Είναι κι αυτό σημείο των καιρών: Ένας υπουργός με πασίγνωστο παρελθόν να εισηγείται νομοσχέδιο για την δημόσια διοίκηση, ενθυμούμενος τον... Μαρξ και προκρίνοντας τις απόψεις του Χένγκελ περί «ουδέτερου κράτους».
Είναι γεγονός: Ο Μάκης Βορίδης επέλεξε να συνδέσει την ψήφιση του πρώτου νομοσχεδίου του ως υπουργός Εσωτερικών, που αφορά την λειτουργία του ΑΣΕΠ, με εκτενή αναφορά στην μαρξιστική θεωρία!
Όπως εκτίμησε στην Βουλή, απαντώντας στην κριτική που του ασκήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ για το νομοσχέδιο αξιωματική αντιπολίτευση ήταν εκτός ...ιδεολογικής γραμμής. Ο Μάκης Βορίδης «η βασική θεωρία που έχει η αριστερά για το κράτος είναι ότι το κράτος αποτελεί εκφραστή συσχετισμών ταξικών δυνάμεων και το συγκεκριμένο κράτος αποτελεί εκφραστή της άρχουσας τάξης. Όποιος είναι στην αριστερά ακόμα και στην μετα-μαρξιστική ή νεομαρξιστική αριστερά υιοθετεί αυτή τη θεωρία».
Μάλιστα ο νέος υπουργός Εσωτερικών το πήγε ακόμη παραπέρα. Ανέφερε πως «στη βασική θεωρία της Δεξιάς που η μήτρα της βρίσκεται κυρίως στο Χεγκελιανό κράτος - σας παρακινώ και σας προτρέπω, πολύ ωραίο βιβλίο η «Φιλοσοφία του Δικαίου» του Χέγκελ-, γιατί εκεί ο Χέγκελ αναπτύσσει την θεωρία του, ότι το κράτος είναι η πραγμάτωση της ιδέας, δηλαδή με μια άλλη μεταφορά του ορθού λόγου και γι’ αυτό και θέλει να είναι ουδέτερο».
Αν αναρωτιέστε γιατί έκανε αυτή την επιλογή ο Μάκης Βορίδης, μάλλον η απάντηση βρίσκεται στην γενικότερη τάση που έχει να αντιλαμβάνεται «πυραμιδικά» την τρέχουσα πολιτική, αναζητώντας συνήθως τις ιδεολογικές αντιθέσεις που βρίσκονται στην βάση αυτής της «πυραμίδας».
Μπορεί πάλι σαν φόρο τιμής στον προκάτοχο του Τάκη Θεοδωρικάκο (επί υπουργίας του συντάχθηκε άλλωστε το επίμαχο νομοσχέδιο), που ήταν και το μόνο μέλος της κυβέρνησης που έχει θητεύσει στο παρελθόν στην θέση του γραμματέα της ΚΝΕ, το 1990.
Ίσως πάλι στο γεγονός πως εντοπίζει τις αποκλίσεις του ΣΥΡΙΖΑ από τις αρχές της μαρξιστικής σκέψης και αρέσκεται σε αυτό το ιδιότυπο πείραγμα.
Πάντως οι δύο διανοητές που ανέφερε ο Μάκης Βορίδης, ο Γκ. Χέγκελ και ο Κ. Μαρξ, έχουν «λύσει» τις φιλοσοφικές διαφορές τους εδώ και μερικούς αιώνες, ή τέλος πάντως δεν μπορούν πλέον να κάνουν κάτι περισσότερο γι' αυτά τα ζητήματα.
Μάλιστα – έτσι για την ιστορία- ο Κ. Μαρξ εμπνεύστηκε αρχικά από την «Χεγκελιανή» σκέψη, για να την ανατρέψει με το έργο του στην συνέχεια, σε φιλοσοφικό και θεσμικό επίπεδο. Άλλωστε η «Κριτική της Εγελιανής Φιλοσοφίας του Κράτους και του Δικαίου» υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στις προθήκες των βιβλιοπωλείων της Αθήνας, διαθέσιμο ακόμη και σε υπουργούς.
Έτσι λοιπόν, το πιο ενδιαφέρον ερώτημα δεν είναι τι έλεγε ο Χένγκελ για το «ουδέτερο κράτος», αλλά αν ο Μάκης Βορίδης έχει σχέση με το «ουδέτερο κράτος» (έστω κι αν απηχεί τον «συσχετισμό των ταξικών δυνάμεων»).
Το νομοσχέδιο που πρόκειται να εισηγηθεί ο υπουργός Εσωτερικών πάντως έχει διατάξεις που προβλέπουν μια «δομημένη ατομική συνέντευξη». Δηλαδή τον διαχρονικό τρόπο εδώ και δεκαετίες για να μαζεύουν μόρια τα «δικά μας παιδιά». Επίσης διάφορες άλλες που μιλούν για «δεξιότητες» και παρεμφερή στοιχεία αξιολόγησης που αφήνουν «περιθώρια».
Το κυριότερο όμως είναι ότι για μια ακόμη φορά σε ένα νομοσχέδιο που αφορά τις προσλήψεις στον δημόσιο τομέα, δεν θα συσχετίζονται οι προσλήψεις αυτές με τις πραγματικές ανάγκες ενίσχυσης του.
Ένα θέμα που έχουμε αντιληφθεί πολύ καλά την σημασία του σε μια περίοδο που έχουμε πανδημία και σε όλα τα νοσοκομεία καταγράφονται κραυγαλέες ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, ενώ είναι υπο-στελεχωμένες όλες οι υπηρεσίες πρωτοβάθμιας υγείας. Κι αυτή η κατάσταση δεν αντέχει σε καμία κριτική. Πόσο μάλλον σε μία …μαρξιστική κριτική.
Υ.Γ Αυτά δίχως να θυμηθούμε την γνωστή «τσεκουράτη» φώτο του παρελθόντος που πάντα θα συνοδεύει τον Μάκη Βορίδη. Θυμίζοντας τις απαρχές της πολιτικής του σταδιοδρομίας. Εκείνη την εικόνα που δεν είχε μεγάλη σχέση με το κράτος, αλλά με το παρακράτος...
Γεράσιμος Λιβιτσάνος
news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου