Για τη χρονολόγηση και την... αφηρωισμένη ταυτότητα του μνημείου...
Νέα στοιχεία που οδηγούν στην εκτίμηση ότι ο τύμβος Καστά της Αμφίπολης κατασκευάστηκε, τουλάχιστον αρχικά, προς τιμήν...
εξέχουσας προσωπικότητας, έχουν προκύψει, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», από την ανασκαφική έρευνα με επικεφαλής την κυρία Κατερίνα Περιστέρη.
Μάλιστα, η μελέτη των δεδομένων φαίνεται ότι τείνει να ανασυνθέσει σε κάποιο βαθμό την ταυτότητα προσώπου στο οποίο είχε αφιερωθεί μνημείο με λατρευτική χρήση. Πάντως, εν γένει από τα δεδομένα του τάφου, και όχι μόνο, οι επιστήμονες θεωρούν ότι το σύνολο παραπέμπει σε νεκρό ή νεκρούς αφηρωισμένους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ενδείξεις που ενισχύουν την άποψη ότι η κιβωτιόσχημη θήκη στον τελευταίο θάλαμο του τάφου είχε θέση για δυο νεκρούς, με ενταφιασμό και με καύση (τεφροδόχο).
Παρά το ότι η μελέτη των ευρημάτων και η έρευνα συνεχίζεται, αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο πλαίσιο της εκδήλωσης στο ΑΠΘ για το ανασκαφικό έργο στον Τύμβο Καστά η ομιλία της αρχαιολόγου και επικεφαλής της ανασκαφής στην Αμφίπολη. Η κυρία Περιστέρη θα δώσει, μεταξύ άλλων, αναλυτικά δεδομένα για τη χρονολόγηση του ταφικού συγκροτήματος στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ. αιώνα. Αναμένεται να παραθέσει τα πειστήρια που, εδώ και καιρό, επιτρέπουν στην ανασκαφική ομάδα να διατυπώνει με σαφήνεια ότι το σύνολο στον Τύμβο Καστά της Αμφίπολης -περίβολος ταφικό μνημείο, λέοντας- είναι πρωιμότερο από τα ρωμαϊκά χρόνια.
Κλειδί είναι η ανασκαφική διερεύνηση, τα κινητά ευρήματα, οι ταυτίσεις αρχιτεκτονικών μελών που βρέθηκαν κοντά στον τάφο και στη γύρω περιοχή αλλά και η τεχνοτροπία των γλυπτών, του ψηφιδωτού αλλά και της γραπτής ζωφόρου (θριγκού) που υπήρχε στον τάφο.
Στον θριγκό η επιζωγράφιση γίνεται απευθείας πάνω στο μάρμαρο, όπως και στα ιωνικά επιστύλια, στους πλευρικούς τοίχους, κάτι που, σύμφωνα με εκτιμήσεις, δείχνει πολύ πρώιμη κατασκευή.
Η τοποθέτηση χρώματος απευθείας πάνω στο μάρμαρο είναι ως τεχνική πρωιμότερη από τους ελληνιστικούς χρόνους. Τόσο η χρονολόγηση όσο και οι ενδείξεις για διαφορετικές οικοδομικές φάσεις αποτυπώνονται στην τέχνη, στη διάταξη των χώρων αλλά και στον τρόπο κατασκευής του τάφου...
Νέα στοιχεία που οδηγούν στην εκτίμηση ότι ο τύμβος Καστά της Αμφίπολης κατασκευάστηκε, τουλάχιστον αρχικά, προς τιμήν...
εξέχουσας προσωπικότητας, έχουν προκύψει, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», από την ανασκαφική έρευνα με επικεφαλής την κυρία Κατερίνα Περιστέρη.
Μάλιστα, η μελέτη των δεδομένων φαίνεται ότι τείνει να ανασυνθέσει σε κάποιο βαθμό την ταυτότητα προσώπου στο οποίο είχε αφιερωθεί μνημείο με λατρευτική χρήση. Πάντως, εν γένει από τα δεδομένα του τάφου, και όχι μόνο, οι επιστήμονες θεωρούν ότι το σύνολο παραπέμπει σε νεκρό ή νεκρούς αφηρωισμένους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ενδείξεις που ενισχύουν την άποψη ότι η κιβωτιόσχημη θήκη στον τελευταίο θάλαμο του τάφου είχε θέση για δυο νεκρούς, με ενταφιασμό και με καύση (τεφροδόχο).
Παρά το ότι η μελέτη των ευρημάτων και η έρευνα συνεχίζεται, αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο πλαίσιο της εκδήλωσης στο ΑΠΘ για το ανασκαφικό έργο στον Τύμβο Καστά η ομιλία της αρχαιολόγου και επικεφαλής της ανασκαφής στην Αμφίπολη. Η κυρία Περιστέρη θα δώσει, μεταξύ άλλων, αναλυτικά δεδομένα για τη χρονολόγηση του ταφικού συγκροτήματος στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ. αιώνα. Αναμένεται να παραθέσει τα πειστήρια που, εδώ και καιρό, επιτρέπουν στην ανασκαφική ομάδα να διατυπώνει με σαφήνεια ότι το σύνολο στον Τύμβο Καστά της Αμφίπολης -περίβολος ταφικό μνημείο, λέοντας- είναι πρωιμότερο από τα ρωμαϊκά χρόνια.
Κλειδί είναι η ανασκαφική διερεύνηση, τα κινητά ευρήματα, οι ταυτίσεις αρχιτεκτονικών μελών που βρέθηκαν κοντά στον τάφο και στη γύρω περιοχή αλλά και η τεχνοτροπία των γλυπτών, του ψηφιδωτού αλλά και της γραπτής ζωφόρου (θριγκού) που υπήρχε στον τάφο.
Στον θριγκό η επιζωγράφιση γίνεται απευθείας πάνω στο μάρμαρο, όπως και στα ιωνικά επιστύλια, στους πλευρικούς τοίχους, κάτι που, σύμφωνα με εκτιμήσεις, δείχνει πολύ πρώιμη κατασκευή.
Η τοποθέτηση χρώματος απευθείας πάνω στο μάρμαρο είναι ως τεχνική πρωιμότερη από τους ελληνιστικούς χρόνους. Τόσο η χρονολόγηση όσο και οι ενδείξεις για διαφορετικές οικοδομικές φάσεις αποτυπώνονται στην τέχνη, στη διάταξη των χώρων αλλά και στον τρόπο κατασκευής του τάφου...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.