Της Πόπης Διαμαντάκου
Κάναμε για μια ακόμη φορά «σοφή» γιουροβιζιονική επιλογή! Ένα άσμα της πίστας, το «Όπα!», που αποθεώνει το πιο ανόητο τουριστικό στερεότυπο της νεοελληνικής κουλτούρας.
O τουριστικός μας μύθος μάς θέλει γλεντοκόπους, να φωνάζουμε «Όπα!»- και να σπάμε πιάτα στο τσακίρ κέφι. Αυτό πουλήσαμε κατά κόρον στην Ευρώπη τις εποχές που θέλαμε να...
...προσκαλέσουμε κάθε μικροαστό, μουρτζούφλη Ευρωπαίο να κάνει διακοπές στον τόπο μας με «ρετσίνα-καμάκι-και-συρτάκι», αυτό πουλήσαμε στο Χόλιγουντ, σε αυτό εκφυλίστηκε ο καζαντζάκειος Ζορμπάς, σε αυτό καταφεύγουμε και πάλι για να μαγέψουμε τα γιουροβιζιονικά πλήθη. Αν και λάθος εποχή διαλέξαμε.
Με το «Οpa!», λοιπόν, ανεβάζουμε στη γιουροβιζιονική σκηνή μια λάιτ «βιριλιτέ», ενδεδυμένη τη μαύρη, ποντιακή βράκα, στυλ πολύ in φέτος (προβλέπεται να γεμίσει η Μύκονος με χαμηλοκάπουλους/ες που θα περιφέρονται με τον καβάλο του παντελονιού στα γόνατα) και με πέτσινα μισάνοιχτα γιλέκα, να φαίνονται τα μυώδη στέρνα- πιστοί στην παράδοση του Sakis. Όλοι μαζί κραυγάζουν «ου, ου» (Γιούχα; Πολεμική ιαχή;) και μετά το γυρνά ο Γιώργος Αλκαίος στο πιο χαλαρό, καρσιλαμάδικο «όπα, όπα». Μια χαρά το κιτσάτο «πακετάκι». Άλλωστε, για να είμαστε δίκαιοι, η εμφάνιση του Γιώργου Αλκαίου ήταν η πιο επαγγελματική, με χορογραφία δουλεμένη, να εκτελείται από μια χούφτα αθλητικά αγόρια, στηρίζοντας και μια εναλλακτική τουριστική φαντασίωση.
Κύριο χαρακτηριστικό της φετινής διοργάνωσης οι πολλές συμμετοχές, πλην όμως, εξ ίσου μέτριες όλες. Επτά κατέληξαν να διαγωνιστούν, δύο απορρίφθηκαν γιατί διέρρευσαν πριν από την καθορισμένη ημερομηνία παρουσίασής τους, καμιά δεν ξεχώρισε. Η πολυσυζητημένη συμμετοχή της Κατερίνας Αυγουστάκη, εκ των απορριφθέντων, τελικώς παρουσιάστηκε ως σόου εκτός διαγωνιστικού μέρους. Θύμιζε κάτι παλιά πολωνικοαλβανικά «γιουροπακέτα». Η ίδια ωραιότατη, αλλά με φωνή ένρινη και look που θύμιζε δυτικό προάστιο στα μπουζούκια προ πενταετίας.
Αλλά τις εμφανίσεις της βραδιάς απογείωσε η τραγουδίστρια των Εμιγκρέ, που φαίνεται πως ντύθηκε σε κατάστημα ειδών συσκευασίας την τελευταία στιγμή, αφού αντί φουστανιού φορούσε μια σύνθεση από άσπρους φιόγκους. Θα ΄ταν ο συμβολισμός για το άσμα που είχε τίτλο «Τouch me inside» (αν είχε κάποιος το κουράγιο να λύσει τόσους φιόγκους).
Οι Μέλισσες, φατσούλες νεανικές, ευχάριστες, αλλά ο «Κινέζος» τους για μουσική υπόκρουση σε παιδότοπο. Ο μοναχικός αγωνιστής Καραδήμος, με την τρυφερή φωνή και το ρομαντικό ύφος, ήταν για μικρή ελληνική σκηνή όχι για γιουροβιζιονικό σόου. Κοινότυπο και το «Ιllusion» του Χατζηνάσιου. Η μόνη που κονταροχτυπήθηκε με τον τελικό νικητή Αλκαίο ήταν η Σάννυ Μπαλτζή, αν και έχει υπογράψει καλύτερες συνθέσεις. Όσο για τον δυναμισμό, περισσότερο επέδειξε στις δηλώσεις κατόπιν εορτής- όπου επιδείκνυε ακαταπαύστως το piercing στη γλώσσα της- παρά στη σκηνή, όπου εμφανίστηκε με τα τούλια του Κωστέτσου εκείνη και με κορσέ α λα Τίτα φον Τιζ η τραγουδίστρια.
Πάρτι χαβαλέ
Όσο για τη διοργάνωση της βραδιάς, ήταν μια χαρά ο μικρός αμφιθεατρικός χώρος. Απέδειξε ότι οι ψευτοχλίδες όλα αυτά τα χρόνια, με τις τουαλέτες και τα πούρα στα μπροστινά τραπέζια, ήταν ακριβοπληρωμένος γιουροβλάχικος γάμος. Μόνο οι παρουσιάστριες, Ρίκα Βαγιάνη και Τζένη Μπαλατσινού, ξεχάστηκαν και βγήκαν γκλαμουράτες πλην άσχετες με το κλίμα της εποχής και της γιουροβίζιον. Στο τέλος έμοιαζαν με παρουσιάστριες επαρχιακών καλλιστείων: εκείνες σινιέ. Στη σκηνή το καρναβαλικό πανηγύρι. Και από κάτω μπλουτζινάτο μπάχαλο. Προς το τέλος μάλιστα της βραδιάς, αφού είχαν παρελάσει από τη σκηνή τούλια και φιόγκοι, έμοιαζαν οι δύο τους, με οσκαρικές τουαλέτες, σαν κυρίες που πήραν λάθος ρούχο από το βεστιάριο, ενώ το πάρτι ήταν νεανικό, ρεφενέ και μασκέ. Τελικώς, ηττήθηκαν στη μάχη τους με την αμηχανία.
Οι αταίριαστες της βραδιάς
Η Τζένη Μπαλατσινού μια χαρά για ξινή κριτής μοντέλων στο «Νext Τop Μodel», αυτό και παρέμεινε, διαφημίζοντας από τη γιουροβιζιονική σκηνή την «περσόνα» που υπηρετεί στο ριάλιτι. Επιβεβαίωσε η συμμετοχή της ότι μας έχει απομείνει η ΕΡΤική γιουροβίζιον διαφημιστικό φάρμακο για πάσα τηλεοπτική νόσο.
Η Ρίκα Βαγιάνη, που ούτε το χιούμορ της λείπει ούτε η άνεση, φαινόταν σαν να προσπάθησε να φέρει τη βραδιά στα μέτρα της συμπαρουσιάστριας, χάνοντας σε αυθορμητισμό. Το ευρηματικό χιουμοράκι να στηριχτεί η γιουροβιζιονική παρουσίαση στη διαφήμιση με τη γιαγιά που παρουσιάζει τα «στατίστικς» για το γάλα της κατσίκας ήταν και το μοναδικό κλείσιμο του ματιού προς το κοινό και το γιουροβιζιονικό πανηγύρι, αλλά έμεινε αστήριχτο από μια παρουσίαση στο σύνολό της παλιομοδίτικη, τυπική, που έδινε την αίσθηση με την έλλειψη συντονισμού ότι δεν είχαν γίνει καν οι απαραίτητες πρόβες.
Φαινόμενα - ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου