adena-gr.blogspot
Με το ζόρι πλησίασε ο Σαμαράς για να ανταλλάξει χειραψίες με τους θαμώνες και ιδιοκτήτες στη οδό Ευαγγελιστρίας (μεταξύ Ερμού & Μητροπόλεως) στο LU Cafe. Φυσικά ούτε κατά διάνοια ο Κικίλιας (με τους φουσκωτούς) δεν μπορούσε να προσεγγίσει το κτίριο που στεγάζει την Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, στη μέση του πεζοδρόμου. Παρ΄ότι οι υπάλληλοι του Κακλαμάνη (για τα μάτια του κόσμου) έχουν ...
διαγραμμίσει με κίτρινο χρώμα το όριο εξάπλωσης των τραπεζοκαθισμάτων, όπως φαίνεται από τις φωτό, με το ζόρι περνάει ένα μηχανάκι. Θεωρητικά θά πρεπε να χωράνε άνετα Ασθενοφόρα, Πυροσβεστικά, κι άλλα οχήματα εκτάκτου ανάγκης. Αλλά έχει ξεγλιστρήσει κάπου αυτή η λεπτομέρεια. Λέτε να' πεσε λάδι? Γιατί ο Δημοτικός στρατός του Κακλαμάνη δεν το προσέχει (παρ' ότι όλη μέρα ανεβοκατεβαίνουν την Ερμού)?
30.9.10
Παπανδρέου: «Δεν υπάρχουν μαγικές φόρμουλες»...
Μιλώντας σε δημοσιογράφους ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «υποκριτική» τη στάση της ΝΔ, επεσήμανε ότι η καλή πορεία της Ελλάδας αρχίζει και αναγνωρίζεται διεθνώς και άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο εξεταστικής για την οικονομία και πριν από το 2011 για υποθέσεις και πριν από το 2004.
Εξεταστική για την οικονομία, ενδεχομένως και...
πριν από το 2011, προανήγγειλε ο πρωθυπουργός, μιλώντας σε άτυπη συνάντηση με δημοσιογράφους. Γνωστοποίησε μάλιστα πως θα εξεταστούν και υποθέσεις πριν από το 2004, όπως η υπόθεση της Goldman Sacks.
Αναφερόμενος στην κατάσταση της χώρας, ο κ. Παπανδρέου επεσήμανε ότι έχουμε καλή πορεία, που αναγνωρίζεται διεθνώς, τόνισε ότι παρά τις διαμαρτυρίες και τον πόνο αναδύεται μια διαφορετική Ελλάδα και υπογράμμισε ότι «ξέρουμε πως τα μέτρα ήταν προσωρινής χρήσης για να αντιμετωπίσουμε την κρίση και τώρα περνάμε στην προώθηση της ανάπτυξης και στις μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές».
«Είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας, ό,τι είχαμε πει το κάναμε», τόνισε ο πρωθυπουργός. Ερωτηθείς αν τίθεται θέμα επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής του ελληνικού δανείου, ο κ. Παπανδρέου ανέφερε ότι δεν μπαίνει σε τέτοια συζήτηση.
Υποκριτική η ΝΔ
Αναφορικά με τη θέση που εξέφρασε ο αρχηγός της ΝΔ περί μηδενισμού του ελλείμματος μέσα στο 2011, ο κ. Παπανδρέου ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ας μας έδινε τη φόρμουλά του και ας κατέθετε τις προτάσεις του πριν από έξι μήνες, να λύναμε τα προβλήματά μας».
Ο πρωθυπουργός είπε ακόμα ότι η ΝΔ κινείται υποκριτικά και ότι έχει τεράστιες ευθύνες για την κατάσταση που παρέλαβε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Πρόσθεσε ακόμη ότι η πρόταση αυτή για μηδενισμό του ελλείμματος έβλαψε τον ίδιο τον κ. Σαμαρά και συμπλήρωσε ότι «δεν υπάρχει κυβέρνηση που να έχει μαγικές φόρμουλες και να μην τις εφαρμόζει».
Τελευταία περαίωση
«Έχει δίκιο να φωνάζει κανείς για την περαίωση, για εμάς είναι η τελευταία φορά, το νέο φορολογικό σύστημα βάζει τέλος», ανέφερε ο πρωθυπουργός μεταξύ άλλων, για το νομοσχέδιο της περαίωσης.
Συντεχνιακά συμφέροντα πίσω από τις κινητοποιήσεις
«Θέλουμε να τελειώσει αυτή η υπόθεση με τον καλύτερο και τον πιο ήπιο τρόπο. Όμως το κράτος πρέπει να λειτουργεί», τόνισε ο κ. Παπανδρέου σχετικά με τις κινητοποιήσεις των μεταφορέων.
Ερωτηθείς δε σχετικά απέδωσε τη συνέχιση των κινητοποιήσεων σε συντεχνιακά συμφέροντα.
Τόνισε ότι οι διαρθρωτικές αλλαγές για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων θα προχωρήσουν και ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι σκοπός είναι να υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση των νέων στα επαγγέλματα.
Βατοπέδι: Τεράστια ζημιά για το Δημόσιο
Αναφορικά με την υπόθεση του Βατοπεδίου, ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι η Επιτροπή της Βουλής έχει αποδείξει την τεράστια ζημία που έχει υποστεί το δημόσιο και υπογράμμισε ότι η ΝΔ και ο τέως πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής φάσκουν και αντιφάσκουν.
skai.gr
Τον αποκάλεσε ακροατής του, "βλήμα"...
Μπράβο του!
Όχι στον ακροατή. Στον Τσιτούνα που διάβασε στην εκπομπή του στο FLASH 96 το υβριστικό μήνυμα:
"Κρίμα και...
σε είχα σε υπόληψη. Τελικά είσαι βλήμα".
Ο ευγενής Κώστας Τσιτούνας του απάντησε επί ενός ερωτήματος που του είχε θέσει, και του ζήτησε να είναι πιο προσεχτικός στους χαρακτηρισμούς του.
Και λίγο αργότερα πρόσθεσε χαμογελώντας πως "όπως είπε και ένας μεγάλος στη δημοσιογραφία, δεν έχει σημασία αν σε βρίζουνε. Σημασία έχει αν λένε σωστά το όνομά σου".
Σ΄αυτό ο ακροατής, δεν είχε κάνει λάθος...
Κοντράρει την γυναίκα του...
Μήπως σ' αυτόν θα'πρεπε η Κατερίνα να μιλήσει για παντελόνια?...
Σε εντελώς διαφορετική γραμμή, από την γυναίκα του Κατερίνα Πελέκη, ο Γιώργος Βουλαγαράκης στη Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής.
"Συμφωνείτε με όσα είπε η γυναίκα σας?" τον ρώτησαν οι δημοσιογράφοι.
" Εμένα με...
καλύπτει η επιστολή Καραμανλή", απάντησε. "Τότε γιατί επί Καραμανλή, αλλά και επι Σαμαρά, σας έθεσαν εκτός πολιτικής δράσης από το κόμμα σας?".
Ο Βουλγαράκης είπε πως επ' αυτού, θα δώσει σε λίγες μέρες απαντήσεις.
Και μάλλον δεν θα δυσκολευτεί.
Η δυσκολία του τώρα πια είναι τα "παντελόνια"...
Κλείνει προσωρινά το εστιατόριου του μουσείου Ακροπόλεως
Προεκλογική περίοδο διανύουμε, να μην το πάρει και αυτό κάποιος ιδιώτης;...
Λουκέτο μπαίνει από σήμερα στο δημοφιλές εστιατόριο – καφέ του Μουσείου της Ακρόπολης με την θέα που έκοβε την ανάσα, το φιλικό προσωπικό και το γρήγορο service, αλλά και τα πιάτα για τους πιο απαιτητικούς λάτρεις της γεύσης.
Το στέκι - must για τους περισσότερους τουρίστες που επισκέπτονταν το κέντρο της Αθήνας, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από...
τη δαγκάνα των περικοπών και των συγχωνεύσεων που λαμβάνουν χώρα το τελευταίο διάστημα στο δημόσιο τομέα, ενώ ήδη δημοσιεύθηκε προκήρυξη διαγωνισμού για την «παραχώρηση των υπηρεσιών λειτουργίας του εστιατορίου του Μουσείου Ακρόπολης».
Το εστιατόριο ανήκε στο δημόσιο, ενώ τη διαχείρισή του είχε Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (ΟΠΕΠ) του υπουργείου Πολιτισμού και παρά την αποδοτική λειτουργία του, το στέκι της αφρόκρεμας των Αθηνών, μπλέχτηκε στα γρανάζια των δυσάρεστων ανακατατάξεων που συντελούνται στο δημόσιο.
Ο οργανισμός απασχολούσε συμβασιούχους, οι συμβάσεις των...
οποίων λήγουν στις 30/9 και δεν πρόκειται να ανανεωθούν, ενώ ο οργανισμός τελεί ήδη υπό εκκαθάριση.
Μέχρι την ημέρα λήξης του διαγωνισμού στις 20/10/10, το εστιατόριο θα λειτουργεί υπό προσωρινό ανάδοχο, μια γνωστή εταιρεία catering.
Ωστόσο, από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι στη φωτεινή εξαίρεση του δημόσιου τομέα, τονίζουν ότι παραμένουν σε πλήρη άγνοια για τις εξελίξεις, αφού ο νόμος Πάγκαλου προέβλεπε μόνο κατάργηση του Δ.Σ. του ΟΠΕΠ και όχι συνολικά του Οργανισμού.
Έντονη είναι μάλιστα η φημολογία για το γεγονός ότι ο νέος ανάδοχος θα είναι ιδιωτική εταιρεία. Πρόκειται για τον δεύτερο διαγωνισμό που προκηρύσσεται για τον χώρο - ο πρώτος κηρύχθηκε άγονος, καθώς δεν προσήλθαν ενδιαφερόμενοι. Ωστόσο, ο διαγωνισμός αυτή τη φορά θα συμφέρει περισσότερο τον ανάδοχο, ενώ και το μουσείο θα λαμβάνει ποσοστά επί των κερδών του αναψυκτηρίου – εστιατορίου. «Δεν θα μας κάνει εντύπωση και αν ο καφές από 2,5 ευρώ, φτάσει τα 6 ευρώ. Η ανάδοχη εταιρία δεν θα βγαίνει αλλιώς», συμφωνούν οι πρώην εργαζόμενο
www.enimerwsi.com
Δυο δυο, στη μπανιέρα (του αντιπεριφερειάρχη) δυο δυο...
Πέθανε ο Τόνι Κέρτις...
Ο Αμερικανός ηθοποιός Τόνι Κέρτις πέθανε χθες, μεσάνυχτα Τετάρτης, στο σπίτι του στο Χέντερσον της Νεβάδα, σε ηλικία 85 ετών, μετέδωσε σήμερα το αμερικανικό δίκτυο ABC News επικαλούμενο ανακοίνωση της οικογένειάς του.
Ο Τόνι Κέρτις έπαιξε σε...
...περισσότερες από 140 ταινίες, ενσαρκώνοντας τόσο κωμικούς όσο και δραματικούς ρόλους, και το 1959 υπήρξε υποψήφιος για Όσκαρ για την ερμηνεία του στην ταινία «Όταν σπάσαμε τις αλυσίδες» (The Defiant Ones) στο πλευρό του Σίντεϊ Πουατιέ. Ο πρώτος του πρωταγωνιστικός ρόλος ήταν το 1951 στην ταινία «The Prince who was a thief», ενώ χάρισε αξέχαστες ερμηνείες σε ταινίες όπως «Σπάρτακος», «Μερικοί το προτιμούν καυτό» και «Χουντίνι».
Ο Κέρτις, το πραγματικό όνομα του οποίου ήταν Μπέρναρντ Σβαρτς, γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 3 Ιουνίου του 1925 από Ούγγρους μετανάστες. Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου παράτησε το σχολείο και κατετάγη στο αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό όπου υπηρέτησε στα υποβρύχια.
Ήταν γνωστός για την αδυναμία του στο γυναικείο φύλο και στις κατακτήσεις του συγκαταλέγονταν γυναίκες όπως η Μέριλιν Μονρό και η Νάταλι Γουντ. Παντρεύτηκε έξι φορές: πρώτη σύζυγος υπήρξε η ηθοποιός Τζάνετ Λι, με την οποία απέκτησε την επίσης γνωστή ηθοποιό Τζέιμι Λι Κέρτις. Αφού χώρισε με την Τζάνετ Λι, παντρεύτηκε με την Κριστίν Κάουφμαν, η οποία ήταν 17 ετών όταν γνωρίστηκαν στα γυρίσματα του «Τάρας Μπούλμπα».
Φέρεται να έχει δηλώσει ότι «ούτε νεκρός δεν θα εμφανιζόμουν με μία γυναίκα αρκετά μεγάλη για γυναίκα μου». Η έκτη του γυναίκα, η Τζιλ Βάντεμπεργκ, ήταν 45 χρόνια μικρότερή του.
Όταν η καριέρα του στο σινεμά άρχισε να φθίνει, ο Κέρτις στράφηκε στη ζωγραφική και το 1989, την ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης του στο Λος Άντζελες, οι πωλήσεις των πινάκων του ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο δολάρια.
Μαζί με τη γυναίκα του, είχε επίσης ιδρύσει καταφύγιο εγκαταλελειμμένων και κακοποιημένων αλόγων στη Νεβάδα...
Ο Τόνι Κέρτις έπαιξε σε...
...περισσότερες από 140 ταινίες, ενσαρκώνοντας τόσο κωμικούς όσο και δραματικούς ρόλους, και το 1959 υπήρξε υποψήφιος για Όσκαρ για την ερμηνεία του στην ταινία «Όταν σπάσαμε τις αλυσίδες» (The Defiant Ones) στο πλευρό του Σίντεϊ Πουατιέ. Ο πρώτος του πρωταγωνιστικός ρόλος ήταν το 1951 στην ταινία «The Prince who was a thief», ενώ χάρισε αξέχαστες ερμηνείες σε ταινίες όπως «Σπάρτακος», «Μερικοί το προτιμούν καυτό» και «Χουντίνι».
Ο Κέρτις, το πραγματικό όνομα του οποίου ήταν Μπέρναρντ Σβαρτς, γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 3 Ιουνίου του 1925 από Ούγγρους μετανάστες. Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου παράτησε το σχολείο και κατετάγη στο αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό όπου υπηρέτησε στα υποβρύχια.
Ήταν γνωστός για την αδυναμία του στο γυναικείο φύλο και στις κατακτήσεις του συγκαταλέγονταν γυναίκες όπως η Μέριλιν Μονρό και η Νάταλι Γουντ. Παντρεύτηκε έξι φορές: πρώτη σύζυγος υπήρξε η ηθοποιός Τζάνετ Λι, με την οποία απέκτησε την επίσης γνωστή ηθοποιό Τζέιμι Λι Κέρτις. Αφού χώρισε με την Τζάνετ Λι, παντρεύτηκε με την Κριστίν Κάουφμαν, η οποία ήταν 17 ετών όταν γνωρίστηκαν στα γυρίσματα του «Τάρας Μπούλμπα».
Φέρεται να έχει δηλώσει ότι «ούτε νεκρός δεν θα εμφανιζόμουν με μία γυναίκα αρκετά μεγάλη για γυναίκα μου». Η έκτη του γυναίκα, η Τζιλ Βάντεμπεργκ, ήταν 45 χρόνια μικρότερή του.
Όταν η καριέρα του στο σινεμά άρχισε να φθίνει, ο Κέρτις στράφηκε στη ζωγραφική και το 1989, την ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης του στο Λος Άντζελες, οι πωλήσεις των πινάκων του ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο δολάρια.
Μαζί με τη γυναίκα του, είχε επίσης ιδρύσει καταφύγιο εγκαταλελειμμένων και κακοποιημένων αλόγων στη Νεβάδα...
Φέρτε πίσω τα «θύματα»...
Είναι, τελικά, σκάνδαλο η υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου; Την καλύτερη απάντηση είχε δώσει ο ίδιος ο Κώστας Καραμανλής τον Δεκέμβριο του 2008, όταν μίλησε για «τα σκανδαλώδη που έγιναν με επίκεντρο το Βατοπέδιο», τα οποία ομολόγησε ότι...
...«είχαν σοβαρότερες διαστάσεις απ' ό,τι αρχικά είχε εκτιμήσει».
Και αυτό είναι μόνο τα λόγια. Λίγους μήνες αργότερα ο τότε πρωθυπουργός προχώρησε και σε πράξεις. Απέκλεισε από τα ψηφοδέλτια του κόμματός του στενούς συνεργάτες του και πρώην υπουργούς, οι οποίοι ενεπλάκησαν -ή τους ενέπλεξαν, ας το βρουν οι ίδιοι- στην υπόθεση. Αν, λοιπόν, ο τέως πρωθυπουργός δεν βλέπει πλέον κανένα σκάνδαλο, όπως γράφει στην περίφημη επιστολή του προς την Επιτροπή της Βουλής, δεν έχει παρά να κάνει μια απλή κίνηση. Να ζητήσει από τον διάδοχό του Αντώνη Σαμαρά να «αποκαταστήσει» όσους τιμωρήθηκαν τότε με πολιτικό εξοστρακισμό (Ρουσόπουλο, Βουλγαράκη, Δούκα κ.ά.).
Αν δεν έχουμε σκάνδαλο και όλα είναι μια «σκευωρία του ΠΑΣΟΚ», δεν έχουν παρά να δικαιώσουν τα θύματα της «σκευωρίας». Τόλμη χρειάζεται. Για να γελάσει κάθε πικραμένος...
Γ.ΚΑΡ.-Πολιτικά παρασκήνια-Ελευθεροτυπία
...«είχαν σοβαρότερες διαστάσεις απ' ό,τι αρχικά είχε εκτιμήσει».
Και αυτό είναι μόνο τα λόγια. Λίγους μήνες αργότερα ο τότε πρωθυπουργός προχώρησε και σε πράξεις. Απέκλεισε από τα ψηφοδέλτια του κόμματός του στενούς συνεργάτες του και πρώην υπουργούς, οι οποίοι ενεπλάκησαν -ή τους ενέπλεξαν, ας το βρουν οι ίδιοι- στην υπόθεση. Αν, λοιπόν, ο τέως πρωθυπουργός δεν βλέπει πλέον κανένα σκάνδαλο, όπως γράφει στην περίφημη επιστολή του προς την Επιτροπή της Βουλής, δεν έχει παρά να κάνει μια απλή κίνηση. Να ζητήσει από τον διάδοχό του Αντώνη Σαμαρά να «αποκαταστήσει» όσους τιμωρήθηκαν τότε με πολιτικό εξοστρακισμό (Ρουσόπουλο, Βουλγαράκη, Δούκα κ.ά.).
Αν δεν έχουμε σκάνδαλο και όλα είναι μια «σκευωρία του ΠΑΣΟΚ», δεν έχουν παρά να δικαιώσουν τα θύματα της «σκευωρίας». Τόλμη χρειάζεται. Για να γελάσει κάθε πικραμένος...
Γ.ΚΑΡ.-Πολιτικά παρασκήνια-Ελευθεροτυπία
Απέσυρε την προσφορά για ΑΤΕ, ΤΤ η Τράπεζα Πειραιώς...
Την προσφορά της για την εξαγορά των ποσοστών που κατέχει το Δημόσιο στην ATEbank και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ΤΤ απέσυρε η Τράπεζα Πειραιώς, όπως αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή της.
«Δυόμιση μήνες μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την Αγροτική Τράπεζα και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, η Τράπεζα Πειραιώς απέσυρε το ενδιαφέρον της, διαπιστώνοντας ότι...
...οι σχετικές αποφάσεις δεν είναι του αμέσως επόμενου χρονικού διαστήματος», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Πειραιώς Σταύρος Λεκκάκος.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο η Τράπεζα Πειραιώς υπέβαλε πρόταση για τη συνδυασμένη εξαγορά του 77,35% της ΑΤΕbank και του 33,04% του ΤΤ που κατέχει το ελληνικό δημόσιο. Το τίμημα της εξαγοράς και για τις δυο συμμετοχές ανερχόταν στα 701 εκατ. ευρώ σε μετρητά...
«Δυόμιση μήνες μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την Αγροτική Τράπεζα και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, η Τράπεζα Πειραιώς απέσυρε το ενδιαφέρον της, διαπιστώνοντας ότι...
...οι σχετικές αποφάσεις δεν είναι του αμέσως επόμενου χρονικού διαστήματος», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Πειραιώς Σταύρος Λεκκάκος.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο η Τράπεζα Πειραιώς υπέβαλε πρόταση για τη συνδυασμένη εξαγορά του 77,35% της ΑΤΕbank και του 33,04% του ΤΤ που κατέχει το ελληνικό δημόσιο. Το τίμημα της εξαγοράς και για τις δυο συμμετοχές ανερχόταν στα 701 εκατ. ευρώ σε μετρητά...
“Έφυγε” η Δούκισσα...
Πέθανε σε ηλικία 69 ετών, στις 03:15 τα ξημερώματα σε γνωστό νοσοκομείο της Αθήνας η γνωστή λαϊκή τραγουδίστρια Δούκισσα. Τα τελευταία χρόνια “πάλευε” να νικήσει τον καρκίνο όμως τελικά δεν τα κατάφερε. Μάλιστα το...
...τελευταίο διάστημα επέλεξε να απομονωθεί από τον κόσμο δίνοντας την δική της μάχη.
Είχε γεννηθεί στις 8 Φεβρουαρίου του 1941 στο Πασαλιμάνι του Πειραία. Ξεκίνησε σαν χορεύτρια σε ηλικία 12 ετών ενώ το 1956 μπήκε στην δισκογραφία. Έκανε δύο γάμους και απέκτησε δύο γιους. Πρωταγωνίστησε και σε 10 ταινίες την περίοδο 1966 – 1970.
Η κηδεία της θα γίνει το Σάββατο στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών...
...τελευταίο διάστημα επέλεξε να απομονωθεί από τον κόσμο δίνοντας την δική της μάχη.
Είχε γεννηθεί στις 8 Φεβρουαρίου του 1941 στο Πασαλιμάνι του Πειραία. Ξεκίνησε σαν χορεύτρια σε ηλικία 12 ετών ενώ το 1956 μπήκε στην δισκογραφία. Έκανε δύο γάμους και απέκτησε δύο γιους. Πρωταγωνίστησε και σε 10 ταινίες την περίοδο 1966 – 1970.
Η κηδεία της θα γίνει το Σάββατο στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών...
Ο κίνδυνος του λαϊκισμού...
"Λαϊκισμός του κερατά", γράφαμε εμείς το ίδιο βράδυ. "Ο κίνδυνος του λαϊκισμού" γράφει, πιο κομψά, η Πόπη. Το πνεύμα είναι το ίδιο.
"Της Πόπης Διαµαντάκου
Η συγκίνηση που χρησιµοποιείται ως πολιτικό επιχείρηµα είναι πιο επικίνδυνη για τη δηµοκρατία και από την πιο σκληρή κυβερνητική πολιτική.
Με ένα...
...λαϊκιστικό παραλήρηµα έκανε την έναρξη της σεζόν ο Λάκης Λαζόπουλος, παγιδεύοντας ακόµη µία φορά το κοινό του στον ολοκληρωτισµό του συναισθήµατος. Αυτή την επικίνδυνη µέθοδο που χρησιµοποιεί τη συγκίνηση ως όχηµα για να υποβάλει απλουστευτικές πολιτικές αντιλήψεις για κορυφαία προβλήµατα της σύγχρονης πραγµατικότητας. Πρώτα δηµιούργησε µια νοσταλγική, συγκινητική κατάσταση από τη συνάντηση στη σκηνή δύο παλιών, αγαπηµένων χαρακτήρων των «Μήτσων», του Χριστόφορου και του Τζίµη, τους δύο φλώρους που εκπροσωπούσαν πριν από 15 χρόνια στη σάτιρά του τα αφασικά νιάτα που παρήγε ένας υστερικός πλουτισµός. Και µετά πέρασε µε ένα σάλτο στη σηµερινή πραγµατικότητα, µε τους φορτηγατζήδες στην ίδια σκηνή να σηκώνουν πανό µε τη φράση «Αφήστε τα πληρωµένα και επιστρέψτε τα κλεµµένα». Με ένα... µπουκέτο απεργών φορτηγατζήδων για φόντο, δεν περιορίστηκε όπως άλλες φορές να ακούσει τα αιτήµατά τους αλλά πήρε θέση υπέρ τους και µετά το µικρόφωνο για να τραγουδήσει µε µουσική υπόκρουση στίχους όπως «Δεν είναι δύσκολο να τους αλλάξεις τα φώτα, να τους τραβήξεις το χαλί κάτω απ' τα πόδια… Το όνειρό µας πάει χαµένο, πού πάµε µετά…».
Επικίνδυνα νούµερα συναισθηµατολαγνικού επαναστατισµού που κάθε άλλο παρά λαζοπούλεια εφεύρεση είναι. Αντιθέτως, το είδος αυτό της εκµετάλλευσης του λαϊκού συναισθήµατος σε εποχές κρίσης, όταν είναι ακόµη πιο ευάλωτες οι συνειδήσεις, αποτέλεσε ολόκληρη επιστήµη για τα ολοκληρωτικά καθεστώτα. Είναι κρίµα για το ταλέντο του και τη σάτιρά του να τα εκχωρεί µε τέτοια ελαφρότητα σε εκείνη την ανάγκη του καλλιτέχνη να εκφράσει την εποχή του αλλά, αντί να την ακούει, πολύπλοκη και απαιτητική όπως είναι η δική του, να επιχειρεί να της επιβληθεί χρησιµοποιώντας την ευκολία της συγκίνησης.
Ως εκ τούτου, η «ιστορική» συνάντηση δύο παλαιών τηλεοπτικών χαρακτήρων από τους λαζοπουλικούς «Μήτσους» Χριστόφορου και Τζίµη στην σκηνή του «Αλ Τσαντιριού» έφερε µόνο την τηλεοπτική λάµψη των δύο πρωταγωνιστών, των Παπακαλιάτη και Λαζόπουλου. Οι ίδιοι ήταν κουρασµένοι, δεν ήξεραν ούτε τι να πουν, ούτε πού βρίσκονται – σε µια φυλακή που δεν είναι φυλακή, σε µια πραγµατικότητα που δεν είναι αληθινή αλλά είναι τα σίριαλ που έχουν παίξει.
Η πολλή τηλεόραση αλλοίωσε τους «Μήτσους», τους διέλυσε, τους εξαφάνισε. Η τηλεόραση που αποθεώνει τον sui generis Φικιώρη που κάνει προσωπικό σόου σε ανθυποκανάλι, επειδή χρησιµοποιεί διάφορες «απαγορευµένες» λέξεις µε άλλοθι «ιατρικές συµβουλές». Δεν «σπάει» έτσι ο καθωσπρεπισµός, όπως ισχυρίστηκε ο Λάκης Λαζόπουλος. Αντιθέτως βουλιάζει στον αφασικό παιδισµό, χάνει τα κριτήριά του, την κρίση του, τη συνείδησή του.
Το τηλελιβανιστήρι ουδένα ωφέλησε
Γουλιά γουλιά να την απολαύσουν ανέλυαν την τηλεθέαση της πρώτης µέρας του πρωινάδικου ανταγωνισµού στο «Μπλα-µπλα» µε τον δέοντα χουλιγκανισµό του πάνελου αφού η «δική τους», η Ελένη, είχε νικήσει. Μακριά νυχτωµένοι σε µια αδιέξοδη τηλεόραση, που δεν είναι τηλεόραση και ουδένα αφορά πλέον. Ιδίως αυτό το µεσηµεριανάδικο καναλικό παραλήρηµα αυταρέσκειας για µερικούς ρούµπους τηλεθέασης, η οποία την επόµενη, δεύτερη ηµέρα του ανταγωνισµού έδειχνε πανωλεθρία της πρώην νικήτριας.
Το µισθωµένο χειροκρότηµα των ΚουςΚουσάδων σε µια εκποµπή και σε µια παρουσιάστρια που ψάχνουν τον «βηµατισµό» στο φετινό δύσκολο τηλεοπτικό τοπίο το βαριέται το φιλοθεάµον. Ούτε θα το φανατίσουν µε τη σκηνοθεσία ποδοσφαιρικού κλίµατος και τον διαχωρισµό σε «ηµίχρονα» εκποµπών που τις βλέπει ο κόσµος για να διασκεδάσει, όχι να του σπάσουν τα νεύρα στο µέτρηµα των νούµερων. Είναι απωθητικό το διαρκές λιβάνισµα τηλεαστέρων και ουδόλως διαφέρει από το λιβάνισµα πολιτικών, που έχει φάει από την κρατική τηλεόραση ο έλλην τηλεθεατής επί χρόνια.
Τρόµαξε να γλιτώσει από µια τηλεόραση που τον θεωρούσε το λιγότερο ανόητο και την ξαναβρήκε τώρα να χρησιµοποιεί τις ίδιες µεθόδους για να προωθήσει Μενεγάκες και Κοροµηλές; Ελεος!...
ΝΕΑ
"Της Πόπης Διαµαντάκου
Η συγκίνηση που χρησιµοποιείται ως πολιτικό επιχείρηµα είναι πιο επικίνδυνη για τη δηµοκρατία και από την πιο σκληρή κυβερνητική πολιτική.
Με ένα...
...λαϊκιστικό παραλήρηµα έκανε την έναρξη της σεζόν ο Λάκης Λαζόπουλος, παγιδεύοντας ακόµη µία φορά το κοινό του στον ολοκληρωτισµό του συναισθήµατος. Αυτή την επικίνδυνη µέθοδο που χρησιµοποιεί τη συγκίνηση ως όχηµα για να υποβάλει απλουστευτικές πολιτικές αντιλήψεις για κορυφαία προβλήµατα της σύγχρονης πραγµατικότητας. Πρώτα δηµιούργησε µια νοσταλγική, συγκινητική κατάσταση από τη συνάντηση στη σκηνή δύο παλιών, αγαπηµένων χαρακτήρων των «Μήτσων», του Χριστόφορου και του Τζίµη, τους δύο φλώρους που εκπροσωπούσαν πριν από 15 χρόνια στη σάτιρά του τα αφασικά νιάτα που παρήγε ένας υστερικός πλουτισµός. Και µετά πέρασε µε ένα σάλτο στη σηµερινή πραγµατικότητα, µε τους φορτηγατζήδες στην ίδια σκηνή να σηκώνουν πανό µε τη φράση «Αφήστε τα πληρωµένα και επιστρέψτε τα κλεµµένα». Με ένα... µπουκέτο απεργών φορτηγατζήδων για φόντο, δεν περιορίστηκε όπως άλλες φορές να ακούσει τα αιτήµατά τους αλλά πήρε θέση υπέρ τους και µετά το µικρόφωνο για να τραγουδήσει µε µουσική υπόκρουση στίχους όπως «Δεν είναι δύσκολο να τους αλλάξεις τα φώτα, να τους τραβήξεις το χαλί κάτω απ' τα πόδια… Το όνειρό µας πάει χαµένο, πού πάµε µετά…».
Επικίνδυνα νούµερα συναισθηµατολαγνικού επαναστατισµού που κάθε άλλο παρά λαζοπούλεια εφεύρεση είναι. Αντιθέτως, το είδος αυτό της εκµετάλλευσης του λαϊκού συναισθήµατος σε εποχές κρίσης, όταν είναι ακόµη πιο ευάλωτες οι συνειδήσεις, αποτέλεσε ολόκληρη επιστήµη για τα ολοκληρωτικά καθεστώτα. Είναι κρίµα για το ταλέντο του και τη σάτιρά του να τα εκχωρεί µε τέτοια ελαφρότητα σε εκείνη την ανάγκη του καλλιτέχνη να εκφράσει την εποχή του αλλά, αντί να την ακούει, πολύπλοκη και απαιτητική όπως είναι η δική του, να επιχειρεί να της επιβληθεί χρησιµοποιώντας την ευκολία της συγκίνησης.
Ως εκ τούτου, η «ιστορική» συνάντηση δύο παλαιών τηλεοπτικών χαρακτήρων από τους λαζοπουλικούς «Μήτσους» Χριστόφορου και Τζίµη στην σκηνή του «Αλ Τσαντιριού» έφερε µόνο την τηλεοπτική λάµψη των δύο πρωταγωνιστών, των Παπακαλιάτη και Λαζόπουλου. Οι ίδιοι ήταν κουρασµένοι, δεν ήξεραν ούτε τι να πουν, ούτε πού βρίσκονται – σε µια φυλακή που δεν είναι φυλακή, σε µια πραγµατικότητα που δεν είναι αληθινή αλλά είναι τα σίριαλ που έχουν παίξει.
Η πολλή τηλεόραση αλλοίωσε τους «Μήτσους», τους διέλυσε, τους εξαφάνισε. Η τηλεόραση που αποθεώνει τον sui generis Φικιώρη που κάνει προσωπικό σόου σε ανθυποκανάλι, επειδή χρησιµοποιεί διάφορες «απαγορευµένες» λέξεις µε άλλοθι «ιατρικές συµβουλές». Δεν «σπάει» έτσι ο καθωσπρεπισµός, όπως ισχυρίστηκε ο Λάκης Λαζόπουλος. Αντιθέτως βουλιάζει στον αφασικό παιδισµό, χάνει τα κριτήριά του, την κρίση του, τη συνείδησή του.
Το τηλελιβανιστήρι ουδένα ωφέλησε
Γουλιά γουλιά να την απολαύσουν ανέλυαν την τηλεθέαση της πρώτης µέρας του πρωινάδικου ανταγωνισµού στο «Μπλα-µπλα» µε τον δέοντα χουλιγκανισµό του πάνελου αφού η «δική τους», η Ελένη, είχε νικήσει. Μακριά νυχτωµένοι σε µια αδιέξοδη τηλεόραση, που δεν είναι τηλεόραση και ουδένα αφορά πλέον. Ιδίως αυτό το µεσηµεριανάδικο καναλικό παραλήρηµα αυταρέσκειας για µερικούς ρούµπους τηλεθέασης, η οποία την επόµενη, δεύτερη ηµέρα του ανταγωνισµού έδειχνε πανωλεθρία της πρώην νικήτριας.
Το µισθωµένο χειροκρότηµα των ΚουςΚουσάδων σε µια εκποµπή και σε µια παρουσιάστρια που ψάχνουν τον «βηµατισµό» στο φετινό δύσκολο τηλεοπτικό τοπίο το βαριέται το φιλοθεάµον. Ούτε θα το φανατίσουν µε τη σκηνοθεσία ποδοσφαιρικού κλίµατος και τον διαχωρισµό σε «ηµίχρονα» εκποµπών που τις βλέπει ο κόσµος για να διασκεδάσει, όχι να του σπάσουν τα νεύρα στο µέτρηµα των νούµερων. Είναι απωθητικό το διαρκές λιβάνισµα τηλεαστέρων και ουδόλως διαφέρει από το λιβάνισµα πολιτικών, που έχει φάει από την κρατική τηλεόραση ο έλλην τηλεθεατής επί χρόνια.
Τρόµαξε να γλιτώσει από µια τηλεόραση που τον θεωρούσε το λιγότερο ανόητο και την ξαναβρήκε τώρα να χρησιµοποιεί τις ίδιες µεθόδους για να προωθήσει Μενεγάκες και Κοροµηλές; Ελεος!...
ΝΕΑ
Τι λες ρε... Μαμαλάκη, πρωί πρωί;...
Ξενέρωτος τύπος. Κρύος. Άρχισε να μας λέει ολόκληρη τη...
...συνταγή για το πως παρασκευάζεται το γλυκό "Κοπεγχάγη". Αστείο του "Ολυμπιακού" δήθεν Χατζηνικολάου για τη χθεσινή ήττα του Παναθηναϊκού.
Μετά σκασμένος στα γέλια είπε ότι τον πήρε τηλέφωνο ένας ακροατής και του είπε "Τι λες ρε... Μαμαλάκη πρωί πρωί;"
Μεγάλος Μαμαλάκης. Μόνο του το 'πε...
...συνταγή για το πως παρασκευάζεται το γλυκό "Κοπεγχάγη". Αστείο του "Ολυμπιακού" δήθεν Χατζηνικολάου για τη χθεσινή ήττα του Παναθηναϊκού.
Μετά σκασμένος στα γέλια είπε ότι τον πήρε τηλέφωνο ένας ακροατής και του είπε "Τι λες ρε... Μαμαλάκη πρωί πρωί;"
Μεγάλος Μαμαλάκης. Μόνο του το 'πε...
Το πουλί της Ελένης...
Ο δήμαρχος Χαρχούδας...
Oι πολιτικές επιστήμες χρειάζονται έναν νέο όρο για να περιγράψουν το ψηφοδέλτιο του κ. Νικήτα Κακλαμάνη. Θα μπορούσε να είναι το politainment, κατά το infotainment, όπου η διασκέδαση αλώνει τον κόσμο της πολιτικής με τον τρόπο που αλλοιώνει την ενημέρωση. Δεν ξέρουμε αν όλες αυτές οι διασημότητες που περικυκλώνουν τον δήμαρχο είναι ικανοί να...
...διοικήσουν την πόλη. Σίγουρα όμως θα μπορούσαν να ετοιμάσουν ένα κλασικό θέαμα με λίγο τραγούδι, λίγο χορό, λίγο υποκριτική. Θα μπορούσε να είναι μια παιδική όπερα, όπως η «Λιλιπούπολη», από την οποία προέκυψαν κορυφαίοι στίχοι πολιτικού στοχασμού:
«Λαέ της Λιλιπούπολης, σήκωσε πια παντιέρα, με τον Χαρχούδα δήμαρχο δε βλέπεις άσπρη μέρα. Κι αν ήσουνα χαρχουδικός, καιρός να μετανιώσεις, γίνε δυστροποπιγκικός, αν θέλεις να προκόψεις».
Στην παρουσίαση των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων ο κ. Νικήτας Κακλαμάνης μίλησε εμφατικά για το εύρος απόψεων που συγκατοικούν στο ψηφοδέλτιο «Αθήνα, Πόλη της Ζωής μας». Δεν μίλησε όμως για τις καλλιτεχνικές δεξιότητες που έχουν οι πιθανοί συνεργάτες του. Σταχυολογούμε λοιπόν ονόματα που θα μπορούσαν να συμβάλουν στο ανέβασμα μιας παιδικής όπερας. Η Ιφιγένεια Βασιλάκου θα μπορούσε να γράψει το λιμπρέτο, βοηθούμενη από τον Πασκάλ Μπρυκνέρ, καθώς εκείνη εκδίδει τα βιβλία του, από τον οίκο Αστάρτη, εδώ και τρεις δεκαετίες. Στους στίχους θα μπορούσε να βάλει ένα χεράκι η γνωστή ατακαδόρος Βάσια Τριφύλλη και ελλείψει άλλης αληθινής καλλιτεχνικής φύσης να συμβάλει και ο Ηλίας Ψινάκης, που είναι καλός για όλες τις δουλειές. Την αισθαντική μουσική θα συνθέσει ο Γιώργος Κατσαρός, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει και για τα δημοτικά ασανσέρ.
Πρωταγωνιστής της παράστασης θα πρέπει οπωσδήποτε να μπει ο ομορφότερος. Ελάτε τώρα, όλοι ξέρουμε ότι είναι ο Νίκος Ψαρράς, που τόνωσε την υποκριτική του στη Νέα Υόρκη.
Μαζί του η ευειδής Μαρία Τζομπανάκη αλλά και ο Δευκαλίων Κόμης - ο οποίος, εκτός από ρόλο, δικαιούται να κρατά την καντίνα αφού έγινε γνωστός από το μπαρ «Κόμης», όπου σύχναζε ο κ. Κακλαμάνης στα μικράτα του. Δεν τίθεται ερώτημα για το πού θα ανεβεί η παιδική όπερα με όλους αυτούς τους συντελεστές. Στην Τεχνόπολη, με την ευθύνη του ικανού αντιδημάρχου, του κ. Φώτη Ιγνατίου. Ολα κι όλα, το καλό να λέγεται.
Πήρε ένα αχούρι όπου γινόταν εκδήλωση του Αγίου Χαρχούδα και το μετέτρεψε σε ζωντανό κέντρο πολιτισμού, αυτόνομο οικονομικά από τα εισιτήρια που κόβει (περισσότεροι από εκατό χιλιάδες επισκέπτες μόνο για την έκθεση «Βodies»).
O κ. Νικήτας Κακλαμάνης έχει ένα ανεξήγητο χάρισμα. Χωρίς να ζούμε τα αποτελέσματα του έργου (γιατί τέτοιο δεν υπάρχει), μπορεί να ομιλεί ασταμάτητα για έργο και να πείθει τους δημότες. Εχει αυτό το «κάτι» που τον κάνει αγαπητό κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Είχε ανάγκη λοιπόν από ηθοποιούς και διασημότητες για να ενισχύσει το ψηφοδέλτιο; Μάλλον όχι. Το κάνει για δική του ευχαρίστηση, γιατί του αρέσει να συναναστρέφεται καλλιτέχνες. Είναι σε τόσο πλεονεκτική θέση που θα μπορούσε να κάνει ένα πείραμα. Στην επόμενη αναμέτρηση να βάλει υποψήφιους τους δέκα πρώτους που θα συναντήσει στο διάβα του κάνοντας βόλτα στις επτά δημοτικές κοινότητες. Θα μπορούσε να ανοίξει τον τηλεφωνικό κατάλογο και να επιλέξει συνεργάτες στην τύχη, θα μπορούσε να καλέσει για να τον πλαισιώσουν μόνο άνθρωποι που τον μισούν. Ο,τι και κάνει ή μάλλον ό,τι και να μην κάνει, παραμένει ο «γλυκούλης». Καλά τα λέει λοιπόν η στιχουργός Μαριανίνα Κριεζή στη «Λιλιπούπολη»:
«Εβγάλαν οι χαρχουδικοί δήμαρχο το Χαρχούδα και τη ζωή μας κυβερνά μια αρκουδοπεταλούδα».
Λώρη Κέζα - ΒΗΜΑ
...διοικήσουν την πόλη. Σίγουρα όμως θα μπορούσαν να ετοιμάσουν ένα κλασικό θέαμα με λίγο τραγούδι, λίγο χορό, λίγο υποκριτική. Θα μπορούσε να είναι μια παιδική όπερα, όπως η «Λιλιπούπολη», από την οποία προέκυψαν κορυφαίοι στίχοι πολιτικού στοχασμού:
«Λαέ της Λιλιπούπολης, σήκωσε πια παντιέρα, με τον Χαρχούδα δήμαρχο δε βλέπεις άσπρη μέρα. Κι αν ήσουνα χαρχουδικός, καιρός να μετανιώσεις, γίνε δυστροποπιγκικός, αν θέλεις να προκόψεις».
Στην παρουσίαση των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων ο κ. Νικήτας Κακλαμάνης μίλησε εμφατικά για το εύρος απόψεων που συγκατοικούν στο ψηφοδέλτιο «Αθήνα, Πόλη της Ζωής μας». Δεν μίλησε όμως για τις καλλιτεχνικές δεξιότητες που έχουν οι πιθανοί συνεργάτες του. Σταχυολογούμε λοιπόν ονόματα που θα μπορούσαν να συμβάλουν στο ανέβασμα μιας παιδικής όπερας. Η Ιφιγένεια Βασιλάκου θα μπορούσε να γράψει το λιμπρέτο, βοηθούμενη από τον Πασκάλ Μπρυκνέρ, καθώς εκείνη εκδίδει τα βιβλία του, από τον οίκο Αστάρτη, εδώ και τρεις δεκαετίες. Στους στίχους θα μπορούσε να βάλει ένα χεράκι η γνωστή ατακαδόρος Βάσια Τριφύλλη και ελλείψει άλλης αληθινής καλλιτεχνικής φύσης να συμβάλει και ο Ηλίας Ψινάκης, που είναι καλός για όλες τις δουλειές. Την αισθαντική μουσική θα συνθέσει ο Γιώργος Κατσαρός, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει και για τα δημοτικά ασανσέρ.
Πρωταγωνιστής της παράστασης θα πρέπει οπωσδήποτε να μπει ο ομορφότερος. Ελάτε τώρα, όλοι ξέρουμε ότι είναι ο Νίκος Ψαρράς, που τόνωσε την υποκριτική του στη Νέα Υόρκη.
Μαζί του η ευειδής Μαρία Τζομπανάκη αλλά και ο Δευκαλίων Κόμης - ο οποίος, εκτός από ρόλο, δικαιούται να κρατά την καντίνα αφού έγινε γνωστός από το μπαρ «Κόμης», όπου σύχναζε ο κ. Κακλαμάνης στα μικράτα του. Δεν τίθεται ερώτημα για το πού θα ανεβεί η παιδική όπερα με όλους αυτούς τους συντελεστές. Στην Τεχνόπολη, με την ευθύνη του ικανού αντιδημάρχου, του κ. Φώτη Ιγνατίου. Ολα κι όλα, το καλό να λέγεται.
Πήρε ένα αχούρι όπου γινόταν εκδήλωση του Αγίου Χαρχούδα και το μετέτρεψε σε ζωντανό κέντρο πολιτισμού, αυτόνομο οικονομικά από τα εισιτήρια που κόβει (περισσότεροι από εκατό χιλιάδες επισκέπτες μόνο για την έκθεση «Βodies»).
O κ. Νικήτας Κακλαμάνης έχει ένα ανεξήγητο χάρισμα. Χωρίς να ζούμε τα αποτελέσματα του έργου (γιατί τέτοιο δεν υπάρχει), μπορεί να ομιλεί ασταμάτητα για έργο και να πείθει τους δημότες. Εχει αυτό το «κάτι» που τον κάνει αγαπητό κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Είχε ανάγκη λοιπόν από ηθοποιούς και διασημότητες για να ενισχύσει το ψηφοδέλτιο; Μάλλον όχι. Το κάνει για δική του ευχαρίστηση, γιατί του αρέσει να συναναστρέφεται καλλιτέχνες. Είναι σε τόσο πλεονεκτική θέση που θα μπορούσε να κάνει ένα πείραμα. Στην επόμενη αναμέτρηση να βάλει υποψήφιους τους δέκα πρώτους που θα συναντήσει στο διάβα του κάνοντας βόλτα στις επτά δημοτικές κοινότητες. Θα μπορούσε να ανοίξει τον τηλεφωνικό κατάλογο και να επιλέξει συνεργάτες στην τύχη, θα μπορούσε να καλέσει για να τον πλαισιώσουν μόνο άνθρωποι που τον μισούν. Ο,τι και κάνει ή μάλλον ό,τι και να μην κάνει, παραμένει ο «γλυκούλης». Καλά τα λέει λοιπόν η στιχουργός Μαριανίνα Κριεζή στη «Λιλιπούπολη»:
«Εβγάλαν οι χαρχουδικοί δήμαρχο το Χαρχούδα και τη ζωή μας κυβερνά μια αρκουδοπεταλούδα».
Λώρη Κέζα - ΒΗΜΑ
Τον στρίμωξε...
Ο Λυριτζής κατόρθωσε να καθυποτάξει τον φωνακλά Τζωρτζάτο. Από τις λίγες φορές που ο επιχειρηματίας-φορτηγατζής δεν...
...διέκοπτε τον συνομιλητή του και άκουγε ολόκληρη την ερώτηση.
Ο Λυριτζής του είπε με απλά και πειστικά λόγια την άποψη που έχει η κοινωνία για τη συντεχνία των φορτηγατζήδων.
Επιτέλους ο συνήθως ομιλητικός και αλαλάζων Κεφαλλονίτης έγινε Σπαρτιάτης και στην απάντηση του ήταν λακωνικός. Και με πεσμένα φτερά...
...διέκοπτε τον συνομιλητή του και άκουγε ολόκληρη την ερώτηση.
Ο Λυριτζής του είπε με απλά και πειστικά λόγια την άποψη που έχει η κοινωνία για τη συντεχνία των φορτηγατζήδων.
Επιτέλους ο συνήθως ομιλητικός και αλαλάζων Κεφαλλονίτης έγινε Σπαρτιάτης και στην απάντηση του ήταν λακωνικός. Και με πεσμένα φτερά...
Φιλόξενος πλανήτης στην Εύκρατη Ζώνη...
Ενας ακόµη πλανήτης που µοιάζει µε τη Γη αλλά βρίσκεται τόσο πολύ µακριά µας, εντοπίστηκε πρόσφατα από τους αστρονόµους.
Είναι ο µεγάλος πλανήτης στα δεξιά, έτσι όπως τον φαντάστηκε και τον αναπαρέστησε ο ειδικός εικονογράφος του...
...Εθνικού Ιδρύµατος Επιστηµών των ΗΠΑ. Πιο δίπλα είναι ο Ηλιος και στο βάθος η Γη. Η απόσταση που µας χωρίζει είναι µεγάλη. Ξεπερνά τα 120 τρισεκατοµµύρια µίλια.
Εκεί βρίσκεται η λεγόµενη Εύκρατη Ζώνη, µια περιοχή του Διαστήµατος όπου οι πλανήτες που περιστρέφονται γύρω από άστρα ενδέχεται να είναι αρκετά εύκρατοι ώστε να φιλοξενούν ζωή.
Αυτό σηµαίνει ότι εκεί δεν επικρατεί ούτε πολλή ζέστη, ούτε πολύ κρύο. Και ορισµένοι ακαταπόνητοι κυνηγοί πλανητών πιστεύουν ότι κάπου εκεί έξω µπορεί να υπάρχουν όχι ένας, αλλά περισσότεροι πλανήτες σαν τον δικό µας.
Κλικ-ΝΕΑ
Είναι ο µεγάλος πλανήτης στα δεξιά, έτσι όπως τον φαντάστηκε και τον αναπαρέστησε ο ειδικός εικονογράφος του...
...Εθνικού Ιδρύµατος Επιστηµών των ΗΠΑ. Πιο δίπλα είναι ο Ηλιος και στο βάθος η Γη. Η απόσταση που µας χωρίζει είναι µεγάλη. Ξεπερνά τα 120 τρισεκατοµµύρια µίλια.
Εκεί βρίσκεται η λεγόµενη Εύκρατη Ζώνη, µια περιοχή του Διαστήµατος όπου οι πλανήτες που περιστρέφονται γύρω από άστρα ενδέχεται να είναι αρκετά εύκρατοι ώστε να φιλοξενούν ζωή.
Αυτό σηµαίνει ότι εκεί δεν επικρατεί ούτε πολλή ζέστη, ούτε πολύ κρύο. Και ορισµένοι ακαταπόνητοι κυνηγοί πλανητών πιστεύουν ότι κάπου εκεί έξω µπορεί να υπάρχουν όχι ένας, αλλά περισσότεροι πλανήτες σαν τον δικό µας.
Κλικ-ΝΕΑ
Βιτρίνες...
Του Δημήτρη Μητρόπουλου
«ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ, συρρίκνωσα την οικονοµία ». Παραφράζοντας µια παλαιότερη ταινία του Χόλιγουντ «Αγάπη µου, συρρίκνωσα τα παιδιά » αυτός θα µπορούσε να είναι ο τίτλος της προχθεσινής κυβερνητικής σύσκεψης για τον προϋπολογισµό του 2011. Τώρα είναι θέµα γούστου αν η ατάκα είναι Γιώργος προς Αντα ή Γιώργος Παπακωνσταντίνου προς ολλανδέζα σύζυγο. Η ουσία είναι η...
...ίδια και, σε αντίθεση µε το αµερικανικό φιλµ, το έργο που ζούµε δεν είναι κωµωδία.
ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ πριν από το τέλος του χρόνου, η κυβέρνηση Παπανδρέου επιβεβαιώνει ορισµένα πράγµατα που θα έπρεπε να είχε προβλέψει. Οτι το πρόγραµµα του Μνηµονίου για φέτος βγαίνει δεν βγαίνει. Και ότι το πρόγραµµα του Μνηµονίου για το 2011 δεν βγαίνει µε τίποτε. Η τρύπα των εσόδων µπορεί να είναι 2-2,5 δισ. ευρώ, µπορεί όµως να είναι και περισσότερο αν τα υπουργεία δεν µπορέσουν να τηρήσουν τα συµφωνηθέντα. Οι ανοιξιάτικες προγνώσεις για την ανάπτυξη αποδεικνύονται εξαγορά πολιτικού χρόνου. Είµαστε στο -4% και πάµε για το -5%.
Ο τελών χρέη οικονοµικού συµβούλου του Πρωθυπουργού Λουκάς Παπαδήµος που λέγεται πως βρήκε τελικά πανεπιστηµιακή θέση αντίστοιχη µε το πρεστίζ του και αναχωρεί για το Χάρβαρντ εκτιµά ότι η Ελλάδα θα επιστρέψει στον δρόµο της ανάπτυξης προς το τέλος του 2011. Είναι ένας ραφιναρισµένος τρόπος να πει κανείς ότι η επόµενη χρονιά θα περάσει κι αυτή στων Ψαρών την ολόµαυρη ράχη.
ΣΤΗΝ ΠΡΟΧΘΕΣΙΝΗ κυβερνητική σύσκεψη, τέθηκε στο τραπέζι η ανάγκη για ένα «plan C», ένα «σχέδιο Γ» για την οικονοµία. Αφήνοντας κατά µέρος την Αλφαβήτα της οικονοµικής, η πραγµατικότητα είναι πως η κυβέρνηση, ένα χρόνο τώρα, δεν έχει κανένα σχέδιο για την οικονοµία. Δεν έχει επίσης οικονοµικό επιτελείο. Ούτε οι επισκέψεις του Τζο Ακερµαν της Deutsche Βank, ούτε οι απόψεις του Τζόζεφ Στίγκλιτς, ούτε η πανάκριβη ουτοπία της «πράσινης ανάπτυξης», ούτε οι χαώδεις κυβερνητικές συνεδριάσεις για την οικονοµία όπου ο καθένας λέει το µακρύ του και το κοντό του µπορούν να αναπληρώσουν το κενό.
Ο Ηρακλής Πολεµαρχάκις είναι σύµβουλος του Παπανδρέου για ορισµένα µόνο θέµατα. Η Λούκα Κατσέλη έχει άποψη για την οικονοµία, αλλά δεν µπορεί να συνεννοηθεί µε τους συναδέλφους της στο Υπουργικό Συµβούλιο µε αποτέλεσµα de facto περιθωριοποίηση και εξοστρακισµό στο Εργασίας. Και ο Παπακωνσταντίνου είναι ο Παπακωνσταντίνου. ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ τώρα το υπουργείο Οικονοµικών συγχέει τη φορολογική τροµοκρατία µε τη φορολογική πολιτική και τις διαρροές µε τα µέτρα. Μας έµεινε η θεωρία του «fat», δηλαδή του υποτιθέµενου λίπους που υπήρχε στην ελληνική οικονοµία και εθεωρείτο ο κρυφός άσος της οικονοµικής πολιτικής. Μια βόλτα όµως στους πέριξ της οδού Νίκης, όπου το υπουργείο Οικονοµικών, δρόµους συναντάει πολλά κλειστά µαγαζιά. Κακά τα ψέµατα: άδεια βιτρίνα είναι και η οικονοµική πολιτική της κυβέρνησης Παπανδρέου.
Αγιογραφίες-ΝΕΑ
«ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ, συρρίκνωσα την οικονοµία ». Παραφράζοντας µια παλαιότερη ταινία του Χόλιγουντ «Αγάπη µου, συρρίκνωσα τα παιδιά » αυτός θα µπορούσε να είναι ο τίτλος της προχθεσινής κυβερνητικής σύσκεψης για τον προϋπολογισµό του 2011. Τώρα είναι θέµα γούστου αν η ατάκα είναι Γιώργος προς Αντα ή Γιώργος Παπακωνσταντίνου προς ολλανδέζα σύζυγο. Η ουσία είναι η...
...ίδια και, σε αντίθεση µε το αµερικανικό φιλµ, το έργο που ζούµε δεν είναι κωµωδία.
ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ πριν από το τέλος του χρόνου, η κυβέρνηση Παπανδρέου επιβεβαιώνει ορισµένα πράγµατα που θα έπρεπε να είχε προβλέψει. Οτι το πρόγραµµα του Μνηµονίου για φέτος βγαίνει δεν βγαίνει. Και ότι το πρόγραµµα του Μνηµονίου για το 2011 δεν βγαίνει µε τίποτε. Η τρύπα των εσόδων µπορεί να είναι 2-2,5 δισ. ευρώ, µπορεί όµως να είναι και περισσότερο αν τα υπουργεία δεν µπορέσουν να τηρήσουν τα συµφωνηθέντα. Οι ανοιξιάτικες προγνώσεις για την ανάπτυξη αποδεικνύονται εξαγορά πολιτικού χρόνου. Είµαστε στο -4% και πάµε για το -5%.
Ο τελών χρέη οικονοµικού συµβούλου του Πρωθυπουργού Λουκάς Παπαδήµος που λέγεται πως βρήκε τελικά πανεπιστηµιακή θέση αντίστοιχη µε το πρεστίζ του και αναχωρεί για το Χάρβαρντ εκτιµά ότι η Ελλάδα θα επιστρέψει στον δρόµο της ανάπτυξης προς το τέλος του 2011. Είναι ένας ραφιναρισµένος τρόπος να πει κανείς ότι η επόµενη χρονιά θα περάσει κι αυτή στων Ψαρών την ολόµαυρη ράχη.
ΣΤΗΝ ΠΡΟΧΘΕΣΙΝΗ κυβερνητική σύσκεψη, τέθηκε στο τραπέζι η ανάγκη για ένα «plan C», ένα «σχέδιο Γ» για την οικονοµία. Αφήνοντας κατά µέρος την Αλφαβήτα της οικονοµικής, η πραγµατικότητα είναι πως η κυβέρνηση, ένα χρόνο τώρα, δεν έχει κανένα σχέδιο για την οικονοµία. Δεν έχει επίσης οικονοµικό επιτελείο. Ούτε οι επισκέψεις του Τζο Ακερµαν της Deutsche Βank, ούτε οι απόψεις του Τζόζεφ Στίγκλιτς, ούτε η πανάκριβη ουτοπία της «πράσινης ανάπτυξης», ούτε οι χαώδεις κυβερνητικές συνεδριάσεις για την οικονοµία όπου ο καθένας λέει το µακρύ του και το κοντό του µπορούν να αναπληρώσουν το κενό.
Ο Ηρακλής Πολεµαρχάκις είναι σύµβουλος του Παπανδρέου για ορισµένα µόνο θέµατα. Η Λούκα Κατσέλη έχει άποψη για την οικονοµία, αλλά δεν µπορεί να συνεννοηθεί µε τους συναδέλφους της στο Υπουργικό Συµβούλιο µε αποτέλεσµα de facto περιθωριοποίηση και εξοστρακισµό στο Εργασίας. Και ο Παπακωνσταντίνου είναι ο Παπακωνσταντίνου. ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ τώρα το υπουργείο Οικονοµικών συγχέει τη φορολογική τροµοκρατία µε τη φορολογική πολιτική και τις διαρροές µε τα µέτρα. Μας έµεινε η θεωρία του «fat», δηλαδή του υποτιθέµενου λίπους που υπήρχε στην ελληνική οικονοµία και εθεωρείτο ο κρυφός άσος της οικονοµικής πολιτικής. Μια βόλτα όµως στους πέριξ της οδού Νίκης, όπου το υπουργείο Οικονοµικών, δρόµους συναντάει πολλά κλειστά µαγαζιά. Κακά τα ψέµατα: άδεια βιτρίνα είναι και η οικονοµική πολιτική της κυβέρνησης Παπανδρέου.
Αγιογραφίες-ΝΕΑ
Σκληρά μέτρα για μεταφορείς...
Με σκληρή γραμμή απαντά στις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των μεταφορέων η κυβέρνηση. Χθες κατατέθηκε η τροπολογία που προβλέπει αυστηρότερες ποινές σε όσους δεν συμμορφώνονται με την επίταξη, ενώ επιτρέπει και την εκτέλεση δημοσίων μεταφορών από τον στόλο των περίπου 1,2 εκατομμυρίων φορτηγών ΙΧ.
Οι οριστικές αποφάσεις ελήφθησαν σε ευρεία κυβερνητική σύσκεψη υπό τον...
...αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Θόδωρο Πάγκαλο. Οι κυρώσεις που προβλέπει η τροπολογία-προσθήκη στον νόμο της περαίωσης ξεκινούν από τη φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών και φτάνουν έως την αφαίρεση αδειών.
Με την ίδια τροπολογία δίνεται η δυνατότητα στον υπουργό Υποδομών σε περίπτωση «έκτακτης, επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης» να αναθέτει δημόσιες μεταφορές σε ΙΧ φορτηγά.
«Κλείνουμε το θέμα με τον καλύτερο και οριστικό τρόπο», σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Πεταλωτής, υπογραμμίζοντας: «Η πολιτεία δεν μπορεί να είναι ανοχύρωτη. Οχι, απλώς δεν μιλάμε για καταστολή, αλλά το νομικό μας οπλοστάσιο θα το εμπλουτίζουμε για όσους δημιουργούν προβλήματα και παρεμποδίζουν την κυκλοφορία αγαθών».
«Τέτοιου είδους συμπεριφορές επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν από τη Δικαιοσύνη στο πεδίο του ποινικού δικαίου», σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται πως όποιος, ενώ τελεί υπό το καθεστώς της επίταξης, αρνείται να συμμορφωθεί ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις του που απορρέουν από την επίταξη τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών. Σε περίπτωση που η άρνηση συμμόρφωσης γίνεται κατ’ εξακολούθηση, προβλέπεται ποινή κάθειρξης.
Η διατύπωση της τροπολογίας, μάλιστα, αντιμετωπίζει όλες τις μορφές κινητοποιήσεων τις οποίες έχουν χρησιμοποιήσει οι μεταφορείς, αφού ως άρνηση συμμόρφωσης ορίζεται:
* Η μη εκτέλεση συγκεκριμένης εντολής του αρμόδιου δημοσίου οργάνου.
* Η μη εκτέλεση μεταφορικού ή άλλου έργου κατά τον συνήθη τρόπο λειτουργίας της οικονομίας.
* Η εγκατάλειψη του επιταγμένου οχήματος.
* Η χρησιμοποίηση του επιταγμένου οχήματος για την παρακώλυση συγκοινωνιών ή για την πρόκληση κοινής ανάγκης.
Στις περιπτώσεις αυτές, ο υπ. Υποδομών θα μπορεί να αφαιρεί την άδεια άσκησης επαγγέλματος ή την άδεια δημόσιας χρήσης του οχήματος. Η άρνηση συμμόρφωσης στην επίταξη διαπιστώνεται αυτεπαγγέλτως από τον εισαγγελέα ή ύστερα από αναφορά του αρμόδιου υπουργού.
Εξοργισμένοι δηλώνουν οι μεταφορείς, ενώ η Επιτροπή Αγώνα αποφάσισε χθες τη συγκέντρωση των φορτηγών σε τρία κομβικά σημεία (Μεταμόρφωση, Ελευσίνα, λιμάνι Πειραιά), προκειμένου να προβαίνουν σε αποκλεισμούς βασικών οδικών αρτηριών για να μην κινηθούν τα φορτηγά ΙΧ: «Δεν θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να στήσει απεργοσπαστικό μηχανισμό», λέει το μέλος της Επιτροπής Αγώνα, Γ. Πασπάτης.
Ρήγματα
Ωστόσο, εμφανή είναι τα πρώτα ρήγματα στο μέτωπο των μεταφορέων, καθώς με επιστολή της προς τις Ομοσπονδίες του κλάδου φορτηγών η Πανελλήνια Ενωση Διαμεταφορέων δηλώνει ότι ξεκινά την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς: «Η συνέχιση των κινητοποιήσεων με τη μορφή που μέχρι σήμερα τις πραγματοποιούν οι αυτοκινητιστές καθώς και οι προκλητικά επικίνδυνες ενέργειες ορισμένων τούς έχουν πλέον θέσει απέναντι στην ελληνική κοινωνία».
Ταυτόχρονα με χθεσινή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, ο Σύνδεσμος Διεθνών Διαμεταφορέων Ελλάδος και Επιχειρήσεων Logistics ζητεί να τερματιστεί η πρωτοφανής κατάσταση.
Την ίδια στιγμή επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών της Βουλγαρίας Alexander Tsvetkov, με την οποία τον διαβεβαιώνει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει την εκδήλωση παράνομων ενεργειών κατά μεταφορέων, έστειλε χθες ο Δ. Ρέππας.
Μαρία Λιλιοπούλου-ΕΘΝΟΣ
Οι οριστικές αποφάσεις ελήφθησαν σε ευρεία κυβερνητική σύσκεψη υπό τον...
...αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Θόδωρο Πάγκαλο. Οι κυρώσεις που προβλέπει η τροπολογία-προσθήκη στον νόμο της περαίωσης ξεκινούν από τη φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών και φτάνουν έως την αφαίρεση αδειών.
Με την ίδια τροπολογία δίνεται η δυνατότητα στον υπουργό Υποδομών σε περίπτωση «έκτακτης, επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης» να αναθέτει δημόσιες μεταφορές σε ΙΧ φορτηγά.
«Κλείνουμε το θέμα με τον καλύτερο και οριστικό τρόπο», σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Πεταλωτής, υπογραμμίζοντας: «Η πολιτεία δεν μπορεί να είναι ανοχύρωτη. Οχι, απλώς δεν μιλάμε για καταστολή, αλλά το νομικό μας οπλοστάσιο θα το εμπλουτίζουμε για όσους δημιουργούν προβλήματα και παρεμποδίζουν την κυκλοφορία αγαθών».
«Τέτοιου είδους συμπεριφορές επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν από τη Δικαιοσύνη στο πεδίο του ποινικού δικαίου», σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται πως όποιος, ενώ τελεί υπό το καθεστώς της επίταξης, αρνείται να συμμορφωθεί ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις του που απορρέουν από την επίταξη τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών. Σε περίπτωση που η άρνηση συμμόρφωσης γίνεται κατ’ εξακολούθηση, προβλέπεται ποινή κάθειρξης.
Η διατύπωση της τροπολογίας, μάλιστα, αντιμετωπίζει όλες τις μορφές κινητοποιήσεων τις οποίες έχουν χρησιμοποιήσει οι μεταφορείς, αφού ως άρνηση συμμόρφωσης ορίζεται:
* Η μη εκτέλεση συγκεκριμένης εντολής του αρμόδιου δημοσίου οργάνου.
* Η μη εκτέλεση μεταφορικού ή άλλου έργου κατά τον συνήθη τρόπο λειτουργίας της οικονομίας.
* Η εγκατάλειψη του επιταγμένου οχήματος.
* Η χρησιμοποίηση του επιταγμένου οχήματος για την παρακώλυση συγκοινωνιών ή για την πρόκληση κοινής ανάγκης.
Στις περιπτώσεις αυτές, ο υπ. Υποδομών θα μπορεί να αφαιρεί την άδεια άσκησης επαγγέλματος ή την άδεια δημόσιας χρήσης του οχήματος. Η άρνηση συμμόρφωσης στην επίταξη διαπιστώνεται αυτεπαγγέλτως από τον εισαγγελέα ή ύστερα από αναφορά του αρμόδιου υπουργού.
Εξοργισμένοι δηλώνουν οι μεταφορείς, ενώ η Επιτροπή Αγώνα αποφάσισε χθες τη συγκέντρωση των φορτηγών σε τρία κομβικά σημεία (Μεταμόρφωση, Ελευσίνα, λιμάνι Πειραιά), προκειμένου να προβαίνουν σε αποκλεισμούς βασικών οδικών αρτηριών για να μην κινηθούν τα φορτηγά ΙΧ: «Δεν θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να στήσει απεργοσπαστικό μηχανισμό», λέει το μέλος της Επιτροπής Αγώνα, Γ. Πασπάτης.
Ρήγματα
Ωστόσο, εμφανή είναι τα πρώτα ρήγματα στο μέτωπο των μεταφορέων, καθώς με επιστολή της προς τις Ομοσπονδίες του κλάδου φορτηγών η Πανελλήνια Ενωση Διαμεταφορέων δηλώνει ότι ξεκινά την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς: «Η συνέχιση των κινητοποιήσεων με τη μορφή που μέχρι σήμερα τις πραγματοποιούν οι αυτοκινητιστές καθώς και οι προκλητικά επικίνδυνες ενέργειες ορισμένων τούς έχουν πλέον θέσει απέναντι στην ελληνική κοινωνία».
Ταυτόχρονα με χθεσινή επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, ο Σύνδεσμος Διεθνών Διαμεταφορέων Ελλάδος και Επιχειρήσεων Logistics ζητεί να τερματιστεί η πρωτοφανής κατάσταση.
Την ίδια στιγμή επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών της Βουλγαρίας Alexander Tsvetkov, με την οποία τον διαβεβαιώνει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει την εκδήλωση παράνομων ενεργειών κατά μεταφορέων, έστειλε χθες ο Δ. Ρέππας.
Μαρία Λιλιοπούλου-ΕΘΝΟΣ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)