Ο Αμερικανός, ελβετικής καταγωγής, φωτογράφος Ρόμπερτ Φρανκ, μια μεγάλη φυσιογνωμία της φωτογραφίας, απεβίωσε σήμερα σε...
ηλικία 94 ετών στον Καναδά, ανέφεραν σήμερα οι New York Times, επικαλούμενοι τον Νεοϋρκέζο γκαλερίστα του, Πίτερ ΜακΓκίλ.
Ο Ρόμπερτ Φρανκ έγινε διάσημος με το άλμπουμ «Οι Αμερικανοί» (Les Americains) που κυκλοφόρησε στη Γαλλία το 1958 και στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1959, ένα βιβλίο με ασπρόμαυρες φωτογραφίες που είχε τραβήξει στα ταξίδια του στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα αληθινό μανιφέστο εναντίον τις παράδοσης που επρόκειτο να έχει βαθιά επίδραση στις επόμενες γενιές.
Σύμφωνα με τη νεοϋρκέζικη εφημερίδα, ο θάνατός του επήλθε στο Ινβερνές, στη Νέα Σκωτία.
Πολλοί φωτογράφοι απέτισαν αμέσως φόρο τιμής σε έναν ομότεχνο που επηρέασε εις βάθος τη ματιά τους.
«Αναπαύσου εν ειρήνη, αμερικανική μεγαλοφυΐα», έγραψε ο Τζέρι Σαλτς, κριτικός του περιοδικού New York και υποψήφιος για το βραβείο Pulitzer κριτικής. Κυκλοφόρησε το ‘Les Americains’ το 1958. Άλλαξε τον κόσμο».
Πολλοί ανακαλούν μια φράση του συγγραφέα Τζακ Κέρουακ, ο οποίος είχε γράψει τον πρόλογο των «Αμερικανών».
«Με τη μικρή φωτογραφική μηχανή του, την οποία σηκώνει και χειρίζεται με το ένα χέρι, έβγαλε μια εικόνα της Αμερικής σαν μελαγχολικό ποίημα, καταλαμβάνοντας τη θέση του ανάμεσα στους τραγικούς ποιητές αυτού του κόσμου», είχε γράψει ο συγγραφέας του «Στο δρόμο».
«Οι Αμερικανοί» εγγράφονται στο ρεύμα της γενιάς Μπιτ, ενός λογοτεχνικού και καλλιτεχνικού κινήματος, όπου το ένστικτο υπερισχύει των θεμελίων και των τεχνικών της φωτοειδησεογραφίας, όπου οι φωτογραφίες είναι σαν χτυπημένες και όχι πλέον καδραρισμένες.
Το έργο του χαρακτηρίζεται αποκαρδιωτικό κα ανατρεπτικό, αποκαλύπτοντας τη σκοτεινή πλευρά του «αμερικανικού ονείρου»: τη φτώχεια, τον φυλετικό διαχωρισμό, τις ανισότητες και τη μοναξιά...
AΠΕ ΜΠΕ
ηλικία 94 ετών στον Καναδά, ανέφεραν σήμερα οι New York Times, επικαλούμενοι τον Νεοϋρκέζο γκαλερίστα του, Πίτερ ΜακΓκίλ.
Ο Ρόμπερτ Φρανκ έγινε διάσημος με το άλμπουμ «Οι Αμερικανοί» (Les Americains) που κυκλοφόρησε στη Γαλλία το 1958 και στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1959, ένα βιβλίο με ασπρόμαυρες φωτογραφίες που είχε τραβήξει στα ταξίδια του στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα αληθινό μανιφέστο εναντίον τις παράδοσης που επρόκειτο να έχει βαθιά επίδραση στις επόμενες γενιές.
Σύμφωνα με τη νεοϋρκέζικη εφημερίδα, ο θάνατός του επήλθε στο Ινβερνές, στη Νέα Σκωτία.
Πολλοί φωτογράφοι απέτισαν αμέσως φόρο τιμής σε έναν ομότεχνο που επηρέασε εις βάθος τη ματιά τους.
«Αναπαύσου εν ειρήνη, αμερικανική μεγαλοφυΐα», έγραψε ο Τζέρι Σαλτς, κριτικός του περιοδικού New York και υποψήφιος για το βραβείο Pulitzer κριτικής. Κυκλοφόρησε το ‘Les Americains’ το 1958. Άλλαξε τον κόσμο».
Πολλοί ανακαλούν μια φράση του συγγραφέα Τζακ Κέρουακ, ο οποίος είχε γράψει τον πρόλογο των «Αμερικανών».
«Με τη μικρή φωτογραφική μηχανή του, την οποία σηκώνει και χειρίζεται με το ένα χέρι, έβγαλε μια εικόνα της Αμερικής σαν μελαγχολικό ποίημα, καταλαμβάνοντας τη θέση του ανάμεσα στους τραγικούς ποιητές αυτού του κόσμου», είχε γράψει ο συγγραφέας του «Στο δρόμο».
«Οι Αμερικανοί» εγγράφονται στο ρεύμα της γενιάς Μπιτ, ενός λογοτεχνικού και καλλιτεχνικού κινήματος, όπου το ένστικτο υπερισχύει των θεμελίων και των τεχνικών της φωτοειδησεογραφίας, όπου οι φωτογραφίες είναι σαν χτυπημένες και όχι πλέον καδραρισμένες.
Το έργο του χαρακτηρίζεται αποκαρδιωτικό κα ανατρεπτικό, αποκαλύπτοντας τη σκοτεινή πλευρά του «αμερικανικού ονείρου»: τη φτώχεια, τον φυλετικό διαχωρισμό, τις ανισότητες και τη μοναξιά...
AΠΕ ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου