3.7.23

Να λοιπόν γιατί η Λίνα Μενδώνη επέστρεψε στο Υπουργείο Πολιτισμού...


Τους μπλε φακέλους με, συνολικά «120 μεταρρυθμίσεις, 79 ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης και 959 επιχειρησιακές δράσεις με ορίζοντα τετραετίας», παρέδωσε ως γνωστόν ο πρωθυπουργός την Τετάρτη κατά την πρώτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, όπου μάλιστα προειδοποίησε πως «ο... πετυχημένος υπουργός είναι αυτός που υπερασπίζεται συνολικά την κυβερνητική πολιτική».

Ενα 24ωρο νωρίτερα, επιστρέφοντας στα καθήκοντά της στην ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, στην πρώτη της μετεκλογική ομιλία η κ. Μενδώνη, η οποία αν και δεν ήταν υποψήφια στις εκλογές ήταν και η μόνη που παρέμεινε αμετακίνητη στο υπουργείο «της», ως και πάλι εξωκοινοβουλευτική επιλογή του Κ. Μητσοτάκη, χρησιμοποίησε 5 φορές τη λέξη «μεταρρυθμίσεις», 7 φορές τη λέξη «ανάπτυξη» ή το επίθετο «αναπτυξιακός-ή» (μιλώντας για «σχεδιασμό», «δυναμική», «προοπτική») και πολλές συναφείς έννοιες: εκσυγχρονισμός, επενδύσεις, μετασχηματισμός κ.λπ.

Ανέφερε επίσης δις εμφατικά την «πολλή δουλειά» που έχουν όλοι στο ΥΠΠΟ μπροστά τους, αναφερόμενη στα «πολλά έργα» του Ταμείου Ανάκαμψης και στα «εμβληματικά έργα» (παραθέτοντας όχι τυχαία το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Τατόι και το Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων). Εκανε τέλος μία φευγαλέα αναφορά στον σύγχρονο πολιτισμό («είναι ένα μέρος της ολότητας του πολιτισμού»), η οποία έμοιαζε κοινότοπη κι έτσι όπως πάει το πράγμα ευχόμαστε και να είναι ώστε κάτι να διασωθεί. 

Τι δεν ανέφερε καθόλου η υπουργός; Την ουσία του πολιτισμού. Τους φορείς, τους καλλιτέχνες, τους εργαζόμενους, το έμψυχο δυναμικό. Οσους πασχίζουν. Οσους έχουν ταλέντο. Οσους ανεβαίνουν στη σκηνή. Οσους ανασκάπτουν. Οσους μελετούν. Ούτε μία λέξη γι’ αυτούς.

Ούτε μία λέξη προς αυτούς. Μία έστω τυπική ευχή να συνεργαστούν όλοι μαζί καλά αυτή την 4ετία. Φυσικά. Η κ. Μενδώνη είναι κατεξοχήν από αυτούς που υπερασπίστηκαν τη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική και, όπου χρειάστηκε, το στεγνά οικονομίστικο όραμα του πρωθυπουργού ή και της οικογένειάς του. Φυσικά ο πολιτισμός οφείλει να περιλαμβάνει την ανάπτυξη. 

Οταν την περιλαμβάνει χωρίς άλλο έμψυχο υλικό πλην των ιδιωτών «χορηγών» και των φορέων των μεγάλων έργων; Τότε η κ. Μενδώνη, παρά την υπό το μηδέν δημοφιλία της ακόμα και εντός Ν.Δ. και τις χειρότερα κι από κακές, ανύπαρκτες σχέσεις της με την πλειονότητα των δημιουργών και των εργαζομένων στον Πολιτισμό, επιστρέφει θριαμβεύτρια στο ΥΠΠΟ...

Ναταλί Χατζηαντωνίου

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.