Ένα πραγματικό "παλάτι", που παραπέμπει ακόμα και στη βασιλική οικογένεια της Μακεδονίας, αποτελούσε ο...
δεύτερος θάλαμος του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης. Τα νέα συγκλονιστικά δεδομένα αποκαλύπτονται από τις έρευνες σε κομμάτια από το επιστύλιο της αίθουσας. Αν και αλλοιωμένες από την πάροδο των ετών, οι παραστάσεις που ήταν ζωγραφισμένες πάνω στο επιστύλιο μαρτυρούν ότι ο θάλαμος που οδηγούσε στον νεκρό της Αμφίπολης, αποτελούσε μια μεγαλοπρεπή αίθουσα, γεμάτη από εντυπωσιακά διακοσμητικά στοιχεία.
Οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι οι παραστάσεις του επιστύλιου απεικόνιζαν αθλητικούς αγώνες, μυθολογικά θέματα και τη δραστηριότητα του κυνηγιού, που στην αρχαιότητα αποτελούσε απόδειξη ανδρείας. Επισημαίνουν παράλληλα πως τέτοιες εικόνες έχουν βρεθεί στους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας.
"Αυτές οι παραστάσεις γίνονταν για χάρη εύπορων ανθρώπων με αξιώματα, οι οποίοι ανήκαν στα κορυφαία στρώματα της αριστοκρατίας της αρχαίας κοινωνίας, ακόμα και στη βασιλική οικογένεια", αναφέρει η καθηγήτρια Αρχαιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) Ελένη Μανακίδου.
"Όσοι ανήκαν στη λεγόμενη ‘‘αριστοκρατία’’ της εποχής είχαν στους τάφους τους τοιχογραφίες από αγώνες, κυνήγι ή συμπόσια. Τέτοιες καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις βρίσκονται και στον λεγόμενο ‘‘τάφο του Πρίγκιπα’’ στη Βεργίνα", συμπληρώνει η καθηγήτρια του ΑΠΘ.
Οι έρευνες
Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Πολιτισμού έχει δώσει στη δημοσιότητα εικόνες μόνο από επτά μαρμάρινα τμήματα του σπασμένου επιστύλιου, το οποίο βρισκόταν μεταξύ των τοίχων και της οροφής του ταφικού μνημείου.
Οι έρευνες σε αυτά τα μαρμάρινα τμήματα έχουν αποκαλύψει πέντε μορφές: στο κέντρο βρίσκεται ένα ζώο, πιθανότατα ταύρος, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα από έναν άνδρα και μία γυναίκα. Στο περιθώριο διακρίνονται δύο ακόμη μορφές, αυτή τη φορά πτερωτές, οι οποίες παραπέμπουν στη θεά Νίκη.
"Υπάρχουν ακόμα πολλές έρευνες που πρέπει να γίνουν ώστε να δούμε με σιγουριά τι ακριβώς απεικονίζεται. Οι εικόνες όμως που έχουμε δείχνουν ότι ίσως έχει να κάνει με αθλητικό αγώνα. Εκτός από τις μορφές που παραπέμπουν στη θεά Νίκη υπάρχει και ένα έπαθλο, ένα αγγείο και ένας αμφορέας με τριποδικό στήριγμα", αναφέρει η Ελ. Μανακίδου.
δεύτερος θάλαμος του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης. Τα νέα συγκλονιστικά δεδομένα αποκαλύπτονται από τις έρευνες σε κομμάτια από το επιστύλιο της αίθουσας. Αν και αλλοιωμένες από την πάροδο των ετών, οι παραστάσεις που ήταν ζωγραφισμένες πάνω στο επιστύλιο μαρτυρούν ότι ο θάλαμος που οδηγούσε στον νεκρό της Αμφίπολης, αποτελούσε μια μεγαλοπρεπή αίθουσα, γεμάτη από εντυπωσιακά διακοσμητικά στοιχεία.
Οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι οι παραστάσεις του επιστύλιου απεικόνιζαν αθλητικούς αγώνες, μυθολογικά θέματα και τη δραστηριότητα του κυνηγιού, που στην αρχαιότητα αποτελούσε απόδειξη ανδρείας. Επισημαίνουν παράλληλα πως τέτοιες εικόνες έχουν βρεθεί στους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας.
"Αυτές οι παραστάσεις γίνονταν για χάρη εύπορων ανθρώπων με αξιώματα, οι οποίοι ανήκαν στα κορυφαία στρώματα της αριστοκρατίας της αρχαίας κοινωνίας, ακόμα και στη βασιλική οικογένεια", αναφέρει η καθηγήτρια Αρχαιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) Ελένη Μανακίδου.
"Όσοι ανήκαν στη λεγόμενη ‘‘αριστοκρατία’’ της εποχής είχαν στους τάφους τους τοιχογραφίες από αγώνες, κυνήγι ή συμπόσια. Τέτοιες καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις βρίσκονται και στον λεγόμενο ‘‘τάφο του Πρίγκιπα’’ στη Βεργίνα", συμπληρώνει η καθηγήτρια του ΑΠΘ.
Οι έρευνες
Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Πολιτισμού έχει δώσει στη δημοσιότητα εικόνες μόνο από επτά μαρμάρινα τμήματα του σπασμένου επιστύλιου, το οποίο βρισκόταν μεταξύ των τοίχων και της οροφής του ταφικού μνημείου.
Οι έρευνες σε αυτά τα μαρμάρινα τμήματα έχουν αποκαλύψει πέντε μορφές: στο κέντρο βρίσκεται ένα ζώο, πιθανότατα ταύρος, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα από έναν άνδρα και μία γυναίκα. Στο περιθώριο διακρίνονται δύο ακόμη μορφές, αυτή τη φορά πτερωτές, οι οποίες παραπέμπουν στη θεά Νίκη.
"Υπάρχουν ακόμα πολλές έρευνες που πρέπει να γίνουν ώστε να δούμε με σιγουριά τι ακριβώς απεικονίζεται. Οι εικόνες όμως που έχουμε δείχνουν ότι ίσως έχει να κάνει με αθλητικό αγώνα. Εκτός από τις μορφές που παραπέμπουν στη θεά Νίκη υπάρχει και ένα έπαθλο, ένα αγγείο και ένας αμφορέας με τριποδικό στήριγμα", αναφέρει η Ελ. Μανακίδου.
Διαβάστε περισσότερα εδώ...
real.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου