22.5.11

Της το δάγκωσε ο Ηλίας...

Η Ελεονώρα έκανε ό,τι μπορούσε. Μέχρι και το σλιπάκι της, το...

πέταξε όλο έξω. Τι να κάνει και ο Ηλίας, που εκτός από χορευτής είναι και αγοράκι, της το δάγκωσε το αυτί.
Καλά το πάνε...

Ξερονήσι είναι και το κέντρο της Αθήνας...

Η συνέντευξη στο ΒΗΜΑ...
«ΠΟΝΤΙΚΟΙ» οι μετανάστες στο κέντρο της Αθήνας, «ποντικοπαγίδα» το γκέτο που έχει δημιουργηθεί στις συνοικίες της, «κρανίου τόπος» η μήτρα της Ευρώπης. Ο Διονύσης Σαββόπουλος επιλέγει με προσοχή λέξεις, φράσεις, για να καταγράψει την ένταση υπό την οποία διατύπωσε τη δική του πρόταση- κατά τον σχετικό ραδιοφωνικό μαραθώνιο- απέναντι στα...

κρούσματα της βίας στην Αθήνα. «Λύση» που ξεσήκωσε αντιδράσεις, καθώς θέλει τη μετοίκηση σε χαμηλές πληθυσμιακά περιοχές εκατοντάδων χιλιάδων λάθρα διαβιούντων στα διαμερίσματα του Αγίου Παντελεήμονα και της πλατείας Αττικής, στα κτίρια του Μεταξουργείου και της οδού Γερανίου. Τουλάχιστον ώσπου «η Ευρώπη να δεήσει να χαράξει κοινή πολιτική».

- Ακούστηκε ρατσιστική η συγκεκριμένη πρόταση, κ. Σαββόπουλε. Εσείς θεωρείστε εκπρόσωπος μιας δεκαετίας που διάβρωσε και τις πιο μονολιθικές απόψεις, της δεκαετίας του ΄60. «Γιατί λέτε ότι ακούστηκε ρατσιστικά; Δεν συμφωνώ. Τώρα είναι που ζουν ως εξόριστοι. Το ιστορικό κέντρο της Αθήνας μοιάζει πια με ξερονήσι. Ο κόσμος φεύγει γιατί δεν ξέρει πια τι τουξημερώνει και το δυστυχισμένο πλήθος των μεταναστών είναι στοιβαγμένο εκεί σε ένα κατ΄ ουσίαν γκέτο. Επαναλαμβάνω αυτό που είπα στον ραδιοφωνικό μαραθώνιο της Τετάρτης λίγο πιο συμπυκνωμένα: να οδηγηθούν οι παράνομοι μετανάστες σε μισοεγκαταλειμ- μένα νησιά, γιατί όχι και μισοεγκαταλειμμένα χωριά, να καλλιεργήσουν τη γη και να ζήσουν εκεί με τη βοήθεια της Υπάτης Αρμοστίας του ΟΗΕ. Γιατί εμείς από μόνοι μας πώς να τα βγάλουμε πέρα;».

- Ανάλογες απόψεις περί εκδιωγμού των μεταναστών έχουν διατυπωθεί από ακραία κομμάτια του πολιτικού φάσματος.

«Μιλάμε για τους παράνομους μετανάστες. Πιθανόν να υπάρχουν καλύτερες ιδέες από αυτή που ανέφερα. Θα με ενδιέφερε πολύ να τις ακούσω. Αντ΄ αυτού έρχεται ένας αντίλαλος από blogs και μερίδα των ΜΜΕ με ειρωνείες, συκοφαντικές ταυτίσεις με ακραίους χώρους και άλλες διαστρεβλώσεις, σαν να μην τους ενδιαφέρει μια λύση του προβλήματος, να ακουστούν απόψεις, να γίνει ένας διάλογος, να βγει ένα συμπέρασμα, σαν να τους ενδιαφέρει περισσότερο να παραχθεί ένα ακρόαμα ή ένα θέαμα καβγατζίδικο, για να μην πω λιντσαρίσματος. Πότε είπα εγώ για ξερονήσια; Πότε μίλησα για εξορία; Αυτοί οι άνθρωποι τώρα είναι εξόριστοι. Αυτές οι διαστρεβλώσεις των λεγομένων μου και οι ανοίκειες ταυτίσεις είναι μια καινούργια μορφή λογοκρισίας, πολύ πιο εφιαλτική από αυτής που έζησα στο παρελθόν, γιατί στοχοποιεί ανθρώπους». - Πού την αποδίδετε; «Προέρχεται κατά τη γνώμη μου, αυτή η νέα μορφή λογοκρισίας, από τον φόβο και πανικό αρκετών συνανθρώπων μας, που όμως δεν θέλουν να εγκαταλείψουν τις ψευδαισθήσεις τους, θα προτιμούσαν να μείνουν τα πράγματα όπως είναι. Αλλά αυτό είναι αδύνατον. Ωσπου να δεήσει η Ευρώπη να σχεδιάσει κοινή πολιτική για τους μετανάστες, εμείς θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια; Η Αθήνα πεθαίνει, δεν το καταλαβαίνουμε; Το ιστορικό κέντρο της είναι κρανίου τόπος. Και αυτό το κέντρο δεν είναι μόνο δικό μας, ανήκει σε όλη την Ευρώπη. Εδώ γεννήθηκαν η Δημοκρατία, η φιλοσοφία, το θέατρο και η ίδια η Ευρώπη. Πρέπει να βρεθεί μια λύση και εδώ χρειάζεται κοινός νους. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να φτιάξει περιφραγμένα στρατόπεδα για τους μετανάστες, είναι καλύτερο αυτό; Γιατί να μην πάνε σε μισοεγκαταλειμμένα νησιά και χωριά;».

- Αναλογίζεστε τις αντιδράσεις που θα υπάρξουν; Ποιες τοπικές κοινωνίες θα τους δεχθούν τόσο μαζικά;

«Ανθρωποι δεν είναι και οι μετανάστες; Γιατί να μην τους δεχθούν; Δεν είπα άλλωστε να πάνε όλοι σε ένα σημείο, ας διασπαρούν. Θα καλλιεργούν τη γη, θα συντηρούν σπίτια. Στο γκέτο της Αθήνας που είναι τώρα αυτοί οι δυστυχισμένοι αποκτούν συμπεριφορά ποντικών. Αλλά αν τους δοθεί η δυνατότητα να καλλιεργήσουν ένα αμπέλι, ένα χωράφι...».

- Μοιάζει να ξεχνάτεπάντωςότι η εγκληματικότητα είναι σύμπτωμα μιας βαθύτερης παθογένειας:πίσω από τους ανθρώπους αυτούς δρουν ενίοτε κυκλώματα σωματεμπορίου,παρεμπορίου, ναρκωτικών. «Αυτό που λέτε κοντεύει να είναι ρατσισμός. Δεν είναι παθογενείς οι άνθρωποι αυτοί, είναι εφιαλτικά στριμωγμένοι. Μέσα σε αυτούς ζουν βεβαίως και εγκληματικά στοιχεία».

- Η εμπειρία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Μπάρι της Ιταλίας, έχει δείξει ότι οι επιχειρήσεις καθαρισμού συνοικιώνδεν επιτυγχάνουν και πολλά:μεταφέρουν απλώς το πρόβλημα σε άλλα σημεία. «Δεν είμαι ειδικός, υποθέτω ότι “ναι”, μπορεί πάλι να έχουμε εγκληματικότητα, παρ΄ όλες τις μετακομίσεις. Αλλά, ασφαλώς, λιγότερη και κυρίως ελέγξιμη. Διότι η εδώ συνθήκη της ποντικοπαγίδας, του γκέτο δηλαδή, ευνοεί τον πολλαπλασιασμό του εγκλήματος».

«ΜΑΣ ΕΣΩΣΕ Η ΦΡΟΥΡΑ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑΣ»

- Το σχέδιο δράσης που εξήγγειλε η κυβέρνηση το είδατε; Προβλέπει χώρους εκδηλώσεων,δράσεις για την ενίσχυση της πολιτιστικής ταυτότητας της πόλης,στα προβληματικά σημεία.Μια συναφή πρόταση θα περίμενε ίσως να ακούσει κανείς από σας.

«Καταλαβαίνω,αλλά τι να σου κάνει και ο καλλιτέχνης; Προχθές μαχαίρωσαν έναν συνεργάτη μου στη Σοφοκλέους.

Εχουν μπουκάρει σπίτι μας τρεις φορές- την τελευταία μέρα μεσημέρι,ενώ ήμασταν μέσα.Βάλαμε τις φωνές και ευτυχώς έτρεξε η φρουρά της τρόικας που είναι απέναντι και γλιτώσαμε.Τι να σου κάνουν εδώ τα τραγούδια...Καλό είναι βέβαια να το κοιτάξουμε,να παίξουμε λίγη μουσική στο κέντρο,όπως το κάναμε τα Χριστούγεννα του 2009 στο μετρό.Αλλά αυτό δεν είναι ασφαλώς τόσο επείγον.Το πρώτο στην ιεραρχία των προβλημάτων μας είναι ο τρόμος των πολιτών και η ανασφάλεια που αισθάνονται.Αυτό το πρόβλημα είναι χειρότερο και από την οικονομική κρίση και από την αβεβαιότητα».

- Την ιστορία της Υπατίας την παρακολουθήσατε; Πώς θα τη σχολιάζατε σήμερα;

«Οι 300 απεργοί πείνας είχαν ένα βάσιμο αίτημα.Ας ξεσηκωθεί επιτέλους η γραφειοκρατία, να απαντήσει στις αιτήσεις ασύλου.Τους νόμιμους μετανάστες και αυτούς που δικαιούνται άσυλο δεν πρέπει να τους πειράξει κανείς.Οσους από αυτούς μάλιστα παίζουν μουσική στους δρόμους δεν πρέπει να τους κυνηγάει η Αστυνομία.

Θα ήταν καλό ο δήμος να κόψει μια μικρή επιδότηση στα καλύτερα από αυτά τα συγκροτήματα γιατί είδατε τι εγκάρδιοι άνθρωποι που είναι; Τι θαυμάσιοι επαγγελματίες; Μόνο χαρά μάς δίνουν».

- Η ανθρώπινη διάσταση που διακρίνω εδώ δεν φάνηκε πάντως στην αρχική τοποθέτησή σας στον ραδιομαραθώνιο.Ο τόνος σας σήκωνε παρεξηγήσεις.

«Εχετε δίκιο,το λένε και οι φίλοι μου.Δεν ξέρω γιατί μου βγαίνει έτσι.Οχι μόνο τώρα, από πάντα.Δεν προσέχω,δεν είμαι πολιτικάντης,δεν πολιτεύομαι,με ξέρετε,πενήντα χρόνια σάς ψυχαγωγώ...».

ΕΙΠΕ

«Πότε είπα εγώ για ξερονήσια; Πότε μίλησα για εξορία; Αυτοί οι άνθρωποι τώρα είναι εξόριστοι» «Το ιστορικό κέντρο είναι κρανίου τόπος. Και δεν είναι μόνο δικό μας, ανήκει σε όλη την Ευρώπη» «Ο τρόμος των πολιτών και η ανασφάλεια είναι πρόβλημα χειρότερο και από την οικονομική κρίση» «Τους νόμιμους μετανάστες και αυτούς που δικαιούνται άσυλο δεν πρέπει να τους πειράξει κανείς» ...

"Καθημερινή" και "Θέμα" ...

Πτώση της κυκλοφορίας των Κυριακάτικων...
Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν οι κυκλοφορίες των Κυριακάτικων εφημερίδων σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του πρακτορείου Διανομής Τύπου. Την πρώτη θέση κατέλαβε η «Καθημερινή» με...

125.000 φύλλα με το «Θέμα» να την ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 123.000 φύλλα.

Το «Βήμα» του Σταύρου Ψυχάρη υπέστη ίσως την μεγαλύτερη ήττα, αφού παρά την ακριβή προσφορά που το συνόδευε περιορίστηκε στις 110.000 φύλλα. Στην τέταρτη θέση με 100.000 φύλλα πλασαρίστηκε το «Έθνος» του Μπόμπολα, ενώ «Ελευθεροτυπία» και Real News μοιράζονται την πέμπτη θέση με 90.000 φύλλα. Τέλος, ο «Ελεύθερος Τύπος» των Σκαναβή – Μπενέκου πούλησε 35.000 φύλλα...

parapolitika.gr

Να τα ξαναπούμε με τους δανειστές μας...

Άνθρωπος του εμπορίου, ο Θεόδωρος Βάρδας, είπε το πρωί στο ΣΚΑΪ ( "Κυριακή με Δράση" ) κάτι απλό. Να πούμε στους δανειστές μας πως αυτό, που...

μας δώσανε-το μνημόνιο- πανθομολογουμένως δε βγαίνει.
Και 'σεις δε θα πάρετε πίσω τα λεφτά που μας δανείσατε και 'μεις θα καταστραφούμε. Ελάτε να βρούμε κάτι άλλο.
Φαίνεται απλό. Και μοιάζει σωστό...

Αυταπάτες...

Σχόλιο για τα περί συναίνεσης μεταξύ Παπανδρέου και Σαμαρά στο μεθαυριανό ραντεβού με τους πολιτικούς αρχηγούς. "Δεν...

πρέπει να έχουμε αυταπάτες. Δε θα υπάρξει συναίνεση" , είπε ο Χασαπόπουλος με βάση τις πληροφορίες που έχει από τους συνεργάτες του πρωθυπουργού.
Ο Παπανδρέου επιδιώκει, πάντως, παρά το γεγονός ότι περιθώρια, εξ αντικειμένου, δεν υπάρχουν, σε μια συμφωνία σε θέματα που είναι δυνατή η προσέγγιση, όπως η αποκρατικοποιήσεις.
Ο Σαμαράς, από την πλευρά του, σύμφωνα με όσα είπε στη συνέχεια η Σπυράκη, δεν πρόκειται να αφήσει στην άκρη το ρόλο του αρχηγού της αντιπολίτευσης και να κάνει το συμπαραστάτη της κυβέρνησης.
Χαζός είναι; ...

Καταιγίδα νέων μέτρων...

Χάθηκε ο Παπακωνσταντίνου, μοντέλο Ανατολικής Γερμανίας (!!!) προτείνει ο Γιούνκερ...
Από την ημέρα που του επέστρεψαν ως απαράδεκτο, το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, χάθηκε ο Παπακωνσταντίνου. Είναι...

κλεισμένος στο γραφείο του και ετοιμάζει τη νέα φοροεπιδρομή και τις νέες μειώσεις μισθών, από τις οποίες δε θα εξαιρεθούν ούτε τα χαμηλά εισοδήματα.
Οι Βρυξέλλες τους έχουν βάλει το μαχαίρι στο λαιμό για αποκρατικοποιήσεις εξπρές, ενώ ο Γιούνκερ προτείνει να βοηθήσουν ξένοι ειδικοί, που έκαναν το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων στην Ανατολική Γερμανία!!!
Κανένα έλεος για τη χώρα μας κι έτσι όπως σφίγγουν τα πράγματα, φαίνεται πια πως αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί μόνη της να τα βγάλει πέρα...

Ελενα Ακρίτα: «Ευχαριστώ, Θεέ μου, που φεύγω από την τηλεόραση»...


Yπογράφει μια καθημερινή σειρά, τα «Μυστικά της Εδέμ», η οποία σπάει τα ρεκόρ τηλεθέασης τρία χρόνια, έχει διαγράψει μια ιδιαίτερα επιτυχημένη τηλεοπτική πορεία μέσα από πολλές και διαφορετικές θέσεις, υπογράφει μια ιδιαίτερα δημοφιλή στήλη στα «Νέα» και συνεχίζει ακάθεκτη. Η πορεία της Ελενας Ακρίτα είναι ... γνωστή και με σημαντικούς σταθμούς. Παράλληλα είναι ένα πρόσωπο το οποίο κάθε φορά, αν και σπάνια, που θα αποφασίσει να δώσει κάποια συνέντευξη θα μιλήσει για όλα και για όλους. Η δημοσιογράφος και σεναριογράφος μιλώντας αποκλειστικά στο «Βήμα» περιγράφει την τηλεοπτική κατάσταση και εκμυστηρεύεται πώς νιώθει σε μια χώρα που βυθίζεται στην κρίση.

- Πώς βλέπετε τα πράγματα στην τηλεόραση;

«Σε προσωπικό επίπεδο λέω “Ευχαριστώ, Θεέ μου, που φεύγω”. Είναι η πρώτη χρονιά στη ζωή μου και στην καριέρα μου- και ξέρετε ότι στην τηλεόραση έχω κάνει πολλά πράγματα μπροστά και πίσω από τις κάμερες που λέω “φεύγω πάνω στην ώρα”».

- Τι σας πίεσε τόσο ώστε να το πείτε αυτό;

«Κατ΄ αρχάς είναι αδύνατο πια να κάνεις τη δουλειά σου. Δεν υπάρχουν χρήματα, δεν υπάρχουν τα μέσα. Δεν έχεις τα εργαλεία που χρειάζεσαι, είτε αυτό αφορά καταστάσεις είτε αφορά ηθοποιούς. Πρέπει να εξαντλήσεις ό,τι διαθέτεις από φαντασία με το τίποτα. Ταυτόχρονα, τώρα που τελειώνει η σεζόν, βιώνω στην οικογένεια της “Εδέμ” όλη αυτή τη μεγάλη αγωνία του φάσματος που τους περιμένει μπροστά τους. Πού θα απορροφηθούν; Θα έχουν του χρόνου δουλειά; Κάποτε είχαν δύο-τρεις επιλογές, σκέφτονταν τι να διαλέξουν. Δεν θα υπάρχει ζωντανό πρόγραμμα, δεν υπάρχουν δημοσιογραφικές εκπομπές, δεν θα υπάρχει τίποτα».

- Τα περιγράφετε πιο δύσκολα απ΄ ό,τι οι υπεύθυνοι των καναλιών,οι οποίοι κάνουν λόγο για επιστροφή της τηλεόρασης μία δεκαετία πίσω...

«Πριν από δέκα χρόνια εγώ δεν θυμάμαι τέτοια προβλήματα! Κατ΄ αρχάς υπήρχαν πολλά κανάλια τα οποία έκαναν σενάρια ελλήνων δημιουργών. Τώρα, εγώ που έλεγα “περισσότεροι έλληνες δημιουργοί και ελληνικά σενάρια”, πλέον λέω “φέρτε μεξικάνικα, από τη Γη του Πυρός, από τη Γουαδελούπη, φτάνει να δουλεύουν σ΄ αυτά Ελληνες”».

- Εσείς δηλαδή με το τέλος των «Μυστικών της Εδέμ» σταματάτε και από την τηλεόραση;

«Με τα σενάρια σίγουρα. Αυτή τη στιγμή δεν συζητάω τίποτα. Είμαι τόσο αποκαρδιωμένη που ενώ πριν από τρεις μήνες μπορεί να σας έλεγα ότι θέλω να κάνω μια δημοσιογραφική εκπομπή, δεν θέλω καν να μιλήσω πλέον».

- Είναι τόσο καθοριστικός ο οικονομικός παράγοντας για να γίνουν καλά πράγματα στην τηλεόραση;

«Τα χρήματα που ξοδεύουμε στα “Μυστικά της Εδέμ” με αυτά που ξοδεύαμε στη “Βέρα στο δεξί” δεν συγκρίνονται. Είχαμε άλλες δυνατότητες τότε, αν και στο τελικό αποτέλεσμα δεν φαίνεται τόσο. Ομως, παρ΄ όλα αυτά, τα χρήματα πάντα βοηθούν να κάνεις κάτι καλύτερο. Κι εδώ δεν μιλάμε για καλύτερο και χειρότερο. Εδώ μπαίνουμε σε μια νέα σεζόν όπου κινδυνεύουμε να έχουμε το “τίποτα”. Οταν εγώ ακούω ότι ενδέχεται να καταργηθούν ολόκληρες ζώνες ζωντανού προγράμματος, είτε δημοσιογραφικές είτε ψυχαγωγικές, τότε τι να πω;».

- Η τηλεόραση τι γεύση σάς άφησε εφέτος;

«Για μένα ήταν η χειρότερη τηλεοπτική χρονιά που έχω ζήσει. Η χρονιά που ήμασταν με δεμένα τα χέρια, που είχαμε τεράστια οικονομικά προβλήματα και δεν ξέραμε αν θα πληρωθούμε εμείς και οι συνεργάτες μας, που στριμωχτήκαμε τόσο πολύ. Και αυτό το ζήσαμε σε όλα τα στάδια της δουλειάς μας. Είχαμε ιδέες που δεν μπορούσαμε να υλοποιήσουμε και μιλάω για ιδέες ρεαλιστικές. Για μένα ήταν η χρονιά που έλεγα να φύγει, να τσακιστεί και να μην ξαναγυρίσει! Κάθε χρονιά που τέλειωνε είχα μια νοσταλγία και μια συγκίνηση. Φέτος λέω να φύγει».

- Υπάρχει κάτι που σας προβλημάτισε ιδιαίτερα εκτός από το οικονομικό;

«Νομίζω ότι όλοι εμείς οι συνάδελφοι ένα θεμελιώδες γεγονός που έχει συμβεί το έχουμε προσπεράσει, και αναφέρομαι στο θέμα του Αlter. Είχα διαβάσει στο facebook, στον τοίχο του Στάθη Παπούλια, εργαζομένου στο κανάλι, κάτι που έγραψε κάποιος. Ελεγε λοιπόν ότι δεν τον ένοιαζε που έκλεινε το κανάλι και ότι λυπόταν μόνο για τους καμεραμέν, γιατί αφενός δεν του άρεσε το κανάλι, αφετέρου δεν τον ενδιέφεραν οι μεγαλοδημοσιογράφοι. Δεν καταλαβαίνει ο κόσμος, ο οποίος μπορεί να μας κατηγορήσει για συντεχνιακή λογική, ότι εκεί υπάρχουν δημοσιογράφοι οι οποίοι αμείβονται με 700 ευρώ. Δεν είναι μόνο τα δύο-τρία εμβληματικά ονόματα σε κάθε κανάλι. Αυτό που έχει συμβεί στο Αlter δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν συμβαίνει και να προχωράμε τη ζωή μας παρακάτω. Ούτε πιστεύω ότι είναι κάτι μεμονωμένο που δεν θα παρασύρει και άλλους. Πίστευα ότι θα λυνόταν και θα έπρεπε να έχουμε ασχοληθεί περισσότερο με αυτό και να αναλογιστούμε τις συνέπειες».

- Το γεγονός ότι εδώ και πολλά χρόνια παρακολουθούμε τα ίδια πρόσωπα να παρουσιάζουν τις τηλεοπτικές εκπομπές σάς ενοχλεί;

«Αφού δεν το καταλαβαίνουν οι ίδιοι, εγώ τι να κάνω; Δεν καταλαβαίνουν ότι όλα τα πράγματα έχουν ημερομηνία λήξης. Εχουν κυριολεκτικά αρπαχτεί αγκαλιά με μια κάμερα και δεν λένε να την αποχωριστούν. Αφού δεν αποφασίζουν να κάνουν άλλα πράγματα, τι να πω; Δημοσιογραφικές εκπομπές μπορεί να κάνει κάποιος μέχρι τα εβδομήντα του, γιατί δεν βγαίνει να το παίξει ωραίος. Δεν μπορώ να βλέπω ανθρώπους σε απόγνωση οι οποίοι δεν έχουν άλλον λόγο ύπαρξης από το να προσπαθούν να κάνουν αναπαραγωγή του εαυτού τους όπως τριάντα χρόνια πριν. Εμ, δεν γίνεται. Δεν μεγαλώνω μόνο εγώ! Με ενοχλεί όταν βλέπω γυναίκες συναδέλφους μας να βρίσκονται σε απόγνωση. Κάποια πράγματα ήταν ωραία στα είκοσι οκτώ μου και στα τριάντα μου, δεν μπορεί να είναι τώρα. Η εικόνα αυτών των ανθρώπων δεν αλλάζει, και αυτό είναι κάτι που με ενοχλεί. Από μια ηλικία και έπειτα αν προσπαθείς δείχνεις τριαντάχρονη τότε δείχνεις μεγαλύτερη κι απ΄ ό,τι είσαι».

«TΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ»

- Στον κόσμο γύρω σας τι είναι αυτό που σας ενοχλεί;

«Με τρελαίνει όταν βλέπω στην παρέα του γιου μου,και μιλάω για ηλικίες των 18, αντί να μιλάνε για μουσική ή για κορίτσια να συζητούν όλοι για το τι θα κάνουν.Εχουν μπει σε έναν δικαιολογημένο μηδενισμό του τύπου “άντε και πήραμε το πτυχίο, ας διαλέξω και κορνίζα”. Με σοκάρισε η φράση του γιου μου, που είπε: “Το να κερδίζω 1.000 ευρώ τον μήνα μού φαίνεται βουνό και δεν ξέρω πώς θα το ανέβω”. Ολα αυτά τα πράγματα με θυμώνουν πάρα πολύ. Σε μια κατάσταση μάλιστα που όσο πάει γίνεται και χειρότερη. Δεν βλέπω λύση πουθενά. Ζούμε σε μια χώρα στην οποία μάς έχουν εκπαιδεύσει να μη μας λένε ποτέ την αλήθεια. Αυτός ο λαός νιώθει ότι πάλι ψέματα του λένε και δεν ξέρει από πού να προφυλαχθεί. Είσαι στο απόλυτο σκοτάδι, σε χτυπάνε, αλλά δεν ξέρεις από πού σου έρχεται, για να βάλεις τουλάχιστον το χέρι σου να προφυλαχθείς».

- Εσείς φοβάστε;

«Πάρα πολύ! Φοβάμαι για το παιδί μου, φοβάμαι για το μέλλον του. Αντί να μπει στη διαδικασία να διαλέξει αυτό που του αρέσει να κάνει ως επάγγελμα, μπήκε στη διαδικασία να επιλέξει αυτό το οποίο δεν είναι τόσο κορεσμένο, ώστε να υπάρξει μια αμυδρή ελπίδα να του δώσει δουλειά. Εγώ μεγάλωσα σε μια γενιά όπου όποιος σπούδαζε νομικά γινόταν δικηγόρος, ιατρική- γιατρός. Οποιος ήθελε να πάρει το σουβλατζίδικο του πατέρα του ακολουθούσε αυτή τη δουλειά και ζούσε την οικογένειά του. Τώρα πια αυτό δεν υπάρχει. Ζούμε σε μια Ελλάδα όπου όταν στο εξωτερικό προκηρύσσονται 300 θέσεις εργασίας γίνονται 50.000 αιτήσεις από εδώ. Για να μπορέσουν πια τα παιδιά μας να βρουν δουλειά κρύβουν τα πτυχία τους, για να τα πάρουν και να μη θεωρήσουν ότι κοστίζουν ακριβά. Τι να κάνω; Να σφυρίζω αδιάφορα;».

- Δεν αισιοδοξείτε καθόλου;

«Αν δεν αισιοδοξήσουμε έστω λίγο, θα φουντάρουμε. Αν πιστέψουμε αυτό που λέμε ότι ο από μηχανής θεός της Ελλάδας θα εμφανιστεί κάποια στιγμή, αν και ανόητο ακούγεται, τότε ναι, αισιοδοξώ. Δεν έχω άλλη λύση».
BHMA

Απολύστε και πουλήστε ή τελειώσατε...


Κατόπιν εντολών της τρόικας, επίσης, το μνημόνιο 2 θα περιέχει και εκτεταμένες αποκρατικοποιήσεις ύψους 15 δισ. ευρώ εντός των επόμενων 18 μηνών. Ετσι η επόμενη δόση του Ιουνίου ύψους 12 δισ. ευρώ θα είναι. ουσιαστικά η πρώτη δόση του νέου μνημονίου, το οποίο θα έχει ενσωματωμένη τη νέα βοήθεια ύψους 50-60 δισ. ευρώ. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι η απαίτηση των Ευρωπαίων είναι να δημιουργηθεί ένας ειδικός οργανισμός με προίκα όλα τα υπό πώληση περιουσιακά στοιχεία της χώρας, τα οποία θα αποτελούν την εγγύηση (collateral) του νέου δανείου. Το νέο μνημόνιο εκτιμάται ότι θα ψηφιστεί από τη Βουλή έως τις 15 Ιουνίου, ώστε να μπορεί να εκταμιευτεί λίγες ημέρες αργότερα η επείγουσα δόση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα εμπεριέχει και μερικές από τις προτάσεις Σαμαρά ώστε να πιεστεί περαιτέρω η αξιωματική αντιπολίτευση προς την κατεύθυνση της συναίνεσης.

Πάντως, αν δεν εκταμιευτούν τα 12 δισ. ευρώ έως το τέλος Ιουνίου (για οποιονδήποτε λόγο), τότε ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου θα είναι αναγκασμένος να αποσύρει περίπου 8 δισ. ευρώ από τα τελευταία αποθέματα της χώρας για να ικανοποιήσει τις διεθνείς υποχρεώσεις της Ελλάδας και να πληρώσει τους μισθούς στο Δημόσιο. Αν το ποσό δεν δοθεί ούτε τον Ιούλιο, τότε η χώρα δεν θα έχει να πληρώσει τουςξένους πιστωτές της και θα δούμε το χειρότερο σενάριο, αυτό της στάσης πληρωμών
protothema

Ιδιωτική επίσκεψη της Εμινέ Ερντογάν στη Ροδόπη...


Από το πρωί η σύζυγος του Τούρκου πρωθυπουργού, Εμινέ Ερντογάν πραγματοποιεί ιδιωτική επίσκεψη στη Ροδόπη, συνοδευόμενη από τον Τούρκο υπουργό Επικρατείας, Εγκεμεν Μπαγίς και τον υποψήφιο βουλευτή του AKP, Μεχμέτ Μουεζίνογλου, ο... οποίος κατάγεται από την περιοχή.

Αρχικά η κ. Ερντογάν επισκέφθηκε τον οικισμό Κικίδιο Κομοτηνής, όπου παρακολούθησε τον διαγωνισμό καλής ανάγνωσης του κορανίου, ενώ στη συνέχεια μετέβη στη Φιλύρρα, για την τελετή περιτομής των δυο εγγονών του βουλευτή της μειονότητας Αχμέτ Σαδίκ.

Στη συνέχεια το πρόγραμμα της περιλαμβάνει επίσκεψη στο τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής, ενώ πριν αναχωρήσει, θα έχει επαφές και με παράγοντες της μειονότητας.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και βουλευτής Ροδόπης Γιώργος Πεταλωτής, από την Κομοτηνή όπου βρίσκεται, αρνήθηκε να σχολιάσει την επίσκεψη της κ. Ερντογάν, χαρακτηρίζοντας την ως ιδιωτική.
Σημείωσε δε, πως όσοι το επιθυμούν μπορούν να έρχονται ως τουρίστες στη Θράκη, καθώς η περιοχή έχει ανάγκη από τουρισμό.
TANEA

Η πρόταση Κουρή διχάζει το Alter...


Σε ξεχωριστές συνελεύσεις προχώρησαν οι τεχνικοί, δημοσιογράφοι και διοικητικοί υπάλληλοι, έπειτα από μία επεισοδιακή γενική συνέλευση, στην οποία δεν έλειψαν και τα... επεισόδια.

Δημοσιογράφοι και διοικητικοί σκέφτονται να αποδεχτούν την πρόταση του Γιώργου Κουρή, στην οποία τους ζητείται να επιστρέψουν άμεσα στις εργασίες τους εισπράττοντας μόνο έναν μισθό μέσα στην εβδομάδα, μισό στο τέλος Μαΐου και κανονικά την μισθοδοσία τους από τέλος Ιουνίου.

Με αυτή την απόφαση το Alter ίσως είχε μία ελπίδα σωτηρίας με την προϋπόθεση πως θα επαναλειτουργήσει, αλλά οι τεχνικοί του καναλιού δεν δέχτηκαν το συμβιβασμό με τον Κουρή, ζητώντας άμεσα να πληρωθούν δυόμισι με τρεις μισθούς.
mediasoup

Βράβευση Κρητικού δημοσιογράφου ...


Στον δημοσιογράφο της ΕΡΑ Ηρακλείου, Ηρακλή Γαλανάκη, απονέμεται το φετινό βραβείο «Ανρί και Μανταλλένα Μύλερ», για την πολλαπλή συνεισφορά του, στην ανάπτυξη των πολιτιστικών και τουριστικών ελληνο-λουξεμβουργιανών σχέσεων.

Το βραβείο Μύλερ, το οποίο καθιερώθηκε ως... ένδειξη τιμής προς το ζεύγος Μύλερ που, από το 1950 στηρίζουν τον αρχαίο και νέο ελληνικό πολιτισμό και προωθούν τις πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ Ελλάδος και Λουξεμβούργου, έχει έως σήμερα απονεμηθεί στον καθηγητή, βραβευμένο συγγραφέα - δημοσιογράφο και πρώτο βιογράφο του Μίκη Θεοδωράκη, Γκυ Βάγκνερ, και στον Ματίας Σκχιλτζ, πρωτοσύγγελο της Καθολικής Αρχιεπισκοπής του Λουξεμβούργου, για την υποστήριξή του στους Έλληνες και στην ελληνική ορθόδοξη ελληνική εκκλησία στο Λουμεμβούργο.

Η επιλογή του Ηρακλή Γαλανάκη για το φετινό βραβείο βασίσθηκε στη στήριξη που παρείχε με κάθε τρόπο στους ελληνικούς και φιλελληνικούς συλλόγους στο Λουξεμβούργο, κατά τη διάρκεια της θητείας του, ως προϊστάμενος του Γραφείου Τύπου της Μόνιμης Ελληνικής Αντιπροσωπείας στο Λουξεμβούργο.

Αναφέρονται, μεταξύ άλλων, οι ανταλλαγές μαθητών και εκπαιδευτικών μεταξύ Ηρακλείου Κρήτης και Λουξεμβούργου, η συμβολή του στην πραγματοποίηση, στην Κρήτη, του παγκοσμίου συνεδρίου για την Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμό, με τη συμμετοχή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, συνδικαλιστικών εκπαιδευτικών οργανώσεων, του συλλόγου «οι Φίλοι της Ελλάδας» και του Εντουάρ Βολτέρ, προέδρου τότε του «EUROKLASSIKA», καθώς και ενεργός πρωτοβουλία του, για τη μετάφραση στη γαλλική γλώσσα ποιημάτων των Μίκη Θεοδωράκη και Τηλέμαχου Χυτήρη.

Η τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώμβριο του 2011 στο Λουξεμβούργο και όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ηρακλής Γαλανάκης, αποτελεί ισχυρή του επιθυμία να αποδειχθεί ότι το βραβείο έχει λόγο ύπαρξης και εκπληρώνει την αποστολή του.

Στα πλαίσια της εκδήλωσης επιχειρείται να πραγματοποιηθεί έκθεση προβολής της κρητικής διατροφής και των κρητικών και ελληνικών προϊόντων, με τη συμμετοχή του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης και του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών, καθώς και μία φωτογραφική έκθεση, μέσω της οποίας προβάλλονται το Λουξεμβούργο και η Κρήτη, του καθηγητή και αντιπρόεδρου της «Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρίας Κρήτης», Μανώλη Παπαδάκη.

Ποιός είναι ο Ανρί Μύλερ
Ο καθηγητής Μύλερ, 98 ετών σήμερα, είναι γνώστης 17 ξένων γλωσσών μεταξύ των οποίων τα αρχαία και τα νέα ελληνικά, πρωταγωνίστησε το 1950 στην ίδρυση του «Συλλόγου οι Φίλοι της Ελλάδας», του οποίου η επίσημη αναγνώριση από το κράτος του Λουξεμβούργου δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της Κυβέρνησης το 1952.
Ίδρυσε τον «Κύκλο Ελληνικών Γραμμάτων», στα πλαίσια του οποίου, έως το 2005, δίδαξε ο ίδιος σε κατοίκους του Λουξεμβούργου αρχαία και νέα ελληνικά.

Μετέφρασε, στη λουξεμβουργιανή γλώσσα, έργα αρχαίων και νέων Ελλήνων συγγραφέων, όπως οι ραψωδίες της Οδύσσειας του Ομήρου, που οι τρεις πρώτοι τόμοι με τις 9 ραψωδίες εκδόθηκαν με πρόταση του γραφείου Τύπου και χρηματοδότηση του υπουργείου Τύπου το 1993 και οι υπόλοιπες με δική του χρηματοδότηση. Μετέφρασε επίσης, το «Ο βίος και η Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά», που στηρίχθηκε οικονομικά από το γραφείο Τύπου και την ελληνική πρεσβεία του Λουξεμβούργου.

Επιπλέον, συμμετείχε σε κάθε εκδήλωση, όπου θα μπορούσε να προβληθεί η Ελλάδα και βοήθησε πολλούς Ελληνες να βρουν εργασία και σπίτι στο Λουξεμβούργο.
newpost.gr

Στην εισαγγελέα η δικογραφία για τα «sms των Πανελληνίων»...


Στην προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών αναμένεται να αποσταλεί αύριο η δικογραφία της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σχετικά με την υπόθεση αποστολής γραπτών μηνυμάτων μέσω κινητού σε μαθητές από φροντιστήριο της Αθήνας. Σύμφωνα με ... πληροφορίες το περιστατικό αποκαλύφθηκε στις 18 Μαΐου όταν σε σχολείο του Γαλατσίου εντοπίστηκε μαθητής, ο οποίος έλαβε μήνυμα από φροντιστήριο με απαντήσεις σε θέμα του μαθήματος Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Όπως αναφέρουν, οι αξιωματικοί της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξέτασαν και τους 13 καθηγητές του φροντιστηρίου και βρήκαν ότι από τα κινητά τηλέφωνα τριών εξ αυτών έχουν σταλεί απαντήσεις θεμάτων, τόσο για το παραπάνω μάθημα, όσο και για τα Μαθηματικά, σε 18 συνολικά κινητά μαθητών του φροντιστηρίου.

Οι καθηγητές φέρονται ότι υποστηρίζουν πως έστειλαν τα μηνύματα με τις απαντήσεις θεμάτων στους μαθητές τους, όπως κάνουν κάθε φορά, χωρίς να γνωρίζουν αν αυτοί ήταν μέσα στις αίθουσες, ή είχαν βγει έξω.

Η αστυνομία αναμένεται να ζητήσει άρση απορρήτου στα κινητά όλων των μαθητών, που πήγαιναν στο συγκεκριμένο φροντιστήριο, ενώ στη δικογραφία δεν γίνεται λόγος για αδίκημα σε βάρος κανενός.
enet.gr

Der Spiegel: «Ο Έλληνας πρέσβης αγωνίζεται ενάντια στη φήμη περί … τεμπελιάς» ...


Ένα θετικό, για την εικόνα της Ελλάδας στη Γερμανία, δημοσίευμα, περιλαμβάνεται στο τεύχος του εβδομαδιαίου περιοδικού «Der Spiegel», που κυκλοφορεί αύριο, Δευτέρα (τεύχ. 21/2011), έπειτα από μπαράζ δημοσιευμάτων και αφιερωμάτων των γερμανικών ΜΜΕ τις τελευταίες ημέρες για την ελληνική κρίση.

«Στο Βερολίνο ο Έλληνας πρέσβης αγωνίζεται ενάντια στη... φήμη περί τεμπελιάς και για μία ισορροπημένη εικόνα της χώρας του», διαπιστώνει το δημοσίευμα. Απαριθμώντας την πληθώρα των εκπομπών, που αφιέρωσαν τα κρατικά κανάλια στην κρίση της Ελλάδας την περασμένη εβδομάδα, εκτιμά ότι για τον πρέσβη Δημ. Ράλλη «το Βερολίνο είναι η δυσκολότερη αποστολή» στη έως τώρα διπλωματική του καριέρα.

Ο κ. Ράλλης επισημαίνει ότι δύο πράγματα πληγώνουν τον ίδιο και τους Έλληνες. «Πρώτον, όταν δεν αναγνωρίζονται οι μεγάλες θυσίες, που έχουν ήδη κάνει. Και δεύτερον, όταν δημιουργείται η εντύπωση ότι είναι τεμπέληδες.

Εμείς οι Έλληνες δουλεύουμε σκληρά, φοβερά σκληρά, πολύ εντατικά, πραγματικά πάρα πολύ σκληρά», λέει.

Ο ίδιος ο συντάκτης του δημοσιεύματος ανασκευάζει την εικόνα, που παρουσίασε προ ημερών η καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ περί συνταξιοδότησης και χρόνου διακοπών στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι «οι Έλληνες έχουν κατά μέσο όρο λιγότερες ημέρες διακοπών από τους Γερμανούς και βγαίνουν στη σύνταξη σχεδόν στην ίδια ηλικία με αυτούς».

Ο κ. Ράλλης παραδέχεται ότι οι Έλληνες πρέπει τώρα να αλλάξουν πολλά, αλλά σημειώνει πως και στο μέλλον θα συνεχίσουν να υπάρχουν διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες.

«Σημαντικό στοιχείο της ελληνικής ιδιοσυγρασίας είναι η αισιοδοξία», προσθέτει ο Έλληνας πρέσβης, τονίζοντας: «Πρέπει να τα καταφέρουμε και θα τα καταφέρουμε».
protothema

Ο ρατσισμός δεν έχει πατρίδα...


Tης Έφης Μαρίνου

«Μένω κλεισμένος στο σπίτι. Φοβάμαι να βγω έξω». Η εξομολόγηση του μετανάστη γίνεται βιαστικά, στο δρόμο, μπροστά στο ανοιχτό μικρόφωνο ρεπόρτερ κάποιου καναλιού με αφορμή τα ... πρόσφατα πολεμικά επεισόδια της Αθήνας ανάμεσα σε εγχώριους και αλλοδαπούς. Την ίδια φράση ψιθυρίζει φοβισμένα και ο ιρακινός μετανάστης στο έργο του Αυστριακού Ρόμπερτ Σνάιντερ «Βρομιά» που παρουσιάζεται (9-11 και 15-16 Ιουνίου) σ' εγκαταλειμμένο κτίριο της Πειραιώς 260 σε μετάφραση Κοραλίας Σωτηριάδου και σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Τον μονόλογο ερμηνεύει ο ταλαντούχος Γιάννος Περλέγκας.

Λέμε συχνά ότι η τέχνη αντιγράφει τη ζωή και μάλιστα στις επώδυνες στιγμές της πραγματικότητα και μυθοπλασία αποκτούν την απόλυτα διαλεκτική σχέση. Πρόσφατα ένας νέος άντρας, λίγο πριν γίνει ξανά πατέρας, δολοφονήθηκε για μια κάμερα. Την επομένη θερμόαιμοι συμπολίτες μας, με πρωτοπόρο το... κίνημα των Χρυσαυγιτών, ξυλοκόπησαν μετανάστες στους δρόμους, επιτέθηκαν επί δικαίων και αδίκων. Ανάμεσα στα θυματά τους και κάποιοι Ελληνες που το σκούρο χρώμα τους ξεγέλασε τους εξολοθρευτές της «βρομιάς»... Και να που η «Βρομιά» του μετανάστη κάνει σε λίγο πρεμιέρα στο Ελληνικό Φεστιβάλ.

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος από την ίδρυση του Θεάτρου του Νέου Κόσμου έστρεψε έντεχνα το ρεπερτόριο στο σύγχρονο κοινωνικό και πολιτικό έργο. Η «Βρομιά» ήταν ένα από τα πρώτα πετυχημένα έργα που ανέβασε με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, ενώ ακόμα το θέατρο ήταν γιαπί. Πριν από δύο χρόνια, σκηνοθέτησε το «Σφαγείο» του Ιλάν Χατσόρ, όταν οι Ισραηλινοί εισέβαλαν, ακόμα μία φορά, στη Γάζα. Φέτος ανέβασε το αντιρατσιστικό έργο του Αγγλου Ντένις Κέλι «Ορφανά», που γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Πριν από μερικούς μήνες ξανασκέφτηκε τη «Βρομιά» και πρότεινε το έργο στο Φεστιβάλ.

«Είχαμε πρωτοπαίξει τη "Βρομιά" πριν ακόμα αρχίσουν οι εργασίες στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Θυμάμαι μια τρύπα στο ταβάνι απ' όπου έμπαινε κρύο. Για να ζεστάνουμε τους θεατές βάζαμε τις σόμπες κάτω από τα καθίσματα. Ο Μαρκουλάκης, νέος τότε, δεν είχε γίνει ακόμα σταρ. Το μεταναστευτικό δεν είχε πάρει αυτή τη δραματική έκταση. Η άκρα δεξιά δεν ήταν ισχυρή, ούτε η ελληνική κοινωνία τόσο συντηρητική. Σήμερα το έργο είναι πλέον ανατριχιαστικά επίκαιρο. Πηγαίνοντας στην πρόβα, ακούω ειδήσεις και πιστεύω, κυριολεκτικά, ότι ο ήρωάς μας είναι ένας απ' τους αληθινούς πρωταγωνιστές στο κέντρο της Αθήνας. Το κείμενο δυνατό, συγκινητικό, θέτει καίρια ερωτήματα».

Ο Ρόμπερτ Σνάιντερ είναι συγγραφέας χαμηλών τόνων. Πριν 14 από χρόνια ο Β. Θεοδωρόπουλος κατάφερε να βρει ελάχιστα στοιχεία γι' αυτόν αλλά και τώρα δεν μπόρεσε να τον εντοπίσει. Εμαθε μόνο ότι ζει σε κάποιο χωριό των Αλπεων, εκεί απ' όπου κατάγονται οι θετοί γονείς του. Εμπνεύστηκε το έργο από μια όχι και τόσο... δοξασμένη σελίδα της σύγχρονης ιστορίας της πατρίδας του, της Αυστρίας, που θα πίστευε κανείς ότι, όχι μόνον δεν επωάζει, αλλά ψέγει ρατσιστικές συμπεριφορές. Και όμως: Το 1995, όταν είχε σημειωθεί ένα μεγάλο κύμα εισροής μεταναστών στη χώρα, οργανωμένοι «στρατοί» ρατσιστών, μελών του διόλου ευκαταφρόνητου σε ποσοστά ακροδεξιού κόμματος, χτυπούσαν τους ξένους στο δρόμο, χαράκωναν τις γυναίκες και πετούσαν μολότοφ μέσα στα σπίτια τους.

Ο ήρωας της «Βρομιάς», ένας φοιτητής που λιποτάκτησε από το Ιράκ -αποφεύγοντας να πολεμήσει στον πόλεμο του Κόλπου- είναι κρυμμένος σ' ένα χώρο εγκαταλειμμένο (σκηνικά-κοστούμια Αντώνης Δαγκλίδης, μουσική Σταύρος Γασπαράτος) και φοβισμένος απ' όλα όσα γίνονται εκεί έξω στο δρόμο. Νιώθει την ανάγκη να μιλήσει. Ευαίσθητος και καλλιεργημένος, ξένος σε μια χώρα που αγάπησε την κουλτούρα και τη γλώσσα της -εξαιτίας μιας φωτογραφικής μηχανής Leica-, δέχεται το ένα χαστούκι μετά το άλλο. Τα βράδια πουλάει λουλούδια σε μαγαζιά κι έχει συνηθίσει την ουδέτερη, ψυχρή, σκληρή έως και χυδαία στάση των Βιεννέζων. Αυτό που δεν αντέχει και τον ταράζει είναι το ξαφνικό εγκάρδιο χαμόγελο ενός περαστικού. Δεν θέλει πια να ελπίζει. Περπατάει πάνω-κάτω, κάθεται στην καρέκλα του, τη μοναδική «πατρίδα» που αντιλαμβάνεται, χωρίς όμως να τη θεωρεί ιδιοκτησία, και κοιτάζει στον καθρέφτη όπου βλέπει εμάς, το κοινό, τους ανθρώπους που συνεχώς του θυμίζουν ότι δεν μπορεί να γίνει ένας απ' αυτούς.

Σ' αυτόν το μακρύ μονόλογο μιλάει για τη μοναξιά, την κοινωνική του απομόνωση, για κείνα που νοσταλγεί, που επιθυμεί, που ελπίζει, που χάνει... Κρίνει, ειρωνεύεται, χλευάζει την «πολιτισμένη» Δύση που τον αποκλείει, τον περιθωριοποιεί. Ανταποδίδει τη ρετσινιά της «βρομιάς» στη συμπεριφορά της άριας φυλής που τον βλέπει ως μαύρο, μιαρό. Ο φόβος τον οδηγεί τελικά στα όρια της παράκρουσης. Νομίζει ότι του επιτίθενται, ακούει τον εθνικό ύμνο της Αυστρίας σαν τον ήχο που δημιουργεί το χτύπημα μεταλλικών ράβδων σε κάγκελα.

«Ηθελα φυσικό χώρο για την παράσταση, γι' αυτό δεν ζήτησα τις μεγάλες αίθουσες της Πειραιώς, αλλά κάτι μικρό, παλιό ή ένα λεβητοστάσιο» λέει ο σκηνοθέτης. «Με οδήγησαν σ' ένα αυθαίρετο κτίσμα με έντονη τη φθορά του χρόνου και λαμαρίνα στην οροφή. Μου άρεσε. Σ' αυτό τον ενδιαφέροντα για τη σκηνοθεσία και την κίνηση του ερμηνευτή χώρο των 120 θέσεων θα παιχτεί η "Βρομιά". Είμαι χαρούμενος γιατί ο Γιάννος Περλέγκας είναι έξυπνος, τολμηρός ηθοποιός και μεθοδικός στη δουλειά του, προτέρημα που βοηθά την παράσταση».
enet.gr

Η εβδομάδα της καμαριέρας!...


Του Κοσμά Βίδου

Οχι ένα, αλλά δύο τα σκάνδαλα που ξέσπασαν την περασμένη εβδομάδα στις ΗΠΑ με πρωταγωνιστές δύο διασήμους και ισχυρούς, καθένας στον χώρο του, άνδρες και δύο άσημες καμαριέρες.

Και αν τα φώτα έπεσαν με μεγαλύτερη ένταση στην υπόθεση Ντομινίκ Στρος-Καν, η υπόθεση του... Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, παρ΄ ότι πέρασε στα ψιλά γράμματα των ευρωπαϊκών ΜΜΕ, παρουσιάζει εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον. Καθώς αποδεικνύει (εκ νέου, για να μην ξεχνάμε τον άτακτο Μπιλ Κλίντον) πόσο διαφορετική είναι η αλήθεια πίσω από τη δημόσια, υπερσυντηρητική συχνά, εικόνα των πολιτικών- μια εικόνα που καλλιεργείται επιμελώς και προβάλλεται επίμονα και επιτακτικά και από τα ΜΜΕ με σκοπό την προσέλκυση ψηφοφόρων.

Η αποκάλυψη γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρουσα όταν το σκάνδαλο αφορά την Αμερική, τη χώρα όπου το μοντέλο της αγίας, παραδοσιακής οικογένειας, με όλα τα στερεότυπα που του έχει φορτώσει ο χρόνος- της οικογένειας δηλαδή που βλέπουμε στο «Βrothers and sisters» στην οποία οι δεσμοί ανάμεσα στα μέλη είναι κάτι παραπάνω από ασφυκτικοί- διαφημίζεται ως η ατσάλινη βάση ήθους, τιμιότητας και φιλοπατρίας πάνω στην οποία θα χτιστεί και θα μεγαλουργήσει το έθνος. Να λοιπόν που αυτό στην περίπτωση του πρώην κυβερνήτη της Καλιφόρνιας ήταν ένα ψέμα, όπως αποκαλύφθηκε από τα ίδια ΜΜΕ που κάποτε τον αποθέωναν ως «faithful husband».

Το ανακοίνωσε ο ίδιος, τώρα που έχει αποχωρήσει από τη θέση του, οπότε δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα με τη Δικαιοσύνη των ΗΠΑ η οποία παραστρατήματα πολιτικών σαν το δικό του τα εξετάζει με μεγάλη αυστηρότητα. Χώρισε από την επί 25 χρόνια σύζυγό του και μητέρα των παιδιών του Μαρία Σράιβερ εξαιτίας ενός εξώγαμου παιδιού που απέκτησε προ ετών με οικιακή βοηθό- οικονόμο που εργαζόταν στο σπίτι τους. Μούφα ο πιστός σύζυγος, ο άριστος οικογενειάρχης. Αυτό ήταν ένας ρόλος που εξυπηρετούσε το δημόσιο προφίλ τού Σβαρτσενέγκερ-«βράχου ηθικής». Ρόλος τόσο καλά παιγμένος ώστε ούτε η γυναίκα του είχε καταλάβει κάτι, καθώς και εκείνη με το πού έληξε η θητεία του το έμαθε- άραγε για να μη δημιουργήσει στον κυβερνήτη προβλήματα με την αντίδρασή της; «Οταν εγκατέλειψα το γραφείο τού κυβερνήτη είπα στη σύζυγό μου για αυτό το περιστατικό, το οποίο συνέβη πριν από δέκα χρόνια» δήλωσε ο ίδιος και συμπλήρωσε αναφερόμενος στην απόφασή της να εγκαταλείψει το σπίτι τους: «Δεν υπάρχουν δικαιολογίες, αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη για τον πόνο που προκάλεσα».

Την ίδια στιγμή ζήτησε από τα έντυπα μέσα και την τηλεόραση να σεβαστούν τη Μαρία του (η οποία είναι όπως γράφτηκε έξαλλη και ετοιμάζει την από τηλεοράσεώς επίθεσή της) και τα παιδιά τους, καθώς «αν αξίζω την κριτική σας ,η οικογένειά μου δεν την αξίζει». Εν προκειμένω, το ποιος αξίζει τι είναι μεγάλη κουβέντα, η οποία μάλλον δεν συμφέρει τους Σβαρτσενέγκερ αυτού του κόσμου. Οπως μεγάλη κουβέντα είναι και το κατά πόσο πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη εκτός από τα τυπικά προσόντα και την προσωπική ζωή ενός πολιτικού, ο οποίος δεν παύει να είναι άνθρωπος με πάθη (δεν αναφέρομαι, εννοείται, στα πάθη που οδηγούν σε ακραίες ενέργειες όπως ο βιασμός). Σε όλα αυτά είναι μείζονος σημασίας ο ρόλος των ΜΜΕ, ειδικά σε μια περίοδο κρίσιμη για το μέλλον τους, οπότε η ανάγκη για ενημέρωση αξιόπιστη, μακριά από σκοπιμότητες αλλά και ακρότητες, είναι επιτακτική.

Επαναλήψεις επί επαναλήψεων

Μπορεί το καλοκαίρι να μην έχει έρθει ακόμα, τα κανάλια όμως άνοιξαν ήδη τις κονσέρβες τους και μας σερβίρουν το περιεχόμενό τους. Παμπάλαιες σειρές, χιλιοϊδωμένες εκπομπές. Οπως όλα δείχνουν, ως το ερχόμενο φθινόπωρο που θα αρχίσει το νέο πρόγραμμα θα περάσουμε πέντε πολύ βαρετούς μήνες!
ΒΗΜΑ

Kασσάνδρα...


Τι ήθελε να πει η ποιήτρια? Γιατί, εμείς δεν το καταλάβαμε.
Στο κλείσιμο της εκπομπής των Χασαποαναγνωστάκηδων, έδωσε τις "ευχές" της.
Άντε και... καλό υπουργικό συμβούλιο και... "καλές πτωχεύσεις εν τω μέλλοντι".
Τι ευχή ήταν αυτή, πρωί, πρωί Κυριακάτικα που έδωσε σε μας και τον ελληνικό λαό?...

Πορεία ειρήνης στη μνήμη του Γρηγόρη Λαμπράκη στη Θεσσαλονίκη...


Πορεία ειρήνης διοργάνωσε σήμερα στη Θεσσαλονίκη η Επιτροπή για τη Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη Θεσσαλονίκης, στη μνήμη του Γρηγόρη Λαμπράκη, με αφορμή τη συμπλήρωση 48 χρόνων από τη δολοφονία του.

Η πορεία ξεκίνησε από το... Δημαρχείο Παύλου Μελά και κατέληξε στο μνημείο Λαμπράκη, όπου κατατέθηκαν στεφάνια. Προηγήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από την έδρα της 71ης αερομεταφερόμενης ταξιαρχίας στη Νέα Σάντα του Κιλκίς.

Το βράδυ θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στο προαύλιο του 40ου δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης, δίπλα στο Κέντρο Ιστορίας, με πρωτοβουλία της ΕΔΙΑ Κεντρικής- Δυτικής Μακεδονίας και του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΜΘ.

Στην εκδήλωση έχουν προσκληθεί να παραστούν μέλη της οικογένειας του Γρηγόρη Λαμπράκη. Κεντρικός ομιλητής θα είναι ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Πολυμέρης Βόγλης, ενώ θα προβληθεί και το ντοκιμαντέρ «100 ώρες του Μάη» των Δήμου Θέου και Φώτου Λαμπρινού.

Η εκδήλωση συμπληρώνει την έκθεση ντοκουμέντων «Από το τρίκυκλο στα τανκς», που διοργανώνουν οι δύο φορείς στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης.
TANEA

Κύπρος: Χαμηλή συμμετοχή στις βουλετικές εκλογές...


Χαμηλότερη από τις βουλευτικές εκλογές του 2006 είναι μέχρι στιγμής η προσέλευση ψηφοφόρων στις κάλπες για την ανάδειξη των μελών της νέας Βουλής των Αντιπροσώπων στην Κύπρο.

Ο Γενικός Εφορος Εκλογής, Λάζαρος Σαββίδης, δήλωσε ότι... έως το μεσημέρι που έκλεισαν οι κάλπες για διακοπή μιας ώρας σε παγκύπρια κλίμακα ψήφισαν 39.5% των Κυπρίων ψηφοφόρων, σε σύγκριση με 48% το 2006.

Στη Λευκωσία το ποσοστό προσέλευσης ανήλθε σε 35,5% σε σύγκριση με 45% του 2006, στη Λεμεσό στο 45,6% σε σύγκριση με 49%, στην ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου στο 34,9% σε σύγκριση με 46%, στη Λάρνακα στο 38,6% σε σύγκριση με 46% και στην Πάφο το ποσοστό προσέλευσης έφθασε στο 39,5% σε σύγκριση με 54% στις βουλευτικές εκλογές του 2006.

Στις κάλπες που λειτουργούν στο εξωτερικό προσήλθαν οι εκλογείς σε ποσοστό 14%.

Στην Αθήνα η προσέλευση ψηφοφόρων στα εκλογικά κέντρα ήταν αραιή το πρωί, καθώς έως τις 10.00 από τους 2.950 εγγεγραμμένους ψηφοφόρους προσήλθαν μόνον 260.

Οι εγγεγραμμένοι ψηφοφόροι στη Θεσσαλονίκη φτάνουν στις 2.650 και στην Πάτρα στους 550.

Οι κάλπες άνοιξαν στις 07.00 και έκλεισαν στις 12.00 για να ανοίξουν και πάλι στις 13.00. Η ψηφοφορία θα ολοκληρωθεί στις 18.30.

Ο Γενικός Εφορος Εκλογής δήλωσε ότι δεν υπήρξε κανένα σοβαρό πρόβλημα στη διαδικασία, αλλά παρενέβη για να παρεμποδίσει τη μετάδοση δηλώσεων πολιτικών αρχηγών μετά την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος. Εξέφρασε, δε, έκπληξη για το περιεχόμενο κάποιων δηλώσεων, λέγοντας ότι συνιστούσαν παραβίαση της εκλογικής νομοθεσίας, που απαγορεύει τη διεξαγωγή προεκλογικής εκστρατείας κατά την ημέρα των εκλογών.

Έως το μεσημέρι είχαν ψηφίσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Δημήτρης Χριστόφιας, και όλοι οι αρχηγοί των κομμάτων.
naftemporiki.gr

Εργασιακή ειρήνη στο «Εθνος»...


Του Χρήστου Ξανθάκη
Εργασιακή ειρήνη στο «Εθνος» για το ερχόμενο δεκαήμερο, καθώς η ιδιοκτησία αποφάσισε να αποσύρει προσωρινά το σχέδιό της για υπογραφή ατομικών συμβάσεων και μειώσεις 10% σε όλα τα μισθολόγια άνω των 1.300 ευρώ μεικτά.

Το στόρι είχε... ξεκινήσει στην αρχή της περασμένης εβδομάδας, όταν ο Φώτης Μπόμπολας κάλεσε διευθυντές και αρχισυντάκτες και τους είπε ότι με τις προτεινόμενες μειώσεις συν περαιτέρω οικονομίες το ετήσιο έλλειμμα της επιχείρησης μπορεί να γίνει επταψήφιο και να έρθει το μαγαζί στα ίσα του με μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου το 2012. Σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι δεν δέχονταν την πρόταση, η μοναδική εναλλακτική λύση που (σύμφωνα με την ιδιοκτησία) απέμενε ήταν οι απολύσεις με πλαφόν πάνω-κάτω ένας στους τέσσερις. «Δεν είναι θέμα εκδικητικότητας, μόνο έτσι βγαίνουμε» είπε ο εκδότης, προσθέτοντας ότι ακόμη κι αν εφαρμοσθεί το σχέδιο δεν μπορεί να δεσμευθεί για πάγωμα απολύσεων καθώς μπορεί να καταρρεύσει ο κλάδος των ΜΜΕ. Η συνέχεια; Οι εργαζόμενοι στο «Εθνος» είπαν «όχι», η ΕΣΗΕΑ απείλησε διά της πλαγίας οδού με απεργία για αύριο Δευτέρα και τελικά πήγαν όλα πίσω έως τις 31 Μαΐου, για να γίνουν οι εκλογές στην Ενωση, να συγκροτηθεί το νέο δ.σ. και να γίνει μια τελευταία προσπάθεια για υπογραφή συλλογικής σύμβασης.

Ενόψει λοιπόν εξελίξεων στη Μεταμόρφωση, στάση αναμονής τηρούν και στον ΔΟΛ. Η φημολογία για μειώσεις δεν έλειψε και την εβδομάδα που μας πέρασε, ωστόσο το μόνο σίγουρο είναι ότι το συγκρότημα Λαμπράκη αποχωρίζεται συντόμως την «Εξέδρα». Σύμφωνα με τα ανώτερα κλιμάκια της Μιχαλακοπούλου, είτε θα κλείσει το φύλλο είτε (μάλλον το πιθανότερο) θα παραχωρηθεί σε κάποιον από τους ενδιαφερόμενους που έξαφνα προέκυψαν σαν τα σαλιγκάρια. Ενας μάλιστα εξ αυτών διαθέτει τη δική του εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιστορία στο χώρο των αθλητικών εντύπων (δεν μιλάω τώρα για το γνωστό άτομο με τις πολλές και διάφορες ταυτότητες...) κι αν τα καταφέρει τελικά να βάλει χέρι στην «Εξέδρα» και στην ιστοσελίδα exedra.gr θα προκαλέσει πάταγο. Ανάλογα με τα μελλούμενα στο φύλλο θα πορευθούν και οι υπόλοιπες δυνάμεις του χώρου, κάποιες εκ των οποίων ήταν έτοιμες για δραστικές έως δραματικές κινήσεις.

Ας αφήσουμε όμως όλα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και ας ταξιδέψουμε για λίγο στην πάντα ειδυλλιακή Ουζουμπούρου. Εκεί λοιπόν, έχει ξεσηκωθεί μεγάλος θόρυβος για μια τηλεοπτική παραγωγή που έφτασε να κοστίζει 13.800 ευρώ το επεισόδιο. «Αδύνατον να χρειάζονται τέτοιο μπάτζετ» δηλώνει ένας επιτηδευματίας από την ελεύθερη αγορά της σαβάνας. «Σε κανένα ιδιωτικό κανάλι δεν χαλάνε τόσα» υποστηρίζει έτερος. Ενας μάλιστα παραγωγός με κανιβαλικές τάσεις, έσπευσε να υπολογίσει ότι το καθαρό κέρδος από την εν λόγω εκπομπή θα κυμανθεί από τα 420.000 έως τα 480.000 ευρώ. Πράγμα το οποίον δημιουργεί πεδίον δόξης λαμπρό για τα ενημερωμένα στελέχη της Ραδιοκαλύβας.


Οσο για το Alter, χθες το πρωί ήταν να γίνει η τελευταία στη σειρά συνέλευση των εργαζομένων, για να αποφασίσουν πώς επιτέλους θα μοιράσουν τα 1.700.000 ευρώ που ο Γιώργος Κουρής λέει ότι είναι έτοιμος να τους χορηγήσει για να επαναλειτουργήσει το κανάλι. Αρχικώς επρόκειτο να εξοφληθούν οι τεχνικοί και πάρουν ό,τι απομείνει οι δημοσιογράφοι με τους διοικητικούς, αλλά ξέσπασε πόλεμος, βγήκαν τα κουμπούρια και απέσυρε την πρόταση η ιδιοκτησία για να επανέλθει εν τέλει την Πέμπτη το βράδυ με τη χαρακτηριστική φράση: «Εγώ αυτά έχω. Πάρ' τε τα και μοιράστε τα όπως θέλετε...» Αν επέλθει συμφωνία, θα φτάσει το Alter με ένα υποτυπώδες έστω πρόγραμμα στις 15 Ιουνίου στο δικαστήριο, όπου θα κριθεί η αίτησή του για υπαγωγή στο άρθρο 99.

Η διαφήμιση του μήνα από αφισάκι κολλημένο στην πλατεία Κάνιγγος: «Κόβονται από τα μυτερά παπούτσια οι μύτες με επιτυχία 100%. Βερανζέρου 5, 210-3823..., Γιάννης». (Δεν ξέρω γιατί, αλλά έχω την εντύπωση ότι ταιριάζει απόλυτα σε κάτι... ψηλομύτες τηλεστάρ!)
Aπό τη στήλη "Μέσα & Media"(Ελευθεροτυπία)

Στηρίζει Στρος Καν ο Άνθιμος...


Παρέμβαση υπέρ του Ντομινίκ Στρος Καν έκανε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, ο οποίος αναφερόμενος στον τρόπο με τον οποίο οι δημόσιες αρχές και τα Μέσα Ενημέρωσης αντιμετώπισαν τον πρώην γενικό διευθυντή του ΔΝΤ, έκανε λόγο για... εξόντωση της ανθρώπινης προσωπικότητας.

Όπως ανέφερε στο κυριακάτικο κήρυγμά του, παρουσία του υπουργού Δικαιοσύνης, Χάρη Καστανίδη, «οφείλουμε να δείχνουμε σεβασμό σε κάθε άνθρωπο μέχρι να αποδειχθεί η ενοχή του».
«Η εικόνα καταρράκωσε τα ευρωπαϊκά και παγκόσμια αξιώματα μέσα στα μάτια όλων των λαών και αυτό είναι μια ήττα της συγχρόνου κοινωνίας», είπε.

Αναφερόμενος στην οικονομική κρίση ο μητροπολίτης Άνθιμος είπε ότι πολλοί χαρακτηρίζουν το μνημόνιο σαν μνημόσυνο και ζήτησε το διάλογο όλων των πολιτικών αρχηγών προκειμένου να υπάρξει διέξοδο από την κρίση.
newpost.gr