19.4.09
Ξεσήκωσε το ΟΘΩΜΑΝΙΚΟΝ φιλοθεάμον κοινόν...
Την... θωπεύουν πάνω στους δέκτες...
ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΜΕΝΗ πληροφορία από τη Θράκη, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ο Χρόνος» της Κομοτηνής: Φανατικοί θαμώνες της τηλεοπτικής Πετρούλας (βλέπε δελτίο καιρού στο STAR) αποδεικνύονται μουσουλμάνοι θαμώνες καφενείου της περιοχής Εγνατίας. Ενώ βλέπουν αποκλειστικά και μόνο τουρκική τηλεόραση, με ιδιαίτερη έμφαση στα...
δελτία ειδήσεων και σε όσα λέει ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, εγκαταλείπουν για λίγα έστω λεπτά τις τηλεοπτικές τους συνήθειες και αφοσιώνονται στην Πετρούλα! Υπάρχει μάλιστα και πληροφορία για θωπεία της Πετρούλας μέσω της TV, αλλά, για την ώρα, προτιμώ να την αφήσω ασχολίαστη...
Από τη στήλη Μέσα & Media, του Χρήστου Ξανθάκη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Τα έθιμα του Πάσχα σε όλη την Ελλάδα...
Στην Αράχωβα εκατοντάδες άνθρωποι ντυμένοι με παραδοσιακές φορεσιές θα περιφέρουν την εικόνα του Αγίου Γεωργίου.
Στην Καλαμάτα αναβιώνει ο διαγωνισμός των μπουλουκιών, ένα έθιμο που έχει τις ρίζες του στους απελευθερωτικούς αγώνες του 1821.
Οι διαγωνιζόμενοι, οπλισμένοι με σαΐτες, δηλαδή με...
χάρτινους σωλήνες γεμάτους μπαρούτι, επιδίδονται σε σαϊτοπόλεμο, στο γήπεδο του Μεσσηνιακού.
Στην Πάτμο, στο Μοναστήρι, κατά τη δεύτερη Ανάσταση το Ευαγγέλιο διαβάζεται σε επτά γλώσσες...
Ανάσταση στο Αργοστόλι....
Στο γνωστό ....πολεμικό μοτίβο έγινε η Ανάσταση χθες το βράδυ στην Πλατεία Αργοστολίου. Φέτος ήταν λίγο ήπια η ....επίθεση των όσων συνεχίζουν να τηρούν το έθιμο, μιας και άρχισε αργότερα από κάθε άλλη χρονιά, 15 λεπτά πριν την Ανάσταση. Ωστόσο δεν έλειψαν οι προκλήσεις από κάποιους θερμοκέφαλους που συνεχίζουν (το θεωρούν εξυπνάδα) να πετούν κροτίδες στα πόδια του Μητροπολίτη και των υπόλοιπων ιερέων και παιδιών που κρατούσαν τα ιερά άμφια. Η Ανάσταση λίγα μέτρα μακρύτερα στον Άγιο Σπυρίδωνα, ήταν...
ήσυχη με τον κόσμο να ψέλνει τον Χριστός Ανέστη δημιουργώντας μια πολύ ωραία αναστάσιμη ατμόσφαιρα.
Την Ανάσταση στην Πλατεία παρακολούθησαν ο Βουλευτής κ. Αλ. Παρίσης, ο Δήμαρχος Αργοστολίου, ο αντινομάρχης κ. Θ. Γαλιατσάτος, οι αντιδήμαρχο κ. Δ. Ανδρεάτος, Σ. Σαμούρης, Α. Κουνάδης, αντιπροσωπεία του ΛΑΟΣ και της Αστυνομικής Διεύθυνσης.
Χρόνια πολλά σε όλους και του χρόνου...
Από kefaloniaphotonews.gr
Στροφή στην θετική πλευρά της ζωής...
Σε μια εποχή που η οικονομική κρίση, η εγκληματικότητα και η ανασφάλεια μαυρίζουν την ζωή μας, το "ΘΕΜΑ" ξεκινά την δική του αντίσταση στη μαυρίλα της επικαιρότητας.
Το νέο ένθετο "ΘΕΜΑ People" θα φωτίζει κάθε εβδομάδα τη θετική πλευρά της ζωής, προσφέροντας καλή διάθεση, ευχάριστες ειδήσεις και... γέλιο...
8.000 οι άστεγοι στην Ελλάδα, δεν θα κάνουν Πάσχα...
Το 20% του πληθυσμού βρίσκεται στο "κατώφλι κινδύνου φτώχειας"...
Ο κίνδυνος της φτώχειας απείλησε το 20% του πληθυσμού το 2006, σύμφωνα με την έρευνα εισοδήματος και συνθηκών διαβίωσης των νοικοκυριών έτους 2007 της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας (ΕΣΥΕ).
Πιο συγκεκριμένα, 838.910 νοικοκυριά, δηλαδή 2.190.933 άτομα απειλούνταν από τον κίνδυνο της φτώχειας το 2006.
Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ πρόκειται για δειγματοληπτική έρευνα εισοδήματος και συνθηκών διαβίωσης των νοικοκυριών έτους 2007 με χρονική περίοδο αναφοράς εισοδήματος το έτος 2006.
Βάσει των στοιχείων, το έτος αυτό το 20% του πληθυσμού βρισκόταν στο...
κίνδυνο φτώχειας ως «κατώφλι κινδύνου φτώχειας ανά άτομο είναι 6.120 ευρώ» και το «κατώφλι κινδύνου φτώχειας για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και δύο εξαρτώμενα παιδιά είναι 12.852 ευρώ».
Επισημαίνεται ότι ο παραπάνω δείκτης, υπολογιζόμενος με την ίδια μεθοδολογία, παρουσιάζει σχετική σταθερότητα κατά τα τελευταία 13 έτη για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, κυμαινόμενος μεταξύ 20% και 23% (στρογγυλοποιημένα ποσοστά).
Το μέσο ετήσιο ατομικό ισοδύναμο εισόδημα ανέρχεται σε 12.130,28 ευρώ και το μέσο ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών της χώρας σε 21.140,37 ευρώ.
Επίσης η έρευνα έδειξε ότι οι συντάξεις μειώνουν το ποσοστό φτώχειας κατά 18,3 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ τα κοινωνικά επιδόματα μειώνουν το ποσοστό της φτώχειας κατά 3,5 ποσοστιαίες μονάδες.
Τέλος, το σύνολο των κοινωνικών μεταβιβάσεων μειώνει το ποσοστό της φτώχειας κατά 21,8 ποσοστιαίες μονάδες.
Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας είναι υψηλότερο στις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες (21% και 20% αντίστοιχα). Τα μονοπρόσωπα νοικοκυριά με θήλυ μέλος απειλούνται από τη φτώχεια με ποσοστό 29%, ενώ τα αντίστοιχα με άρρεν μέλος σε ποσοστό 25%.
Ο κίνδυνος φτώχειας για παιδιά 0-17 ετών ανέρχεται στο 23%, ποσοστό που συναντάται επίσης για τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών. Εξάλλου, το ποσοστό κινδύνου φτώχειας των εργαζομένων ανέρχεται σε 14%, το μη εργαζομένων σε 25% και των ανέργων σε 35%.
Στους 7.720 οι άστεγοι στην Ελλάδα
Τα 7.720 άτομα φτάνει ο αριθμός των αστέγων στην Ελλάδα, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται στην καταγραφή οι αλλοδαποί. Από αυτούς, σύμφωνα με την πρώτη επίσημη εκτίμηση του υπουργείου Υγείας, περίπου 1.800 άτομα ζουν στον δρόμο ή διαμένουν σε νυχτερινά καταφύγια.
Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Δ. Αβραμόπουλος και ο υφυπουργός Μ. Σαλμάς, κατά την επίσκεψή τους σε κοινωνικό ξενώνα αστέγων στον Ρέντη.
Όπως επεσήμανε ο κ. Σαλμάς, 970 άτομα στερούνται κατοικίας και διαμένουν σε ξενώνες για αστέγους, σε καταφύγια γυναικών ή έχουν πρόσφατα πάρει εξιτήριο από σωφρονιστικά καταστήματα ή νοσοκομεία.
Σημειώνεται ότι ακόμη 2.200 άτομα διαβιούν σε μη ασφαλή καταλύματα, δηλαδή είτε φιλοξενούνται προσωρινά από συγγενείς και φίλους είτε έχουν κάνει παράνομη υπενοικίαση, παράνομη χρήση χώρων ή κτιρίων και καταπάτηση γης.
Επίσης, περίπου 2.730 άτομα ζουν σε ανεπαρκή καταλύματα, δηλαδή σε τροχόσπιτα, κοντέινερ, καταυλισμούς, σκηνές, παραπήγματα, οικισμούς θυμάτων φυσικών καταστροφών, καταστήματα, αποθήκες και μαντριά.
Ο κίνδυνος της φτώχειας απείλησε το 20% του πληθυσμού το 2006, σύμφωνα με την έρευνα εισοδήματος και συνθηκών διαβίωσης των νοικοκυριών έτους 2007 της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας (ΕΣΥΕ).
Πιο συγκεκριμένα, 838.910 νοικοκυριά, δηλαδή 2.190.933 άτομα απειλούνταν από τον κίνδυνο της φτώχειας το 2006.
Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ πρόκειται για δειγματοληπτική έρευνα εισοδήματος και συνθηκών διαβίωσης των νοικοκυριών έτους 2007 με χρονική περίοδο αναφοράς εισοδήματος το έτος 2006.
Βάσει των στοιχείων, το έτος αυτό το 20% του πληθυσμού βρισκόταν στο...
κίνδυνο φτώχειας ως «κατώφλι κινδύνου φτώχειας ανά άτομο είναι 6.120 ευρώ» και το «κατώφλι κινδύνου φτώχειας για νοικοκυριά με δύο ενήλικες και δύο εξαρτώμενα παιδιά είναι 12.852 ευρώ».
Επισημαίνεται ότι ο παραπάνω δείκτης, υπολογιζόμενος με την ίδια μεθοδολογία, παρουσιάζει σχετική σταθερότητα κατά τα τελευταία 13 έτη για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, κυμαινόμενος μεταξύ 20% και 23% (στρογγυλοποιημένα ποσοστά).
Το μέσο ετήσιο ατομικό ισοδύναμο εισόδημα ανέρχεται σε 12.130,28 ευρώ και το μέσο ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών της χώρας σε 21.140,37 ευρώ.
Επίσης η έρευνα έδειξε ότι οι συντάξεις μειώνουν το ποσοστό φτώχειας κατά 18,3 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ τα κοινωνικά επιδόματα μειώνουν το ποσοστό της φτώχειας κατά 3,5 ποσοστιαίες μονάδες.
Τέλος, το σύνολο των κοινωνικών μεταβιβάσεων μειώνει το ποσοστό της φτώχειας κατά 21,8 ποσοστιαίες μονάδες.
Το ποσοστό κινδύνου φτώχειας είναι υψηλότερο στις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες (21% και 20% αντίστοιχα). Τα μονοπρόσωπα νοικοκυριά με θήλυ μέλος απειλούνται από τη φτώχεια με ποσοστό 29%, ενώ τα αντίστοιχα με άρρεν μέλος σε ποσοστό 25%.
Ο κίνδυνος φτώχειας για παιδιά 0-17 ετών ανέρχεται στο 23%, ποσοστό που συναντάται επίσης για τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών. Εξάλλου, το ποσοστό κινδύνου φτώχειας των εργαζομένων ανέρχεται σε 14%, το μη εργαζομένων σε 25% και των ανέργων σε 35%.
Στους 7.720 οι άστεγοι στην Ελλάδα
Τα 7.720 άτομα φτάνει ο αριθμός των αστέγων στην Ελλάδα, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται στην καταγραφή οι αλλοδαποί. Από αυτούς, σύμφωνα με την πρώτη επίσημη εκτίμηση του υπουργείου Υγείας, περίπου 1.800 άτομα ζουν στον δρόμο ή διαμένουν σε νυχτερινά καταφύγια.
Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Δ. Αβραμόπουλος και ο υφυπουργός Μ. Σαλμάς, κατά την επίσκεψή τους σε κοινωνικό ξενώνα αστέγων στον Ρέντη.
Όπως επεσήμανε ο κ. Σαλμάς, 970 άτομα στερούνται κατοικίας και διαμένουν σε ξενώνες για αστέγους, σε καταφύγια γυναικών ή έχουν πρόσφατα πάρει εξιτήριο από σωφρονιστικά καταστήματα ή νοσοκομεία.
Σημειώνεται ότι ακόμη 2.200 άτομα διαβιούν σε μη ασφαλή καταλύματα, δηλαδή είτε φιλοξενούνται προσωρινά από συγγενείς και φίλους είτε έχουν κάνει παράνομη υπενοικίαση, παράνομη χρήση χώρων ή κτιρίων και καταπάτηση γης.
Επίσης, περίπου 2.730 άτομα ζουν σε ανεπαρκή καταλύματα, δηλαδή σε τροχόσπιτα, κοντέινερ, καταυλισμούς, σκηνές, παραπήγματα, οικισμούς θυμάτων φυσικών καταστροφών, καταστήματα, αποθήκες και μαντριά.
ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ-Πρόγνωση ...
Αραιές νεφώσεις. Τοπικές βροχές το μεσημέρι και το απόγευμα στα βορειοδυτικά και μεμονωμένες καταιγίδες στα ηπειρωτικά ορεινά.
ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές, ανέμους ασθενείς και θερμοκρασία από 10 έως 24 βαθμούς Κελσίου θα έχει η Αθήνα. Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές, άνεμοι ανατολικοί νοτιοανατολικοί 3 με 4 μποφόρ και θερμοκρασία από 10 έως 23 βαθμούς Κελσίου στη Θεσσαλονίκη.
Ο ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΚΑΙΡΟΣ Στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά νεφώσεις με τοπικές βροχές στα δυτικά, κεντρικά και βόρεια. Σποραδικές καταιγίδες στα βόρεια και...
.στα ορεινά της υπόλοιπης ηπειρωτικής χώρας κυρίως τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες. Στις υπόλοιπες περιοχές αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές. ’νεμοι στα δυτικά ανατολικοί νοτιοανατολικοί 3 με 5 και στο Ιόνιο τοπικά 6 μποφόρ. Στα ανατολικά από ανατολικές διευθύνσεις 3 με 5 και στο βορειοανατολικό Αιγαίο 6 μποφόρ. Σε πτώση ο υδράργυρος κυρίως στα βόρεια.
ΑΧΑΙΑ-ΗΛΕΙΑ Αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές. ’νεμοι νοτιοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ. Θερμοκρασία από 11 έως 23 βαθμούς Κελσίου.
Θάνατος στο πλοίο "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ" προερχόμενο από Ιταλία...
Στο πλοίο δεν υπήρχε (ο προβλεπόμενος) γιατρός και νοσηλευτής...
Ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Ηγουμενίτσας, από τον Πλοίαρχο του Επιβατικού- Οχηματαγωγού πλοίου «ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ» Ν.Π. 11550, το οποίο εκτελούσε χειρισμούς πρόσδεσης στο λιμένα Ηγουμενίτσας προερχόμενο από Πρίντεζι Ιταλίας με τελικό προορισμό την Πάτρα, ότι 44χρονος, ο οποίος ταξίδευε με τη συνοδεία οικείων του, είχε απωλέσει τις αισθήσεις του. Με τον κατάπλου του πλοίου, ο ανωτέρω μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Κ.Υ. Ηγουμενίτσας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του, πρόκειται δε να...
μεταφερθεί στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Ιωαννίνων, προκειμένου να διενεργηθεί νεκροψία-νεκροτομή, από τον Ιατροσικαστη κ. Βουγιουκλάκη.Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Ηγουμενίτσας.Θα πρέπει πάντως να σημειθεί πως είναι ο τρίτος θάνατος επιβάτη σε πλοίο που εκτελεί δρομολόγια από την Ιταλία προς την Ηγουμενίτσα, σε ένα μόνο μήνα!Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν απο χρόνια, είχε εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση (υπουργεία Υγείας και Εμπορικής Ναυτιλίας) που προέβλεπε, μεταξύ άλλων, την λειτουργία εντός των πλοίων, που εκτελούν μεγάλες αποστάσεις, όπως Ηγουμενίτσα - Ιταλία την λειτουργία κανονικού ιατρείου, με γιατρό και νοσηλευτή. Οριζόταν το ιατρείο αυτό να είναι πλήρως εξοπλισμένο με ιατρικά μηχανήματα και να διαθέτει σύστημα τηλεϊατρικής.Οι πλοιοκτήτες, όμως, όπως φαίνεται, έγραψαν «στα παλαιότερα των υποδημάτων τους» την κοινή υπουργική απόφαση!
Αναρτήθηκε από epirusgate.blogspot.com
Ακρωτηριασμοί από βεγγαλικά...
Τραυματισμοί σημειώθηκαν και φέτος από τη χρήση βεγγαλικών.
Ένας 27χρονος έχασε το δεξί του χέρι την ώρα της Ανάστασης στον Άγιο Γεώργιο της Νέας Περάμου.
Λίγο μετά την Ανάσταση 37χρονος τραυματίστηκε στο πόδι από αδέσποτη σφαίρα, επί ...
της οδού Αργυροκάστρου στου Παπάγου.
Σύμφωνα με ιατρικές πηγές, αρκετοί πολίτες και κυρίως ανήλικα παιδιά, υπέστησαν μερική ή και ολική απώλεια ακοής.
Το Πάσχα των πολιτικών...
Κοντά στους πολίτες και τους στρατευμένους νέους θα περάσουν το Πάσχα οι αρχηγοί της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας της Ελλάδας, οι οποίοι θα στείλουν τα αναστάσιμα μηνύματά τους από διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, θα γιορτάσει το Πάσχα με τους στρατευμένους στο στρατόπεδο "Λορέντζος Μαβίλης" στο Καλπάκι.
Την αεροπορική βάση Δεκελείας θα επισκεφθούν ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής και η Γενική Γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Αλέκα Παπαρήγα, ενώ ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ θα επισκεφθεί το κέντρο νεοσύλλεκτων του Ναυτικού στον Πόρο.
Στην Τήνο θα...
περάσει τις ημέρες του Πάσχα ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΝ Αλέκος Αλαβάνος και ο Αλέξης Τσίπρας στην Καβάλα.
Ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ Γιώργος Καρατζαφέρης θα επισκεφθεί την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής και στη συνέχεια την αεροπορική βάση Δεκελείας.
Εν τω μεταξύ, στη σημασία της Αναστάσεως του Χριστού, αναφέρεται στα μηνύματά της η θρησκευτική ηγεσία.
Στο πασχαλινό του μήνυμα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος χαρακτηρίζει την ανάσταση ως "αναντίρρητη ιστορική πραγματικότητα, με σωτήριες επιπτώσεις σε όλους" και τονίζει ότι "στις εκκλησίες μπορούν να βρουν καταφύγιο οι πονεμένοι και καταπροδωμένοι από τους 'χαμόθεους'".
Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εύχεται να συναντήσουν οι πιστοί τον αναστημένο Χριστό στο πρόσωπο του άλλου και προσθέτει ότι τα σύννεφα της οικονομικής κρίσης μπορεί να σκεπάζουν τις προοπτικές και το μέλλον πολλών, όμως βαθύτερη είναι η κρίση όταν συνεχίζουμε την προκλητική και αδιάφορη στάση μας προς τον άλλο.
Πηγή Skai.gr
Από τη νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας στην ευωχία του Πάσχα...
Tου Aντωνη Καρκαγιαννη
Στις μέρες μας σχεδόν έχει εκλείψει η εναλλαγή της αυστηρής νηστείας της Μεγάλης Εβδομάδας και της ευωχίας του Πάσχα, που άρχιζε από τα μεσάνυχτα της Ανάστασης και κρατούσε τουλάχιστον τρεις μέρες. Και δεν είναι μόνο η στέρηση που ενίσχυε την προσδοκία της απόλαυσης και έδινε ιδιαίτερη γεύση και νοστιμιά στην ίδια την απόλαυση. Είναι και η απαγόρευση, που όπως κάθε απαγόρευση, κουβαλούσε μέσα της τον γλυκό πειρασμό της παράβασης, τη γοητεία της «αμαρτίας», αρκετά συγγενική με την «αμαρτία» του έρωτα τα παλαιότερα χρόνια. Αργότερα έγιναν όλα όμοια, εξέλιπε η μετάβαση από το ένα στο ποθητό αντίθετό του και όλα ισοπεδώθηκαν. Τείνει να εκλείψει και η αγωνιώδης περιπέτεια της «αμαρτίας».
Η νηστεία είναι αρχαιότατο φαινόμενο που...
χάνεται στην αρχή του ιστορικού χρόνου και συνδεόταν πάντοτε με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις, αν μπορούμε να μιλήσουμε για πεποιθήσεις σε εποχές υπέρμετρου φυσικού φόβου και αναζήτησης της λύτρωσης από τον φόβο. Ολες οι θρησκείες της «βαθιάς Ανατολής», όχι ως γεωγραφικής έννοιας, αλλά με την έννοια του σκοτεινού και μυστηριώδους βάθους, όριζαν ποικίλες απαγορεύσεις και νηστείες. Οι βουδιστές και οι βραχμάνες, οι περσικές θρησκείες και η Μεσοποταμία καθιέρωσαν απαγορεύσεις και νηστείες. Σχεδόν αναλλοίωτες πέρασαν στους αρχαίους Αιγυπτίους και από κει στους Εβραίους μονοθεϊστές και στους Ελληνες ειδωλολάτρες. Πολλοί πιστεύαμε ότι η ανθρωποτροπική και ανθρωπομορφική ειδωλολατρεία των Ελλήνων, όπου οι θεοί είχαν ανθρώπινη μορφή, μόνιμη κατοικία στον Ολυμπο, απ’ όπου συχνά κατέβαιναν και αναμειγνύονταν με τους ανθρώπους και με όλα τα ανθρώπινα, ήταν θρησκεία φωτεινή, οικεία και παιχνιδιάρικη, ενίοτε με χιούμορ, όπως π.χ. οι ανθρώπινοι έρωτες του Δία και οι συχνές απιστίες του. Κάναμε λάθος. Οι αρχαίοι Ελληνες ήταν βαθιά θρησκευόμενοι και δεισιδαίμονες. Οι νηστείες και οι απαγορεύσεις συνόδευαν τα θρησκευτικά μυστήρια και όλες τις λατρευτικές τελετουργίες και συχνά την πολεμική προετοιμασία την παραμονή της μάχης.
Οι ειδικοί έδωσαν πολλές ερμηνείες στο φαινόμενο. Η νηστεία και γενικότερα οι απαγορεύσεις και η αποχή από τις υλικές απολαύσεις καιθερώθηκε ως μέσο ψυχικού και ταυτόχρονα σωματικού αποκαθαρμού και εξιλασμού, για να ξεχωρίσει την πνευματική από την υλική ζωή και να επισημάνει τη θεία προέλευση και υπεροχή της πρώτης. Ακόμη και σήμερα χριστιανοί και μωαμεθανοί, στους οποίους οι απαγορεύσεις είναι αυστηρότερες, συνοδεύουν τις νηστείες με πλήρη αποχή από ερωτικές απολαύσεις και συνευρέσεις, επειδή θεωρούνται κατ’ εξοχήν μορφές υλικής ζωής, παρ’ όλο ότι είναι τόσο βαθιά σωματικές ώστε να ταυτίζονται με την ψυχή μας. Ισως γι’ αυτό, για να εξορκίσουμε την απόλυτη κυριαρχία τους και την καθυπόταξή μας.
Δεν είχα την πρόθεση να γράψω τόσο σχοινοτενή πρόλογο, έτσι βγήκε και δεν έχω χρόνο να τον περιορίσω. Πρόθεσή μου εξακολουθεί να είναι να θυμηθώ και να θυμίσω τις νηστείες της Μεγάλης Σαρακοστής και κυρίως τα νηστίσιμα εδέσματα, που όσο πάει και τα ξεχνούμε, παρ’ όλο ότι ήταν νοστιμότατα και συχνά... χαριτωμένα με την άδολη προέλευσή τους από τη φύση.
Η Μεγάλη Σαρακοστή, το λέει και το όνομα, είναι οι σαράντα μέρες πριν από το Πάσχα και θεωρούνται μέρες ψυχικού και σωματικού καθαρμού για τη μεγάλη γιορτή. Καταλαμβάνουν πάντοτε καίρια θέση στο μεταίχμιο μεταξύ Χειμώνα και Ανοιξης με επίκεντρο την εαρινή ισημερία και, όπως και το Πάσχα, έχουν την έννοια της μετάβασης από τον κρύο και σκοτεινό Χειμώνα στη φωτεινή και θερμή Ανοιξη. Μεταφορικά από τον θάνατο στην Ανάσταση. Κάποτε οι άνθρωποι πίστευαν ότι ακριβώς αυτή την εποχή του έτους, όπως και σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς αρχίζουν να περισσεύουν στο σώμα μας οι δυνάμεις της ζωής, να ξεχειλίζουν και να απειλούν τη σωματική μας (και την ψυχική) ισορροπία. Σε ολόκληρη τη Φύση παρατηρούμε την έκρηξη και το ξεχείλισμα της ζωής. Επινοήσαμε, λοιπόν, τις νηστείες και τις απαγορεύσεις και τις περιβάλλαμε με θρησκευτικό κύρος (δηλαδή με την απειλή της «αμαρτίας») ακριβώς από ανάγκη να συγκρατήσουμε την απειλούμενη από την πλημμυρίδα της ζωής εσωτερική μας ισορροπία.
Η νηστεία αρχίζει από την Καθαρή Δευτέρα και επιβάλλει αποχή από τροφές προερχόμενες από ζώα που μέσα τους κυκλοφορεί αίμα. Από κρέας πάσης προελεύσεως, από τυρί, βούτυρο, αυγά κ.λπ. Εξαιρείται το κρέας από το σώμα των μαλακίων και των οστρακοειδών, είναι μία από τις χαριτωμένα πονηρές εξαιρέσεις, τα μαλάκια και τα οστρακοειδή είναι ένας πλούσιος, νοστιμότατος και χορταστικός κόσμος. Δεν ξέρω αν οι όροι είναι ακριβείς και πλήρεις αλλά εννοώ τα χταπόδια, τις υπέροχες γαρίδες, τους αστακούς, τα καλαμαράκια, τις σουπιές, τα μύδια, τα στρείδια, τα κυδώνια, ονειρεμένα εδέσματα που καλούνται για να απαλύνουν δήθεν... τα «βάσανα της νηστείας». Οταν μάλιστα συνοδεύονται από ούζο ή εκλεκτά λευκά κρασιά απολαμβάνουμε πραγματική ανάταση του σώματος σε πνεύμα και ψυχή.
Τα ψάρια αν και με ψυχρό αίμα απαγορεύονται με εξαίρεση την ημέρα του Ευαγγελισμού, όπου τρώμε παστό μπακαλιάρο, τηγανητό με σκορδαλιά, συνηθέστερα όμως πλακί στον φούρνο με κρεμμύδια και μαϊντανό. Και μια δεύτερη εξαίρεση, την Κυριακή των Βαΐων όπου πάλι τρώμε ψάρια, δεν ξέρω με ποια δικαιολογία. Ολες τις άλλες μέρες της Μεγάλης Σαρακοστής απέχουμε από το κρέας και από τα παράγωγα των ζώων με αίμα. Και πάλι μια πονηρή εξαίρεση. Μπορούμε άνετα και αναμάρτητα να φάμε νοστιμότατο αυγοτάραχο Μεσολογγίου, χαβιάρι από την Κασπία Θάλασσα, «μπρικ» από τον Βόρειο Κύκλο, παρ’ ότι είναι παράγωγα ψαριών με αίμα.
Επιτρέπονται και επιβάλλονται τα προερχόμενα από τον φυτικό κόσμο. Την Τετάρτη και την Παρασκευή νηστεύουμε από λάδι, επιτρέπεται όμως το ταχίνι που έχει άφθονο φυτικό λάδι. Ετυχε κάποτε να δοκιμάσω σε μοναστήρι φασόλια και χαλβά σιμιγδαλένιο, και τα δύο με ταχίνι. Πέρασαν πολλά χρόνια αλλά ακόμα θυμάμαι τη νοστιμιά τους.
Τα ίδια ισχύουν και για τη Μεγάλη Εβδομάδα. Οι γιαγιάδες μας τη Μεγάλη Τετάρτη και τη Μεγάλη Παρασκευή έτρωγαν μόνο καρδιές μαρουλιού με μπόλικο αλάτι και αρωματικό ξύδι του χωριού. Επιναν μετά και μπόλικο νερό λόγω του αλατιού και δεν πεινούσαν. Ετσι, εξαγνισμένες μάζευαν λουλούδια της Ανοιξης και στόλιζαν τον Επιτάφιο. Τις άλλες μέρες τρώγαμε διάφορα λαχανικά της εποχής, μαγειρεμένα με λάδι. Αλλά και σουπιές με σπανάκι ή με μύγδαλα, κρεμμύδια και δαμάσκηνα (εκλεκτός μεζές για κρασί και ούζο). Θα ξεχωρίσω επίσης το πρασοσέλινο και, πιστέψτε με, τα κυδώνια γιαχνί με πράσα και ξερά δαμάσκηνα, λευκά με λεμόνι ή κόκκινα με πελτέ ντομάτας. Ανυπέρβλητα σε νοστιμιά είναι τα άγρια σπαράγγια, που στο χωριό μου, τα Αμπελάκια της Θεσσαλίας τα λέμε «οβριές». Τα τρώμε σε δύο μορφές: σαλάτα με ξύδι και λάδι όπως τα ραδίκια ή σούπα πάλι με ξύδι και λάδι.
Είναι αδύνατον να σας περιγράψω όλα τα νηστίσιμα εδέσματα της Μεγάλης Σαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδας, τον πλούτο της φύσης, αλλά και τον πλούτο της μαγειρικής φαντασίας και εφευρετικότητας. Είναι μεγάλη Τέχνη, με το «Τ» κεφαλαίο. Πώς να σας περιγράψω τις χορτόπιτες που αρχίζουν με χόρτα του χειμώνα και σιγά σιγά δέχονται τα χόρτα της Ανοιξης και το άρωμά τους. Τα μυροτσούκινδα, τις κομπότες, τα μυρώνια, τις καυκαλήθρες, τις ξυνήθρες, τα λαπατάκια...
Ετσι «πεινασμένοι» και εξαγνισμένοι φτάνουμε τα μεσάνυχτα του Μεγάλου Σαββάτου και της Ανάστασης, κρατώντας στο χέρι τα κόκκινα αβγά για να ανταλλάξουμε τσουγκρίσματα και ασπασμούς ευθύς μετά το «Χριστός Ανέστη»..., εξουθενωμένοι, βέβαια, από τη νηστεία όπως σας την έχω περιγράψει. Και αρχίζει, πάντοτε, με νυχτερινή μαγειρίτσα η εωχία του Πάσχα που συνήθως φτάνει ώς την κραιπάλη...
Από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Στις μέρες μας σχεδόν έχει εκλείψει η εναλλαγή της αυστηρής νηστείας της Μεγάλης Εβδομάδας και της ευωχίας του Πάσχα, που άρχιζε από τα μεσάνυχτα της Ανάστασης και κρατούσε τουλάχιστον τρεις μέρες. Και δεν είναι μόνο η στέρηση που ενίσχυε την προσδοκία της απόλαυσης και έδινε ιδιαίτερη γεύση και νοστιμιά στην ίδια την απόλαυση. Είναι και η απαγόρευση, που όπως κάθε απαγόρευση, κουβαλούσε μέσα της τον γλυκό πειρασμό της παράβασης, τη γοητεία της «αμαρτίας», αρκετά συγγενική με την «αμαρτία» του έρωτα τα παλαιότερα χρόνια. Αργότερα έγιναν όλα όμοια, εξέλιπε η μετάβαση από το ένα στο ποθητό αντίθετό του και όλα ισοπεδώθηκαν. Τείνει να εκλείψει και η αγωνιώδης περιπέτεια της «αμαρτίας».
Η νηστεία είναι αρχαιότατο φαινόμενο που...
χάνεται στην αρχή του ιστορικού χρόνου και συνδεόταν πάντοτε με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις, αν μπορούμε να μιλήσουμε για πεποιθήσεις σε εποχές υπέρμετρου φυσικού φόβου και αναζήτησης της λύτρωσης από τον φόβο. Ολες οι θρησκείες της «βαθιάς Ανατολής», όχι ως γεωγραφικής έννοιας, αλλά με την έννοια του σκοτεινού και μυστηριώδους βάθους, όριζαν ποικίλες απαγορεύσεις και νηστείες. Οι βουδιστές και οι βραχμάνες, οι περσικές θρησκείες και η Μεσοποταμία καθιέρωσαν απαγορεύσεις και νηστείες. Σχεδόν αναλλοίωτες πέρασαν στους αρχαίους Αιγυπτίους και από κει στους Εβραίους μονοθεϊστές και στους Ελληνες ειδωλολάτρες. Πολλοί πιστεύαμε ότι η ανθρωποτροπική και ανθρωπομορφική ειδωλολατρεία των Ελλήνων, όπου οι θεοί είχαν ανθρώπινη μορφή, μόνιμη κατοικία στον Ολυμπο, απ’ όπου συχνά κατέβαιναν και αναμειγνύονταν με τους ανθρώπους και με όλα τα ανθρώπινα, ήταν θρησκεία φωτεινή, οικεία και παιχνιδιάρικη, ενίοτε με χιούμορ, όπως π.χ. οι ανθρώπινοι έρωτες του Δία και οι συχνές απιστίες του. Κάναμε λάθος. Οι αρχαίοι Ελληνες ήταν βαθιά θρησκευόμενοι και δεισιδαίμονες. Οι νηστείες και οι απαγορεύσεις συνόδευαν τα θρησκευτικά μυστήρια και όλες τις λατρευτικές τελετουργίες και συχνά την πολεμική προετοιμασία την παραμονή της μάχης.
Οι ειδικοί έδωσαν πολλές ερμηνείες στο φαινόμενο. Η νηστεία και γενικότερα οι απαγορεύσεις και η αποχή από τις υλικές απολαύσεις καιθερώθηκε ως μέσο ψυχικού και ταυτόχρονα σωματικού αποκαθαρμού και εξιλασμού, για να ξεχωρίσει την πνευματική από την υλική ζωή και να επισημάνει τη θεία προέλευση και υπεροχή της πρώτης. Ακόμη και σήμερα χριστιανοί και μωαμεθανοί, στους οποίους οι απαγορεύσεις είναι αυστηρότερες, συνοδεύουν τις νηστείες με πλήρη αποχή από ερωτικές απολαύσεις και συνευρέσεις, επειδή θεωρούνται κατ’ εξοχήν μορφές υλικής ζωής, παρ’ όλο ότι είναι τόσο βαθιά σωματικές ώστε να ταυτίζονται με την ψυχή μας. Ισως γι’ αυτό, για να εξορκίσουμε την απόλυτη κυριαρχία τους και την καθυπόταξή μας.
Δεν είχα την πρόθεση να γράψω τόσο σχοινοτενή πρόλογο, έτσι βγήκε και δεν έχω χρόνο να τον περιορίσω. Πρόθεσή μου εξακολουθεί να είναι να θυμηθώ και να θυμίσω τις νηστείες της Μεγάλης Σαρακοστής και κυρίως τα νηστίσιμα εδέσματα, που όσο πάει και τα ξεχνούμε, παρ’ όλο ότι ήταν νοστιμότατα και συχνά... χαριτωμένα με την άδολη προέλευσή τους από τη φύση.
Η Μεγάλη Σαρακοστή, το λέει και το όνομα, είναι οι σαράντα μέρες πριν από το Πάσχα και θεωρούνται μέρες ψυχικού και σωματικού καθαρμού για τη μεγάλη γιορτή. Καταλαμβάνουν πάντοτε καίρια θέση στο μεταίχμιο μεταξύ Χειμώνα και Ανοιξης με επίκεντρο την εαρινή ισημερία και, όπως και το Πάσχα, έχουν την έννοια της μετάβασης από τον κρύο και σκοτεινό Χειμώνα στη φωτεινή και θερμή Ανοιξη. Μεταφορικά από τον θάνατο στην Ανάσταση. Κάποτε οι άνθρωποι πίστευαν ότι ακριβώς αυτή την εποχή του έτους, όπως και σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς αρχίζουν να περισσεύουν στο σώμα μας οι δυνάμεις της ζωής, να ξεχειλίζουν και να απειλούν τη σωματική μας (και την ψυχική) ισορροπία. Σε ολόκληρη τη Φύση παρατηρούμε την έκρηξη και το ξεχείλισμα της ζωής. Επινοήσαμε, λοιπόν, τις νηστείες και τις απαγορεύσεις και τις περιβάλλαμε με θρησκευτικό κύρος (δηλαδή με την απειλή της «αμαρτίας») ακριβώς από ανάγκη να συγκρατήσουμε την απειλούμενη από την πλημμυρίδα της ζωής εσωτερική μας ισορροπία.
Η νηστεία αρχίζει από την Καθαρή Δευτέρα και επιβάλλει αποχή από τροφές προερχόμενες από ζώα που μέσα τους κυκλοφορεί αίμα. Από κρέας πάσης προελεύσεως, από τυρί, βούτυρο, αυγά κ.λπ. Εξαιρείται το κρέας από το σώμα των μαλακίων και των οστρακοειδών, είναι μία από τις χαριτωμένα πονηρές εξαιρέσεις, τα μαλάκια και τα οστρακοειδή είναι ένας πλούσιος, νοστιμότατος και χορταστικός κόσμος. Δεν ξέρω αν οι όροι είναι ακριβείς και πλήρεις αλλά εννοώ τα χταπόδια, τις υπέροχες γαρίδες, τους αστακούς, τα καλαμαράκια, τις σουπιές, τα μύδια, τα στρείδια, τα κυδώνια, ονειρεμένα εδέσματα που καλούνται για να απαλύνουν δήθεν... τα «βάσανα της νηστείας». Οταν μάλιστα συνοδεύονται από ούζο ή εκλεκτά λευκά κρασιά απολαμβάνουμε πραγματική ανάταση του σώματος σε πνεύμα και ψυχή.
Τα ψάρια αν και με ψυχρό αίμα απαγορεύονται με εξαίρεση την ημέρα του Ευαγγελισμού, όπου τρώμε παστό μπακαλιάρο, τηγανητό με σκορδαλιά, συνηθέστερα όμως πλακί στον φούρνο με κρεμμύδια και μαϊντανό. Και μια δεύτερη εξαίρεση, την Κυριακή των Βαΐων όπου πάλι τρώμε ψάρια, δεν ξέρω με ποια δικαιολογία. Ολες τις άλλες μέρες της Μεγάλης Σαρακοστής απέχουμε από το κρέας και από τα παράγωγα των ζώων με αίμα. Και πάλι μια πονηρή εξαίρεση. Μπορούμε άνετα και αναμάρτητα να φάμε νοστιμότατο αυγοτάραχο Μεσολογγίου, χαβιάρι από την Κασπία Θάλασσα, «μπρικ» από τον Βόρειο Κύκλο, παρ’ ότι είναι παράγωγα ψαριών με αίμα.
Επιτρέπονται και επιβάλλονται τα προερχόμενα από τον φυτικό κόσμο. Την Τετάρτη και την Παρασκευή νηστεύουμε από λάδι, επιτρέπεται όμως το ταχίνι που έχει άφθονο φυτικό λάδι. Ετυχε κάποτε να δοκιμάσω σε μοναστήρι φασόλια και χαλβά σιμιγδαλένιο, και τα δύο με ταχίνι. Πέρασαν πολλά χρόνια αλλά ακόμα θυμάμαι τη νοστιμιά τους.
Τα ίδια ισχύουν και για τη Μεγάλη Εβδομάδα. Οι γιαγιάδες μας τη Μεγάλη Τετάρτη και τη Μεγάλη Παρασκευή έτρωγαν μόνο καρδιές μαρουλιού με μπόλικο αλάτι και αρωματικό ξύδι του χωριού. Επιναν μετά και μπόλικο νερό λόγω του αλατιού και δεν πεινούσαν. Ετσι, εξαγνισμένες μάζευαν λουλούδια της Ανοιξης και στόλιζαν τον Επιτάφιο. Τις άλλες μέρες τρώγαμε διάφορα λαχανικά της εποχής, μαγειρεμένα με λάδι. Αλλά και σουπιές με σπανάκι ή με μύγδαλα, κρεμμύδια και δαμάσκηνα (εκλεκτός μεζές για κρασί και ούζο). Θα ξεχωρίσω επίσης το πρασοσέλινο και, πιστέψτε με, τα κυδώνια γιαχνί με πράσα και ξερά δαμάσκηνα, λευκά με λεμόνι ή κόκκινα με πελτέ ντομάτας. Ανυπέρβλητα σε νοστιμιά είναι τα άγρια σπαράγγια, που στο χωριό μου, τα Αμπελάκια της Θεσσαλίας τα λέμε «οβριές». Τα τρώμε σε δύο μορφές: σαλάτα με ξύδι και λάδι όπως τα ραδίκια ή σούπα πάλι με ξύδι και λάδι.
Είναι αδύνατον να σας περιγράψω όλα τα νηστίσιμα εδέσματα της Μεγάλης Σαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδας, τον πλούτο της φύσης, αλλά και τον πλούτο της μαγειρικής φαντασίας και εφευρετικότητας. Είναι μεγάλη Τέχνη, με το «Τ» κεφαλαίο. Πώς να σας περιγράψω τις χορτόπιτες που αρχίζουν με χόρτα του χειμώνα και σιγά σιγά δέχονται τα χόρτα της Ανοιξης και το άρωμά τους. Τα μυροτσούκινδα, τις κομπότες, τα μυρώνια, τις καυκαλήθρες, τις ξυνήθρες, τα λαπατάκια...
Ετσι «πεινασμένοι» και εξαγνισμένοι φτάνουμε τα μεσάνυχτα του Μεγάλου Σαββάτου και της Ανάστασης, κρατώντας στο χέρι τα κόκκινα αβγά για να ανταλλάξουμε τσουγκρίσματα και ασπασμούς ευθύς μετά το «Χριστός Ανέστη»..., εξουθενωμένοι, βέβαια, από τη νηστεία όπως σας την έχω περιγράψει. Και αρχίζει, πάντοτε, με νυχτερινή μαγειρίτσα η εωχία του Πάσχα που συνήθως φτάνει ώς την κραιπάλη...
Από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
«Αληθώς Ανέστη» ...
Αληθώς Ανέστη: ακούγεται σ’ όλη την Οικουμένη απ’ όλους τους Ορθοδόξους την ημέρα του Πάσχα. Τι σημαίνει αυτό; Ο καθένας το προσλαμβάνει διαφορετικά αλλά ίσως λίγοι είναι αυτοί για τους οποίους το «αληθώς ανέστη» σημαίνει αλλαγή πορείας, πορεία αγιασμού, αποδοχή του Χριστού.
Για τους πολλούς –και δυστυχώς σ’ αυτούς ανήκουμε κι εμείς οι «πιστοί»- το «αληθώς ανέστη» είναι συνώνυμο ενός ανώδυνου «χρόνια πολλά» (κάτι σαν το «happy birthday» ή χειρότερα, είναι το έναυσμα για το γιορτινό τραπέζι. Λίγοι πιστεύουμε αυτό που τα χείλη λένε...
«Αληθώς Ανέστη»: Πόσο επιφανειακά αλήθεια δεχόμαστε την Ανάσταση του Χριστού. Είναι μόνο μια απλή συναισθηματική φόρτιση, μια πρόσκαιρη αίσθηση χαράς; Τραγική απόδειξη: μία εβδομάδα το πολύ μετά την Ανάσταση, όλα «παίρνουν τον κανονικό τους ρυθμό» και το «αληθώς ανέστη» παραμερίζεται.
Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα ότι ο «κανονικός ρυθμός ζωής» είναι μόνο ο αναστάσιμος. Δεν έχουμε νιώσει ότι τίποτε πριν από την Ανάσταση δεν ήταν «φυσιολογικό» και ότι μόνο τώρα όλα αποκαθίστανται, όλα αγιάζονται.
«Αληθώς Ανέστη»: ναι, ο Χριστός αναστήθηκε. Και όλοι τώρα μπορούμε να αναστηθούμε. Αρκεί να καταλάβουμε ότι η Ανάσταση δεν σταματά 50 μέρες μετά (αν το κρατάμε κι αυτό, γιατί οι περισσότεροι ξεχνάμε το «Χριστός ανέστη» μετά από 10 μέρες).
Η Ανάσταση είναι γεγονός καθημερινό πλέον. Αυτό πρέπει να το πιστέψουμε, να το καταλάβουμε, να το βιώσουμε. Τότε μόνο η ζωή μας, η ύπαρξή μας θα είναι μια διαρκής επιβεβαίωση της Ανάστασης. Τότε μόνο, η καρδιά και όχι τα χείλη, θα λέει «αληθώς ανέστη».
xfe.
Από το black-mail.blogspot.com
Για τους πολλούς –και δυστυχώς σ’ αυτούς ανήκουμε κι εμείς οι «πιστοί»- το «αληθώς ανέστη» είναι συνώνυμο ενός ανώδυνου «χρόνια πολλά» (κάτι σαν το «happy birthday» ή χειρότερα, είναι το έναυσμα για το γιορτινό τραπέζι. Λίγοι πιστεύουμε αυτό που τα χείλη λένε...
«Αληθώς Ανέστη»: Πόσο επιφανειακά αλήθεια δεχόμαστε την Ανάσταση του Χριστού. Είναι μόνο μια απλή συναισθηματική φόρτιση, μια πρόσκαιρη αίσθηση χαράς; Τραγική απόδειξη: μία εβδομάδα το πολύ μετά την Ανάσταση, όλα «παίρνουν τον κανονικό τους ρυθμό» και το «αληθώς ανέστη» παραμερίζεται.
Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα ότι ο «κανονικός ρυθμός ζωής» είναι μόνο ο αναστάσιμος. Δεν έχουμε νιώσει ότι τίποτε πριν από την Ανάσταση δεν ήταν «φυσιολογικό» και ότι μόνο τώρα όλα αποκαθίστανται, όλα αγιάζονται.
«Αληθώς Ανέστη»: ναι, ο Χριστός αναστήθηκε. Και όλοι τώρα μπορούμε να αναστηθούμε. Αρκεί να καταλάβουμε ότι η Ανάσταση δεν σταματά 50 μέρες μετά (αν το κρατάμε κι αυτό, γιατί οι περισσότεροι ξεχνάμε το «Χριστός ανέστη» μετά από 10 μέρες).
Η Ανάσταση είναι γεγονός καθημερινό πλέον. Αυτό πρέπει να το πιστέψουμε, να το καταλάβουμε, να το βιώσουμε. Τότε μόνο η ζωή μας, η ύπαρξή μας θα είναι μια διαρκής επιβεβαίωση της Ανάστασης. Τότε μόνο, η καρδιά και όχι τα χείλη, θα λέει «αληθώς ανέστη».
xfe.
Από το black-mail.blogspot.com
18.4.09
Υπουργός 5 αστέρων...
Το ταξίδι του Ευρυπίδη και της Στεργιούλας στο Μπορντό στοίχισε στο υπουργείο 24.505 ευρώ. Είχε αυτό...
το κόστος, ενώ, όπως γράφει η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ σήμερα, ο υπουργός ήταν καλεσμένος από την Ε.Ε. Σύμφωνα με την εφημερίδα, το επίσημο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προέβλεπε για τον Έλληνα υπουργό και δύο μέλη της συνοδείας του, πληρωμένα έξοδα διαμονής σε ένα ξενοδοχείο 4 αστέρων (Pullman Bordeaux Aquitania) . Ήταν δυνατόν, όμως ο Ευρυπίδης να καταδεχτεί να πάει τη Στεργιούλα του σε τέτοιο "φτηνο"-ξενοδοχείο. Πήγε στις σουίτες του Four Seasons και τα κορόιδα οι Έλληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν για πάρτη τους 2.500 ευρώ τη βραδιά! ...
το κόστος, ενώ, όπως γράφει η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ σήμερα, ο υπουργός ήταν καλεσμένος από την Ε.Ε. Σύμφωνα με την εφημερίδα, το επίσημο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προέβλεπε για τον Έλληνα υπουργό και δύο μέλη της συνοδείας του, πληρωμένα έξοδα διαμονής σε ένα ξενοδοχείο 4 αστέρων (Pullman Bordeaux Aquitania) . Ήταν δυνατόν, όμως ο Ευρυπίδης να καταδεχτεί να πάει τη Στεργιούλα του σε τέτοιο "φτηνο"-ξενοδοχείο. Πήγε στις σουίτες του Four Seasons και τα κορόιδα οι Έλληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν για πάρτη τους 2.500 ευρώ τη βραδιά! ...
Ούτε που το σκέφτεται...
"Δεν τίθεται θέμα επιστροφής (ύστερα από σχεδόν δύο δεκαετίες και κάτι ψιλά) της Έλλης Στάη στη ERT" , γράφει ο...
Νίκος Νικητέας σήμερα στη στήλη MEDIA MARKET (ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ) . Σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες, η Έλλη Στάη δεν υπήρχε καμία περίπτωση, ακόμη και να την παρακαλούσαν, να επέστρεφε (ιδιαίτερα αυτή την εποχή) στην ERT. Κορόιδο είναι; ...
Νίκος Νικητέας σήμερα στη στήλη MEDIA MARKET (ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ) . Σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες, η Έλλη Στάη δεν υπήρχε καμία περίπτωση, ακόμη και να την παρακαλούσαν, να επέστρεφε (ιδιαίτερα αυτή την εποχή) στην ERT. Κορόιδο είναι; ...
Κύπρος: Αύριο οι "εκλογές" στα κατεχόμενα...
Περίπου 350 υποψήφιοι από επτά κόμματα διεκδικούν τις 50 έδρες στη «βουλή» στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου στις «βουλευτικές εκλογές» , που θα γίνουν αύριο.
Στο «εκλογικό σώμα» υπερισχύουν οι...
έποικοι από την Τουρκία, οι οποίοι, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα «Σαμπάχ» είναι 100 χιλιάδες και οι Τουρκοκύπριοι υπολογίζονται περίπου στις 61 χιλιάδες.
Πηγή ΑΠΕ
Στο «εκλογικό σώμα» υπερισχύουν οι...
έποικοι από την Τουρκία, οι οποίοι, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα «Σαμπάχ» είναι 100 χιλιάδες και οι Τουρκοκύπριοι υπολογίζονται περίπου στις 61 χιλιάδες.
Πηγή ΑΠΕ
Ειρηνικά η αφή του Αγίου Φωτός...
Μετά από πολλά χρόνια η τελετή της αφής του Αγίου Φωτός στο ναό της Αναστάσεως έγινε χωρίς επεισόδια. Λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι, παρουσία των εκπροσώπων όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και της ελληνικής αποστολής.
Το Άγιο Φως έφτασε το...
απόγευμα στο Ελ.Βενιζέλος, όπου του αποδόθηκαν τιμές αρχηγού κράτους. Το Άγιο Φως, με 17 πτήσεις της Ολυμπιακής, μεταφέρεται αυτή την ώρα στις Μητροπόλεις της Ελλάδος...
Το Άγιο Φως έφτασε το...
απόγευμα στο Ελ.Βενιζέλος, όπου του αποδόθηκαν τιμές αρχηγού κράτους. Το Άγιο Φως, με 17 πτήσεις της Ολυμπιακής, μεταφέρεται αυτή την ώρα στις Μητροπόλεις της Ελλάδος...
Αρνήθηκε λόγω Τέως...
Τελικά φαίνεται πως απόψε δεν θα' χουμε την ευκαιρία να δούμε τον Κακαουνάκη αγκαλιά και πλάι πλάι με τον Μητσοτάκη.
Μάλλον το σκέφτηκε καλύτερα γιατί, μαζί με την οικογένεια Μητσοτάκη θα...
κάνει Ανάσταση και ο Τέως Κωνσταντίνος.
Με τον Μητσοτάκη αν τον δούνε αγκαλιά κάποιοι, μπορεί και να τον συγχωρέσουν.
με τον Τέως Βασιλιά όμως , κανείς.
Γι αυτό κι αρνήθηκε ευγενικά την πρόσκληση.
Είναι γνωστό άλλωστε πως ο Κακαουνάκης έχει καλούς τρόπους...
Βαβέλ...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)