...στον «ήδη ευαίσθητο» κλάδο του πολιτισμού...
Επιστολή διαμαρτυρίας προς οργανισμούς και φορείς της Υγείας και του Πολιτισμού απέστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος και Ακροάματος (ΠΟΘΑ), με αφορμή τα... νέα μέτρα, τα οποία απαγορεύουν τη διεξαγωγή των πολιτιστικών εκδηλώσεων δίνοντας έτσι «τη χαριστική βολή» σε έναν «ήδη ευαίσθητο κλάδο», την ίδια στιγμή που, όπως αναφέρεται, δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία να αποδεικνύουν πως οι χώροι πολιτισμού υπήρξαν εστίες διασποράς του ιού.
Με την εν λόγω επιστολή η ΠΟΘΑ κάνει λόγο για «στοχοποίηση του κλάδου», αφού η αρμόδια επιτροπή απέτρεψε τη διεξαγωγή πολιτιστικών εκδηλώσεων του κλάδου, ο οποίος μάλιστα «ήταν ο τελευταίος στον οποίον επετράπη η επαναδραστηριοποίηση μετά την καραντίνα». Σημειώνεται, επίσης, πως το αυστηρό πρωτόκολλο των εκδηλώσεων τηρήθηκε τόσο το καλοκαίρι όσο και κατά το δεύτερο κύμα της πανδημίας με την αυστηροποίηση των ανάλογων κανόνων και τη μείωση της πληρότητας των καλλιτεχνικών χώρων.
Παράλληλα, η ΠΟΘΑ τονίζει την ανάπτυξη μιας ρητορικής στο δημόσιο διάλογο αναφερόμενης στις πολιτιστικές εκδηλώσεις ως «εστίες υπερμετάδοσης», η οποία στοχοποιεί τον κλάδο και φοβίζει το κοινό ζητώντας από τους αρμόδιους να κοινοποιηθούν «στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι πολιτιστικές εκδηλώσεις καθήμενων (δηλαδή θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες σε αίθουσες συναυλιών με υποχρεωτική χρήση μάσκας και κινηματογραφικές προβολές) αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης», ώστε να στοιχειοθετεί επιστημονικά η ανάγκη ενός τόσο αυστηρού και καταστροφικού για τον Πολιτισμό πλαισίου.
Σημειώνεται πως η επιστολή απευθύνεται, συγκεκριμένα, προς τον ΕΟΔΥ, τον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, Νίκο Χαρδαλιά, την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη και τον ΓΓ Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλαο Γιατρομανωλάκη.
Ολόκληρη η επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος και Ακροάματος (ΠΟΘΑ):
Αγαπητοί κύριοι, αγαπητές κυρίες,
Την 1η Ιουλίου 2020 η Επιτροπή σας, επέτρεψε τη διεξαγωγή των πολιτιστικών εκδηλώσεων, τη στιγμή που ο κλάδος μας ήταν ο τελευταίος στον οποίον επετράπη η
επαναδραστηριοποίηση μετά την καραντίνα. Εκτοτε οι εκδηλώσεις στα θέατρα και στους
χώρους συναυλιών λειτούργησαν με πολύ αυστηρό πρωτόκολλο, το οποίο τηρήθηκε
υποδειγματικά χάρη στην αποτελεσματικότητα των διοργανωτών, αλλά και στην εξαιρετική πειθαρχία που έδειξε το κοινό.
Με το δεύτερο κύμα της πανδημίας το πρωτόκολλο αυτό αυστηροποιήθηκε με ακόμα μικρότερη πληρότητα, της τάξεως του 30% και υποχρεωτική χρήση μάσκας από το κοινό σε όλη την διάρκεια της παράστασης ή της συναυλίας.
Το γεγονός ότι η αυστηροποίηση του πλαισίου στον Πολιτισμό δεν συνοδεύτηκε με αντίστοιχα μέτρα σε άλλες πτυχές του δημόσιου βίου όπως στις μεταφορές και την εκπαίδευση, έκανε πολλούς να μιλούν για στοχοποίηση του κλάδου, ενώ οι νέες ποσοστώσεις στην πληρότητα των αιθουσών έκαναν σχεδόν αδύνατη την οικονομική βιωσιμότητα των παραγωγών. Παρόλα αυτά τα μέτρα τηρήθηκαν με ευλάβεια και ο χώρος μας ξεκίνησε τις προετοιμασίες για την χειμερινή περίοδο, που ήδη φάνταζε εξαιρετικά δύσκολη.
Και ενώ τα θεατρικά και μουσικά σχήματα ολοκλήρωναν τις πρόβες τους και ετοιμάζονταν για τις πρεμιέρες τους ή είχαν μόλις ξεκινήσει τη δραστηριότητά τους, τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Χαρδαλιάς έδωσαν την χαριστική βολή στον κλάδο μας, αφού ο Πολιτισμός θα είναι κλειστός για το κοινό για τουλάχιστον έναν ολόκληρο μήνα.
Τα μέτρα αυτά δεν περιελάμβαναν καμία αλλαγή στη δραστηριότητα άλλων κλάδων όπως η εκπαίδευση και οι μεταφορές, πέρα από την υποχρεωτική χρήση της μάσκας στα ΜΜΜ, μέτρο που ούτως ή άλλως ισχύει από το τέλος της καραντίνας.
Παράλληλα βλέπουμε να αναπτύσσεται μία ρητορική στο δημόσιο διάλογο διακινούμενη από εκπροσώπους τους κυβερνώντος κόμματος, αναφερόμενη σε μελέτες σύμφωνα με τις οποίες τα ΜΜΜ δεν είναι εστίες διάδοσης του ιού εν αντιθέσει με τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης καθιστώντας επιτακτικό το άμεσο λουκέτο.
Ολη αυτή η μεθόδευση στοχοποιεί τον κλάδο μας, φοβίζει το κοινό, κάτι που θα μας επηρεάσει άμεσα όταν οι πολιτιστικές εκδηλώσεις γίνουν ξανά προσβάσιμες.
Νιώθουμε ότι ο ήδη ευαίσθητος κλάδος μας δέχεται μία αναίτια επίθεση. Γι’ αυτό και σύμφωνα με το δικαίωμα που μας δίνει ο θεσμικός μας ρόλος, ζητάμε να μας προσκομίσετε τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι πολιτιστικές εκδηλώσεις καθήμενων (δηλαδή θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες σε αίθουσες συναυλιών με υποχρεωτική χρήση μάσκας και κινηματογραφικές προβολές) αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης.
Ζητάμε απαντήσεις :
Πόσα κρούσματα από την 1η Ιουλίου μέχρι σήμερα συνδέονται μέσω της ιχνηλάτησης με τις παραπάνω εκδηλώσεις, πόσοι θεατές παρουσιάστηκαν θετικοί σε τυχαία τεστ και οτιδήποτε άλλο στοιχειοθετεί επιστημονικά την ανάγκη ενός τόσο αυστηρού και καταστροφικού για εμάς πλαισίου.
Επιφυλασσόμαστε για οποιοδήποτε νόμιμο δικαίωμα αντίδρασης στην οικονομική και ηθική εξόντωση καθώς και στην συκοφάντηση του κλάδου μας, που προκαλούν οι αποφάσεις σας...
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ Π.Ο.Θ.Α.
Πηγή:thepressproject.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου