Η επιτυχία του «νόμου Κρέτσου» (4487/2017) αποτυπώνεται στον επίσημο ετήσιο απολογισμό του ΕΚΟΜΕ για την προηγούμενη χρονιά. Η έκρηξη της οπτικοακουστικής παραγωγής στην Ελλάδα, με διεθνείς και ελληνικές παραγωγές, ήρθε με τη μέθοδο της... επιδότησης (40%) και των φορολογικών απαλλαγών (30%).
Οι αιτήσεις για ενισχύσεις είχαν φτάσει τις 148 μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2020 και εξ αυτών 94 έργα εντάσσονται στις προβλέψεις του ν. 4487/2017 και του ν. 4563/2018 της προηγούμενης κυβέρνησης. Από αυτά τα 94 έργα (τηλεοπτικές σειρές, μυθοπλασία και ντοκιμαντέρ) 49 αποτελούν εγχώριες και 45 διεθνείς παραγωγές (ευρωπαϊκές, διασυνοριακές, συμπαραγωγές).
Χώρες όπως η Γαλλία, η Βρετανία, οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Ισπανία, η Κορέα, το Ισραήλ, η Ιταλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Φινλανδία, η Τουρκία, η Κίνα, η Αλβανία, η Κύπρος, η Σερβία, η Ρουμανία, η Ουγγαρία, η Σουηδία έχουν χτυπήσει την πόρτα της χώρας μας και γυρίζουν ταινίες και σειρές. Και όλα αυτά μέσα σε τέσσερα χρόνια από την ψήφιση του νόμου που έφερε στη Βουλή ο πρώην υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Λευτέρης Κρέτσος.
Βάσει χρονοδιαγράμματος, στην αίτησή τους (εντός του 2020) 28 έργα έχουν ολοκληρώσει το επενδυτικό τους σχέδιο και 30 υπέβαλαν αίτηση για να εισπράξουν το ποσό της επιχορήγησης (cash rebate).
Εντός του 2020 καταβλήθηκαν συνολικά 5.457.548,54 ευρώ σε 20 οπτικοακουστικά έργα. H συνολική επένδυση στη χώρα μας από τη δαπάνη για την παραγωγή των έργων που υπάγονται στις προβλέψεις του «νόμου Κρέτσου» ανέρχεται στα 95,4 εκατ. ευρώ. Η δημόσια δαπάνη, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις των ν. 4487/2017 και 4563/2018, ανέρχεται περίπου στα 34 εκατ. ευρώ.
Από τα γυρίσματα που πραγματοποιούνται σε όλη τη χώρα δημιουργούνται περίπου 24.383 θέσεις απασχόλησης (τεχνικοί, βοηθητικοί, συνεργεία κ.λπ.)...
typologies.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου