Ωστε λοιπόν «αυτά που επισημαίνει ο Αμβρόσιος δεν είναι λάθη, είναι ο τρόπος με τον οποίο τα λέει». Η...
έγκριση των λεγομένων του δεσπότη Καλαβρύτων, η επικύρωση, ο καθαγιασμός τους, έγινε από τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο στη συνέντευξή του στον Αλέξη Παπαχελά, στον ΣΚΑΪ. Ο μακαριώτατος συμμερίζεται την ουσία όσων κηρύσσει ο Αμβρόσιος από τον άμβωνα ή το μπλογκ του. Οι κάποιες ενστάσεις του αφορούν τον τρόπο εκφοράς τους. Το στυλ. Μακάρι να ήταν φιλολογικού τύπου το θέμα που εγείρουν οι δημόσιες τοποθετήσεις του Αμβρόσιου, που, ταγματάρχης της Χωροφυλακής επί χούντας αυτός, δεν δίστασε το 1976, στον χειροτονητήριο λόγο του, να στείλει «θερμόν εν Κυρίω ασπασμόν» στους βασανιστές. Μακάρι να ήταν γραφικότητα η συνήθειά του να χτυπάει πένθιμα τις καμπάνες όποτε θέλει να δείξει σφοδρό το αντιπολιτευτικό του πάθος. Μακάρι τα αναθέματά του για «τα προδοτικά ΜΜΕ που προβάλλουν και μεγεθύνουν τις όποιες ακρότητες της Χρυσής Αυγής» να ήταν υφολογικό προβληματάκι.
Μακάρι οι κατάρες του εναντίον πολιτικών που δεν πορεύονται κατά τας εντολάς του να αφορούσαν μόνο τους λαογράφους που μελετούν την παρουσία της κατάρας στον ελληνικό βίο. Μακάρι οι παραινέσεις και οι ευλογίες του προς το κόμμα-αίμα Μιχαλολιάκου να ήταν ένα τριτεύον θέμα, της αρμοδιότητας της ρητορικής. Τις θυμίζω: «Αν τροποποιήσετε το στυλ που εφαρμόζετε, αν ωριμάσετε δηλαδή, μπορείτε να καταστείτε μια γλυκιά ελπίδα για τον απελπισμένο πια πολίτη και μια ήρεμη δύναμη στο σαπισμένο πια πολιτικό σύστημα». Ο Αμβρόσιος πολιτεύεται. Κομματίζεται. Χρησιμοποιεί τον θώκο του, και το κύρος που τον συνοδεύει (κύρος συνδυασμένο με τον μεταφυσικό φόβο που τρώει τα σωθικά των πλέον ευπίστων), για να δώσει γραμμή. Nα ποδηγετήσει. Και να χωρίσει – όχι να ενώσει. Δεν είναι όμως ο μόνος. Το δόγμα «Εκκλησία = Κόμμα», επεξεργασμένο στην πιο σκληρή εκδοχή του από τον Χριστόδουλο, έχει πολλούς θιασώτες: όσους πρεσβεύουν πως η Εκκλησία δικαιούται να επιβάλει στην Πολιτεία την άποψή της για τα πάντα, ακόμα και σε ζητήματα που το Σύνταγμα δεν της αναγνωρίζει πρωτεύοντα ρόλο. Κάποια σημάδια έδειχναν ότι ο νυν αρχιεπίσκοπος δεν συγκαταλέγεται σ’ αυτούς. Η άφεση αμαρτιών στον Αμβρόσιο υποδηλώνει ότι βιαστήκαμε να τα διαβάσουμε. Και μάλλον τα διαβάσαμε λάθος...
Παντελής Μπουκάλας (Καθημερινή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου