...στα ερείπια της ΑΕΠΙ...
Από τον Σεπτέμβριο θα βγουν για εισπράξεις πνευματικών δικαιωμάτων από τα ΜΜΕ και τα καταστήματα και η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων του υπουργείου Πολιτισμού και η «Αυτοδιαχείριση». Υπάρχει μία...
ομάδα δημιουργών που έχει ακολουθήσει τον ιδιωτικό φορέα, ενώ ο δεύτερος ανήκει στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας του υπουργείου Πολιτισμού με επικεφαλής την προσωρινή διαχειρίστρια Μαρία Βλάχου.
Η υπηρεσία του υπουργείου είναι προσωρινός φορέας και συστάθηκε μέχρι οι καλλιτέχνες, εντός διαστήματος δύο ετών, να δημιουργήσουν τον δικό τους, που θα διαχειρίζεται τα συγγενικά και πνευματικά τους δικαιώματα. Η ΕΥΕΔ δηλώνει πως εκπροσωπεί περισσότερους από 14.600 έλληνες δημιουργούς και δικαιούχους δικαιωμάτων, με ενδεικτικά τα ονόματα των Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Χατζιδάκι (κληρονόμοι), Οδυσσέα Ελύτη (κληρονόμοι), Νίκου Γκάτσου (κληρονόμοι), Σταύρου Ξαρχάκου, Λευτέρη Παπαδόπουλου κ.ά. Αναφέρει επίσης πως έχει συμβάσεις με μεγάλους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης του εξωτερικού και των μεγάλων πολυεθνικών εκδοτών μουσικής Warner Chappell Music Publishing και Universal. Είναι έτοιμη να δραστηριοποιήσει τον εισπρακτικό μηχανισμό για την αποτελεσματικότερη αδειοδότηση και είσπραξη των πνευματικών δικαιωμάτων, έχοντας το πλεονέκτημα της άμεσης πρόσβασης στη μεγάλη βάση δεδομένων των ήδη καταγεγραμμένων χρηστών μουσικής.
Η «Αυτοδιαχείριση» από την πλευρά της αμφισβητεί πλήρως την ΕΥΕΔ ακόμη και ως προς τον αριθμό των μελών που δηλώνει πως διαθέτει. Ο φορέας αναφέρει πως σήμερα εκπροσωπεί όλο το αγγλοσαξονικό ρεπερτόριο, που χρησιμοποιείται σε πολύ μεγάλο βαθμό σε όλη την Ελλάδα, μέσω της PRS for Music Αγγλίας, της SOCAN Καναδά, της APRA/AMCOS Αυστραλίας και της IMRO Ιρλανδίας, ενώ δηλώνει πως σύντομα θα εκπροσωπεί και το αμερικανικό ρεπερτόριο. Επίσης ότι έχει το μεγαλύτερο εμπορικό -παλαιό και σύγχρονο- ρεπερτόριο που παίζεται ζωντανά και αναμεταδίδεται σε όλη την Ελλάδα σε χώρους ψυχαγωγίας, εστίασης, συναυλιών και σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς κ.λπ. (Μάρκος Βαμβακάρης, Γιάννης Παπαϊωάννου, Γιώργος Ζαμπέτας, Άκης Πάνου, Κώστας Βίρβος, Πυθαγόρας, Σωτηρία Μπέλλου κ.ά.). Και ακόμη ένα διαχρονικό ρεπερτόριο ιστορικής και καλλιτεχνικής σημασίας. (Γιάννης Ρίτσος, Δημήτρης Χριστοδούλου, Νίκος Μαμαγκάκης, Νίκος Σκαλκώτας, Χάρης Βρόντος, Χρήστος Λεοντής, Γιάννης Γλέζος, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Παντελής Θαλασσινός κ.ά.).
Επισημαίνει ακόμα πως στον κατάλογο της ΕΥΕΔ με τα μέλη της βρίσκονται «σχεδόν όλοι οι καλλιτέχνες που διετέλεσαν μέλη των ΔΣ της ΑΕΠΙ κι επομένως είχαν ευθύνες για τα πεπραγμένα της». Με τη σειρά της και η «Αυτοδιαχείριση» δηλώνει πως είναι έτοιμη από τις αρχές Σεπτεμβρίου, με το δίκτυο εποπτών που έχει οργανώσει σε όλη την Ελλάδα, να ενεργοποιήσει άμεσα τη συλλογική σύμβαση που έχει υπογράψει με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας...
typologies.gr
Από τον Σεπτέμβριο θα βγουν για εισπράξεις πνευματικών δικαιωμάτων από τα ΜΜΕ και τα καταστήματα και η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων του υπουργείου Πολιτισμού και η «Αυτοδιαχείριση». Υπάρχει μία...
ομάδα δημιουργών που έχει ακολουθήσει τον ιδιωτικό φορέα, ενώ ο δεύτερος ανήκει στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας του υπουργείου Πολιτισμού με επικεφαλής την προσωρινή διαχειρίστρια Μαρία Βλάχου.
Η υπηρεσία του υπουργείου είναι προσωρινός φορέας και συστάθηκε μέχρι οι καλλιτέχνες, εντός διαστήματος δύο ετών, να δημιουργήσουν τον δικό τους, που θα διαχειρίζεται τα συγγενικά και πνευματικά τους δικαιώματα. Η ΕΥΕΔ δηλώνει πως εκπροσωπεί περισσότερους από 14.600 έλληνες δημιουργούς και δικαιούχους δικαιωμάτων, με ενδεικτικά τα ονόματα των Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Χατζιδάκι (κληρονόμοι), Οδυσσέα Ελύτη (κληρονόμοι), Νίκου Γκάτσου (κληρονόμοι), Σταύρου Ξαρχάκου, Λευτέρη Παπαδόπουλου κ.ά. Αναφέρει επίσης πως έχει συμβάσεις με μεγάλους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης του εξωτερικού και των μεγάλων πολυεθνικών εκδοτών μουσικής Warner Chappell Music Publishing και Universal. Είναι έτοιμη να δραστηριοποιήσει τον εισπρακτικό μηχανισμό για την αποτελεσματικότερη αδειοδότηση και είσπραξη των πνευματικών δικαιωμάτων, έχοντας το πλεονέκτημα της άμεσης πρόσβασης στη μεγάλη βάση δεδομένων των ήδη καταγεγραμμένων χρηστών μουσικής.
Η «Αυτοδιαχείριση» από την πλευρά της αμφισβητεί πλήρως την ΕΥΕΔ ακόμη και ως προς τον αριθμό των μελών που δηλώνει πως διαθέτει. Ο φορέας αναφέρει πως σήμερα εκπροσωπεί όλο το αγγλοσαξονικό ρεπερτόριο, που χρησιμοποιείται σε πολύ μεγάλο βαθμό σε όλη την Ελλάδα, μέσω της PRS for Music Αγγλίας, της SOCAN Καναδά, της APRA/AMCOS Αυστραλίας και της IMRO Ιρλανδίας, ενώ δηλώνει πως σύντομα θα εκπροσωπεί και το αμερικανικό ρεπερτόριο. Επίσης ότι έχει το μεγαλύτερο εμπορικό -παλαιό και σύγχρονο- ρεπερτόριο που παίζεται ζωντανά και αναμεταδίδεται σε όλη την Ελλάδα σε χώρους ψυχαγωγίας, εστίασης, συναυλιών και σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς κ.λπ. (Μάρκος Βαμβακάρης, Γιάννης Παπαϊωάννου, Γιώργος Ζαμπέτας, Άκης Πάνου, Κώστας Βίρβος, Πυθαγόρας, Σωτηρία Μπέλλου κ.ά.). Και ακόμη ένα διαχρονικό ρεπερτόριο ιστορικής και καλλιτεχνικής σημασίας. (Γιάννης Ρίτσος, Δημήτρης Χριστοδούλου, Νίκος Μαμαγκάκης, Νίκος Σκαλκώτας, Χάρης Βρόντος, Χρήστος Λεοντής, Γιάννης Γλέζος, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Παντελής Θαλασσινός κ.ά.).
Επισημαίνει ακόμα πως στον κατάλογο της ΕΥΕΔ με τα μέλη της βρίσκονται «σχεδόν όλοι οι καλλιτέχνες που διετέλεσαν μέλη των ΔΣ της ΑΕΠΙ κι επομένως είχαν ευθύνες για τα πεπραγμένα της». Με τη σειρά της και η «Αυτοδιαχείριση» δηλώνει πως είναι έτοιμη από τις αρχές Σεπτεμβρίου, με το δίκτυο εποπτών που έχει οργανώσει σε όλη την Ελλάδα, να ενεργοποιήσει άμεσα τη συλλογική σύμβαση που έχει υπογράψει με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας...
typologies.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου