19.7.09

Μια χαρά και δυο τρομάρες...

(Του ΜΠΑΜΠΗ ΑΓΡΟΛΑΜΠΟΥ)
Την περασμένη Τετάρτη, δύο βδομάδες μετά το «χτύπημα» της ΕΛ.ΑΣ. στη συμμορία Βλαστού με τη συνεργασία της ΕΥΠ, Πρ. Παυλόπουλος και Χρ. Μαρκογιαννάκης συνομίλησαν ύστερα από μήνες στο τηλέφωνο.

Από τον 7ο όροφο ο υπουργός και από τον 8ο ο αναπληρωτής υπουργός, έστω και από τηλεφώνου, κατάφεραν να συμφωνήσουν σε κάτι: μορατόριουμ στη λεωφόρο Κατεχάκη μέχρι...

... το τέλος του καλοκαιριού.

1 Η «κατάπαυση του πυρός» μεταξύ των δύο ανδρών κρίθηκε αναγκαία, καθώς οι διαφωνίες τους κλιμακώθηκαν σε πολιτικό πρόβλημα για την κυβέρνηση. Ενα πρόβλημα κρίσιμο, αφού αφορά τους τομείς της ασφάλειας (τρομοκρατία, λαθρομετανάστευση) αλλά και της καθημερινότητας (πυρκαγιές, αστυνόμευση). Με άλλα λόγια τα κεντρικά ζητούμενα για το μέγαρο Μαξίμου.

* Είχε προηγηθεί το πρωί της ίδιας μέρας, η δήλωση-καρφί του Χρ. Μαρκογιαννάκη στον Πρ. Παυλόπουλο για την αντικατάσταση του διοικητή της ΕΥΠ, πρέσβη Ι. Κοραντή, από τον εισαγγελέα Δ. Παπαγγελόπουλο. Και δεν ήταν μόνον αυτό: Ο αναπληρωτής πήρε αποστάσεις από τον υπουργό και στο θέμα των ερευνών για την τρομοκρατία.

Πώς έσωσαν ακόμη μία κρίση

* Η οργή Παυλόπουλου έφθασε μέχρι το γραφείο του πρωθυπουργού κι έτσι ο αναπληρωτής υποχρεώθηκε το βράδυ να σηκώσει το τηλέφωνο και να δώσει εξηγήσεις πριν το τελευταίο επεισόδιο της Κατεχάκη εξελιχθεί σε μεγάλη κυβερνητική κρίση μέσα στο κατακαλόκαιρο.

2 Η αλήθεια είναι ότι σε όλα τα κρίσιμα θέματα που έχει ανοίξει η κυβέρνηση στο πεδίο της δημόσιας τάξης και ασφάλειας -πεδίο που θεωρείται καθοριστικό, μαζί με τις εξελίξεις στην οικονομία και τη νέα μεταρρύθμιση στην παιδεία, για την ανακοπή της πολιτικής φθοράς της- το ισοζύγιο βγαίνει πάντα αρνητικό.

Το αποτέλεσμα είναι, όπως παραδέχονται πια όλοι οι κυβερνητικοί παράγοντες, να επισκιάζονται ακόμη και οι αστυνομικές επιτυχίες.

*Η εξιχνίαση της απαγωγής του Π. Παναγόπουλου είναι χαρακτηριστική: Η κυβέρνηση προσδοκούσε ότι, με το υλικό που συγκέντρωσαν οι αρχές ύστερα από παρακολουθήσεις μηνών, θα κατάφερναν να διαλύσουν μέχρι το φθινόπωρο τον ιστό του οργανωμένου εγκλήματος· και παράλληλα να εμφανίσουν αποτελέσματα στο μέτωπο της τρομοκρατίας.

*Ο σχεδιασμός αυτός κινδυνεύει τώρα να τιναχθεί στον αέρα: Ο μεν Πρ. Παυλόπουλος εκτιμά ότι σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις και από την Αντιτρομοκρατική, ενώ ο Χρ. Μαρκογιαννάκης θεωρεί ότι οι βεβιασμένες ενέργειες θα φέρουν μόνο τα αντίθετα αποτελέσματα.

3 Αυτή η αντιφατική εικόνα δεν επιτρέπει στο Μαξίμου να επενδύσει πολιτικά στη δημόσια τάξη.

Αλλωστε, τα νομοθετικά μέτρα, όσο σκληρά κι αν είναι, δεν θα φέρουν άμεσα αποτελέσματα. Η αγωνία της κυβέρνησης εστιάζεται τώρα στην αποτροπή νέων επεισοδίων.

* Ο ίδιος ο Κ. Καραμανλής είχε καλέσει το ασύμπτωτο δίδυμο σε σύσκεψη μόλις τρεις μέρες μετά τον ανασχηματισμό του περασμένου Ιανουαρίου λόγω της διάστασης για τη στάση της αστυνομίας στις επεισοδιακές διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας. Εάν η ΕΛ.ΑΣ. έχει «αμυντική διάταξη», όπως έλεγε ο υπουργός, αντί «επιθετικής», όπως προέτρεπε ο αναπληρωτής.

* Στη συνέχεια ήταν η υπόγεια κόντρα για τον γ.γ. Δημόσιας Τάξης, η οποία έληξε με τη μετακίνηση του Αθ. Ανδρεουλάκου στο υπουργείο Δικαιοσύνης και την τοποθέτηση του πρέσβη Κ. Μπίτσιου.

* Οι τριβές συνεχίστηκαν την περίοδο των αγροτικών κινητοποιήσεων και κλιμακώθηκαν με τα καθημερινά περιστατικά εγκληματικότητας.

*Ακόμη και στο Μεταναστευτικό όπου οι ρόλοι ήταν διακριτοί, με τον Πρ. Παυλόπουλο να έχει το μέρος της διαπραγμάτευσης σε επίπεδο υπουργών Ε.Ε. και Κομισιόν, ενώ ο Χρ. Μαρκογιαννάκης το επιχειρησιακό, δεν έλειψαν οι γκρίνιες:

4 Για πόσο ακόμη θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση; Θα εξαρτηθεί από το βάρος της επόμενης υπόθεσης.

* Στην Κατεχάκη, πάντως, στοιχηματίζουν ότι το επόμενο επεισόδιο θα αφορά το Γραμματικό. Το εργοτάξιο του ΧΥΤΑ φυλάσσεται από 18 διμοιρίες των ΜΑΤ μοιρασμένες σε τρεις βάρδιες. Στην περίπτωση που η κατάσταση αυτή συνεχιστεί όλο το καλοκαίρι, θα πρέπει να ανασταλούν άδειες αστυνομικών. Οι συνεργάτες του Πρ. Παυλόπουλου θεωρούν προτεραιότητα τον ΧΥΤΑ, ενώ οι συνεργάτες του Χρ. Μαρκογιαννάκη υπογραμμίζουν ότι η ΕΛ.ΑΣ. «δεν αντέχει άλλες αγγαρείες».

* Εστίες μεγάλου πολιτικού κινδύνου θεωρούνται και οι πυρκαγιές.

Στην πρώτη μεγάλη φωτιά, στον Υμηττό, ο αναπληρωτής υπουργός προσπάθησε να δικαιολογήσει την έλλειψη εναέριων μέσων παραπέμποντας στα ανεξόφλητα γραμμάτια των προηγούμενων αντιπυρικών περιόδων. Τώρα, διαβλέποντας τον κίνδυνο οι πυρκαγιές να γίνουν το θέμα του καλοκαιριού, έδωσε εντολή στο συντονιστικό της Πυροσβεστικής να τον ενημερώνει για κάθε εστία.

* Η συνέχεια επί της γαλάζιας καλοκαιρινής οθόνης...
(Από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)

Καλοκαίρι των στεναγμών...

Η φτώχεια, ως γνωστόν, φέρνει γκρίνια και η γκρίνια στην κυβέρνηση είναι τόσο μεγάλη, που υπονομεύει ακόμη και τις αυγουστιάτικες διακοπές: Αντί για ηλιοθεραπεία οι υπουργοί έλαβαν εντολή για εργασιοθεραπεία, με ανοιχτό το ενδεχόμενο ανασχηματισμού, αλλά και εκλογών ακόμη και πριν από το Μάρτιο, οπότε λήγει η θητεία του προέδρου της Δημοκρατίας.

1) Η οικονομική κρίση αποτυπώνεται στη ραγδαία επιδείνωση των δεικτών:

*Στο ασφαλιστικό οι δαπάνες του προϋπολογισμού έχουν ήδη εξαντληθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο και στο εξής το Γενικό Λογιστήριο πρέπει να...

...διαθέτει, με τη διαδικασία των προκαταβολών, 800-900.000.000 ευρώ μηνιαίως για συντάξεις. Διαφορετικά, τα ταμεία πρέπει να προσφύγουν σε δανεισμό ή πώληση περιουσιακών τους στοιχείων.

*Στα συσσωρευμένα χρέη ύψους 6 δισ. ευρώ στην Υγεία προστίθενται κάθε μήνα 150-200.000.000. Οι οφειλές του Δημοσίου προς τους κατασκευαστές φτάνουν στα ίδια επίπεδα, ενώ προς ΟΤΑ και ΔΕΚΟ τα χρέη του κράτους αγγίζουν ήδη τα 10 δισ. ευρώ.

2) Ο πρωθυπουργός δέχεται εισηγήσεις να προχωρήσει σε αλλαγές στην κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι και να πάει στη ΔΕΘ με «σκληρό, αλλά ειλικρινές σχέδιο αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης». Παράλληλα, αναθερμαίνονται και οι συζητήσεις για προσφυγή στις κάλπες πριν από τον Μάρτιο του 2010 που λήγει η θητεία του Κ. Παπούλια. Οι λόγοι;

*Οσοι ποντάρουν στην αλλαγή εικόνας της κυβέρνησης και στις πρόωρες κάλπες φοβούνται ότι η Ν.Δ. δεν θα μπορέσει να διαχειριστεί τα οικονομικά και μάλιστα με μία ισχνή πλειοψηφία που συγκροτούν βουλευτές είτε εκτός ελέγχου (π.χ. Παυλίδης), είτε υπ' ατμόν (Μανώλης). Αντιθέτως, θεωρούν ότι με κατάλληλους χειρισμούς, η αντιμετώπιση της κρίσης μπορεί να γίνει αβαντάζ για την κυβέρνηση, ώστε να οδηγηθεί στις εκλογές με καλύτερους όρους.

3) Στο Μαξίμου ήδη μελετώνται γνωμοδοτήσεις συνταγματολόγων, σύμφωνα με τις οποίες η διαδικασία της εκλογής προέδρου μπορεί να κινηθεί ακόμη και πριν το τέλος του 2009.

*Η θητεία του Κ. Παπούλια λήγει στις 13 Μαρτίου. Το άρθρο 32 του Συντάγματος ορίζει ότι «η εκλογή του προέδρου της Δημοκρατίας από τη Βουλή γίνεται με ονομαστική ψηφοφορία και σε ειδική συνεδρίαση που συγκαλείται από τον πρόεδρο της Βουλής, έναν τουλάχιστον μήνα πριν λήξει η θητεία τού εν ενεργεία προέδρου της Δημοκρατίας».

*Η διασταλτική ερμηνεία των παραπάνω δίνει περιθώρια στην κυβέρνηση να φέρει τη διαδικασία νωρίτερα. Ωστόσο, οι γνώμες διίστανται ως προς το πόσο νωρίτερα μπορεί να γίνει αυτό, ώστε να συνδυαστεί με την απόπειρα της κυβέρνησης να ξαναθέσει το δίλημμα της αποτελεσματικότητας στα οικονομικά.

4) Κυβερνητικοί παράγοντες εκτιμούν ότι «αν υπάρξουν αντιδράσεις στο πρόγραμμα εξόδου από την κρίση, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να καλέσουμε τα κόμματα της αντιπολίτευσης να ανοίξουν τα χαρτιά τους».

Το σενάριο αυτό θέλει την κυβέρνηση να ανοίγει μεγάλα μέτωπα στο πεδίο της οικονομίας, της εργασίας και του ασφαλιστικού ώστε μετά τη ΔΕΘ και την τελική διαπραγμάτευση στην Ε.Ε. τον Οκτώβριο για τα περιθώρια προσαρμογής (που εκτιμάται ότι θα είναι τελικά μεγαλύτερα) να κινήσει τη διαδικασία εκλογής προέδρου της Δημοκρατίας παράλληλα με την κατάθεση του προϋπολογισμού.

Στην περίπτωση αυτή, ο προϋπολογισμός θα ψηφιστεί από την επόμενη Βουλή.

5) Με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά και τον Κ. Καραμανλή να μην έχει ακόμη αποφασίσει αν θα φύγει έστω και για λίγες μέρες σε διακοπές, οι υπουργοί και όλοι γενικώς οι κυβερνητικοί και κομματικοί παράγοντες εγκαταλείπουν το όνειρο της αμμουδιάς και εγκλιματίζονται στις συνθήκες της κινούμενης άμμου...
(Από την Ελευθεροτυπία)

Αξέχαστος έρωτας στην Αιώνια Πόλη...


Πώς το γλυκό ρομάντζο «Διακοπές στη Ρώμη» έγραψε ιστορία, καθορίζοντας την καριέρα της Οντρεϊ Χέπμπορν
Τζο Μπράντλεϊ: « Ελα τώρα,δεν είσαι και τόσο μεθυσμένη... ». Πριγκίπισσα Αννα: « Αν εσύ είσαι τόσο έξυπνος, τότε εγώ δεν είμαι καθόλου μεθυσμένη.Είμαι απλώς τόοοσο χαρούμενη...». Το λέει και το κεφάλι της πέφτει στο στήθος του με ένα χαμόγελο ευτυχίας στο στόμα.
Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς τους λόγους για τους οποίους οι «Διακοπές στη Ρώμη» («Roman holiday», 1953) έχουν καταλάβει τη θέση μιας από τις πιο αγαπημένες ρομαντικές κωμωδίες στην ιστορία του αμερικανικού κινηματογράφου. Πολύ απλά, η ...


ταινία του Γουίλαμ Γουάιλερ , που από την περασμένη Πέμπτη επαναπροβάλλεται στις αίθουσες σε νέες κόπιες, έχει όλα τα υλικά για να αρέσει.

Εχει τον Γκρέγκορι Πεκ (Τζο Μπράντλεϊ), 37 χρόνων το 1953 και πιο γοητευτικό από ποτέ στον πρώτο light ρόλο της καριέρας του (ο ίδιος είχε παραδεχθεί ότι επιθυμούσε πολύ να παίξει σε αυτή την ταινία για να πάρει μια ανάσα από τα βαρύγδουπα δράματα με τα οποία είχε ως τότε ταυτιστεί). Εχει επίσης την αιθέρια, εύθραυστη παρουσία της Οντρεϊ Χέπμπορν (πριγκίπισσα Αννα) σε έναν ρόλο που της ταίριαξε αφάνταστα, της χάρισε το Οσκαρ Α΄ ρόλου και υπήρξε λαμπρή αφετηρία για μια σπουδαία καριέρα (ήταν η πρώτη υποψηφιότητά της και θα ακολουθούσαν άλλες τέσσερις). Εχει ένα έξυπνο love story στην καρδιά της ιστορίας και τέλος έχει φόντο την Αιώνια Πόλη, στη Ρώμη, όπου γυρίστηκε εξ ολοκλήρου (η πρώτη αμερικανική παραγωγή που έχει γυριστεί εξ ολοκλήρου σε αυθεντικές τοποθεσίες και στούντιο της Ρώμης). Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η επιτυχία της ήταν δεδομένη.

Ο δημοσιογράφος και η πριγκίπισσα
Ο Τζο Μπράντλεϊ είναι αμερικανός δημοσιογράφος με βάση τη Ρώμη. Θέλει χρήματα και να επιστρέψει στην πατρίδα του, αλλά για να τα καταφέρει χρειάζεται μια καλή ιστορία. Ενα ρεπορτάζ που θα κάνει πάταγο. Στο διάβα του θα βρεθεί η Αννα, μια πριγκίπισσα (η χώρα δεν διευκρινίζεται ποτέ) που κάνει διακοπές στην Ευρώπη διατηρώντας μυστική την ταυτότητά της. Ο τελευταίος σταθμός της είναι η Ρώμη. Αρχικώς ο δημοσιογράφος δεν αντιλαμβάνεται το λαβράκι που έχει στα χέρια του. Αργότερα όμως θα είναι πολύ αργά γιατί το βέλος του έρωτα θα έχει κτυπήσει και τους δυο...

Αυτό που θα έχει μεσολαβήσει βέβαια είναι η ξενάγηση της Αννας στη Ρώμη πάνω στη βέσπα του Τζο (οι πωλήσεις της βέσπας ανέβηκαν στα ύψη μετά την επιτυχία της ταινίας). Στην ξενάγηση βρίσκεται η ψυχή της ταινίας και μερικές σκηνές της έχουν μείνει στην Ιστορία. Οπως εκείνη στο μνημείο του Στόματος της Αλήθειας. Ο Τζο βάζει το χέρι του στη χαραμάδα παριστάνοντας ότι κάποιος του το τραβά. Η Αννα «τσιμπά» και ξεσπά σε λυγμούς όταν ο Τζο το βγάζει κρυμμένο στο μανίκι του σακακιού λες και έχει κοπεί. Γυρισμένη ασπρόμαυρη, η ταινία ξεφεύγει από τις παγίδες του φολκλόρ στις οποίες πιθανόν να είχε πέσει αν το φιλμ ήταν έγχρωμο- κάτι που αρχικώς ήθελε ο σκηνοθέτης Γουίλιαμ Γουάιλερ ο οποίος μερικά χρόνια αργότερα επρόκειτο να γυρίσει τον «Μπεν Χουρ». Οπως ο Πεκ, έτσι και ο Γουάιλερ, ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του αμερικανικού κινηματογράφου, ήθελε να δουλέψει σε κάτι πιο ανάλαφρο από τις αμέσως προηγούμενες ταινίες του (ανάμεσά τους «Η κληρονόμος» και το κλασικό «Detective story») που ήταν βαριά δράματα.

Ειρωνεία στα Οσκαρ
[Στιγμιότυπα εντός και εκτός οθόνης από τις «Διακοπές στη Ρώμη» με τους Γκρέγκορι Πεκ και Οντρεϊ Χέπμπορν στους ρόλους του δημοσιογράφου Τζο Μπράντλεϊ και της πριγκίπισσας Αννας. Στην αριστερή φωτογραφία, ο Τζο «πειράζει» την Αννα στην κλασική σκηνή στο Στόμα της Αλήθειας. Στη δεξιά φωτογραφία, οι Πεκ και Χέπμπορν παίζουν χαρτιά σε διάλειμμα από τα γυρίσματα ]
Στιγμιότυπα εντός και εκτός οθόνης από τις «Διακοπές στη Ρώμη» με τους Γκρέγκορι Πεκ και Οντρεϊ Χέπμπορν στους ρόλους του δημοσιογράφου Τζο Μπράντλεϊ και της πριγκίπισσας Αννας. Στην αριστερή φωτογραφία, ο Τζο «πειράζει» την Αννα στην κλασική σκηνή στο Στόμα της Αλήθειας. Στη δεξιά φωτογραφία, οι Πεκ και Χέπμπορν παίζουν χαρτιά σε διάλειμμα από τα γυρίσματα
Ούτε ο Πεκ ούτε η Χέπμπορν αλλά ούτε και ο Γουάιλερ επελέγησαν αμέσως για την ταινία. Η ιδέα έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι το 1949 από τον Φρανκ Κάπρα, ο οποίος είχε στο μυαλό του τον Κάρι Γκραντ και την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Ο Κάπρα ενδιαφερόταν για μια παραλλαγή της πασίγνωστης και πολυβραβευμένης ταινίας του «Συνέβη μια νύχτα» (γνωστής και ως «Νέα Υόρκη- Μαϊάμι») με τους Κλαρκ Γκέιμπλ και Κλοντέτ Κολμπέρ. Ωστόσο η εταιρεία παραγωγής του, Liberty Films, αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, με αποτέλεσμα η ιδέα να πουληθεί στη Universal. Λέγεται όμως ότι ένας από τους λόγους που ο Κάπρα πούλησε την ιδέα του ήταν η ανάμειξη του αριστερού σεναριογράφου Ντάλτον Τράμπο στην ταινία, ο οποίος βρισκόταν στη «μαύρη λίστα των δέκα» της αντικομμουνιστικής επιτροπής του γερουσιαστή Τζο Μακάρθι. Ο Ντάλτον έγραψε τελικά το σενάριο αλλά εφόσον βρισκόταν στη «λίστα των δέκα», το όνομά του δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στους τίτλους της ταινίας. Στη θέση του μπήκε το όνομα του Ιαν Μακ Λέλαν Χάντερ και η ειρωνεία είναι ότι η ταινία όχι απλώς προτάθηκε για το Οσκαρ, αλλά το κέρδισε κιόλας! Σαράντα χρόνια αργότερα η αλήθεια εν μέρει αποκαταστάθηκε όταν ένα δεύτερο Οσκαρ δόθηκε στη χήρα του Τράμπο. Ο γιος του Μακ Λέλαν Χάντερ αρνούνταν να παραδώσει του πατέρα του.

Ο Γουίλιαμ Γουάιλερ ήθελε την Τζιν Σίμονς για τον ρόλο της Αννας αλλά αναγκάστηκε να υποχωρήσει στην περίπτωση της Χέπμπορν επειδή η πρώτη είχε ανειλημμένες υποχρεώσεις. Λέγεται μάλιστα ότι όταν οι «Διακοπές στη Ρώμη» είχαν πια ολοκληρωθεί, ο Πεκ, πεπεισμένος για τον θρίαμβο της Χέπμπορν (και σίγουρος ότι θα φθάσει ως τα Οσκαρ), έπεισε τους παραγωγούς να βάλουν το όνομά της συμπρωταγωνίστριάς του πάνω από τον τίτλο της ταινίας.

Οσο για τον ίδιο τον Πεκ, έπαιξε στην ταινία μόνον αφότου ο Κάρι Γκαρντ αρνήθηκε διότι θεώρησε ότι ήταν πολύ μεγάλος για παρτενέρ της Χέπμπορν. Οταν όμως ο Πεκ πήγε στη Ρώμη βρισκόταν σε βαθιά κατάθλιψη λόγω του πρόσφατου χωρισμού του από την πρώτη σύζυγό του, Γκρέτα. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ωστόσο ερωτεύθηκε τη Γαλλίδα Βερονίκ Πασανί την οποία αργότερα παντρεύτηκε και έζησε μαζί της ως τον θάνατό του το 2003.

Η ταινία «Διακοπές στη Ρώμη» προβάλλεται στις αίθουσες ΑΘΗΝΑΙΑ, ΑΝΕΣΙΣ και ΘΗΣΕΙΟΝ
BHMA

Η ζωή εν μπάφω (1)...


Αναρτήθηκε από tsaousa
Διακοπές.
Το όπιο του λαού.
Η ζωή εν μπάφω.
Αν πέρναγες καλά θα διέκοπτες;
Αλλά δε βαριέσαι;
Τραβάς την τζούρα σου κι όπου σε βγάλει.
Συνήθως σκατά σε βγάζει, αλλά αφού ζεις, τι να κάνεις;
Παραδείγματα:
Οι γέροι: Αν δεν...

προτιμήσουν διακοπές με γκρουπ των ΚΑΠΗ στο ωραίο Λουτράκι, θα επιλέξουν τα Μέθανα.
Το Μπαλί του ηλικιωμένου.

Και για Πόρο να ξεκινήσει ο γέρος, στα Μέθανα θα κατέβει, δεν υπάρχει περίπτωση, θα τα δει από το πλοίο και θα τα αγαπήσει σαν τη σύνταξη.

Τα σπίτια όλα στο γκρι του μπεκρή, ζαχαροπλαστείο «Τα ωραία Μέθανα», μια ταβέρνα με λαδερά και ένα ξύλινο περίπτερο που πουλάει μόνο οδοντόπαστες «Kolynos» και το «Ρομάντζο».
Τριάντα χρόνια επιτυχία στο ράφι, δεν τα αγοράζει κανείς.
Και ποιος να τα πάρει;
Πλένουν οι γέροι τα δόντια τους, ή μήπως βλέπουν να διαβάσουν;

Κατεβαίνει λοιπόν ο παππούς από το καράβι κούτσα-κούτσα με τη γιαγιά υποβασταζόμενη στο μπράτσο, φωνάζει ο λοστρόμος «γρήγορα, έχουμε κι αλλού να πάμε» και κατευθύνονται στο ζαχαροπλαστείο να ξαποστάσουν.

Για καλή τους τύχη, ο ζαχαροπλάστης από πάνω νοικιάζει τρεις ορόφους δωμάτια, οπότε τους δίνει ένα, με ομολογουμένως υπέροχη θέα στον Αργοσαρωνικό.
Δεν υπάρχει ασανσέρ όμως και οι ηλικιωμένοι βολεύονται τελικά σε δυο ντιβάνια στο ισόγειο με θέα το περίπτερο.

Αλλά δεν τους πειράζει γιατί έχουν μεγάλη παρέα, αφού όλοι οι γέροι στο ισόγειο μένουν, για τον ίδιο λόγο.
Άδεια τα δωμάτια επάνω.
Καμαριέρα δεν έχει ο ζαχαροπλάστης, μαλάκας είναι να πληρώνει; Από το 1950 έχει να αλλάξει σεντόνια.
Φοβεροί πελάτες σου λέει.

Αν δεν σηκώσουν οι γέροι καμιά πίεση ή κάνα ζάχαρο να γυρίσουν εσπευσμένα στην Αθήνα με ελικόπτερο του ΕΚΑΒ, κάθονται 5 μέρες πίνοντας καφέ στο ίδιο ζαχαροπλαστείο και επιστρέφουν σπίτι τους ανανεωμένοι.



Η οικογένεια: Γιώργος, Λίτσα και παιδιά.
Στριμωγμένοι στο αυτοκίνητο με βάρκα, sleeping bags, μακαρόνια, λάδι, γάλατα, Nesquik, τάπερ, πιάτα, ποτήρια, σέικερ, ψυγείο, τραπεζοκαθίσματα, ποδήλατα, τηλεόραση 14 ιντσών, μπάλες, σωσίβια, κουβαδάκια, πετσέτες, ζακέτες και ρακέτες, φτάνουν στο camping «Η όαση».

Αυτό συνήθως βρίσκεται στην Πελοπόννησο αν μιλάμε για Νότιους, ή στην Πιερία αν μιλάμε για Βόρειους.

Βρίσκουν τη σκηνή τους και αρχίζουν να ξεφορτώνουν το αμάξι.
Κατά το ξημέρωμα που τελειώνουν, πέφτουν ξεροί για ύπνο, αλλά τους γαμάνε τα κουνούπια.
Ξέχασαν να πάρουν τα φιδάκια.

Όταν σκάει μύτη ο ήλιος και τα κουνούπια εξαφανίζονται, έρχεται επιτέλους ο πολυπόθητος ύπνος.

Αμ, δε.
Η οικογένεια από τη διπλανή σκηνή μόλις έχει ξυπνήσει, βάζει στο ραδιοφωνάκι ειδήσεις και απολαμβάνει πρωινό στο παράλυτο τραπεζάκι του Praktiker το οποίο τρίζει κάθε φορά που κάποιος αλείφει βούτυρο στο ψωμί.

Η οικογένεια μέσα στη σκηνή περιμένει να αποφάγουν οι απέξω, να πάνε να θαλασσοπνιγούν μπας και καταφέρουν να κλείσουν μάτι.

Παίρνει πρέφα όμως ο γείτονας πως ήρθε κόσμος και τους βαράει το φερμουάρ.
Ανοίγει η σκηνή, αρχίζουν οι συστάσεις και σε λίγο βρίσκονται όλοι μαζί στη θάλασσα γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να γλιτώσεις από τον μαλάκα γείτονα στο camping.
Σύντομα πλακώνουν και οι υπόλοιποι μαλάκες και γίνεται η σκηνή σου σαλόνι, βεράντα και πυλωτή μαζί.

Από εκείνη τη στιγμή δεν βρίσκεις ησυχία, μιλάς όλη μέρα, τα παιδιά σου ουρλιάζουν χορωδία με των άλλων τα παιδιά, τρως ρεφενέ ό,τι σκατά τρώνε οι άλλοι, ακούς σκυλάδικα, μυρίζεις ιδρώτες, σου πίνουν το κρύο νερό, σου αδειάζουν τη ντουζιέρα και σου γαμούν το κινητό γιατί το δικό τους δεν πιάνει.

Πάνω στη βδομάδα η οικογένεια αρχίζει να κρύβεται, την κοπανάει στη ζούλα για φαγητό, φεύγει χαράματα για άλλη παραλία, κρύβει παγωτά, μπισκότα, μπύρες, πασατέμπο και τα τρώει όλα μόνη της αργά τη νύχτα, μέχρι που το ανακαλύπτει ο αρχιμαλάκας και τους κάνει ρόμπα στους υπόλοιπους οι οποίοι τους κόβουν την καλημέρα και τελικά οι ρομπιασμένοι γίνονται οι λεπροί του camping και μπακουριάζουν ολομόναχοι τα βράδια μπροστά στην τηλεόραση που τους επέστρεψαν οι γείτονες μαζί με τις ρακέτες, τα ποδήλατα και τη φουσκωτή βάρκα, για να μην τους έχουν υποχρέωση.

Η οικογένεια γυρίζει σπίτι της μετά από 20 μέρες, προτείνοντας στους πάντες το υπέροχο camping που τους φιλοξένησε και το εννοεί, γιατί στις διακοπές περνάει πάντα ωραία.
Να ‘ξεραν μόνο ποιος πούστης τους βούτηξε τη φωτογραφική μηχανή.



Τα στελέχη: Τσακώνει την άδεια ο μάγκας, βουτάει αμάξι και γκόμενα, συνάδελφο κατά προτίμηση κι έφυγε για το νησί.

Αυστηρά Μύκονος , Σαντορίνη, Άνδρος.

Τα μπαγκάζια μουράτα, το πλοίο γαμάτο, η θέση πρώτη.
Βότκα στο μπαρ, κουρούμπελο κι οι δυό στο κατέβασμα.

Διαμονή στο καλύτερο ξενοδοχείο το οποίο εγκαινιάζουν με δυο πούτσους πριν ανοίξουν τις βαλίτσες για τα μαγιό.
Είναι ωραίο να χύνεις τα σεντόνια του καριόλη που χρεώνει 300 Ευρώ την ημέρα το δωμάτιο.

Από κει και πέρα αρχίζουν οι διακοπές.
Όλη μέρα θάλασσα, ψάρια και μπυρόνια και το βράδυ ο μάγκας μας στα αφρόλουτρα, μετά σινιέ βερμούδα και κόντρα σαγιονάρα δερματάκι, να πάρει σβάρνα με τη γκόμενα τα μπαρ όπως Αθήνα.

Κι η γκόμενα αγνώριστη απ’ το πρωί στην παραλία.
Πότε πρόλαβε η πουτάνα να φτιάξει νύχι και μαλλί και το λιπ γκλος καθρέφτη, να αντανακλάται η θάλασσα κι όλα τα πυροφάνια;

Στελέχωσε με μάνα μου για να στον στελεχώσω.

Και να τα μοχίτα και να οι μαλακίες που νομίζουν πως τις λένε επειδή είναι διακοπές, -πάντα τα ίδια λένε - και να τα γέλια δυνατά, να παύει ο άνεμος, το κύμα να σωπαίνει.

Κι όλα αυτά μαζί με τους συναδέλφους, αφού όλη η εταιρία στα ίδια μέρη πάει, το μυαλό δεν δουλεύει να σκεφτεί και άλλους προορισμούς, μια ζωή τα ιγκουάνα κάνουν τις ίδιες διακοπές, στις ίδιες παραλίες, με τους ίδιους ανθρώπους, με τους ίδιους νυν και πρώην γκομενογκόμενους.

Πιο καλά οι παππούδες στα Μέθανα.
Οι ολούθε: Η πλειονότητα αυτών των διακοπιάρηδων δεν έχει standards.
Όλα τα νησιά για πάρτη τους, όλα τα μέσα, όλοι οι τρόποι.
Μόνο κοινό στοιχείο τα επίμονα τηλεφωνήματα που λαμβάνουν από Σεπτέμβρη για την απλήρωτη δόση της πιστωτικής κάρτας και οι αναρτήσεις από τις διακοπές στα blogs τους.
Συμπέρασμα: Η ζωή είναι ένας μπάφος που περνάει από χέρι σε χέρι.
Και κάτι άλλο είναι η ζωή, αλλά μου διαφεύγει.

Υστερόγραφο: Κατόπιν απαιτήσεως του αναγνωστικού κοινού (κράξιμο για την ακρίβεια) θα ακολουθήσει και δεύτερη ανάρτηση για τους υπόλοιπους διακοπευόμενους που άφησα στην απέξω. Παιδιά όλοι θα πάρουμε τελικά.

18.7.09

Κυριακάτικα Πρωτοσέλιδα...






Κυριακάτικα Πρωτοσέλιδα...

Από το kafeneio-gr.blogspot.com


Έξαλλος με τον Παπαγιάννη...

Ο Αβραμόπουλος ήταν εκτός εαυτού. Αυτά που είχε πει για τα εμβόλια χθες στο αποκαλυπτικό δελτίο ο Παπαγιάννης, τον είχαν βγάλει από τα ρούχα του. Η γνωστή παρέα του στο Κολωνάκι τον άκουγε να λέει πως...

όλα όσα ειπώθηκαν ήταν ψευδή και συκοφαντικά.
Δεν είδαμε χθες αποκαλυπτικό δελτίο και δεν έχουμε επί του θέματος γνώμη. Όμως ο Αβραμόπουλος μας φάνηκε ολίγον εκδικητικός. Σαν να ήθελε να πάρει ρεβάνς, να "τιμωρήσει" το δημοσιογράφο...

Μες στη σύγχυση και ο "Αρτέμης" ...

Ασυναρτησίες, ελληνικούρες. Έκλεψε τη REAL NEWS (τιμολόγια Τρομπούκη) για να βγει να πει κάτι. Ήταν απαραίτητο; ...


Ευτυχώς...

... που υπάρχει η Σπυράκη και γεμίζει τα παράθυρα του MEGA. Ροδάνι πάει η γλώσσα της. Όλη μέρα στα τηλέφωνα (πως θα βγει το ρεπορτάζ; ) και το βράδυ σακάκι, μαλλάκι, γυαλάκι και να τη η Σπυράκη.
Πώς θυσιάζεται αυτή η γυναίκα για τη δουλειά της! Παράδειγμα προς μίμηση; ...

Σκιπίων (Καρσιώτης) ο Αφρικανός...

Μα πως βγήκε απόψε έτσι; Κεραμιδοκαραμελοκόκκινος (που λέει για τα χαλιά της και η Μοιραράκη) . Από τα μπάνια ήταν; Ή έπεσε λίγο παραπάνω σκούρος σοβάς στο μακιγιάζ; Για ερυθρόδερμος μας έκανε κάτι, για να μην πούμε Αφρικανός...

Πρώτος ξάδελφος του Ντίνου! ... Έλα ρε! ...

Το σοβαρό MEGA συνεχίζει την αηδιαστική και αποκρουστική πια επανάληψη των διαλόγων Βλαστού.
Δεν καταλαβαίνουν ότι το 'χουν παρακάνει; ...


No news...

Χωρίς ειδήσεις απόψε τα δελτία. Όπως συνήθως κάνουν το Σαββατοκύριακο, ξεκοκαλίζουν τα θέματα των εφημερίδων.Ευτυχώς που υπάρχουν οι συνεντεύξεις του Λιάπη και του Αλογοσκούφη. Επ' ευκαιρία να...

πούμε ότι, ελλείψει ελληνικής θεματολογίας, τα κανάλια το διήμερο αυτό ασχολούνται εν εκτάσει και με ειδήσεις του εξωτερικού δελτίου...

Ποιος φταίει...


Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΥ

από τα ΝΕΑ


Ο πόλεμος και οι μηνύσεις εναντίον των Blogs...


Οι γνωστοί άγνωστοι εχθροί των Blogs συνεχίζουν τον πόλεμο.
Κάποιοι έχουν στήσει βιομηχανία μηνύσεων με προφανείς στόχους.
Στην ιστορία έχει καταγραφή μεγάλη κόντρα μεταξύ των Blogs nonews-News και Troktiko.
Αυτό όμως δεν μας εμποδίζει αυτή την ώρα που μαίνεται ο πόλεμος, να δηλώσουμε αλληλεγγύη στο Troktiko, και σε οποιοδήποτε άλλο Blog δέχεται αυτή την οργανωμένη επίθεση...

Γαλλία: Μία νεκρή στον Γύρο της Γαλλίας..


Μία γυναίκα σκοτώθηκε στη διάρκεια του ποδηλατικού Γύρου της Γαλλίας, όταν παρασύρθηκε από μοτοσυκλετιστή της Προεδρικής Φρουράς που συνόδευε τους αθλητές κατά το 14ο ετάπ των αγώνων μεταξύ των πόλεων Κολμάρ και Μπεζανσόν, ανακοινώθηκε από τη γαλλική χωροφυλακή.
Το θύμα, ηλικίας 61 ετών, ήταν μεταξύ των θεατών των αγώνων και βρήκε τον θάνατο καθώς διέσχιζε τον δρόμο. Τραυματίστηκαν άλλα δύο άτομα.
«Μία γυναίκα διέσχισε τον δρόμο και χτυπήθηκε από ένα άνδρα της Προεδρικής Φρουράς που...
επέβαινε μοτοσυκλέτας. Στη συνέχεια η μοτοσυκλέτα γλύστρησε και χτύπησε άλλα δύο άτομα», δήλωσε η ίδια πηγή.

Οι δύο τραυματίες μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο στο νοσοκομείο της Μιλούζ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ωραίο το σκυλάκι σας...


Ο κ. Δένδιας ανακοίνωσε πως σύντομα θα χρησιμοποιούνται ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά για τον εντοπισμό ναρκωτικών ουσιών στις φυλακές. Είναι σίγουρο πως τα ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά που θα εντοπίζουν τα ναρκωτικά στις ελληνικές φυλακές θα γίνουν τα πρώτα σκυλιά στον κόσμο που θα δωροδοκούνται. Τις πρώτες μέρες τα σκυλιά θα κάνουν κανονικά τη δουλειά τους αλλά μετά από λίγο –που θα ...
καταλάβουν τι ακριβώς παίζεται στις ελληνικές φυλακές- θα αρχίσουν να κάνουν τα στραβά μάτια. Θα κάνει συμφωνία ο κρατούμενος με το σκυλί, θα του δίνει πέντε χιλιάδες ευρώ και σκυλοτροφές από ντελικατέσεν, και το σκυλί θα γίνεται Ραν Ταν Πλαν
Από Πιτσιρίκος

Άγνοια, αδιαφορία και υστεροβουλία για το αγγελιόσημο στα new media...


Η υπουργός Απασχόλησης σχηματοποίησε με την απάντησή της στον πρώην πρόεδρο της Βουλής, το βασικότερο λόγο για τον οποίο της ασκείται κριτική για τα έργα και τις ημέρες της.
Η κυρία Πετραλιά σε ερώτηση για το αγγελιόσημο στα new media, απάντησε με πολλές λέξεις, φράσεις και παραγράφους που αποδεικνύουν άγνοια, αδιαφορία για την επίλυση του θέματος, υστεροβουλία για τη νομοθετική ρύθμιση που επιδιώκουν ορισμένοι και πάντως, τεκμηριώνει την κριτική που δέχεται, ότι μόνον ως υπουργός Εργασίας δεν λειτουργεί. Αυτή τη φορά όμως και με δεδομένη τη διπλή κρίση στην οικονομία και το ασφαλιστικό, η κυρία Υπουργός επιλέγει να...


σφυρίζει αδιάφορα για το συμφέρον των πολιτών και στην προκειμένη για το ασφαλιστικό μέλλον των δημοσιογράφων.
Αναλυτικά: Η Υπουργός υποστηρίζει ότι για να ασφαλιστούν στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ οι συνάδελφοι που εργάζονται στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, είναι… αναγκαίο να αποφανθεί η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης για το εάν αυτές είναι… Μέσα Ενημέρωσης. Πετάει δηλαδή την ευθύνη σε άλλο κυβερνητικό φορέα, υποκρινόμενη ότι δεν συνάγεται από κανέναν νόμο πως τα new media αποτελούν Μέσα Ενημέρωσης - ενώ συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, όπως έχουμε ήδη τεκμηριώσει.
Σαφώς η πολιτεία λειτουργεί με νόμους και κανόνες, χωρίς να αυθαιρετεί, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να νομοθετήσει την έννοια του σκοταδιού, για να ορίσει τη νύχτα…
Σε άλλη παράγραφο η κυρία Πετραλιά «εντοπίζει» τα Μέσα στα οποία εφαρμόζεται το αγγελιόσημο, παραγνωρίζοντας επιτηδευμένα ότι μέσω internet ξεπερνιέται η πρόθεση του νομοθέτη, οι δραστηριότητες μιας επιχείρησης, το ασφαλιστικό ταμείο των δημοσιογράφων και η εφορία. Ακολούθως, επισημαίνει ότι εδώ και τέσσερις δεκαετίες έχει θεσπιστεί με αυτό τον τρόπο και το ποσοστό του αγγελιοσήμου και οι δικαιούχοι - το οποίο μεταφράζεται: όποιος ανοίξει τη συζήτηση για νέα νομοθετική ρύθμιση, θα φορτωθεί και την ευθύνη επώδυνων αλλαγών του νομικού πλαισίου.
Για να μην υπάρχει καμία παρεξήγηση, η κυρία Υπουργός αναφέρει ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για επιβολή αγγελιοσήμου σε διαφημίσεις και δημοσιεύματα που προβάλλονται σε ηλεκτρονική σελίδα ή πύλη διαδικτύου, απαλείφοντας την έννοια του ΜΜΕ και κυρίως αποφεύγει να προσεγγίσει ακόμη και την έννοια της «άλλης μορφής διανομής», της ίδιας ή αντίστοιχης δημοσιογραφικής ύλης.
Λέει ακόμη ότι τυχόν επέκταση του πόρου, προϋποθέτει διάταξη νόμου, μετά από ενδελεχή εξέταση της δυνατότητας αναλογικής εφαρμογής και στο διαδίκτυο, των όρων μετάδοσης μηνυμάτων που προβλέπονται για έντυπα και ραδιοτηλεοπτικά Μέσα. Με άλλα λόγια επιβεβαιώνει ότι δεν έχει μελετήσει το θέμα. Το προσεγγίζει με αρνητισμό και πάντως με ιδιοτελή διάθεση, που περιλαμβάνει από την πλήρη απόρριψη του ενδεχομένου έως την περιστολή των κεκτημένων.
Με βάση τα παραπάνω, ή δεν γνωρίζει το θέμα, ή γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν πρέπει να ενοχλήσει τους εισφοροδιαφεύγοντες παραδοσιακούς εκδότες και διαφημιστές, που λειτουργώντας ένα site - αντίγραφο του μέσου ενημέρωσης που διαθέτουν, αξιοποιούν την κυβερνητική αβελτηρία για να περνούν τα απαλλαγμένα από αγγελιόσημο έσοδα διαφημιστικών πακέτων, μέσα από το αυθαίρετο ψηφιακό τους υποκατάστημα.
Πάντως εάν γνώριζε το θέμα, θα επέβαλλε άμεσα, με απειλή κακουργηματικής δίωξης στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, την είσπραξη του πόρου διότι αυτή είναι η κερκόπορτα για την κατάρρευση των ταμείων Τύπου. Αλλά για να το μάθει, θα πρέπει να ρωτήσει μεταξύ άλλων και το συνάδελφο δημοσιογράφο υφυπουργό Γιώργο Κοντογιάννη.
Το μόνο για το οποίο είναι όλοι βέβαιοι, με βάση την απάντησή της, είναι ότι η ΝΔ δεν πλήρωσε αγγελιόσημο για την ευρω-προεκλογική της καμπάνια στα μέσα του διαδικτύου. Ελπίζουμε το ίδιο λάθος να μην έχουν κάνει και τα υπόλοιπα κόμματα!

Δημοσιογραφική Ενότητα Ενωτική Κίνηση Δημοσιογράφων
(ΕΣΗΕΑ) (ΕΣΠΗΤ)

Μιλούν τα τιμολόγια...


Nέα στοιχεία σχετικά με τις επιχειρήσεις του Τρομπούκη παρουσιάζει η Real News.
Τα τιμολόγια (ύψους 18,3 εκατομμύρια ευρώ)που επιβεβαιώνουν τη διαπλοκή του Τρομπούκη με γνωστούς επιχειρηματίες όπως Καλογρίτσας, ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΕ κλπ.
Ποιοι κατασκευαστικοί κολοσσοί τον επέλεξαν ως υπεργολάβο.

Aνανεώσε και επίσημα ...


Ο Λάκης Λαζόπουλος και το «Αλ Τσαντίρι» του συνεχίζουν και από τη νέα σεζόν να βγαίνουν μέσα από τον «αέρα» του Alpha έχοντας ανανεώσει και επίσημα ο παρουσιαστής το συμβόλαιο του με τον σταθμό. Όπως ανακοινώνεται από το κανάλι «η συμφωνία ανάμεσα στον Alpha και τον ταλαντούχο δημιουργό υπογράφτηκε μέσα σε κλίμα ιδιαίτερης ικανοποίησης και από τις δύο πλευρές». Τέλος, επισημαίνεται ότι...


ο Λάκης Λαζόπουλος ''με το δημιουργικό του πνεύμα, το ταλέντο και τις ιδέες του, θα συνεισφέρει και σε άλλα προγράμματα του ψυχαγωγικού τομέα στον Alpha''.
enimerosi24

Στο «κόκκινο» το θερμόμετρο...


Στα ύψη θα σκαρφαλώσει ο υδράργυρος το Σαββατοκύριακο, καθώς το μελτέμι υποχωρεί και η θερμοκρασία παρουσιάζει αισθητή άνοδο σε όλη τη χώρα και κυρίως στο Ιόνιο, στα κεντρικά και νότια ηπειρωτικά.
Το Σάββατο ο υδράργυρος θα φτάσει τους 38-39 βαθμούς Κελσίου, αλλά η πιο ζεστή ημέρα θα είναι η Κυριακή, όπου προβλέπονται θερμοκρασίες 40 βαθμών κατά τόπους στην Ανατολική Στερεά, στην Ανατολική Πελοπόννησο και στη Θεσσαλία.
Οι επιστήμονες αποδίδουν την...


αύξηση της θερμοκρασίας τόσο στην εξασθένιση των ανέμων στο Αιγαίο όσο και στις θερμές αέριες μάζες από τις ακτές της Βόρειας Αφρικής που θα κινηθούν προς την περιοχή μας.Η θερμοκρασία αναμένεται να παρουσιάσει προοδευτική πτώση τη Δευτέρα και την Τρίτη, για να σημειώσει νέα μικρή άνοδο από την Τετάρτη.

Στα ύψη το όζον
Εν των μεταξύ, το Σάββατο υπήρξε υπέρβαση του ορίου των τιμών του όζοντος, σύμφωνα με την ενημέρωση του ΥΠΕΧΩΔΕ. Στις 14:00 το μεσημέρι οι τιμές του όζοντος μετρήθηκαν στο Μαρούσι στα 220 μικρογραμμάρια, στα Λιόσια στα 195, στην Αγία Παρασκευή στα 207, στη Λυκόβρυση στα 254 και στα Θρακομακεδόνες στα 212 μικρογραμμάρια. Το όριο ενημέρωσης είναι τα 180 μικρογραμμάρια και το όριο συναγερμού τα 240.

Ατομα με αναπνευστικές και καρδιοαγγειακές παθήσεις και γενικότερα άτομα ευαίσθητα στην ατμοσφαιρική ρύπανση συνιστάται να παραμένουν σε εσωτερικούς χώρους και να αποφεύγουν την κυκλοφορία στο εξωτερικό περιβάλλον.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ με ανακοίνωσή του συνιστά:

* Μείωση της χρήσης των Ι.Χ. κυρίως στο κέντρο της πόλης και η χρησιμοποίηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

* Η αποφυγή της διακίνησης υγρών καυσίμων και ιδιαίτερα βενζινών εκτός των περιπτώσεων εφοδιασμού αεροδρομίων και λιμανιών.

* Ο ανεφοδιασμός καυσίμων των οχημάτων να γίνεται μετά τη δύση του ήλιου και να αποφεύγεται η υπερπλήρωση των δεξαμενών καυσίμων των οχημάτων.

* Η κατά το δυνατόν αποφυγή λειτουργίας μονάδων και επιχειρήσεων που εκπέμπουν οργανικούς πτητικούς υδρογονάνθρακες (στεγνοκαθαριστήρια, επιμεταλλωτήρια, βαφεία, χρώματα κ.λπ.) από 11:00 π.μ. έως τη δύση του ήλιου.

Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς την Κυριακή
Για πολύ υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς την Κυριακή στα νησιά του Ιονίου και σε τμήματα της Στερεάς και της Πελοποννήσου κάνει λόγο ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Ειδικότερα, ο κίνδυνος, που διαγράφεται, είναι κατηγορίας 4 και αφορά τις περιοχές Κέρκυρας, Λευκάδας, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου, Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας, Ηλείας και Μεσσηνίας.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ενημέρωσε τις κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τους Οργανισμούς Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης των παραπάνω περιοχών, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν επεισόδια πυρκαγιών.
NEA