Της Πόπης Διαμαντάκου
Σαν ανέκδοτο για την κρατική τηλεόραση ο κομματισμός «που δεν είναι ευθύνη του προέδρου» και οι αντιλήψεις του περί «φρέσκων» και «γερασμένων» εκπομπών
Χάρμα ορισμένες απαντήσεις του πρόεδρου της ΕΡΤ, σε ερωτήσεις της επιτροπής της Βουλής για τις ΔΕΚΟ σχετικά με καυτά ζητήματα που αφορούν τον κομματισμό στην κρατική τηλεόραση. Όχι ότι το πρόβλημα είναι καινούργιο. Ούτε μόλις το ανακαλύψαμε. Ο κομματισμός έφερε την κρατική τηλεόραση εδώ που βρίσκεται, στη χαμηλότερη τηλεθέαση- κατ΄ αρχήν- από όλους τους αντίστοιχους ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς της Ευρώπης, λόγω αναξιοπιστίας. Και ο...
κομματισμός συνεχίζει να μην την αφήνει να σηκώσει κεφάλι.
Αλλά διαβάσαμε ορισμένες απαντήσεις του κ. Παναγόπουλου, που είναι αξιομνημόνευτες ως υπόδειγμα αλαζονείας και θράσους. Για παράδειγμα, ρωτήθηκε από τον κ. Απόστολο Κακλαμάνη για την εκπομπή του Στέλιου Κούλογλου, η διακοπή της οποίας δεν ήταν άλλωστε της δικής του αρμοδιότητας, αφού υπάρχει επιτροπή για το πρόγραμμα. Και τι απάντησε ο γκουρού του εθνογιουροβιζιονισμού; Το «Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα» ήταν μια «γερασμένη εκπομπή» και ανακαλύψαμε άλλες, πιο φρέσκιες, να πάρουν τη θέση του.
Μάλιστα! Τι να πει ο απλός Έλλην ψηφοφόρος στον ειδήμονα της τηλεόρασης, που έβρισκε την εκπομπή με το πιο σύγχρονο περιεχόμενο, την οποία είχαν απασχολήσει τα σημαντικότερα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα της εποχής, από τη «νόσο των τρελών αγελάδων» με τις πολιτικο-οικονομικές της διαστάσεις μέχρι τα περιβόητα ψέματα των μίντια, από τα μεταλλαγμένα τρόφιμα και τις επιπτώσεις τους μέχρι τις μεθόδους με τις οποίες επέβαλε τον πόλεμο στο Ιράκ ο Μπους και από τη σύγκρουση που προκάλεσαν τα σκίτσα του Μωάμεθ στην Ευρώπη με τις θρησκευτικο-πολιτικές της διαστάσεις μέχρι το πρόβλημα της γενιάς των 700 ευρώ, το πιο σύγχρονο και ουσιαστικό πρόβλημα και αυτό που κατ΄ ουσίαν προκάλεσε την κυβερνητική μήνιν και έδειξε την «έξοδο» από την ΕΡΤ στον Στέλιο Κούλογλου.
Τι ακριβώς ήταν το «γερασμένο» για το έξαλλο νιάτο Χρήστο Παναγόπουλο; Ότι αντί να παρουσιάσει τα προβλήματα της γενιάς των 700 ευρώ το «Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα», έπρεπε να δείχνει τον εθνικό σταρ Σάκη στις γιουροβιζιονικές του επιδόσεις; Ότι αρνήθηκε να υποταχθεί στη γιουροβιζιονική αφασική αισθητική, που μετέτρεψε σε εθνική η κρατική τηλεόραση- για να καταλήξει σε εθνικό Βατερλώ λίγο αργότερα; Είναι τα σύγχρονα προβλήματα «γερασμένα» ή μήπως τα μυαλά που θέλουν την αισθητική της χούντας (φαραωνικά σόου με έμβλημα την ελληνική σημαία) να χαρακτηρίζει την Ελλάδα του 21ου αιώνα;
Όσο για το γνωστό θέμα, ότι επίλεκτα στελέχη του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας βρέθηκαν να είναι μέλη του Δ.Σ. της κρατικής τηλεόρασης, μπορεί να μην είναι αρμοδιότητα του προέδρου της ΕΡΤ η επιλογή τους, αλλά αποδεικνύεται έτσι ποια ακριβώς είναι η αντίληψή της κυβέρνησης για τον ρόλο της ΕΡΤ: δικό της γήπεδο, κατ΄ αποκλειστικότητα και χωρίς προσχήματα. Και προφανώς συναινεί απολύτως και ο πρόεδρος, ειδάλλως θα είχε παραιτηθεί.
Είναι τα σύγχρονα προβλήματα «γερασμένα» ή μήπως τα μυαλά που θέλουν την αισθητική της χούντας να χαρακτηρίζει την Ελλάδα του 21ου αιώνα;
Ακόμη μεγαλύτερη εγκατάλειψη
Είναι πικρή η ιστορία της ΕΡΤ και, δυστυχώς, δεν λέει να ανανήψει. Το εύκολο επιχείρημα-καραμέλα «κι εσείς τα ίδια κάνατε», που απευθύνεται στις προηγούμενες κυβερνήσεις, κάνει τον Έλληνα πολίτη έξαλλο και τον διώχνει από τις κάλπες. Λες και το θέμα είναι πώς θα εκλέγουμε αυτούς που θα δίνουν συνέχεια στα ελαττώματα, πνίγοντας κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού και βελτίωσης. Η ΕΡΤ θέλει όραμα- όπως και ο τόπος. Είναι αλληλένδετα, μια και η κρατική τηλεόραση αποτυπώνει, βάσει του νόμου της λειτουργίας της, την επίσημη πολιτική για την αισθητική και την κουλτούρα του τόπου.
Παλιά αυτή η συζήτηση, αλλά τα επιχειρήματα παραμένουν ζωντανά και επίκαιρα, αφού στην πράξη αποδεικνύεται ότι όχι απλώς δεν εφαρμόζονται εξαγγελίες, αλλά η φυσιολογική κόπωση από την επανάληψη των ίδιων πρακτικών έχει οδηγήσει στην ακόμη μεγαλύτερη εγκατάλειψη της ΕΡΤ στις παλαιοκομματικές αντιλήψεις, που σπαταλούν δυνάμεις και χρήματα.
Από τη στήλη "Φαινόμενα" ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου