Tης Πόπης Διαμαντάκου
Αγνωστο αν στο δικαστήριο για την υπόθεση DSK θα καταρριφθούν οι ισχυρισμοί της καμαριέρας, η εμφάνισή της πάντως κατέρριψε το βασικό στερεότυπο που τροφοδότησε ερμηνείες του γεγονότος
Εσπασε τη μιντιακή σιωπή της η ... καμαριέρα του στροσκανικού σκανδάλου με τις συνεντεύξεις της στο διαδικτυακό «Newsweek» και στο κανάλι ABC News ικανοποιώντας πρωτίστως την περιέργεια του παγκόσμιου κοινού για το πώς είναι. Πρόσφερε το πρόσωπό της σε κοινή θέα, προφανώς κατόπιν συνεννόησης με τους συνηγόρους της, που θα πρέπει, όπως όλοι οι δικηγόροι των μεγάλων υποθέσεων στις ΗΠΑ, να διαχειριστούν παραλλήλως με την νομοθεσία και τους κανόνες του μιντιακού περιβάλλοντος. Η παραμονή στη σκιά όσο περνούσε ο καιρός του προσώπου της καταγγέλλουσας, με πλήθος αρνητικές πληροφορίες σχετικά με την προσωπικότητά της να βλέπουν το φως της δημοσιότητας, της προσέδιδε, σύμφωνα με τα μιντιακά ήθη, επιπλέον «σκοτεινά» χαρακτηριστικά.
Με την εμφάνισή της πάντως, κατέρριψε έναν από τους πρώτους μύθους που κυκλοφόρησαν εκείνες τις ώρες του παγκόσμιου σοκ, ότι διέθετε μοντελικά χαρακτηριστικά στα οποία είναι δύσκολο να αντισταθεί ένας άνδρας.
Η διαλεύκανση της υπόθεσης και η διερεύνηση της αλήθειας στα όσα ισχυρίζεται η Ναφισατού Ντιαλό είναι δουλειά του αμερικανικού δικαστηρίου, αλλά ήδη η κάμερα στο πρόσωπό της ανέδειξε την εύκολη πλάνη στην οποία μπορούν να οδηγήσουν τα στερεότυπα του πολιτισμού που διαμορφώνει η μιντιακή επιφάνεια των πραγμάτων. Ωραία γυναίκα ίσον κίνδυνος, άρα εν μέρει δικαιολογημένη και η ερωτική παραφορά ενός άνδρα στη θέα της ή εξίσου δικαιολογημένη και η αθώωσή της ή το δίκιο της με φεμινιστικούς αυτοματισμούς. Και αντιστρόφως, μια γυναίκα που δεν είναι δα και μοντέλο πώς μπορεί να προκαλέσει ερωτικά έναν άνδρα;
Η αλήθεια θα λάμψει, λένε, στο δικαστήριο. Και αυτό είναι ένα ακόμη στερεότυπο. Καθώς στον απόλυτα μιντιακό πολιτισμό των ΗΠΑ οι μεγάλες δίκες αφορούν περισσότερο την διαχείριση των στερεότυπων για τον επηρεασμό της κοινής γνώμης, μεγαλύτερη σημασία έχουν η μαεστρία και οι γνώσεις των τεχνικών επικοινωνίας των δικηγόρων από την ίδια την εφαρμογή των νόμων. Στην πραγματικότητα η εμφάνιση της Ναφισατού on camera ήταν και η έναρξη της δίκης.
TANEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου