Η συνέντευξη της Εύης Βουλγαράκη στο περιοδικό «σχεδία» βάζει τα πράγματα στη θέση τους...
Ποια είναι η άποψη σας για τη θεωρία των δυο άκρων;
Δεν δεχόμαστε επουδενί τη θεωρία των δυο άκρων. Κανείς άλλος πολιτικός χώρος, πέραν της ναζιστικής ακροδεξιάς, δεν...
έχει ένα εγκληματικό ακτιβισμό. Καμία άλλη πολιτική δύναμη δεν δικαιώνει ιδεολογικά τη βία και τις δολοφονίες ανθρώπων. Κανένας άλλος χώρος δεν διακρίνει σε ανθρώπους και υπανθρώπους. Στην πραγματικότητα, η εξίσωση της ναζιστικής βίας με την συμβολική επαναστατικότητα άλλων πολιτικών χώρων, ουσιαστικά της Αριστεράς, αποτελεί ιστορικό ατόπημα και δεν κάνει τίποτε άλλο από το να αμβλύνει την απώθηση για τη Χρυσή Αυγή, να την ενισχύει και να την νομιμοποιεί. Εξάλλου, όσοι κάνουν λόγο για τα δυο άκρα επιδιώκουν να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους ως κεντρώα ή μέση άποψη, και να νομιμοποιήσουν ηθικά και πολιτικά την επιλογή της ακραίας λιτότητας σε βάρος του λαού και συνάμα εκχώρησης του δημοσίου πλούτου.
Λέει πολλά στην συνέντευξη της στο περιοδικό "σχεδία"* η θεολόγος Δρ Εύη Βουλγαράκη για την Χρυσή Αυγή, μια εκ των εμπνευστών της Πρωτοβουλίας Χριστιανών κατά του Εθελοφυλετισμού, Νεοφασισμού και Νεοναζίσμου. Και είναι όλα λόγια καθαρά χωρίς περιστροφές. Λέει για το πρόγραμμα «Διάπλαση των Παίδων» και τα χρυσαυγιτικά εκπαιδευτήρια «του μίσους» ότι «είναι μια μορφή γενιτσαρισμού» και ότι «χειρότερο είναι το γεγονός ότι υπάρχουν γονείς πρόθυμοι να παραδώσουν το παιδί τους σε τέτοιου είδους αγωγή». Επίσης στις ερωτήσεις για τη σχέση Χρυσής Αυγής και χριστιανισμού δεν μασάει τα λόγια της. Ανάμεσα σε άλλα λέει: «Η ρατσιστική, φασιστική και ναζιστική ιδεολογία της καθίσταται διπλά επικίνδυνη όταν ενδύεται το μανδύα της υπεράσπισης των «χριστιανικών αξιών». Δηλαδή αυτό ακριβώς αυτά που είδαμε να συμβαίνουν έξω από το Χυτήριο.
Μερικές παρατηρήσεις σε αυτή την ενδιαφέρουσα συνέντευξη:
1.
Διάλεξα στην αρχή του ποστ να παρουσιάσω αυτούσια την ερώτηση και την απάντηση για τα δυο άκρα. Το θέμα αυτό έχει παίξει με τέτοιο τρόπο στην τηλεόραση ώστε κερδισμένη μόνο η ΧΑ βγήκε από αυτή την ιστορία. Κάποια στιγμή πρέπει να μιλήσουμε για τη νεοναζιστική ιδεολογία της ΧΑ και τις τεράστιες διαφορές που έχει από οποιοδήποτε άλλη ιδεολογία. Δεν μπορεί να μπαίνουν όλα στο ίδιο τσουβάλι. Η Βουλγαράκη ξεκαθαρίζει την θέση της.
2.
Χρησιμοποιεί και αυτή την λέξη «ακτιβισμός» όπως την χρησιμοποίησε πολιτικός πριν μερικούς μήνες. Προσέξτε όμως πως το κάνει. Βάζει το επίθετο «εγκληματικός» οπότε είναι ξεκάθαρο από την αρχή τι ακριβώς εννοεί. Δεν πετάει μια λέξη για να δημιουργήσει εντυπώσεις και δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες.
3.
Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που μόνο στα έντυπα μπορεί κάποιος αν το θέλει να μιλήσει σοβαρά για την ΧΑ. Στην τηλεόραση ο μοναδικός τους στόχος εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις είναι η δημιουργία εντυπώσεων. Αν αυτή η γυναίκα έβγαινε στην τηλεόραση και έλεγε ακριβώς τα ίδια πράγματα δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να περάσει το μήνυμα. Όλο και κάποιος θα την διέκοπτε, μπορεί να την ειρωνευόταν, πάλι θα λέγαμε για το «καταδικάζω την βία από όπου και αν προέρχεται» και άντε πάλι από την αρχή.
4.
Οι καθαρές κουβέντες μπορεί να έρθουν από εκεί που δεν το περιμένεις. Ομολογώ ότι δεν θα περίμενα από μια θεολόγο να μιλήσει με τέτοιο τρόπο για την ΧΑ. Ήμουν προκατειλημμένος. Θες τα επεισόδια έξω από το Χυτήριο; Θες οι δηλώσεις κάποιων παπάδων; Θες ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ; Ήμουν δύσπιστος απέναντι σε ανθρώπους που είναι κοντά στην θρησκεία. Δεν γνώριζα ότι υπάρχει Πρωτοβουλία Χριστιανών κατά του Εθνοφυλετισμού, Νεοναζισμού και Νεοφασισμού. Ότι απέναντι της η ΧΑ έχει χριστιανούς(σ.σ μάλιστα όπως διαβάζω στην συνέντευξη η κίνηση ξεκίνησε με τέσσερα μέλη, από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους και σήμερα στο Facebook αριθμεί 500 μέλη. Στόχος τους είναι η Συνοδική καταδίκη του φαινομένου της ΧΑ)
5.
Η Εποχή ξεσκεπάζει τους πάντες. Οι δήθεν προοδευτικοί του παρελθόντος μπορεί να είναι τα πιο κλειστά(και επικίνδυνα) μυαλά. Και αυτοί που μέχρι σήμερα θεωρούσαμε «συντηρητικούς» να κρίνουν πεντακάθαρα.
*Το περιοδικό δρόμου «σχεδία» πωλείται αποκλειστικά στο δρόμο. Όλοι οι διαπιστευμένοι πωλητές είναι άστεγοι, άνεργοι ή άνθρωποι με εισόδημα κάτω από το όριο της φτώχειας. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3 ευρώ) το 50% (1,5 ευρώ) αποτελεί έσοδο του πωλητή. Τα αποσπάσματα της συνέντευξης στον Σπύρο Ζωνάκη είναι από το 2ο τεύχος Απριλίου.
Βαγγέλης Μακρής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου