Γιατί φέτος κάνει τηλεθέαση το «Masterchef» και όχι το «Survivor»; Το είδος των realities που κεντρίζει το ενδιαφέρον των τηλεθεατών φανερώνει πολλά για...
την κοινωνία σε κάθε χρονική περίοδο...
Tα τηλεοπτικά κανάλια τα χρόνια της κρίσης, κυρίως για λόγους οικονομίας, έχουν επιλέξει τη λύση των διαγωνιστικών reality shows για να γεμίσουν τις ώρες υψηλής τηλεθέασης.Το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν η επιλογή των καναλιών αντικατοπτρίζει κάποιες σημαντικές τάσεις της ελληνικής κοινωνικής πραγματικότητας ή είναι ακόμα μια fake εικόνα της «κοινωνία του θεάματος» που τόσο συχνά κατακεραυνώνεται απ' όσους θέλουν να φέρουν ποιοτικούς διαχωρισμούς και να επιβεβαιώνουν το «υψηλό» πολιτισμικό τους κεφάλαιο. Τι σημαίνει, με άλλα λόγια, το γεγονός ότι φέτος την τηλεθέαση και τις εντυπώσεις δεν τις κερδίζει το «Survivor 3» αλλά το «Masterchef 3»; Γιατί η μεγάλη επιτυχία του «Survivor» του 2017 δεν επαναλαμβάνεται και τώρα, παρότι το concept αντιπαράθεσης Ελλήνων και Τούρκων παικτών υποσχόταν μια θεαματική εθνικιστική αντιπαράθεση; Γιατί ο μαγειρικός διαγωνισμός «Masterchef» φαίνεται να ανθίσταται και να σφραγίζει την τελευταία δεκαετία τηλεοπτικού «ρεαλισμού» παρά τις αρκετές παραλλαγές του που έχουν εμφανιστεί και τις μάλλον πρόσκαιρες επιτυχίες άλλων φορμάτ; Είναι ήδη εφικτή μια μικρή ιστορία του είδους των reality τηλεπαιχνιδιών και ειδικότερα αυτών που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των Ελλήνων τηλεθεατών σε κάθε συγκυρία, η οποία θα μπορούσε να φωτίσει καλύτερα την κοινωνική τους σημασία πέρα από τις εύκολες καταγγελίες περί κουλτούρας των «σκουπιδιών» και των υποτιμητικών κριτικών που αρνούνται να δουν ότι σε κάποιες από αυτές τις εκπομπές συναντιέται η «μάζα» των τηλεθεατών.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ
την κοινωνία σε κάθε χρονική περίοδο...
Tα τηλεοπτικά κανάλια τα χρόνια της κρίσης, κυρίως για λόγους οικονομίας, έχουν επιλέξει τη λύση των διαγωνιστικών reality shows για να γεμίσουν τις ώρες υψηλής τηλεθέασης.Το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν η επιλογή των καναλιών αντικατοπτρίζει κάποιες σημαντικές τάσεις της ελληνικής κοινωνικής πραγματικότητας ή είναι ακόμα μια fake εικόνα της «κοινωνία του θεάματος» που τόσο συχνά κατακεραυνώνεται απ' όσους θέλουν να φέρουν ποιοτικούς διαχωρισμούς και να επιβεβαιώνουν το «υψηλό» πολιτισμικό τους κεφάλαιο. Τι σημαίνει, με άλλα λόγια, το γεγονός ότι φέτος την τηλεθέαση και τις εντυπώσεις δεν τις κερδίζει το «Survivor 3» αλλά το «Masterchef 3»; Γιατί η μεγάλη επιτυχία του «Survivor» του 2017 δεν επαναλαμβάνεται και τώρα, παρότι το concept αντιπαράθεσης Ελλήνων και Τούρκων παικτών υποσχόταν μια θεαματική εθνικιστική αντιπαράθεση; Γιατί ο μαγειρικός διαγωνισμός «Masterchef» φαίνεται να ανθίσταται και να σφραγίζει την τελευταία δεκαετία τηλεοπτικού «ρεαλισμού» παρά τις αρκετές παραλλαγές του που έχουν εμφανιστεί και τις μάλλον πρόσκαιρες επιτυχίες άλλων φορμάτ; Είναι ήδη εφικτή μια μικρή ιστορία του είδους των reality τηλεπαιχνιδιών και ειδικότερα αυτών που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των Ελλήνων τηλεθεατών σε κάθε συγκυρία, η οποία θα μπορούσε να φωτίσει καλύτερα την κοινωνική τους σημασία πέρα από τις εύκολες καταγγελίες περί κουλτούρας των «σκουπιδιών» και των υποτιμητικών κριτικών που αρνούνται να δουν ότι σε κάποιες από αυτές τις εκπομπές συναντιέται η «μάζα» των τηλεθεατών.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου