17.6.10

Στερνή µου γνώση...

Της Πόπης Διαµαντάκου
Μα τι σπουδαία πατριωτική τηλεόραση είναι αυτή! Δάκρυσε, τρόπος του λέγειν, για το πάρτι στο «Αβέρωφ». Αυτή η ίδια τηλεόραση δεν ήταν που πρόβαλε, αντί άλλου επετειακού αφιερώµατος στη µαύρη εποχή της χούντας, τις δηλώσεις της Τζούλιας ότι θέλει «να ακολουθήσει τα βήµατα της...

...Μερκούρη»; Γελάσαµε τότε. Καγχάσαµε. Για την κατάντια. Για τις ισχυρές ρίζες του χουνταίικου κιτς και της µαζικής αφασίας.

Μήπως αυτό ακριβώς δεν είχε αποδείξει το γλέντι του «Πρωινού Καφέ», που προηγήθηκε στο κατάστρωµα του «Αβέρωφ» του νεανικού πάρτι του ζεύγους νεόνυµφων Μαριέττας και Λέοντος; Οτι οι συνειδήσεις πήραν την κατηφόρα;

Τουλάχιστον µε το πάρτι της ντροπής θυµηθήκαµε ότι ως τόπος έχουµε σπουδαίες ιστορικές µνήµες και ότι πρέπει να τις σεβόµαστε. Κλήθηκαν στα τηλεπαράθυρα και οι γνωρίζοντες την Ιστορία, για να πουν ότι το «Αβέρωφ» είναι το σύµβολο της δηµιουργίας της σύγχρονης Ελλάδας. Είναι σπουδαίο να θυµόµαστε τα σύµβολα και τους συµβολισµούς τους.

Αρκεί να κάνουν τηλεόραση. Γιατί, µε την ευκαιρία, βρέθηκαν και πλάνα εκείνου του «Πρωινού καφέ» µε την Ελένη µε θαλασσί ταγιέρ και τις µοντέλες µε ναυτικά καπέλα και στιγµιότυπα από την εκποµπή της Μαλβίνας, που κατακεραύνωνε το σόου εξευτελισµού της ιστορίας του πολεµικού πλοίου.

Το αφιέρωµα στην υπόθεση «Θωρηκτό Αβέρωφ» συµπλήρωσαν δηλώσεις καλλιτεχνών και διασηµοτήτων που προσέρχονταν στην εκδήλωση για τα βραβεία ΜΑD. Για τους µισούς «απαράδεκτο το πάρτι», σε άλλους κυριάρχησε η αµηχανία και δικαίως, καθώς αποτελεί «κοµµάτι» τους η Μαριέττα και τι να πουν για τη Μενεγάκη που 'χε κάνει εκεί εκποµπή; Συµβολίζει την τηλεόραση που οι ίδιοι προσκυνούν. Για λίγους, τολµηρούς, οι δηλώσεις όπως «σιγά, τέτοια πάρτι δίνονται και στο εξωτερικό ακόµη και σε µνηµεία, και σε παλάτια».

Η θέα στη σύγχυση είναι η καλύτερη. Απολαυστική. Ο τραγέλαφος των εγχώριων νοοτροπιών έχει φτάσει να πουλάει περισσότερο από οποιοδήποτε σόου. Αρκεί να προκληθεί πανικός. Εύκολο. Καταλύεται η ψυχραιµία και γίνεται εθνικό ζήτηµα κάτι που θα µπορούσε να µην έχει συµβεί αν δεν ήµασταν τόσο παραδοµένοι στο θέαµα της µπούρδας.


Καρναβαλικό θέαµα

Αµέσως µετά τα αφιερώµατα στην ιστορική µνήµη επιδόθηκε η µεσηµεριανάδικη επικράτεια στο λατρεµένο θέµα και θέαµα, τα καρναβάλια των βραβείων ΜΑD. Α, ναι, η µεσηµεριανάδικη τηλεόραση στα καλύτερά της να σχολιάζει τι φορούσαν οι διασηµότητες, οι οποίες ακριβώς γι' αυτό είχαν βάλει την «Αρτα και τα Γιάννενα» πάνω τους. Η Τάµτα µε νυφική κουάφ (αφιέρωµα στην Γκάγκα;), το Καλοµοιράκι ντυµένο κάτι µεταξύ κουνελακίου και σέξι αστυνοµικίνας και η Βανδή στη σκηνή µε δαντελένιο κολάν, που άφηνε υποψίες για απόλυτη διαφάνεια των σηµείων του σώµατος, κάτι το οποίο το καλό γούστο για µια κυρία θεωρεί στυλιστική ύβρι. Αλλά αυτό είναι λεπτοµέρεια στην καρναβαλική εγχώρια µουσική σκηνή, που αντιγράφει µε πάθος τα χολιγουντιανά σουσούµια για να µοστραριστεί κατόπιν στα µεσηµεριανάδικα. Τι στόχος! Το καλύτερο στιγµιότυπο το ανακαλύπτουµε στο «Κους Κους», όταν ο καλεσµένος στυλίστας Τάσος Καράµπελας, που σχολιάζει τις εµφανίσεις καυστικά, βλέπει στην οθόνη ένα ζευγάρι παπούτσια που σηκώνουν τις τρίχες της κεφαλής του και προτού ο φακός δείξει ποια τα 'χε φορέσει, ξεστοµίζει: «Χάλια αυτά τα παπούτσια», «Ωχ, είναι τα δικά µου...», λέει µε συστολή η παρουσιάστρια Καραβάτου. Αντε να το σώσει µετά ο άνθρωπος µε τα «ξέρεις, έχεις ωραίο σώµα και µπορείς να φοράς άλλα πράγµατα» κ.λπ.

Με τον σχολιασµό των στυλιστικών ακροτήτων πάντως γέµισαν δυοτρεις ώρες τηλεόρασης συνολικά αν προσθέσουµε και τον σχολιασµό στα δελτία του Star µπορεί και παραπάνω. Εξ ου και οι στυλίστες έχουν αναδειχθεί κρυφές θεότητες του τηλεθεάµατος, όχι γιατί στα χέρια τους αφήνονται οι διασηµότητες για να κάνουν εντύπωση, αλλά γιατί η αισθητική τους τροφοδοτεί και εντέλει κυριαρχεί σε εικόνα και λόγο. Το τι κουρελαρία ιλουστρασιόν, τι βολάν, φρου φρου και κρεµαστάρια είδαµε πάλι, να 'ναι καλά, γελάσαµε!
Φαινόμενα - ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: