Του Παναγιώτη Κακολύρη
Παρακολουθώντας τη διακαναλική συνέντευξη του Πρωθυπουργού μου έμεινε μια απορία.
Όχι η απορία μου δεν είναι αν τελικώς ο κ Παπανδρέου θα κάνει...
εθνικές εκλογές μετά τις περιφερειακές.
Ούτε γιατί προτιμά τα Mac από τα Windows, αν κρίνω από τον υπολογιστή που είχε στο γραφείο του
Ούτε τελικά ποιος ήταν ο λόγος για τη διακαναλική συνέντευξη.
Ούτε γιατί δεν κατάφερε να ξεπεράσει σε τηλεθέαση το Νησί. Αθροιστικά τα 6 βασικά κανάλια που μετέδωσαν τη συνέντευξη (ΝΕΤ, MEGA, ANT1, ALPHA, ALTER, STAR) ήταν λίγο πάνω από το 62% όταν το Νησί έφτασε 65%
Ούτε τι έβλεπαν εκείνη την ώρα οι τηλεθεατές (40%) που δεν είδαν τον Πρωθυπουργό.
Ούτε γιατί επέμενε να κάνει αυτές τις γκριμάτσες «κουρασμένου χαμόγελου κατανόησης» κάθε τρείς και λίγο.
Ούτε γιατί δεν έβγαλε καμία είδηση ή τουλάχιστον δεν είπε κάτι που να μην είχαμε διαβάσει στις εφημερίδες το ίδιο πρωί.
Ούτε καν γιατί μπήκε στην ταλαιπωρία να περάσει το βράδυ της Δευτέρας του στο Μαξίμου κάτω από το εκτυφλωτικό φως τον τηλεοπτικών προβολέων.
Ούτε αν το αποτέλεσμα δικαίωσε την προσπάθεια και την αναστάτωση.
Η απορία μου είναι τι καλύπτει αυτή η μπλε επιφάνεια πίσω από το γραφείο του.
Ψάχνοντας μια προς μια τις φωτογραφίες από το επίσημο διαδικτυακό αρχείο του Μαξίμου βρήκα ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο πίνακας πίσω από το γραφείο καλύπτεται για να γυρίσματα μια συνέντευξης.
Στη συνέντευξη στο Κινεζικό Πρακτορείο Ειδήσεων "Xinhua" με τη δημοσιογράφο Liang Yeqian ο πίνακας είχε γίνει πάλι μπλε από το κακό του.
Σε συνέντευξη του στο Βήμα πάλι υπήρχε το μπλε πλαίσιο.
Ωστόσο στη συνέντευξη στην ιταλική τηλεόραση Rai.tv στο TG1, με τον δημοσιογράφο Alessandro Cassieri το πλάνο περιλαμβάνει ένα πίνακα που έχει βάση το κόκκινο – πορφυρό.
Τελικά ποιος είναι αυτός ο πίνακας και γιατί τον έχουν εξορίσει οι τηλεοπτικοί σκηνοθέτες στην αφάνεια;
Αν θυμάμαι καλά ο προκάτοχος του σημερινού πρωθυπουργού, είχε τον πίνακα του Θεόδωρου Βρυζάκη "Η Ελλάς ευγνωμονούσα" (έργο του 1858).
Κατά την αισθητική μου άποψη ήταν χρήσιμος ένας εικαστικός εκσυγχρονισμός, αλλά όχι και να μπει πίσω από την πλάτη του Πρωθυπουργού μια επιφάνεια τηλεοπτικού blue box...
ellispoint.gr
26.10.10
Ο ρόλος του… Πεταλωτή!...
Πολλά γράφτηκαν, πολλά ακούστηκαν, τελικά φαίνεται πως όλοι διαψεύστηκαν από την τοποθέτηση του Γιώργου Πεταλωτή ως συντονιστή της διακαναλικής συνέντευξης του πρωθυπουργού.
Και αυτό επειδή ποτέ ο...
...ίδιος δεν επενέβη ώστε να διακόψει τους δημοσιογράφους, κάνοντας το ρόλο του άχαρο, με σκοπό βεβαίως να μην δημιουργήσει προβλήματα. Άλλοι δημιούργησαν πρόβλημα...
parapolitika.gr
Και αυτό επειδή ποτέ ο...
...ίδιος δεν επενέβη ώστε να διακόψει τους δημοσιογράφους, κάνοντας το ρόλο του άχαρο, με σκοπό βεβαίως να μην δημιουργήσει προβλήματα. Άλλοι δημιούργησαν πρόβλημα...
parapolitika.gr
Σπεύδουν για την πρώτη 3D ταινία πορνό...
Πλήθος Κινέζων σπεύδουν στο Χονγκ Κονγκ προκειμένου να παρακολουθήσουν την ταινία, η οποία υποτίθεται ότι θα είναι η πρώτη τρισδιάστατη ταινία σεξουαλικού περιεχομένου.
Εξι ταξιδιωτικοί πράκτορες ήδη έχουν κάνει προκρατήσεις για
κινέζους τουρίστες για να παρακολουθήσουν την ταινία 3D «Sex and Zen», η οποία θα αρχίσει να προβάλλεται από τις αρχές του 2011, σύμφωνα με την εφημερίδα South China Morning Post.
Η παραγωγή της τρισδιάστατης ταινίας που κόστισε 3 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην κινεζική ενδοχώρα όπου οι σκηνές σεξουαλικού περιεχομένου και τα γυμνά λογοκρίνονται συστηματικά.
Ο παραγωγός Στίβεν Σιού δήλωσε ότι ήδη τον έχουν προσεγγίσει έξι ταξιδιωτικοί πράκτορες για να προγραμματίσει «ιδιωτικές προβολές και συναντήσεις γνωριμίας» με τους πρωταγωνιστές της ταινίας.
Οι μισές από τις εισπράξεις που πραγματοποίησε η ταινία του Ανγκ Λι το 2007 «Προσοχή, Πόθος» οφείλοντο σε τουρίστες από την Κίνα, όπου η ταινία είχε λογοκριθεί πολύ αυστηρά...
ΕΘΝΟΣ
Εξι ταξιδιωτικοί πράκτορες ήδη έχουν κάνει προκρατήσεις για
κινέζους τουρίστες για να παρακολουθήσουν την ταινία 3D «Sex and Zen», η οποία θα αρχίσει να προβάλλεται από τις αρχές του 2011, σύμφωνα με την εφημερίδα South China Morning Post.
Η παραγωγή της τρισδιάστατης ταινίας που κόστισε 3 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην κινεζική ενδοχώρα όπου οι σκηνές σεξουαλικού περιεχομένου και τα γυμνά λογοκρίνονται συστηματικά.
Ο παραγωγός Στίβεν Σιού δήλωσε ότι ήδη τον έχουν προσεγγίσει έξι ταξιδιωτικοί πράκτορες για να προγραμματίσει «ιδιωτικές προβολές και συναντήσεις γνωριμίας» με τους πρωταγωνιστές της ταινίας.
Οι μισές από τις εισπράξεις που πραγματοποίησε η ταινία του Ανγκ Λι το 2007 «Προσοχή, Πόθος» οφείλοντο σε τουρίστες από την Κίνα, όπου η ταινία είχε λογοκριθεί πολύ αυστηρά...
ΕΘΝΟΣ
Περιστέρι: Ο Δημ. Κελάφας βάζει φωτιά στα (κομματικά) φρένα!...
από το kourdistoportocali
Στα χνάρια του Γιάννη Δημαρά βαδίζει ο Δημήτρης Κελάφας, υποψήφιος Δήμαρχος στο Περιστέρι. Μιλάμε για ολοκληρωτική αλλαγή σκηνικού σε μια περιοχή που υποτίθεται ότι είναι "άνδρο" της εργατικής τάξης και εκλέγει δεξιό δήμαρχο, τον Παχατουρίδη!
Σύμφωνα με...
...πληροφορίες λοιπόν, gallop που έχει στα χέρια της η Ρηγίλλης δίνει στον Παχατουρίδη ένα 33% και στον Δημήτρη Κελάφα που κατεβαίνει σαν ανεξάρτητος με το συνδυασμό "Περιστέρι για όλους", ένα ποσοστό 27%.
Ο Λαλένης με το χρίσμα του ΠΑΣΟΚ, που λειτουργεί πλέον σαν καντεμιά, περιορίζεται στο 9%, παρότι έσπευσε να τον βοηθήσει ακόμη κι ο πρωθυπουργός.
Αν ο Κελάφας, καταφέρει όπως όλα δείχνουν να κερδίσει τις εκλογές, θα πρόκειται για μεγάλη ήττα των κομματικών μηχανισμών τόσο της Ρηγίλλης, όσο και της Ιπποκράτους, που δεκαετίες τώρα αντιμετωπίζουν τις τοπικές κοινωνίες σαν τσιφλίκια τους.
Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι το γεγονός ότι οι εκλεκτοί των κομμάτων στη τοπική αυτοδιοίκηση είναι στη πλειοψηφία τους, βουτηγμένοι στη διαφθορά επιχειρώντας ν αντιγράψουν τα πλουσιόπαιδα της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
Ο Κελάφας έρχεται να βάλει φωτιά στους κομματικούς μηχανισμούς με αποτέλεσμα να τον αγκαλιάζει η τοπική κοινωνία.
Για να δούμε, αν θα έχουμε στο Περιστέρι, τη τρίτη μεγάλη έκπληξη των δημοτικών εκλογών: Η πρώτη είναι η αυτοχειρία Παπανδρέου με τη διακαναλική, η δεύτερη ο Δημαράς και η τρίτη-όπως όλα δείχνουν-ο Δημήτρης Κελάφας!...
Στα χνάρια του Γιάννη Δημαρά βαδίζει ο Δημήτρης Κελάφας, υποψήφιος Δήμαρχος στο Περιστέρι. Μιλάμε για ολοκληρωτική αλλαγή σκηνικού σε μια περιοχή που υποτίθεται ότι είναι "άνδρο" της εργατικής τάξης και εκλέγει δεξιό δήμαρχο, τον Παχατουρίδη!
Σύμφωνα με...
...πληροφορίες λοιπόν, gallop που έχει στα χέρια της η Ρηγίλλης δίνει στον Παχατουρίδη ένα 33% και στον Δημήτρη Κελάφα που κατεβαίνει σαν ανεξάρτητος με το συνδυασμό "Περιστέρι για όλους", ένα ποσοστό 27%.
Ο Λαλένης με το χρίσμα του ΠΑΣΟΚ, που λειτουργεί πλέον σαν καντεμιά, περιορίζεται στο 9%, παρότι έσπευσε να τον βοηθήσει ακόμη κι ο πρωθυπουργός.
Αν ο Κελάφας, καταφέρει όπως όλα δείχνουν να κερδίσει τις εκλογές, θα πρόκειται για μεγάλη ήττα των κομματικών μηχανισμών τόσο της Ρηγίλλης, όσο και της Ιπποκράτους, που δεκαετίες τώρα αντιμετωπίζουν τις τοπικές κοινωνίες σαν τσιφλίκια τους.
Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι το γεγονός ότι οι εκλεκτοί των κομμάτων στη τοπική αυτοδιοίκηση είναι στη πλειοψηφία τους, βουτηγμένοι στη διαφθορά επιχειρώντας ν αντιγράψουν τα πλουσιόπαιδα της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
Ο Κελάφας έρχεται να βάλει φωτιά στους κομματικούς μηχανισμούς με αποτέλεσμα να τον αγκαλιάζει η τοπική κοινωνία.
Για να δούμε, αν θα έχουμε στο Περιστέρι, τη τρίτη μεγάλη έκπληξη των δημοτικών εκλογών: Η πρώτη είναι η αυτοχειρία Παπανδρέου με τη διακαναλική, η δεύτερη ο Δημαράς και η τρίτη-όπως όλα δείχνουν-ο Δημήτρης Κελάφας!...
Πέθανε ο Πωλ...
Το χταπόδι-μάντης...
Το άψυχο μαλάκιο ανακάλυψαν σήμερα το πρωί οι υπεύθυνοι για τη φροντίδα του στο ενυδρείο του Ομπερχάουσεν στη δυτική Γερμανία. «Η διοίκηση και το προσωπικό βρήκαν συγκλονισμένοι τον Πολ νεκρό, σήμερα το πρωί», ανακοίνωσε το Ενυδρείο που προς τιμήν του Πολ σκοπεύει να...
...αναρτήσει ένα μικρό μνημείο.
Οπως ανακοίνωσαν οι υπεύθυνοι του κέντρου, ο Πολ έμοιαζε να είναι «μια χαρά» το βράδυ της Δευτέρας όταν και ελέγχθηκε για τελευταία φορά.
Τα χταπόδια σπάνια ζουν περισσότερο από δύο χρόνια, οπότε ο θάνατος του Πωλ είναι φυσιολογικός δεδομένου ότι ο οκτάποδος μάντης είχε ήδη πατήσει τα 2,5.
Ο Πολ (ή Πάουλ κατά τους Γερμανούς) έγινε διάσημο το καλοκαίρι που μας πέρασε, κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου της Νότιας Αφρικής καθώς προέβλεψε με επιτυχία τα αποτελέσματα και των οκτώ αναμετρήσεων της Γερμανικής ομάδας, αλλά του μεγάλου τελικού που ανέδειξε νικήτρια την Ισπανία εναντίον της Ολλανδίας.
Οι υπεύθυνοι τοποθετούσαν στη δεξαμενή του πριν από κάθε αγώνα της Εθνικής Γερμανίας δύο δοχεία με τροφές. Το ένα δοχείο είχε τη γερμανική σημαία και το άλλο εκείνη της αντίπαλης ομάδας. Πριν από τις 4 νίκες της Γερμανίας με την Αυστραλία, Γκάνα, Αγγλία και Αργεντινή, ο Πάουλ προτίμησε να φάει από το δοχείο με τη γερμανική σημαία, ενώ πριν από τον αγώνα με την Σερβία και την Ισπανία στους οποίους έχασε η Γερμανία, το χταπόδι επέλεξε το δοχείο με την σερβική και ισπανική σημαία αντίστοιχα.
Ο Πολ έγινε ήρωας ιδίως στην Ισπανία, νικήτρια χώρα του Μουντιάλ, όπου πολλοί ζήτησαν να τον δουν εκτεθειμένο σε Ζωοολογικό Κήπο της Μαδρίτης, ενώ είχε χρισθεί ακόμη και επίτιμος Δημότης μιας ισπανικής πόλης.
Ο Πολ είχε γεννηθεί σε ενυδρείο της Αγγλίας προτού μετακομίσει στη Γερμανία...
Το άψυχο μαλάκιο ανακάλυψαν σήμερα το πρωί οι υπεύθυνοι για τη φροντίδα του στο ενυδρείο του Ομπερχάουσεν στη δυτική Γερμανία. «Η διοίκηση και το προσωπικό βρήκαν συγκλονισμένοι τον Πολ νεκρό, σήμερα το πρωί», ανακοίνωσε το Ενυδρείο που προς τιμήν του Πολ σκοπεύει να...
...αναρτήσει ένα μικρό μνημείο.
Οπως ανακοίνωσαν οι υπεύθυνοι του κέντρου, ο Πολ έμοιαζε να είναι «μια χαρά» το βράδυ της Δευτέρας όταν και ελέγχθηκε για τελευταία φορά.
Τα χταπόδια σπάνια ζουν περισσότερο από δύο χρόνια, οπότε ο θάνατος του Πωλ είναι φυσιολογικός δεδομένου ότι ο οκτάποδος μάντης είχε ήδη πατήσει τα 2,5.
Ο Πολ (ή Πάουλ κατά τους Γερμανούς) έγινε διάσημο το καλοκαίρι που μας πέρασε, κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου της Νότιας Αφρικής καθώς προέβλεψε με επιτυχία τα αποτελέσματα και των οκτώ αναμετρήσεων της Γερμανικής ομάδας, αλλά του μεγάλου τελικού που ανέδειξε νικήτρια την Ισπανία εναντίον της Ολλανδίας.
Οι υπεύθυνοι τοποθετούσαν στη δεξαμενή του πριν από κάθε αγώνα της Εθνικής Γερμανίας δύο δοχεία με τροφές. Το ένα δοχείο είχε τη γερμανική σημαία και το άλλο εκείνη της αντίπαλης ομάδας. Πριν από τις 4 νίκες της Γερμανίας με την Αυστραλία, Γκάνα, Αγγλία και Αργεντινή, ο Πάουλ προτίμησε να φάει από το δοχείο με τη γερμανική σημαία, ενώ πριν από τον αγώνα με την Σερβία και την Ισπανία στους οποίους έχασε η Γερμανία, το χταπόδι επέλεξε το δοχείο με την σερβική και ισπανική σημαία αντίστοιχα.
Ο Πολ έγινε ήρωας ιδίως στην Ισπανία, νικήτρια χώρα του Μουντιάλ, όπου πολλοί ζήτησαν να τον δουν εκτεθειμένο σε Ζωοολογικό Κήπο της Μαδρίτης, ενώ είχε χρισθεί ακόμη και επίτιμος Δημότης μιας ισπανικής πόλης.
Ο Πολ είχε γεννηθεί σε ενυδρείο της Αγγλίας προτού μετακομίσει στη Γερμανία...
Η διακαναλική σε αριθμούς...
Στο Mega συντονίστηκε η πλειοψηφία του τηλεοπτικού κοινού να παρακολουθήσει την χθεσινοβραδινή διακαναλική συνέντευξη που παραχώρησε ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου.
Αναλυτικά, το...
...κανάλι της Μεσογείων σημείωσε 28,9% στο γενικό (23,0% στα νεανικά) και ακολούθησαν αντίστοιχα, Ant1 με 9,2% (9,2%), Alter 6,9% (4,4%), Νετ 6,6% (6,4%), Alpha 6,4% (6,4%), Star 4,1% (6,0%), Ετ3 2,6% (2,0%). Να σημειώσουμε ότι το Star μετέδωσε τη συνέντευξη μέχρι τις 21.50, ενώ ο Σκάι καθόλου...
από το enimerosi24.gr
Αναλυτικά, το...
...κανάλι της Μεσογείων σημείωσε 28,9% στο γενικό (23,0% στα νεανικά) και ακολούθησαν αντίστοιχα, Ant1 με 9,2% (9,2%), Alter 6,9% (4,4%), Νετ 6,6% (6,4%), Alpha 6,4% (6,4%), Star 4,1% (6,0%), Ετ3 2,6% (2,0%). Να σημειώσουμε ότι το Star μετέδωσε τη συνέντευξη μέχρι τις 21.50, ενώ ο Σκάι καθόλου...
από το enimerosi24.gr
Ολίγον...
Πέντε λεπτά έφταναν...
Και όμως η τηλεοπτική συνέντευξη του Γιώργου Παπανδρέου θα μπορούσε να... σταματήσει στο πέμπτο λεπτό. Οχι ότι μετά δεν υπήρχαν ενδιαφέροντα σημεία, αλλά το μήνυμα που ήθελε να περάσει ο ίδιος το πέρασε. Ευλόγως η πρώτη ερώτηση ήταν αυτή που όλοι περίμεναν. Αν, δηλαδή, ο πρωθυπουργός θα...
...καταφύγει σε πρόωρες βουλευτικές εκλογές, στην περίπτωση που το αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών της 7ης Νοεμβρίου σημαίνει αποδοκιμασία για την κυβέρνηση.
Ετοιμος ήταν ο Γ. Παπανδρέου να στείλει το μήνυμα που ήθελε, για το οποίο, άλλωστε, έδωσε και τη συνέντευξη. Αλλά το μήνυμα αυτό είναι πολλαπλώς ερμηνεύσιμο. «Αν δω ότι η χώρα μπαίνει σε αδιέξοδο, θα μιλήσει ο κυρίαρχος λαός», είπε. Αρα, πρέπει να υπάρξει αδιέξοδο. Και μάλλον είναι λίγο δύσκολο να διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, μόνο και μόνο επειδή θα εκλεγεί (αν εκλεγεί) περιφερειάρχης Αττικής ο Δημαράς.
Αλλος ήταν ο στόχος του: να προλάβει τυχόν γενικευμένη εκλογική αποδοκιμασία στις 7 Νοεμβρίου. Κι αυτό επιτυγχάνεται μόνο αν καταφέρει να περιορίσει τον θυμό των δικών του περσινών ψηφοφόρων. Πάντως, το προσπάθησε...
Γ.ΚΑΡ.-Πολιτικά παρασκήνια-Ελευθεροτυπία
...καταφύγει σε πρόωρες βουλευτικές εκλογές, στην περίπτωση που το αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών της 7ης Νοεμβρίου σημαίνει αποδοκιμασία για την κυβέρνηση.
Ετοιμος ήταν ο Γ. Παπανδρέου να στείλει το μήνυμα που ήθελε, για το οποίο, άλλωστε, έδωσε και τη συνέντευξη. Αλλά το μήνυμα αυτό είναι πολλαπλώς ερμηνεύσιμο. «Αν δω ότι η χώρα μπαίνει σε αδιέξοδο, θα μιλήσει ο κυρίαρχος λαός», είπε. Αρα, πρέπει να υπάρξει αδιέξοδο. Και μάλλον είναι λίγο δύσκολο να διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, μόνο και μόνο επειδή θα εκλεγεί (αν εκλεγεί) περιφερειάρχης Αττικής ο Δημαράς.
Αλλος ήταν ο στόχος του: να προλάβει τυχόν γενικευμένη εκλογική αποδοκιμασία στις 7 Νοεμβρίου. Κι αυτό επιτυγχάνεται μόνο αν καταφέρει να περιορίσει τον θυμό των δικών του περσινών ψηφοφόρων. Πάντως, το προσπάθησε...
Γ.ΚΑΡ.-Πολιτικά παρασκήνια-Ελευθεροτυπία
Αισθητική και πολιτική...
Της Πόπης Διαµαντάκου
Χωρίς make up µπροστά στην κάµερα ήταν η συµβολική επιλογή των «Πρωταγωνιστών» για τα «καλλιτεχνικά» πολιτικά πορτρέτα δύο υποψήφιων περιφερειαρχών. «Καλλιτεχνικά» πορτρέτα µε την έννοια της έµφασης στα ιδιαίτερα πολιτισµικά χαρακτηριστικά, που γίνονται αµέσως σαφή και µόνο από την εικόνα των δύο πολιτικών, του Αδώνιδος Γεωργιάδη και του Γρηγόρη Ψαριανού, εκλεγµένοι βουλευτές και...
...διεκδικητές της Περιφέρειας Αττικής.
Η µέθοδος, κινηµατογραφική, που βασίζεται απολύτως στους παραδοσιακούς όρους του θεάµατος, αποδείχθηκε αποκαλυπτική όσο και µια «σκληρή» δηµοσιογραφική συνέντευξη.
Ο τίτλος «Οι αντίθετοι» που είχε η εκποµπή µάς θύµισε πολύ µια παλιά τηλεοπτική σειρά, τους «Αταίριαστους», ένα ντετεκτιβικό δίδυµο µε τον Ρότζερ Μουρ να υποδύεται τον κοστουµαρισµένο συντηρητικό αριστοκράτη και τον Τόνι Κέρτις στον ρόλο ενός τύπου λαϊκού, µεγαλωµένου στις φτωχογειτονιές, που ποτέ δεν απαρνήθηκε τον κώδικα ζωής και συµπεριφοράς τους. Οι δυο τους συνεργάζονταν στη µάχη κατά της παρανοµίας και του εγκλήµατος.
Ηταν η εποχή που τηλεοπτικές παραγωγές του είδους µέσα από ευανάγνωστα κοινωνικά στερεότυπα υπηρετούσαν ένα (ροµαντικό) «ηθικό πρότυπο» των δηµοκρατικών κοινωνιών. Είναι άλλη υπόθεση βέβαια ότι η τηλεοπτική αναπαραγωγή τέτοιων απλοϊκών στερεοτύπων δεν µπορούσε να ανταποκριθεί στην πολυπλοκότητα των δηµοκρατικών κοινωνιών.
Αλλά να µη βαρύνουµε µε επιπλέον συµβολισµούς ένα µοντέλο τηλεοπτικού ζεύγους των «αντιθέτων», που στους «Πρωταγωνιστές» υπηρέτησε µέσα από τους διαφορετικούς, πολιτισµικούς κώδικές του ντύσιµο, τρόπος προσέγγισης των προβληµάτων, εκφράσεις, λέξεις τη διαφορετική πολιτική εικόνα και στάση του καθενός εκ των δύο πολιτικών. Ο Γρηγόρης Ψαριανός, ο λαϊκός µε το γιλέκο, ποτέ µε γραβάτα είναι το αστείο που κάνει και στη Βουλή στα ταβερνάκια µε κρασάκι, τα ψώνια του σε σακούλες, µε τον Βαγγέλη Κορακάκη και µπουζούκι στην ακροθαλασσιά. Ο Αδωνις Γεωργιάδης στο βιβλιοπωλείο του µε κοστούµι ατσαλάκωτο, µε κοστούµι και στις γειτονιές, ο πολιτικός που λέει «ψηφίστε µε και θα λύσω το πρόβληµα» και που δεν αµφιβάλλει για λύσεις, έχει τις έτοιµες εκ του εξωτερικού, «όπως Σαρκοζί».
Η απουσία µακιγιάζ στα πρόσωπα τόσο των δύο κεντρικών χαρακτήρων όσο και του δηµοσιογράφου ήταν ο πρώτος σαφής συµβολισµός για τη «γυµνή αλήθεια» που µπορούν οι εικόνες να αποκαλύψουν.
Μπορούν; Κι όµως. Η τηλεοπτική κάµερα παραµένει εξόχως αποκαλυπτική της ανθρώπινης προσωπικότητας, µε έναν τρόπο που η πιο επίµονη δηµοσιογραφική «ανάκριση» δεν µπορεί να καταφέρει. Απαιτεί απλώς από τον θεατή να βλέπει πέρα από την εντύπωση.
Και αν θεωρήσουµε ότι «γυµνή αλήθεια» για την προσωπικότητα ενός πολιτικού είναι όσα βρίσκονται πίσω από το µακιγιάζ, είναι όσα αντανακλούν οι επιλογές, ο απόλυτος ή µη τρόπος του να διαβάζει την πραγµατικότητα και να αναζητεί λύσεις και µαζί ο τρόπος που ντύνεται, που εκφράζεται, που κινείται στους δηµόσιους χώρους, η κάµερα των «Πρωταγωνιστών» υπήρξε πολιτικά πολύ αποκαλυπτική.
Παραµένει το γεγονός ότι µια τηλεοπτική στιγµή είναι µια «φωτογραφία», ότι οι σχηµατικοί συµβολισµοί είναι αδύνατον να συνθέσουν και αποδώσουν την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων προσωπικοτήτων, ότι τα στερεότυπα της εµφάνισης µπορεί να θολώσουν την εικόνα. Ωστόσο, οι ερωτήσεις του Σταύρου Θεοδωράκη που ζητούσαν απαντήσεις σε 30 συµπλήρωναν αυτή την πρωτότυπη τηλεοπτική πολιτική «ηθογραφία».
Για τον Γρηγόρη Ψαριανό: να κάνουν κατάληψη στις αρχαιότητες οι απλήρωτοι υπάλληλοι; Καθηγητές στα σχολειά και υπάλληλοι στη φύλαξη αρχαιοτήτων δεν θα πρεπε να απεργούν, αλλά όταν κάποιος είναι απελπισµένος… µπορεί να µην πρέπει, αλλά δεν γίνεται να µην απεργούν.
Στις γειτονιές µε το πρόβληµα των µεταναστών: Ναι, υπάρχει πρέζα, µαχαιρώµατα, οι κανονικοί άνθρωποι υποφέρουν και είναι έτοιµοι να γίνουν φασίστες… πρέπει να ελέγξουµε την είσοδο αυτών των ανθρώπων στη χώρα.
Ο Αδωνις Γεωργιάδης µπροστά σε κατοίκους µιας τέτοιας περιοχής: Είµαστε έτοιµοι να λύσουµε το πρόβληµα, ψηφίστε µας για περιφερειάρχες και θα το λύσουµε. Πώς; Τη λύση την έδωσε το Παρίσι («σκούπα» Σαρκοζί).
Και µε το τζαµί; Να µη γίνει. Θα δηµιουργηθεί γύρω του γκέτο και δεν θα µπορούµε να περάσουµε ούτε µε αυτοκίνητο.
Στην Κωνσταντινούπολη πόσες ορθόδοξες εκκλησιές λειτουργούν; Αδωνις Γεωργιάδης: Γύρω στις 10-15… Οχι, διορθώνει ο δηµοσιογράφος, λειτουργούν 33.
Χωρίς σχόλια, χωρίς συζήτηση, οι απαντήσεις ξεδιπλώνουν τη διαφορετική πολιτική προσωπικότητα των υποψηφίων περιφερειαρχών, δύο «αντίθετοι» που συναντιούνται στη Βουλή και στην εκλογική µάχη για την περιφέρεια. Μαζί µε το κοστούµι της επιλογής του καθενός και το «κοστούµι» των ιδεών του. Ηταν ίσως η πιο πολιτική εκποµπή απ όσες έχουµε παρακολουθήσει...
NEA
Χωρίς make up µπροστά στην κάµερα ήταν η συµβολική επιλογή των «Πρωταγωνιστών» για τα «καλλιτεχνικά» πολιτικά πορτρέτα δύο υποψήφιων περιφερειαρχών. «Καλλιτεχνικά» πορτρέτα µε την έννοια της έµφασης στα ιδιαίτερα πολιτισµικά χαρακτηριστικά, που γίνονται αµέσως σαφή και µόνο από την εικόνα των δύο πολιτικών, του Αδώνιδος Γεωργιάδη και του Γρηγόρη Ψαριανού, εκλεγµένοι βουλευτές και...
...διεκδικητές της Περιφέρειας Αττικής.
Η µέθοδος, κινηµατογραφική, που βασίζεται απολύτως στους παραδοσιακούς όρους του θεάµατος, αποδείχθηκε αποκαλυπτική όσο και µια «σκληρή» δηµοσιογραφική συνέντευξη.
Ο τίτλος «Οι αντίθετοι» που είχε η εκποµπή µάς θύµισε πολύ µια παλιά τηλεοπτική σειρά, τους «Αταίριαστους», ένα ντετεκτιβικό δίδυµο µε τον Ρότζερ Μουρ να υποδύεται τον κοστουµαρισµένο συντηρητικό αριστοκράτη και τον Τόνι Κέρτις στον ρόλο ενός τύπου λαϊκού, µεγαλωµένου στις φτωχογειτονιές, που ποτέ δεν απαρνήθηκε τον κώδικα ζωής και συµπεριφοράς τους. Οι δυο τους συνεργάζονταν στη µάχη κατά της παρανοµίας και του εγκλήµατος.
Ηταν η εποχή που τηλεοπτικές παραγωγές του είδους µέσα από ευανάγνωστα κοινωνικά στερεότυπα υπηρετούσαν ένα (ροµαντικό) «ηθικό πρότυπο» των δηµοκρατικών κοινωνιών. Είναι άλλη υπόθεση βέβαια ότι η τηλεοπτική αναπαραγωγή τέτοιων απλοϊκών στερεοτύπων δεν µπορούσε να ανταποκριθεί στην πολυπλοκότητα των δηµοκρατικών κοινωνιών.
Αλλά να µη βαρύνουµε µε επιπλέον συµβολισµούς ένα µοντέλο τηλεοπτικού ζεύγους των «αντιθέτων», που στους «Πρωταγωνιστές» υπηρέτησε µέσα από τους διαφορετικούς, πολιτισµικούς κώδικές του ντύσιµο, τρόπος προσέγγισης των προβληµάτων, εκφράσεις, λέξεις τη διαφορετική πολιτική εικόνα και στάση του καθενός εκ των δύο πολιτικών. Ο Γρηγόρης Ψαριανός, ο λαϊκός µε το γιλέκο, ποτέ µε γραβάτα είναι το αστείο που κάνει και στη Βουλή στα ταβερνάκια µε κρασάκι, τα ψώνια του σε σακούλες, µε τον Βαγγέλη Κορακάκη και µπουζούκι στην ακροθαλασσιά. Ο Αδωνις Γεωργιάδης στο βιβλιοπωλείο του µε κοστούµι ατσαλάκωτο, µε κοστούµι και στις γειτονιές, ο πολιτικός που λέει «ψηφίστε µε και θα λύσω το πρόβληµα» και που δεν αµφιβάλλει για λύσεις, έχει τις έτοιµες εκ του εξωτερικού, «όπως Σαρκοζί».
Η απουσία µακιγιάζ στα πρόσωπα τόσο των δύο κεντρικών χαρακτήρων όσο και του δηµοσιογράφου ήταν ο πρώτος σαφής συµβολισµός για τη «γυµνή αλήθεια» που µπορούν οι εικόνες να αποκαλύψουν.
Μπορούν; Κι όµως. Η τηλεοπτική κάµερα παραµένει εξόχως αποκαλυπτική της ανθρώπινης προσωπικότητας, µε έναν τρόπο που η πιο επίµονη δηµοσιογραφική «ανάκριση» δεν µπορεί να καταφέρει. Απαιτεί απλώς από τον θεατή να βλέπει πέρα από την εντύπωση.
Και αν θεωρήσουµε ότι «γυµνή αλήθεια» για την προσωπικότητα ενός πολιτικού είναι όσα βρίσκονται πίσω από το µακιγιάζ, είναι όσα αντανακλούν οι επιλογές, ο απόλυτος ή µη τρόπος του να διαβάζει την πραγµατικότητα και να αναζητεί λύσεις και µαζί ο τρόπος που ντύνεται, που εκφράζεται, που κινείται στους δηµόσιους χώρους, η κάµερα των «Πρωταγωνιστών» υπήρξε πολιτικά πολύ αποκαλυπτική.
Παραµένει το γεγονός ότι µια τηλεοπτική στιγµή είναι µια «φωτογραφία», ότι οι σχηµατικοί συµβολισµοί είναι αδύνατον να συνθέσουν και αποδώσουν την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων προσωπικοτήτων, ότι τα στερεότυπα της εµφάνισης µπορεί να θολώσουν την εικόνα. Ωστόσο, οι ερωτήσεις του Σταύρου Θεοδωράκη που ζητούσαν απαντήσεις σε 30 συµπλήρωναν αυτή την πρωτότυπη τηλεοπτική πολιτική «ηθογραφία».
Για τον Γρηγόρη Ψαριανό: να κάνουν κατάληψη στις αρχαιότητες οι απλήρωτοι υπάλληλοι; Καθηγητές στα σχολειά και υπάλληλοι στη φύλαξη αρχαιοτήτων δεν θα πρεπε να απεργούν, αλλά όταν κάποιος είναι απελπισµένος… µπορεί να µην πρέπει, αλλά δεν γίνεται να µην απεργούν.
Στις γειτονιές µε το πρόβληµα των µεταναστών: Ναι, υπάρχει πρέζα, µαχαιρώµατα, οι κανονικοί άνθρωποι υποφέρουν και είναι έτοιµοι να γίνουν φασίστες… πρέπει να ελέγξουµε την είσοδο αυτών των ανθρώπων στη χώρα.
Ο Αδωνις Γεωργιάδης µπροστά σε κατοίκους µιας τέτοιας περιοχής: Είµαστε έτοιµοι να λύσουµε το πρόβληµα, ψηφίστε µας για περιφερειάρχες και θα το λύσουµε. Πώς; Τη λύση την έδωσε το Παρίσι («σκούπα» Σαρκοζί).
Και µε το τζαµί; Να µη γίνει. Θα δηµιουργηθεί γύρω του γκέτο και δεν θα µπορούµε να περάσουµε ούτε µε αυτοκίνητο.
Στην Κωνσταντινούπολη πόσες ορθόδοξες εκκλησιές λειτουργούν; Αδωνις Γεωργιάδης: Γύρω στις 10-15… Οχι, διορθώνει ο δηµοσιογράφος, λειτουργούν 33.
Χωρίς σχόλια, χωρίς συζήτηση, οι απαντήσεις ξεδιπλώνουν τη διαφορετική πολιτική προσωπικότητα των υποψηφίων περιφερειαρχών, δύο «αντίθετοι» που συναντιούνται στη Βουλή και στην εκλογική µάχη για την περιφέρεια. Μαζί µε το κοστούµι της επιλογής του καθενός και το «κοστούµι» των ιδεών του. Ηταν ίσως η πιο πολιτική εκποµπή απ όσες έχουµε παρακολουθήσει...
NEA
Δεν μπλοφάρει ο Παπανδρέου...
Δεν θα δεχτεί να είναι πρωθυπουργός υπό ομηρία...
Το είπε πριν από λίγο στην Έλλη Στάη (Flash 96) o υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης. "Δεν μπλοφάρει ο Παπανδρέου, δεν...
...είναι στο στυλ του, για τις πρόωρες εκλογές".
Ο κύριος Σκανδαλίδης είπε πως δεν θα δεχτεί μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές να είναι πρωθυπουργός υπό ομηρία και ότι η έξοδος από την κρίση είναι στοίχημα της ζωής του.
Σχετικά με την αλλαγή στάσης του πρωθυπουργού ο Κώστας Σκανδαλίδης είπε ότι μπροστά στο αντιμνημονιακό κίνημα ο Παπανδρέου θέλησε να δώσει μια ακόμη διάσταση, πιο πάνω από το ναι ή όχι στον Καλλικράτη...
Το είπε πριν από λίγο στην Έλλη Στάη (Flash 96) o υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης. "Δεν μπλοφάρει ο Παπανδρέου, δεν...
...είναι στο στυλ του, για τις πρόωρες εκλογές".
Ο κύριος Σκανδαλίδης είπε πως δεν θα δεχτεί μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές να είναι πρωθυπουργός υπό ομηρία και ότι η έξοδος από την κρίση είναι στοίχημα της ζωής του.
Σχετικά με την αλλαγή στάσης του πρωθυπουργού ο Κώστας Σκανδαλίδης είπε ότι μπροστά στο αντιμνημονιακό κίνημα ο Παπανδρέου θέλησε να δώσει μια ακόμη διάσταση, πιο πάνω από το ναι ή όχι στον Καλλικράτη...
Τους σνομπάρει τους φον Φούφουτους...
Τι είδαν οι Σουηδέζες...
Τα βαν των τηλεοπτικών συνεργείων είχαν παραταχθεί από πολύ νωρίς ανάμεσα στις νεραντζιές στο πεζοδρόμιο απέναντι από την είσοδο του Μαξίμου. Οι τεχνικοί, χαλαροί, κάπνιζαν κι έβλεπαν τηλεπαιχνίδια. Πρώτος εμφανίστηκε στην Ηρώδου Αττικού ο...
...Αιμίλιος Λιάτσος κρατώντας στα χέρια έναν μπλε χαρτοφύλακα.
Ακριβώς έξω από την είσοδο του γραφείου του Πρωθυπουργού είχαν στηθεί οι τηλεοπτικές κάμερες. Το ένα κανάλι δίπλα στο άλλο. Το κλίμα όμως είναι κάτι παραπάνω από πολιτισμένο. Κανείς δεν πατάει το καλώδιο του άλλου και οι διαπιστευμένοι πολιτικοί συντάκτες αστειεύονται μεταξύ τους. Πρώτος πάλι ο Αιμίλιος Λιάτσος λαμβάνει θέση μπροστά από την κάμερα. Η αμηχανία του είναι εμφανής. Κρατά σφιχτά το μικρόφωνο. Εχει μάλλον καιρό να κάνει την «άχαρη» δουλειά. Να κάνει «ζωντανό». Οι μπαρουτοκαπνισμένοι τεχνικοί τού δίνουν οδηγίες. Οι οδηγοί των διερχόμενων αυτοκινήτων ελαττώνουν ταχύτητα για να κόψουν κίνηση. Οι περαστικοί πάλι είναι σχεδόν αδιάφοροι ως προς όσα διαδραματίζονται έξω από το Μαξίμου. Η Αννίτα από τη Φινλανδία και η Αννα από τη Σουηδία κοντοστέκονται κρατώντας τον χάρτη της Αθήνας στα χέρια και ρωτούν τι ακριβώς συμβαίνει. «Είναι τόσο ενδιαφέρον όλο αυτό» λένε με ένα στόμα και σπεύδουν να φωτογραφίσουν τα τηλεοπτικά συνεργεία και τους δημοσιογράφους. Πριν επισκεφθούν τη χώρα μας τούς είπαν να προσέχουν. Πως θα περπατήσουν σε βρώμικους δρόμους. Θα αντικρύσουν φτωχούς ανθρώπους.
«Είναι τόσο όμορφα»
«Μα, ήρθαμε εδώ και είναι τόσο όμορφα! Μπορούμε να μείνουμε να παρακολουθήσουμε τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού;» αναρωτιούνται. Τι κι αν θα τη δώσει στα ελληνικά; «Ολο τον χειμώνα ακούγαμε και διαβάζαμε για την Ελλάδα» θα πει η μαντιλοφορεμένη Αννα. Εκείνη την ώρα το πρωθυπουργικό αυτοκίνητο μπαίνει από την πάνω είσοδο του Μαξίμου. Οι ρεπόρτερ προς στιγμήν αγχώνονται πως θα περάσει από μπροστά τους και, φευ, θα χαλάσει το πλάνο. Ο Παπανδρέου ανεβαίνει σχεδόν τρέχοντας τα σκαλιά. Η ηρεμία επιστρέφει στα πηγαδάκια. Η κλούβα των ΜΑΤ κλείνει την είσοδο της Ηρώδου Αττικού. Κατά μήκος του δρόμου δεν υπάρχει ισχυρή αστυνομική δύναμη, μόνο στη Βασιλίσσης Σοφίας βλέπει κανείς δύο κλούβες. Δεν υπάρχει άλλωστε δράση. Ενας αδύνατος καφέ σκύλος της Αντιτρομοκρατικής κάτω από τις εντολές του αφεντικού του αρχίζει να μυρίζει τα βαν των συνεργείων ένα προς ένα.
Για τρεις αράδες
Ενας ηλικιωμένος παρατηρεί τον χώρο κρατώντας σφιχτά έναν φάκελο που γράφει πάνω «Συνήγορος του Πολίτη». Μέσα έχει αποκόμματα εφημερίδων. Προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει έναν δημοσιογράφο που να έχει επικοινωνία με τους μέσα. Θέλει να υποβάλει ένα αίτημα στον Πρωθυπουργό: να πει στον Γιάννη Ραγκούση να βάλει τρεις αράδες σε ένα σχέδιο νόμου. Εχει το νομοθέτημα παραμάσχαλα. Σε όσες περιπτώσεις ο Συνήγορος του Πολίτη έχει διαπιστώσει εγγράφως ότι οι δημόσιες υπηρεσίες ενήργησαν καταχρηστικά ή αυθαίρετα ή μη νόμιμα, οι σχετικές εκκρεμότητες σε οποιοδήποτε στάδιο κι εάν ευρίσκονται διοικητικά, ελεγκτικά ή δικαστικά, ακυρώνονται βάσει του παρόντος άρθρου. Θα ήθελε να κάνει κάτι «γενναίο». Να πλησιάσει μια κάμερα. Να ζητήσει από έναν σταθμό πανελλαδικής εμβέλειας να μεταδώσει το αίτημα του. Τελικά κατέληξε πως μάλλον θα στείλει ένα e-mail στον Πρωθυπουργό...
NEA
...Αιμίλιος Λιάτσος κρατώντας στα χέρια έναν μπλε χαρτοφύλακα.
Ακριβώς έξω από την είσοδο του γραφείου του Πρωθυπουργού είχαν στηθεί οι τηλεοπτικές κάμερες. Το ένα κανάλι δίπλα στο άλλο. Το κλίμα όμως είναι κάτι παραπάνω από πολιτισμένο. Κανείς δεν πατάει το καλώδιο του άλλου και οι διαπιστευμένοι πολιτικοί συντάκτες αστειεύονται μεταξύ τους. Πρώτος πάλι ο Αιμίλιος Λιάτσος λαμβάνει θέση μπροστά από την κάμερα. Η αμηχανία του είναι εμφανής. Κρατά σφιχτά το μικρόφωνο. Εχει μάλλον καιρό να κάνει την «άχαρη» δουλειά. Να κάνει «ζωντανό». Οι μπαρουτοκαπνισμένοι τεχνικοί τού δίνουν οδηγίες. Οι οδηγοί των διερχόμενων αυτοκινήτων ελαττώνουν ταχύτητα για να κόψουν κίνηση. Οι περαστικοί πάλι είναι σχεδόν αδιάφοροι ως προς όσα διαδραματίζονται έξω από το Μαξίμου. Η Αννίτα από τη Φινλανδία και η Αννα από τη Σουηδία κοντοστέκονται κρατώντας τον χάρτη της Αθήνας στα χέρια και ρωτούν τι ακριβώς συμβαίνει. «Είναι τόσο ενδιαφέρον όλο αυτό» λένε με ένα στόμα και σπεύδουν να φωτογραφίσουν τα τηλεοπτικά συνεργεία και τους δημοσιογράφους. Πριν επισκεφθούν τη χώρα μας τούς είπαν να προσέχουν. Πως θα περπατήσουν σε βρώμικους δρόμους. Θα αντικρύσουν φτωχούς ανθρώπους.
«Είναι τόσο όμορφα»
«Μα, ήρθαμε εδώ και είναι τόσο όμορφα! Μπορούμε να μείνουμε να παρακολουθήσουμε τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού;» αναρωτιούνται. Τι κι αν θα τη δώσει στα ελληνικά; «Ολο τον χειμώνα ακούγαμε και διαβάζαμε για την Ελλάδα» θα πει η μαντιλοφορεμένη Αννα. Εκείνη την ώρα το πρωθυπουργικό αυτοκίνητο μπαίνει από την πάνω είσοδο του Μαξίμου. Οι ρεπόρτερ προς στιγμήν αγχώνονται πως θα περάσει από μπροστά τους και, φευ, θα χαλάσει το πλάνο. Ο Παπανδρέου ανεβαίνει σχεδόν τρέχοντας τα σκαλιά. Η ηρεμία επιστρέφει στα πηγαδάκια. Η κλούβα των ΜΑΤ κλείνει την είσοδο της Ηρώδου Αττικού. Κατά μήκος του δρόμου δεν υπάρχει ισχυρή αστυνομική δύναμη, μόνο στη Βασιλίσσης Σοφίας βλέπει κανείς δύο κλούβες. Δεν υπάρχει άλλωστε δράση. Ενας αδύνατος καφέ σκύλος της Αντιτρομοκρατικής κάτω από τις εντολές του αφεντικού του αρχίζει να μυρίζει τα βαν των συνεργείων ένα προς ένα.
Για τρεις αράδες
Ενας ηλικιωμένος παρατηρεί τον χώρο κρατώντας σφιχτά έναν φάκελο που γράφει πάνω «Συνήγορος του Πολίτη». Μέσα έχει αποκόμματα εφημερίδων. Προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει έναν δημοσιογράφο που να έχει επικοινωνία με τους μέσα. Θέλει να υποβάλει ένα αίτημα στον Πρωθυπουργό: να πει στον Γιάννη Ραγκούση να βάλει τρεις αράδες σε ένα σχέδιο νόμου. Εχει το νομοθέτημα παραμάσχαλα. Σε όσες περιπτώσεις ο Συνήγορος του Πολίτη έχει διαπιστώσει εγγράφως ότι οι δημόσιες υπηρεσίες ενήργησαν καταχρηστικά ή αυθαίρετα ή μη νόμιμα, οι σχετικές εκκρεμότητες σε οποιοδήποτε στάδιο κι εάν ευρίσκονται διοικητικά, ελεγκτικά ή δικαστικά, ακυρώνονται βάσει του παρόντος άρθρου. Θα ήθελε να κάνει κάτι «γενναίο». Να πλησιάσει μια κάμερα. Να ζητήσει από έναν σταθμό πανελλαδικής εμβέλειας να μεταδώσει το αίτημα του. Τελικά κατέληξε πως μάλλον θα στείλει ένα e-mail στον Πρωθυπουργό...
NEA
Θα τον "τακτοποιήσω" μετά τις εκλογές...
Φυσικά δεν μπορούσε να αποφύγει το πρωί στο Παπαδάκη την ερώτηση σχετικά με τον Βορίδη.
"Τι θα κάνετε?".
Ο Καρατζαφέρης απάντησε δια της πλαγίας οδού.
"Αυτό...
το καιρό έχω πέντε βουλευτές που τρέχουν για τις εκλογές. Αυτό με απασχολεί. Να καταγράψουμε μια ακόμη επιτυχία. Τις διάφορες εκκρεμότητες θα τις τακτοποιήσω μετά".
Θα τον τακτοποιήσει..
"Επικίνδυνος και εκβιαστής ο Παπανδρέου"...
Τα γνωστά καραγκιοζιλίκια του Πανίκα.
Ξεκίνησε λέγοντας πως του άρεσε χθες ο Παπανδρέου, και συνέχισε αποκαλώντας τον "επικίνδυνο και εκβιαστή" (που θέτει θέμα πρόωρων εκλογών).
Ο...
Πέτρος Ευθυμίου που ήταν στο στούντιο της "Ανατροπής" του Ντερμπεντέρη, τον περιέγραψε ως ανίκανο και άχρηστο Νομάρχη. Και του θύμισε την αδυναμία του να απορροφήσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσόν με το οποίο επιδοτούσε η Ε.Ε. την ανέγερση σχολικών κτιρίων στη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.
"Έτοιμα λεφτά που δεν μπόρεσες να τα πάρεις" του είπε.
Ο Πανίκας απάντησε πως όλοι μαζί πρέπει να αγωνιστούμε για το καλό της Ελλάδος.
Πέρα βρέχει...
Χέρι χέρι...
Καλά , ήταν χάρμα οφθαλμών.
Αγκαλίτσες και φιλάκια στον αέρα, Πάγκαλος με Καρατζαφέρη(Καλημέρα Ελλάδα).
" Να σας πω κάτι που δεν το ξέρει ο πολύς κόσμος", είπε ο Πάγκαλος στους Παπαδάκη και Δελατόλα.
"Με το κύριο Καρατζαφέρη εγώ...
μιλάω εδώ και πολλά χρόνια. Πριν γίνει Πρόεδρος. Και μου κάνει την τιμή να μιλάει μαζί μου, και τώρα που έγινε Αρχηγός".
Ο "Αρχηγός", ανταπέδωσε τα φιλοφρονήματα, λέγοντας πως ο Πάγκαλος ορθώνει σωστό πολιτικό λόγο, και ταυτόχρονα μαλάκωσε, μπροστά του, την σκληρή κριτική που' κανε χθες για τον Παπανδρέου
"Τον είδα το κύριο Παπανδρέου κουρασμένο. Αλλά όχι τόσο μπαϊλντισμένο, όσο ήταν ο Καραμανλής. Γι αυτό πιστεύω πως δεν θα πάμε σε εκλογές".
"Δωράκι"...
Ήταν ελεύθερη, κι όχι προκάτ η συζήτηση...
Κι ο ίδιος ο Παπανδρέου παραδέχτηκε πως οι απαντήσεις του ήταν μακροσκελείς...
Η Όλγα Τρέμη υπερασπίστηκε την συμμετοχή της στη χθεσινή διακαναλική συνέντευξη, μιλώντας το πρωί στη εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA.
"Δεν ...
ήταν προκάτ η συνέντευξη. Υπήρξε μια ελεύθερη συζήτηση , και για πρώτη φορά όποιος ήθελε διέκοπτε τον πρωθυπουργό".
Αποκάλυψε πάντως πως στο τέλος, ο ίδιος ο Παπανδρέου κάνοντας αυτοκριτική για τον τρόπο που ανταποκρινόταν στις ερωτήσεις , παραδέχθηκε πως ήταν λάθος του το γεγονός ότι έδινε μεγάλες απαντήσεις...
Ο Καπετάν Δημαράς, κι ο ηλίθιος κι αναλφάβητος Πολιτικός...
Σιγά που δεν θα αμόλαγε ρουκέτες, κατά των αντιπάλων της Κυβέρνησης. Ειδικότης του.
Βγήκε πρωί πρωί στο Παπαδάκη, και επετέθη κατά του Δημαρά- μέχρι πρό τινος βουλευτή του ΠΑΣΟΚ- τον οποίο χαρακτήρισε "καπετάν Δημαρά" και ...
εναντίον ενός ακόμη Πολιτικού, που χαρακτήρισε ηλίθιο και αναλφάβητο πολιτικά.
Ο ηλίθιος αυτός -φωτογραφίζει Πολιτικό που έχει διατελέσει αρχηγός κόμματος- προτείνει, σύμφωνα με τον Πάγκαλο, να αντιμετωπίσει η Ελλάδα το οικονομικό της πρόβλημα, όπως ακριβώς έκανε η Αργεντινή (και η Ρωσία).
Πράγμα που το θεωρεί καταστροφικό.
Πάντως , κάνει τσέρτζελο ο άνθρωπος...
Μοναχικός ταξιδιώτης...
Τη «μοναξιά του Βεστερβέλε» διαπίστωσαν οι υπουργοί Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο γεύμα που παρέθεσε την Κυριακή στο Λουξεμβούργο ο πρόεδρος της ΕΕ κ. Χέρμαν βαν Ρομπάι. Δεν εννοώ ότι ο ΥΠΕΞ της Γερμανίας κ. Γκουίντο Βεστερβέλε πήρε διαζύγιο από τον σύζυγό του, αλλά ότι οι γερμανικές θέσεις για τη νέα αρχιτεκτονική της Ευρώπης, όπως π.χ. η άποψη ότι οικονομικώς απείθαρχα κράτη-μέλη μπορεί να χάνουν την ψήφο τους στο Συμβούλιο, δεν ...
βρίσκουν συμμάχους.
O κ. Δ. Δρούτσας (στο σκίτσο) δεν επιτέθηκε στον γερμανό ομόλογό του, αλλά υπενθύμισε ότι η Ευρώπη πρέπει να διατηρήσει την ενότητά της (αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι πιέσεις για αλλαγή των Συνθηκών δεν πρόκειται να αποδώσουν). Ωστόσο ο τσέχος ΥΠΕΞ κ. Κάρελ Σβάρτσεμπεργκ δεν άντεξε. «Μόνο την εποχή της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας, όταν δεν πλήρωνε μια επαρχία έχανε την ψήφο της» είπε.
Μυστικό όπλο έριξε στη «μάχη της Πελοποννήσου» η Ρηγίλλης. Πρόκειται για την κυρία Φωτεινή Πιπιλή. Η «πυρηνική Φωτεινή» υπενθύμισε ότι ο υποστηριζόμενος από το ΠαΣοΚ και τον ΛΑΟΣ υποψήφιος περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Π. Τατούλης ως γιατρός, ο οποίος έχει διατελέσει βουλευτής, αξιοποίησε τη δυνατότητα σχετικού νόμου και ουσιαστικά «αυτοδιορίστηκε» σε προσωποπαγή θέση διευθυντή του ΕΣΥ.
Συγκεκριμένα, ο κ. Τατούλης επέλεξε να τιμήσει με την... απουσία του (αφού δεν πατάει και πολύ εσχάτως...) το Γενικό Κρατικό Αθηνών στη θέση του διευθυντή Πλαστικής Χειρουργικής. Ταυτόχρονα, καθώς εξελέγη για πρώτη φορά στο Κοινοβούλιο πριν από το 1993, αξιοποίησε άλλη «δημοκρατική» ρύθμιση και συνταξιοδοτήθηκε από τα 55 του. Η κυρία Πιπιλή δεν αμφισβητεί ασφαλώς τη νομιμότητα των πράξεων του κ. Τατούλη, αλλά την ειλικρίνειά του όταν καταγγέλλει τη φαυλότητα της πολιτικής. Δεν νομίζω πάντως να συγκινηθούν πολλοί...
BHMAτοδότης.
Πάµε µια βόλτα στο φεγγάρι...
Μέσα στην οικονοµική κρίση, τους δείκτες ανεργίας που διαρκώς αυξάνονται και τα µεγάλα προβλήµατα της καθηµερινότητας, που γίνεται όλο και πιο δύσκολη σε όλο τον κόσµο, η πανσέληνος έτσι όπως διακρίνεται πίσω από το αρτ ντεκό σπίτι του Κάνσας Σίτι µάς υπενθύµισε πως οι καταστροφές ήταν...
κοµµάτι της εξέλιξης και της αλλαγής µέσα στη φύση και ότι υπάρχουν πράγµατα και καταστάσεις πολύ µεγαλύτερα από εµάς ? υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν.
Κλικ από τα ΝΕΑ.
Διλήµµατα...
Του Δηµήτρη Μητρόπουλου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΩΡΙΣ διλήµµατα δεν γίνεται. Ο Γιώργος Παπανδρέου το γνωρίζει διότι αντιµετωπίζει διλήµµατα εδώ και δώδεκα µήνες.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ η επιλογή ήταν ωµή: Μνηµόνιο ή χρεοκοπία; Επέλεξε το πρώτο, όχι µόνο ως µη χείρον αλλά και ως ελπίδα εξυγίανσης. Δεν είναι µόνη. Στη Βρετανία, την Ιρλανδία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία ακολουθούνται πολιτικές λιτότητας. Οχι...
γιατί είναι δηµοφιλείς ή δεν συνεπάγονται οδύνες, αλλά γιατί αποτελούν µονόδροµο. Σε όλες αυτές τις χώρες, οι κοινωνίες δεν έχουν εκραγεί. Η εξαίρεση είναι η Γαλλία, όπου όµως η προσωπικότητα του Νικολά Σαρκοζί δηλητηριάζει το πολιτικό κλίµα.
Η ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Παπανδρέου ξεκίνησε µε ένα αβαντάζ και ένα ντεζαβαντάζ. Το αβαντάζ είναι ότι η κρίση την πέτυχε στο ξεκίνηµα. Είχε ολόφρεσκη εντολή σχεδόν έντεκα µονάδων µεταφραζόµενη σε κοινοβουλευτική πλειοψηφία 160 βουλευτών. Είχε επίσης τέσσερα χρόνια µπροστά της. Με εξαίρεση την προεδρική του Μαρτίου και τις αυτοδιοικητικές του Νοεµβρίου, το εκλογικό χρονοδιάγραµµα ήταν ευνοϊκό. Πράγµατι, από τον Δεκέµβριο του 2010 έως το καλοκαίρι του 2013 δεν υπάρχουν κάλπες.
ΤΟ ΝΤΕΖΑΒΑΝΤΑΖ είναι ότι στην προεκλογική περίοδο του 2009 το ΠΑΣΟΚ πολιτεύθηκε σαν να µην υπήρχε η κρίση. Ή µάλλον για να είµαστε δίκαιοι πολιτεύθηκε µε τη βεβαιότητα ότι θα µπορούσε να χειριστεί την κρίση. Η ψυχολογία συνοψίζεται στην προεκλογική φράση του ίδιου του Παπανδρέου, «λεφτά υπάρχουν». Ωστόσο, το άστρο του Γιώργου δεν λειτούργησε. Παρά τις προσπάθειές του, η χώρα δεν απέφυγε το ΔΝΤ µε όλες τις συνέπειες.
ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ η αντίφαση που ταλανίζει τη διακυβέρνηση Παπανδρέου τον τελευταίο χρόνο. Και αυτήν επιχειρεί να ξεπεράσει αναγνωρίζοντας αυτό που όλοι ξέρουµε, ότι δηλαδή οι αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεµβρίου θα δείξουν αν µια ευρεία κοινωνική πλειοψηφία εξακολουθεί να στηρίζει την κυβέρνηση. Ο Γιώργος θέλει να ακυρώσει τη λογική της ανέξοδης διαµαρτυρίας, στην οποία επιδίδεται µε ευφορία σύσσωµη η αντιπολίτευση αλλά, κακά τα ψέµατα, και ένα µέρος του κόµµατός του.
Ο Παπανδρέου παίρνει τον µηδενισµό που χαρακτηρίζει την υποψηφιότητα του Γιάννη Δηµαρά και τον επιστρέφει στους θιασώτες του.
ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για τακτικισµό. Αν το αποτέλεσµα στις εκλογές για την Αυτοδιοίκηση είναι κακό και η κυβέρνηση προκηρύξει βουλευτικές τον Δεκέµβριο, αυτές, καθώς δεν θα έχει περάσει το 18µηνο, θα γίνουν µε λίστα. Με τα σηµερινά δεδοµένα του ρεπορτάζ, όµως, ο Παπανδρέου δεν προτίθεται να φέρει αλλαγές στη σειρά εκλογής των εν ενεργεία βουλευτών. Δηλαδή, δεν προτίθεται να εκκαθαρίσει την Κοινοβουλευτική του Οµάδα. Το δίληµµα των πρόωρων εκλογών, εκτός από άσκηση ρίσκου, είναι άσκηση πολιτικής ευθύνης. Για όλους. Υπουργούς, βουλευτές, στελέχη και απλούς ψηφοφόρους.
ΑΚΟΥΓΕΤΑΙΕΙΡΩΝΙΚΟ, αλλά η Ελλάδα του Μνηµονίου είναι η κατ εξοχήν συµµετοχική δηµοκρατία.
ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ από τα ΝΕΑ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)