18.7.22

Στην κυβέρνηση ο «λογαριασμός»...


Παρότι ο Δημήτρης Λιγνάδης αφέθηκε ελεύθερος με απόφαση της Δικαιοσύνης και όχι του Μαξίμου, το «μούδιασμα» στην... κυβέρνηση δεν κρύβεται –πολλώ δε μάλλον που το περασμένο σαββατοκύριακο, ο τέως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού «πρωταγωνίστησε» σε όλες τις θεατρικές παραστάσεις με το έργο... «κυκλοφορεί ελεύθερος ένας βιαστής ανηλίκων».

Το θέμα έχει μετατραπεί σε μείζον πολιτικό πρόβλημα για την κυβέρνηση όχι μόνο επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ ήδη από προχθές «στέλνει» στο Μέγαρο Μαξίμου τον «λογαριασμό» για την προκλητική απόφαση του δικαστηρίου περί αποφυλάκισης του Λιγνάδη, αλλά και διότι κλιμακώνονται οι κοινωνικές και καλλιτεχνικές αντιδράσεις. Μάλιστα, το ενδιαφέρον είναι ότι πλέον είναι διάχυτη η αίσθηση ότι η κυβέρνηση «χρεώνεται» το συγκεκριμένο θέμα, ενώ επί της ουσίας αυτή την εκτίμηση ενίσχυσε και μία αντίδραση της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη. Πρόκειται για την αντίδρασή της αφότου αποχώρησε από το Διεθνές Φεστιβάλ Καλαμάτας, ελάχιστα λεπτά πριν ξεκινήσει η παράσταση και ενόσω είχε αναρτηθεί στη σκηνή ένα πανό που έγραφε στα αγγλικά ότι «οι βιαστές πρέπει να είναι στη φυλακή». Η παρέμβαση έλαβε χώρα πριν την παράσταση «Triptych: The Missing Door, The Lost Room, The Hidden Floor» της ομάδας «Peeping Tom» από το Βέλγιο. Η Λίνα Μενδώνη, αποχωρώντας, εξέδωσε ανακοίνωση που έλεγε ότι η αποχώρησή της ήταν «απολύτως συνειδητή επιλογή» και... εξαπέλυσε επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ για εργαλειοποίηση της απόφασης για τον Δημήτρη Λιγνάδη. Με το που αποχώρησε, πάντως, η κ. Μενδώνη από το Φεστιβάλ, ο τομεάρχης Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, που εκλέγεται στη Μεσσηνία, έγραψε στην σελίδα του στο facebook τα εξής: «Εκπληκτική έναρξη στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας απόψε με τη συγκλονιστική παράσταση "Triptych" της βελγικής ομάδας "Peeping Tom". 

Η κ. Μενδώνη παρότι βρισκόταν στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, επέλεξε να αποχωρήσει ελάχιστα λεπτά πριν από την έναρξη της παράστασης. Μάλλον, μετά και τις τελευταίες νοσηρές εξελίξεις, δεν θα ένιωθε και πολύ άνετα μεταξύ των εκατοντάδων θεατών. Με το πανό που σήκωσαν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες στο τέλος της παράστασης και που προφανώς αποθεώθηκαν από το κοινό, δικαίωσαν την απόφαση της...». «Η δίκαιη αντίδραση των ανθρώπων του πολιτισμού για τον βιαστή Λιγνάδη χαρακτηρίζεται εργαλειοποίηση του πολιτισμού από την κα Μενδώνη. Η κα Μενδώνη συνεχίζει να προσβάλει τον πολιτισμό και τους ανθρώπους του. Βλέπει παντού το φάντασμα του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία. Δυστυχώς για αυτήν δεν χρειάζεται κάποιος να είναι ΣΥΡΙΖΑ για να έχει κατανοήσει τον βρώμικο ρόλο της. Όπως φάνηκε στην Καλαμάτα, δεν χρειάζεται να είναι καν απ’ την Ελλάδα», επισήμανε κεντρικά και το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. Η υπουργός Πολιτισμού ανταπάντησε και ο ΣΥΡΙΖΑ την κατηγόρησε, ανταπαντώντας, ευθέως ότι «καλύπτει βιαστές ανηλίκων».

Κύμα αντιδράσεων

Όμως, η πολιτική αντιπαράθεση δεν αφορά μόνο σε ένα περιστατικό, αφού οι αντιδράσεις για το γεγονός ότι ο Δημήτρης Λιγνάδης κυκλοφορεί ελεύθερος εξαπλώθηκαν σε όλη τη χώρα. Εμβληματική ήταν η αντίδραση στους «Πέρσες» του Αισχύλου, στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, όταν υψώθηκε ένα πανό που έγραφε «Βιαστής είναι». Επίσης, το ίδιο έγινε σε παράσταση στην Μικρή Επίδαυρο, στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων, στο Δίον, στο Ναύπλιο, στη Θεσσαλονίκη και στο Ρέθυμνο...

matrix24.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: