Του Κοσμά Βίδου
* Οι αιώνιοι παγετώνες που συναντώνταιστην εσχατιά της Γης, εκεί όπου η Λατινική Αμερική παραδίνεται στη μανία της πιο άγριας θάλασσας του κόσμου, πάγωσαν τα αισθήματα, τις συμπεριφορές, την εικόνα των παιχτών του νέου ριάλιτι του Μega. Οι συμμετέχοντες στην «Παταγονία», ψυχροί, άψυχοι, άνευροι, αδιάφοροι, με μάτια κενά, προσπαθούν να πείσουν για κάτι που δεν είναι: ότι ξεχωρίζουν από το πλήθος ως άνθρωποι έτοιμοι να ξεπεράσουν τα όρια. Θα τα καταφέρουν, τουλάχιστον, να αγγίζουν τα όρια της αξιοπρεπούς θεαματικότητας;
* Το μοναδικό στοιχείο της παραγωγής που επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό ριάλιτι (πραγματικότητα) είναι το...
...τοπίο. Από εκεί και πέρα όλα ψεύτικα. Ψευτόμαγκες και ψεύτικες Λάρα Κροφτ. Ψεύτικες φιλίες. Ψεύτικες κακουχίες. Ψεύτικες εντάσεις. Και ένας παρουσιαστής τόσο ψεύτικος, που μοιάζει με εκείνα τα ανθρωπάκια από χαρτί που κόβαμε προσεκτικά από τις σελίδες των περιοδικών, όταν ήμασταν παιδιά, για να τα ντύσουμε μετά, με χάρτινα ρούχα. Τον φυσάς και πέφτει! Αυτή τουλάχιστον είναι η αίσθηση που έχω κάθε φορά που τον βλέπω στην οθόνη.
* Ο Γιάννης Αϊβάζης αφού σταδιοδρόμησε επί σειρά μηνών επιτυχώς ως ο πατέρας του παιδιού της Μαρίας Κορινθίου, αποφάσισε να το παίξει παρουσιαστήςΡάμπο. Για να μας κάνει να νοσταλγήσουμε ακόμη και τον (αφελή μέχρι αηδίας)
Γρηγόρη Αρναούτογλου του «Survivor».
Αμήχανος, ξένος προς το αντικείμενο, εμφανώς αδιάφορος για όλα όσα συμβαίνουν, δεν προσπαθεί καθόλου να μας πείσει ότι διασκεδάζει με τον ρόλο που του έχει ανατεθεί. Είναι προφανές:
βαριέται, περνάει απαίσια, θέλει να φύγει από αυτό το αφιλόξενο μέρος και να επιστρέψει στην αγκαλιά των ελλήνων παπαράτσι που τον κυνηγάνε για μια φωτογραφία με το βρέφος, στο πλευρό πάντoτε της σέξι μαμάς-συμβίας του. Η δε σχέση του με τη φύση- την πρωταγωνίστρια, υποτίθεται, του ριάλιτιαπλώς ανύπαρκτη. Τα βρύα, οι λειχήνες θεωρούνται από τον Γιαννάκη της πόλης κάτι γλοιώδη πράσινα πραγματάκια που τα θυμάται μεν από το σχολείο αλλά και που φοβάται να τα ακουμπήσει γιατί μπορεί να του κάνουν τζιζ... Κωμικοτραγική παρουσία.
* Ηδη πριν από την προβολή του πρώτου επεισοδίουφήμες ήθελαν τον παρουσιαστή να κάνει τα νεύρα των συντελεστών της παραγωγής κόμπο με τις απαιτήσεις του: μια κρύωνε, μια κουραζόταν, μια δίψαγε... Δεν γνωρίζω αν αυτό είναι αλήθεια, δεν θα απορούσα όμως καθόλου αν επιβεβαιωνόταν. Το βλέπεις σε κάθε βήμα του: ο (ξινός)
Αϊβάζης κάνει τα λιγότερα από όλους και κουράζεται περισσότερο!
* Και καλά αυτός... Οι παίκτες; Οι οποίοι είχαν, υποτίθεται, όνειρο της ζωής τους ένα τέτοιο ταξίδι; Πού πήγε ο αυθορμητισμός των ανθρώπων που είναι γεννημένοι για την περιπέτεια, που απολαμβάνουν με όλες τις αισθήσεις τους τη ζωή μέσα στη φύση; Ολοι ψεύτικοι. Ολοι δήθεν. Πιο πρόθυμοι για κάλπικες εντάσεις παρά για δύσκολες αναβάσεις. Αυτό όμως δεν είναι το ζητούμενο των ριάλιτι, το ξεκατίνιασμα, όσο και αν προσπαθούν να το κρύψουν πίσω από αποστολές, talent show και άλλα τέτοια; Αυτό.
* Εν προκειμένω εκείνο που δεν καταλαβαίνουμε είναι, ο λόγος για τον οποίο για το νέο αυτό ξεκατίνιασμα ανάμεσα σε ανθρώπους που κάνουν τους φίλους αλλά στην πραγματικότητα είναι από ξένοι ως εχθροί, έπρεπε να επιλεγεί ένας τόσο μακρινός προορισμός. Γιατί δεν τους μάντρωναν σε μια φάρμα της ελληνικής επαρχίας όπως είχε γίνει παλαιότερα στο ριάλιτι «Φάρμα»; Και το ίδιο αποτέλεσμα θα είχαν και λιγότερο θα στοίχιζε η σειρά.
* Συμπερασματικά, η «Παταγονία» έρχεται κυρίως να επιβεβαιώσει κάτι που υποπτευόμασταν από καιρό. Οτι η εποχή των ριάλιτι πέρασε. Λογικό είναι: γιατί να ασχολούμαστε με ψεύτικα μαλλιοτραβήγματα όταν μπορούμε να απολαύσουμε τα αληθινά; Τα διασκεδαστικότατα (μέχρις εμετού) σόου που μας προσφέρουν τηλεπερσόνες όπως ο Ανδρέας Μικρούτσικος και η Δήμητρα Ρουμπέση εκθέτοντας τις ζωές τους (για να αναφερθώ σε μια από τις πρόσφατες ιστορίες πάθους και απύθμενης ανοησίας που ψυχαγώγησε το κοινό) είναι σκάλες ανώτερα. Είναι πραγματικά ριάλιτι.
Βοήθειά μας!
On air - BHMA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου