Να της καταβάλλουν οι ξένοι πνευματικά δικαιώματα για το Aριστοτελικό "επομένως" ...
ΕΜΠΡΑΚΤΟΣ υποστηρικτής της ελληνικής παιδείας εμφανίστηκε ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ, προτείνοντας κάθε φορά που κάποιος λέει σε οποιαδήποτε γλώσσα τη λέξη «επομένως», να καταβάλλει στην Ελλάδα πνευματικά δικαιώματα. Γιατί; Διότι «ο ... Αριστοτέλης διατύπωσε την επαγωγική σκέψη». Επομένως, «χρωστάμε στους Ελληνες τη λογική», έκανε τη δική του επαγωγή το πάλαι ποτέ «τρομερό παιδί» της Νουβέλ Βαγκ. Συμπεριέλαβε μάλιστα στους χρεοφειλέτες μας και την Ανγκελα Μέρκελ, κάθε φορά που μας λέει «σας δανείσαμε τόσα χρήματα, επομένως πρέπει να μας τα επιστρέψετε, με τόκο»!
Ποιος το λέει αυτό και τι εννοεί; Ο ένθερμος υποστηρικτής της Ελλάδας Ζαν-Λικ Γκοντάρ που, με αφορμή την τελευταία του ταινία «Σοσιαλισμός», ανέπτυξε στον «Γκάρντιαν» μια ιδέα υπέρ της απόσβεσης του ελληνικού χρέους.
«Οι Ελληνες μας έδωσαν τη λογική. Τους το χρωστάμε. Ο Αριστοτέλης διατύπωσε το σπουδαίο "επομένως" -της λογικής επαγωγής. Λέμε, "Δεν μ' αγαπάς πια, επομένως...". Ή "σ' έπιασα με άλλον, επομένως...". Χρησιμοποιούμε αυτή τη λέξη εκατομμύρια φορές, λαμβάνοντας τις σοβαρότερες αποφάσεις της ζωής μας. Ηρθε η ώρα ν' αρχίσουμε να πληρώνουμε για τη χρήση της» λέει ο 80χρονος αντισυμβατικός του σινεμά.
Και συνεχίζει: «Εάν κάθε φορά που χρησιμοποιούμε τη λέξη "επομένως" καταβάλλαμε από 10 ευρώ στην Ελλάδα, η κρίση μια μέρα θα έληγε και οι Ελληνες δεν θα ήταν υποχρεωμένοι να πουλήσουν τον Παρθενώνα στους Γερμανούς. Με την τεχνολογία μπορούμε να ανιχνεύουμε στο Google όλα τα "επομένως". Θα μπορούσαμε ακόμα και να χρεώνουμε τους χρήστες, μέσω iPhone».
Ο Γκοντάρ γελάει, αλλά δεν αστειεύεται. Διότι δεν έχει αναφερθεί στη χώρα μας μόνο στο πλαίσιο ενός σφόδρα φιλελληνικού αλλά σουρεαλιστικού και ανεφάρμοστου σχεδίου. Μην ξεχνάμε ότι έχει κάνει συχνά δημόσιες, φιλελληνικές τοποθετήσεις και ότι τον Μάιο απείχε από την πρεμιέρα της ταινίας του στις Κάνες, επικαλούμενος «προβλήματα ελληνικού τύπου».
Μπορεί πάντως να μάχεται για τα ελληνικά «πνευματικά δικαιώματα», αλλά το πάλαι ποτέ «τρομερό παιδί» της Νουβέλ Βαγκ αδιαφορεί για τα δικά του. «Ποιος άλλος μείζων σκηνοθέτης θα έδινε ολόκληρη την καινούργια ταινία του στο YouTube, ένα 24ωρο προτού να προβληθεί στις αίθουσες;» αναρωτιέται δικαίως ο «Γκάρντιαν».
Στον παράδοξο «Σοσιαλισμό» του, «ένα φιλμ που», κατά τη βρετανική εφημερίδα, «παίζει με την υπομονή και την πνευματική αντοχή σου, αλλά έχει μια αδιαπραγμάτευτη πρωτοτυπία», οι θιασώτες του Γκοντάρ βλέπουν μια εντελώς «νέα δημοκρατία των εικόνων», η οποία αντιμετωπίζει τα δικαιώματα του δημιουργού ως ξεπερασμένη υπόθεση. Αλλωστε και ο ίδιος, «ο δημιουργός των δημιουργών» όπως αποκαλούσαν κάποτε τον Γκοντάρ, σήμερα λέει: «Δεν είμαι δημιουργός ή τουλάχιστον δεν είμαι πια. Κάποτε πιστεύαμε πως ήμασταν, αλλά όχι. Στην πραγματικότητα, δεν είχαμε ιδέα. Η υπόθεση "φιλμ" τελείωσε. Είναι μελαγχολικό που κανείς δεν το εξερευνά αληθινά. Αλλά και τι να κάνουμε; Και ύστερα σήμερα, με τα κινητά τηλέφωνα και μ' όλα αυτά, καθένας είναι δημιουργός».
* Ο «Σοσιαλισμός» βγαίνει σήμερα στις ελληνικές αίθουσες.
enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου