30.1.10

Τα μυστήρια της ΕΡΤ...


Επειδή πολλά ακούγονται τις τελευταίες μέρες για την προοπτική αποχώρησης περίπου χιλίων συμβασιούχων από τη δημόσια τηλεόραση τον Ιούνιο, στο πλαίσιο της εξοικονόμησης χρημάτων και για πλαφόν στις αμοιβές δημιοσιογράφων και περαιτέρω περικοπές μισθών (λογικό στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε), πρόκειται άραγε να ...




μπει πλαφόν και στις αμοιβές των εταιριών παραγωγής, πολλές από τις οποίες υπογράφουν χρυσά συμβόλαια με τη δημόσια τηλεόραση; Ή μήπως μείνει εκεί ένα παράθυρο διάπλατο για το βόλεμα “ημετέρων”;...
Aπό www.zoomnews.gr

Ο Β. Γιακουμής στη ΝΕΤ;...


Ο Βαγγέλης Γιακουμής πολιτικός συντάκτης που κάλυπτε ΠΑΣΟΚ στον ANT1 ενώ είχε δοκιμαστεί και στην παρουσίαση δελτίων και εκπομπών ενδέχεται να...
είναι ο νέος Γενικός Διευθυντής Ειδήσεων στην κρατική τηλεόραση.
Star.gr

"Πώς ήταν η έκφραση της Ελένης μέσα από τα φιμέ τζάμια; " ...

Άντε η καημένη η δημοσιογράφος (;) να δει μέσα από τα φιμέ τζάμια. Η παρουσιάστρια είχε έγκυρη πληροφορία: η Μενεγάκη βρισκόταν σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση! Και ήθελε να την επιβεβαιώσει. "Πώς ήταν η έκφραση μέσα από τα φιμέ τζάμια; " .
Η περιγραφή που ακολούθησε μας καθήλωσε. "Η Ελένη δε μας χαιρέτησε, όπως συνήθως κάνει. Δεν είχε ίχνος μακιγιάζ. Ήταν...

πολύ σοβαρή" . Φανταστείτε να μην υπήρχαν και τα φιμέ τζάμια. Τι θα ακούγαμε...

"Εύη μου (Δρούτσα) , βάλε μια άνω τελεία" ...

Γραμματιζούμενη η Σταματίνα (πως τη λένε... ) Τσιμτσιλή. Γνωρίζει και την άνω τελεία.
Α ρε Χατζηνικολάου, τι...


ζημιές έχεις κάνει στο στερέωμα...

"Να τη, να τη, η Ελένη" ...

Στα Μελίσσια η Ελλάδα αναστενάζει...
Με λαχανιασμένη φωνή και αγχωμένη (λες και μετέδιδε την εισβολή των Αμερικάνων στη Βαγδάτη) , η παρουσιάστρια περιέγραφε την εικόνα της εξόδου της Μενεγάκη, από το σπίτι της στα Μελίσσια. "Να τη, να τη, φεύγει με το τζιπ. Να και...

η δημοσιογράφος που σπεύδει κοντά της" .
Η δημοσιογράφος; ...

"Μπορεί και να 'ναι στημένη η ιστορία του χωρισμού" ...

Αυτό που λένε πολλοί στις μεταξύ τους κουβέντες, ο παλαίμαχος δημοσιογράφος Βαγγέλης Παπαδόπουλος, το 'πε δημοσίως (Tv Weekend).
"Μπορεί και να με κυνηγήσετε (αμ, κύριε Βαγγέλη, εκεί που έμπλεξες, τι περιμένεις; ) μ' αυτό που θα σας πω. Αλλά, μου φαίνεται στημένη η ιστορία. Δεν...

μπορώ να πιστέψω ότι αυτοί οι δυο μπορεί να έχουν χωρίσει πραγματικά" .
Ανατρίχιασε η (πως τη λένε... ) Τσιμτσιλή...

Είναι η Google το «κακό παιδί» του Διαδικτύου; ...

Είναι άραγε διατεθειμένη να βάλει νερό στο κρασί της η Google, ιδιοκτήτρια της πλέον διαδεδομένης μηχανής αναζήτησης του Διαδικτύου; Θα δεχθεί να μοιραστεί μεγαλύτερο ποσοστό από τα κέρδη που αποφέρει η δραστηριότητά της; Πριν από έναν χρόνο κάτι τέτοιο ήταν αδιανόητο. Σήμερα όχι πια: οι εταίροι της στη βιομηχανία περιεχομένου- εκδόσεων γίνονται όλο και πιο δραστήριοι, ακόμη και εκδικητικοί.

Ο μεγιστάνας των ΜΜΕ Ρούπερτ Μέρντοκ, ιδιοκτήτης της «Wall Street Journal» και των «Τimes», απειλεί να...

αποσύρει τις εφημερίδες του από τη μηχανή. Οι εταιρείες Vivendi Universal, Sony και ΕΜΙ έχουν λανσάρει τον ιστότοπο μουσικών βίντεο Vevo, ενώ η Google, ιδιοκτήτρια του ΥouΤube, περιορίζεται απλώς στον ρόλο του παρόχου. Κατηγορούμενος για «αντιποίηση» συγγραφικών δικαιωμάτων, ο αγέρωχος γίγας του Διαδικτύου έχασε τη δίκη με τον εκδοτικό οίκο La Μartiniere. Και η γαλλική κυβέρνηση ανέθεσε στην Αρχή Ανταγωνιστικότητας να εξετάσει αν η Google διαταράσσει συστηματικά την αγορά της διαφήμισης.

Οι σχέσεις των γάλλων εκδοτών με τον αμερικανικό όμιλο ήταν πάντοτε αμφιλεγόμενες. Εξαρτώνται σε μεγάλο μέρος από τη μηχανή της, που είναι δωρεάν για τους χρήστες. Οι κακές συστάσεις από ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από επτά στους 10 χρήστες ισοδυναμούν με ανωνυμία στο Διαδίκτυο. Προκειμένου να εξασφαλίσουν την παρουσία τους μέσα στις απαντήσεις που προκύπτουν από τις ερωτήσεις των χρηστών του Διαδικτύου, οι πελάτες ξοδεύουν σημαντικά ποσά σε «λέξεις-κλειδιά». Και το χρήμα καταλήγει κατευθείαν στα ταμεία της Google.

Κατηγορούν όμως τον όμιλο ότι δεν τους αποζημιώνει για την πελατεία που δημιουργεί το περιεχόμενό τους στις άλλες διαδικτυακές υπηρεσίες του: στο ανθολόγιο πληροφοριών Google Αctualites ή στη βιβλιοθήκη Google Liνres. Η απογοήτευση επιτείνεται εκ του γεγονότος ότι η Google εξακολουθεί να θησαυρίζει, παρά την οικονομική κρίση. Το 2009 είχε τζίρο 23,65 δισ. δολαρίων (16,8 δισ. ευρώ) με καθαρά κέρδη 6,52 δισ., την ώρα που οι περισσότεροι εκδότες δεν καταφέρνουν να επωφεληθούν από την επανάσταση του Διαδικτύου.

Αυτή είναι η αλήθεια για τον Τύπο καθώς μειώνονται συνεχώς οι κυκλοφορίες των εφημερίδων, που βλέπουν ότι η κλασική διαφήμιση δεν επαρκεί για να εξασφαλισθεί η επιβίωσή τους, χωρίς την επικουρία της διαφήμισης που προέρχεται από τους διαδικτυακούς τόπους. Η μουσική έχει πάθει τη μεγαλύτερη ζημιά: μέσα σε έξι χρόνια η αγορά των CD στη Γαλλία παρουσιάζει κάμψη μεγαλύτερη από 50% (700 εκατ. ευρώ το 2008), ενώ η ψηφιακή μουσική δεν αποφέρει παρά μόνο 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Η Google αρνείται αυτές τις κατηγορίες. Ο γενικός διευθυντής της «Wall Street Journal» Ερικ Σμιτ είπε τις προάλλες ότι η μηχανή αναζήτησης προσφέρει στις εφημερίδες «100.000 ευκαιρίες το λεπτό για να κερδίσουν πιστούς αναγνώστες και να δημιουργήσουν έσοδα». Χωρίς να το λένε, πολλοί σκέπτονται ότι οι εκδότες πληρώνουν την ανικανότητά τους για ανανέωση.

Η κακή εικόνα όμως του ομίλου - ο Μέρντοκ δεν δίστασε να τους αποκαλέσει «κλέφτες»- θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στους διευθυντές του. Μετά τη Μicrosoft, που έζησε πολύ καιρό με τη ρετσινιά του «Μεγάλου Αδελφού» της πληροφορικής, οι δύο ιδρυτές της Google Σεργκέι Μπριν και Λάρι Πέιτζ, οι άνθρωποι που έχτισαν την αυτοκρατορία τους επάνω στο σλόγκαν «Don΄t be evil!» («Μην είσαι κακός»), δεν έχουν καμία διάθεση να γίνουν τα «κακά παιδιά» της υψηλής τεχνολογίας.

Υπάρχει επιπλέον ο κίνδυνος να περάσουν οι εκδότες στον ανταγωνισμό. Ο Ρούπερτ Μέρντοκ άφησε να πλανάται η απειλή ότι θα μπορούσε να επιλέξει την Βing, τη μηχανή αναζήτησης της Μicrosoft, που προσφέρει περισσότερες δυνατότητες προβολής των εφημερίδων του. Από την άλλη πλευρά, η Αpple αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων με τα ΜΜΕ προκειμένου να τους παρέχει τη δυνατότητα να λανσάρουν προσφορές έναντι αντιτίμου στη μελλοντική ψηφιακή ταμπλέτα της.

Η Google δεν έχει κανένα συμφέρον να τα χαλάσει με τους εκδότες. Προκειμένου να συνεχίσει την ανάπτυξή της χρειάζεται την ύλη τους. Οσο πιο ενημερωτική η μηχανή της τόσο περισσότερο χρησιμοποιείται και τόσο περισσότερα χρήματα κερδίζει. Οταν εξαφανίζεται ένας εκδότης η Google χάνει πρώτη.

Για να αποκατασταθεί η ισορροπία δυνάμεων οι εκδότες πρέπει να το παίξουν πονηρά. Κατ΄ αρχάς, να ενεργήσουν ομαδικά. Και να μην τρέφουν μεγάλες ελπίδες ότι η Google θα τους πληρώσει για το υλικό που προσφέρουν. Το οικονομικό μοντέλο της στηρίζεται εν μέρει και στο γεγονός ότι δεν πληρώνει δεκάρα για τις παραπομπές της.

Πλέον πρόσφορος είναι ο δρόμος της πειθούς, να πουν δηλαδή: «Αφού ισχυρίζεστε ότι θέλετε να βοηθήσετε την ανθρωπότητα προάγοντας τη νεωτεριστική σκέψη, γιατί δεν χρηματοδοτείτε τη δημιουργία, δηλαδή τους συγγραφείς;».
CECILE DUCOURTIEUX, TO BHMA

Αιματηρή ληστεία στο Λαύριο...

Στο νοσοκομείο, τραυματισμένος από μαχαίρι, μεταφέρθηκε ένας άνδρας μετά την εισβολή ληστών τα ξημερώματα στο σπίτι του, στο 61ο χιλιομετρο της λεωφόρου Σουνίου, στο Λαύριο.

Οι δράστες εισέβαλαν στο σπίτι, τραυμάτισαν με μαχαίρι τον άνδρα και...

έδεσαν τον ίδιο και το γιο του με καλώδια.

Οι ληστές πήραν από το σπίτι 3.000 ευρώ και εξαφανίστηκαν.

Πατέρας και γιος κατάφεραν να λυθούν και να ειδοποιήσουν την αστυνομία...

Μπούρκα και Κωσταλέξι ...

ΛΩΡΗ ΚΕΖΑ
Διατυπώνεται και αυτή η άποψη: ότι η ένδυση με μπούρκα είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Δεν υπάρχει πιο υποκριτική στάση την τελευταία εικοσαετία. Τόσο μικρή είναι η ιστορία του ράσου που επέβαλαν οι Ταλιμπάν στις μουσουλμάνες. Η κάλυψη του σώματος και της κόμης από ριχτό ύφασμα και των ματιών από ειδικό δίχτυ δεν υπάρχει στην ιστορία του Ισλάμ ούτε το Κοράνι επιτρέπει τέτοια ερμηνεία. Η μπούρκα είναι επινόηση των φανατικών και εξυπηρετεί πολλά: μεταξύ αυτών την απόκρυψη των σημαδιών από ξυλοδαρμούς. Είναι γνωστές οι...

ταπεινώσεις που υφίστανται οι μουσουλμάνες από τις οικογένειές τους, στον δυτικό κόσμο μάλιστα καταγράφεται σωρεία περιστατικών. Αυτά βλέπει ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Νικολά Σαρκοζί και έχει βαλθεί να απαγορεύσει την μπούρκα. Είχε δηλώσει χωρίς περιστροφές ότι δεν πρόκειται για σύμβολο θρησκευτικής πίστης, αλλά για «δείγμα γυναικείας υποταγής». Προς επίρρωσιν της άποψής του εργάστηκε ειδική επιτροπή της γαλλικής Εθνοσυνέλευσης.

Σε 200 σελίδες αναπτύσσεται όλη η επιχειρηματολογία για τη μερική απαγόρευση αυτού του ρούχου. Οι μουσουλμάνες δεν θα μπορούν να εισέρχονται με καλυμμένο το πρόσωπο σε δημόσιους χώρους, όπως σχολεία, νοσοκομεία και μέσα μεταφοράς, γιατί η εν λόγω περιβολή αποτελεί «προσβολή στις γαλλικές αξίες». Μια τέτοια στάση δεν έχει σχέση ούτε με τη χώρα φιλοξενίας ούτε με τον Ροβεσπιέρο ή το άθρησκο γαλλικό κράτος. Η υποχρεωτική κάλυψη του προσώπου για το ήμισυ του πληθυσμού είναι φαλλοκρατική και γεννά τον ρατσισμό. Μόνον οι γυναίκες καλύπτονται, υποτάσσονται, υπομένουν. Οι άνδρες αποφασίζουν για εκείνες. Μπορούν να τις κλειδώνουν στο σπίτι, να τις υποβάλλουν σε κλειτοριδεκτομή, να τις πασάρουν σε γέρους συζύγους, να τις βασανίζουν και να τις υποχρεώνουν σε αυτοκτονία οποτεδήποτε παραβαίνουν τους παράλογους κανόνες των φονταμενταλιστών. Λέγοντας ότι η ένδυση με μπούρκα αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα είναι σαν να λέμε ότι η Ελένη από το Κωσταλέξι είχε το ανθρώπινο δικαίωμα να ζει κλεισμένη με τα περιττώματά της.

Η κατάργηση της μπούρκας προωθείται με ουσιαστικά αλλά και ανούσια επιχειρήματα. Λένε ότι μια Δυτική δεν μπορεί να πάει στη Μεδίνα φορώντας τιραντάκια. Αυτό είναι μάλλον ψευδές: οι ξένες στις ισλαμικές χώρες φορούν ό,τι θέλουν, απλώς αντιμετωπίζουν την απαξία. Τις κοιτούν με την ίδια αποστροφή που επιδεικνύουν οι Δυτικοί σε εκείνες που καλύπτουν κάθε χιλιοστό της ύπαρξής τους. Ο Ευρωπαίος δεν έχει κανέναν λόγο να μπαίνει σε συγκρίσεις: αν η μπούρκα απαγορευθεί, δεν θα γίνει για λόγους αντιπαλότητας με σκοταδιστικά κράτη. Αυτό που σε πρώτη φάση πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι ότι το ιδιότυπο ράσο κουκουλώνει εγκλήματα.

Οσο αφήνουμε αυτές τις γυναίκες σκεπασμένες, ανεχόμαστε όλες τις συνδηλώσεις της καταπιεστικής ενδυμασίας.

Η μπούρκα δεν είναι τόσο διαδεδομένη ώστε να φοβάται κάποιος την αλλοίωση ενός τρόπου ζωής. Παραμένει όμως ένα απαράδεκτο σύμβολο για χώρες που διέπονται από αξίες του ευρωπαϊκού δικαίου. Ο Νικολά Σαρκοζί δεν ανησυχεί για τη γενίκευση του φαινομένου, καθώς οι αριθμοί είναι καθησυχαστικοί. Στα 5 εκατομμύρια μουσουλμάνους που ζουν στη Γαλλία μόνο 1.900

νέες γυναίκες καλύπτουν εντελώς το πρόσωπο. Οι υπόλοιπες αρκούνται στην απλή μαντίλα, που βρέθηκε στο επίκεντρο πολύμηνης πολεμικής το 2004, όταν απαγορεύθηκε στα σχολεία. Ο γάλλος πρόεδρος ήταν σαφής όταν έλεγε ότι «η μπούρκα δεν έχει θέση στη Γαλλία» και η επιτροπή που εργάστηκε για την απαγόρευσή της κινήθηκε πονηρά. Δεν την απαγορεύουν στον δρόμο αλλά στις δημόσιες υπηρεσίες. Για να εξυπηρετηθεί μια γυναίκα, θα πρέπει να αποκαλύψει το πρόσωπό της. Δεν θα μπορεί, για παράδειγμα, να εισπράξει επιδόματα, να εξεταστεί σε νοσοκομείο, να εξυπηρετηθεί σε υπηρεσίες. Στον δρόμο θα κυκλοφορεί ελεύθερα- για να μην κριθεί αντισυνταγματική η απόφαση.

Η απαγόρευση της μπούρκας σίγουρα απαλλάσσει τους Γάλλους από ένα νοσηρό θέαμα. Το ερώτημα είναι αν θα λειτουργήσει απελευθερωτικά και για τις ίδιες τις μουσουλμάνες ή θα γίνει καταπίεση επί της καταπίεσης.
ΤΟ ΒΗΜΑ

Των Ελλήνων οι κοινότητες...

Ζητούν να εξαιρεθούν από τον «Καλλικράτη» λόγω της ιστορίας τους.
Πέντε ιστορικές κοινότητες της χώρας, Οία, Αμπελάκια, Πάπιγκο, Πάνορμος, Νυμφαίο, με επιστολή τους στον υπουργό Εσωτερικών κ. Γ. Ραγκούση, ζητούν να...

διατηρηθούν ως εμβληματικές κοινότητες στη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης, επικαλούμενες το πλούσιο έργο που επιτέλεσαν στις διοικητικές τους περιφέρειες, τους οικονομικούς τους δείκτες, τη διοικητική τους επάρκεια και την πανελλήνια και ευρωπαϊκή αναγνώριση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων τους. «Η διακριτή μας ταυτότητα δεν πρέπει να νοθευτεί σε μεγαλύτερα διοικητικά σύνολα με άλλες αξιακές προτεραιότητες», επισημαίνουν στην επιστολή τους.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

"Ελένη, ο Λάτσιος έχει βάλει το χεράκι του" ...

Ακόμα και το καλαμπούρι, που της 'κάναν από το κοντρόλ, της εκπομπής της, την πείραζε. "Κουρντιζόταν" η Ελένη. Το απόσπασμα, που από μέρες παίζει σε σατυρικές εκπομπές, ήταν προφητικό. "Ελένη, ξέρεις τι παίζουν αυτήν την ώρα απέναντι; Έχει βάλει το χεράκι του ο Λάτσιος" . Και...

η Ελένη με νευρικό χαμόγελο: "Καλά, καλά, λέγετε εσείς, τ' ακούω. Τα μαζεύω όλα. Και κάποια στιγμή, θα τ' ακούσουν και οι τηλεθεατές" .
Και είχε δίκιο. Χθες το βράδυ τ' άκουσαν...

Ο εξολοθρευτής...

Τζέιμς Κάμερον. Οι «Εξολοθρευτές» του και το πρώτο «Alien» επέβαλαν δύο απ’ τις μεγαλύτερες μυθολογίες στην ιστορία του κινηματογράφου. Ο «Τιτανικός» χτύπησε τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις - ρεκόρ ανεπανάληπτο παγκοσμίως για τον 20ό αιώνα. Το «Avatar» φιλοδοξεί να γίνει η «ταινία της δεκαετίας» χάρη στις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί. Ίσως και η ταινία που θα αλλάξει το μέλλον της μεγάλης οθόνης.

Ο Δημήτρης Δανίκας συνομιλεί με τον διάσημο κινηματογραφικό δημιουργό, ο οποίος απειλεί με το «Avatar» να σαρώσει το (δικό του) εισπρακτικό ρεκόρ του «Τιτανικού» αλλά και τα μεγάλα βραβεία στα προσεχή Όσκαρ.

«Ιμπεριαλισμός από την αυγή της ανθρωπότητας είναι στη Γη εγκατεστημένος». Αυτή η φράση του από μια συνομιλία τηλεφωνική. Αυτός στο...

Παρίσι, εγώ στην Αθήνα. Κοίτα να δεις. Το Χόλιγουντ της απόλυτης πλουτοκρατίας να ξαναγράφει την ιστορία. Πώς λέμε «η εκδίκηση της γυφτιάς»; Έτσι και «η εκδίκηση της Avatarιάς»!

Είναι η πρώτη φορά όπου η διαστημική τεχνολογία παράγει εικαστική δημιουργία. Πίνακες ζωγραφικής μιας νέας εποχής. «Επηρεασμένος από Νταλί», του λέω. «Όχι, από Μαγκρίτ», απαντάει. Μετά απ’ αυτό το καθηλωτικό γεγονός, το σινεμά θα είναι αλλιώς!

Όποιος δεν σκαλίζει το περιεχόμενο πάντα θα μένει στην απέξω. Αυτός ο απλοϊκός, ο αδιόρθωτος, ο αγράμματος και ο αφελής. Προσέξτε τη σημειολογία του σακατεμένου πεζοναύτη Τζέικ Σάλι. Κάθε φορά που το σώμα του μετασχηματίζεται σε μια γιγαντιαία οντότητα με ουρά, κάθε φορά βρίσκεται εν ύπνω, εγκλεισμένος σε ένα θάλαμο διαστημικό, από τον οποίο μεταφέρεται σ’ έναν κόσμο αρχέγονο, παραδεισένιο, μοναδικό.

Τι πάει να πει αυτό; Μα είναι φανερό. Η ένοχη συνείδησή του είναι ο αληθινός μετασχηματιστής. Η τεχνολογία είναι το τρικ. Oι ενοχές του είναι το ιδεολογικό όχημα που τον μεταφέρουν αλλού. Έτσι ο Τζέικ ξαναγράφει την ιστορία. Έτσι με το όνειρό του βοηθάει να κερδίσουν τους καουμπόηδες οι Αφγανοί, οι Ιρακινοί και οι Μοϊκανοί. Αυτό που στην τρισδιάστατη οθόνη μας βλέπουμε δηλαδή είναι η επιθυμία ενός συλλογικού, καταπιεσμένου είναι. Η ουτοπία του ενοχικού πεζοναύτη είναι το όνειρο κάθε λαού. Oι κακουχίες, οι σφαίρες, οι σφαγές έχουν μετατρέψει τον πεζοναύτη/κανίβαλο σε αληθινό άνθρωπο. O πόνος εξανθρωπίζει. Αυτό το βαθύτερο νόημα του «Avatar». Στοιχειώδες, για όνομα του Θεού!

Θέλετε κάτι ακόμα για κερασάκι στην τούρτα; Εδώ λοιπόν ο Κάμερον «διορθώνει» την «Αποκάλυψη» του Κόπολα. O Αμερικανός συνταγματάρχης Κουρτζ μεταβάλλεται σε αρχιερέα τελετών και αποκεφαλισμών, επειδή ο τρόμος (horror, η μόνιμη επωδός που κατρακυλάει από το στόμα του Μάρλον Μπράντο) του Βιετνάμ τον μετασχηματίζει από άνθρωπο σε κτήνος. Αντιθέτως, ο Τζέικ Σάλι, από την ανελέητη εμπειρία του ιμπεριαλισμού, μεταμορφώνεται από κτήνος σε άνθρωπο.

Το παρελθόν προάγγελος εξελίξεων και αλλαγών. Κι αυτό στοιχειώδες. O «Τιτανικός» του 1997 είναι ο πρόλογος του «Avatar» του 2009. Πάλι η διανόηση θορυβήθηκε. Αμερικανιά με όλα τα οπτικά εφέ του σύμπαντος και ένα σκασμό λεφτά. Σιγά τα ωά. Αυτό δεν είναι ταινία, αλλά γιγαντιαίο βαρέλι με τόνους από νερό που προσομοιάζει σε ωκεανό, να φουντάρει ο Κάμερον ένα υπερωκεάνιο σαν θωρηκτό.

Τι συμβαίνει εδώ; Απλώς πιάστηκαν στην παγίδα της διαφημιστικής καμπάνιας του Χόλιγουντ. Το δόλωμα είναι η τεχνολογία και η διαδικασία της παραγωγής. Με τέτοιες ειδήσεις και τέτοια σκάνδαλα τροφοδοτούσαν την ειδησεογραφία οι λεβέντες του promotion. Όμως το επιμύθιο του «Τιτανικού» είναι αλλού. Όλα αυτά, τα χρήματα, το σκάφος, τα λούσα, η ορχήστρα, το πληθωρικό βεστιάριο, το παγόβουνο, τα πάντα, στην υπηρεσία μιας σανίδας. Μιας σανίδας με μοναδικό επιζώντα τη Ρόουζ (Κέιτ Oυίνσλετ) και μοναδικό, ανθρώπινο σωσίβιο τον Τζακ (Λεονάρντο Ντι Κάπριο). O Κάμερον οικοδόμησε την υπέρτατη, αμερικανική παραγωγή για την καταστροφή. Μοναδική σωτηρία αγάπη και αλληλεγγύη, δηλαδή!

Το δίλημμα γνωστό. Πρώτα η κότα ή το αβγό; Ταυτόχρονα. Συμπόρευση. Το εξηγώ. O κινηματογράφος είναι εφεύρημα τεχνολογικό. Με εργαλείο την τεχνολογία προκύπτει η αισθητική και η πρωτοπορία. Ρίξτε μια ματιά στο επίτευγμα της τελευταίας σκηνής του «Ρεπόρτερ» του Μικελάντζελο Αντονιόνι. Η τεχνολογία στην υπηρεσία της αισθητικής. Απόδειξη; Όταν η τεχνολογία υπερτερεί της ουσίας, τότε πλαστική η ταινία. Παράδειγμα η «Μέρα ανεξαρτησίας».

Όταν η τεχνολογία υποβιβάζεται από τη σκηνοθεσία, τότε μιζέρια και βαθιά χασμουρητά. Όταν όμως η τεχνολογία καλπάζει με αναβάτη μια ευφυή σκηνοθεσία, τότε και καλλιγραφία και μπόλικη ουσία. Oύτε το ένα ούτε το άλλο. Και τα δύο. Ισχύς εν τη ενώσει!Η απροσμέτρητη δύναμη του American cinema είναι η μεταφορά της γιαγιάς σε ρόλο σεναρίστα και σκηνοθέτη. Απλό.

Όμως από παραμύθι σε παραμύθι κολοσσιαία η διαφορά. O Κάμερον ακολούθησε αυτή τη γραμμή. Μεγάλες εικόνες. Μεγάλα γεγονότα. Μεγάλα παραμύθια. Αμ πώς αλλιώς θα προσκυνούσε το δυσθεώρητο, απροσμέτρητο, παγκόσμιο κοινό; Από εκεί και πέρα ό,τι καταλαβαίνει η γκλάβα του καθενός. Το μέγεθος μετράει. Αλλά πώς μετράει. Το «Avatar» θα αποκαθηλώσει τον «Τιτανικό». Απίστευτο. Όπως οι κατοστάρηδες δρομείς. Κάμερον εναντίον Κάμερον δηλαδή!

Ενας Καναδός λοιπόν βάζει τα γυαλιά στο Χόλιγουντ της Αμερικής. Όχι ακριβώς. Διότι, ως γνωστόν, ο μισός, δημιουργικός πληθυσμός του Χόλιγουντ και της Νέας Υόρκης αποτελείται από Ευρωπαίους μετανάστες, από Αυστραλούς, Άγγλους, Νεοζηλανδούς και Καναδούς. Ακόμα και από Ινδούς. Φανταστείτε. O δικός μας Ντένης Ηλιάδης κάνει καριέρα στην Αμερική. Επομένως, μικρογραφία της υφηλίου η βιομηχανία η κινηματογραφική.

Το βιογραφικό του mister Avatar απλό. Πριν από 56 χρόνια στο Καπουσκάσινγκ του Oντάριο. Αγγλόφωνος. Μόλις κλείνει τα είκοσι δύο χρόνια του υπογράφει την πρώτη μικρού μήκους ιστορία του. Τρία χρόνια μετά αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει μια μακακία τρόμου («Πιράνχας μέρος 2»). Έτσι περνάει τις εξετάσεις του με άριστα και το 1984, πριν καν τριανταρίσει, υπογράφει «The terminator».

Α! αναφώνησαν κριτική και κοινό. O τύπος αναμορφώνει την επιστημονική φαντασία. Πράγματι. Για να μη σας τρώω την ώρα σας και αφού προηγουμένως ο Καναδός υπογράψει «Άβυσσο», «Aliens» και «Terminator 2», αποφασίζει να εκτοξευθεί. Κάπου εδώ, ένα αόρατο, γιγαντιαίο τηλεφωνικό καλώδιο συνδέει την Αθήνα με το Παρίσι και τον υποφαινόμενο με τον ανήσυχο, πρωτοπόρο Καναδό.

Το timing καταπληκτικό. Πάνω από εξακόσιες χιλιάδες Έλληνες να παραληρούν. Τα νούμερα να στροβιλίζουν. Τα δημοσιεύμετα για τα τεχνολογικά, διαστημικά εφευρήματα να παρασύρουν τη φαντασία σε άλλους πλανήτες. Oι Χρυσές Σφαίρες να «σκοτώνουν» (δύο κέρδισε ο μπαγάσας, και της καλύτερης δραματικής ταινίας αλλά και της σκηνοθεσίας). Και οι υποψηφιότητες που εξαγγέλλονται μεθαύριο, 2 Φεβρουαρίου, να προμηνύουν κατακλυσμιαία νεροποντή Όσκαρ!

Αλήθεια, πώς το «Avatar» σας απασχολεί εδώ και δώδεκα χρόνια; Πολύ πίσω. Δεκαοκτώ ακριβώς. Προηγήθηκε του «Τιτανικού». Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια ιδέα που μου είχε καρφωθεί από πολύ παλιά. Δεν μ’ άφησε σε ησυχία από την πρώτη στιγμή. Έπρεπε, ήθελα να το κάνω. Είναι κάτι σαν κιβωτός της σκέψης μου.

Είναι σωστό αν πω ότι οι μεγαλειώδεις αυτές εικόνες συνιστούν αληθινή ζωγραφική και πως είναι επηρεασμένες από Μονρό και Νταλί; Κοιτάξτε. Η αισθητική του Νταλί είναι περισσότερο «πλαστική». Oι επιρροές μου προέρχονται κυρίως από τον Μαγκρίτ. Αλλά και από άλλους ζωγράφους.

Έχετε ασχοληθεί με τη ζωγραφική; Από μικρό παιδί. Ζωγράφιζα μανιωδώς. Ζωγράφος ήθελα να γίνω. Η σχέση του κινηματογράφου με τη ζωγραφική είναι πολύ κοντινή. Σχεδόν δίδυμα. Χωρίς αισθητική η ταινία είναι νεκρή.

Επομένως αυτές οι καθηλωτικές εικόνες είναι δική σας επινόηση. Πρώτα είδατε το «Avatar» με εικόνες και μετά γράψατε το σενάριο; Όχι ακριβώς. Για να αποκαταστήσω την αλήθεια, πρέπει να πω ότι η τελική διαμόρφωση των εικόνων ήταν αποτέλεσμα ομαδικής μελέτης, επεξεργασίας και τεχνικής. Μαζί μου είχα μια εξαιρετική παρέα μεγάλων καλλιτεχνών (αναφέρεται σ’ αυτούς που ασχολήθηκαν με τα οπτικά εφέ). Έτσι τα δικά μου προσχέδια και οι αρχικές ιδέες μεταμορφώθηκαν και μετασχηματίστηκαν χάρη σε αυτούς τους σπουδαίους καλλιτέχνες. Το σινεμά είναι team work. Ποτέ μην το ξεχνάμε αυτό. Ας πούμε, εγώ κάνω την περιγραφή, αλλά πώς στο τέλος θα κατάληξει η εικόνα με την τελική της μορφή; Αυτό είναι το μυστικό. Καλοί συνεργάτες που θα δουλεύουν για τον ίδιο με σένα σκοπό.

Είναι λάθος αν πω ότι παραπέμπει στην «Αποκάλυψη τώρα» του Κόπολα; Καθόλου.

Δηλαδή ο στόχος είναι ο ιμπεριαλισμός. Εννοείτε ο αμερικανικός; Όχι μόνο αυτός. O ιμπεριαλισμός είναι η πρώτη μάστιγα που μας ακολουθεί από την αυγή της ανθρωπότητας. Δηλαδή τι άλλο, εκτός από ιμπεριαλιστές, ήταν οι αρχαίοι Αθηναίοι; Έτσι διαπαιδαγωγήθηκαν και διαπαιδαγωγούνται οι άνθρωποι άνα τους αιώνες. Εμείς είμαστε οι superior. Oι Ιρακινοί είναι inferior. Αυτή η ιδεολογική μηχανή καταλήγει σε κρεατομηχανή. Η σχέση της ανωτερότητας με την κατωτερότητα. Έτσι έγινε με τις βρετανικές και γαλλικές αποικίες. Έτσι κατακτήθηκε η Αφρική που σήμερα λιμοκτονεί. Oι ισχυρές χώρες καταπίνουν τις ασθενέστερες. Και πάντα έχουν τους λόγους τους. Όπως οι αρχαίοι Ρωμαίοι. Πρέπει να το αισθανθούμε αυτό.

Όπως ο Τζέικ Σάλι, ο ήρωας του «Avatar»; Κάπως έτσι. Το αίσθημα και το βίωμα είναι θεραπεία.

Έτσι το είδα κι εγώ. Πως όλο αυτό προκύπτει από την ένοχη συνείδηση αυτού του σακάτη πεζοναύτη. Σας ευχαριστώ γι’ αυτή την παρατήρηση.

Για να επιστρέψουμε στην αρχική σας διαδρομή, τι ήταν αυτό που σας διαμόρφωσε εκτός από τη ζωγραφική; Η φύση και ο βυθός. Απίστευτος κόσμος, μοναδικός. Ξέρετε, η φαντασία της φύσης ξεπερνάει κάθε ανθρώπινο μυαλό. Η φύση ζωγραφίζει, σκηνοθετεί, «γράφει», θυμώνει, ερωτεύεται. Όλα στον υπέρτατο βαθμό τα κάνει. Απλησίαστες οι επιδόσεις της για κάθε ανθρώπινο μέτρο. Ακόμα και για έναν υπεράνθρωπο.

Με άλλα λόγια, έμπνευσή σας γι’ αυτόν τον παράδεισο στον πλανήτη Πανδώρα είναι ο βυθός των ωκεανών. Φέρατε τα κάτω πάνω. Αυτή ήταν η πρόθεσή μου. Αν νομίζετε ότι το πέτυχα, σας ευχαριστώ.

Και αυτοί οι γιγαντιαίοι Μοϊκανοί; Λάθος είναι αν πω ότι μοιάζουν σαν σύνθεση Αφγανών - Ιρακινών και Ινδιάνων; Αρκετοί είναι αυτοί που σκέφτηκαν και είπαν πως οι ήρωές μου μοιάζουν με Μοϊκανούς. Η δική μου επιρροή προέρχεται από μια φυλή της Νέας Ζηλανδίας, τους Μαορί.

Γιατί κυρίως αυτοί; Εξ όσων γνωρίζω, είναι η μοναδική φυλή που δεν ταπεινώθηκε από τους Βρετανούς εισβολείς και που κατάφερε να διατηρήσει την αυτονομία της μέχρι σήμερα. Είναι σπάνια φυλή. Βασικό χαρακτηριστικό των Μαορί στην πολεμική αναμέτρηση είναι πως πάντα κοιτάνε στο πρόσωπο τον εχθρό τους πριν τον σκοτώσουν. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που γύρισα την ταινία στη Νέα Ζηλανδία.

Αντιθέτως με τους ιμπεριαλιστές που σκοτώνουν από ψηλά. Δηλαδή δειλία και εικονική πραγματικότητα. O πόλεμος και η σφαγή κάτι σαν παιχνίδι για το παιδί. Αυτός ήταν ο βασικός λόγος όπου στην τελική αναμέτρηση οι ιμπεριαλιστές αναγκάστηκαν να πολεμήσουν σχεδόν πρόσωπο με πρόσωπο.

Τα εισπρακτικά αποτελέσματα μοναδικά. Με το ρυθμό που πορεύεται παγκοσμίως, θα καταρρίψει το ρεκόρ του «Τιτανικού». Η πτώση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι πολύ μικρή, πράγμα σπάνιο για μια κινηματογραφική παραγωγή. Φανταστείτε στην Κίνα, έναν, ας πούμε, «αφιλόξενο» τόπο για κάθε αμερικανική ταινία, όπου ακόμα και ο «Τιτανικός» μετά δυσκολίας προχωρούσε, τώρα με το «Avatar» οι αίθουσες κάνουν χρυσές δουλειές (σ.σ: δύο ημέρες μετά τη συνέντευξη η Κίνα επέτρεψε την ρποβολή της ταινίας μόνο στην τρισδιάστατη εκδοχή - σε λιγότερους κινηματογράφους, δηλαδή).

Πολλοί ισχυρίζονται πως διανύουμε περίοδο παρακμής του αμερικανικού κινηματογράφου. Μη δίνετε σημασία. Εδώ και είκοσι πέντε χρόνια η ίδια μουρμούρα. Η τεχνολογία δεν έγινε μόνο για να εντυπωσιάσει τον θεατή. Αλλά πρώτα απ’ όλα να υπηρετήσει αυτή την τέχνη. Και η τρισδιάστατη εμπειρία είναι μια ασπίδα προστασίας. Λάβετε υπόψη σας ότι, ενώ το «Avatar» έχει ανηλεώς κατακλαπεί από την πειρατεία και το downloading, εντούτοις σκίζει στα ταμεία. Γιατί; Μα επειδή κανένα laptop, κανένα κινητό και καμία τηλεοπτική οθόνη δεν είναι ικανά να σου μεταδώσουν αυτή την εμπειρία όπως η τρισδιάστατη οθόνη. Έτσι οι πειρατές στο τέλος αναγκάζονται κι αυτοί να προσέλθουν στην αίθουσα την κινηματογραφική.

Να σας ευχηθώ όλα τα Όσκαρ με το καλό. Μακάρι.

Περίπου σαν να έλεγε «από το στόμα σου και στου Θεού το στόμα».

Ν.Γερμανού:Την παραφιλολογία για το διαζύγιο την αφήνουμε σε άλλους...


Άφησε να περάσει περίπου μισή ώρα χωρίς να πει λέξη για το διαζύγιο, και ξαφνικά διάβασε την ανακοίνωση Μενεγάκη και Λάτσιου.
Όταν τέλειωσε την ανάγνωση είπε ότι με...

την Ελένη Μενεγάκη έχει δουλέψει μαζί της, όπως και με τον Λάτσιο, και θα σεβαστεί την επιθυμία τους να μην δοθεί έκταση από τα ΜΜΕ για το προσωπικό τους θέμα.
"Την αφήνουμε την παραφιλολογία για τους άλλους", είπε...

Έκτακτα για την Ελένη...



Στο ξεκίνημα της εκπομπής της στον ALPHA η Ναταλία δεν είπε λέξη...
Άρχισαν τα έκτακτα. Το ΟΚ και το HELLOW κυκλοφόρησαν σήμερα με έκτακτες εκδόσεις, λόγω του διαζυγίου της Μενεγάκη.
Το ίδιο και η ESPRESSO. Η Λαμπίρη αναμένεται με...

έκτακτη εκπομπή, ενώ πυρετωδώς ετοιμάζεται και Τσιμτσιλή (TV weekend).
Περιέργως η Ναταλία Γερμανού ξεκίνησε την εκπομπή της στον ALPHA χωρίς να πει λέξη. Είχε οδηγίες από την διοίκηση του καναλιού? Το διαζύγιο Μενεγάκη στο είδος της εκπομπής της, θα έπρεπε να ήταν πρώτο θέμα.
Να δούμε αν κι ο ΑΝΤ-1 (λόγω Λάτσιου)θα βαρέσει επίσης σιωπητήριο...

Σε λίγο...



Γιατί ο Φουστάνος χαίρεται, και χαμογελά η Ελένη?


Σε λίγο...


Τα 3 μυστικά που κρύβονται πίσω από την ανακοίνωση του χωρισμού Μενεγάκη-Λάτσιου...


Μπορεί η ανακοίνωση που έστειλαν η Ελένη Μενεγάκη και ο Γιάννης Λάτσιος με την οποία επισημοποίησαν στα Μέσα τον χωρισμό τους να ήταν ολιγόλογη και περιεκτική, κάθε πρότασή της όμως έκρυβε και ένα βαθύτερο νόημα. Κατά πρώτον, το ζευγάρι έβγαλε την ανακοίνωση αργά το απόγευμα της Παρασκευής προκειμένου να αποφύγει την διαχείριση της πληροφορίας από τις μεσημεριανές εκπομπές αλλά και από τις Κυριακάτικες εφημερίδες καθώς οι περισσότερες από αυτές βρίσκονταν ήδη στο τυπογραφείο. Δεν υπολόγισαν όμως τα...
έκτακτα φύλλα που θα κυκλοφορήσουν μερικά περιοδικά καθώς και την εκπομπή της Χριστίνας Λαμπίρη η οποία θα προβληθεί εκτάκτως. Το δεύτερο σημείο που κρύβει “μυστικά” είναι ότι, αν και στην ανακοίνωσή του το ζευγάρι γνωστοποίησε ότι δεν είναι πλέον μαζί, δεν αναφερόταν πουθενά η λέξη χωρισμός. Τρίτο και τελευταίο κρίσιμο σημείο της επίσημης ανακοίνωσης είναι ότι με την αναφορά στην οικογένειά τους αλλά και στον ρόλο που θα διατηρήσουν και οι δυο ως γονείς, η Ελένη Μενεγάκη και ο Γιάννης Λάτσιος θυμίζουν σε όλους την ύπαρξη των τριών παιδιών, ζητώντας από τα Μ.Μ.Ε. να διαχειριστούν την κοινή τους απόφαση με σύνεση αλλά και να σεβαστούν την ύπαρξη των τριών ανήλικων παιδιών τους.
Από Gossip-tv.gr

Οι νέοι άρχοντες του κάμπου...

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΜΙΩΤΗΣ
Οι αγροτοσυνδικαλιστές της Φθιώτιδας πρωταγωνιστούν στα φετινά μπλόκα...
Νέα γενιά πρωταγωνιστών αναδείχθηκε από τις αγροτικές κινητοποιήσεις φέτος και πέρσι. Οι «στρατηγοί» του Θεσσαλικού Κάμπου έδωσαν τη θέση τους στους μαχητικούς αγροτοσυνδικαλιστές της Φθιώτιδας. Γνωστότερος από όλους λόγω της καθημερινής παρουσίας του στα τηλεοπτικά παράθυρα είναι ο Βάιος Γκανής, αλλά σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των κινητοποιήσεων παίζουν ο Δημήτρης Μακαρές, ο Βασίλης Κιλάφας και ο Δημήτρης Δημογιάννης.
Δημήτρης Μακαρές
«Η μαμά του λόχου». Για...

14 ολόκληρες ημέρες, 24 ώρες το 24ωρο μένει στην παράγκα που έχει στηθεί στο μπλόκο της Αλαμάνας.

Μάλιστα, έχει κουβαλήσει και το κρεβάτι του εκεί. Είναι αυτός που διαχέει την πληροφόρηση στους αγρότες των μπλόκων, έχει και τον ρόλο του εκπροσώπου- του «Αντώναρου» όπως τον λένε από πέρυσι. Είναι 55 ετών, μέλος του Δ.Σ. του συλλόγου των αγροτών της Βόρειας Φθιώτιδας. Κατάγεται από την Ομβριακή Δομοκού, ήταν καλλιεργητής μεγάλων εκτάσεων σε βιομηχανική ντομάτα και τεύτλα, αλλά πριν από λίγα χρόνια σταμάτησαν αυτές οι καλλιέργειες στην περιοχή της λίμνης Ξυνιάδας.

Βάιος Γκανής
Για 14 ημέρες βρίσκεται με ένα τηλέφωνο στο χέρι. Στα μπλόκα φοράει το δερμάτινο καπέλο που του χάρισε ο Ελληνοαμερικανός παράγων της ομογένεια Κρις Σπύρου, που τον επισκέφθηκε στην Αλαμάνα «για να τον ενθαρρύνει». Με την ίδια άνεση που εμφανίζεται στο τηλεοπτικό παράθυρο, απαντά στον σχολιασμό που του ζητούν τα ΜΜΕ και τακτοποιεί τις επαγγελματικές υποχρεώσεις του. Εκεί που κάνει δηλώσεις, μπορεί να παραγγείλει και μπουκάλια για το εμφιαλωτήριο- με βραβευμένα κρασιά- που διατηρεί στη Βαρδαλή Δομοκού. Έχει αναγνώριση και στήριξη από τους συναδέλφους του στον Αγροτικό Σύλλογο Βόρειας Φθιώτιδας, του οποίου είναι πρόεδρος. Είναι 42 ετών, διαζευγμένος με Αμερικανίδα την οποία γνώρισε στη Σάμο όταν ήταν καταδρομέας και έμεινε πολλά χρόνια στο Οχάιο ΗΠΑ.

Το καλοκαίρι του δεν το χαρίζει σε κανέναν, ασχολείται μόνο με τη δουλειά του, τον συνδικαλισμό και με τις δύο κόρες του όταν βρίσκονται στην Ελλάδα.

Δημήτρης Δημογιάννης
Προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες σε ένα 15μελές Δ.Σ. όπως αυτό του Παμφθιωτικού Αγροτικού Συλλόγου. Είναι 43 ετών, κατάγεται από συνοικία της πόλης της Λαμίας και διατηρεί επεκτατικές καλλιέργειες με βαμβάκι, καλαμπόκι και κτηνοτροφικά φυτά. Πρόεδρος του Παμφθιωτικού και μέλος της πανελλαδικής συντονιστικής επιτροπής. Είναι αναγκασμένος να διαπραγματεύεται πότε για τα καπνά, πότε για τα βαμβάκια και πότε για τις ελιές. Προσπαθεί να συμβιβάζει διάφορες και διαφορετικές απόψεις μεταξύ των αγροτών, ανάλογα με το προϊόν που παράγουν. Από την αρχή μέχρι το τέλος έχει συνεχείς διαβουλεύσεις για τις επόμενες κινήσεις.

Ουσιαστικά πάνω του έχει πέσει το βάρος των επόμενων κινήσεων.

Βασίλης Κιλάφας
Είναι ο θεωρητικός, ο αναλυτής αλλά και διαπραγματευτής από το πανελλαδικό συντονιστικό όργανο των αγροτών. Μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στα μπλόκα για συζητήσεις και ενημέρωση και στη μονάδα με πρόβατα που διατηρεί στο χωριό του, τη Λεύκα Δομοκού, αφού αυτή την εποχή τα ζώα του γεννούν. Καλλιεργεί 250 στρέμματα με κτηνοτροφικά φυτά. Είναι 40 ετών, άγαμος και πριν από 10 χρόνια μετακόμισε στο χωριό του από την Αθήνα, όπου εργαζόταν.

Παροιμιώδεις είναι οι εξαντλητικές του αναλύσεις και ενημερώσεις των αγροτών στα μπλόκα.


Σε τεντωμένο σχοινί η συνάντηση για τα μπλόκα των αγροτών

Σε τεντωμένο σχοινί βρίσκονταν έως αργά χθες τη νύχτα η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και οι εκπρόσωποι των αγροτών του Πανελλαδικού Συντονιστικού Οργάνου κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων. Κατά τη συνάντηση είχαν προκύψει σημαντικές διαφωνίες και οι αγρότες ζητούσαν περαιτέρω διευκρινίσεις από την κ. Μπατζελή για την υλοποίηση των δεσμεύσεων του υπουργείου και κυρίως την κατανομή κονδυλίων και ενισχύσεων ανά καλλιέργεια. Το αποτέλεσμα της συνάντησης πάντως αναμένεται να αποτιμηθεί σήμερα στις γενικές συνελεύσεις που προγραμματίζονται στα μπλόκα των αγροτών.

Συνάντηση με την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κατερίνα Μπατζελή θα επιδιώξουν ακόμη και μέσα στο Σαββατοκύριακο και οι γαλάζιοι αγροτοσυνδικαλιστές από τα 15 μπλόκα της Θεσσαλίας και της Βόρειας Ελλάδας που συντονίσθηκαν και με το «κόκκινο» μπλόκο της Νίκαιας Λάρισας, όπου επικεφαλής είναι ο Βαγγέλης Μπούτας. Οι αγρότες των 15 μπλόκων που συναντήθηκαν χθες στα Μάλγαρα εξέλεξαν αντιπροσωπεία αποτελούμενη από 30 άτομα (δύο από κάθε μπλόκο), ενώ σήμερα είχαν προγραμματίσει να κάνουν ακόμα μία, τελική συνάντηση στον Προμαχώνα με τη συμμετοχή του Β. Μπούτα.

Στη συνάντηση των Νέων Μαλγάρων συμμετείχαν περισσότεροι από 100 αγρότες από τα μπλόκα Προμαχώνα Σερρών, Παραλίμνης και Μελισσίου Πέλλας, Μαλγάρων, Πράσινων Φαναριών και Χαλκηδόνας Θεσσαλονίκης, Νέας Τρίγλιας και Γαλάτιστας Χαλκιδικής, Βαρικού Πιερίας, Κρυσταλλοπηγής Φλώρινας, Βογατσικού Καστοριάς, Τιρνάβου, Πλατυκάμπου και Μικροθηβών Θεσσαλίας.

Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη κατέληξαν σε ένα βασικό πλαίσιο θεσμικών και οικονομικών αιτημάτων, μεταξύ των οποίων: άμεση καταβολή των αποζημιώσεων, αναπλήρωση εισοδήματος, αφορολόγητο πετρέλαιο, επιστροφή ΦΠΑ.

Πάντως, οι αγρότες εμφανίζονταν χθες το απόγευμα μοιρασμένοι σε δύο γραμμές. Από τη μία ήταν οι πιο διαλλακτικοί που εκτιμούν ότι οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης είναι επαρκείς για την αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων και από την άλλη εκείνοι που κρίνουν πως επιβάλλεται η παραμονή στα μπλόκα, προκειμένου να ασκήσουν πιέσεις για την ικανοποίηση περισσότερων αιτημάτων τους.

Λίγο πριν από το ραντεβού που είχε ορισθεί με την κ. Μπατζελή πάντως, οι «σκληροί» ήταν αριθμητικά πολύ περισσότεροι από τους διαλλακτικούς και αυτό αποτυπωνόταν και στη συνάντηση μαζί της
TA NEA.

Κρίσιμη συνάντηση των "12" στον Προμαχώνα...

Συγκρότηση κοινού μετώπου αγροτών από Θεσσαλία και Μακεδονία...
Στον Προμαχώνα επικεντρώνεται το ενδιαφέρον σχετικά με την πορεία των αγροτικών κινητοποιήσεων. Αγρότες των 12 μπλόκων της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας, αλλά και εκείνοι του μπλόκου της Νίκαιας Λάρισας, θα καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, σε μία προσπάθεια να συγκροτήσουν κοινό μέτωπο. Στόχος τους εν συνεχεία είναι να ζητήσουν συνάντηση με την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κατερίνα Μπατζελή.
Οι "12" έχουν ήδη...
συμφωνήσει σε μία πλατφόρμα 15 αιτημάτων σε σύσκεψη που είχαν προ ημερών στην Κατερίνη και τα οποία επαναβεβαιώθηκαν και στην σύσκεψη που έγινε χθες Παρασκευή στην Χαλάστρα.

Στην σύσκεψη αυτή μετείχε και ο αγροτοσυνδικαλιστής από τον Προμαχώνα Παύλος Αραμπατζής, ο οποίος μετά τη σύσκεψη ήρθε στην Λάρισα και είχε συνάντηση με τον Βαγγέλη Μπούτα από το μπλόκο της Νίκαιας. Μεταξύ των δύο επήλθε συμφωνία σε 9 αιτήματα αλλά και συμμετοχής του Β. Μπούτα στην σημερινή συνάντηση στον Προμαχώνα.

Εξάλλου, αποφάσεις θα λάβουν και οι παραγωγοί του Πανελλαδικού Συντονιστικού Οργάνου των Αγροτών που συναντήθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής με την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, μία μαραθώνια συνάντηση που ολοκληρώθηκε όμως χωρίς αποτέλεσμα.

Η κα Μπατζελή ανακοίνωσε τη διοχέτευση ενός δισ. ευρώ στους αγρότες ως εγγύηση για τη λήψη δανείων, από το πακέτο των 28 δισ. που είχε δοθεί πέρυσι στις τράπεζες.

Επίσης δεσμεύτηκε για το «πάγωμα» των ενήμερων δανείων των αγροτών για δύο χρόνια, χορήγηση επιδόματος θέρμανσης από 300 – 500 ευρώ σε ευπαθείς ομάδες αγροτών και επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου σε ποσοστό 4% επί των τιμολογίων πώλησης των προϊόντων τους.

Τέλος, η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης προανήγγειλε ότι ξεκινούν άμεσα περιφερειακές συσκέψεις σε όλη τη χώρα, ώστε να εκφραστούν τα προβλήματα των αγροτών κάθε περιοχής.

Στο μεταξύ, την ερχόμενη Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου θα αποφασίσει το υπουργικό συμβούλιο της Βουλγαρίας εάν θα ζητήσει αποζημίωση από την Ελλάδα για τις απώλειες που έχουν προκληθεί λόγω των αγροτικών μπλόκων.
Αποκλεισμοί τελωνείων – οδικών κόμβων

Συνεχίζονται οι αποκλεισμοί τελωνείων και οδικών κόμβων όσο συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις ανάμεσα σε εκπροσώπους αγροτών στη Β. Ελλάδα και τη Θεσσαλία.

Αποκλεισμένη παραμένει η Εγνατία οδός, στη Χρυσούπολη και στα Κερδύλλια, τα τελωνεία Ορμενίου Έβρου και Δοϊράνης Κιλκίς, ενώ κλειστή είναι και η συνοριακή διάβαση Προμαχώνα Σερρών.

Ανοιχτά είναι τα τρία μπλόκα της Θεσσαλονίκης, ενώ αγρότες από τη Χαλκιδική δίνουν περιοδικά στην κυκλοφορία τους δρόμους Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών και Νέων Μουδανιών - Σιθωνίας, στα σημεία Νέα Τρίγλια και Καλύβες, αντίστοιχα. Κλειστά είναι τα σημεία Νίκαιας και Μικροθηβών στη Θεσσαλία, ενώ στους υπόλοιπους νομούς της Βόρειας Ελλάδας και της Θεσσαλίας τα τρακτέρ παραμένουν συγκεντρωμένα σε πολλά σημεία χωρίς να διακόπτουν την κυκλοφορία.
Skai

Εφοριακοί καλούνται να επιστρέψουν 8,8 εκατ. ευρώ...

Φέρτε πίσω τώρα τα κλεμμένα.
Πρωτοφανής δικαστική απόφαση για υπεξαίρεση ΦΠΑ από εταιρείες-«μαϊμούδες»...
«Φέρτε πίσω εντός 48 ωρών τα κλεμμένα λεφτά που επιστράφηκαν σε εταιρείες-“μαϊμούδες”» διεμήνυσε ο γενικός επίτροπος Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου κ. Γ.Σχοινιωτάκης προς τους υπεύθυνους υπαλλήλους τριών Εφοριών της Θεσσαλονίκης.
Μετην εντολή-«κεραυνό» του κ. Σχοινιωτάκη οι εφοριακοίκαλούνται να επιστρέψουν 8.831.906 ευρώ. Το ποσό αυτό χαρακτηρίστηκε «παρανόμως κτηθέν» από την επιστροφή ΦΠΑ σε τρεις εταιρείες«μαϊμού» της Θεσσαλονίκης, έπειτα από...
την προσκόμιση πλαστών βεβαιώσεων και εικονικών στοιχείων των τελωνειακών αρχών της συμπρωτεύουσας.

Με την υπόθεση αυτή, πρωτοφανής για τα φορολογικά δεδομένα της χώρας, ασχολείται ήδη και η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ασκήσει ποινικές διώξεις κατά των υπευθύνων εφοριακών. Παράλληλα, οι εισαγγελικές αρχές της συμπρωτεύουσας θα αναζητήσουν αυτούς οι οποίοι κρύβονται πίσω από τις τρεις εταιρείες-«μαϊμούδες». Στην περίπτωση που βρεθούν, πλέον του ότι θα ασκηθούν σε βάρος τους ποινικές διώξεις, θα κληθούν να πληρώσουν και αυτοί τα ποσά που εισέπραξαν από την παράνομη επιστροφή του ΦΠΑ, σύμφωνα με την εντολή του κ. Σχοινιωτάκη. Εισαγγελικοί κύκλοι εξέφραζαν χθες την αισιοδοξία τους ότι οι συνάδελφοί τους θα ανακαλύψουν τους εμπλεκόμενους στις εταιρείες-«μαϊμούδες» που εισέπραξαν το ποσό των 8,8 εκατ. ευρώ, καθώς έχουν «αφήσει τα ίχνη τους».

Οπως αναφέρεται στην έγγραφη εντολή του γενικού επιτρόπου, οι εν λόγω εταιρείες προσκόμισαν στις ΔΟΥ πλαστές βεβαιώσεις και εικονικά τελωνειακά στοιχεία και με τον « δόλιο αυτόν τρόπο » πέτυχαν να τους επιστραφεί ΦΠΑ 8,8 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, η επιστροφή του ΦΠΑ αφορούσε εξαγωγές που ουδέποτε έγιναν. Η απάτη τελέστηκε στις Γ΄ και Δ΄ ΔΟΥ Θεσσαλονίκης, καθώς και στη ΦΑΕ Θεσσαλονίκης.

Επιβαρυντικό είναι το έγγραφο του κ. Σχοινιωτάκη και για τους οικονομικούς επιθεωρητές οι οποίοι ήλεγξαν την υπόθεση και «έριξαν στα μαλακά» τους υπεύθυνους εφοριακούς υπαλλήλους.

O γενικός επίτροπος χαρακτηρίζει « αδιανόητο » το γεγονός ότι μετά την αποκάλυψη της απάτης οι οικονομικοί επιθεωρητές έκαναν χρήση ευνοϊκού νομοθετικού πλαισίου προκειμένου να είναι ελαφρές ως ανύπαρκτες οι ποινές για τους εφοριακούς οι οποίοι εμπλέκονται στην υπόθεση και «άναψαν το πράσινο φως» για την επιστροφή του ΦΠΑ.

Οι επιθεωρητές επικαλέστηκαν τις διατάξεις εκείνες που αφορούν τους απλούς υπαλλήλους του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των ΝΠΔΔ και όχι αυτές των « υπολόγων διαχειριστών » του Δημοσίου που έχουν αυξημένες αρμοδιότητες και ευθύνες, σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές και τη φορολογική νομοθεσία.

Σύμφωνα με την εντολή του γενικού επιτρόπου, μετά την έρευνα που διεξήχθη, σε ορισμένους εφοριακούς καταλογίστηκε απλή αμέλεια και ατελής εκπλήρωση των καθηκόντων τους, ενώ άλλοι αθωώθηκαν. Μάλιστα, ένας εξ αυτών έχει ήδη συνταξιοδοτηθεί, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο έγγραφο. Εξάλλου, οι οικονομικοί επιθεωρητές δεν είχαν κινήσει καμία διαδικασία για να διαβιβαστεί η υπόθεση στις εισαγγελικές αρχές.

O κ. Σχοινιωτάκης αναφέρει ότι οι εφοριακοί, πριν εκταμιεύσουν τα χρήματα για την επιστροφή του ΦΠΑ, δεν ήλεγξαν με προσοχή και επιμέλεια, όπως όφειλαν, αν οι επιχειρήσεις που ζητούσαν την επιστροφή του ΦΠΑ είναι υπαρκτές ή ανύπαρκτες, με συνέπεια να δημιουργηθεί ανάλογο έλλειμμα στον συγκεκριμένο λογαριασμό του ΦΠΑ.

Η ευθύνη του « υπολόγου διαχειριστή », διευκρινίζει ο κ. Σχοινιωτάκης, « που δημιουργεί έλλειμμα διαχείρισης, είναι αυξημένη έναντι του απλού υπαλλήλου του Δημοσίου που προκαλεί ζημιά στο Δημόσιο κατά την άσκηση των καθηκόντων του». Παράλληλα, η παραγραφή των αδικημάτων στη μια περίπτωση είναι διετής και στην άλλη δεκαετής ή εικοσαετής, κατά περίπτωση.

Κατόπιν αυτών παραγγέλθηκε σε βάρος των εφοριακών να εφαρμοστούν οι δημοσιολογιστικές διατάξεις και να κληθούν να επιστρέψουν μέσα σε δύο εικοσιτετράωρα το « παρανόμως εκταμιευθέν ποσό».

Τέλος, ευθύνες για « παραλείψεις κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους» έχουν καταλογιστεί και σε τελωνειακούς υπαλλήλους που ενεπλάκησαν στην υπόθεση αυτή.

ΟΙ ΕΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ
Η απάτη της επιστροφής ΦΠΑ ύψους 8,8 εκατ. ευρώ σε τρεις εταιρείες-«μαϊμούδες» με την «ανοχή» των αρμοδίων εφοριακών υπαλλήλων έγινε σε κεντρικές ΔΟΥ της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα από την Δ΄ ΔΟΥ Θεσσαλονίκης «εκταμιεύτηκαν» 3.451.683,21 ευρώ, από την Γ΄ ΔΟΥ επιστράφηκαν 608.457,85 ευρώ και από τη ΦΑΕ Θεσσαλονίκης 4.771.765 ευρώ.
ΠΑΝΟΣ ΤΣΙΜΠΟΥΚΗΣ BHMA

Θηλιά Βρυξελλών για μέτρα-σοκ τώρα...


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΙΡΗΝΗ Δ. ΚΑΡΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Η Κομισιόν απορρίπτει το Πρόγραμμα Σταθερότητας και στέλνει τελεσίγραφο για το έλλειμμα...
Εντολή για πρόσθετα σκληρά μέτρα δημοσιονομικής λιτότητας, τα οποία περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη μείωση των μισθών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, την κατάργηση- και όχι απλώς τη μείωση- επιδομάτων, το ψαλίδισμα των μεγαλύτερων συντάξεων και το ολοκληρωτικό πάγωμα των προσλήψεων, δίνει η Κομισιόν στην ελληνική κυβέρνηση.
Μάλιστα- και ενώ φουντώνουν τα σενάρια για ευρωπαϊκή βοήθεια προς τη χώρα μας σε περίπτωση ακόμα...

χειρότερων εξελίξεων στις αγορές- παρέχει διορία μόλις ενός μήνα για την κοινοποίησή τους στις Βρυξέλλες και δύο μηνών για την εφαρμογή τους. Οι εντολές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα ανακοινωθούν επισήμως την Τετάρτη (3 Φεβρουαρίου) και πρόκειται να υιοθετηθούν από το ΕCΟFΙΝ που θα πραγματοποιηθεί στις 15 του ερχόμενου μήνα, στο πλαίσιο της υπαγωγής της Ελλάδας στο τρίτο στάδιο της επιτήρησης.

Οι Βρυξέλλες με την απόφασή τους- την οποία αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ»- απορρίπτουν ουσιαστικά το Πρόγραμμα Σταθερότητας που υπέβαλε το οικονομικό επιτελείο ως ανεπαρκές για τη μείωση του ελλείμματος, έστω και κατά 3,5 ποσοστιαίες μονάδες το 2010, αλλά και την επίτευξη του τελικού στόχου για μείωση του ελλείμματος κάτω από το 3% μέχρι το τέλος του 2012.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά γίνεται ευθεία αναφορά στα προβλήματα που δημιουργεί η δημοσιονομική αδυναμία της Ελλάδας στην ευρωζώνη: γι΄ αυτόν τον λόγο- και καθώς στις Βρυξέλλες υπάρχει πλέον ο φόβος ότι η περίπτωση της χώρας μας θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ντόμινο- τίθεται και χαμηλό πλαφόν στον δανεισμό, στον οποίο επιτρέπεται να προβεί η χώρα για κάθε έτος (2010, 2011 και 2012).

Η Επιτροπή, όπως αναμενόταν άλλωστε μετά και τις σχετικές δηλώσεις τόσο του πρόεδρου της κ. Μπαρόζο όσο και του προέδρου του Γιουρογκρούπ κ. Γιούνκερ, έχει σαφέστατα ξεφύγει με το κείμενό της από τη μορφή των συνήθων συστάσεωνόπως ήταν η περίπτωση στα προηγούμενα στάδια της επιτήρησης για το υπερβολικό έλλειμμα. Έχει πλέον περάσει στο στάδιο των εντολών, χωρίς να αφήνει περιθώρια παρεκτροπής από το ενδιαφερόμενο κράτος-μέλος (στη συγκεκριμένη περίπτωση την Ελλάδα). Δεν γίνεται ωστόσο καμιά αναφορά στο τι θα συμβεί στην περίπτωση που η Ελλάδα δεν συμμορφωθεί- προφανώς, όπως έλεγαν κοινοτικές πηγές, επειδή οι κυρώσεις δεν προβλέπονται ούτε από τη Συνθήκη της Λισαβώνας. Παρ΄ όλα αυτά, γίνονται υπαινιγμοί για τον ρόλο που μπορεί να παίξουν οι διεθνείς αγορές, κάτι που παραπέμπει ευθέως σε τιμωρία της Ελλάδας...

Οι παρενέργειες. Οι εντολές των Βρυξελλών θα έχουν προφανείς πολιτικές συνέπειες. Κατ΄ αρχάς, σε άμεσο χρόνο θα φέρουν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, ο οποίος- όπως έλεγαν κοινοτικές πηγές- θα προσέλθει στη Σύνοδο Κορυφής της 11ης Φεβρουαρίου περίπου ως ηγέτης υπό επιτροπεία. Δεύτερον, το οικονομικό επιτελείο θα χρεωθεί, εντός κι εκτός κυβέρνησης, την ουσιαστική απόρριψη του Προγράμματος Σταθερότητας, το οποίο υποτίθεται ότι έγινε με τη στενή συνεργασία και καθοδήγηση τεχνοκρατών της Κομισιόν. Το κυριότερο όμως είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση θα βρεθεί μπροστά σε ένα αδυσώπητο δίλημμα και έχοντας ελάχιστο χρόνο να αποφασίσει: ή θα υπακούσει στις εντολές για άνευ προηγουμένου λιτότητα- που ούτε καν η Ιρλανδία δεν έχει εφαρμόσει- και θα αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο γενικευμένης κοινωνικής αναταραχής ή θα αρνηθεί να εφαρμόσει τις εντολές- ή κάποιες από αυτές- και θα τιμωρηθεί από τις αγορές.


«Αιματηρές» περικοπές μέσα σε 60 ημέρες

Μέχρι τις 15 Μαΐου η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να έχει εφαρμόσει μια σειρά πρόσθετων μέτρων κυρίως στον τομέα των δαπανών, αλλά και των εσόδων. Μεταξύ αυτών:

ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ
Δημιουργία αποθεματικού από τις περικοπές των δαπανών του προϋπολογισμού κατά 10% ΜΙΣΘΟΙ
Μείωση του μισθολογικού κόστους μέσω της μείωσης των μέσων μισθών στο Δημόσιο, τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και την αυτοδιοίκηση και εφαρμογή περικοπών στην απασχόληση. Ζητούν να μη γίνει καμιά νέα πρόσληψη το 2010, αλλά και κατάργηση των κενών θέσεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, περιλαμβανομένων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου. Τονίζεται δε, ότι δεν πρέπει να αντικατασταθούν οι μόνιμοι υπάλληλοι που συνταξιοδοτούνται.

ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
Περικοπή των ειδικών επιδομάτων που καταβάλλονται στους υπαλλήλους (περιλαμβανομένων εκείνων που προέρχονται από λογαριασμούς εκτός προϋπολογισμού) του δημόσιου τομέα.

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
Υιοθέτηση περικοπών του ανώτατου ορίου των συντάξεων. Επίσης, μέτρα περιορισμού των επικουρικών συντάξεων, όπως και άλλων πρόσθετων παροχών για τους ασφαλισμένους.

ΦΟΡΟΙ
Εφαρμογή προοδευτικής φορολογικής κλίμακας για όλες τις πηγές εισοδήματος και οριζόντια, ενιαία αντιμετώπιση του εισοδήματος, είτε προέρχεται από εργασία είτε από κεφάλαια- όπως έχει ήδη προαναγγείλει η κυβέρνηση.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
Στη διάρκεια του 2010, η Ελλάδα οφείλει επίσης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού συστήματος, ώστε αυτό να καταστεί βιώσιμο. Η μεταρρύθμιση θα πρέπει να περιλαμβάνει την προοδευτική αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης τόσο για τους άντρες όσο και για τις γυναίκες και τη μεταβολή του ποσοστού αναπλήρωσης «ώστε να αντικατοπτρίζει καλύτερα τις εισφορές που έχουν καταβληθεί στη διάρκεια του συνόλου της επαγγελματικής ζωής και να βελτιώνει τη δικαιοσύνη μεταξύ των γενεών»- πράγμα που σημαίνει μείωση των συντάξεων. Επίσης, ζητείται η «εκλογίκευση» του συστήματος ειδικών επιδομάτων των χαμηλοσυνταξιούχων (όπως το ΕΚΑΣ).

ΠΡΟΕΙΣΠΡΑΞΗ
Εισαγωγή προείσπραξης φόρου για τους ελεύθερους επαγγελματίες.

ΠΟΤΑ- ΤΣΙΓΑΡΑ
Αύξηση της φορολογίας στα αλκοολούχα ποτά και τα τσιγάρα σε σύγκριση με τον φόρο που ίσχυε στις 31 Δεκεμβρίου 2009- έχει ήδη υιοθετηθεί από την κυβέρνηση.

ΑΚΙΝΗΤΑ
Επιβολή μόνιμων προστίμων και τελών σε όλα τα ακίνητα με πολεοδομικές παραβάσεις και αύξηση της φορολογίας επί του συνόλου των ακινήτων.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ
Λεπτομερή ανακοίνωση και εφαρμογή της φορολογικής μεταρρύθμισης μέχρι τα τέλη Μαρτίου.

ΚΑΥΣΙΜΑ- Ι.Χ.
Εφόσον το κρίνει απαραίτητο η Ελλάδα, μπορεί να επιβάλει πρόσθετη φορολογία σε αγαθά πολυτελείας, όπως τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και να προχωρήσει στην αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα.

ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ
Κατάργηση όλων των εξαιρέσεων και αυτοτελούς φορολόγησης στο φορολογικό σύστημα- σε αντίθεση με τα όσα έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, όπως για παράδειγμα με τους στρατιωτικούς.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
Η αρχή «προσλαμβάνεται ένας για κάθε πέντε που φεύγουν» θα πρέπει να αρχίσει να εφαρμόζεται ήδη από το 2010, μετά την περίοδο του πλήρους παγώματος των προσλήψεων.
TA NEA