Η ένσταση ακυρότητας της προδικασίας, που είχε καταθέσει ο δικηγόρος του Δημητρη Λιγναδη, Αλέξης Κούγιας, απορρίφθηκε με βούλευμα του δικαστικού συμβουλίου.
Μετά την... απολογία επί της κατηγορίας για βιασμό, ανακρίτρια και εισαγγελέας θα αποφασίσουν για την περαιτέρω ποινική μεταχείριση του κατηγορουμένου, αν δηλαδή θα τον κρίνουν προσωρινά κρατούμενο ή όχι.
Η υπεράσπιση του Λιγνάδη είχε καταθέσει το αίτημα περί ακυρότητας της προδικασίας, υποστηρίζοντας πως ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης δεν κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις με την ιδιότητα του υπόπτου στη διάρκεια της εισαγγελικής έρευνας, καθώς και ότι το ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε σε βάρος του δεν πληροί τις τυπικές προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος.
Ολόκληρο το υπόμνημα Λιγνάδη
Στο πολυσέλιδο απολογητικό του υπόμνημα ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου αρνείται τις κατηγορίες σε βάρος του και ισχυρίζεται ότι «ουδέποτε στη ζωή μου εκδήλωσα ερωτικό- σεξουαλικό ενδιαφέρον για ανήλικα πρόσωπα, ουδέποτε ήρθα σε ερωτική - σεξουαλική επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο, με ή χωρίς τη συναίνεσή του, ουδέποτε έχω κάνει χρήση ναρκωτικών και ουδέποτα κατείχα ούτε διέθεσα σε οποιονδήποτε τρίτο, οποιαδήποτε ναρκωτική ουσία».
Ο Δημήτρης Λιγνάδης δια του συνηγόρου του δομεί το απολογητικό του υπόμνημα ξεκινώντας με αντίκρουση των κατηγοριών σε βάρος του: Στο μέρος αυτό του υπομνήματος επιχειρεί να δώσει την εικόνα ενός δημοσίου προσώπου που βάλλεται μέσω μιας «κατασκευασμένης υπόθεσης» από δικηγόρους που είναι νομικοί σύμβουλοι του ΣΕΗ. Όπως ισχυρίζεται αιτία είναι η αντιπαράθεση που έχει εδώ και χρόνια με τη διοίκηση του Σωματείου «για τον τρόπο που διαχειρίζονται το σωματείο και τα χρήματα που έρχονται στην κατοχή τους και εξαιτίας αυτης της αντιπαραθέσεως υπάρχει χρόνια εχθρότητα μεταξύ εμού και αυτών και ιδίως με τον πρόεδρο και μέτρο ηθοποιό Σπύρο Μπιμπίλα».
Συνεχίζει ισχυριζόμενος ότι «σκοπός τους αρχικά ήταν η ηθική εξόντωσή μου δια του χαρακτηρισμού μου ως παιδόφιλου και βιαστή και όχι ο εγκλεισμός μου στη (όπως είχε συμβεί και με την καταγγελία της Μπεκατώρου κατά του αντιπροέδρου της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας αφού η μεν καταγγελία αρχειοθετήθηκε λόγω παραγραφής ο δε καταγγελθείς καταστράφηκε εξαιτίας της καταγγελίας) και για το λόγο αυτό δεν εμφάνισαν από την αρχή ενώπιον των αστυνομικών ή εισαγγελικών αρχών τα δυο πρόσωπα που σήμερα φέρονται ως αλλά ο Β.Κ. επέλεξε να δώσει συνέντευξη στην Ελεονόρα Μελέτη τη 17η Φεβρουαρίου του 2021».
Ακολούθως, ο Λιγνάδης επιχειρεί να αποδομήσει και αντικρούσει τις κατηγορίες των μηνυτών του, των δύο ανήλικων κατά τον χρόνο τέλεσης των καταγγελλόμενων πράξεων, μηνυτών του.Βρήκαν δυο ανήθικους και αδίστακτους ανθρώπους και έφτιαξαν δυο ιστορίες μια τον Αύγουστο του 2010 και μια τον Αύγουστο του 2015, υποστηρίζει ο Δ. Λιγνάδης και σε άλλο σημείο του υπομνήματος του αναφέρει για την 1η πράξη του βιασμού που του αποδίδεται τον Αύγουστο του 2010: «Κατά το χρονικό διάστημα από 3 έως 9 Αυγούστου του 2010 βρισκόμουν μαζί με τον Ι. Π. στην Αίγυπτο και συγκεκριμένα στο Κάιρο πραγματοποιώντας και κρουαζιέρα στο Νείλο, όπως αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα έγγραφα του ταξιδιωτικού γραφείου Boutros Tours μέσω του οποίου έκλεισαν τα αεροπορικά μου εισιτήρια».
Σχετικά με τον δεύτερο μηνυτή (25χρονος σήμερα που κατήγγειλε βιασμό στα 14χρόνια του)
«Γνώρισα τον μηνυτή, όταν εκείνος με αναζήτησε στο facebook, προκειμένου να τον βοηθήσω καλλιτεχνικά, αφού έμαθε για την γνωριμία μου με τον εξάδελφό του, τον οποίο γνωρίζω από το γήπεδο πέντε επί πέντε που βρίσκεται κοντά στο σταθμό Λαρίσης, όπου πηγαίνουμε και παίζουμε ποδόσφαιρο» αναφέρει ο Δημήτρης Λιγνάδης.
Μάλιστα, αμφισβητεί τα καταγγελλόμενα περαστικά υποστηρίζοντας ότι κατά το χρονικό διάστημα από 3 έως 9 Αυγούστου 2010 βρισκόταν μαζί με αλλο σκηνοθέτη στην Αίγυπτο και συγκεκριμένα στο Κάιρο, πραγματοποιώντας και κρουαζιέρα στο Νείλο, όπως αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα έγγραφα του ταξιδιωτικού γραφείου μέσω του οποίου έκλεισε τα αεροπορικά μου εισιτήρια.
«Οταν δε επέστρεψα στην Ελλάδα, λόγω της θεατρικής παράστασης Πλούτος του Αριστοφάνη, η οποία θα ανέβαινε στην Επίδαυρο στις 13 και 14 Αυγούστου 2010 και θα συνεχίζαμε περιοδεία στην επαρχία και συγκεκριμένα στην Πάτρα και την Νεμέα μέχρι και τις 18 Αυγούστου, όπως και έγινε και τούτο άλλωστε αποδεικνύεται από το προσκομιζόμενο πρόγραμμα περιοδείας της ως άνω παραστάσεις, αφιερώνω όλο μου το χρόνο σε πρόβες στην Επίδαυρο, καθώς οι αυξημένες ανάγκες του πρωταγωνιστικού ρόλου ως Πλούτου του το επέβαλαν.
Σχετικά με την αναφορά του μηνυτή και του μάρτυρα στο σπίτι μου και συγκεκριμένα στη θέα του σπιτιού μου στην Ακρόπολη και στο Λυκαβηττό, καθώς και στην γάτα, την οποία έχω, αυτά τα στοιχεία ναι μεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς πράγματι το σπίτι μου έχει θέα στην Ακρόπολη και πράγματι έχω μία γάτα, αλλά αυτά από μόνα τους δεν αποδεικνύουν ότι η ως άνω έχουν έρθει στο σπίτι μου, διότι φωτογραφίες τόσο του σπιτιού μου με τη συγκεκριμένη θέα, όσο και της γάτας μου έχουν αναρτηθεί στο site spirishoot ήδη από το 2015 και έτσι ο καθένας θα μπορούσε να τα γνωρίζει χωρίς να έρθει ποτέ στο σπίτι μου».
Σχετικά με τον μάρτυρα-θύμα που υποδείχθηκε από τον Β.Κ. είπε:
Όπως λέει το δεύτερο θύμα τον γνώρισε μέσω τρίτου προσώπου στα Goody’s και όχι σε γκέι-μπαρ όπως ισχυρίζεται αφού, όπως λέει, εγώ δεν συχνάζω σε τέτοια μέρη και πιθανολογώ ότι ούτε εκείνος ως ανήλικος θα σύχναζε.
«Είναι αληθές ότι το 2016 τον είχα φιλοξενήσει για λίγες ημέρες -ήταν ενήλικας τότε- επειδή είχε προβλήματα με την οικογένειά του. Έκτοτε δεν τον ξαναείδα. Δεν είχαμε ποτέ ερωτικές-σεξουαλικές σχέσεις.
Στην πρώτη του κατάθεση δεν αναφέρει οτιδήποτε περί απειλών εκ μέρους μου προς αυτόν να μη με καταγγείλει, και απλώς εκφράζει το παράπονο του ότι δεν τον βοήθησα να συμμετάσχει στην παράσταση Μπίλι Έλιοτ που αποτελούσε μεταφορά της αγαπημένης του ταινίας. Πλην όμως ακόμη κι αυτή η δήλωση είναι ψευδής. Διότι το 2015 που σκηνοθέτησα το μιούζικαλ Μπίλι Έλιοτ ο καταγγέλλων ήταν 17 προς 18 ετών, ενώ η ακρόαση απευθυνόταν σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, 10 έως 14 ετών, αφού αυτό απαιτούσε η υπόθεση του έργου και γνώριζε ότι δεν μπορούσε να συμμετάσχει λόγω ηλικίας».
«Δεν ήμουν στην Επίδαυρο»
«Ισχυρίστηκε στην πρώτη και στην δεύτερη κατάθεσή του, ότι την 9 Αυγούστου 2015 πήγα μαζί με αυτόν και το φίλο του στην Επίδαυρο, είδαμε μαζί εκείνο το βράδυ μια παράσταση που είχα σκηνοθετήσει και παιζόταν επί τέσσερις με πέντε ημέρες, και ακολούθως πήγαμε στο ξενοδοχείο. Δυστυχώς για αυτόν την 9η Αυγούστου του 2015 δεν υπήρχε κάποια παράσταση στην Επίδαυρο και μάλιστα από το πρόγραμμα εκδηλώσεων εκείνης της χρονιάς προκύπτει ότι δεν σκηνοθέτησε καμιά παράσταση ούτε έπαιξα σε παράσταση στην Επίδαυρο. Αν είχαμε πάει μαζί στην Επίδαυρο, δεν θα είχε κάνει τέτοιο λάθος να πει ότι είδαμε μια ανύπαρκτη παράσταση μου.
Στην τρίτη κατάθεσή του ο καταγγέλλων πληροφορήθηκε ότι όλα όσα είχε πει για την Επίδαυρο ήταν λάθος και αποφάσισε να τα διορθώσει, επικαλούμενος τον άγνωστο φίλο του, με τον οποίον δήθεν ήταν στην Επίδαυρο. Σημειωτέον ότι σε καμιά κατάθεση του δεν έχει αναφέρει τα στοιχεία του φίλου του, μέσω του οποίου γνωρίστηκε μαζί μου και με τον όποιον ισχυριζόταν ότι δήθεν ερχόταν στο σπίτι μου και δήθεν ήρθε μαζί μου στην Επίδαυρο.
Κορυφαία όμως απόδειξη του ψεύδους όλων των καταθέσεων του, αποτελεί το γεγονός ότι όπως αποδεικνύεται από τις καταθέσεις των μαρτύρων που έχω προτείνει και φωτογραφίες εκείνων των ημερών που προσκομίζω, από την 1 Αυγούστου 2015 μέχρι τέλη Αυγούστου 2015 βρισκόμουν συνεχώς την Ιθάκη για διακοπές μαζί με τον αδερφό μου και την κόρη του».
Για τον Β.Κ.
«Ουδέποτε είχαμε ερωτική - σεξουαλικη σχέση. Η κατάθεση του είναι όλη μια μυθοπλασία και την αρνούμαι ως ψεύδη και κατασκευασμένη. Δεν έχω διδάξει ποτέ στη σχολή Μωραΐτη ούτε είχα οποιαδήποτε επαγγελματική συνεργασία με την ως άνω σχολή, ως ψευδώς ισχυρίζεται, ούτε είχα κατά την περίοδο που αναφέρει μηχανή μεγάλου κυβισμού».
Για την 40χρονη μάρτυρα
«Πρόκειται για μια κοπέλα που είχε εμμονή με το πρόσωπό μου και ήθελε με κάθε τρόπο να κάνουμε σχέση, ακόμη και να παντρευτούμε, και για το λόγο αυτό με παρακολουθούσε συνεχώς στο σπίτι, στην εργασία μου, στο θέατρο και στις διακοπές μου επί 20 χρόνια μέχρι και πρόσφατα. Η εμμονή της είχε φτάσει σε σημείο παράνοιας, αφού συνέγραψε και ένα σύντομο θεατρικό έργο επηρεασμένο από τις φαντασιώσεις της, αλλά με την ουσιώδη διαφορά ότι στο έργο η πρωταγωνίστρια είναι μαθήτρια 16 ετών και ο καθηγητής της 40 ετών, ενώ στην πραγματικότητα ίδια ήταν ενήλικη φοιτήτρια και εγώ δεν ήμουν καθηγητής της. Έχω παρακαλέσει και την ίδια αλλά και τον πατέρα της επανειλημμένα να σταματήσει και να με αφήσει ήσυχο, αλλά εκείνη έφτασε στο σημείο να τηλεφωνήσει σε μένα και στους συγγενείς μου λέγοντας ότι την έχω αφήσει έγκυο!».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου