29.2.16

Spotlight και Ντι Κάπριο...

Το «Spotlight» καλύτερη ταινία, πρώτο Όσκαρ για τον Ντι Κάπριο

οι μεγάλοι νικητές των Όσκαρ...

Επιτέλους Όσκαρ για τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος είναι, αναμφισβήτητα, ο μεγάλος νικητής της λαμπερής βραδιάς. Ο 41χρονος ηθοποιός πήρε το...
πολυπόθητο αγαλματάκι, ενώ το Spotlight κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας και όχι η πολυδιαφημισμένη «Επιστροφή» του Αλεχάντρο Ινιαρίτου. Ο Μεξικανός «βολεύτηκε» με το Όσκαρ σκηνοθεσίας.

Ξεχωριστή στιγμή η βράβευση του σπουδαίου Ένιο Μορικόνε με το Όσκαρ Μουσικής για την ταινία «Οι μισητοί 8» του Κουέντιν Ταραντίνο.

Οι βραβεύσεις στις κυριότερες κατηγορίες:

Βραβείο καλύτερης ταινίας: Spotlight, Τομ Μακάρθι
Βραβείο σκηνοθεσίας: Αλεχάντρο Ινιαρίτου - Η Επιστροφή
Βραβείο Α' ανδρικού ρόλου: Λεονάρντο Ντι Κάπριο - Η Επιστροφή
Βραβείο Α΄γυναικείου ρόλου: Μπρι Λάρσον - Δωμάτιο
Βραβείο Β' ανδρικού ρόλου: Μαρκ Ράιλανς - Η γέφυρα των κατασκόπων
Βραβείο Β' γυναικείου ρόλου: Αλίσια Βικάντερ - Το κορίτσι από τη Δανία
Βραβείο πρωτότυπου σεναρίου: Τζος Σίνγκερ, Spotlight
Βραβείο μουσικής: Ένιο Μορικόνε - Οι μισητοί 8
Βραβείο ξενόγλωσσης ταινίας: Ο γιος του Σαούλ, Λάσλο Νέμες
Βραβείο καλύτερης ταινίας animation: Τα μυαλά που κουβαλάς, Pixar
Η φετινή τελετή πραγματοποιήθηκε στη σκιά διαμαρτυριών για αποκλεισμό των έγχρωμων ηθοποιών από τις υποψηφιότητες με τον οικοδεσπότη, Κρις Ροκ, να ξεσπαθώνει από την αρχή.
Τα ωμά, αν και χιουμοριστικά, σχόλια του Ροκ είχαν προφανή στόχο τις διακρίσεις στη βιομηχανία και ο τόνος ήταν ξεκάθαρος ήδη από τα πρώτα του λόγια: «Καλωσήλθατε στην τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, γνωστή επίσης και ως τελετή απονομής βραβείων για λευκούς». Και συνέχισε: «αντιλαμβάνεστε πως εάν είχαν υποψηφιότητες και για τους παρουσιαστές, δεν θα έπαιρνα ποτέ αυτή τη δουλειά!».

Ο Ροκ δεν δίστασε να διανθίσει την κατά τα άλλα λαμπερή, πολύωρη τελετή απονομής με ριπές αντιρατσιστικής σάτιρας. Διερωτήθηκε ρητορικά, για παράδειγμα, γιατί η οργή των μαύρων για την έλλειψη ποικιλομορφίας στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ δεν είχε εκδηλωθεί τη δεκαετία του 1950 και του 1960. «Επειδή είχαμε αληθινά προβλήματα για τα οποία διαδηλώναμε την εποχή εκείνη», συνέχισε: «Ήμασταν κάπως απασχολημένοι, μας βίαζαν και μας λίντσαραν, και δεν ενδιαφερόμασταν για το ποιος κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας. Αν μόλις κρέμασαν τη γιαγιά σου από ένα δέντρο, είναι λιγάκι δύσκολο να νοιάζεσαι ποιος κέρδισε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ ή καλύτερης ξένης ταινίας».

Τα καυστικά σχόλια του Ροκ δεν αφορούσαν απλά και μόνο την κινηματογραφική βιομηχανία: προκάλεσε ηχηρά γέλια στην αίθουσα όταν είπε πως το κομμάτι της τελετής που συνήθως αφιερώνεται «στη μνήμη» κάποιου σπουδαίου ανθρώπου της έβδομης τέχνης φέτος θα αφορά «τους μαύρους που πυροβόλησαν αστυνομικοί ενώ πήγαιναν να δουν κάποια ταινία».

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.