17.12.10
«Χ-Factor»: επιτροπή για κλάματα...
ΚΟΣΜΑΣ ΒΙΔΟΣ
Στο βρετανικό «Χ-Factor» εμφανίστηκε ως γκεστ σταρ η Κριστίνα Αγκιλέρα. Στο ελληνικό «Χ-Factor» η...Γλυκερία και ο Κώστας Μακεδόνας. Καλό. Μπορεί η μικρή Ελλάδα να μη διαθέτει σταρ διεθνούς βεληνεκούς ώστε το σόου να αποκτήσει διαπλανητική γκλαμουριά, αν μη τι άλλο, όμως, η παραγωγή επέλεξε δύο πολύ καλούς τραγουδιστές. Δύο ερμηνευτές που με το ταλέντο, το καλλιτεχνικό ήθος και τη σεμνή παρουσία τους αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για τους παίκτες. Ας το κάνουν οι καλεσμένοι τουλάχιστον. Γιατί οι τέσσερις της κριτικής επιτροπής, οι δάσκαλοι και μέντορες (υποτίθεται) των διαγωνιζομένων, μόνο παραδείγματα προς αποφυγήν μπορούν να αποτελέσουν με την αγένειά τους, την εν πολλοίς άγνοιά τους σχετικά με τις τεχνικές του τραγουδιού αλλά και με τον άτεχνο τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουν τον ρόλο τους: το να είμαι αυστηρός δεν σημαίνει ότι είμαι κακότροπος, είρων, εμπαθής... Και όμως, αυτά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της τετράδας που απαρτίζουν η Κατερίνα Γκαγκάκη, ο Νίκος Μουρατίδης, ο Γιώργος Λεβέντης και ο Γιώργος Θεοφάνους. Μιας επιτροπής που είναι εμφανές (όσο και αν η ίδια πρεσβεύει το αντίθετο) ότι δεν βρίσκεται εκεί για να βοηθήσει νέα, ταλαντούχα παιδιά να κάνουν ένα καλό ξεκίνημα στον κόσμο του τραγουδιού αλλά για να ταΐσει τα υπερεγώ των μελών της.
Πώς γίνεται αυτό; Με δήθεν έξυπνες ατάκες, με δήθεν άγριες συγκρούσεις. Που, όμως, ούτε αυτές τις συγκρούσεις είναι σε θέση να διεκπεραιώσουν αξιοπρεπώς: ποιος τηλεθεατής πιστεύει ότι ο Μουρατίδης και ο Θεοφάνους τσακώνονται όταν τη στιγμή που βρίζονται χαζογελάνε; Ποιος πιστεύει την οργή της Γκαγκάκη προς τον Μουρατίδη (τον... κακό της υπόθεσης) όταν κατά τη δική τους σύγκρουση η ξανθιά της τετράδας ποζάρει με νάζι και καμαρώνει την καλλονή της με κλεφτές ματιές στο μόνιτορ; Σε τέτοιες ψεύτικες διαμάχες επενδύει η παραγωγή, τη στιγμή που το διαγωνιστικό κομμάτι δεν ενδιαφέρει κανέναν. Φταίνε γι΄ αυτό οι συμμετέχοντες; Φταίνε οι (κακές συχνά) επιλογές των τραγουδιών που ερμηνεύουν; Η κιτς, αρχοντοχωριάτικη αισθητική που διατρέχει όλη την παραγωγή;
Απλώς ένα σόου σαν το «Χ-Factor» δεν έχει τίποτα να πει στον σύγχρονο ακροατή. Ούτε ιντριγκάρει ούτε ψυχαγωγεί ούτε διασκεδάζει. Επιπλέον, δεν ανοίγει κανέναν δρόμο για κανένα ταλέντο. Ποιος θυμάται τον Σταύρο, τον νικητή του περυσινού, δεύτερου στη σειρά «Χ-Factor», ή τη Νίκι που ήρθε δεύτερη αλλά δήλωνε και εκείνη έτοιμη να κατακτήσει τις πίστες; Κανένας. ΄Η μήπως σας έχει μείνει αξέχαστος ο Λούκας Γιώρκας, ο μεγάλος νικητής του πρώτου «Χ-Factor»; Αλήθεια, τι απέγιναν εκείνα τα ταλαντούχα και πολυπαινεμένα παιδιά; Χρησιμοποιή θηκαν ως πιόνια σε ένα παιχνίδι που με το που τελειώνει το πετάς στην άκρη και το ξεχνάς. Ως αναλώσιμα προϊόντα του τηλεσύμπαντος, έζησαν την εφήμερη δόξα που τους αναλογούσε και εξαφανίστηκαν (ή φυτοζωούν, τρία και τέταρτα ονόματα, στις πίστες) όπως τόσα άλλα ταλέντα.
Oπως τόσα παιδιά που... αποφοίτησαν από παιχνίδια και ριάλιτι έτοιμα να κατακτήσουν τον κόσμο, για να εισπράξουν στη συνέχεια απαξίωση και αδιαφορία. Ελπίζω μόνο να μην είχαν πάρει στα σοβαρές τις υποσχέσεις και τις φρούδες ελπίδες που τους πούλησαν οι α λα «Χ-Factor» κριτές και στην πραγματικότητα είδαν τη συμμετοχή τους σε τέτοιες εκπομπές ως ένα παιχνίδι και να επένδυσαν το μέλλον τους αλλιώς, αλλού, μακριά από τα στούντιο των κακόγουστων σόου. Μακριά από τις εγωπαθείς επιτροπές τους που σταδιοδρομούν παίζοντας φτηνά, για να μην πω αποτρόπαια, παιχνίδια με τα όνειρα των νέων ανθρώπων.
Η εμφάνιση της Ελεονώρας Μελέτη στην «Πρωινή Μελέτη» χωρίς μακιγιάζ, επειδή είχε πάθει μια σοβαρή μόλυνση στα μάτια, μετατράπηκε σε εθνικής σημασίας θέμα από τα blogs. Μας τρέφει όσο τίποτε το τίποτε!...
on air, ΤΟ ΒΗΜΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου