Oι πολιτικές επιστήμες χρειάζονται έναν νέο όρο για να περιγράψουν το ψηφοδέλτιο του κ. Νικήτα Κακλαμάνη. Θα μπορούσε να είναι το politainment, κατά το infotainment, όπου η διασκέδαση αλώνει τον κόσμο της πολιτικής με τον τρόπο που αλλοιώνει την ενημέρωση. Δεν ξέρουμε αν όλες αυτές οι διασημότητες που περικυκλώνουν τον δήμαρχο είναι ικανοί να...
...διοικήσουν την πόλη. Σίγουρα όμως θα μπορούσαν να ετοιμάσουν ένα κλασικό θέαμα με λίγο τραγούδι, λίγο χορό, λίγο υποκριτική. Θα μπορούσε να είναι μια παιδική όπερα, όπως η «Λιλιπούπολη», από την οποία προέκυψαν κορυφαίοι στίχοι πολιτικού στοχασμού:
«Λαέ της Λιλιπούπολης, σήκωσε πια παντιέρα, με τον Χαρχούδα δήμαρχο δε βλέπεις άσπρη μέρα. Κι αν ήσουνα χαρχουδικός, καιρός να μετανιώσεις, γίνε δυστροποπιγκικός, αν θέλεις να προκόψεις».
Στην παρουσίαση των υποψήφιων δημοτικών συμβούλων ο κ. Νικήτας Κακλαμάνης μίλησε εμφατικά για το εύρος απόψεων που συγκατοικούν στο ψηφοδέλτιο «Αθήνα, Πόλη της Ζωής μας». Δεν μίλησε όμως για τις καλλιτεχνικές δεξιότητες που έχουν οι πιθανοί συνεργάτες του. Σταχυολογούμε λοιπόν ονόματα που θα μπορούσαν να συμβάλουν στο ανέβασμα μιας παιδικής όπερας. Η Ιφιγένεια Βασιλάκου θα μπορούσε να γράψει το λιμπρέτο, βοηθούμενη από τον Πασκάλ Μπρυκνέρ, καθώς εκείνη εκδίδει τα βιβλία του, από τον οίκο Αστάρτη, εδώ και τρεις δεκαετίες. Στους στίχους θα μπορούσε να βάλει ένα χεράκι η γνωστή ατακαδόρος Βάσια Τριφύλλη και ελλείψει άλλης αληθινής καλλιτεχνικής φύσης να συμβάλει και ο Ηλίας Ψινάκης, που είναι καλός για όλες τις δουλειές. Την αισθαντική μουσική θα συνθέσει ο Γιώργος Κατσαρός, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει και για τα δημοτικά ασανσέρ.
Πρωταγωνιστής της παράστασης θα πρέπει οπωσδήποτε να μπει ο ομορφότερος. Ελάτε τώρα, όλοι ξέρουμε ότι είναι ο Νίκος Ψαρράς, που τόνωσε την υποκριτική του στη Νέα Υόρκη.
Μαζί του η ευειδής Μαρία Τζομπανάκη αλλά και ο Δευκαλίων Κόμης - ο οποίος, εκτός από ρόλο, δικαιούται να κρατά την καντίνα αφού έγινε γνωστός από το μπαρ «Κόμης», όπου σύχναζε ο κ. Κακλαμάνης στα μικράτα του. Δεν τίθεται ερώτημα για το πού θα ανεβεί η παιδική όπερα με όλους αυτούς τους συντελεστές. Στην Τεχνόπολη, με την ευθύνη του ικανού αντιδημάρχου, του κ. Φώτη Ιγνατίου. Ολα κι όλα, το καλό να λέγεται.
Πήρε ένα αχούρι όπου γινόταν εκδήλωση του Αγίου Χαρχούδα και το μετέτρεψε σε ζωντανό κέντρο πολιτισμού, αυτόνομο οικονομικά από τα εισιτήρια που κόβει (περισσότεροι από εκατό χιλιάδες επισκέπτες μόνο για την έκθεση «Βodies»).
O κ. Νικήτας Κακλαμάνης έχει ένα ανεξήγητο χάρισμα. Χωρίς να ζούμε τα αποτελέσματα του έργου (γιατί τέτοιο δεν υπάρχει), μπορεί να ομιλεί ασταμάτητα για έργο και να πείθει τους δημότες. Εχει αυτό το «κάτι» που τον κάνει αγαπητό κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Είχε ανάγκη λοιπόν από ηθοποιούς και διασημότητες για να ενισχύσει το ψηφοδέλτιο; Μάλλον όχι. Το κάνει για δική του ευχαρίστηση, γιατί του αρέσει να συναναστρέφεται καλλιτέχνες. Είναι σε τόσο πλεονεκτική θέση που θα μπορούσε να κάνει ένα πείραμα. Στην επόμενη αναμέτρηση να βάλει υποψήφιους τους δέκα πρώτους που θα συναντήσει στο διάβα του κάνοντας βόλτα στις επτά δημοτικές κοινότητες. Θα μπορούσε να ανοίξει τον τηλεφωνικό κατάλογο και να επιλέξει συνεργάτες στην τύχη, θα μπορούσε να καλέσει για να τον πλαισιώσουν μόνο άνθρωποι που τον μισούν. Ο,τι και κάνει ή μάλλον ό,τι και να μην κάνει, παραμένει ο «γλυκούλης». Καλά τα λέει λοιπόν η στιχουργός Μαριανίνα Κριεζή στη «Λιλιπούπολη»:
«Εβγάλαν οι χαρχουδικοί δήμαρχο το Χαρχούδα και τη ζωή μας κυβερνά μια αρκουδοπεταλούδα».
Λώρη Κέζα - ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου