Από την tsaousa
Τον Τόλη τον γνώρισα προσωπικά πριν 15 χρόνια, λόγω μιας συνεργασίας μου με το μαγαζί που εμφανιζόταν.
Μάλλον δεν χρειάζεται να πω ότι ποτέ δεν μου άρεσε σαν ερμηνευτής, όπως δεν μου άρεσαν ποτέ τα τραγούδια που έλεγε.
Δεν μου άρεσε ούτε η εικόνα που πλασάριζε ως άντρας.
Δεν μου άρεσε ούτε σαν άντρας.
Στην ηλικία του πατέρα μου είναι, αλλά ποιος δεν...
γνωρίζει τον Τόλη και την πορεία του;
Καλλιτέχνης με μεγάλο κοινό, πωρωμένους θαυμαστές, επιτυχημένος αναμφίβολα στην κωλοπετινίτσα μας.
Τι να πει κανείς για τον Τόλη;
Ας ξεκινήσω από το όνομα του.
Άντρας που λέγεται Τόλης, σίγουρα αγνοεί τα αληθινά αντρικά ονόματα.
Κι αυτό έχει μια σημειολογία.
Παρόλα αυτά, ουκ ολίγες γυναίκες βρέθηκαν στο διάβα του, στο αμάξι του, στο κρεβάτι του, στο σαλόνι του, στα πόδια του, και όπου αλλού υπάρχουν γυναίκες.
Μέχρι και η Λάσκαρη υπέκυψε κάποτε στον έρωτα του.
Κι ο Τόλης την έφτυσε τη Ζωή κι έκλαιγε μερόνυχτα για πάρτη του, όπως έχει εξομολογηθεί η ίδια.
Τόλης-ξετόλης, μια χαρά περνούσε.
Τα ίδια παλιότερα και με τη Δούκισσα, με την οποία αν δεν κάνω λάθος ήταν παντρεμένος.
Γούστα γυναικών είναι αυτά.
Με τη Μαρινέλλα δεν θυμάμαι αν είχαν παντρευτεί, αυτό που γνωρίζω είναι πως κάποτε, όταν ήταν ζευγάρι, τραγουδούσαν στο ίδιο νυχτερινό κέντρο.
Κατά τη μαρτυρία ανθρώπου που δούλευε μαζί τους εκείνη την εποχή, μαρτυρία σε μένα προσωπικά, όταν ανέβαινε να τραγουδήσει ο Τόλης, η Μαρινέλλα πήγαινε στον ηχολήπτη και του έλεγε "Χαμήλωστον, χαμήλωστον!"
Το ίδιο όμως έκανε και ο Τόλης όταν ανέβαινε να τραγουδήσει η Μαρινέλλα...
Ο Τόλης που γνώρισα εγώ το '95 ήταν παντρεμένος με την Τζούλια.
Ήρθε η Τζούλια με τα αδέλφια της και τη μάνα της, είδαν τον χώρο και συμφώνησαν με τον ιδιοκτήτη για τις εμφανίσεις του Τόλη.
Σε λίγες μέρες ήρθε και ο Τόλης για τις πρόβες με τους μουσικούς.
Μπήκε στο μαγαζί ωρυόμενος.
Φώναζε στην Τζούλια και την οικογενειακή κουστωδία που την ακολουθούσε πάντα, επειδή το μαγαζί ήταν σχετικά μικρό, αλλά κυρίως υπόγειο.
Το γνωστό τότε Mocambo" στην οδό Αμερικής, ιδιοκτησίας Μάκη Ψωμιάδη.
Μαθημένος ο Τόλης σε μεγάλες πίστες και χλιδάτα μαγαζιά, δεν πίστευε στα μάτια του.
Πώς ήταν δυνατόν να ξεπέσει έτσι;
Αδυνατούσε να καταλάβει πως η καριέρα του είχε πάρει μετά από τόσα χρόνια, την κατιούσα.
Και πώς να μην την πάρει, όταν το κοινό του Τόλη είναι σαν τους ψηφοφόρους του ΚΚΕ.
Λόγω προχωρημένης ηλικίας, μειώνονται αισθητά χρόνο με το χρόνο.
Παρά τις αντιρρήσεις του, τις οποίες η Τζούλια μπαινάκης και βγαινάκης, άρχισε τις πρόβες.
Δημιουργώντας την ίδια φασαρία κάθε φορά που κατέβαινε τις σκάλες του μαγαζιού.
Πριν την πρόβα άρχιζε και τέλειωνε με τα ίδια λόγια απευθυνόμενος στην Τζούλια:
"Όποιο λεξικό ανοίξεις στο γράμμα βήτα, δίπλα έχει τη λέξη Βοσκόπουλος! Και μ΄έφερες εδώ;;"
Μια φορά, έβγαλε από το σακάκι το περίστροφο του και της το έδωσε στριγγλίζοντας: "Σκότωσε με καλύτερα, παρά αυτό που μου κάνεις!".
Η Τζούλια Βούδας.
Του έχωσε στα γρήγορα το περίστροφο στην τσέπη, και τον κάθισε κάτω ψιθυρίζοντας του κάτι στο αυτί.
Ο Τόλης ηρέμησε και πήρε το μπουκαλάκι με το οινόπνευμα που είχε πάντα κοντά του, για να απολυμαίνει τα χέρια του κάθε πέντε λεπτά.
Μέχρι να ολοκληρωθούν οι πρόβες, ο Τόλης είχε συνηθίσει.
Ερχόταν κάθε βράδυ στο μαγαζί με την Τζούλια και το σόι της, καθώς και μια γυναίκα από τις Φιλιππίνες η οποία τον βοηθούσε με τα ρούχα, το ντύσιμο, και τα ποτά του στο καμαρίνι.
Γιατί έπινε ο Τόλης. Πολύ.
Βρίσκω πολλούς λόγους για να τον δικαιολογήσω που το έκανε, αλλά αυτός σίγουρα δεν θα τους δεχόταν ως βάσιμους.
Όταν χώρισε με την Τζούλια, ήμουν βέβαιη πως σε πολλά από όσα της καταλόγιζε είχε δίκιο.
Την είδα πολλές φορές που πληρωνόταν από το μαγαζί αντί αυτού.
Βέβαια, εκτελούσε χρέη μάνατζερ, και οι μάνατζερς είναι εκείνοι που πληρώνονται και αποδίδουν την αμοιβή στον καλλιτέχνη.
Η Τζούλια δεν ξέρω τι απέδιδε, ούτε και με αφορά.
Πάντως, τον είχε του χεριού της.
Πράγμα πανεύκολο με έναν άνθρωπο που δεν είναι ποτέ νηφάλιος.
Όταν ο Τόλης βρήκε παρηγοριά στην αγκαλιά της Άντζελας Γκερέκου, δεν σκέφτηκα θετικά γι αυτήν.
Η Άντζελα είχε δώσει πολλά δείγματα ασυγκράτητης φιλοδοξίας.
Κι ενώ θα μπορούσε να την εκτονώσει μέσα από την τέχνη της, προτιμούσε τον σύντομο δρόμο, αυτό των επιτυχημένων αντρών.
Όταν οι φιλοδοξίες της Άντζελας χόρτασαν Βοσκοπουλίαση, στράφηκε στην πολιτική.
Μου έκανε κακή εντύπωση που το ΠΑΣΟΚ τη συμπεριέλαβε στα ψηφοδέλτια του.
Δεν είχε καμία εμπειρία, δεν είχε ποτέ αρθρώσει λόγο εξωσεναριακό, δεν ασχολήθηκε καν με τα συνδικαλιστικά του σωματείου ηθοποιών, έτσι για τα μάτια.
Από την άλλη, μια γυναίκα που κυνηγάει το χρήμα και τη δόξα, δεν κόλλαγε σε Σοσιαλιστικό σχήμα.
Έτσι νόμιζα εγώ.
Οι λίστες του ΠΑΣΟΚ νόμιζαν άλλα.
Περισσότερο εντυπωσιάστηκα όταν η Άντζελα Γκερέκου υπουργοποιήθηκε.
Τελικά, μάλλον δεν τα πήγε καθόλου άσχημα, όσο πρόλαβε να δουλέψει.
Άλλωστε, κανείς δεν μπορεί να μην της αναγνωρίσει το δικαίωμα να αλλάζει θέση, στάση ζωής, να εξελίσσεται σαν άνθρωπος.
Κι από σκέψεις δικές μου ή άλλων, να φαν κι οι κότες.
Το πρόβλημα είναι πως δεν άλλαξε ο Τόλης.
Και ο Τόλης είναι άντρας της.
Αν η Άντζελα είχε πιστέψει νωρίτερα στις ικανότητες της, ίσως έκανε καριέρα στην πολιτική.
Στερνή μου γνώση, να σε είχα πρώτη.
Παραιτήθηκε λοιπόν, και της έμεινε το βουλευτιλίκι.
Πληγωμένο κι αυτό, αλλά της έμεινε.
Του Τόλη του έμεινε η Άντζελα και τα 5 εκ. χρέος στην εφορία.
Σε μας τι έμεινε;
Μια από τα ίδια.
Το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ αγκαλιά με τη Δεξιά.
Φιλοδοξίες που θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια, σε έναν Τόλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου