Μια κι ο λόγος για τον Τέρενς, σας παρουσιάζουμε και το σημερινό σχόλιο που του αφιερώνει η Πόπη Διαμαντάκου στα ΝΕΑ.
Για μια ακόμη φορά αποδείξαμε ότι είμαστε μια κοινωνία πρωτόγονη, που φτάνει μέχρι μαζικής τύφλωσης με την πρώτη φαντεζί κίνηση ενός μάρκετινγκ του κουτσομπολιού
«Η ομίχλη αφήνει τον χρόνο όπως τον βρήκε», λέει μια γαλλική παροιμία. Πρόκειται γι΄ αυτό ακριβώς που μας συμβαίνει κάθε φορά που ένα τυραννικό, άκρως φαντασμαγορικό τηλεοπτικό παρόν θολώνει την εικόνα του κόσμου, της πραγματικότητας, των αληθινών ανθρώπινων αναγκών. Για να ξεφτίσει, να...
διαλυθεί το ίδιο γρήγορα όπως συνέβη αφήνοντας τον κόσμο εκεί όπου τον βρήκε, με τα ίδια προβλήματα και ανάγκες.
Μήπως η τόση υποτιθέμενη συγκίνηση για τον μικρό Άλεξ, το αγόρι που χάθηκε πριν από δυο χρόνια σε μια μικρή πόλη της περιφέρειας, οι τόσες εκπομπές που κατανάλωσαν τον θρήνο της μάνας του, άλλαξαν τις κοινωνικές νοοτροπίες απέναντι στα παιδιά; Μήπως έγιναν οι μικροί τόποι πιο ανοιχτοί, πιο ανεκτικοί, μήπως γέμισαν τα σχολειά παιδοψυχολόγους, μήπως κατάλαβαν όσοι κατανάλωναν τον πόνο της μάνας τι ακριβώς είχε συμβεί; Έσβησε η υπόθεση ακριβώς όπως είχε εμφανιστεί, αφήνοντας ένα και μόνο ίχνος, απολύτως τηλεοπτικό. Την επιβεβαίωση της αγελαίας συμπεριφοράς του φιλοθεάμονος σε κάθε μιντιακό «ατύχημα».
Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις πολύ μιντιακές κοινωνίες. Η διαφορά στη δική μας είναι ότι εκείνοι που φέρουν και τη μεγαλύτερη ευθύνη, παριστάνουν ή είναι και οι απολύτως αδαείς. Ένα απλό και μικρό πλην χαρακτηριστικό παράδειγμα η εμφάνιση Τέρενς Κουίκ στο κουτσομπολικό «Μπλα-Μπλα», όπου του γίνεται ένα άκρως αγιογραφικό αφιέρωμα. Συγκινημένος εκείνος, με φωτογενή μετριοφροσύνη διευκρινίζει: «Έχω κάνει λάθη, έχω κι εγώ μέρος της ευθύνης για τα σφάλματα της τηλεόρασής μας».
Θαυμαστή επίδειξη ωριμότητας. Πόσο κράτησε; Μέχρι να τον ρωτήσουν πώς είδε την υπόθεση Μενεγάκη κι αν θεωρεί ότι εκμεταλλεύεται από την εκπομπή της το διαζύγιό της. Α, άπαπαπα, η Ελένη δεν κάνει τέτοια, δεν εκμεταλλεύεται τα προσωπικά της, δεν προσκαλεί τις κάμερες. Του αποδεικνύουν αμέσως ότι συμβαίνει το εντελώς αντίθετο. Και η απάντηση του Τέρενς; «Για να είμαι ειλικρινής δεν είδα καθόλου την εκπομπή της αυτές τις ημέρες, έχουμε συσκέψεις στο κανάλι (Βlue Sky, πλέον) για να σχεδιάσουμε το μέλλον».
Μια λεπτομέρεια όλο αυτό της ανευθυνότητας με την οποία οποιοσδήποτε λέει οτιδήποτε νομίζει ότι ακούγεται ευχάριστα από το φιλοθέαμον. Σαν την ωραιοτάτη και διαρκώς περιχαρή Τσιμτσιλή (ΤV weekend) του κουτσομπολικού Σαββατοκύριακου που δήλωνε, «εμείς εδώ είμαστε μια εκπομπή που σεβάστηκε απολύτως τα παιδιά» (σ.σ. της πρωινατζούς). Μάλιστα! Αφιερώνοντας στο διαζύγιο των γονιών τους ολόκληρο τον χρόνο της επί δυο Σαββατοκύριακα. Ή χαζέψαμε ή δουλευόμαστε.
Στην ίδια εκπομπή ωστόσο το αληθινό ρεσιτάλ φαντεζί τηλεόρασης, με βιρτουοζιτέ που θα ζήλευε ακόμη κι ένας Τριανταφυλλόπουλος της εποχής των «φακελακίων» ή των «φρουτακίων», το δίνει ως καλεσμένη της η κ. Τάνια Ιακωβίδου, πρώην υποψήφια του ΛΑΟΣ και πρώην της Ν.Δ., που επανήλθε μετά την αποτυχία της εκλογής της στο δελτίο του Εxtra. Στόχος της γίνονται οι Λυριτζής- Οικονόμου. Για τις υψηλές αμοιβές, για τη μείωση «του 10% που δεν δέχτηκαν» υποτίθεται. Ουδόλως πτοείται όταν ο Τέρενς της εξηγεί ότι δεν είναι ακριβές το ρεπορτάζ της και ότι η μείωση για υψηλόμισθους θα φτάσει και το 50%, ούτε όταν κάποιος της υπενθυμίζει ότι οι αμοιβές δόθηκαν εν προκειμένω από την κυβέρνηση της Ν.Δ. και πάντως οι δυο δημοσιογράφοι «δεν τά ΄κλεψαν τα χρήματα από το συρτάρι μας». Όχι, επιμένει, με φωνή σαν πυροβόλο, «είναι σαν να τά ΄κλεψαν από το συρτάρι μας».
Τους μισθούς της ΕΡΤ τους ξέρει η Βουλή
Να υποθέσουμε ότι παρ΄ όλο που κατέβαινε υποψήφια βουλευτίνα δεν γνώριζε ότι τους μισθούς της ΕΡΤ, τους γνωρίζει και τους προσυπογράφει η Βουλή; Ουδείς αρνείται ότι ήταν υψηλοί. Αλλά οι ευθύνες πρέπει μάλλον να αναζητηθούν στην πολιτική της Ν.Δ., η οποία δεν περιοριζόταν στους μισθούς. Αλλού γίνονταν τα όργια.
Όσο γι΄ αυτήν την ευκολία να κατευθύνεται η οργή του λαού για τη φτώχεια του σε εύκολους ανθρώπινους στόχους, μας θυμίζει εκείνες τις φαιές νοοτροπίες που βύθισαν κάποτε τον κόσμο στο σκοτάδι. Η αλήθεια είναι ότι το τηλεοπτικό πεδίο σέρνει τόσες αμαρτίες που ο καθένας μπορεί να βάλει όποιον στόχο του κατέβει και να είναι και πάλι μέσα.
Μήπως έχει αναρωτηθεί η ωραιοτάτη και μαχητική κ. Ιακωβίδου, για παράδειγμα, οι συχνότητες από τις οποίες εκπέμπουν ιδιωτικά κανάλια, όπως αυτό στο οποίο διαθέτει και η ίδια βήμα, σε ποιον ανήκουν βάσει του Συντάγματος και αν ο ιδιοκτήτης εισπράττει νοίκι; Ή του το βάζει η ίδια στο «συρτάρι»; Γιατί είναι ωραίες οι μαχητικές παρόλες, κάνουν και τηλεθέαση, αλλά θολώνουν πολύ τα νερά.
Από τη στήλη ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ στα ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου