4.2.11
«Τελευταίο τανγκό» για τη Μαρία Σνάιντερ...
Η ηθοποιός που µοιράστηκε µε τον Μάρλον Μπράντο µια από τις πιο... πολυσυζητηµένες ερωτικές σκηνές στην ιστορία του σινεµά, πέθανε στα 58 της χρόνια
Τη θυµόµαστε κυρίως ως νεαρή συµπρωταγωνίστρια του Μάρλον Μπράντο στο θρυλικό «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι». Και δικαίως, αφού το έργο αυτό καταγράφηκε στην ιστορία του κινηµατογράφου ως ακραία αισθησιακό και τολµηρό, έργο που άλλαξε την τέχνη του ερωτικού κινηµατογράφου.
Η Μαρία Σνάιντερ πέθανε χθες σε ηλικία µόλις 58 ετών – η οικογένειά της ανακοίνωσε ότι έπασχε από χρόνια ασθένεια. Γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1952 στο Παρίσι και έκανε τα πρώτα της κινηµατογραφικά βήµατα στα 17 της. Ο Αλέν Ντελόν ήταν εκείνος που της έδωσε µια πρώτη καλή ευκαιρία το 1970 στο «Madly» και λίγο µετά, το 1972, την επέλεξε ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι να πρωταγωνιστήσει στο πλευρό του ηθοποιού-θρύλου Μάρλον Μπράντο, στο πολυσυζητηµένο «Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι», που έµελλε να την καθορίσει. Ταινία που είχε δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ (Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Α΄ Ανδρικού Ρόλου).
Ο Μπράντο είναι εκεί ένας 45άρης Αµερικανός που ζει στο Παρίσι, προσπαθώντας να ξεπεράσει τις εφιαλτικές µνήµες της αυτοκτονίας της γυναίκας του. Εκείνη (η Μαρία Σνάιντερ) είναι µια 20χρονη κοπελίτσα, αρραβωνιασµένη µε νεαρό σκηνοθέτη. Ταλαιπωρηµένοι και οι δύο από τους δαίµονές τους, συναντιούνται τυχαία και καταλήγουν σε ένα άδειο διαµέρισµα όπου αφήνονται στις πιο ακραίες (για την εποχή) σεξουαλικές τους φαντασιώσεις.
Οµως η ατάκα «Go get the butter» του Μπράντο προς τη Σνάιντερ στοίχισε στον Μπερτολούτσι πεντάχρονη στέρηση των πολιτικών του δικαιωµάτων και χάραξε τη ζωή της 20χρονης ηθοποιού. Μπορεί όλες οι έφηβες εκείνης της δεκαετίας να άλλαξαν την κουπ των µαλλιών τους, εκείνη όµως δεν κατάφερε να διαχειριστεί τον µύθο της. Παρόλο που γύρισε πολλές ταινίες µετά, καµία δεν µπόρεσε να της αφαιρέσει τη στάµπα της αισθησιακής σταρ. Για την περίφηµη σκηνή µε το βούτυρο είχε πει σε συνέντευξή της: «Ηταν ιδέα του Μπράντο και µου το είπαν πριν ξεκινήσουµε το γύρισµα. Στη διάρκεια της σκηνής, παρόλο που δεν συνέβαινε τίποτα στ’ αλήθεια, προσποιούµασταν, εγώ έκλαιγα. Ενιωθα σαν να µε είχαν βιάσει πραγµατικά. Ευτυχώς, ήταν µια κι έξω». Λόγω της ταινίας αυτής, δήλωσε ότι δεν θα ξαναέκανε ποτέ γυµνή σκηνή.
Επόµενη καλή στιγµή της είναι το «Επάγγελµα: Ρεπόρτερ» (1975) του Μικελάντζελο Αντονιόνι, δίπλα στον Τζακ Νίκολσον. Από εκεί και πέρα µάλλον απέφευγε µεγάλες παραγωγές και τα φώτα της δηµοσιότητας. Αλλωστε όλη τη δεκαετία του ‘70 ήταν µπλεγµένη σε σκάνδαλα, µε εθισµό στις ουσίες και µια απόπειρα αυτοκτονίας. Η κινηµατογραφική της πορεία περιορίστηκε σε χαµηλού προϋπολογισµού ευρωπαϊκές ταινίες όπως οι «Memoirs of a French Whore» (1979) και «Mamma Dracula» (1980)...
tanea.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου