7.5.09

Σε λίγο...

Το μεγάλο φαγοπότι... Σε λίγο...

Σε λίγο...

Τι βραβείο παίρνει ο Καμπουράκης; Σε λίγο...

Το κάρο...

Η κυρία Όλγα Τρέμη το είπε πάρα πολύ καλά. Ίσως και η ίδια να μην κατάλαβε την επιτυχία της. Εκτός αν είχε παρεισφρήσει "υποβολιμαία" (από...

εκείνους που το έγραψαν) στο κείμενό της.
"Ο Παυλίδης εμφανίζεται σε κομματικές εκδηλώσεις, με άλλα στελέχη της Ν.Δ. , στην προσπάθειά του να ανέβει στο κάρο" .
Κυρία Τρέμη, συγχαρητήρια. Αυτό ακριβώς είναι η Ν.Δ. Ένα κάρο (με πατάτες) ...

Σπούτνικ...

Ο Τράγκας μετέφερε το "Δελφινάριο" στο Μπουρνάζι. Και μάλιστα, εν ώρα δελτίου. Για δυο τρία λεπτά ο παρουσιαστής και οι σχολιαστές κρατάγαν την κοιλιά τους απ' τα γέλια, καθώς ο Τράγκας, με το γνωστό κωμικό του στυλ, έλεγε στο Χατζηνικολάου "πως τα λέτε, πως τα λέτε" ! ...
Το νούμερο της επιθεώρησης περιελάμβανε και τη φράση "Σπούτνικ" (ρωσικός πύραυλος, κατασκευής κάπου στη δεκαετία που ξεκίνησε το θέατρο ο Τράγκας) ...

Άρωμα εθνικών εκλογών με Μεϊμαράκη...

Πρώτο θέμα στο ALTER ο πυρετός της προετοιμασίας για τις ευρωεκλογές. Ο Χατζηνικολάου ανέθεσε στον Άκη να πει τη "φοβερή" πληροφορία, ότι ο Καραμανλής βάζει επικεφαλής στο ευρωψηφοδέλτιο το Μεϊμαράκη. "Άρωμα εθνικών εκλογών" , έγραφαν οι υπότιτλοι κάτω από τη φωτό του μουστάκια Βαγγέλη. Κύριε Χατζηνικολάου, σωστή η επιλογή του πρώτου θέματος. Η είδηση για το Μεϊμαράκη είναι παλιά...

Ουκ ανδρός Σοφού...

Σοφέ δικηγόρε, Σοφέ, δεν είδαμε κάνα εξωδικάκι στα άλλα blogs, που τον χε... τον πελάτη σου, νυχθημερόν. Εν πάση περιπτώσει, δικαίωμά σας. Αλλά γιατί δεν περιμένατε να σας πούμε που χρωστάει;
Τι φοβάται η ποντικομαμή; ...


Μόνος στο σπίτι...

Είπε και ένα καλό ο αστυνόμος Καρσιώτης, αναφερόμενος στη ληστρική επίθεση στη Φιλοθέη. "Θυμάστε την ταινία "Μόνος στο σπίτι" ; Μας την έφερε στο νου ο 4χρονος που κατάφερε να απελευθερώσει τις νταντάδες στη Φιλοθέη" . Αστυνόμε, προοδεύεις...

Κότα και γλύφτης...

Γλυφτρόνι και κοτούλα Αυτιά, στον Παπατζών, που σε έχει ταράξει στις καρπαζιές και στο φτύσιμο, έχεις τολμήσει να του στείλεις εξώδικο; ...


Σε ένα θαύμα ελπίζει η οικογένεια του Ευγένιου Σπαθάρη...

Nοσηλεύεται εγκεφαλικά νεκρός στο νοσοκομείο ΚΑΤ.
Ο καλλιτέχνης – και για πολλούς ο γνησιότερος εκφραστής της ελληνικής παράδοσης - έπεσε από τις σκάλες κατά την προσέλευσή του σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Γκαίτε της Αθήνας, το βράδυ της Τρίτης (05/05), με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά στο κεφάλι.
Αμέσως ειδοποιήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το νοσηλευτικό προσωπικό του οποίου τον μετέφερε στη συγκεκριμένη κλινική στην Κηφισιά. Από εκείνη τη στιγμή και έπειτα, το ιατρικό προσωπικό καταβάλλει προσπάθειες ανάνηψης, ωστόσο ...

μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο έχει καταστεί αδύνατον, καθώς ο ασθενής έχει αιμάτωμα στο κεφάλι.

85 ετών σήμερα, ο γιος του Σωτήρη Σπαθάρη έγινε γνωστός ως ο εθνικός καραγκιοζοπαίκτης και ο μεγαλύτερος εκπρόσωπος του θεάτρου σκιών.

Ξεκίνησε την πορεία του ως ζωγράφος και στα χρόνια που ακολούθησαν παρουσίασε δεκάδες έργα με πρωταγωνιστή τον καραγκιόζη τόσο ως άψυχο υλικό ( με φιγούρες ηρώων), όσο και σε έμψυχη μορφή με ηθοποιούς, στο Κρατικό Θέατρο Β. Ελλάδος, στο "Ελληνικό Χορόδραμα", στο Θέατρο Χατζώκου, καθώς και στο Θέατρο Συντεχνίας, με τις παραστάσεις "Το ταξίδι", "Το καταραμένο φίδι", "Ο δικτάτορας", "Ο Αλέκος με τα κυδώνια" και πολλές άλλες.

Εχει κυκλοφορήσει 15 έργα σε δίσκους και το 1980 άρχιζε να παίζει στη τηλεόραση. Το 1962 τιμήθηκε με το Βραβείο Ρώμης, ενώ ακολούθησαν το Α' Μετάλλιο του Πρίγκιπα του Μοντ, το Α' Βραβείο Πολωνίας, το Α' Μετάλλιο Τοσκανίνι και πολλά άλλα. Πριν από δύο χρόνια τιμήθηκε ιδιαίτερα από το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού για την μεγάλη του προσφορά στο καλλιτεχνικό αυτό είδος, για το οποίο του αναγνωρίστηκε ο τίτλος του μεγάλου δασκάλου.

Είναι μέλος του Καλλιτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Ινστιτούτου Παγκοσμίου Θεάτρου της ΟΥΝΕΣΚΟ. To 1991 ίδρυσε το Σπαθάρειο Μουσείο Θεάτρου Σκιών Δήμου Αμαρουσίου, το οποίο λειτουργεί συστηματικά από το 1996.
Cosmo.gr

Νέα μείωση ρεκόρ των επιτοκίων στο 1% από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα...

Το...φως στο βάθος του τούνελ της οικονομικής κρίσης ψάχνει ο Ζαν-Κλοντ Τρισέ, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Στο ιστορικό χαμηλό του 1% μείωσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) το βασικό παρεμβατικό επιτόκιο κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασής της.
Τη μείωση αυτή κατά 0,25% ανέμεναν οι αναλυτές, εκτιμώντας ότι θα είναι και η τελευταία του τρέχοντος επιτοκιακού κύκλου.
Παράλληλα, η ΕΚΤ διατήρησε αμετάβλητο στο 0,25% το επιτόκιο δανεισμού διάρκειας μίας ημέρας (overnight deposit rate).
Επίσης, «έκοψε» το...

επιτόκιο οριακής αναχρηματοδότησης κατά 0,50% σε 1,75%.

Υπενθυμίζεται πως από τις αρχές του περασμένου Οκτωβρίου, η ευρωπαϊκή νομισματική αρχή έχει μειώσει το κόστος δανεισμού συνολικά κατά 3,25%.Είναι η έβδομη φορά που η τράπεζα μειώνει τα επιτόκια τους τελευταίους οκτώ μήνες.

Ο Ζαν-Κλοντ Τρισέ, πρόεδρος της ΕΚΤ, παρουσίασε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, «εναλλακτικά» μέτρα για την ενίσχυση της ρευστότητας στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ειδικότερα, η ΕΚΤ θα επεκτείνει τις επιχειρήσεις αναχρηματοδότησης σε 12 μήνες, θα προχωρήσει σε αγορά καλυμμένων ομολόγων σε ευρώ και θα ορίσει αντισυμβαλλόμενό της την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB).

Σύμφωνα με τον Τρισέ, υπάρχουν κάποιες μικρές ενδείξεις σταθεροποίησης της οικονομίας, ωστόσο η ανάκαμψη θα έρθει το 2010.


Στο μεταξύ, η Τράπεζα της Αγγλίας ανακοίνωσε σήμερα πως διατηρεί σταθερό το επιτόκιό της στο 0,5%, ενώ παράλληλα θα διαθέσει 56,5 δισ. ευρώ για τη στήριξη της βρετανικής οικονομίας.
NEA

Ενα φορτηγό γεμάτο... μίζες...

Του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Νέο σκάνδαλο τύπου Ζίμενς αποκάλυψε χθες η γερμανική Δικαιοσύνη, μια μεγάλη υπόθεση διαφθοράς που φαίνεται και πάλι να αγγίζει την Ελλάδα.
Η βιομηχανία κατασκευής φορτηγών και λεωφορείων ΜΑΝ κατηγορείται από την Εισαγγελία του Μονάχου ότι είχε στήσει δίκτυο μαύρων ταμείων, ώστε να μοιράζει μίζες στη Γερμανία και κυρίως στο εξωτερικό, με σκοπό να εξασφαλίζει μεγάλες συμφωνίες που αφορούσαν κυρίως κρατικούς οργανισμούς μεταφορών.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ», «η Δικαιοσύνη εξετάζει την...
επιχειρηματική δραστηριότητα της βιομηχανίας σε αρκετά ευρωπαϊκά και αφρικανικά κράτη, όπου η ΜΑΝ είχε πουλήσει φορτηγά και λεωφορεία -ανάμεσά τους και η Ελλάδα».

Στο μικροσκόπιο τα ΗΛΠΑΠ

Υπό το μικροσκόπιο των γερμανικών εισαγγελικών Αρχών βρίσκεται συμφωνία που υπεγράφη το 2002 από τη γερμανική NEOPLAN με έδρα τη Στουτγάρδη, η οποία είναι θυγατρική της ΜΑΝ, και τα ελληνικά ΗΛΠΑΠ. Πρόκειται για οχήματα τα οποία τελικά παραδόθηκαν το 2004, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Η ΜΑΝ έχει συνάψει με το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΕΛΒΟ και άλλες συμβάσεις που αφορούν προμήθειες του ελληνικού στρατού.

Πρόκειται συγκεκριμένα για τα οχήματα μεταφοράς του πυραυλικού συστήματος Πάτριοτ, αλλά και δύο άλλες που υπεγράφησαν τον Μάρτιο του 2000 και τον Αύγουστο του 2002 και αφορούσαν παράδοση αρματοφόρων αξίας περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Η Εισαγγελία του Μονάχου πραγματοποίησε έφοδο στα κεντρικά γραφεία της ΜΑΝ στο Μόναχο το βράδυ της Τρίτης, ενώ παράλληλα έγιναν έρευνες και σε τριάντα αντιπροσωπείες της εταιρείας σε ολόκληρη τη Γερμανία.

Οπως μέχρι στιγμής έχει γίνει γνωστό από την Εισαγγελία, τρία ανώτερα στελέχη της βιομηχανίας αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες της διαφθοράς και της δωροδοκίας, ενώ η ανάκρισή τους συνεχίζεται.

Μέχρι τώρα τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η γερμανική Δικαιοσύνη δείχνουν ότι από το έτος 2002 έως 2005 η ΜΑΝ είχε διοχετεύσει σε μίζες περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ στη Γερμανία και δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ στο εξωτερικό, που όπως λένε οι πληροφορίες κατέληξαν στα χέρια ή τους λογαριασμούς κρατικών αξιωματούχων.

Μια μικρή... Ζίμενς

Το νέο σκάνδαλο με τη ΜΑΝ μοιάζει πολύ με εκείνο της Ζίμενς, αν και τα ποσά στην πρώτη περίπτωση είναι κατά πολύ μικρότερα.

Οπως φανερώνουν τα πρώτα στοιχεία, η ΜΑΝ λάδωνε αξιωματούχους σε άλλες χώρες, μέσω ενός δικτύου υπεράκτιων εταιρειών σε φορολογικούς παραδείσους, από τους λογαριασμούς των οποίων τα χρήματα κατέληγαν σε κρατικούς και μη αξιωματούχους.

Παράλληλα, σε άλλες περιπτώσεις η ΜΑΝ λάδωνε με μετρητά στο χέρι. Σύμφωνα με τα γερμανικά ΜΜΕ, οι πληρωμές αυτές φαίνεται να σταμάτησαν γύρω στο 2006, όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο Ζίμενς.

Η ΜΑΝ ανακοίνωσε ότι θα κάνει τα πάντα για να φωτίσει το σκάνδαλο και πρόσθεσε ότι για τις έρευνες πρόκειται να προσλάβει ανεξάρτητο ερευνητικό δικηγορικό γραφείο, όπως είχε πράξει άλλωστε και η Ζίμενς. *
Ελευθεροτυπία

Ποιός φυλάει τους φύλακες?...

ΕΡΩΤΗΣΗ Βουλευτή Καρχιμάκη για τους κ.κ. Υπουργούς Δικαιοσύνης & Οικονομικών.
ΘΕΜΑ: «Η Κυβέρνηση της διαφθοράς και της συγκάλυψης συνέστησε και συντηρούσε αμειβόμενη Ομάδα Εργασίας για την καταπολέμηση της διαφθοράς με επικεφαλής τον πρώην Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης και αργότερα Πρόεδρο Συμβουλίου χορηγιών, το όνομα της οικογενείας του οποίου είχε εμπλακεί, εξαιτίας της εισαγγελικής έρευνας τραπεζικών λογαριασμών στενότατου συγγενικού του προσώπου, σε υπόθεση με μετοχές φούσκες την περίοδο 1999-2000»
Ως γνωστόν, η Κυβέρνηση Καραμανλή, που σύντομα ταύτισε τη διακυβέρνησή της με την αδιαφανή υπηρέτηση ολίγων ισχυρών συμφερόντων, την παραγωγή...

διαφθοράς και την υιοθέτηση αντιθεσμικών μηχανισμών συγκάλυψης της, το 2004 είχε υποσχεθεί στον Ελληνικό λαό ότι, μέσα από την δήθεν «μηδενική ανοχή της στη διαφθορά» θα εξοικονομούσε 10 δις δημόσιο χρήμα.

Την εποχή, λοιπόν, που στο δημόσιο διάλογο κυριαρχούσαν οι γενικόλογοι αφορισμοί του σημερινού Πρωθυπουργού περί «νταβατζήδων», τους οποίους, όμως, επιμελώς απέφευγε να ονοματίσει, επιλέγοντας συνειδητά την μη σύγκρουση, στο Υπουργείο Δικαιοσύνης συστηνόταν αμειβόμενη «Ομάδα Εργασίας για την κατοχύρωση της αρχής της διαφάνειας και την καταπολέμηση της διαφθοράς».

Πρόεδρός της Ομάδας αυτής τέθηκε υψηλόβαθμο στέλεχος της Κυβερνώσας παράταξης, τότε Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Δικαιοσύνης (ΦΕΚ 797/27-5-04) και μετέπειτα Πρόεδρος του Συμβουλίου Χορηγιών, για τον οποίο αποκαλύφθηκε ότι στενότατο συγγενικό του πρόσωπο εμπλεκόταν σε δικαστική υπόθεση με μετοχές φούσκες την περίοδο 1999-2000.

Οι εργασίες της Ομάδας αρχικά προγραμματίστηκε να διαρκέσουν λιγότερο από ενάμιση μήνα, η δε σχετική δαπάνη ανήλθε στο ποσό των 10.496 ευρώ. Όμως, ο χρόνος λειτουργίας της συγκεκριμένης Ομάδας Εργασίας παρατάθηκε δύο φορές με τελευταία ημερομηνία λήξης των εργασιών της την 20.11.2004 και συνολική δαπάνη περίπου 37.000 ευρώ.

Ενόψει της δραματικής διόγκωσης της διαφθοράς στην χώρας μας κατά την περίοδο της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και της αναγωγής της παραγωγής και συγκάλυψης σκανδάλων σε κεντρική πολιτική στόχευση:

Ερωτάσθε:

1. Ποια τα αποτελέσματα της Ομάδας Εργασίας, που η Κυβέρνησής σας, συνέστησε το 2004, για την «κατοχύρωση της διαφάνειας και την καταπολέμηση της διαφθοράς»;
2. Παρακαλείσθε να ενημερώσετε τη Βουλή λεπτομερώς για το παραχθέν έργο της συγκεκριμένης Ομάδας Εργασίας, τον αριθμό συνεδριάσεων που συνεκλήθησαν καθώς και τη συνολική δαπάνη που προκλήθηκε και από ποια πηγή αυτή καταβλήθηκε.



Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μιχάλης Καρχιμάκης...

ΧΛΑΠΑΤΣΕΣ...

Ο Αυτιάς είναι αλήθεια ότι χαίρει ιδιαιτέρας εκτίμησης ανάμεσα στους συναδέλφους του. Ενώ η περίπτωσή του απασχολεί με την σοβαρότητα που του αξίζει και τα Blogs. Χαρακτηριστικό δείγμα , αυτά που του κοπανάει ο Παπατζών:
ΧΛΑΠΑΤΣΕΣ...
Παίρνει θέματα, κατακλέβει τον κόσμο και έχει το θράσος να ζητάει και τα ρέστα. Κάθε πρωί μας έχει πρήξει στον λαϊκισμό και τη δημαγωγία. Βγάζει θέματα από την κοιλιά του και μετά διαμαρτύρεται που...
τρώει χλαπάτσες στον πίνακα τηλεθέασης της AGB. Τον έχουν εγκαταλείψει ακόμα και οι δικοί του. Το έφαγαν το παραμύθι πολλές φορές οι ηλικιωμένοι. Τώρα δεν μασάνε κουτόχορτο ούτε οι συνταξιούχοι. Όσο πιο πολύ γλείφει τον λινάτσα της zougla, τόσο κράξιμο θα τρώει.
Από το Press mme.

Σε λίγο...


Τι δώρο έκανε στο Γρηγόρη ο πεθερός του?


Σε λίγο...


Σε λίγο...


Ο ΑΥΤΙΑΣ, Ο ΣΟΦΟΣ...ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣ...


Σε λίγο...


Πνευματικά δικαιώματα, πνευματική ιδιοκτησία και ΑΕΠΙ - Που τελειώνει η λογική κι από που ξεκινά ο παραλογισμός;...

Από www.pare-dose.net
«ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα».
Σε πόσες ιστοσελίδες δεν υπάρχει άραγε, αυτή η σημείωση-προειδοποίηση, που λειτουργεί ως «μπαμπούλας» στους επίδοξους αντιγραφείς; Πάντα είχα όμως μερικές απορίες σε σχέση με αυτού του είδους τις απαγορεύσεις:
1. Από τη στιγμή, που υπάρχει για τον οποιοδήποτε χρήστη το δικαίωμα της «εύλογης χρήσης» (fair use, δηλαδή...

ελεύθερη χρήση αποσπάσματος οποιουδήποτε έργου, χωρίς να απαιτείται άδεια), ποιος ο λόγος ύπαρξης της λέξης «μερική», μέσα στην απαγόρευση;
2. Γιατί απαγορεύεται η «αναπαραγωγή», όταν η αγορά οποιασδήποτε συσκευής που χρησιμοποιείται γι’ αυτόν τον σκοπό, περιέχει ειδικό τέλος στην τιμή πώλησης που αποδίδεται στους δημιουργούς;
3. Αφελής ίσως η απορία, αλλά γιατί απαγορεύεται η αναδημοσίευση μια είδησης; Αποτελεί πνευματικό περιουσιακό στοιχείο και αυτή; Ποινικοποιείται δηλαδή η διάδοση της πληροφορίας;
4. Πως νομιμοποιείται κάποιος «εκδότης» να κάνει τέτοιου είδους απαγορεύσεις, όταν το αντικείμενο που θέτει προς απαγόρευση, δεν είναι δικό του; Π.χ. Μπορεί ένα φόρουμ να έχει τέτοιου είδους απαγόρευση, όταν το όποιο περιεχόμενό του, προκύπτει από την συμμετοχή ανεξάρτητων και ανώνυμων χρηστών; Ένα άλλο παράδειγμα: Σε κάποια ιστοσελίδα, κάποιος είχε δημοσιευμένη μια σπάνια φωτογραφία που τραβήχτηκε 80 χρόνια πριν. Απαγορεύει λοιπόν την αναδημοσίευση και βάζει φαρδιά πλατιά τη στάμπα του πάνω της. Όπα ρε μεγάλε! από που κι ως που απαγορεύεις; εσύ την τράβηξες; αλλά κι εσύ να την τράβηξες (που σημαίνει ότι είσαι αιωνόβιος), ποιος σου είπε ότι εξακολουθείς να έχεις δικαιώματα σ’ αυτή μετά από 80 χρόνια; Θέλετε κι ένα παράδειγμα και από τον χώρο της τηλεόρασης; Πόσες εκπομπές υπάρχουν σήμερα που η θεματολογία τους στηρίζεται σε υλικό που υπάρχει ελεύθερο και δωρεάν στο διαδίκτυο (π.χ. βίντεο); Κι όμως έχουν το θράσος και βάζουν από κάτω φαρδιά πλατιά και τη λέξη «Copyright».
5. Ποιον σκοπό ακριβώς εξυπηρετεί η «άδεια του εκδότη» στο διαδίκτυο; Μήπως στην ικανοποίηση του εγώ;

Οι απορίες είναι περισσότερες, αλλά σταματώ εδώ με μια άλλη απορία: Τι πρακτική εφαρμογή μπορεί να έχουν αυτού του είδους οι απαγορεύσεις και ειδικά στο διαδίκτυο; Ο κυβερνοχώρος είναι όπως ο χώρος έξω από το σπίτι μας, Δηλαδή, ουσιαστικά δημόσιος. Είναι σαν να βγαίνει δηλαδή κάποιος στο μπαλκόνι του, να ανακοινώνει κάτι στη γειτονιά και μετά να απαιτεί να μην διαδοθεί γιατί είναι προσωπικό του θέμα. Ε αφού είναι προσωπικό σου θέμα άνθρωπέ μου, μην το βγάζεις στο μπαλκόνι σου τότε. Μείνει μέσα και συζήτησέ το με τον εαυτό σου.

Εντάξει, δεν λέμε, ο κάθε δημιουργός έχει δικαίωμα να προστατεύει το προϊόν του και να αξιώνει και κάποιο τίμημα (και βεβαίως και την ηθική ανταμοιβή), αλλά μήπως η υπερβολή πλέον έχει χτυπήσει κόκκινο;

Α.Ε.Π.Ι. (Ανώνυμη Εταιρεία Προστασίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας). Άλλη πονεμένη ιστορία αυτή, για την οποία τόσα χρόνια, έναν καλό λόγο δεν έχω ακούσει. Υπάρχει η γενική αίσθηση (και μάλλον όχι άδικα), ότι η εν λόγω ιδιωτική εταιρεία (που υποτίθεται προστατεύει τα δικαιώματα των μελών της) ασυδοτεί ασύστολα, με την κάλυψη του κράτους. Μου είχε ήδη προκαλέσει αλγεινή εντύπωση, με ένα περιστατικό που είχε υποπέσει λίγα χρόνια πριν στην αντίληψή μου, όταν ζητούσε από ένα ελληνικό μουσικό φόρουμ 0.40 € για κάθε επισκέπτη, κάθε στίχου που είχε δημοσιευμένο! (διαβάστε εδώ το σκηνικό, για να καταλάβετε για τι παραλογισμό μιλάμε). Τα «τσακάλια» της ΑΕΠΙ όμως δεν περιορίζονται στο διαδίκτυο. Έτσι, εκεί που το κράτος είναι απών, η ΑΕΠΙ είναι παρούσα και τα πνευματικά δικαιώματα μιας τηλεόρασης του καφενείου ενός ακριτικού χωριού 30 γερόντων, ισοδυναμούν με το ταπεινό ποσό των 1200 €. Η ασυδοσία και η αδιαφανείς μέθοδοι της ΑΕΠΙ, φαίνεται πάντως δεν περνά απαρατήρητη, ούτε από τα ίδια τα μέλη της, τα οποία την έχουν καταγγείλει και έχει καταδικαστεί. Πέραν αυτών, εξακολουθώ ακόμη και μέχρι σήμερα, να μην καταλαβαίνω γιατί ένας καφετζής π.χ. θα πρέπει να πληρώνει την εν λόγω εταιρεία επειδή ανοίγει την τηλεόραση στο καφενείο του και για την οποία πληρώνει ήδη φόρο μέσω της ΔΕΗ. Για ποιον λόγο θα πρέπει να την πληρώνει κάποιος που ακούει ξένη μουσική, η οποία ενδεχομένως δεν εμπίπτει στην «δικαιοδοσία» της, ή όταν ακούει κλασική και παραδοσιακή μουσική που δεν έχει κάποιος πνευματικά δικαιώματα πάνω τους. Εκτός αυτού, πως μπορεί να γνωρίζει κάποιος, ποιων ακριβώς τα δικαιώματα διαχειρίζεται η ΑΕΠΙ; Αλλά ακόμα και οι καλλιτέχνες, όταν ερμηνεύουν κάτι το οποίο δεν περιβάλλεται από πνευματικά δικαιώματα, πως γίνεται να εγείρουν αξιώσεις για κάτι που εκμεταλλεύονται και δεν τους ανήκει;

Τέλος σε σχέση με την ΑΕΠΙ, δεν το κρύβω ότι το ακόλουθο απόσπασμα από το ερωτηματολόγιό της μου έκανε εντύπωση:
Ερώτηση: Στο κατάστημα μου τραγουδάω μόνος μου. Χρειάζεται να πάρω άδεια από την ΑΕΠΙ;
Απάντηση: Τα μουσικά έργα που τραγουδάτε έχουν μουσική και στίχο που τα έχουν συνθέσει και συγγράψει πνευματικοί δημιουργοί οι οποίοι εκπροσωπούνται από την ΑΕΠΙ. Η άδεια Δημοσίας Εκτέλεσης δεν εξετάζει ποιος ερμηνεύει τα μουσικά έργα, αλλά νομιμοποιεί την χρήση των έργων του ρεπερτορίου των δημιουργών / δικαιούχων μελών της ΑΕΠΙ. Συνεπώς, η έγγραφη άδεια της ΑΕΠΙ είναι απαραίτητη.

Ίσως όλα αυτά να ακούγονται υπεραπλουστευτικά, παράτυπα και άδικα για κάποιους δημιουργούς, αλλά πως να το κάνουμε; υπάρχει και μια μέση λογική και ένα κοινό αίσθημα, που λέει ότι ακόμα και για να κλάσεις σήμερα, πρέπει να πληρώσεις χαράτσι και μάλιστα μεγάλο. Μήπως θα φτάσουμε κάποια στιγμή, να πληρώνουμε δικαιώματα χρήσης, ακόμα και για τον αέρα που αναπνέουμε;

Στον χώρο των μεγάλων εταιρειών, τα πράγματα είναι πολύ πιο τραγικά ή και φαιδρά. Μια φορά κι ένα καιρό ένας νεαρός προγραμματιστής ελεύθερου λογισμικού αγόρασε ένα επώνυμο μουσικό CD για να απολαμβάνει κι αυτός, Sony και καλά, τον κρυστάλλινο ήχο. Το παιδί συμμετείχε στην ανάπτυξη ελεύθερου λογισμικού για αναπαραγωγή και επεξεργασία ήχου και εικόνας. Ο κακός σατανάς έσπρωξε τον ταλαντούχο προγραμματιστή να παρατηρήσει τις ενσωματωμένες στο CD ψηφιακές απαγορεύσεις που περιόριζαν τους χρήστες, κάνοντας αδύνατη (προσωρινά βέβαια…) την αντιγραφή του και την ανάγνωση από μη εξουσιοδοτημένα προγράμματα. Ο περίεργος νεαρός μελέτησε το ακατανόητο binary εκτελέσιμο αρχείο. Του πήρε λίγο χρόνο για να πει με απόλυτη βεβαιότητα πως το λογισμικό αυτό περιείχε τμήματα από τον κώδικα των ελεύθερων έργων λογισμικού που συμμετείχε.

Πλάκα πλάκα τελικά, πολλοί προγραμματιστές είδαν τμήματα από πολλά προγράμματά τους στο κρυφό λογισμικό που είχαν αυτά τα μουσικά CD. Οι πατέρες αναγνώρισαν τα παιδιά τους. Μόνο που τα παιδιά τους δεν είχαν copyright, είχαν GPL (GNU General Public Licence), την άδεια χρήσης που συνοδεύει το ελεύθερο λογισμικό. Αυτή η άδεια προβλέπει την ελεύθερη αντιγραφή και χρήση για το κοινό, προσφέροντας πάντα και τον κώδικα της εφαρμογής. Προβλέπει επίσης την ελεύθερη τροποποίηση της εφαρμογής από τρίτους καθώς και την ελεύθερη διανομή και χρήση της τροποποιημένης έκδοσης, υπό τον όρο να συνοδεύεται η έκδοση και πάλι με GPL. Η παραβίαση της άδειας πέρασε σε δεύτερη μοίρα, καθώς νωρίτερα η εταιρεία είχε παραδεχθεί πως τα εν λόγω μουσικά CD περιείχαν και κακόβουλο λογισμικό που έβλαπτε την ασφάλεια του υπολογιστή, εκτελούσε χρέη κατασκόπου και απέτρεπε την απεγκατάσταση του.Για το πώς εξελίχθηκε το copyright στο πέρασμα των χρόνων και για τα ηθικά, κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά ζητήματα που δημιουργεί η σημερινή μορφή του είναι ενδιαφέρον να ακούσουμε τις απόψεις και προτάσεις που εκθέτει ο Αμερικάνος Richard Matthew Stallman, πρωτεργάτης του GNU/Linux project, ιδρυτής του Free Software Foundation και εισηγητής της GNU General Public License (GPL). Στο βίντεο, ο «RMS» μιλάει σε σουηδικό πανεπιστήμιο, το Μάιο του 2007, με θέμα «Copyright vs. Community» (Δικαιώματα Αντιγραφής εναντίον Κοινωνίας). Βρείτε και αφιερώστε 72’ για να το δείτε. Αξίζει τον κόπο….

Τέλος η ελεύθερη πρόσβαση στις ιστοσελίδες εφημερίδων...

Αυτό δήλωσε ο ιδρυτής και πρόεδρος της News Corporation, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους στο χώρο των ΜΜΕ παγκοσμίως, ο Rupert Murdoch (φωτο) χθες βράδυ. Σε ερώτηση των δημοσιογράφων αν προβλέπει ''δικαιώματα'' στις βρετανικές εφημερίδες του (''Times'', ''Sunday Times'', ''Sun'' κ.α.) απάντησε ότι κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση και μάλιστα λίαν συντόμως. «Μέσα στους επόμενους 12 μήνες» σύμφωνα με τις ακριβείς δηλώσεις του θα αρχίσουν να χρεώνουν τις επισκέψεις στις ιστοσελίδες τους. Στην απόφαση αυτή...
σημαντικό ρόλο έπαιξε το παράδειγμα τής καθημερινής εφημερίδας ''Wall Street Journal'' η οποία σημείωσε θεαματική άνοδο στις online εγγραφές. Έτσι λοιπόν, ο δισεκατομμυριούχος κύριος Murdoch αποκάλυψε στη χθεσινοβραδινή του εμφάνιση ότι οι εφημερίδες διανύουν ιστορική περίοδο όπου εξετάζουν λεπτομερώς το ενδεχόμενο να εφαρμόσουν τη μεγάλη αλλαγή. Άποψη του εξάλλου είναι ότι η έως τώρα ελεύθερη πρόσβαση είναι ένα «ελαττωματικό» επιχειρηματικό μοντέλο.
Από Enimerosi24

Στο "χορό" του πετρελαίου η Ελλάδα...


Σε φορολογικές διευκολύνσεις και κατάργηση της γραφειοκρατίας στον τομέα έρευνας και εκμετάλλευσης πετρελαίου προχωράει η χώρα μας από το 2010.
Στόχος αυτής της απόφασης είναι η προσέλκυση επενδυτών και εταιρειών που θέλουν να βρουν πετρέλαιο σε όλη την επικράτεια.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του ολοκληρωμένου σχεδίου, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε ότι μέσα στις περιοχές περιλαμβάνεται και το Αιγαίο.
Ωστόσο, τόνισε πως η Ελλάδα δεν πρόκειται να παραιτηθεί των κυριαρχικών της δικαιωμάτων.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής Ραφαήλ Μωϋσής, υποστήριξε ότι είναι...

χρυσή ευκαιρία, λόγω της ύφεσης και των χαμηλών τιμών του πετρελαίου, να πραγματοποιηθούν έρευνες στον ελλαδικό χώρο με χαμηλό κόστος.

Σύμφωνα με τον κ. Μωϋσή, είναι επιβεβαιωμένο ότι υπάρχουν αποθέματα στη χώρα μας, αλλά όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν γνωρίζουμε αν είμαστε Ελ Ντοράντο.

Ήδη, βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη επένδυση στα κοιτάσματα του Πρίνου ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία θα αποφέρουν το 2010 πάνω από 10.000 βαρέλια ημερησίως στη χώρα μας.
Skai.gr

Καταργούνται οι συντάξεις άγαμων θυγατέρων δημοσίων υπαλλήλων...

Του Γ. Δημητρομανωλάκη
«Πονοκέφαλος Νο. 2» αναμένεται να προκύψει για την κυβέρνηση από το Λουξεμβούργο, μετά την εξομοίωση των ορίων συνταξιοδότησης μεταξύ ανδρών και γυναικών. Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές το αργότερο έως τα μέσα του 2009 το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων αναμένεται να καταδικάσει την χώρα μας για μια ρύθμιση που ισχύει στο δημόσιο και στον τραπεζικό τομέα και αφορά την συνταξιοδότηση των άγαμων θυγατέρων δημοσίων υπαλλήλων, στρατιωτικών και τραπεζικών υπαλλήλων.
Το ερώτημα είναι τι θα πράξει στην περίπτωση αυτή η κυβέρνηση. Κυβερνητικές πήγες υποστηρίζουν ότι δεν...

τίθεται θέμα κατάργησης των συντάξεων που ήδη λαμβάνουν όσες τις δικαιούνται, ακόμα και εάν η χώρα μας καταδικαστεί. Όμως όπως εκτιμάται θα πρέπει να σταματήσει η χορήγηση τους σε άλλες (νέες δικαιούχους) γυναίκες από εδώ και στο εξής.

Πρόκειται την ουσία για μια διάταξη που ισχύει μόνο στην Ελλάδα εδώ και περίπου 30 χρόνια και αφορά επίσημα πάνω από 40.000 γυναίκες, οι όποιες λαμβάνουν την σύνταξη του πατέρα τους εφόσον παραμένουν ανύπανδρες. Άλλα δεν είναι μόνο αυτό. Τη σύνταξη αυτή τη λαμβάνουν ακόμα και γυναίκες οι όποιες έχουν εισόδημα από άλλες πήγες, όπως για παράδειγμα από μισθούς ή από άλλες συντάξεις. Έτσι, για παράδειγμα, υπάρχουν σήμερα γυναίκες οι όποιες εργάστηκαν στο δημόσιο τομέα για 15-20 χρόνια και κατόπιν συνταξιοδοτήθηκαν στα 40 τους χρόνια με συντάξεις από την εργασία τους από 800 έως 1.000 ευρώ. Με την προσθήκη όμως της σύνταξης του πατρός τους, αυτή την στιγμή έχουν συνολικές αποδοχές περίπου 2.000 ευρώ.

Το κόστος για το δημόσιο μόνο για τις συντάξεις αυτές είναι τεράστιο και υπερβαίνει τα 550.000.000 ευρώ, καθώς εκτιμάται ότι η μέση σύνταξη κυμαίνεται μεταξύ 1.000-1.200 ευρώ μηνιαίως.

Φυσικά το κόστος για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις των γυναικών αυτών από την εργασία τους είναι τεράστιο και είναι δύσκολο να υπολογισθεί. Η διάταξη αυτή ισχύει επίσης και στις τράπεζες του δημόσιου τομέα και του ιδιωτικού τομέα (π.χ. Εθνική , Εμπορική κ.ά.).
Capital.gr

Το συμβολαιό μου είναι αορίστου διαρκείας...

Όλα καλά κι όλα ωραία τα βλέπει ο Σπίνερ στον ALPHA. Οι Γερμανοί τον έχουν για κλωτσιές (μέχρι τον Οκτώμβριο θα τον έχουν καθαρίσει)κι αυτός βγαίνει και ωραιοποιεί τα πράγματα. Ο Σπίνερ είναι ο βασικός υπεύθυνος για ότι κακό έχει συμβεί στην Κάντζα μετά την αλλαγή της ιδιοκτησίας...
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ALPHA ΡΙΚ ΣΠΙΝΕΡ:
Βλέπουμε την ενημέρωση ως υποχρέωση του νόμου...
Χρειάστηκε να περάσουν έξι μήνες από τότε που ο Ρικ Σπίνερ ήρθε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα γραφεία του Alpha στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, να παρακολουθήσουμε τις αλλαγές που σημειώθηκαν στο πρόγραμμα και στο ανθρώπινο δυναμικό του καναλιού, να ακουστούν οι φήμες ότι τον Οκτώβριο αποχωρεί από το κανάλι για να δεχτεί να μιλήσει με τους δημοσιογράφους.
Ο...
διευθύνων σύμβουλος του Alpha Ρικ Σπίνερ σε χθεσινή συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους ανέφερε ότι δεν υπάρχει στρατηγικό πλάνο Ο διευθύνων σύμβουλος του Alpha Ρικ Σπίνερ σε χθεσινή συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους ανέφερε ότι δεν υπάρχει στρατηγικό πλάνο Οι υποψίες που είχαμε τόσο καιρό για το τι συμβαίνει στο κανάλι της Κάντζας μετά τη χθεσινή συνάντηση που είχαμε με τον Ρικ Σπίνερ επιβεβαιώθηκαν. Δεν υπάρχει κανένα στρατηγικό πλάνο. Αυτό είναι το συμπέρασμα από τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου του Alpha. Κι όχι μόνο δεν υπάρχει στρατηγικό πλάνο, αλλά μέρα με τη μέρα δοκιμάζουν διάφορα κόνσεπτ και με αυτόν τον τρόπο λαμβάνουν τις ανάλογες αποφάσεις. Και όσον αφορά τον τομέα της ενημέρωσης; «Την ενημέρωση τη βλέπουμε ως υποχρέωση του νόμου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ρικ Σπίνερ.

Ο ίδιος έθεσε στόχο το κανάλι να έρθει πιο κοντά στον θεατή και να προσφέρει ψυχαγωγία υψηλού επιπέδου. Κι όταν ο Ρικ Σπίνερ μιλάει για ψυχαγωγία υψηλού επιπέδου εννοεί τα ριάλιτι («Αγρότης μόνος ψάχνει», «Κάτι ψήνεται»), τα τηλεπαιχνίδια, διάφορα σόου κι όχι τις ελληνικές σειρές. Και ο λόγος; Επειδή η παραγωγή τους είναι εξαιρετικά ακριβή.

Δηλώνει ενθουσιασμένος με τις εκπομπές «Πάμε πακέτο», «Καφές με την Ελένη» και «Αλ Τσαντίρι Νιουζ». Συγκεκριμένα για τον Λάκη Λαζόπουλο ανέφερε ότι το κανάλι νιώθει υπερήφανο που είναι μαζί του.

Πολύ καλά αποτελέσματα είχε, όπως είπε, η αλλαγή στο καθημερινό πρόγραμμα του καναλιού, να μεταφερθεί μία ώρα νωρίτερα το δελτίο ειδήσεων, το οποίο μάλιστα επιθυμούν να το κάνουν περισσότερο πολυθεματικό, με πολλά βίντεο και εικόνες. Να θυμίζει εφημερίδα καλής ποιότητας.

Σε έρωτηση δημοσιογράφων εάν θα υπάρξουν κι άλλες απολύσεις, ο Σπίνερ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο, αφού η τηλεοπτική αγορά δεν είναι σε καλή κατάσταση. Πρόσθεσε ότι πέρσι το κάναλι έχασε 40 εκατ. ευρώ, ενώ η διαφημιστική πίτα έχει μειωθεί. Η οικονομική κατάσταση του καναλιού έχει βελτιωθεί κατά πολύ κι ό,τι είναι να γίνει θα γίνει με ευαισθησία. Αυτό που θέλουν να καταφέρουν οι υπεύθυνοι του σταθμού είναι να κρατήσουν τη βιωσιμότητα του καναλιού σε καλό επίπεδο.

Οσο για τις φήμες που τον θέλουν να αποχωρεί τον Οκτώβριο από τον Alpha αρκέστηκε να αναφέρει ότι το συμβόλαιό του είναι αορίστου χρόνου...
Δ.Παπαγεωργίου Ελευθεροτυπία.