... αφιερώνει τα σημερινά σχόλια του στους εκπαιδευτικούς του ΠΑΜΕ και στην ερμηνεία τους για το 1821...
Όσο πλησιάζει στο Κέντρο ο Αλέξης, κάτι τσιμπάει, λένε οι δημοσκοπήσεις. Που σημαίνει πως μέχρι στιγμής είναι σωστές οι εκτιμήσεις, ότι οι συνιστώσες τού είναι βαρίδιο, με πολύ...
μικρή συμμετοχή στο ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ. (Βέβαια ο «σαματάς» είναι μεγαλύτερος από το μπόι. Δεν χρειάζονται πολλοί όμως, όταν έχουν ασυλία).
Τι σημαίνει ασυλία; Ότι όποιος δηλώσει «προοδευτικός», μπορεί να παραβιάζει ανενόχλητα τους νόμους. Πρόκειται μήπως να επέμβει το κράτος στην αυθαίρετη διδασκαλία της ιστορίας από νοσταλγούς του Στάλιν; Όχι βέβαια! Έχουν ασυλία.
Περισπούδαστοι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ μας έδωσαν την ερμηνεία τους για το 1821. Χιλιοειπωμένα επιχειρήματα από τους ίδιους, αλλά δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Είναι ότι κάθε πικραμένος διδάσκει ό,τι έμαθε στην ΚΟΒΑ. Τι χρειάζονται τα επίσημα βιβλία στο σχολείο;
Δύο σημεία απομονώνω από το αντιπαιδαγωγικό φιρμάνι προς τους μαθητές (που δημοσίευσε εχθές ολόκληρο η Voria.gr). Εξακολουθεί να επιμένει το ΚΚΕ, ότι η Εθνεγερσία ήταν «Κοινωνική εξέγερση. Κάθε κοινωνική επανάσταση δίνει απάντηση στο ερώτημα: ποια τάξη θα είναι στην εξουσία».
Δεν πολεμούσαν δηλαδή οι Έλληνες εναντίον των Τούρκων, αλλά εναντίον της καταπιεστικής εξουσίας. Υπάρχει όμως έστω και ένα περιστατικό από τους αγώνες του 1821, που οι πολεμιστές να επιτέθηκαν εναντίον κοτσαμπάσηδων; Και πώς συμβαίνει μετά τη νίκη, οι ίδιοι οι κοτσαμπάσηδες να ήσαν πάλι επικεφαλής του κράτους;
Δεν ενοχλείται το ΚΚΕ που και ο διεθνισμός της δεξιάς έχει την ίδια άποψη; Θέλοντας οι Τέκτονες να ταυτίσουν την εθνεγερσία με την δική τους γαλλική επανάσταση, ο κ. Στ. Παττακός δημοσίευσε ένα κείμενο, και ήταν ο πρώτος αστός που δημόσια μίλησε για «κοινωνική επανάσταση» (για να πάρει την υπερήφανη απάντηση τότε από τον Ηλία Κύρου του «Ελληνικού Βορρά», εν μέσω δικτατορίας).
Συμφωνώ ότι μιλώντας για Επανάσταση του 1821, στον αδαή μπορεί να υπάρξει σύγχυση (γι’ αυτό πάντα κάνω λόγο για Εθνεγερσία – ως προς το γιατί την αποκάλεσαν επανάσταση υπάρχουν πολλές εκδοχές, αλλά δεν είναι του παρόντος).
Μέσα στο κείμενό τους οι μαθητευόμενοι ινστρούχτορες του ΚΚΕ, παραθέτουν και το σύνθημα: "νόμος είναι το δίκιο του εργάτη και όχι τα κέρδη του κεφαλαιοκράτη" (διδάσκει δηλαδή την αναρχία ο εκπαιδευτικός του ελληνικού δημοσίου). Αλλά κάνουν και λόγο για τον Ρήγα Φεραίο, ο οποίος όμως γράφει στο Θούριο: «Οι νόμοι να 'ν' ο πρώτος, και μόνος οδηγός, και της πατρίδας ένας, να γένει αρχηγός. Γιατί κι η αναρχία, ομοιάζει την σκλαβιά, να ζούμε σαν θηρία, είν’ πιο σκληρή φωτιά».
Αναφέρονται και στο σύνθημα "φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους" (που από τα συμφραζόμενα έμμεσα προτείνεται στους μαθητές, και όπου προσκυνημένοι «είναι αυτοί που στηρίζουν την ΕΕ, το ΔΝΤ, την κοινωνία του κέρδους και της αγοράς»).
Έκαναν τον κόπο άραγε να ενημερωθούν, από ποιον και γιατί ειπώθηκε το παραπάνω σύνθημα; Είναι του Κολοκοτρώνη και αφορούσε τους αγωνιστές εκείνους, που λάκιζαν, είτε όταν έβλεπαν απέναντί τους δεκάδες χιλιάδες Τούρκους και Αλβανούς, είτε εξέφραζαν με τη φυγή τη δυσαρέσκειά τους επειδή άργησε να έρθει ο μισθός. Και ο Κολοκοτρώνης έκοβε κεφάλια. Και το μήνυμα ήταν «από τους Τούρκους μπορεί να γλιτώσουμε, από τον Κολοκοτρώνη όμως όχι».
Αυτά τα λίγα σύντροφοι. Και μη ανησυχείτε, την προαγωγή θα την πάρετε. Τα αστικά κόμματα χρειάζονται δυνατό ΚΚΕ, επειδή αν διαλυθεί θα ενδυναμώσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Καλλισθένης
voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου