Οπως λένε από το ραδιομέγαρο, «η διοίκηση, με το πρόσχημα της “δικαιότερης κατανομής” του αριθμού των συμβάσεων μεταξύ των τριών Συνόλων της ΕΡΤ, δίνει κάποια “ψίχουλα” στη Χορωδία και την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής, επιβάλλοντας παράλληλα μείωση του αριθμού των συμβασιούχων στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα».
Στη διοίκηση της ΕΡΤ νομίζουν ότι... οι συμφωνικές ορχήστρες είναι τίποτα κομπανίες που ανεβαίνουν στο πάλκο και παίζουν ρεμπέτικα; Δεν εξηγείται ειδάλλως η απόφαση του προέδρου της ΕΡΤ Κωνσταντίνου Ζούλα να μειώσει κι άλλο τον αριθμό των μουσικών στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα, μην ανανεώνοντας ορισμένες συμβάσεις. Εκτός κι αν τους βάλει να παίζουν μόνο Μότσαρτ οπότε τότε αλλάζει το πράγμα και να το συζητήσουμε.
Οι συμβάσεις των μουσικών που προσελήφθησαν μετά τις ακροάσεις του 2014 στην ορχήστρα της τότε ΝΕΡΙΤ λήγουν στο τέλος του 2022. Ανάμεσά τους βρίσκονται και πολλοί μουσικοί που εργάζονταν ήδη με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα ακόμα και πριν από το «μαύρο» των Σαμαρά-Βενιζέλου, κάποιοι απ’ αυτούς δηλαδή για πάνω από 15 χρόνια.
Αλλά, τώρα απολύονται. Οπως μας λένε από το ραδιομέγαρο, «η διοίκηση, με το πρόσχημα της “δικαιότερης κατανομής” του αριθμού των συμβάσεων μεταξύ των τριών Συνόλων της ΕΡΤ, δίνει κάποια “ψίχουλα” στη Χορωδία και στην Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής, επιβάλλοντας παράλληλα μείωση του αριθμού των συμβασιούχων στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα. Από τις 105 οργανικές θέσεις της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας, είναι αυτή τη στιγμή καλυμμένες από τακτικούς υπαλλήλους μόλις οι 51, λιγότερες από τις μισές. Από τις υπολειπόμενες 54, οι συμβασιούχοι καλύπτουν μόλις τις 22». Για να καταλάβετε τη διαφορά, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών έχει περισσότερες από 120 οργανικές θέσεις.
Από αυτές τις συμβάσεις τώρα η ΕΡΤ δεν θα ανανεώσει τις 7-8, πετώντας στον δρόμο ανθρώπους που βρίσκονται στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα επί σειρά ετών. Και είναι άνθρωποι που αποτελούν κρίσιμο κομμάτι του έμψυχου δυναμικού της. Πώς να κρατηθεί άλλωστε μια ορχήστρα με μόνο δύο τρομπόνια και δύο κλαρινέτα; Ή με ένα μόνο φλάουτο; Η ίδια η λειτουργία της καθίσταται άκρως προβληματική έως ακόμα και αδύνατη.
Ο πρόεδρος της ΕΡΤ, ο Κωνσταντίνος Ζούλας, που όπως όλοι γνωρίζουμε είναι δημοσιογράφος, αποφάσισε «κατόπιν εισηγήσεων των συμβούλων του» όχι μόνο τις θέσεις που θα κοπούν από τη Συμφωνική αλλά και την κατανομή των παρεχόμενων συμβάσεων στις φωνές της Χορωδίας. Λέτε να είναι μαέστρος στα κρυφά; Κάποιοι μιλούν για προσωπικές διώξεις σε ανθρώπους που διαμαρτύρονταν για τα κακώς κείμενα της ΕΣΟ (την έλλειψη προγραμματισμού, παραγωγών, αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας κτλ) με αποτέλεσμα να γίνονται ενοχλητικοί.
Παράλληλα, η διοίκηση μειώνει κατά πολύ και τις παραγωγές ανά έτος (από 33 που ήταν έως τώρα πηγαίνουν «στο μέγιστο» 24, δηλαδή το πολύ 2 συναυλίες τον μήνα μόνο), συρρικνώνοντας κι άλλο τις απολαβές των εναπομεινάντων συμβασιούχων. Με τόσο λίγες συναυλίες δεν θα τους βγαίνουν ούτε καν 600 ευρώ τον μήνα. Αφήστε δε που για την ανανέωση των συμβάσεων, τους ζητούν να κάνουν ακροάσεις! Λες και δεν τους γνωρίζουν τόσα χρόνια ποιοι είναι και τι αξίζουν. Πολύ προσβλητικό.
Το περίεργο δεν έχει να κάνει ωστόσο με τον Κωνσταντίνο Ζούλα αλλά με τον συνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου, που είναι μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΤ εδώ και πολλά χρόνια. Πώς και δεν αντιδρά σε αυτή την κατάσταση; Πώς και συναινεί στη συρρίκνωση και απαξίωση των Συνόλων; Θα έπρεπε να είναι ο πρώτος που να βγαίνει μπροστά διεκδικώντας όσα πρέπει. Αλλά, δυστυχώς, δεν το κάνει.
Δημήτρης Κανελλόπουλος
efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου