Δυστυχώς, ο κ. Ιερώνυμος -του ζητώ συγγνώμη κι από αυτή τη θέση- είναι ένας προβληματικός άνθρωπος. Άλλα λέει το βράδυ, άλλα λέει το πρωί. Είναι ασυνεπής. Και το λέω αυτό ως...
δημοσιογράφος και πολίτης. Είναι ασυνεπής στις σχέσεις και στα λόγια του. Διότι, για το μουσουλμανικό τέμενος, παραδείγματος χάριν, το βράδυ έλεγε ότι συμφωνεί και ότι πρέπει να γίνει. Και το πρωί λέει ότι πρέπει να το αναβάλει η Πολιτεία, επικαλούμενος διάφορα προσχήματα, όπως ποιος θα το διοικεί ή ποιους κινδύνους περικλείουν οι διαφορές μεταξύ των μουσουλμάνων.
Είναι ασυνεπής, επίσης, διότι, ενώ επιτίθεται στον Φίλη για την υποτιθέμενη κριτική του στην Ιεραρχία, για τον Αμβρόσιο, που επιτίθεται με ανείπωτα λόγια και κατάρες στην κυβέρνηση και στον Φίλη προσωπικά -να σαπίσει το χέρι του!-, μόνο καλά λόγια έχει. Το πρόβλημά του είναι όχι όσα λέει, αλλά ο τρόπος που τα λέει! Δηλαδή, ένας υπουργός που τολμά να ασχοληθεί απέξω - απέξω με την ιστορία της Εκκλησίας είναι περίπου... εξορκιστέος. Ένας ιεράρχης, όμως, που καταριέται δημοσίως τους φανταστικούς εχθρούς της Εκκλησίας και του έθνους είναι άψογος. Δεν υπάρχει κάποια ασυνέπεια εδώ;
Πιστεύω ότι, αν έδειξε κάτι η συνέντευξη στον Παπαχελά, είναι η ασυνέπεια του αρχιεπισκόπου. Άλλον Ιερώνυμο ξέραμε, άλλος μας προέκυψε. Ο σοβαρός και μετρημένος δίνει τη θέση του στον προβληματικό, που «αποκαλύπτει» ότι ο Καμμένος τού δήλωσε έτοιμος να ρίξει την κυβέρνηση, αν κ.λπ... Ή ότι το γραφείο του Τσίπρα άφησε σε τηλεφωνική τους επικοινωνία έκθετο τον Φίλη. Ενώ η μετριοπάθειά του δίνει τη θέση της σε διαπιστώσεις για αφελληνισμό και αποχριστιανισμό. Και πώς μου ήρθαν στο μυαλό, ακούγοντάς το τελευταίο, ο Καλός Σαμαρείτης και κάτι σακατεμένοι ψαράδες στο Πέραμα;
Γιατί άλλαξε τόσο θεαματικά απόψεις και συμπλέει με τους ακραίους της Ιεραρχίας είναι ένα ερώτημα που απασχολεί πολλούς. Ίσως λόγω συσχετισμών εντός της Ιεραρχίας. Ίσως λόγω της ωρίμανσής του -όσο ωριμάζουμε όλοι αλλάζουμε και όχι πάντα προς το καλύτερο. Ίσως και λόγω του ότι δεν μπορεί να ανεχτεί άθεους, ορκισμένους με πολιτικό όρκο, στην κυβέρνηση. Πού να ξέρεις. Ευτυχώς, τουλάχιστον, που δεν τον κινεί κάποιος αναχρονιστικός αντικομμουνισμός. Γιατί για τον κ. Κουτσούμπα και τη στάση του απέναντι στην Εκκλησία είπε τα καλύτερα λόγια...
Θανάσης Καρτερός
δημοσιογράφος και πολίτης. Είναι ασυνεπής στις σχέσεις και στα λόγια του. Διότι, για το μουσουλμανικό τέμενος, παραδείγματος χάριν, το βράδυ έλεγε ότι συμφωνεί και ότι πρέπει να γίνει. Και το πρωί λέει ότι πρέπει να το αναβάλει η Πολιτεία, επικαλούμενος διάφορα προσχήματα, όπως ποιος θα το διοικεί ή ποιους κινδύνους περικλείουν οι διαφορές μεταξύ των μουσουλμάνων.
Είναι ασυνεπής, επίσης, διότι, ενώ επιτίθεται στον Φίλη για την υποτιθέμενη κριτική του στην Ιεραρχία, για τον Αμβρόσιο, που επιτίθεται με ανείπωτα λόγια και κατάρες στην κυβέρνηση και στον Φίλη προσωπικά -να σαπίσει το χέρι του!-, μόνο καλά λόγια έχει. Το πρόβλημά του είναι όχι όσα λέει, αλλά ο τρόπος που τα λέει! Δηλαδή, ένας υπουργός που τολμά να ασχοληθεί απέξω - απέξω με την ιστορία της Εκκλησίας είναι περίπου... εξορκιστέος. Ένας ιεράρχης, όμως, που καταριέται δημοσίως τους φανταστικούς εχθρούς της Εκκλησίας και του έθνους είναι άψογος. Δεν υπάρχει κάποια ασυνέπεια εδώ;
Πιστεύω ότι, αν έδειξε κάτι η συνέντευξη στον Παπαχελά, είναι η ασυνέπεια του αρχιεπισκόπου. Άλλον Ιερώνυμο ξέραμε, άλλος μας προέκυψε. Ο σοβαρός και μετρημένος δίνει τη θέση του στον προβληματικό, που «αποκαλύπτει» ότι ο Καμμένος τού δήλωσε έτοιμος να ρίξει την κυβέρνηση, αν κ.λπ... Ή ότι το γραφείο του Τσίπρα άφησε σε τηλεφωνική τους επικοινωνία έκθετο τον Φίλη. Ενώ η μετριοπάθειά του δίνει τη θέση της σε διαπιστώσεις για αφελληνισμό και αποχριστιανισμό. Και πώς μου ήρθαν στο μυαλό, ακούγοντάς το τελευταίο, ο Καλός Σαμαρείτης και κάτι σακατεμένοι ψαράδες στο Πέραμα;
Γιατί άλλαξε τόσο θεαματικά απόψεις και συμπλέει με τους ακραίους της Ιεραρχίας είναι ένα ερώτημα που απασχολεί πολλούς. Ίσως λόγω συσχετισμών εντός της Ιεραρχίας. Ίσως λόγω της ωρίμανσής του -όσο ωριμάζουμε όλοι αλλάζουμε και όχι πάντα προς το καλύτερο. Ίσως και λόγω του ότι δεν μπορεί να ανεχτεί άθεους, ορκισμένους με πολιτικό όρκο, στην κυβέρνηση. Πού να ξέρεις. Ευτυχώς, τουλάχιστον, που δεν τον κινεί κάποιος αναχρονιστικός αντικομμουνισμός. Γιατί για τον κ. Κουτσούμπα και τη στάση του απέναντι στην Εκκλησία είπε τα καλύτερα λόγια...
Θανάσης Καρτερός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου