Μια σβάστικα στο μπράτσο...
Μέχρι τώρα έχουμε ανατριχιάσει πολλές φορές. Με τις «επιδόσεις» -φραστικές και πρακτικές- των βουλευτών της κοινοβουλευτικής ομάδας της Χρυσής Αυγής. Εντός και εκτός Βουλής. Στις...
«τοποθετήσεις» από τα έδρανα του Κοινοβουλίου ή στις μπρατσωμένες θέσεις στους δρόμους και στις πλατείες της Αθήνας. Ο αντίλογος ήταν κάθε φορά ηχηρός και πολλαπλός. Αυτή τη φορά, όμως, δεν ανατρίχιασα απλώς. Τρόμαξα. Κι όχι με κάτι που έκανε η Χρυσή Αυγή, αλλά με κάτι που έχει αποδέκτες όλους εμάς, και εκείνους που συμποσούνται στα δημοσκοπικά ποσοστά της και όλους εμάς. Τους απέναντι, όπως ισχυρίζονται πολλοί.
Θα υπέπεσε στην αντίληψή σας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τον διαδικτυακό των social media, τον κουτσομπολίστικο, τον όποιον τέλος πάντων, η εμφάνιση του πλέον προβεβλημένου βουλευτή της κοινοβουλευτικής αυτής ομάδας με ένα μοντέλο δίπλα του από τη μία πλευρά και μ’ έναν αγκυλωτό σταυρό στο μπράτσο του, χαραγμένο και άσβεστο με τη μέθοδο του τατουάζ, στο άλλο μπράτσο του.
Το πρόβλημα δεν είναι ούτε το ποια συνοδεύει - ή ποια τον συνοδεύει. Δικό της πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι ότι όλο αυτό (με τον αγκυλωτό σταυρό μέσα!) προβάλλεται σαν ένα ακόμα ζευγάρι του life style στα αντίστοιχα site (σε έντυπα του είδους δεν το έχω δει, αλλά μπορεί και να υπάρχει). Το πρόβλημα δηλαδή είναι ότι δεν καταλαβαίνουμε, για μία ακόμη φορά, τι θεωρούμε -όλοι οι υπόλοιποι- ανώδυνο, τρυφερό, γλυκερό. Και ο αγκυλωτός σταυρός προβάλλεται (και φτάνει σε πάρα πολλούς αποδέκτες μέσω των καλωδίων) ως μια ακόμη «μόδα». Σαν να λέμε ότι φέτος φοράμε ριγέ βερμούδες ή μπαντάνα στο κεφάλι ή κρατάμε πολύχρωμες τσάντες.
Τα λέει πολύ καλά ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Γιάννης Παπαθεοδώρου: «Ενίοτε, η παραμορφωμένη και δυσνόητη γραφή δυσκολεύει το λαϊκίστικο υποκείμενο να παρακολουθήσει την τελετουργία των “ομιλούντων σωμάτων”. Και τότε, η μηρυκαστική δημοσιογραφία αναλαμβάνει τη μετάφραση: το τατουάζ, λέει το ρεπορτάζ για τον λουόμενο Κασιδιάρη, “απεικονίζει έναν αγκυλωτό σταυρό φτιαγμένο από μαιάνδρους και σε σχήμα V η αρχαιοελληνική λέξη ΑΓΧΙΒΑΣΙΗΝ, η οποία χρησιμοποιήθηκε σε διάλογο του Χάιντεγκερ, Γερμανού φιλοσόφου και συμβούλου σε θέματα Παιδείας της ναζιστικής Γερμανίας...”. Αν σήμερα κάτι χαρακτηρίζει την άνοδο του νεοφασισμού είναι η πλήρης άρνηση και η απόρριψη όλων των πολιτισμικών διαμεσολαβήσεων που προϋπέθετε το κοινοβουλευτικό σύστημα, έτσι όπως το γνωρίσαμε από τη μεταπολίτευση και μετά. Η θλιβερή και αποτρόπαια σβάστικα ως απo-ενοχοποημένο αρρενωπό τατουάζ του καλοκαιρινού ρεπορτάζ δείχνει πως δίπλα στην αντισυστημική ρητορική της και τους επιθετικούς τόνους της, η Χρυσή Αυγή έχει κερδίσει και τη θεαματική θερινή της πόζα: την “πόζα μόστρα” της “κόζα νόστρα”». Συμφωνώ απολύτως. Και αναζητώ αντιδράσεις ουσιαστικές.
Όλγα Σέλλα
Ν-Ν:Προφανώς της διέφυγε της κυρίας Σέλλα, πως η ίδια η εφημερίδα που "αποκάλυψε" (Πρώτο Θέμα) την φωτογραφία, έδωσε την διάσταση του lifestyle...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου