14.5.11

Kύριε Διώτη, πως πληρώνεται ο Βαρώνος Φον Ντράις?Kύριε Διώτη, πως πληρώνεται ο Βαρώνος Φον Ντράις? ...

noname-gr
Με το ανύπαρκτο Φον Ντράις πληρώνεται ο παρουσιαστής της εκπομπής "Ποδήλατο Παντού"? Ποιο είναι το πραγματικό όνομα? Η είσπραξη της αμοιβής πως γίνεται? Το... ΣΔΟΕ γνωρίζει?
Ή μήπως το γεγονός της κουκούλας - sorry, κράνος - του επιτρέπει να στέλνει στο ταμείο κάποιον άλλον? ...

Κουρή, ξέρεις από βέσπα? ...

Στη πλατεία Κολωνακίου με βέσπα χωρίς κράνος - σιγά μη καταληφθεί από αίσθημα νομιμοφροσύνης για τον Κ.Ο.Κ- ο Κουρής. Οι ...

εργαζόμενοι του ALTER απλήρωτοι περνάνε μαύρες μέρες, το κανάλι υπό διάλυση και για αυτόν πέρα βρέχει.
Ξέροντας που οδηγείται το ΑLTER , άνοιξε το "Κόντρα" για να πιέζει (μαζί πάντα με την Αυριανή) και να κάνει τα παιχνιδάκια του...
noname-gr

Έφυγε στο Λονδίνο ο νέος Κοσκωτάς...

Κι άφησε πίσω του συντρίμμια...
Ο Flash, που άρον άρον άφησε στον Κυριακίδη-για ευνόητους λόγους-μπαίνει μέσα 460 εκατομμύρια το μήνα. Προβληματικός σταθμός, που πάντως είχε ιστορία και σημαντικούς δημοσιογράφους.
Σήμερα οι...

επαγγελματίες αυτοί και σε περίοδο κρίσης μάλιστα, βλέπουν αβέβαιο το μέλλον τους.
Ο Λαυρεντιάδης, που μετά τη φυγή του χαρακτηρίστηκε νέος Κοσκωτάς, άφησε συντρίμμια παντού. Έκλεισε τρεις εφημερίδες (το VETO του Τριανταφυλλόπουλου, τη SCORELINE και μια συνδρομητική) και οι άνθρωποι που επένδυσαν τις ζωές και τις καριέρες τους σ' αυτές τις δουλειές, τον καταριούνται.
Ο Λαυρεντιάδης, εν μία νυκτί, ξεπούλησε και κατέφυγε στο Λονδίνο. Αλίμονο στους εργαζόμενους που άφησε πίσω του...

Ο Χατζηνικολάου συζητά με ΣΚΑΙ...

Ανατροπή μυρίζει το σκηνικό που διαμορφώνεται γύρω από τις επόμενες τηλεοπτικές κινήσεις του Νίκου Χατζηνικολάου. Παράλληλα με τις φήμες που θέλουν τον δημοσιογράφο να συζητά με τον ΑΝΤ1 και να έχει ήδη κάνει το πρώτο ραντεβού με τον Μ. Κυριακού, μαθαίνουμε ότι ... δεν αποκλείεται να κάνει την έκπληξη και να τον δούμε στο Φάληρο! Σύμφωνα με πληροφορίες ο Νίκος Χατζηνικολάου βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τον Γ. Αλαφούζο, εξετάζοντας το ενδεχόμενο συνεργασίας με την τηλεόραση του ΣΚΑΙ. Αν και οι σχέσεις των δύο πλευρών έχουν περάσει από διάφορες φάσεις, οι εξηγήσεις που δόθηκαν εκατέρωθεν, έλυσαν κάθε παρεξήγηση. Είναι προφανές ότι όπως έχει διαμορφωθεί η τηλεοπτική αγορά δεν αφήνει πολλά περιθώρια κινήσεων και πρωτοβουλιών. Ο Νίκος Χατζηνικολάου όμως που διαπιστωμένα αποτελεί την ισχυρότερη (με την έννοια της δημοφιλίας) τηλεοπτική προσωπικότητα θα αποτελέσει τη μοναδική μετεγγραφή εν μέσω κρίσης, όταν συνάδελφοί του, δημοσιογράφοι και παρουσιαστές, σε ανάλογη περίπτωση θα πήγαιναν σπίτι τους! Τέλος να σημειωθεί ότι ο δημοσιογράφος θα τηρήσει πιστά το… πρωτόκολλο των εξελίξεων που αναμένονται στο Alter και κυρίως θα περιμένει την 15η Ιουνίου όπου θα εξεταστεί η υπαγωγή της εταιρείας στο άρθρο 99 πριν από οποιαδήποτε επίσημη κίνηση.
enimerosi24

H EΡT παρουσιάζει εκπομπή με μεταμφιεσμένο παρουσιαστή...

Μεγάλη ΑΠΑΤΗ. Κύριε Αμυρά, γνωρίζετε τον Βαρώνο Φον Ντράις? ...
NO NAME
Ο παρουσιαστής της εκπομπής (Ποδήλατο Παντού) της ΝΕΤ φοράει κράνος και γυαλιά. Μεταμφιεσμένος. Το όνομα του? Παραπέμπει σε Γερμανό ευγενή. Βαρώνος Φον Ντράις !!! Όσοι τον έβλεπαν στο πρώτο επεισόδιο αναρωτιόντουσαν ποιος είναι (και ποιον τους θυμίζει). Ο ... αρχισυντάκτης της εκπομπής Γ. Αμυράς τον ξέρει?
Εδώ υπάρχει και κάτι άλλο ενδιαφέρον. Το ΔΣ της ΕΡΤ επειδή "ο Γ. Αμυράς είναι υπάλληλος της ΕΡΤ και παρουσιαστής δίωρης εκπομπής" εξουσιοδότησε τον διευθύνοντα σύμβουλο Χαράλαμπο Ταγματάρχη να βρει άλλον παρουσιαστή. Κι αυτός τον βρήκε. Ή μάλλον τον μεταμφίεσε, με κράνος και γυαλιά.
Χαράλαμπε ποιος είναι ο Βαρώνος Φον Ντράις? ...

Ο Παπουτσής μαστιγώνει τα ντόπερμαν της ενημέρωσης...

"Έχετε ξεπεράσει κάθε όριο δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας" ...
Ζήτησε να παρέμβει και σχεδόν δεν τον άφησαν να μιλήσει, γιατί τους είπε την αλήθεια. Έκαναν σπέκουλα με ακροδεξιές κορώνες για το ενδεχόμενο κατάργησης των ΜΑΤ (Καψής: και ποιους θα στείλει εναντίον των κουκουλοφόρων αν καταργήσει τα ΜΑΤ; Την παιδική χορωδία του δήμου Αθηναίων; ) .
Μόλις τους...

είπε ότι έχουν ξεπεράσει "κάθε όριο δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας" , άρχισαν αλλαλάζοντας να τον σφυροκοπούν, επικαλύπτοντας το λόγο του.
-Δε σας επιτρέπουμε.
-Καλέσατε τις κάμερες, για να κάνετε επίδειξη των αριστερών σας καταβολών.
-Μη...
-Όχι...
-Δεν...
Ακολούθησε ένα πανδαιμόνιο, στο οποίο είχε πνιγεί η φωνή του υπουργού Δημόσιας Τάξης και ακούγονταν οι "πατριωτικές" κορώνες του Στραβελάκη και του Καψή.
Ο τελευταίος μίλησε μάλιστα για αριστερίστικη βία, ξεχνώντας την ακροδεξιά βία.
Η ΕΣΗΕΑ πρέπει να ζητήσει το αποψινό βίντεο του δελτίου του MEGA και να το δείχνει στους νέους δημοσιογράφους, ως παράδειγμα προς αποφυγήν...

Σε λήθαργο...

Σχόλιο του Μανώλη Καψή πριν από λίγο στο MEGA. "Η κυβέρνηση, από τα Χριστούγεννα, βρίσκεται σε λήθαργο! " . Για...

να το λέει ο Καψής, φανταστείτε! ...

Δε μας δίνουν την 5η δόση...

Άσχημα τα νέα. Το ΔΝΤ, όπως δήλωσε στέλεχός του στον ανταποκριτή του MEGA στην Ουάσινγκτον, Μιχάλη Ιγνατίου, θα...

πρέπει να καλυφθεί με νέο δάνειο.
Που σημαίνει, νέα σύμβαση, νέους όρους.
Δηλαδή κλάφτα-καμιά σχέση η ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα-Χαράλαμπε...

Ο Ραγκούσης απαντά στο nonews-NEWS...

Ρεφενέ ο λογαριασμός στο "Ψάριστον" ...
Προς τιμήν του, ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Ραγκούσης, δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω. Ακόμη κι όταν πρόκειται για πλάκα (όπως η δική μας, με το ρητορικό ερώτημα "μη μας πείτε πως πλήρωσε ο Πασχάλης; " ) .
Ο υπουργός-με δελτίο Τύπου, παρακαλώ-μας πληροφορεί ότι...

πλήρωσαν το λογαριασμό ρεφενέ.
Δεν έχουμε λόγους, να μην τον πιστέψουμε...

Πρώτος ο Παπαδάκης...


Η τηλεθέαση των πρωινών ενημερωτικών εκπομπών κυμάνθηκε ως εξής: Ο Γιώργος Παπαδάκης και η εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» τερμάτισε πρώτος κάνοντας περίπου 27,7% στο σύνολο της τηλεθέασης.

Ακολούθησε το Mega και το ... «Κοινωνία Ώρα Μega» που κυμάνθηκσε στο 19,3%. Η Net και η «Πρωινή Ενημέρωση» έκανε περίπου 16,2% ενώ η «Πρωινή Μελέτη» άγγιξε το 15,2%.

Ακολούθησε ο Skai με την «Πρωτη Γραμμή» που έκανε περίπου 9,2% στο σύνολο, και η εκπομπή του Alpha «Πάνω στην Ώρα», που άγγιξε το 6,8%.

(*Να σημειώσουμε ότι οι εκπομπές του Skai και της Net, ξεκινούν μια ώρα νωρίτερα από τις υπόλοιπες, στις 6:00 δηλαδή και όχι στις 7:00 το πρωί).
star.gr

Πώς λειτουργεί η βιομηχανία των πλαστών...


Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΡΟΥΖΑΚΗ

Οι εκβιασμοί, οι απειλές κατά της σωματικής ακεραιότητας ή και προσχεδιασμένα τροχαία δεν είναι καταστάσεις που συνδέει κάποιος εύκολα με τον κόσμο της ζωγραφικής. Κι όμως! Ο λαμπερός κόσμος της τέχνης στην Ελλάδα έχει μια σκοτεινή, μαφιόζικη διάσταση, που θα ... ζήλευαν αρκετοί συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας.

Αναφερόμαστε στο περίφημο κύκλωμα διακίνησης πλαστών έργων τέχνης που γνώριζε και γνωρίζει μεγάλες δόξες στη χώρα. Τις συνέπειες της δράσης του έχουν υποστεί κατά καιρούς ζωγράφοι, γκαλερίστες, οίκοι δημοπρασιών, κληρονόμοι καλλιτεχνών, διευθυντές μουσείων, συλλέκτες και φιλότεχνοι. Πρόκειται για θρασύτατα κυκλώματα που δρούν μάλλον ανενόχλητα και τροφοδοτούν, διαρκώς, την αγορά με αντίγραφα έργων των κορυφαίων Ελλήνων ζωγράφων. Οι επιλογές τους έχουν μια εντυπωσιακή ευρύτητα. Ξεκινούν συνήθως από ζωγράφους του 19ου αιώνα και φτάνουν στους νεότερους. Στις προτιμήσεις τους περιλαμβάνονται πίνακες των Γύζη, Ιακωβίδη, Μαλέα, Βολανάκη, Παρθένη, Παπαλουκά, Θεόφιλου, Μπουζιάνη, Γκίκα και φυσικά έργα των πλέον πλαστογραφημένων Ελλήνων ζωγράφων: Σπύρου Βασιλείου, Γιάννη Τσαρούχη, Γιάννη Μόραλη, Αλέκου Φασιανού κ.ά.

Η ιστορία των πλαστών έργων τέχνης στην Ελλάδα ξεκινά, σύμφωνα με μαρτυρίες των ανθρώπων της τέχνης, την περίοδο της Κατοχής, όταν ακόμα και ταλαντούχοι ζωγράφοι έκαναν αντίγραφα έργων του 19ου αιώνα προκειμένου να επιβιώσουν. Η «βιομηχανία» του είδους άρχισε να εδραιώνεται μερικές δεκαετίας αργότερα, κυρίως τη δεκαετία του '80, όταν το ενδιαφέρον για την απόκτηση έργων τέχνης ζωήρεψε. Τότε ο αριθμός των φιλότεχνων άρχισε να αυξάνεται, καθώς η απόκτηση έργων τέχνης ήταν εχέγγυο κοινωνικής καταξίωσης.

Την αυξημένη ζήτηση έργων τέχνης εκμεταλλεύτηκαν οι πλαστογράφοι, οι οποίοι άρχισαν να τελειοποιούν τις μεθόδους τους και να δημιουργούν αντίγραφα όλο και πιο πιστά στα πρωτότυπα. Για να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση, με τους κληρονόμους των ζωγράφων και καμιά φορά τους ίδιους τους ζωγράφους να μην μπορούν να διακρίνουν αν το έργο που έχουν μπροστά τους είναι γνήσιο ή αντίγραφο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα εργαστήρια των πλαστογράφων βρίσκονται σε όλη τη χώρα, κάποια στην Αθήνα, αλλά και στη βόρεια Ελλάδα, ενώ λέγεται ότι η βελτίωση της ποιότητας των αντιγράφων οφείλεται και στο γεγονός ότι οι πλαστογράφοι αξιοποίησαν τη δεξιότητα των ταλαντούχων αλλοδαπών ζωγράφων που κατέφθασαν στην Ελλάδα από τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ.

Οσοι έχουν πλησιάσει τα κυκλώματα πλαστογράφησης έργων τέχνης έχουν καταλάβει πολύ καλά τους κινδύνους που ελλοχεύουν σ' αυτά. Ενας κορυφαίος εκτιμητής έργων τέχνης, καθ' όλα αξιόπιστος, ο οποίος για ευνόητους λόγους θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του, μας λέει ότι υπήρξε στο παρελθόν θύμα στυγνού εκβιασμού.

«Με περίμενε κάποιος στις εφτά το πρωί έξω από το γραφείο μου, την ημέρα που θα έβλεπα κάποιο πλαστό, όπως αποδείχτηκε, έργο τέχνης. Και μου είπε: "Ή θα μου δώσεις τριάντα εκατομμύρια ή θα κλείσεις το στόμα σου. Κοίταξε τι θα πεις. Εχεις και παιδιά και... γίνονται και τροχαία"». Ορισμένοι άνθρωποι της τέχνης έχουν βρει για παρόμοιους λόγους τα αυτοκίνητα τους βανδαλισμένα και άλλοι έχουν απειληθεί ποικιλοτρόπως.

«Η κατάσταση θα ήταν διαφορετική αν υπήρχε κάποια πολύ ισχυρή κρατική αρχή, μια υπηρεσία κύρους, που θα μπορούσε να αποφαίνεται για τη γνησιότητα των έργων τέχνης», λέει η Δροσούλα Ελιοτ-Βασιλείου. Οι κληρονόμοι ορισμένων καλλιτεχνών, οι γκαλερί και τα μουσεία, που εκπροσωπούν τους καλλιτέχνες, μπορούν να πιστοποιήσουν, ύστερα από λεπτομερή έρευνα, τη γνησιότητα ενός έργου τέχνης. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με την πλειονότητα των έργων που διακινούνται στην αγορά.

Ο ισχύων νόμος απαγορεύει στους ιστορικούς τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης να αποφαίνονται για τη γνησιότητα ενός έργου. Τους το επιτρέπουν μόνο για τις ανάγκες του Δημοσίου ή αν το διατάξει κάποια δημόσια αρχή. Ετσι, ελλείψει κάποιας αξιόπιστης αρχής πιστοποίησης, οι πλαστογράφοι δρουν ανεξέλεγκτα.

Ο διευθυντής του τμήματος συντήρησης έργων της Εθνικής Πινακοθήκης είναι υπέρ της δημιουργίας ενός θεσμικού οργάνου, το οποίο δεν θα πρέπει να έχει απαραιτήτως σχέση με την Εθνική Πινακοθήκη. «Δεν μπορούμε να κάνουμε τέτοιου είδους έρευνα σε ιδιώτες. Η Πινακοθήκη δεν έχει ούτε το χρόνο ούτε το προσωπικό. Και το κράτος δεν έχει τη δυνατότητα να πληρώνει υπερωρίες στους υπαλλήλους γι' αυτή την επιπλέον σοβαρή εργασία», προσθέτει. Στις προτάσεις, που έχουν συζητηθεί κατά καιρούς για την αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι και η υιοθέτηση του γαλλικού μοντέλου με ορκωτούς εκτιμητές, διορισμένους από τον υπουργό Δικαιοσύνης και με επιτήρηση εισαγγελέα. *

Γιάννης Τσαρούχης

«Το έχει ζωγραφίσει καλύτερα από μένα αλλά δεν είναι δικό μου»

Ο Γιάννης Τσαρούχης ήταν ένας από τους καλλιτέχνες που είχε δει, όσο ζούσε, αρκετά αντίγραφα έργων του. Κάποτε κοιτάζοντας ένα από αυτά είπε με το γνωστό χιούμορ του: «Το έχει ζωγραφίσει καλύτερα από μένα, αλλά δεν είναι δικό μου». Ενδεικτικό της έκτασης του φαινομένου είναι ο εντοπισμός πλαστού έργου του Κωνσταντίνου Βολανάκη και μέσα στις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης. Το ανακάλυψαν, σχεδόν τυχαία, πριν από μερικά χρόνια, οι υπεύθυνοι του τμήματος Συντήρησης του Ιδρύματος. «Ηταν ένα έργο που ήρθε για συντήρηση, το ξέραμε ως "Καλαφάτισμα". Απεικονίζει κάποιους εργάτες να βάφουν μια βάρκα», μας λέει ο διευθυντής Συντήρησης των έργων της Εθνικής Πινακοθήκης, Μιχάλης Δουλγερίδης. Και προσθέτει: «Διαπιστώσαμε ότι έμοιαζε με κάποιο θέμα του Βολανάκη. Στη λεπτομερή εξέταση αποκαλύφθηκε επίσης ότι η υπογραφή του ήταν μεταγενέστερη. Ανήκε στους πίνακες, που έφτασαν στην Πινακοθήκη μέσω της Συλλογής Κουτλίδη. Οταν το ανοίξαμε είδαμε έκπληκτοι ότι συνοδευόταν και από τη σημείωση "αντίγραφο Βολανάκη, το καλαφάτισμα βάρκας"».

Σπύρος Βασιλείου

Στην κορυφή της λίστας

Στην κορυφή της λίστας με τους πιο πλαστογραφημένους Ελληνες ζωγράφους βρίσκεται και ο Σπύρος Βασιλείου. Το πρώτο πλαστό έργο του το εντόπισε ο ίδιος όταν του το πήγαν για να πιστοποιήσει τη γνησιότητά του. Αργότερα άρχισαν να τον πλαστογραφούν συστηματικά. «Αντιγράφουν, συνήθως, τις "θάλασσες", "τα καραβάκια", "τις Αθήνες" ενώ επινοούν και καινούργια έργα, που αποτελούνται από ένα συνονθύλευμα όλων των παραπάνω θεμάτων. Σε ορισμένα καταλαβαίνεις από μακριά ότι είναι πλαστά, σε άλλα, όμως, χρειάζεται λεπτομερής εξέταση για να το διαπιστώσεις», λέει η κόρη του ζωγράφου Δροσούλα Ελιοτ-Βασιλείου. Η ίδια έχει δει δεκάδες πλαστά έργα του πατέρα της και ορισμένα να κρέμονται στους τοίχους κάποιων σπιτιών. «Είναι μερικοί που το ψάχνουν και θέλουν να έχουν γνήσια έργα και άλλοι που δεν ενδιαφέρονται αν το έργο που αγόρασαν σε τιμή ευκαιρίας, όπως λένε, είναι γνήσιο ή όχι», τονίζει. Και συμπληρώνει: «Υπάρχουν κυκλώματα που επινοούν ολόκληρες ιστορίες με πολύτιμες συλλογές έργων τέχνης, που άφησε κάποιος πεθαίνοντας σε ένα διαμέρισμα. Πηγαίνουν διάφορους αδαείς και τους ξεναγούν στη "συλλογή", λέγοντάς τους ότι πρόκειται για αυθεντικά έργα που μπορούν να αποκτήσουν σε πολύ καλή τιμή».

Αμφιλεγόμενα έργα σε μεγάλες δημοπρασίες

Τον Μάιο του 2009 αποσύρθηκαν από δημοπρασία του οίκου Bonhams στο Λονδίνο οι πίνακες «Η κυρία στα λευκά», που αποδιδόταν στον Δημήτρη Γαλάνη και η «Αποψη του λιμανιού της Μασσαλίας» με την υπογραφή του Παναγιώτη Τέτση. Η αμφισβήτηση της γνησιότητας του πρώτου έργου ενισχύθηκε από το γεγονός ότι ένας σχεδόν ίδιος πίνακας κρέμεται σε αίθουσα της μόνιμης συλλογής της Πινακοθήκης Tate Modern στο Λονδίνο. Είναι το έργο του Βρετανού καλλιτέχνη Μέρεντιθ Φράμπτον και έχει τίτλο «Marguerite Kelsey». Στη δεύτερη περίπτωση ο πίνακας αποσύρθηκε ύστερα από παρέμβαση του ίδιου του καλλιτέχνη, ο οποίος δήλωνε ότι δεν θα μπορούσε να ζωγραφίσει το λιμάνι της Μασσαλίας, αφού δεν το είχε επισκεφθεί ποτέ.

Η υπεύθυνη του οίκου Bonhams στην Ελλάδα Τερψιχόρη Αγγελοπούλου τόνισε σε επικοινωνία μας ότι το έργο «Η κυρία στα λευκά» με την υπογραφή του Δημήτρη Γαλάνη είχε αποσυρθεί για να εξεταστεί η αυθεντικότητά του. Στη συνέχεια πληροφορήθηκε ότι το ίδιο έργο πουλήθηκε τελικά από τον ιδιοκτήτη του.

«Εμείς είχαμε κάνει ό,τι έπρεπε να γίνει πριν το δημοπρατήσουμε. Το εξετάσαμε και είχαμε συμβουλευτεί ιστορικό τέχνης, που ειδικευόταν στον Γαλάνη, ο οποίος μας είχε επιβεβαιώσει τη γνησιότητά του. Μόλις ξεκίνησε η φασαρία με την αμφισβήτησή του, το αποσύραμε για να διερευνήσουμε την υπόθεση. Το έργο όμως δεν ανήκει σε μας», τονίζει.

Τα δικά μας ερώτηματα είναι μάλλον εύλογα: ο ιδιοκτήτης του έργου, που το μεταπώλησε τόσο γρήγορα, διερεύνησε τελικά την αυθεντικότητά του; Εκείνος που το αγόρασε, το αγόρασε ως έργο του Δ. Γαλάνη ή ως κάποιου άλλου, άγνωστου σε όλους ζωγράφου;

Η Τερψιχόρη Αγγελοπούλου επισημαίνει, τέλος, ότι σε κάθε δημοπρασία γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι για τη γνησιότητα κάθε έργου. Αν όμως σε πέντε χρόνια από την πώληση ενός έργου αποδειχθεί η πλαστότητά του, ο οίκος δημοπρασιών είναι υποχρεωμένος από το νόμο να επιστρέψει τα χρήματα στον αγοραστή του. Τα πλαστά έργα που φτάνουν, πάντως, προς αξιολόγηση στους οίκους δημοπρασιών, είναι δεκάδες σύμφωνα με την ίδια. «Το 95% από αυτά καταλαβαίνεις σχεδόν αμέσως ότι είναι πλαστά και τα απορρίπτεις».

Αμφισβήτηση της γνησιότητας έργου τέχνης σε μεγάλη δημοπρασία συνδέεται και με το έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη «Η Παναγία με το Χριστό», που αγόρασε το 2007 από τον οίκο Sothebys στο Λονδίνο ο εφοπλιστής Διαμαντής Διαμαντίδης. Η υπόθεση βρίσκεται στα δικαστήρια.

Γιάννης Μόραλης

Οι αντιγραφείς είχαν πλαστογραφήσει ακόμη και τον γραφικό χαρακτήρα του

Ο Γιάννης Μόραλης ήταν από τους ζωγράφους που είχαν συναντηθεί με κάποια πλαστά έργα τους. «Οταν τα έβλεπε, άναβε ολόκληρος και κόντευε να πάθει εγκεφαλικό», λέει η γκαλερίστα του, Πέγκυ Ζουμπουλάκη, η οποία σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τράπεζας έχει αναλάβει την καταγραφή και ψηφιοποίηση ολόκληρου του έργου του. Ο ζωγράφος τής άφησε, μάλιστα, στη διαθήκη του κι ένα γράμμα ζητώντας της να προστατεύσει το έργο του και από τα πλαστά. «Με ενδιαφέρει να μην κυκλοφορούν πλαστά έργα του Μόραλη, αλλά δεν με ενδιαφέρει καθόλου να κυνηγήσω τους πλαστογράφους. Δεν είναι δική μου δουλειά, αλλά καθήκον της πολιτείας. Αν και το κράτος δεν έχει ουσιαστικά καμιά υπηρεσία που να πιστοποιεί την αυθεντικότητα των έργων τέχνης και απαγορεύει στην Εθνική Πινακοθήκη να δίνει certificat γνησιότητας», τονίζει η ίδια.

Οι αντιγραφείς του Γιάννη Μόραλη είχαν φτάσει στο σημείο να πλαστογραφούν και τον γραφικό του χαρακτήρα για να σημειώνουν πάνω σε πλαστά έργα τη φράση: «Είναι γνήσιο, έργο δικό μου», ως ιδιόχειρη δική του σημείωση. Είχαν εκδώσει, μάλιστα, και σφραγίδα του ζωγράφου για να μοσχοπουλήσουν πλαστά έργα, ενώ είναι πασίγνωστο ότι ο ίδιος δεν είχε ποτέ σφραγίδα.

Η πιο τρανταχτή περίπτωση πλαστογραφίας έργου του ήταν ένας πίνακας που αποτελούνταν από την αντιγραφή δύο διαφορετικών θεμάτων: ο μισός ήταν αντίγραφο του πίνακα «Νησί» που βρίσκεται στο γραφείο του πρωθυπουργού στο Μέγαρο Μαξίμου και ο άλλος μισός, αντίγραφο του πίνακα «Πανσέληνος Κ», που βρίσκεται σε ιδιωτική συλλογή.
enet.gr

Solar Impulse: Επιτυχής η πρώτη διεθνής πτήση με ηλιακή ενέργεια...


Επιτυχής ήταν η πρώτη διεθνής πτήση του Solar Impulse, του αεροσκάφους που τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλιακή ενέργεια.

Το ηλιακό αεροσκάφος απογειώθηκε από στρατιωτικό αεροδρόμιο της ... Ελβετίας το πρωί της Παρασκευής και αφού εισήλθε στον εναέριο χώρο του Λουξεμβούργου, προσγειώθηκε το βράδυ στις Βρυξέλλες.

Η πτήση κράτησε περίπου 13 ώρες. Το Solar Impulse έχει μέση ταχύτητα τα 70 χιλιόμετρα την ώρα.

Κυβερνήτης ήταν ο ελβετός επιχειρηματίας Αντρέ Μπόρσμπεργκ.

Μιλώντας στο πρακτορείο Reuters, ο κυβερνήτης σημείωσε ότι στόχος ήταν να δείξουν πως μπορεί να αξιοποιηθεί η υπάρχουσα τεχνολογία, όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ο κυβερνήτης εκτιμά ότι η ηλιακή ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα αυτοκίνητα και στα σπίτια.

Το πρότζεκτ του Solar Impulse ξεκίνησε το 2003 και κόστισε περίπου123 εκατ. δολάρια.

Η πρώτη πτήση έγινε τον Απρίλιο του 2010 και κράτησε 26 ώρες. Την Παρασκευή ήταν η πρώτη φορά που βγήκε εκτός των εναέριων συνόρων της Ελβετίας.

Στα σχέδια είναι ένα μεγαλύτερο αεροσκάφος να κάνει το γύρο του κόσμου το 2013.

Η πρώτη διεθνής πτήση του Solar Impulse μεταδόθηκε ζωντανά μέσω της επίσημης ιστοσελίδας, αλλά και μέσω του Twitter.

Οι χρήστες μπορούσαν να βλέπουν και να ακούν την επικοινωνία μεταξύ του κυβερνήτη και του πληρώματος εδάφους, αλλά και να στέλνουν γραπτά μηνύματα και ερωτήσεις στον 51χρονο πιλότο.

Νέα πρόκληση για τα νησιά μας...


Σε νέα προκλητική αμφισβήτηση για το νομικό καθεστώς των νησιών του Αιγαίου, και συγκεκριμένα για την ελληνική κυριαρχία στα νησιά Αγαθονήσι και Φαρμακονήσι, προχώρησε χθες εμμέσως πλην σαφέστατα η Τουρκία, μέσω κύκλων του τουρκικού ΥΠΕΞ. Παράλληλα, οι ίδιοι κύκλοι διατείνονται ότι στις ... συνεχιζόμενες διερευνητικές επαφές μεταξύ των δύο χωρών για την υφαλοκρηπίδα, συζητείται και το νομικό καθεστώς των νησιών του Αιγαίου.
Η αντίδραση της Αθήνας, διά του εκπροσώπου του υπουργείου Εξωτερικών ήταν άμεση.

«Οι διερευνητικές επαφές διεξάγονται με αντικείμενο την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας των δύο χωρών από τον Εβρο έως το Καστελόριζο και είναι αυτονόητο ότι δεν αφορούν και δεν θα μπορούσαν να αφορούν ζητήματα κυριαρχίας επί ελληνικών νησιών», δήλωσε ο Γρ. Δελαβέκουρας.

«Τέτοιες ακραίες εθνικιστικές θέσεις ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα και υπονομεύουν τις διμερείς σχέσεις καθώς και τις προσπάθειες επίτευξης προόδου στο χρονίζον θέμα οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας», πρόσθεσε.

Το όλο θέμα προκλήθηκε από δηλώσεις του προέδρου του Δημοκρατικού κόμματος της Τουρκίας Ναμίκ Κεμάλ Ζεϊμπέκ, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ δήλωσε, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της «Χουριέτ», ότι «το Αγαθονήσι και το Φαρμακονήσι "κατελήφθησαν" το 2004 από τους Ελληνες». Ο δε αντιπρόεδρος του ίδιου κόμματος Μπουγιαμίν Αλτούνελι κάλεσε τον Τούρκο υπουργό Εξωτερικών Αχμέτ Νταβούτογλου να προβεί σε δηλώσεις σχετικά με το θέμα, «έτσι ώστε ο τουρκικός λαός να αισθανθεί καλά και ασφαλής».

Επισήμως, ο Αχμέτ Νταβούτογλου απέφυγε να θέσει θέμα σχετικά με το νομικό καθεστώς των δύο νησιών.

Κύκλοι όμως του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών φέρονται να είπαν στη «Χουριέτ» ότι «δεν έχει αλλάξει η θέση της Τουρκίας στο Αιγαίο. Τα θέματα αυτά συζητιούνται στις διερευνητικές συνομιλίες, στο πλαίσιο όλων των προβλημάτων του Αιγαίου. Η φάση αυτή δεν είναι κατάλληλη για κάποια δήλωση σχετικά με το νομικό καθεστώς των εν λόγω νήσων».

Η Αθήνα, πάντως, εξακολουθεί να επιμένει ότι στις διερευνητικές επαφές συζητείται μόνο το θέμα της υφαλοκρηπίδας, αλλά και να δηλώνει, διά του κ. Δελαβέκουρα, τη βούλησή της για πρόοδο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, με γνώμονα το σεβασμό του διεθνούς δικαίου και της εθνικής κυριαρχίας της κάθε χώρας, υπενθυμίζοντας ότι ανάλογη βούληση έχει διακηρύξει κατ' επανάληψη και η ηγεσία της Τουρκίας.

* Ο ευρωβουλευτής Γ. Κουμουτσάκος σχολιάζοντας το θέμα τόνισε: «Ουσιαστικά "οι πηγές του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών" υποστηρίζουν ότι το νομικό καθεστώς των δύο ελληνικών νησιών (Αγαθονήσι και Φαρμακονήσι) είναι υπό αμφισβήτηση και συζήτηση.

»Το θέμα που προκύπτει είναι πολύ σοβαρό. Το υπουργείο των Εξωτερικών και η κυβέρνηση, αντί να υποβαθμίζουν συστηματικά την προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας και τα μηνύματα που εκπέμπει για το Αιγαίο, οφείλουν να ζητήσουν άμεσα διευκρινίσεις και να ενημερώσουν πλήρως την ελληνική κοινή γνώμη».
enet.gr

Επέστρεψε! (video)...


Η λίστα με τις πρωταθλήτριες ομάδες στην Πρέμιερ λιγκ έχει από σήμερα το απόγευμα και επίσημα νέα επικεφαλής.

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, αναδείχτηκε ισόπαλλη 1-1 με τη Μπλάκμπερν στο "Ewood Park" με συνέπεια να... εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο στο φετινό πρωτάθλημα.

Η ομάδα του Σερ Άλεξ Φέργκιουσον έχει πλέον 19 τίτλους, περισσότερους από κάθε άλλη ομάδα, με τη Λίβερπουλ που για χρόνια ήταν ακλόνητη στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας, να έχει πέσει δεύτερη με 18.

Παράλληλα ο Ράιαν Γκιγκς, "έγραψε" σήμερα την 573η συμμετοχή του στη μεγάλη κατηγορία και πλέον είναι ο Νο1 στην ιστορία του πρωταθλημάτος.

Στα αγωνιστικά της αναμέτρησης με τους Rovers, γηπεδούχοι προηγήθηκαν στο 20ο λεπτό με τον Αυστραλό Μπρετ Έμερτον. Οι "κόκκινοι διάβολοι", κατάφεραν να ισοφαρίσουν με το εύστοχο πέναλτι του Γουέιν Ρούνει στο 73'ο λεπτό.
Δείτε εδώ το βίντεο
woop.gr

"Κόλλησαν" 50 μεγάλες επενδύσεις πολλών δισ. στην Κρήτη!...


Περισσότερες από 50 επενδύσεις στην Κρήτη ύψους πολλών δισεκατομμυρίων (συνολικά), έχουν “κολλήσει“ είτε για μια άδεια, είτε περιμένοντας μια ρύθμιση, μια πραγματογνωμοσύνη!

Η έρευνα που έκανε το ίδιο το ελληνικό κράτος έδειξε ότι... η συντριπτική πλειονότητα των επενδυτών ζητούν εδώ και … χρόνια μια απάντηση, αλλά δεν την λαμβάνουν !

Τουριστικά θέρετρα από Ελληνες και ξένους επιχειρηματίες είναι “στον αέρα“ εξαιτίας του θολού τοπίου για τον αιγιαλό και τις πολεοδομήσεις, επενδύσεις στην ενέργεια περιμένουν … ένα χαρτί από τη δασική υπηρεσία, ενώ βέβαια … η κατάρα αφορά τις οργανωμένες πολεοδομήσεις, τους συνεταιρισμούς!

Αρκετοί επενδυτές έχουν προβλήματα ακόμη και στο αρχικό στάδιο της επένδυσης, στον χαρακτηρισμό της έκτασης από τις δασικές υπηρεσίες, τόσο σε πρώτο στάδιο όσο και στο δευτεροβάθμιο!

Μάλιστα αποδεικνύεται ότι μια επένδυση για να φτάσει στο δεύτερο βαθμό της Επιτροπής Δασικών Επιλύσεων θα χρειαστεί πάνω από 5-7 χρόνια!

Και όμως μόνο οι επενδύσεις στην Κρήτη και άλλους τουριστικούς τόπους θα προσέθεταν μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας και οι ειδικοί λένε ότι θα προσέθεταν και 1-2 μονάδες στο ΑΕΠ της χώρας…

Συνάντηση για διαδικασίες ... πραγματικά "Fast Track"

Την ερχόμενη εβδομάδα μάλιστα συγκαλείται εκτάκτως από τους κ.Χρυσοχοϊδη- Παμπούκη- Καρχιμάκη έκτακτη σύσκεψη για να βρεθεί λύση για τις επενδύσεις στην Κρήτη και όχι μόνο…

Υπάρχουν προτάσεις και θα υποβληθούν και στην κυβέρνηση για να λυθούν προβλήματα. Το πρώτο και κύριο που θα επισημανθεί είναι ότι δεν πρέπει όλες οι επενδύσεις να αντιμετωπίζονται το ίδιο. Να υπάρχει μια λογική διαβάθμιση και διαδικασίες προτεραιότητας. Αυτό άλλωστε δεν είναι και το νόημα του fast track;
cretalive

Βασ. Αλεξάκης στον Flash 96: Ο πρωθυπουργός να κάνει μια βόλτα στα Εξάρχεια...


«Είναι αστείο να καταγγέλλουμε τον πορτοφολά στην Ομόνοια και όχι την πολιτική ηγεσία που μας κατακλέβει» δήλωσε ο Ελληνό-Γάλλος συγγραφέας Βασίλης Αλεξάκης στην εκπομπή του Σαββάτου 12-1 στον Flash 96. Ο Βασίλης Αλεξάκης θεωρεί πως ... είναι παραπλανητικό από την κυβέρνηση το να μας σερβίρεται ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι η μετανάστευση την ώρα που, όπως υποστηρίζει, είναι η δική τους ανικανότητα που δεν έχουν πάρει τα απαραίτητα μέτρα. «Δεν έχουμε μόνο πρόβλημα που έρχονται οι ξένοι, αλλά και που φεύγουν» δηλώνει στη συνέχεια χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της Τήνου όπου διατηρεί σπίτι και σημειώνει πως τώρα που επιστρέφουν στη χώρα τους οι αλβανοί έχει μείνει πίσω η οικοδομή. Τέλος, αναφέρει πως είναι παράδοξο οι ίδιοι που δημιούργησαν την κρίση ότι θα φτιάξουν τα πράγματα κιόλα, ενώ προτείνει στον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου να κάνει μια βόλτα στα Εξάρχεια και να δει τα αμέτρητα συνθήματα και κυρίως το «Βασανίζομαι» που κοσμεί τους δρόμους της Αθήνας!
enimerosi24

Στο Πρυτανείο...

noname-gr.blogspot.com
Ανάμεσα σε δάσος με πούρα...
Ο κοσμήτωρ (πρύτανις και αντιπρύτανις οι Παπαδάκης και Αυτιάς) Οικονομέας στο Πρυτανείο πριν από λίγη ώρα στην οδό Μηλιώνη. Συνδαιτυμόνες του τρεις κύριοι (δεν ... τους ξέραμε) με κάτι πουράκλες μισό μέτρο.
Άσχημη εικόνα για το "παιδί του λαού" που κάθε πρωί διαρρηγνύει τα ιμάτια του για τους ταπεινούς και καταφρονεμένους...

«Ξινή» του βγήκε του Στρος Καν η βόλτα με την Porsche...


Εκνευρισμένος φέρεται ο Ντομινίκ Στρος Καν με το δημοσίευμα της France-Soir, που τον έδειχνε να επιβιβάζεται σε μία Porsche για την οποία ο ίδιος αργότερα υποστήριξε ότι δεν ήταν δική του αλλά ενός φίλου του.

Ο επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου εξετάζει την... προσφυγή του στην δικαιοσύνη εναντίον της εφημερίδας France-Soir και μιας δημοσιογράφου της "μετά από την δημοσίευση ψευδών πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο ζωής του", σύμφωνα με τους δικηγόρους του.

Σε ανακοίνωση τους για το θέμα οι δικηγόροι του αναφέρουν ότι «λόγω της θέσης του στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ο Ντομινίκ Στρος Καν δεν μπόρεσε να απαντήσει ο ίδιος στις επιθέσεις των οποίων είναι αντικείμενο» και προσθέσανε ότι

"Λόγω της θέσης του στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ο Ντομινίκ Στρος Καν δεν μπόρεσε να απαντήσει ο ίδιος στις επιθέσεις των οποίων είναι αντικείμενο" ανέφεραν σε ανακοίνωσή του οι δικηγόροι. "Ο Ντομινίκ Στρος Καν έχει δώσει εντολή στους δικηγόρους του να ξεκινήσουν χωρίς καθυστέρηση τις διαδικασίες για την αποκατάσταση της ζημιάς που υφίσταται από την εκστρατεία των μέσων μαζικής ενημέρωσης που έχουν σκοπό να τον βλάψουν".
newscode.gr

Κάννες: Σάλος από ντοκιμαντέρ για το θάνατο της Νταϊάνα...


Σάλος έχει προκληθεί στις Κάννες από το ντοκιμαντέρ του Βρετανού ηθοποιού Κιθ Άλεν για το θάνατο της πριγκίπισσας Νταϊάνα και του συντρόφου της Ντόντι Αλ Φαγέντ.

Στο ντοκιμαντέρ, το οποίο ονομάζεται Unlawful Killing, παρουσιάζεται μία... επιστολή που έγραψε η Νταϊάνα τον Οκτώβριο του 1996 στο οποίο ανέφερε ότι η βασιλική οικογένεια σχεδίαζε ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για να παντρευτεί ξανά ο Κάρολος.

Η Νταϊάνα σκοτώθηκε ένα χρόνο μετά σε τροχαίο.

«Το ντοκιμαντέρ είναι φτιαγμένη με τη δική μου ‘ματιά’», τόνισε ο Κιθ Άλεν, σύμφωνα με την εφημερίδα Guardian.

Η προβολή του ντοκιμαντέρ έχει απαγορευθεί στη Μεγάλη Βρετανία.
skai.gr

Κηδεύθηκε ο Μανώλης Καντάρης...


Κηδεύθηκε στο νεκροταφείο Ζωγράφου ο 44χρονος Μανώλης Καντάρης, που σκοτώθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης, κοντά στο σπίτι του στην συμβολή των οδών Ηπείρου και Γ' Σεπτεμβρίου, από ληστές. Στην εξόδιο ακολουθία διαβάστηκε μήνυμα του ... αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, στο οποίο ανέφερε ότι ο άτυχος άνδρας έπεσε θύμα «της ανευθυνότητας της κοινωνίας μας». Ο προκαθήμενος της ελλαδικής Εκκλησίας τόνισε ότι στη θέση του 44χρονου θα μπορούσε να βρισκόταν ο οποιοσδήποτε άνθρωπος. "Η σκέψη μου, αυτή την ώρα, είναι στην τραγική σύζυγο και τα παιδιά του [...] αφησε σε εμάς ιερό χρέος να αγωνιστούμε και να παλέψουμε, ώστε τα δύο του παιδιά να μεγαλώσουν σ’ έναν καλύτερο κόσμο. Σ’ έναν κόσμο που δεν θα σκοτώνει τόσο άδικα", επεσήμανε.

Έξω από το νεκροταφείο βρίσκονταν από το πρωί ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις για την αποφυγή επεισοδίων.
enet.gr