Οταν ο Οσκαρ Ουάιλντ έγραφε «όλα σε αυτό τον κόσμο έχουν να κάνουν με το σεξ, εκτός από το σεξ. Το σεξ έχει να κάνει με την εξουσία» μάλλον δεν φαντάστηκε ότι η φράση του θα ήταν τόσο επίκαιρη στην Ελλάδα του 2021, ειδικά τις τελευταίες εβδομάδες. Αυτές που αποκαθήλωσαν εν μια νυκτί ταλαντούχους ανθρώπους με... εξουσία στον χώρο της υποκριτικής και του θεάτρου όπως ο Πέτρος Φιλιππίδης.
Αν η εβδομάδα που πέρασε ήταν «εβδομάδα Λιγνάδη», η εβδομάδα που ξεκινά θα είναι, όπως όλα δείχνουν, «εβδομάδα Φιλιππίδη». Οι επόμενες ημέρες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για τον ηθοποιό, καθώς ο φάκελος με τις καταγγελίες σε βάρος του έχει ήδη παραδοθεί από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) στην Εισαγγελία και η διαδικασία εξέτασης των καταγγελλόντων και των μαρτύρων ξεκινά.
Η διαδικασία προβλέπεται να είναι μακρά και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καθώς, όπως αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ», ο φάκελος περιλαμβάνει ήδη οκτώ επώνυμες καταγγελίες, ενώ μία ακόμη γυναίκα που τον έχει καταγγείλει δημοσίως με συνέντευξή της αναμένεται να κληθεί να καταθέσει. Στις οκτώ συν μία καταγγελίες σε βάρος του ο ηθοποιός έχει να αντιπαραθέσει έναν πολύ μεγάλο αριθμό μαρτύρων υπεράσπισης που αυτή την ώρα φτάνουν στους 54! Δείγμα και αυτό του φόβου που έχει μετά τις αποκαλύψεις που διέλυσαν τον μύθο του «Λάκη του γλυκούλη», που μόνο ως τέτοιος δεν εμφανίστηκε, σύμφωνα με τα όσα έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί από τις γυναίκες που τον κατηγορούν. Τα χάδια, η αυτοϊκανοποίησή του μπροστά σε μια κοπέλα με την προτροπή «πάρ’ τον, πάρ’ τον στο στόμα», η λεκτική βία και, τέλος, ο βιασμός προκάλεσαν σοκ στην ελληνική κοινωνία.
Από αυτές τις καταγγελίες εικάζεται ότι μία μπορεί να εμπλέξει σε δικαστική διαμάχη τον Πέτρο Φιλιππίδη, καθώς οι υπόλοιπες αφορούν αδικήματα που λόγω χρόνου έχουν παραγραφεί. Αυτή που δεν έχει παραγραφεί θεωρείται αδίκημα κακουργηματικού χαρακτήρα.
Η υπεράσπιση του ηθοποιού έχει ήδη στα χέρια της τον φάκελο με τις καταγγελίες που έχουν ήδη υποβληθεί και ετοιμάζεται να δώσει τις δικές της απαντήσεις πλέον στη Δικαιοσύνη. Η υπερασπιστική γραμμή του ηθοποιού-σκηνοθέτη θα είναι κατά τι διαφορετική από εκείνη του Δημήτρη Λιγνάδη: επιλέγει πιο ψύχραιμη προσέγγιση υπεράσπισης, θα προσπαθήσει όμως να ακυρώσει τα στοιχεία και να αποδομήσει τα θύματα. Στους 54 μάρτυρες συγκαταλέγονται γνωστά ονόματα του καλλιτεχνικού χώρου που θα μιλήσουν για τον ηθοποιό, αλλά και μάρτυρες που θα αποδομήσουν τις καταγγελίες με βάση τα όσα γνωρίζουν.
Οπως αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ», πέρα από τις τρεις γυναίκες που άνοιξαν τον χορό των καταγγελιών, δηλαδή την Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, την Πηνελόπη Αναστασοπούλου και τη Λένα Δροσάκη, ακόμη τέσσερις γυναίκες κατέθεσαν έως τώρα στο ΣΕΗ, με τις καταγγελίες να διαβιβάζονται στη Δικαιοσύνη.
Οι τελευταίες καταγγελίες αφορούν σεξουαλική παρενόχληση, προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας και τουλάχιστον μία απόπειρα βιασμού. Για την υπόθεση που δεν έχει παραγραφεί και αφορά αδίκημα κακουργηματικού χαρακτήρα, η κλήση του ηθοποιού για απολογία θα γίνει στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας. Αυτό σημαίνει ότι ο ηθοποιός θα παραλάβει κλήση για να δώσει εξηγήσεις για τη συγκεκριμένη περίπτωση στις δικαστικές αρχές και θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αυτή η πρώτη δημόσια εμφάνισή του.
Μετά τον κυκλώνα που τον χτύπησε και μια νοσηλεία σε ιδιωτικό θεραπευτήριο, για την οποία ανακοινώσεις εξέδωσε μόνο η οικογένειά του, παραμένει κλεισμένος στο σπίτι του. Δεν είναι, άλλωστε, εύκολο να κυκλοφορεί πλέον στο Ψυχικό με την πρότερη άνεση του διάσημου σταρ που βρίσκεται ψηλά και όλοι κρέμονται από το στόμα του όταν εμφανίζεται κάπου. Οι καθημερινές δεκάδες κλήσεις φίλων σταμάτησαν και έδωσαν τη θέση τους σε ραντεβού με δικηγόρους μέσα σε ένα σπίτι που δεν τον χωράει πια.
Προς το παρόν εξακολουθεί να κρατάει το στόμα του ερμητικά κλειστό και να μη μιλάει για τις καταγγελίες που συνεχώς προκύπτουν. Η τελευταία είναι του Γιώργου Ψάλτου, ο οποίος τον καταγγέλλει για ξυλοδαρμό σε συγκεκριμένη σκηνή του έργου «Φον Δημητράκης» επί μία ολόκληρη σεζόν, κάνοντας λόγο για ανελέητο ξύλο. Ο Πέτρος Φιλιππίδης απέστειλε εξώδικο στον δικηγόρο του ηθοποιού ζητώντας του να ανακαλέσει την καταγγελία και υποστηρίζοντας ότι είναι ψευδής.
Η ταξιθέτρια, οι ηθοποιοί και η πρώην μαθήτρια
Mε βάση τον φάκελο, οι καταγγέλλουσες που δεν γνωρίζαμε έως τώρα είναι μια ταξιθέτρια, δύο ηθοποιοί και μια πρώην μαθήτριά του. H ταξιθέτρια στο θέατρό του, με τα αρχικά Ν.Μ., περιγράφει στην καταγγελία της ότι ο ηθοποιός την είχε ξεχωρίσει και της ζητούσε να πηγαίνει στο καμαρίνι του. Η νεαρή κοπέλα κάνει λόγο για σεξουαλική παρενόχληση από μέρος του ηθοποιού, η οποία ξεκίνησε με ένα χάιδεμα στο χέρι, πίσω από την κουρτίνα της σκηνής.
Κάτι που την ξάφνιασε ενώ ο ηθοποιός φέρεται να την καθησύχασε και να μην επέμεινε, συνέχισε όμως να τη φλερτάρει. Αυτή αρχικά δεν ενέδωσε, αλλά μια μέρα που είχε κληθεί στο καμαρίνι του και μάζευε τα ρούχα, αυτός φέρεται να έκανε κάτι το οποίο την ανάγκασε να φύγει από το καμαρίνι του, έξω από το οποίο συνάντησε στενή του συνεργάτιδα.
Η τελευταία τη ρώτησε «πού πας;» χωρίς να εισπράξει απάντηση από τη νεαρή κοπέλα, την οποία ο Πέτρος Φιλιππίδης εξακολούθησε να πιέζει με κομπλιμέντα, δείχνοντας ξεχωριστό ενδιαφέρον για την ίδια. Τελικά, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται, της πρόσφερε ρόλο ζητώντας της ως αντάλλαγμα συγκεκριμένη σεξουαλική πράξη, στην οποία η κοπέλα δεν ενέδωσε αρχικά. Οταν τελικά ενέδωσε, το έκανε συναινετικά και αυτό φέρεται να έγινε και άλλες φορές κατά τη διάρκεια ενός μήνα, όμως ρόλο δεν πήρε ποτέ. Η ίδια διευκρινίζει, πάντως, στην καταγγελία της ότι της ασκήθηκε ψυχολογική, αλλά όχι σωματική βία.
Η δεύτερη καταγγελία αφορά την ηθοποιό Λ.Μ., η οποία έχει καταγγείλει τον ηθοποιό για σεξουαλική παρενόχληση στο θέατρο. Οπως υποστήριξε η ίδια, την απομόνωσε, άρχισε να της χαϊδεύει τα μαλλιά και της πρότεινε να συνευρεθούν ερωτικά. Οταν εκείνη προσπάθησε να φύγει τρέχοντας, διαπίστωσε ότι οι πόρτες του θεάτρου ήταν κλειδωμένες. Και σε αυτή την περίπτωση, πάντως, δεν ασκήθηκε βία. Η τρίτη καταγγελία έχει γίνει από την Α.Μ., την οποία τον Ιούλιο του 2008 φέρεται να προσέγγισε με σκοπό τη σεξουαλική παρενόχληση, την οποία φέρεται να εκδήλωσε με κινήσεις όπως αυτή που πήγε να της κατεβάσει το παντελόνι.
Οι καταγγελίες για τον Φιλιππίδη ξεκινούν από το 1994 και φτάνουν στα τελευταία χρόνια και εκτός από ηθοποιούς και ταξιθέτριες περιλαμβάνουν ακόμη και παλιές του μαθήτριες.Μία από αυτές είναι η Μ.Θ. που ως ενήλικη πήγε να δει τον παλιό της καθηγητή στην παράσταση «Ο ηλίθιος» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Θέλησε να τον συγχαρεί μετά το τέλος του έργου και ο ηθοποιός φέρεται να της είπε να τον περιμένει για να τα πουν με την ησυχία τους.
Οπως κατήγγειλε η ίδια, την ώρα που συζητούσαν ο Πέτρος Φιλιππίδης της άνοιξε το πουκάμισο σοκάροντάς τη με την κίνησή του αυτή. Η κοπέλα τον έβρισε, γύρισε την πλάτη της και έφυγε, ενώ ο ηθοποιός τής έδειξε τον δρόμο για το ασανσέρ, έχοντας μάλλον πάρει το μήνυμα.
Η απόπειρα, ο βιασμός και οι 54 μάρτυρες
Η πιο σοβαρή μέχρι στιγμής καταγγελία κατά του ηθοποιού, η οποία όμως δεν έχει κατατεθεί στο ΣΕΗ αλλά δημοσιοποιήθηκε μέσω γνωστής ιστοσελίδας, αφορά πασίγνωστη ηθοποιό με τα αρχικά Α.Γ. Σύμφωνα με αυτή, συνέβη τον Αύγουστο του 2014 στην Αθήνα, δεν έχει παραγραφεί και θα διενεργηθεί τακτική ανάκριση για πράξη κακουργηματικού βαθμού, όπως είναι η απόπειρα βιασμού. Το απόσπασμα που ακολουθεί από τη δημοσιοποίησή της είναι ανατριχιαστικό:
«Του άρπαξα τα χέρια και του είπα να σταματήσει. “Κόφ’ το! Θα σε βγάλω στα κανάλια”. Γέλαγε και χαϊδευόταν! “Τα @@ θα μου κλάσουν τα κανάλια!” , είπε. Τον έβλεπα να ξεφεύγει. Ανοιξε το παντελόνι και άρχισε να αυνανίζεται. Είχε ιδρώσει και ήταν απαίσιος. Του φώναζα να ανοίξει τις πόρτες. Με έπιασε από τον σβέρκο και με τράβηξε πάνω του.
Ο σιχαμένος! Δεν ξέρω... ίσως θα έπρεπε να τον δαγκώσω με λύσσα και να του κάνω ζημιά. Ούτε αυτό όμως άντεχα να κάνω εκείνη τη στιγμή. Εκανα πως παθαίνω κρίση. Χτυπιόμουν. Χέρια, πόδια, γόνατα, αγκώνες. Υστερία. Σοκ. Κρίση. Στην αρχή τού άρεσε. Εβαζε περισσότερη δύναμη και πόθο. “Πάρ’ τον! Πάρ’ τον στο στόμα”, μου έλεγε σχεδόν αυτιστικά. Μετά από λίγα λεπτά και αφού είχε δίπλα του ένα αγρίμι, άνοιξε την πόρτα και με πέταξε έξω απ’ το αυτοκίνητο. Επεσα με τα γόνατα. “Αντε γαμ... που θες και ρόλο!”».
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο ηθοποιός θα πρέπει να καταθέσει σε εισαγγελική έρευνα όταν κληθεί από τον δικαστικό λειτουργό που θα αναλάβει τη συγκεκριμένη υπόθεση. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει μία γυναίκα το όνομα της οποίας δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα και η οποία φέρεται να κατηγορεί τον Πέτρο Φιλιππίδη για βιασμό.
Ο δικηγόρος της Αλέξανδρος Μίντζιας περιέγραψε το περιστατικό στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ λέγοντας ότι η πελάτισσά του κλήθηκε από τον ηθοποιό -τον οποίο δεν κατονόμασε αλλά φωτογράφισε- να συναντηθούν στο σπίτι του για δουλειά. Πήγε γνωρίζοντας ότι είναι παντρεμένος και πιστεύοντας ότι δεν κινδυνεύει και η κουβέντα του μαζί της ξεκίνησε με τα επαγγελματικά. Διήρκεσε περί τα 25 λεπτά, όταν ο φερόμενος ως δράστης ηθοποιός άρχισε να πηγαίνει την κουβέντα σε πολύ πιο προσωπικό επίπεδο. Οταν η ηθοποιός σηκώθηκε να φύγει διαπίστωσε ότι το σπίτι ήταν κλειδωμένο και στη συνέχεια, όπως κατήγγειλε, βίωσε έναν ολοκληρωμένο βιασμό από τον δράστη, πριν αυτός την αφήσει να φύγει.
Η καταγγελία της περιλαμβάνεται στον φάκελο του Πέτρου Φιλιππίδη, αλλά και σε αυτόν που κατατέθηκε στον εισαγγελέα που διερευνά τις υποθέσεις από τον ΣΕΗ.
Ολες αυτές τις ημέρες ο ηθοποιός-σκηνοθέτης που βίωσε μια βίαιη αποδόμηση μέσα σε λίγα 24ωρα μετά τα όσα έγιναν γνωστά, χάνοντας δουλειές σε σίριαλ και στον χώρο της διαφήμισης, ετοιμάζει την απολογία του. Εχει επιστρατεύσει 54 μάρτυρες για την υπεράσπισή του, εκτός από το υπόμνημα που θα καταθέσει, ενώ παραμένει άγνωστο αν θα δώσει ο ίδιος το «παρών» κατά τη διάρκεια που θα συζητείται η υπόθεσή του στο Πειθαρχικό.
Σύμφωνα με τα ελάχιστα που διαρρέουν, οι μάρτυρες που επικαλείται θα καταθέσουν μετά από ειδοποίηση που θα λάβουν από τον ΣΕΗ για να ενισχύσουν την υπερασπιστική γραμμή του ανθρώπου που γκρεμίστηκε από τον θρόνο του μετά τα όσα έγιναν γνωστά για το άτομό του από τις γυναίκες που βρήκαν το θάρρος να μιλήσουν για τα όσα πέρασαν -αυτές που συνεργάστηκαν και οι άλλες που τον συνάντησαν γι’ αυτόν υποτίθεται τον λόγο- στα χέρια του τηλεοπτικού Λάκη που μόνο γλυκούλης δεν ήταν...
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου