αντίζηλους”.
Με την αλλαγή της δεκαετίας, αν και η εποχή είναι ύπουλη και σκοτεινή, ο νεαρός σκηνοθέτης, που δεν είναι πια νεαρός αφού έχει πατήσει πια τα τριάντα, αλλάζει ύφος, θεματολογία, κινηματογραφική γραφή. Αποκτά τη δική του ταυτότητα και είναι ο Παύλος Τάσιος, ο σκηνοθέτης του αντισυμβατικού σινεμά και όχι απαραίτητα του σινεμά του περιθωρίου, όπως επιμένει να αποκαλεί το συγκεκριμένο είδος το golden boy του Υπουργείου Πολιτισμού.
1972, μια Ελλάδα στρατοκρατούμενη, αμήχανη, φοβισμένη. “Ναι μεν, αλλά...” λέει ο Τάσιος και καταπιάνεται με ένα όχι και τόσο συνηθισμένο για τα δεδομένα της εποχής θέμα: ένας δημοσιογράφος ερευνά τα αίτια που οδηγούν έναν άντρα στον φόνο της ερωμένης του. Τον άντρα, τον υποδύεται ένας εξαίρετος ηθοποιός, ο Φάνης Χηνάς, που έφυγε αρκετά νέος από κίρρωση του ήπατος. Η ταινία παίρνει το βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εκείνης της χρονιάς.
Πέντε χρόνια αργότερα, στη ζυγαριά της καθημερινότητας μπαίνει το “Βαρύ πεπόνι”. Ο Μίμης, ένας νεαρός επαρχιώτης καφετζής, μεταναστεύει στην Αθήνα, όταν η περιοχή του απαλλοτριώνεται από μια μεγάλη τουριστική επιχείρηση. Ο Μίμης δε θέλει να γίνει γκαρσόνι των άλλων. Στην Αθήνα, με τη βοήθεια ενός φίλου του από το στρατό, του Αριστείδη, προσπαθεί να αγοράσει δική του επιχείρηση, όμως τα χρήματα από την αναγκαστική απαλλοτρίωση, είναι λίγα και η αγορά αναβάλλεται. Πολύ γρήγορα πιάνει δουλειά ως γκαρσόνι και παρά την εσωτερική του αντίσταση, το γκαρσόνι τον κατατρέχει σε όλη του τη ζωή.
Είναι προφανές ότι ο Τάσιος εστιάζει στην καθημερινότητα με μια διαφορετική ματιά. Μιλά για την ελληνική κοινωνία και για τις παθογένειές της με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Οι άνθρωποι μπαίνουν στο περιθώριο της οικονομικής και κοινωνικής ζωής χωρίς τη θέλησή τους και πολλές φορές παρά τη σθεναρή τους αντίδραση.
Το 1980 είναι χρονιά ορόσημο και για τον Παύλο Τάσιο και για το ελληνικό σινεμά. Ο σκηνοθέτης καταπιάνεται με ένα θέμα που έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη: το αιμοταβαμμένο μακρύ ζεϊμπέκικο του Νίκου Κοεμτζή. Ένας χορός που δεν τέλειωσε ποτέ, αλλά μια ταινία που ήρθε να ταράξει τα νερά της ελληνικής κινηματογραφίας. Διαφορετική θεματική, διαφορετική τεχνική κι ένας σπαραχτικός λόγος της Γώγου. Μια γροθιά στα χορτασμένα στομάχια της άρχουσας τάξης. Αν και η συγκεκριμένη ταινία σήμερα κάνει φανερές τις αδυναμίες της, δεν παύει να θεωρείται μία από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά. Εντελώς τυχαία, ίσως και όχι, ο σκηνοθέτης ακολουθεί κατά πόδας, με λίγες μόνο μέρες διαφορά, τον πραγματικό του ήρωα στην απόλυτη σιωπή και στο απόλυτο σκοτάδι.
Η “Παραγγελιά” είναι μια από τις πρώτες ταινίες που κατέγραψαν με ρεαλισμό την νυχτερινή ζωή της λαϊκής Αθήνας την περίοδο της δικτατορίας των συνταγματαρχών. Στο ίδιο κλίμα ο “Αγγελος” του Γιώργου Κατακουζηνού που γυρίστηκε λίγο αργότερα, ή ο “Ιωάννης ο βίαιος” της Τώνιας Μαρκετάκη. Ταινίες που άντλησαν το θέμα τους από ανθρώπινες τραγωδίες που έγιναν πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες της εποχής.
Σκυλάδικο: ανθρώπινες υπάρξεις βουτηγμένες στον πυκνό καπνό, στο φτηνό αλκοόλ, στο λαϊκό άσμα που σέρνεται στο πάτωμα, στα θρύψαλα των πιάτων, στο άρωμα της κονσομασιόν και στη μυρωδιά του σάπιου γαρύφαλλου. “H ζωή μας είναι σουγιαδιές σε βρώμικα αδιέξοδα/ σάπια δόντια/ ξεθωριασμένα συνθήματα/ μπάσο βεστιάριο/ μυρουδιές από κάτουρο/ αντισηπτικά και χαλασμένα σπέρματα” διαβάζει σε εφιαλτικό τόνο η Κατερίνα Γώγου. Ο θεατής βουλιάζει στο τέλμα εκείνης της νύχτας, χωρίς ανάσα και χωρίς μνήμη. Το ξέσπασμα του Νίκου (τον Κοεμτζή υποδυόταν ο Αντώνης Αντωνίου) έρχεται να διαλύσει την ομίχλη και να λυτρώσει τελικά τον θεατή.
Η “Παραγγελιά” στην πρώτη της προβολή κόβει 196.186 εισιτήρια και παίρνει πέντε βραβεία στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Β' καλύτερης ταινίας, Α’ ανδρικής ερμηνείας (Α. Αντωνίου), μουσικής (Κυριάκος Σφέτσας), μοντάζ (Γιάννης Τσιτσόπουλος) και ηχοληψίας (Ηλίας Ιονέσκο).
Με το “Στίγμα” ο σκηνοθέτης αγγίζει το ευαίσθητο θέμα της ευθανασίας. Ένα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι, ο Πέτρος κι η Ελένη, γεννά ένα παιδί με σύνδρομο Down. Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να θυσιαστούν για μια ολόκληρη ζωή και μετά την παρότρυνση του οικογενειακού και φιλικού περιβάλλοντος, αποφασίζουν από κοινού την ευθανασία, ως τη μόνη λύση. Με τη βοήθεια της μητέρας της Ελένης και ενός φίλου, βάζουν μπροστά το σχέδιο. Το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να δώσουν στο μωρό νερό αντί για γάλα. Το μωρό θα πεθάνει σιγά-σιγά και κανένας γιατρός δε θα ανακαλύψει την πραγματική αιτία θανάτου. Το ερώτημα που θέτει η ταινία είναι σαφές: είναι η πράξη τους αυτή δικαιολογημένη ή η αυξανόμενη ενοχή θα αφήσει ένα ανεξίτηλο στίγμα πάνω τους;
H κινηματογραφική καριέρα του Παύλου Τάσιου κλείνει απότομα το 1986 με το το “Νοκ Αουτ”. Σε αυτήν την παράξενη ταινία, ένα ψυχόδραμα με κωμικούς τόνους, ο Τάσιος εξετάζει την προσπάθεια ενός άντρα (Κώστας Αρζόγλου) να βγάλει από το τέλμα τον απογοητευμένο από τη ζωή, ψυχικώς διαταραγμένο και με αυτοκαταστροφικές τάσεις φίλο του (Γιώργος Κιμούλης). Ακόμα μια ταινία που ξεχώρισε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποσπώντας τα βραβεία καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, Α΄ ανδρικού ρόλου (Κιμούλης) και Β’ ανδρικού ρόλου (Φ. Χηνάς). Ο Τάσιος παραλαμβάνει το βραβείο του, ενώ ο εξώστης τον αποδοκιμάζει έντονα.
Το “Νοκ Άουτ” είναι η τελευταία ταινία του και η πρώτη ταινία που είδα σαν φοιτητής.
Τα τελευταία χρόνια ο Π. Τάσιος προσπαθούσε να υλοποιήσει ένα σχέδιο με θέμα τη ζωή της θρυλικής Ζωζώς Νταλμάς εστιασμένο στην σχέση της με τον Τούρκο ηγέτη Κεμάλ Ατατούρκ. Αν και το σχέδιο είχε εγκριθεί από το πρόγραμμα “Ορίζοντες” του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, το εγχείρημα δεν προχώρησε ποτέ.
Θωμάς Σίδερης (mediasoup.gr)
Υπερψηφίστηκε επί της αρχής το ν/σ για τα δημοψηφίσματα ...
Υπερψηφίστηκε επί της αρχής του, με τις ψήφους της κυβερνητικής πλειοψηφίας, το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την διενέργεια δημοψηφισμάτων. Όλα τα κόμματα της... αντιπολίτευσης το καταψήφισαν επί της αρχής, κατηγορώντας την κυβέρνηση για επικοινωνιακά παιχνίδια.
Η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ Μαρία Κυριακοπούλου υπεραμύνθηκε του νομοσχεδίου τονίζοντας ότι διευρύνει την άμεση και συμμετοχική δημοκρατία ενώ κάλεσε τα κόμματα της αντιπολίτευσης να μην υποβιβάζουν την κρίση του ελληνικού λαού.
Ο εισηγητής της ΝΔ Αναστάσιος Νεράντζης καταλόγισε στην κυβέρνηση σκοπιμότητα, χαρακτήρισε άκαιρο και περιττό το νομοσχέδιο και πρόσθεσε ότι το κόμμα του αρνείται να συμβάλει στις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος έκανε λόγο για προσπάθεια αποπροσανατολισμού από την κυβέρνηση, με στόχο να αποσπάσει την προσοχή του ελληνικού λαού από τα αντιλαϊκά μέτρα.
Υποκριτικό χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο ειδικός αγορητής του ΛΑΟΣ Αθανάσιος Πλεύρης κατηγορώντας την κυβέρνηση για επικοινωνιακά παιχνίδια στη προσπάθειά της να αποφύγει τις εκλογές.
«Κανένα τρυκ δεν μπορεί να κρύψει το δημοκρατικό έλλειμμα της κυβέρνησης. Η μόνη λύση είναι οι εκλογές», υποστήριξε από την πλευρά της η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Ευαγγελία Αμανατίδου - Πασχαλίδου.
«Παρών» δήλωσε ο εκπρόσωπος της «Δημοκρατικής Αριστεράς» Νίκος Τσούκαλης, εκφράζοντας επιφυλάξεις για την σκοπιμότητα της πρωτοβουλίας αυτής.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, το αποτέλεσμα ενός δημοψηφίσματος για ψηφισμένο νομοσχέδιο που ρυθμίζει σοβαρό κοινωνικό ζήτημα, είναι δεσμευτικό αν έχει λάβει μέρος στην ψηφοφορία τουλάχιστον το 50% των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους. Προβλέπεται ακόμα ότι για κρίσιμο εθνικό θέμα, το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος είναι δεσμευτικό αν συμμετάσχει το 40%.
Δημοψήφισμα για εθνικό θέμα θα προκηρύσσεται με προεδρικό διάταγμα το οποίο θα προσυπογράφεται από το υπουργικό συμβούλιο και για ψηφισμένο νομοσχέδιο από τον πρόεδρο της Βουλής.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)