Κατ' αρχήν, κακό ντύσιμο. Και χτένισμα. Τι κώνος ήταν αυτός σε μια γυναίκα που έχει πάρει και κάποια κιλά. Εκείνη δε, η μακριά κόκκινη φούστα. Τι κιτς θέαμα ήταν; Είχε που 'χε την ταραχή της, κοίταγε και...
να μην την πατήσει.
Ο πάγκος των παρουσιαστών του ALPHA, με επικεφαλής τη Μενεγάκη, κακόγουστα στημένος.
Κακό, επίσης, το πασάρισμα του Κωστόπουλου. Και κάκιστη η αναφορά στο παρελθόν. Πεπειραμένοι άνθρωποι, δεν ξέρουν ότι δεν κάνει να καρφώνονται με αναφορές στα περασμένα; Είναι η πρώτη φορά και φυσικά υπάρχουν πολλές ατέλειες. Αλλά θα 'ταν άδικο να τις αραδιάσουμε όλες απόψε...
26.4.10
Σε λίγο...
Δακρυσμένη και αγχωμένη...
Κατηγόρησε τον Καψή πως περνάει "γραμμή" Μαξίμου...
Βαριά κατηγορία για δημοσιογράφο και μάλιστα μέσα στο "σπίτι" του. Ο Τσίπρας, επειδή δεν...
του άρεσε η παρατήρηση του Μανώλη Καψή πως βρίσκεται εκτός πραγματικότητας, του έριξε κατάμουτρα τη λάσπη. "Αφήστε κύριε Καψή τη "γραμμή" Μαξίμου, σας ακούω εδώ και καιρό" . Ο Καψής τα 'χασε και δεν είπε κουβέντα, αλλά ούτε ο Ντερμπεντέρης και πολύ περισσότερο η Τρέμη δεν τον υπερασπίστηκα.
Δεν το θεώρησαν άραγε και προσβολή εναντίον του δελτίου τους; ...
του άρεσε η παρατήρηση του Μανώλη Καψή πως βρίσκεται εκτός πραγματικότητας, του έριξε κατάμουτρα τη λάσπη. "Αφήστε κύριε Καψή τη "γραμμή" Μαξίμου, σας ακούω εδώ και καιρό" . Ο Καψής τα 'χασε και δεν είπε κουβέντα, αλλά ούτε ο Ντερμπεντέρης και πολύ περισσότερο η Τρέμη δεν τον υπερασπίστηκα.
Δεν το θεώρησαν άραγε και προσβολή εναντίον του δελτίου τους; ...
Πρετεντέρης: Εγώ είμαι ένας τραγουδιστής...
Το σχόλιο του Ντερμπεντέρη, που, ως συνήθως, έχει βάθος, black χιούμορ και ένα επίχρισμα κακίας, μας...
επέτρεψε να βάλουμε αυτό τον τίτλο. Τι είπε το άτομο;
"Το πολυτραγουδισμένο πρόγραμμα (σταθερότητας) του Φεβρουαρίου απεδήμησε εις τόπον χλοερόν. Το νέο πρόγραμμα μας το φτιάχνουν άλλοι" .
Ασχέτως αν έχει δίκιο ή άδικο, τα λέει και το ευχαριστιέται...
επέτρεψε να βάλουμε αυτό τον τίτλο. Τι είπε το άτομο;
"Το πολυτραγουδισμένο πρόγραμμα (σταθερότητας) του Φεβρουαρίου απεδήμησε εις τόπον χλοερόν. Το νέο πρόγραμμα μας το φτιάχνουν άλλοι" .
Ασχέτως αν έχει δίκιο ή άδικο, τα λέει και το ευχαριστιέται...
Θα τους πάρουμε τα πουκάμισα. Και τις κάλτσες...
Ειρωνεύτηκε τη φράση του υπουργού Οικονομικών ότι οι κερδοσκόποι θα χάσουν τα πουκάμισά τους. Και πρόσθεσε με την "Τράγκεια" θυμοσοφία "και τις κάλτσες" . Δεν...
παρέλειψε, όμως, να ξαναπεράσει αυτή τη "γραμμή" , που εδώ και καιρό παλεύει. "Αυτή η κυβέρνηση θα πέσει μέσα σ' ένα κλίμα χλεύης και οργής" .
Για να δούμε...
παρέλειψε, όμως, να ξαναπεράσει αυτή τη "γραμμή" , που εδώ και καιρό παλεύει. "Αυτή η κυβέρνηση θα πέσει μέσα σ' ένα κλίμα χλεύης και οργής" .
Για να δούμε...
Καρατζαφέρης: Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κατά κύματα θέλουν να 'ρθουν στο ΛΑ.ΟΣ! ...
"Δεν μπορούσα να τους συγκρατήσω" ...
Το 'πε και ελάλησε (και έγινε της κακομοίρας) στη Βουλή ο πρόεδρος Χέρι-Χέρι. "Όλο το Σαββατοκύριακο δεν...
προλάβαινα να συγκρατώ τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Θέλαν να προσχωρήσουν στο ΛΑ.ΟΣ. " .
Και τι τους απαντούσε ο καλός άνθρωπος ο πρόεδρος; "Παιδιά, κάντε υπομονή. Δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς (έπρεπε να προσφύγουμε στο Δ.Ν.Τ. ) . Είναι ώρες εθνικής ανάγκης" .
Τελικά, τα κατάφερε. Επί του παρόντος, απετράπη η ομαδική προσχώρηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ στο κόμμα του κυρίου Καρατζαφέρη. Και βεβαίως, έπεσε και ολίγον γέλιο στη Βουλή. Επόμενο ήταν (μετά από τόσες προσπάθειες) ...
Το 'πε και ελάλησε (και έγινε της κακομοίρας) στη Βουλή ο πρόεδρος Χέρι-Χέρι. "Όλο το Σαββατοκύριακο δεν...
προλάβαινα να συγκρατώ τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Θέλαν να προσχωρήσουν στο ΛΑ.ΟΣ. " .
Και τι τους απαντούσε ο καλός άνθρωπος ο πρόεδρος; "Παιδιά, κάντε υπομονή. Δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς (έπρεπε να προσφύγουμε στο Δ.Ν.Τ. ) . Είναι ώρες εθνικής ανάγκης" .
Τελικά, τα κατάφερε. Επί του παρόντος, απετράπη η ομαδική προσχώρηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ στο κόμμα του κυρίου Καρατζαφέρη. Και βεβαίως, έπεσε και ολίγον γέλιο στη Βουλή. Επόμενο ήταν (μετά από τόσες προσπάθειες) ...
Το απομεσήμερο, στο παλιό του στέκι...
Σε λίγο...
Προς Μπρίλη (Flash 96)...
Η δουλειά κάνει τους άντρες...
Kι όταν δεν έχουν, βολεύονται με τη δουλειά της γυναίκας τους. Ο Ευαγγελάτος για...
...πολλοστή φορά προσκεκλημένος στην εκπομπή της Τατιάνας. Μόνο και μόνο για να κρατήσει επαφή με την τηλεόραση. Nα τον δουν ότι υπάρχει, ότι είναι ακόμα ζωντανός. Έστω και στο παράθυρο της Tατιάνας.
Που καταντάει ο ανθρωπος...
...πολλοστή φορά προσκεκλημένος στην εκπομπή της Τατιάνας. Μόνο και μόνο για να κρατήσει επαφή με την τηλεόραση. Nα τον δουν ότι υπάρχει, ότι είναι ακόμα ζωντανός. Έστω και στο παράθυρο της Tατιάνας.
Που καταντάει ο ανθρωπος...
Μένει ή φεύγει;...
Το παλεύει. Έχει βάλει όλα τα μεγάλα μέσα. Ακόμη και φίλους του να διοχετεύουν (καλή ώρα όπως ο Ευαγγελάτος) πως...
...τρελλαίνονται γι' αυτόν στον Alpha αλλά και σε άλλα κανάλια.
Η αλήθεια είναι ότι αυτές τις μέρες προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατηθεί στη δημόσια τηλεόραση. Ο Γερουλάνος έχει αρνητικές εισηγήσεις (τα λεφτά είναι πολλά και προκαλούν τον κόσμο) αλλά ακόμη δεν έχει πάρει την τελική απόφαση...
...τρελλαίνονται γι' αυτόν στον Alpha αλλά και σε άλλα κανάλια.
Η αλήθεια είναι ότι αυτές τις μέρες προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατηθεί στη δημόσια τηλεόραση. Ο Γερουλάνος έχει αρνητικές εισηγήσεις (τα λεφτά είναι πολλά και προκαλούν τον κόσμο) αλλά ακόμη δεν έχει πάρει την τελική απόφαση...
Ναι υπό όρους...
Για να καταλάβει ο κόσμος...
"Δεν υπέπεσαν στην αντίληψη μου"...
Στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής καταθέτει αυτή την ώρα ο πρώην υπουργός Χρ. Μαρκογιαννάκης για το C4I.
Δεν...
...υπέπεσαν στην αντίληψη του, δηλώνει, πράξεις κρατικών υπαλλήλων που έβλαψαν ή θα μπορούσαν να βλάψουν το δημόσιο συμφέρον.
Όπως γράφει και η Μπουγάτσου σήμερα στην Ελευθεροτυπία, βγάζει σκάρτο το κατηγορητήριο του Ζαγοριανού....
Δεν...
...υπέπεσαν στην αντίληψη του, δηλώνει, πράξεις κρατικών υπαλλήλων που έβλαψαν ή θα μπορούσαν να βλάψουν το δημόσιο συμφέρον.
Όπως γράφει και η Μπουγάτσου σήμερα στην Ελευθεροτυπία, βγάζει σκάρτο το κατηγορητήριο του Ζαγοριανού....
Εκστρατεία ενίσχυσης της δημοσιογραφίας...
Τι μπορεί να γίνει για να προστατευτεί το επάγγελμα του δημοσιογράφου; Στα χέρια τους έχουν πάρει την κατάσταση τα...
συνδικάτα των δημοσιογράφων όλης της Ευρώπης. Και τι θα κάνουν; Θα ξεκινήσουν εκστρατεία για να πείσουν την Ευρωπαϊκή Ενωση να ενθαρρύνει τα κράτη-μέλη να ενισχύσουν τον δημοσιογραφικό τομέα.
Αυτό που υποστηρίζουν είναι πως αφού οι κυβερνήσεις μπορούν και χρηματοδοτούν τα θέατρα και τις γκαλερί για να προστατεύσουν τον πολιτισμό γιατί να μην μπορούν να χρηματοδοτήσουν και τη δημοσιογραφία έτσι ώστε να διασωθεί η πληροφόρηση και η πολυφωνία;
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, η οποία εκπροσωπεί οργανώσεις από 24 χώρες, κατά την ετήσια συνεδρίαση που διεξήχθη στην Κωνσταντινούπολη αποφάσισε να πιέσει τις Βρυξέλλες να ανταποκριθεί στην κρίση και να αντιμετωπίσει τον «φαύλο κύκλο της παρακμής».
Κι όταν λέμε «φαύλο κύκλο της παρακμής» εννοούμε τις περικοπές εργασιακών θέσεων, τους επισφαλείς χώρους εργασίας αλλά και τα κρούσματα παραβίασης της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
Τα συνδικάτα επιχειρούν να πείσουν τους βουλευτές της Ε.Ε. να «ανοίξει ένας διάλογος σε διεθνές επίπεδο για την ενίσχυση της δημοσιογραφίας ως δημόσιο αγαθό». Τουλάχιστον αυτή θα είναι η αρχή. Και μάλιστα πρώτο θέμα συζήτησης θέλουν να είναι η κατάρρευση του τρόπου πληρωμής και η απομάκρυνση δημοσιογράφων από τις εργασίες τους εξαιτίας του κλεισίματος εφημερίδων και ραδιοτηλεοπτικών μέσων. Γεγονός που έχει αποτέλεσμα πέραν της ανεργίας, την ανισορροπία της δημοσιογραφίας η οποία είναι απαραίτητο αγαθό στις δημοκρατικές κοινωνίες.
Μιλώντας στο EUobserver.com, ο γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, Αϊνταν Γουάιτ, επισήμανε ότι οι οργανώσεις θέλουν να πιέσουν την Επιτροπή να καταρτίσει μία υψηλού επιπέδου ομάδα εμπειρογνωμόνων για να αναλύσει τις συνέπειες της παρακμής του τομέα για την ευρωπαϊκή δημοκρατία και να αναπτύξει μια σειρά προτάσεων» και προσθέτει: «Από τη Σουηδία έως την Πορτογαλία, ο τομέας αυτός αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Οι διάφοροι φορείς της Ε.Ε. δεν έχουν κάνει αρκετά για να προστατεύσουν τα πρότυπα και τη δεοντολογία της δημοσιογραφίας».
Τα συνδικάτα, από τη μεριά τους, τόνισαν ότι η οποιαδήποτε δημόσια λύση δεν θα πρέπει να θέσει σε κίνδυνο τη δημοσιογραφική ελευθερία.
«Δεν πρέπει να υπάρχει συμβιβασμός σχετικά με συντακτική ανεξαρτησία ή την ανάγκη για αξιοπιστία και ηθική δημοσιογραφία» ανέφερε ο κ. Κοένινγκ (πρόεδρος της Σουηδικής Ενωσης Δημοσιογράφων).
Επίσης στο ετήσιο συνέδριο πολλοί είναι αυτοί που έκαναν λόγο για την πτώση των διαφημιστικών εσόδων, γεγονός που οδηγεί τους εργοδότες να εφαρμόζουν λιγότερο δαπανηρές λύσεις με αποτέλεσμα να μη δίνουν την πρέπουσα προσοχή στην πολιτική, οικονομική, κοινωνική ενημέρωση, αλλά στο life style και το κουτσομπολιό. Κίνηση που τονώνει τους ερασιτέχνες δημοσιογράφους κι αποδυναμώνει τους έμπειρους...
Ελευθεροτυπία
συνδικάτα των δημοσιογράφων όλης της Ευρώπης. Και τι θα κάνουν; Θα ξεκινήσουν εκστρατεία για να πείσουν την Ευρωπαϊκή Ενωση να ενθαρρύνει τα κράτη-μέλη να ενισχύσουν τον δημοσιογραφικό τομέα.
Αυτό που υποστηρίζουν είναι πως αφού οι κυβερνήσεις μπορούν και χρηματοδοτούν τα θέατρα και τις γκαλερί για να προστατεύσουν τον πολιτισμό γιατί να μην μπορούν να χρηματοδοτήσουν και τη δημοσιογραφία έτσι ώστε να διασωθεί η πληροφόρηση και η πολυφωνία;
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, η οποία εκπροσωπεί οργανώσεις από 24 χώρες, κατά την ετήσια συνεδρίαση που διεξήχθη στην Κωνσταντινούπολη αποφάσισε να πιέσει τις Βρυξέλλες να ανταποκριθεί στην κρίση και να αντιμετωπίσει τον «φαύλο κύκλο της παρακμής».
Κι όταν λέμε «φαύλο κύκλο της παρακμής» εννοούμε τις περικοπές εργασιακών θέσεων, τους επισφαλείς χώρους εργασίας αλλά και τα κρούσματα παραβίασης της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
Τα συνδικάτα επιχειρούν να πείσουν τους βουλευτές της Ε.Ε. να «ανοίξει ένας διάλογος σε διεθνές επίπεδο για την ενίσχυση της δημοσιογραφίας ως δημόσιο αγαθό». Τουλάχιστον αυτή θα είναι η αρχή. Και μάλιστα πρώτο θέμα συζήτησης θέλουν να είναι η κατάρρευση του τρόπου πληρωμής και η απομάκρυνση δημοσιογράφων από τις εργασίες τους εξαιτίας του κλεισίματος εφημερίδων και ραδιοτηλεοπτικών μέσων. Γεγονός που έχει αποτέλεσμα πέραν της ανεργίας, την ανισορροπία της δημοσιογραφίας η οποία είναι απαραίτητο αγαθό στις δημοκρατικές κοινωνίες.
Μιλώντας στο EUobserver.com, ο γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, Αϊνταν Γουάιτ, επισήμανε ότι οι οργανώσεις θέλουν να πιέσουν την Επιτροπή να καταρτίσει μία υψηλού επιπέδου ομάδα εμπειρογνωμόνων για να αναλύσει τις συνέπειες της παρακμής του τομέα για την ευρωπαϊκή δημοκρατία και να αναπτύξει μια σειρά προτάσεων» και προσθέτει: «Από τη Σουηδία έως την Πορτογαλία, ο τομέας αυτός αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Οι διάφοροι φορείς της Ε.Ε. δεν έχουν κάνει αρκετά για να προστατεύσουν τα πρότυπα και τη δεοντολογία της δημοσιογραφίας».
Τα συνδικάτα, από τη μεριά τους, τόνισαν ότι η οποιαδήποτε δημόσια λύση δεν θα πρέπει να θέσει σε κίνδυνο τη δημοσιογραφική ελευθερία.
«Δεν πρέπει να υπάρχει συμβιβασμός σχετικά με συντακτική ανεξαρτησία ή την ανάγκη για αξιοπιστία και ηθική δημοσιογραφία» ανέφερε ο κ. Κοένινγκ (πρόεδρος της Σουηδικής Ενωσης Δημοσιογράφων).
Επίσης στο ετήσιο συνέδριο πολλοί είναι αυτοί που έκαναν λόγο για την πτώση των διαφημιστικών εσόδων, γεγονός που οδηγεί τους εργοδότες να εφαρμόζουν λιγότερο δαπανηρές λύσεις με αποτέλεσμα να μη δίνουν την πρέπουσα προσοχή στην πολιτική, οικονομική, κοινωνική ενημέρωση, αλλά στο life style και το κουτσομπολιό. Κίνηση που τονώνει τους ερασιτέχνες δημοσιογράφους κι αποδυναμώνει τους έμπειρους...
Ελευθεροτυπία
Στο πνεύμα του Ανδρέα...
Ο Αλαβάνος είπε κάτι το πρωί στην εκπομπή του Παπαδάκη (και το επανέλαβε κι αργότερα στο Χατζηνικολάου στον Real FM) που έχει ενδιαφέρον.
"Τι να...
...κάνει η κυβέρνηση, ποια είναι η πρόταση σας;" τον ρώτησαν. "Να κινηθεί και να διαπραγματευτεί στην Ευρώπη με το πνεύμα του Ανδρέα Παπανδρέου"!
Αυτό πράγματι είναι είδηση. 21 χρόνια μετά το βρώμικο '89, ο ΣΥΡΙΖΑ (τότε Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου) αναγνωρίζει τις διαπραγματευτικές και πολιτικές ικανότητες του Ανδρέα Παπανδρέου!
Μόνο που τότε, μαζί με το Μητσοτάκη, στήσαν ένα κίβδηλο Ειδικό Δικαστήριο...
"Τι να...
...κάνει η κυβέρνηση, ποια είναι η πρόταση σας;" τον ρώτησαν. "Να κινηθεί και να διαπραγματευτεί στην Ευρώπη με το πνεύμα του Ανδρέα Παπανδρέου"!
Αυτό πράγματι είναι είδηση. 21 χρόνια μετά το βρώμικο '89, ο ΣΥΡΙΖΑ (τότε Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου) αναγνωρίζει τις διαπραγματευτικές και πολιτικές ικανότητες του Ανδρέα Παπανδρέου!
Μόνο που τότε, μαζί με το Μητσοτάκη, στήσαν ένα κίβδηλο Ειδικό Δικαστήριο...
Το «ιδανικό θύμα»
Της Πόπης Διαμαντάκου
Η οικογένεια που θρήνησε έναν γιο στα ερείπια της Λ΄ Ακουιλα πρόσφερε τον «φωτογενή πόνο» της στην εκπομπή που διαφημίζει διακοσμήσεις σπιτιών «Με το δεξί». Δεν...
...τους προλαβαίνεις πια. Κάθε φορά νομίζουμε ότι τα είδαμε όλα και κάθε φορά ανακαλύπτει η τηλεόραση-του-ανθρώπινου-εξευτελισμού έναν τρόπο να πάει ακόμη πιο μακριά επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της σε ανθρώπινο νου και ψυχή.
Την περασμένη εβδομάδα η εκπομπή του ΑΝΤ1 «Με το δεξί», μία από αυτές που «ανακαινίζουν» σπίτια φτωχών ανθρώπων για να διαφημίσουν τις ψευδαισθήσεις του κόσμου της κατανάλωσης- π.χ. τα γαλλικά τουβλάκια στην κρεβατοκάμαρα διώχνουν το άγχος για τα οικονομικά προβλήματα- έδειξε πως η κατρακύλα δεν έχει όριο.
Η οικογένεια της οποίας το σπίτι αποφάσισε να «φροντίσει» είχε χάσει έναν γιο στον σεισμό της Λ΄ Ακουιλα. Ηταν από τα πρώτα θύματα. Η μητέρα του είχε αναδειχθεί μέσα στην αγωνία και την τρελή της ελπίδα να βρει τον γιο της σε πρωταγωνίστρια του θεάματος σπαραγμού και αγωνίας, με το οποίο συμπλήρωναν τα δελτία ειδήσεων την τρομολαγνική κάλυψη του θέματος. Είχε την ψευδαίσθηση όλων των αφελών, που αγνοούν τους πραγματικούς στόχους των καναλιών και νομίζουν ότι η έκθεση της απελπισίας τους ανακουφίζει. Ούτε που φαντάζονται και ίσως μέσα στην ανάγκη τους δεν τους ενδιαφέρει, ότι γίνονται προϊόντα προς εκμετάλλευση.
Σε αυτό το «ιδανικό θύμα» προσέφυγε, για μια περαιτέρω αξιοποίηση της φωτογενούς δυστυχίας του, η εκπομπή «Με το δεξί». Για να φτιάξει το σπίτι της οικογένειας, να βάψει τους τοίχους σε χρώματα παλ προκειμένου να αναδειχθούν τα χρωματιστά μαξιλάρια και οι λοιπές διακοσμητικές λεπτομέρειες, να βάλει μόνωση στην ταράτσα και κάγκελα στις βεράντες.
Και όχι μόνο, αλλά ανέλαβαν και την ορθοπεδική επέμβαση της κόρης της οικογένειας- και αυτή θύμα του σεισμού τότε, καθώς σπούδαζε με τον αδελφό της. Προσέφυγε η παραγωγή σε πανάκριβο θεραπευτήριο, που διαφημίστηκε και αυτό δεόντως για τη «φιλάνθρωπη» προσφορά του.
Αυτού του είδους οι εκπομπές- «Σπίτι από την αρχή»- Αlpha, «Με το δεξί» - ΑΝΤ1- όπως και το αμερικανικό πρότυπο, δεν αρκούνται σε... μια απλή φτώχεια. Αυτή υπάρχει παντού. Αναζητούν μεγάλες δυστυχίες, συνδυασμό φτώχειας και απώλειας ή ασθένειας ή οτιδήποτε μπορεί να συγκλονίσει το φιλοθέαμον και να υπηρετήσει το κόνσεπτ της «ψυχαγωγικής αγαθοεργίας».
Εν προκειμένω το «ιδανικό θύμα» είχε επιπλέον προσόν ότι το πλαίσιο της δυστυχίας του ήταν γνώριμο στο φιλοθέαμον, με τα πλάνα των ερειπίων και τις ανταποκρίσεις του τρόμου ακόμη πρόσφατα στις μνήμες. Δεν απέμενε παρά μια ακόμη αξιοποίησή του.
Να προστεθεί και αυτό στις «συγκλονιστικές δυστυχίες» που γίνονται το κατάλληλο ντεκόρ της διαφήμισης των διακοσμητικών υλικών που «αλλάζουν ζωές». Αλίμονο! Αν ήταν να ανακουφίζουν ψυχές οι ταπισερί δεν θα υπήρχε δυστυχία σε αυτόν τον κόσμο.
Αλλά το παιχνίδι της επιθυμίας, που έχει στηθεί για τις κοινωνίες της κατανάλωσης (κι ας αποδείχτηκε ήδη η παγίδα τους), στηρίζεται ακριβώς στην ψευδαίσθηση ότι «το προϊόν» σβήνει ως διά μαγείας τις ρυτίδες ψυχών και δερμάτων. Η λεία, γυαλιστερή επιφάνεια της ντεκορασιόν είναι αυτή που προσποιείται την ευτυχία.
Με φιλότιμο μόχθο προσπαθούσε ο εργάτης του συνεργείου της εκπομπής «να ισιώσει τους στραβούς τοίχους» για να κολλήσουν τα γυαλιστερά πλακάκια. Οσο πιο δύσκολοι γίνονται οι καιροί, όσο οι κοινωνικοί δεσμοί διαβρώνονται από το άλγος της επιβίωσης και του σκληρού ανταγωνισμού, όσο η κρατική αρωγή, ακόμη και στην ευρωπαϊκή κοιτίδα της, συρρικνώνεται από την υπερεξουσία κερδοσκοπικών μηχανισμών, τόσο ανοίγει ο δρόμος για την τηλεοπτική εκμετάλλευση της δυστυχίας. Και για την ακόμη μεγαλύτερη ταπείνωση και μετατροπή των ανθρώπων σε τηλεοπτικά προϊόντα.
Συντριπτική η υπεροχή του ντεκόρ
Το χειρότερο όμως είναι ότι γίνεται θέαμα η δυστυχία και χάνεται από το πλάνο ο ίδιος ο άνθρωπος. Σαν να μην υπάρχει, παρά μόνο σαν άλλοθι για τα θεάματα πόνου.
Εξού και το ξέφρενης ευτυχίας και ευγνωμοσύνης φινάλε - αφού έχει προηγηθεί η αφήγηση του πόνου και των ψυχικών προβλημάτων που συνεπάγεται- όπου η αιφνίδια θέα του υπερμοντέρνου και υπερεξοπλισμένου σπιτιού μοιάζει να αναπληρώνει κάθε απώλεια, σε κάθε οικογένεια που γίνεται τηλεοπτικό παράδειγμα. Λες και είναι όλες οι δυστυχίες μία, άρα μία και η λύση τους.
Φαινόμενα - ΝΕΑ
Η οικογένεια που θρήνησε έναν γιο στα ερείπια της Λ΄ Ακουιλα πρόσφερε τον «φωτογενή πόνο» της στην εκπομπή που διαφημίζει διακοσμήσεις σπιτιών «Με το δεξί». Δεν...
...τους προλαβαίνεις πια. Κάθε φορά νομίζουμε ότι τα είδαμε όλα και κάθε φορά ανακαλύπτει η τηλεόραση-του-ανθρώπινου-εξευτελισμού έναν τρόπο να πάει ακόμη πιο μακριά επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της σε ανθρώπινο νου και ψυχή.
Την περασμένη εβδομάδα η εκπομπή του ΑΝΤ1 «Με το δεξί», μία από αυτές που «ανακαινίζουν» σπίτια φτωχών ανθρώπων για να διαφημίσουν τις ψευδαισθήσεις του κόσμου της κατανάλωσης- π.χ. τα γαλλικά τουβλάκια στην κρεβατοκάμαρα διώχνουν το άγχος για τα οικονομικά προβλήματα- έδειξε πως η κατρακύλα δεν έχει όριο.
Η οικογένεια της οποίας το σπίτι αποφάσισε να «φροντίσει» είχε χάσει έναν γιο στον σεισμό της Λ΄ Ακουιλα. Ηταν από τα πρώτα θύματα. Η μητέρα του είχε αναδειχθεί μέσα στην αγωνία και την τρελή της ελπίδα να βρει τον γιο της σε πρωταγωνίστρια του θεάματος σπαραγμού και αγωνίας, με το οποίο συμπλήρωναν τα δελτία ειδήσεων την τρομολαγνική κάλυψη του θέματος. Είχε την ψευδαίσθηση όλων των αφελών, που αγνοούν τους πραγματικούς στόχους των καναλιών και νομίζουν ότι η έκθεση της απελπισίας τους ανακουφίζει. Ούτε που φαντάζονται και ίσως μέσα στην ανάγκη τους δεν τους ενδιαφέρει, ότι γίνονται προϊόντα προς εκμετάλλευση.
Σε αυτό το «ιδανικό θύμα» προσέφυγε, για μια περαιτέρω αξιοποίηση της φωτογενούς δυστυχίας του, η εκπομπή «Με το δεξί». Για να φτιάξει το σπίτι της οικογένειας, να βάψει τους τοίχους σε χρώματα παλ προκειμένου να αναδειχθούν τα χρωματιστά μαξιλάρια και οι λοιπές διακοσμητικές λεπτομέρειες, να βάλει μόνωση στην ταράτσα και κάγκελα στις βεράντες.
Και όχι μόνο, αλλά ανέλαβαν και την ορθοπεδική επέμβαση της κόρης της οικογένειας- και αυτή θύμα του σεισμού τότε, καθώς σπούδαζε με τον αδελφό της. Προσέφυγε η παραγωγή σε πανάκριβο θεραπευτήριο, που διαφημίστηκε και αυτό δεόντως για τη «φιλάνθρωπη» προσφορά του.
Αυτού του είδους οι εκπομπές- «Σπίτι από την αρχή»- Αlpha, «Με το δεξί» - ΑΝΤ1- όπως και το αμερικανικό πρότυπο, δεν αρκούνται σε... μια απλή φτώχεια. Αυτή υπάρχει παντού. Αναζητούν μεγάλες δυστυχίες, συνδυασμό φτώχειας και απώλειας ή ασθένειας ή οτιδήποτε μπορεί να συγκλονίσει το φιλοθέαμον και να υπηρετήσει το κόνσεπτ της «ψυχαγωγικής αγαθοεργίας».
Εν προκειμένω το «ιδανικό θύμα» είχε επιπλέον προσόν ότι το πλαίσιο της δυστυχίας του ήταν γνώριμο στο φιλοθέαμον, με τα πλάνα των ερειπίων και τις ανταποκρίσεις του τρόμου ακόμη πρόσφατα στις μνήμες. Δεν απέμενε παρά μια ακόμη αξιοποίησή του.
Να προστεθεί και αυτό στις «συγκλονιστικές δυστυχίες» που γίνονται το κατάλληλο ντεκόρ της διαφήμισης των διακοσμητικών υλικών που «αλλάζουν ζωές». Αλίμονο! Αν ήταν να ανακουφίζουν ψυχές οι ταπισερί δεν θα υπήρχε δυστυχία σε αυτόν τον κόσμο.
Αλλά το παιχνίδι της επιθυμίας, που έχει στηθεί για τις κοινωνίες της κατανάλωσης (κι ας αποδείχτηκε ήδη η παγίδα τους), στηρίζεται ακριβώς στην ψευδαίσθηση ότι «το προϊόν» σβήνει ως διά μαγείας τις ρυτίδες ψυχών και δερμάτων. Η λεία, γυαλιστερή επιφάνεια της ντεκορασιόν είναι αυτή που προσποιείται την ευτυχία.
Με φιλότιμο μόχθο προσπαθούσε ο εργάτης του συνεργείου της εκπομπής «να ισιώσει τους στραβούς τοίχους» για να κολλήσουν τα γυαλιστερά πλακάκια. Οσο πιο δύσκολοι γίνονται οι καιροί, όσο οι κοινωνικοί δεσμοί διαβρώνονται από το άλγος της επιβίωσης και του σκληρού ανταγωνισμού, όσο η κρατική αρωγή, ακόμη και στην ευρωπαϊκή κοιτίδα της, συρρικνώνεται από την υπερεξουσία κερδοσκοπικών μηχανισμών, τόσο ανοίγει ο δρόμος για την τηλεοπτική εκμετάλλευση της δυστυχίας. Και για την ακόμη μεγαλύτερη ταπείνωση και μετατροπή των ανθρώπων σε τηλεοπτικά προϊόντα.
Συντριπτική η υπεροχή του ντεκόρ
Το χειρότερο όμως είναι ότι γίνεται θέαμα η δυστυχία και χάνεται από το πλάνο ο ίδιος ο άνθρωπος. Σαν να μην υπάρχει, παρά μόνο σαν άλλοθι για τα θεάματα πόνου.
Εξού και το ξέφρενης ευτυχίας και ευγνωμοσύνης φινάλε - αφού έχει προηγηθεί η αφήγηση του πόνου και των ψυχικών προβλημάτων που συνεπάγεται- όπου η αιφνίδια θέα του υπερμοντέρνου και υπερεξοπλισμένου σπιτιού μοιάζει να αναπληρώνει κάθε απώλεια, σε κάθε οικογένεια που γίνεται τηλεοπτικό παράδειγμα. Λες και είναι όλες οι δυστυχίες μία, άρα μία και η λύση τους.
Φαινόμενα - ΝΕΑ
Δήμητρα Παπανδρέου ON WEB...
Από www.e-rock.gr
"ΔΗΜΗΤΡΑ ON WEB" τιτλοφορείται, πλέον, η Δευτεριάτικη μεσημβρινή μας συνήθεια. Και μας έγινε συνήθεια τούτη η εκπομπή, γιατί πολύ απλά η κ. Δήμητρα Παπανδρέου ακολουθεί την απλή και συνάμα επιτυχημένη συνταγή, αυτή, που ως απαραίτητο...
συστατικό της, επιβάλλει ενδιαφέροντες ανθρώπους, που έχουν να πουν. Αντίθετα, δηλαδή, με τους συνήθεις τηλεοπτικούς μαϊδανούς.
Περί της γαστρονομίας, λοιπόν, ο λόγος, όπως πολύ σωστά καταλάβατε, τη Δευτέρα 26 Απριλίου στις 16.00 και για δύο ολόκληρες ώρες, παρέα με δύο ανθρώπους, που έχουν ταυτιστεί αφενός με τη γαστρονομία αυτή καθ' αυτή ως επιστήμη κι αφετέρου με την επιτυχία, που γνωρίζουν, ως σκληρά εργαζόμενοι, μέσα από την επιστήμη που υπηρετούν.
Κι επειδή γαστρονομία δεν είναι μονάχα οι συνταγές, καλεσμένοι της Δήμητρας Παπανδρέου στο ραδιοθάλαμο του "e-Rock.gr" οι Σεφ Ντίνα Νικολάου και Θοδωρής Αγγελασόπουλος, για μια συζήτηση περί γαστρονομίας, καταφανώς διαφορετική από αυτές που έχουμε συνηθίσει.
* Η εκπομπή της Δήμητρας Παπανδρέου, "ΔΗΜΗΤΡΑ ON WEB", θα μεταδοθεί από το ραδιόφωνο του "e-Rock.gr", την Δευτέρα 26 Απριλίου στις 16.00 και για δύο ολόκληρες ώρες, ζωντανά.
"ΔΗΜΗΤΡΑ ON WEB" τιτλοφορείται, πλέον, η Δευτεριάτικη μεσημβρινή μας συνήθεια. Και μας έγινε συνήθεια τούτη η εκπομπή, γιατί πολύ απλά η κ. Δήμητρα Παπανδρέου ακολουθεί την απλή και συνάμα επιτυχημένη συνταγή, αυτή, που ως απαραίτητο...
συστατικό της, επιβάλλει ενδιαφέροντες ανθρώπους, που έχουν να πουν. Αντίθετα, δηλαδή, με τους συνήθεις τηλεοπτικούς μαϊδανούς.
Περί της γαστρονομίας, λοιπόν, ο λόγος, όπως πολύ σωστά καταλάβατε, τη Δευτέρα 26 Απριλίου στις 16.00 και για δύο ολόκληρες ώρες, παρέα με δύο ανθρώπους, που έχουν ταυτιστεί αφενός με τη γαστρονομία αυτή καθ' αυτή ως επιστήμη κι αφετέρου με την επιτυχία, που γνωρίζουν, ως σκληρά εργαζόμενοι, μέσα από την επιστήμη που υπηρετούν.
Κι επειδή γαστρονομία δεν είναι μονάχα οι συνταγές, καλεσμένοι της Δήμητρας Παπανδρέου στο ραδιοθάλαμο του "e-Rock.gr" οι Σεφ Ντίνα Νικολάου και Θοδωρής Αγγελασόπουλος, για μια συζήτηση περί γαστρονομίας, καταφανώς διαφορετική από αυτές που έχουμε συνηθίσει.
* Η εκπομπή της Δήμητρας Παπανδρέου, "ΔΗΜΗΤΡΑ ON WEB", θα μεταδοθεί από το ραδιόφωνο του "e-Rock.gr", την Δευτέρα 26 Απριλίου στις 16.00 και για δύο ολόκληρες ώρες, ζωντανά.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)