...ότι πιάστηκε για μία ακόμα φορά να διακινεί fake news;...
Το σκάνδαλο δεν είναι ότι ο Άδωνις Γεωργιάδης κατέθεσε ψεύτικη φωτογραφία του Τσίπρα στη Βουλή. Το σκάνδαλο είναι η ίδια η ύπαρξη του Άδωνι Γεωργιάδη στη Βουλή.
Ο άνθρωπος είναι η... ελληνική εκδοχή της μετα-αλήθειας. Της πολιτικής δηλαδή που αγνοεί εντελώς τα γεγονότα και επαναλαμβάνει μονότονα τους ισχυρισμούς της παρά την πραγματολογική διάψευσή τους.
Της πολιτικής που λέει ότι εφόσον πιστεύεις κάτι, δεν μπορεί παρά να είναι αληθινό και που υποκαθιστά τη λογική αντιπαράθεση με τη διαρκή επίκληση στα κατώτερα ένστικτα και στα πιο τοξικά συναισθήματα των πολιτών.
Είναι ο τύπος που έκανε καριέρα πουλώντας ψεκασμένα και ακροδεξιά βιβλία για την «ύπαρξη» των Ελλήνων εδώ και 14 εκατομμύρια χρόνια και νανοβιονικά γιλέκα με «θαυματουργές» ιδιότητες.
Ο άνθρωπος που διατηρεί ιδιωτικό σχολείο στο οποίο διαβάζουν αρχαία ελληνικά σε σκυλιά και υποστηρίζουν ότι θεραπεύουν μέχρι και τη δυσλεξία.
Και που παρουσίασε εμφανώς ψεύτικο «δημόσιο» έγγραφο για να δικαιολογήσει την παραβίαση εκ μέρους του των περιοριστικών μέτρων, στη γνωστή βάπτιση και συνέχιζε να το υποστηρίζει ακόμα και όταν αποδείχτηκε ψεύτικο.
Θα του κοστίσει του Άδωνι ότι πιάστηκε για μία ακόμα φορά να διακινεί fake news; Όχι, αφού για τους οπαδούς του δεν έχει σημασία η αλήθεια, οτιδήποτε πλήττει τον εχθρό είναι δικαιολογημένο.
Άσε που πολλοί από αυτούς θα τα πιστέψουν ούτως ή άλλως, όσες διαψεύσεις και αν κυκλοφορήσουν. Όπως ακριβώς οι οπαδοί του Τραμπ πίστευαν όποια ανοησία εκστόμιζε ο ηγέτης τους.
Ο Γεωργιάδης θεωρεί τον εαυτό του παραδοσιακό και συντηρητικό, αλλά είναι η επιτομή του μεταταμοντέρνου. Αντιπροσωπεύει την κυριαρχία του συναισθήματος πάνω στον Λόγο, της περφόρμανς έναντι της νόησης.
Ο Άδωνις δεν εξαπατά, η εξαπάτηση προϋποθέτει την ύπαρξη κάποιας κοινής αλήθειας. Τέτοια όμως σήμερα δεν υπάρχει. Ο Άδωνις ενσαρκώνει αυτή την έλλειψη στην πιο γελοία, καρικατουρίστικη μορφή της. Είναι ένας μεταμοντέρνος κλόουν. Το πρόβλημα είναι ότι έχει και εξουσία.
Dimitris Tsirkas (FB)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου